Richtlijnen bekijken

Naast onze algemene richtlijnen voor de community hebben we specifieke richtlijnen voor beoordelingen. Beoordelingen worden op de vermeldingspagina van een gelegenheid geplaatst en hebben een bollenwaardering tussen 1 en 5. De geselecteerde waarderingen hebben mogelijk invloed op de Tripadvisor-populariteitsscore van de gelegenheid en/of de manier waarop een gelegenheid op ons platform wordt weergegeven.

Voor het laatst bijgewerkt op 10 april 2024

Een beoordeling op Tripadvisor moet een eerlijk verslag zijn van de persoonlijke ervaring van een reiziger bij of met een gelegenheid die op onze website wordt vermeld. Aangezien beoordelingen gekoppeld zijn aan een bollenwaardering en Tripadvisor-populariteitsscore beïnvloeden, moeten deze relevante, nuttige tips bevatten voor andere reizigers en leden van onze community en moeten gebaseerd zijn op een ervaring uit eerste hand.

Om ervoor te zorgen dat elke beoordeling een ervaring uit de eerste hand is, moet elke gebruiker zijn of haar eigen account hebben en mag hij of zij niet namens anderen schrijven of het account van een ander gebruiken om deze beoordeling in te dienen, tenzij je schrijft over de ervaring van iemand in je reisgezelschap op dezelfde locatie als onderdeel van je ervaring.

De schrijver van de beoordeling moet de persoon zijn die de gelegenheid rechtstreeks heeft ervaren, ofwel via een reis erheen, een boeking, of door de voorzieningen of andere service-interacties te ervaren. We plaatsen geen beoordelingen van gasten die alleen een kort telefoongesprek met de gelegenheid of een vertegenwoordiger van de gelegenheid doorgeven.

Als je geen ervaring hebt gehad met het bedrijf als gast of potentiële gast, plaatsen we je beoordeling niet.

Om ervoor te zorgen dat reizigers op de hoogte zijn van ernstige veiligheidsincidenten bij gelegenheden, kunnen we een aantal uitzonderingen maken op ons beleid waarbij een beoordeling uit eerste hand moet worden geschreven:

  • Overlijden. In het geval van een overlijden waarbij een bedrijf dat vermeld staat op Tripadvisor betrokken is, mag een familielid een beoordeling schrijven namens de overledene. Als er meer dan één beoordeling wordt ingediend, plaatsen we de eerste beoordeling totdat een direct gezinslid een beoordeling plaatst. Indien een lid van het reisgezelschap op enig moment een beoordeling plaatst waarin het incident wordt beschreven, zullen wij de inzending verwijderen van het niet-reizende gezinslid.
  • Minderjarigen die betrokken zijn bij een ernstig veiligheidsincident. Ouders of verzorgers van kinderen jonger dan 18 jaar wanneer de minderjarige betrokken is bij een ernstig veiligheidsincident, zoals aanranding of ernstig lichamelijk letsel, mogen een beoordeling namens de minderjarige schrijven.

Omdat we willen dat de ervaring waarover je schrijft je eigen ervaring is, staan we niet toe om gegevens van een derde partij te plaatsen als onderdeel van je beoordeling. We verwijderen met name beoordelingen die het volgende bevatten (hoe klein of onbeduidend ook):

  • Citaten of beschrijvingen van de media, het internet of een andere gast/persoon die geen onderdeel uitmaakt van je reisgezelschap. Hieronder vallen onder andere uittreksels van wetten, citaten van overheidsinstanties, waarderingen van gerechten of een nieuwsartikel.
  • Gegevens die je van een derde partij ontvangt na je ervaring met het bedrijf.

