Werk uw vermelding en bedrijfsgegevens bij op TripAdvisor

Laat u van uw beste kant zien en zorg dat alle gegevens van uw bedrijf op TripAdvisor juist zijn.

Werk uw vermelding en bedrijfsgegevens bij op TripAdvisor

Management Center van TripAdvisor: snelstartgids

Management Center van TripAdvisor: snelstartgids Neem uw online reputatie in eigen hand. Laat uw bedrijf groeien op de grootste reiswebsite ter wereld. Het is allemaal binnen handbereik wanneer u zich registreert voor het Management Center van TripAdvisor.

Het Management Center is uw bestemming voor alle aspecten van uw TripAdvisor-vermelding. Van het bijwerken van basisbedrijfsgegevens tot het plaatsen van foto's en het bekijken van analyses: uw Management Center is dé plek waar u moet zijn. Alle geregistreerde en geverifieerde eigenaren hebben toegang tot het Management Center. Om in te loggen, gaat u naar www.tripadvisor.nl/Owners. Indien u bij meer dan één gelegenheid bent aangesloten, selecteert u een gelegenheid die u wilt bekijken of bijwerken uit de lijst.

Management Center 101

Hier is een snelle lijst met de vijf dingen die u in het TripAdvisor-Management Center kunt vinden door het hoofdmenu te gebruiken. Lees hieronder een overzicht van de startpagina en een gids voor algemene Management Center-taken.

  • Vermelding beheren: voeg foto's toe, beheer vermeldingsgegevens, werk voorzieningen bij en meer via het tabblad 'Vermelding beheren'. 
  • Boekingen stimuleren: indien van toepassing, kunnen accommodaties de links om de Bedrijfsvoorsprong en Gesponsorde plaatsingen te beheren vinden op het tabblad Boekingen stimuleren.
  • Marketingtools: trek de aandacht van potentiële (dineer)gasten met de promotionele tools, awards, widgets en raamstickers op het tabblad Marketingtools.
  • Beoordelingen: reageer op beoordelingen, meld een beoordeling en beantwoord vragen van reizigers op het tabblad 'Beoordelingen'.
  • Help en instellingen: krijg antwoord op al uw vragen. Krijg toegang tot de facturering en betalingen, werk e-mailvoorkeuren bij en beheer gebruikerstoegang. Het forum voor eigenaren en het Helpcentrum zijn hier ook beschikbaar via het tabblad Help en instellingen.
Een overzicht van de Management Center-startpagina...

Uw bedrijfslocatie op TripAdvisor wijzigen

Uw bedrijfslocatie op TripAdvisor wijzigen Wanneer en hoe u de locatie van uw gelegenheid op TripAdvisor kunt bijwerken.

TripAdvisor streeft ernaar van alle accommodaties, restaurants en attracties de fysieke vestigingslocatie te vermelden om reizigers de nauwkeurigste informatie te bieden. Dit betekent dat de vermeldingen niet in een andere stad kunnen liggen dan de plek waar ze daadwerkelijk gevestigd zijn. Als uw bedrijf echter onjuist wordt weergegeven, kunt u het adres en de locatie door middel van de volgende stappen bijwerken:

  1. Log in op het Management Center.
  2. Klik onder het menu 'Vermelding beheren' bovenaan op 'Naam en beschrijving'.
  3. Selecteer het tabblad 'Locatie' in het menu aan de linkerkant.
  4. Werk uw adres en postcode bij, en klik op 'Verzenden'. Opmerking: als uw stad of provincie onjuist is, moet u de instructies hieronder volgen. 
  5. U kunt, indien van toepassing, een versie van uw adres in de lokale taal toevoegen.
  6. Klik vervolgens op 'Speld op de kaart bevestigen' en versleep de speld naar de juiste locatie. We raden u aan de hoofdingang of parkeerplaats te kiezen. Klik op 'Bevestigen' en uw locatie wordt binnen 24 uur op de website bijgewerkt.

Als u denkt dat uw bedrijf op de verkeerde locatie wordt vermeld, en de stad/plaats/staat/provincie is incorrect, kunt u het TripAdvisor-vermeldingenteam op de hoogte stellen door middel van de volgende stappen:

  1. Log in op het Management Center.
  2. Klik onder het menu 'Vermelding beheren' bovenaan op 'Naam en beschrijving'.
  3. Selecteer het tabblad 'Locatie' in het menu aan de linkerkant.
  4. Klik op de link 'Verkeerde locatie' naast het veld stad/plaats of provincie/regio.
  5. Vul vervolgens het formulier in met uw opmerkingen en verzend het.

