Advertisement

Onze benadering van contentintegriteit

Elke dag bezoeken reizigers van over de hele wereld Tripadvisor voor advies over het plannen en maken van reizen. Het platform wordt mogelijk gemaakt door de vrijgevigheid van reizigers die onvergetelijke ervaringen hebben en vervolgens de tijd nemen om ze met anderen te delen.

Door de jaren heen hebben miljoenen reizigers persoonlijke ervaringen gedeeld op Tripadvisor in de vorm van reizigersbeoordelingen. Deze beoordelingen bevatten meer informatie over bestemmingen en bedrijven over de hele wereld. Daarom is het ontzettend belangrijk dat reizigers vertrouwen hebben in de informatie in deze beoordelingen. Daarom moet elke beoordeling voldoen aan strikte richtlijnen voor het publiceren van beoordelingen. Deze richtlijnen bepalen welke beoordelingen op Tripadvisor kunnen worden geplaatst en welke niet.

Maar hoe bepaalt Tripadvisor deze richtlijnen? En hoe zorgt Tripadvisor ervoor dat beoordelaars zich hieraan houden?

In dit artikel bespreken we de uitgangspunten voor onze beoordelingsrichtlijnen en de stappen die we zetten om ze te handhaven ...

We geloven dat de beste reisadviezen van andere reizigers komen.

Bij Tripadvisor kunnen onze leden beoordelingen insturen over hun ervaringen met hotels, restaurants en attracties van over de hele wereld. We hebben in de afgelopen 20 jaar honderden miljoenen beoordelingen en meningen van onze leden ontvangen over bijna acht miljoen bedrijven, waarin nagenoeg alle landen in de wereld aan bod komen.

We geloven in 'het recht om te schrijven'.

De Tripadvisor-community heeft een schat aan waardevolle reiservaringen en ieder van onze honderden miljoenen maandelijkse gebruikers moet zijn of haar ervaringen kunnen delen. Als je in een hotel verblijft, in een restaurant eet of een attractie bezoekt, heb je een fundamenteel recht om met anderen over jouw ervaring te spreken. We zijn ontzettend trots op de community die we hebben opgebouwd, die reizigers helpt dat te bereiken.

Om die reden blokkeren of verwijderen wij niet zomaar beoordelingen van onze website. Het zou misschien makkelijker zijn om toe te geven aan censuur en beoordelingen waar eigenaren het niet mee eens zijn te verwijderen. Maar dit gaat tegen ons principe in, namelijk dat echte consumenten het recht hebben hun ervaringen te delen.

We vinden dat elke klant telt.

Elke klant heeft het recht om zijn of haar ervaring te delen, niet alleen diegenen die de rekening hebben betaald.

Dus hoewel we beoordelaars vragen te bevestigen dat ze over hun eigen ervaringen schrijven voordat ze hun beoordeling kunnen insturen op Tripadvisor, vragen we beoordelaars niet om een bonnetje of om een aankoopbewijs.

We vinden dat iedereen zich aan dezelfde regels moet houden.

We hebben unieke processen om de beoordelingen en inhoud die worden ingestuurd op Tripadvisor te controleren, evenals een eigen algoritme dat dagelijks de positie van een bedrijf binnen onze reizigersclassificatie berekent. Deze processen en algoritmen worden op dezelfde manier toegepast op alle inhoud, klachten en gelegenheden. We hebben onze adverteerders of wie dan ook nog nooit een voorkeursbehandeling gegeven en zullen dit ook nooit doen tijdens het controleren van beoordelingen.

We geloven dat bedrijven die zich niet aan de regels houden, moeten worden gestraft.

Bedrijven zijn zich ervan bewust dat reizigers op beoordelingen vertrouwen als ze zoeken naar reisadvies. Helaas weten we dat er altijd een minderheid aan immorele bedrijven zal zijn die fraude proberen te plegen en zo misbruik maken van dat vertrouwen.'Fraude' definiëren we als een poging om beoordelingen of classificaties oneerlijk te beïnvloeden voor hun eigen bedrijf of voor hun concurrenten.

Deze activiteiten worden als beoordelingsfraude beschouwd. Een poging tot het plaatsen van valse of misleidende beoordelingen is een schending van de Gebruiksvoorwaarden van Tripadvisor, en in veel landen ook een overtreding van wetgeving met betrekking tot oneerlijke concurrentie en consumentenbescherming. We steken veel tijd, moeite en middelen (zowel geautomatiseerd als met menselijke tussenkomst) in het opsporen van frauduleuze activiteiten en het voorkomen dat dit op het Tripadvisor-platform gebeurt.