Uitzonderingen op deze richtlijnen zijn (zolang deze betrekking hebben op je ervaring):

  • Alles wat aan je is gecommuniceerd door een personeelslid van het bedrijf dat je beoordeelt.
  • Meningen of ervaringen van personen uit je reisgezelschap.
  • Kleine verwijzingen naar aanbevelingen van andere reizigers, gasten of locals (maar niet naar media) voordat je het bedrijf hebt ervaren.
  • Verwijzingen naar gesprekken en boekingen met reisagenten, boekingsbedrijven en online reisbureaus, aangezien reizigers deze bedrijven vaak associëren met partners van het bedrijf dat wordt beoordeeld.
  • Meningen, tips of diagnoses van je advocaat of arts met betrekking tot je ervaring met het bedrijf.
  • Verwijzingen naar bekende (i) feiten, (ii) nieuwsverhalen, (iii) openbare meningen of (iv) gebeurtenissen in de wereld (‘bekend’ wordt gedefinieerd als dingen die bekend zouden zijn bij de meeste internationale reizigers die naar die bestemming reizen.)
  • Incidentele meldingen van de ervaring van een andere gast die (i) de gast rechtstreeks bij je heeft gemeld, maar die je zelf niet hebt gezien, of (ii) die de gast rechtstreeks heeft gemeld aan het personeel waarvan jij getuige was.

Het moet rechtstreeks verbonden zijn aan iets wat jij of je reisgezelschap ervaren hebben.

We plaatsen bijvoorbeeld geen beoordeling met de volgende boodschap: “Een andere gast aan de bar vertelde me dat de eigenaar haar werknemers niet op tijd betaalt.”

We plaatsen wel een beoordeling met de volgende boodschap: “Een andere gast aan de bar vertelde me dat ze ook de goede pina colada hadden bij de zwembadbar.”

De gasten moeten de gelegenheid op hetzelfde moment als jij hebben ervaren.


Politieke, ethische, religieuze meningen

Beoordelingen zijn niet de plek om politieke voorkeuren, ethische verschillen, religie of jouw kijk op bredere maatschappelijke kwesties te bespreken. We begrijpen dat reiservaringen ontzettend persoonlijk kunnen zijn en perspectieven kunnen bieden op politiek en religie. We plaatsen dergelijk commentaar zolang deze rechtstreeks relevant is voor de locatie of het bedrijf dat je beoordeelt en voldoet aan onze richtlijnen voor het plaatsen van inhoud. Elk dergelijk commentaar dat zich ontwikkelt tot een tirade, kan worden verwijderd.

Indien de politieke, religieuze, ethische of sociale mening van de eigenaar of werknemers van het bedrijf dat op onze website wordt vermeld rechtstreeks invloed heeft op de ervaring die je beoordeelt, kun je dit uitlichten. Je mag echter je persoonlijke, niet-reisgerelateerde perspectief hierbij niet vermelden. We plaatsen ook opmerkingen en advies met betrekking tot de lokale gebruiken die van invloed zijn op reizen, zolang je persoonlijke reiservaring bij het bedrijf dat je beoordeelt gedetailleerd is. Als een specifiek hotel bijvoorbeeld niet LGBTQ-vriendelijk is vanwege de lokale wetgeving of het gedrag van eigenaren, raden we bijdragers aan deze informatie te delen met onze reiscommunity.

Vanwege het toegenomen risico op geweld en terroristische activiteiten jegens vluchtelingen die asiel zoeken in Groot-Brittannië plaatsen we in deze regio geen beoordelingen die informatie bevatten die de locatie van asielzoekers zou kunnen vrijgeven. Hieronder vallen ook beoordelingen die niet specifiek asielzoekers identificeren maar die wel hun locatie eenvoudig te achterhalen maken. Tripadvisor steunt vluchtelingen die een veilig onderkomen zoeken en zal dit blijven doen. Tripadvisor keurt elke vorm van geweld tegen dergelijke gemeenschappen af.

Lengte van beoordelingen en waarderingen

Het is belangrijk dat je beoordeling reisadvies geeft voor degenen die toekomstige reizen plannen! Daarom kunnen we je vragen aanvullende informatie over je ervaring te verstrekken als je beoordeling niet voldoende wezenlijke informatie bevat over het bedrijf dat je hebt beoordeeld.