Opgenomen worden in grotere toeristische gebieden

Als uw bedrijf is gevestigd in een kleine plaats of een klein dorp maar officieel erkend wordt als onderdeel van een grotere of bekendere toeristenbestemming, kunnen bedrijven in uw plaats/dorp ook in de zoekresultaten van de bekendere bestemming weergegeven worden. Bijvoorbeeld: The Wine Country Inn bevindt zich in St. Helena, Californië, Verenigde Staten. Echter wordt deze gelegenheid ook vermeld bij de regio Napa Valley, een regio die bekend staat om haar wijntoerisme.

TripAdvisor gebruikt recente, officiële gegevens van plaatselijke overheidsinstanties of VVV-kantoren om kleine plaatsen en dorpen aan de juiste steden, gemeenten en regio's te koppelen.

U kunt een verzoek indienen om uw stad/plaats te laten opnemen in een grotere, bekendere toeristische regio of gemeente door de bovenstaande stappen te volgen. Vermeld de naam van de regio of gemeente waarin uw stad/plaats zich bevindt in het opmerkingengedeelte van het formulier.

De beste manier om de officiële locatie van uw bedrijf te certificeren is door TripAdvisor een officieel document te laten zien, zoals een bedrijfsvergunning of belastingaangifte, uitgegeven door de grotere stad/gemeente. Andere vormen van bewijs zijn o.a. een link naar een pagina op de website van uw plaatselijke VVV waarop wordt aangegeven dat uw kleinere plaats/kleiner dorp onderdeel uitmaakt van een toeristische regio of een document ter verduidelijking van een regionale overheidsinstantie (voorbeelden: provincie, county, staat.)

Opmerking: wij beschouwen postcodes niet als bewijs van locatie en de nabijheid van een grote stad of toeristische regio is geen garantie dat u in de betreffende regio opgenomen wordt.

Hoe lang duurt dit?

Wijzigingen van gelegenheidslocatie vereisen onderzoek door een medewerker van het TripAdvisor-vermeldingenteam. Deze medewerker bekijkt al het door u ingediende bewijs van uw locatie, maar we kunnen niet garanderen dat alle verzoeken tot locatiewijziging worden goedgekeurd. Dit kan een lang proces zijn en duurt ten minste 15 werkdagen. Wij verzoeken u dezelfde aanvraag niet meerdere keren in te dienen. Als u dit wel doet, zorgt dit voor vertraging bij het verwerken van de originele aanvraag en gaan de 15 werkdagen opnieuw in.

Laatst bijgewerkt: 21 juli 2017

Uw bedrijfscategorie op TripAdvisor wijzigen

Uw bedrijfscategorie op TripAdvisor wijzigen Stap-voor-stapinstructies voor het bijwerken van uw bedrijfscategorie of -type op TripAdvisor.

Vertegenwoordigers van gelegenheden die hun TripAdvisor-bedrijfstype willen bijwerken, kunnen een verzoek hiertoe indienen via het Management Center.

Accommodaties

Zorg ervoor dat uw accommodatie voldoet aan de richtlijnen voor accommodatiecategorieën, voordat u een verzoek indient voor het wijzigen van de categorie. Zodra u dit heeft bevestigd, kunt u deze stappen volgen om een wijzigingsverzoek in te dienen:

  1. Log in op het Management Center.
  2. Onder 'Hulpmiddelen' in het hoofdmenu, klikt u op 'Contact opnemen met TripAdvisor'.
  3. In het veld 'Vertel ons wat het probleem is' klikt u op 'Bedrijfsgegevens bijwerken'.
  4. Vervolgens selecteert u 'Wijziging accommodatietype aanvragen' en vult u het korte formulier in. Vermeld de links of de vergunningsgegevens waarmee we uw aangevraagde categoriewijziging kunnen verifiëren.
  5. Klik op 'Verzenden'.

Restaurants

Restaurants kunnen hun type cuisine(s) veranderen, bijvoorbeeld van een steakhouse in een pizzeria, door de volgende stappen te volgen:

  1. Log in op het Management Center.
  2. Klik onder het menu 'Vermelding beheren' bovenaan op 'Cuisines en voorzieningen'.
  3. Werk alle verplichte secties bij.
  4. Klik op 'Verzenden'.

Als u de categorie van uw gelegenheid wilt veranderen, bijvoorbeeld van een 'Koffie- en theehuis' naar een 'Restaurant', dient u een ticket in te dienen bij ons ondersteuningsteam voor eigenaren. Als u een wijziging voor uw gelegenheid wilt indienen, voert u de volgende stappen uit:

  1. Log in op het Management Center.
  2. Onder het menu 'Help en instellingen' bovenaan klikt u op 'Contact opnemen met TripAdvisor'.
  3. In het veld 'Vertel ons wat het probleem is' klikt u op 'Bedrijfsgegevens bijwerken'.
  4. Selecteer 'Merkwijziging melden' in het uitklapmenu en vul het korte formulier in. Vermeld de links of de vergunningsgegevens waarmee we uw aangevraagde categoriewijziging kunnen verifiëren.
  5. Klik op 'Verzenden'.