Hoe Tripadvisor fraude identificeert en blokkeert

  • In tegenstelling tot andere sociale platforms worden beoordelingen die door reizigers ingezonden worden niet meteen op Tripadvisor geplaatst. In plaats daarvan worden ze beoordeeld door ons analysesysteem voor beoordelingen. Dit systeem bepaalt welke beoordelingen geplaatst kunnen worden, welke een verdere controle door ons team van moderators vereisen en welke direct geblokkeerd kunnen worden. De controle van elke beoordeling duurt meestal minder dan 24 uur.
  • Ons analysesysteem voor beoordelingen legt duizenden gegevens over elke ingezonden beoordeling vast en vergelijkt deze informatie met gegevens die we al hebben over miljoenen andere beoordelingen, beoordelaars en bedrijven op Tripadvisor. Ons systeem kan enorme hoeveelheden gegevens snel en grondig filteren, analyseren en categoriseren. Zo vinden we patronen in beoordelingsgedrag.
  • Met meer dan 20 jaar ervaring weten we inmiddels hoe normaal beoordelingsgedrag op ons platform eruitziet. We zijn meester in het herkennen van patronen die er niet normaal uitzien en die wijzen op mogelijke beoordelingsfraude.
  • We hebben wereldwijd honderden mensen in dienst die beoordelingen controleren en fraude identificeren, blokkeren en verwijderen.
  • Wanneer beoordelingen gepubliceerd zijn, kunnen bedrijven en reizigers verdachte inhoud melden als zij denken dat deze frauduleus is. Alle meldingen worden beoordeeld en geanalyseerd door onze geavanceerde technologie en ons team van experts, die actie kunnen ondernemen en beoordelingen verwijderen die in strijd zijn met onze richtlijnen voor het publiceren van beoordelingen.
  • We hebben ook een team van zeer gekwalificeerde en getrainde onderzoekers dat zich richt op het stoppen van valse beoordelingen. Het team houdt zich onder andere proactief bezig met het identificeren van bedrijven en personen die beoordelingen proberen te kopen en verkopen. We leren continu.

Fraudeurs veranderen continu de tactieken die ze gebruiken om beoordelingen te plaatsen. Maar wij ook. Elke dag vernieuwen en verbeteren we ons systeem en houden we het up-to-date. Zo blijven we saboteurs een stapje voor.

Hoe Tripadvisor bedrijven bestraft die betrokken zijn bij beoordelingsfraude

  • We blokkeren of verwijderen de valse beoordelingen.
  • Alle frauduleuze inzendingen die wij identificeren, hebben een negatieve invloed op de positie van een bedrijf in onze reizigersclassificatie, ook als de beoordeling niet geplaatst wordt.
  • We kunnen accommodaties die in overtreding zijn, uitsluiten van onze erkennings- en awards-programma's zoals onze Travellers' Choice Awards.
  • We nemen harde maatregelen tegen ondernemingen en personen die aanbieden valse beoordelingen te schrijven om zo de reputatie van een bedrijf te verbeteren. Als we ze betrappen, blokkeren en verwijderen we alle ingestuurde valse beoordelingen. We bestraffen hun klanten en in sommige gevallen helpen we zelfs aanklagers om hen naar de gevangenis te sturen.
  • Bij bedrijven die herhaaldelijk de regels proberen te overtreden plaatsen we een waarschuwing op hun Tripadvisor-vermelding, een zogenaamde rode strafbadge, om reizigers te waarschuwen dat het bedrijf zich niet aan de regels houdt. We verwijderen de vermeldingen van bedrijven die de regels overtreden niet, omdat dat juist vaak is wat gewetenloze bedrijfseigenaren willen. Ze willen niet dat reizigers profiteren van de transparantie die beoordelingen bieden. Maar wij wel. Daarom laten we vermeldingen van bedrijven op ons platform staan zolang de bedrijven open zijn en klanten aannemen.

Ten slotte vinden we het belangrijk dat onze community geïnformeerd wordt.

Met honderden miljoenen beoordelingen en meningen op Tripadvisor en miljoenen reizigers die maandelijks onze website gebruiken, zijn we ervan overtuigd dat we de juiste maatregelen nemen om onze inhoud actueel en bruikbaar te houden.