We hebben de volgende tekenlimieten voor beoordelingen:

  • Hotels - 200 tekens
  • Restaurants, ervaringen, luchtvaartmaatschappijen en cruises - 100 tekens

We hebben een minimumaantal tekens om ervoor te zorgen dat de inhoud van de beoordeling gedetailleerd en nuttig is en de reden achter de waardering uitlegt. Beoordelingen met zeer weinig context worden verwijderd.

Onze bollenwaardering werkt met een schaal van 1 tot 5, waarbij 1 wordt gedefinieerd als 'Verschrikkelijk' en 5 als 'Uitstekend'. Afhankelijk van het type gelegenheid dat je beoordeelt, vragen we je mogelijk specifieke aspecten van je bezoek te beoordelen, zoals slaapkwaliteit voor een hotelbezoek of een maaltijd voor een restaurantbezoek. Deze velden zijn verplicht. Je dient geen onderdelen van het bedrijf te beoordelen die je niet hebt ervaren.

Irrelevant voor je ervaring

Als je beoordeling onnodig commentaar over andere beoordelingen, bedrijfseigenaren of het Tripadvisor-beleid bevat, vragen we je om een beoordeling opnieuw in te dienen die met name gericht is op je ervaring bij die gelegenheid.

Als je denkt dat de eigenaar of concurrent van een vermelding op Tripadvisor een beoordeling heeft geschreven, gebruik dan de meldfunctie op onze website om ons dit te laten weten. Beoordelingen die andere geplaatste beoordelingen aanhalen, zijn frauduleus. Deze informatie is niet gerelateerd aan je reiservaring. Als je je zorgen maakt dat een bepaald bedrijf zich bezighoudt met meerdere fraude-incidenten, stuur ons dan een e-mail via contentintegrity@tripadvisor.com. Je kunt ook contact met ons opnemen als je vragen hebt over fraude.

Vermeld op onze Site

We geven alle bedrijven weer die relevant zijn voor reizigers, maar we accepteren geen beoordelingen van bedrijven die niet worden vermeld. Je beoordeling wordt verwijderd als deze wordt ingediend bij een gelegenheid die niet overeenkomt met een vermeld bedrijf op Tripadvisor. Als je een beoordeling wilt indienen voor een bedrijf dat niet wordt vermeld, vragen we je om een verzoek voor een nieuwe vermelding in te dienen. Je kunt die vereisten hier bekijken

Daarnaast plaatsen we een beoordeling niet als de gelegenheid een functie aanbiedt die niet gebruikelijk wordt aangeboden. Het is niet nuttig voor de meerderheid van de reizigers, omdat het geen normaal onderdeel is van de ervaring bij die gelegenheid. Een beoordeling over parkeren bij een restaurant met een speciaal evenement is een voorbeeld van een verwijdering in dit scenario.


Recente ervaring

Om ervoor te zorgen dat beoordelingen nieuw en actueel zijn, moeten alle beoordelingen binnen één jaar van je ervaring worden ingediend.

Je mag per ervaring of bezoek één beoordeling schrijven over bedrijven op Tripadvisor. Dit betekent dat je één beoordeling per hotelovernachting, restaurantbezoek, tourervaring of huurauto kunt schrijven. Als je je oorspronkelijke beoordeling wilt wijzigen, moet je die beoordeling verwijderen en een nieuwe plaatsen. We plaatsen voor vluchten één beoordeling per deel van je reis, omdat we begrijpen dat elke ervaring kan verschillen. Als je liever in één beoordeling over je retourervaring schrijft, dan plaatsen wij die ook!

Om ervoor te zorgen dat er genoeg tijd tussen de bezoeken zit, worden extra beoordelingen van nieuwe ervaringen na drie maanden geaccepteerd voor een accommodatie, attractie of tour en na één maand voor restaurants/eetgelegenheden. Er geldt een uitzondering voor beoordelingen van luchtvaartmaatschappijen, waarbij er geen limiet is voor het aantal beoordelingen dat binnen een bepaalde periode kan worden ingediend.

