Hoe u gratis uw hotel of B&B kunt promoten op TripAdvisor

Hier zijn 8 gratis manieren om uw accommodatie te promoten en om het meeste uit uw aanwezigheid op TripAdvisor, 's werelds grootste reiswebsite, te halen.

1. Registreer u bij het Management Center

Het Management Center van TripAdvisor biedt een groot aantal gratis tools waarmee u uw bedrijf kunt laten groeien. Als u toegang wilt tot het Management Center moet u zich registreren als een officiële vertegenwoordiger van uw gelegenheid. Ga hiervoor naar www.tripadvisor.nl/Owners, zoek uw gelegenheid, voer de verplichte gegevens in en doorloop de verificatieprocedure om uw connectie met de gelegenheid te bevestigen. Raadpleeg onze gids voor meer informatie over hoe u kunt bevestigen dat u een bedrijfsvertegenwoordiger bent. 

Als u zich voor meerdere gelegenheden heeft geregistreerd, krijgt u toegang tot de specifieke Management Centers door te klikken op 'Uw bedrijf' in de linkerbovenhoek. Er verschijnt een uitklapmenu met uw gelegenheden en u kunt simpelweg de gelegenheid selecteren die u wilt beheren.

2. Deel informatie over uw gelegenheid

Zodra u zich heeft geregistreerd, is het aan te raden de algemene informatie over uw gelegenheid bij te werken om uzelf van de concurrentie te onderscheiden. U kunt algemene informatie bewerken, zoals de naam van uw bedrijf, de locatie en de voorzieningen, en zelfs een korte beschrijving van de gelegenheid toevoegen. Log in op het Management Center en ga naar het tabblad 'Vermelding beheren' om deze informatie aan te passen. Hier 
kunt u alle aspecten van uw vermelding bijwerken. Vermeld in de beschrijving van uw bedrijf wat uw gelegenheid bijzonder maakt, bijvoorbeeld uw historische gebouw, het spectaculaire uitzicht of een recente renovatie. Hoewel er geen tekenlimiet is, raden we aan uw beschrijving kort en bondig te houden. Zo heeft u de meeste kans dat reizigers uw informatie lezen.

3. Upload foto's

Wist u dat bijna 80% van de reizigers online foto's in acht neemt bij het boeken van een accommodatie? Als een vertegenwoordiger van uw gelegenheid kunt u onbeperkt foto’s uploaden die op uw pagina worden weergegeven. Als u dit wilt doen, logt u in op het Management Center, gaat u naar het uitklapmenu onder 'Vermelding beheren' en klikt u op 'Foto's'. Klik van hieruit op 'Meer foto's toevoegen' om foto's naar uw TripAdvisor-vermelding te uploaden. Kies foto's die de beste aspecten van uw accommodatie laten zien en potentiële gasten tonen wat u te bieden heeft.

U kunt daarnaast de hoofdfoto voor uw gelegenheid kiezen. Dit is de foto die als eerste in de fotocarrousel in uw vermelding op TripAdvisor en in de zoekresultaten op TripAdvisor wordt weergegeven. Verander de foto ieder seizoen en gebruik deze om te laten zien wat uw gelegenheid speciaal maakt. Zorg dat u een liggende foto kiest die ten minste 1200 pixels breed en 628 pixels hoog is. 

4. Moedig gasten aan om beoordelingen te schrijven

Uit onderzoek blijkt dat veel reizigers een gelegenheid niet eens in overweging nemen als deze geen beoordelingen heeft. Daarom bieden wij tools aan die u helpen beoordelingen van uw gasten te verzamelen. Gebruik de Beoordelingenservice van TripAdvisor om e-mails te verzenden naar eerdere gasten. Deze service is gratis, eenvoudig en snel. Ga voor meer informatie naar www.tripadvisor.nl/ReviewExpress. In het Management Center kunt u nog meer tools vinden om beoordelingen te verzamelen. Kijk onder het menu 'Marketingtools' voor toegang tot widgets voor uw website, gepersonaliseerde kaartjes, stickers en meer. 

5. Houd uw beoordelingen bij

Meld u aan voor e-mailnotificaties zodra er een beoordeling van uw gelegenheid is geplaatst. Zo blijft u op de hoogte van de laatste reizigersfeedback, en weet u wat uw gasten beviel en waar eventuele verbeterpunten liggen.

Als u zich niet heeft aangemeld voor e-mailnotificaties van beoordelingen wanneer u zich voor het eerst registreerde bij het Management Center, kunt u dit nu doen. Klik in het Management Center onder 'Help en instellingen' in het hoofdmenu op 'E-mailvoorkeuren bijwerken'. Controleer vervolgens onder 'E-mails voor eigenaren' of u zich heeft aangemeld voor de e-mail 'Beoordelingen en vragen'.

6. Reageer op beoordelingen

We raden vertegenwoordigers van gelegenheden aan door middel van Managementreacties te reageren op gasten. Een Managementreactie op een positieve beoordeling geeft aan dat u feedback van gasten op prijs stelt. Een reactie op een negatieve beoordeling is een teken dat u klantenservice serieus neemt en geeft u de mogelijkheid om zowel aan de beoordelaar als aan andere potentiële gasten uit te leggen hoe u bepaalde problemen heeft opgelost.

Als u een reactie wilt plaatsen, gaat u naar het Management Center. Klik onder 'Beoordelingen' in het hoofdmenu op 'Reageren op beoordelingen'. Voor meer informatie over het belang van Managementreacties voor reizigers en wat u moet opnemen in uw reactie, bekijkt u onze gids 'Managementreacties toevoegen aan TripAdvisor-reizigersbeoordelingen'.

7. Zet beoordelingen van reizigers op uw website

Reizigers lezen voordat ze boeken graag beoordelingen van andere reizigers. Daarom voegen veel bedrijven gratis widgets toe aan hun websites, zodat potentiële gasten ook hier hun TripAdvisor-inhoud kunnen bekijken. TripAdvisor-widgets zijn kleine stukjes code die geleverd worden door TripAdvisor en geïnstalleerd kunnen worden op elke op HTML gebaseerde webpagina. TripAdvisor biedt verschillende widgetopties, inclusief widgets waarmee u uw TripAdvisor-awards, een citaat uit een recente beoordeling, een beoordeling en meer kunt tonen. Voor aanvullende informatie over de beschikbare widgets en hoe u ze kunt gebruiken, bekijkt u onze gids.

8. Evalueer uw prestaties

In Rapporten en analyses kunt u een aantal van de belangrijkste statistieken van uw gelegenheid bekijken, waaronder reputatie-inzichten en gegevens over uw marktpositie. De volledige Rapporten en analyses, alleen beschikbaar voor abonnees van Bedrijfsvoorsprong, bevat meer informatie over klikactiviteit, foto's en voorzieningen, bezoekerstrends en concurrentiegegevens. Lees voor meer informatie onze gids voor Rapporten en analyses.

Ga naar het Management Center om aan de slag te gaan

Ga naar het Management Center om aan de slag te gaan

Laatst bijgewerkt: 20 september 2017

Meld u aan voor onze e-maillijst om meer tips te ontvangen

Getting started - articles
Als u verdergaat, gaat u akkoord met de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid van TripAdvisor. Door uw gegevens te verstrekken, gaat u akkoord met het ontvangen van e-mails van TripAdvisor.