Attracties

Attracties kunnen de details van hun vermelding of type(s) wijzigen, bijvoorbeeld van een bedrijf dat fietstochten organiseert in een bedrijf dat boten verhuurt, door de volgende stappen te volgen:

  1. Log in op het Management Center.
  2. Klik onder het menu 'Vermelding beheren' bovenaan op 'Naam en beschrijving'.
  3. In de sectie 'Attractiegegevens' aan de linkerkant kunt u alle noodzakelijke secties bijwerken.
  4. Klik op 'Verzenden'.

Hoelang duurt dit?

Wijzigingen van uw bedrijfsgegevens moeten onderzocht worden door een medewerker van het TripAdvisor-vermeldingenteam. Dit kan een lang proces zijn en duurt ten minste 15 werkdagen. Wij verzoeken u uw wijzigingsaanvraag niet meerdere keren in te dienen. Als u dit wel doet, zorgt dit voor vertraging bij het verwerken van de originele aanvraag en gaan de 15 werkdagen opnieuw in.

Laatst bijgewerkt: 11 oktober 2016

Verlaat u het bedrijf? Het bijwerken van TripAdvisor-registraties

Verlaat u het bedrijf? Het bijwerken van TripAdvisor-registraties Meer informatie over het verwijderen van gebruikers van de TripAdvisor-vermelding van uw gelegenheid met de beheertool voor gebruikerstoegang.

De horecabranche verandert voortdurend. Met deze veranderingen worden nieuwe kansen gecreëerd en vinden personeelswisselingen plaats. Hieronder leest u enkele van de veelgestelde vragen die wij krijgen met betrekking tot personeelswijzigingen, en de antwoorden op deze vragen:

"Ik ga weg bij dit bedrijf en ik heb geen toegang meer nodig tot de TripAdvisor-vermelding. Hoe kan ik mijn toegang stopzetten?"

In dit geval kunt u zelf uw TripAdvisor-registratie stopzetten met de beheertool voor gebruikerstoegang:

  1. Log in op het Management Center.
  2. Selecteer 'Gebruikerstoegang beheren' onder het tabblad 'Help en instellingen' in het hoofdmenu.
  3. Klik op het bewerkingspictogram in uw vak en klik op 'Gebruiker bewerken'.
  4. Klik vervolgens op 'Gebruiker bewerken' en 'Gebruiker verwijderen'.
  5. Voordat u uzelf als gebruiker verwijdert, ontvangt u een waarschuwingsbericht. Vergeet niet: wanneer u uw account verwijdert, dan heeft u niet langer toegang tot het Management Center van uw gelegenheid.

"Ik beheer meerdere gelegenheden op TripAdvisor, maar ik verlaat er nu één. Hoe kan ik mijn registratie voor die gelegenheid stopzetten?"

Als u de toegang tot één gelegenheid in uw portfolio stop wilt zetten, volgt u dezelfde stappen in het Management Center zoals hierboven beschreven.

"Een van mijn werknemers heeft het bedrijf verlaten. Hoe verwijder ik zijn/haar registratie voor mijn bedrijf?

Een registratie van uw bedrijf verwijderen is eenvoudig. Lees hier hoe:

  1. Log in op het Management Center.
  2. Selecteer 'Gebruikerstoegang beheren' onder het tabblad 'Help en instellingen' in het hoofdmenu.
  3. Klik op het bewerkingspictogram in het vak van de werknemer en klik op 'Gebruiker bewerken'.
  4. Klik vervolgens op 'Gebruiker bewerken' en 'Gebruiker verwijderen'.

"Hoe kan ik ervoor zorgen dat er zich geen derden registreren bij mijn gelegenheid?"

Zodra u staat geregistreerd voor het Management Center van uw gelegenheid, ontvangt u een e-mailnotificatie wanneer een nieuw iemand zich hierbij heeft geregistreerd. Zorg ervoor dat u deze e-mails goed leest. Als u de naam en connectie van de nieuwe geregistreerde niet kent, hoeft u alleen de stappen hierboven te volgen om de gebruiker te verwijderen.

"Hoelang duurt het voordat een registratie is stopgezet?"

Nadat u de connectie met uw bedrijf van een gebruiker heeft verwijderd of gewijzigd, wordt de wijziging direct verwerkt.

Laatst bijgewerkt: 21 juli 2014