Unieke ervaring

We plaatsen geen beoordeling die dezelfde ervaring bij twee vermeldingen beschrijft; we plaatsen deze op de meest relevante vermelding. Bijvoorbeeld: als je voor een hotel en voor het restaurant in dat hotel identieke beoordelingen plaatst en de tekst geen specifieke informatie over een van de vermeldingen bevat, dan plaatsen we de beoordeling bij het hotel. Als je een beoordeling wilt schrijven over elke ervaring, is dit toegestaan. Zorg er dan wel voor dat de beoordelingen losstaan van elkaar, zodat je andere reizigers niet in de war brengt.

We geven meerdere reizigers de mogelijkheid om over dezelfde ervaring te schrijven. Bijvoorbeeld: als jij en je partner ervoor kiezen om een beoordeling te schrijven vanuit eigen perspectief, plaatsen we beide beoordelingen. We staan ook beoordelingen toe van meerdere leden van een groot reisgezelschap. Zorg er alleen wel voor dat de inhoud is geschreven in je eigen woorden en vanuit je eigen perspectief.

Bijdragers mogen slechts één account op Tripadvisor hebben, behalve in uitzonderlijke omstandigheden die Tripadvisor naar eigen inzicht bepaalt. Als je een beoordeling indient bij dezelfde vermelding vanaf meerdere accounts, kunnen we dubbele inzendingen verwijderen.


Tripadvisor staat geen inhoud toe op onze site die partijdig is of wordt ingediend om classificaties of waarderingen op onze website te manipuleren. Schendingen van deze richtlijnen kunnen leiden tot straffen voor je Tripadvisor-vermeldingspagina, waaronder classificatiestraffen, rode badges en/of uitsluiting van awards.

Bovendien kan het niet naleven van deze richtlijnen in strijd zijn met de lokale, nationale en/of internationale wetgeving en kan dit leiden tot juridische stappen, met inbegrip van civiele en strafrechtelijke vervolging.

Partijdige inhoud

Tripadvisor streeft ernaar dat alle beoordelingen worden ingediend vanuit het perspectief van een authentieke reiziger. Dit houdt in dat iedereen die op welke manier dan ook verbonden is met een gelegenheid op onze site, geen beoordeling over die gelegenheid mag schrijven.

We accepteren met name geen beoordelingen van gebruikers die:

  • Zijn op dit moment in dienst of zijn in dienst geweest bij een gelegenheid. Dit omvat beoordelingen van personen die vrijwillig bij of voor een bedrijf op onze website hebben gewerkt.
  • Zijn gerelateerd aan of zijn vrienden met een huidige werknemer of eigenaar.
  • Personen die goederen of diensten ontvangen van een gelegenheid, of goederen of diensten aan een gelegenheid bieden. Bijvoorbeeld: als je de voedselleverancier bent voor een gelegenheid, mag je geen beoordeling bij die gelegenheid indienen. Als bij de gelegenheid entertainment verzorgt, mag je geen beoordeling indienen.
  • Bezit of werkt bij een gelegenheid van dezelfde bedrijfscategorie en bevindt zich binnen dezelfde gemeente. Voor de duidelijkheid: als je eigenaar bent van of in dienst bent bij een koffiebar in Dublin, Ierland, mag je geen beoordelingen inzenden voor andere eetgelegenheden in Dublin, zoals een Italiaans restaurant. Dit geldt ook voor soortgelijke gelegenheden die mogelijk niet binnen de geografische grenzen van je stad liggen, maar wel binnen 16 kilometer van de locatie waar je bedrijfsadres op Tripadvisor wordt vermeld. Hoewel we begrijpen dat je deze onderneming best als normale reiziger hebt kunnen ervaren, handhaven we dit beleid om ervoor te zorgen dat de classificaties van gelegenheden onpartijdig blijven.
  • Bezit een deel van de gelegenheid, zoals een deeltijdeigenaarschap, zelfs binnen een grote groep gelegenheden en als het eigendomsrecht bij meerdere gelegenheden ligt.

Uitzonderingen op personen die verbonden zijn aan een gelegenheid:

  • Eco-vrijwilligers: reizigers die betalen om vrijwillig bij een gelegenheid te werken en die nog steeds gebruikmaken van de algemene faciliteiten van een gelegenheid als reizigers, mogen een beoordeling schrijven.

Pogingen om de classificatie van je gelegenheid door bedrijven te manipuleren

Tripadvisor maakt bezwaar tegen alle pogingen om de classificatie van een gelegenheid op onze website te manipuleren. Hieronder vallen onder andere, maar niet uitsluitend, de volgende acties:

  • Beoordelingen die zijn ingediend door bedrijfsvertegenwoordigers. Wij behouden ons het recht voor om inhoud te verwijderen en/of gelegenheden te bestraffen indien wij inhoudsinzendingen ontvangen van iemand die de eigenaar is, in dienst is van of verbonden is met de beoordeelde gelegenheid of overkoepelende of moederbedrijven waaraan deze gelegenheid op welke manier dan ook is verbonden. Dit omvat (maar is niet beperkt tot) inhoud van gebruikers die van tevoren open zijn over hun connectie en gebruikers die zich voordoen als reizigers, concurrenten of andere personen of entiteiten. Het is ook verboden voor vertegenwoordigers van een bedrijf om beoordelingen in te dienen namens gasten, ongeacht of deze mening authentiek is of niet.
  • Betaalde beoordelingen/uitwisseling van beoordelingen. Tripadvisor maakt bezwaar tegen het verkopen, kopen of als tegenprestatie beloven van beoordelingen. Alle beoordelingen die op deze manier worden ingediend, worden als frauduleus beschouwd en worden bestraft. Dit geldt niet alleen voor de betrokken gelegenheid of gelegenheden, maar ook voor de beoordelaars. Als er iemand contact met je heeft opgenomen die deze diensten aanbiedt of als je weet dat iemand zich zo gedraagt, stel dan ons team op de hoogte via contentintegrity@tripadvisor.com
  • Beloningen voor beoordelingen. Het is in strijd met onze richtlijnen om beloningen aan te bieden of te beloven in ruil voor beoordelingen en waarderingen. Voorbeelden hiervan zijn aanbiedingen voor gratis drankjes, kortingen, deelname aan een wedstrijd, donaties aan een goed doel in naam van een klant, etc.
  • Beloningen voor het verwijderen van beoordelingen. Pogingen van een vertegenwoordiger van een gelegenheid om een beloning aan te bieden in ruil voor het verwijderen van een gepubliceerde beoordeling, zijn in strijd met onze richtlijnen en worden bestraft.
  • Reizigers onder druk zetten om beoordelingen te verwijderen. Pogingen van personen die verbonden zijn aan een gelegenheid om een gebruiker onder druk te zetten, te bedreigen of anderszins te dwingen om zijn of haar beoordeling voor die gelegenheid te verwijderen, zijn een schending van onze richtlijnen en worden bestraft.
  • Beloningen voor werknemers. Het is een schending van onze richtlijnen als een gelegenheid beloningen aanbiedt die zijn ontworpen om werknemers te belonen voor het stimuleren van beoordelingen, bijv. een bonus omdat de werknemer in een beoordeling wordt genoemd of een wedstrijd voor het hoogste aantal beoordelingen dat binnen een bepaalde periode is bereikt. Dergelijke programma's zijn in strijd met onze richtlijnen en hebben mogelijk negatieve gevolgen voor de classificatie van de gelegenheid. Als je op de hoogte bent van dergelijke programma's bij een gelegenheid, informeer ons team hier dan via e-mail over: contentintegrity@tripadvisor.com
  • Cherry-picking. We verbieden het gebruik van programma's die selectief om positieve inhoud vragen of gematigde of negatieve inhoud afwijzen. Bijvoorbeeld: een gast naar een beoordelingspagina leiden als deze een positieve ervaring aangeeft en hem of haar naar een ander pad leiden (zoals een intern klantenservicekanaal) als deze een negatieve ervaring aangeeft, is in strijd met onze richtlijnen voor beoordelingen.
  • Beperkingen. Gelegenheden mogen gasten niet verbieden of ontmoedigen een negatieve of kritische beoordeling over hun ervaring te plaatsen. Alle gelegenheden die betrokken zijn bij deze praktijken, krijgen een waarschuwingsbadge op hun bedrijfsvermeldingspagina op Tripadvisor totdat het beleid is beëindigd.
  • Vandalisme. Alle pogingen van personen die verbonden zijn aan één gelegenheid om de reputatie van een concurrerende gelegenheid te schaden, worden als schending van onze richtlijnen beschouwd. Dit houdt onder andere in (maar is niet beperkt tot) het plaatsen van negatieve beoordelingen, een foutieve registratie als eigenaar van de concurrerende vermelding of soortgelijk gedrag.

Pogingen van gebruikers om de classificatie van een gelegenheid te manipuleren

Gebruikers die proberen de classificatie van een gelegenheid te manipuleren, zelfs als ze niet verbonden zijn aan de gelegenheid, kunnen vanwege dergelijke handelingen van onze website worden geweerd. De acties kunnen zijn, maar zijn niet beperkt tot:

  • Chantage. Tripadvisor classificeert elke poging die een reiziger in slecht vertrouwen heeft gedaan om iets van waarde te verkrijgen in een gelegenheid door te dreigen een negatieve beoordeling op Tripadvisor te plaatsen of door te beloven een gepubliceerde negatieve beoordeling, als chantage, te verwijderen. Het wordt niet als chantage beschouwd als een gast vermeldt dat hij of zij van plan is een beoordeling te schrijven vanwege een negatieve ervaring, maar niet ter kwader trouwen eisen maakt. Voorbeelden hiervan zijn een gast die een situatie probeert te verhelpen met een gebroken pijp in een kamer of een verkeerde bestelling bij een restaurant.
  • Beoordelingsevenementen. Beoordelingen moeten een ervaring uit eerste hand beschrijven; gebruikers die beoordelingen indienen bij een gelegenheid vanwege een persoonlijke of politieke agenda, of beoordelingen die alleen worden geplaatst vanwege nieuws of publiciteit op social media van een gelegenheid die geen persoonlijke ervaringen beschrijft, worden niet gepubliceerd. Als we een aanzienlijke hoeveelheid van deze inhoud in een vermelding zien, behouden we ons het recht voor om het publiceren van alle inhoud voor die vermelding tijdelijk op te schorten.
  • Uitgeven als Tripadvisor-werknemer. Tripadvisor gebruikt niemand om gelegenheden fysiek te bezoeken en te beoordelen (ook wel bekend als 'secret shoppers' of 'mystery shoppers'). Eigenaren van de gelegenheid mogen niemand vertrouwen die zichzelf als zodanig vertegenwoordigt en moeten ons onmiddellijk op de hoogte brengen van dit gedrag door contact op te nemen met contentintegrity@tripadvisor.com.

Er zijn een aantal scenario's waarin we niet toestaan dat er een beoordeling wordt geplaatst, zelfs als er contact met de gelegenheid is opgenomen. Je wordt verzocht om dergelijke opmerkingen te delen in de sectie Forums van onze website waar leden van onze community reisgerelateerde onderwerpen bespreken.

Enkele voorbeelden hiervan zijn:

  • Opmerkingen uitsluitend over het beleid van een gelegenheid. Hoewel het nuttig kan zijn voor een reiziger om te weten dat een restaurant de badkamers alleen aan gasten behoudt of dat een hotel honden niet toestaat of dat je geen restitutie ontvangt voor je annulering, is het oneerlijk dat een bedrijf negatieve beoordelingen krijgt uitsluitend op basis van dit soort beleidsregels die regelmatig voorkomen in de reisbranche. We verwijderen beoordelingen die alleen een interactie beschrijven met een verschil van mening met betrekking tot het genoemde beleid. Als je een belangrijkere interactie met de klantenservice van het bedrijf beschrijft, buiten het genoemde beleid, plaatsen we de interactie wel omdat we denken dat de ervaring met de klantenservice nuttig kan zijn voor reizigers.
  • Reageren op een gelegenheid in verband met media-aandacht. Als je een opmerking wilt maken over een recente gebeurtenis bij de gelegenheid die media-aandacht heeft aangetrokken maar waarbij je niet aanwezig was, plaatsen we je beoordeling niet.
  • Opmerkingen uitsluitend over openingstijden of sluitingen. Hoewel we erkennen dat het frustrerend kan zijn om er bij aankomst achter te komen dat het restaurant gesloten is, plaatsen we geen beoordelingen die alleen reageren op openingstijden of sluitingen, tenzij de officiële informatie van het bedrijf een verwachting van service heeft gecreëerd.
  • Mislukte pogingen om contact op te nemen met een bedrijf. We beschouwen onbeantwoorde telefoontjes of e-mails niet als een geldige beschrijving van de service die het bedrijf geleverd heeft.
  • Een gelegenheid van ‘buitenaf’ ervaren. Als je een gelegenheid bezoekt met het doel de architectuur of inrichting te bekijken, schrijven we alleen een beoordeling als dat visuele element een hoofdonderdeel van de gelegenheid is. Bijvoorbeeld: bij het beoordelen van een kathedraal begrijpen we dat een deel van de reizigerservaring bij dat bedrijf te maken heeft met de buitenkant van het gebouw en dit wordt geaccepteerd in een beoordeling. We plaatsen geen beoordeling van een hotel van iemand die niet bij dat hotel heeft verbleven en alleen over de architectuur van het hotel praat.
  • Verblijven voor lange termijn. We accepteren wel beoordelingen van gebruikers die langdurig bij een bepaalde gelegenheid verblijven als de informatie in de beoordeling relevant is voor andere (meer traditionele) reizigers. We plaatsen je beoordeling niet als deze alleen uit het perspectief van een huurder/bewoner is geschreven.

We willen graag alles horen over je reiservaringen en waarderen je bijdragen aan onze website! We willen daarnaast zorgen dat Vakantiewoningen een veilige en betrouwbare bron is voor onze wereldwijde community. Om ons te helpen dit doel te bereiken en om je beoordelingen zo snel mogelijk te publiceren, zorg je ervoor dat je beoordelingen:

Recent zijn

Om inhoud up-to-date te houden voor onze lezers, vragen we je om te schrijven over ervaringen die in het afgelopen kalenderjaar of maximaal twee jaar geleden hebben plaatsgevonden.

Gebaseerd zijn op korte verblijven

We willen graag je mening horen over verblijven van 90 dagen of korter.

Relevant zijn voor reizigers

Onthoud dat onze beoordelingen bedoeld zijn om reizigers te helpen bij hun vakantieplannen. Daarom willen we je vragen alleen beoordelingen over vakantiewoningen te schrijven. Dit houdt in geen beoordelingen over zakelijke, georganiseerde, tijdelijke woningen of overgangswoningen.

Geschreven zijn na het inchecken

We willen je vriendelijk verzoeken een beoordeling over je ervaringen te schrijven nadat je in je vakantiewoning hebt ingecheckt. Om onze beoordelingen authentiek te houden, accepteren we op dit moment geen beoordelingen die tijdens het reserveringsproces of voor aankomst bij de gelegenheid ingediend worden.

Verifieerbaar zijn door de naam op het huurcontract

Om onze beoordelingen authentiek te houden, word je gevraagd de naam in te voeren van degene die de huurovereenkomst ondertekend heeft. (Dit verplichte veld verschijnt bovenaan het formulier Schrijf een beoordeling). OPMERKING: we delen deze naam niet openlijk op onze website.

Vastgelegd kunnen worden door de eigenaar van de vakantiewoning

Als de eigenaar van de vakantiewoning niet kan bevestigen dat de beoordelaar te gast is geweest, sturen we de gast een documentatieverzoek. Dit doen we om er zeker van te zijn dat de beoordeling over de juiste eigenaar en gelegenheid gaat.