TripAdvisor-succesverhalen

Bedrijven die vermeld staan op TripAdvisor geven tips.

Accommodaties

Hoe een Spaanse hotelketen TripAdvisor gebruikt in haar rebrandingstrategie

Hoe een Spaanse hotelketen TripAdvisor gebruikt in haar rebrandingstrategie Bekijk hoe Selenta de zichtbaarheid voor SOFIA Hotel heeft gemaximaliseerd om meer verkeer te genereren en de online reputatie een boost te geven.

De Selenta Group beheert negen accommodaties in verschillende Spaanse steden. We spraken met Silvia Sutter, Online Traffic Manager bij Selenta, om erachter te komen hoe ze de zichtbaarheid en het verkeer voor SOFIA Hotel heeft verbeterd met TripAdvisor.

TripAdvisor als onderdeel van de rebrandingstrategie

De rebranding van de accommodaties van Selenta was een enorme klus die vorig jaar begon en maanden van planning en voorbereiding in beslag nam. "We hebben het bedrijf in zijn geheel getransformeerd en gerebrand, en werken nu aan de herpositionering van onze accommodaties als luxe en chique", zegt Sutter.

Het doel? De zichtbaarheid en het verkeer van alle negen accommodaties verhogen. Sutter zegt: "We willen onze markt uitbreiden en meer reizigers uit de VS bereiken aangezien de meerderheid van onze gasten traditioneel afkomstig is uit Spanje en het Verenigd Koninkrijk."

Sutter wendde zich tot TripAdvisor voor de marketing van de herlancering van SOFIA Hotel, een accommodatie die Selenta onlangs heeft gerenoveerd. "TripAdvisor is een belangrijk marketingkanaal, omdat deze bron van verkeer onze algehele prestaties verbetert en reizigers van TripAdvisor eerder geneigd zijn om daadwerkelijk te boeken", zegt ze. "We hebben de TripAdvisor-vermeldingspagina van SOFIA bijgewerkt met onze nieuwe naam, foto's en andere gegevens om niet alleen de renovatie te promoten, maar ook de verwachtingen van gasten opnieuw vorm te geven."

Verhoging van de zichtbaarheid met Gesponsorde plaatsingen

Om de zichtbaarheid van SOFIA op de concurrerende markt van Barcelona te verbeteren, gebruikt Sutter Gesponsorde plaatsingen. "We besloten om Gesponsorde plaatsingen te proberen om de zichtbaarheid en merkbekendheid van SOFIA te vergroten. De extra publiciteit van Gesponsorde plaatsingen laat de accommodatie meer opvallen bij reizigers die op zoek zijn naar een accommodatie in Barcelona", zegt ze.

SOFIA heeft meer zichtbaarheid en verkeer gekregen. "De resultaten zijn geweldig: Gesponsorde plaatsingen heeft zo goed uitgepakt voor SOFIA dat alle negen Selenta-accommodaties nu actieve campagnes hebben om hun zichtbaarheid te verhogen", zegt Sutter. "Gemiddeld hebben deze advertenties in 6 weken meer dan 50.000 weergaven gegenereerd voor elke accommodatie bij gerichte reizigers."

En die zichtbaarheid werpt zijn vruchten af: "We hebben meer verkeer naar de website van SOFIA gebracht en daarbij leads gecreëerd die uiteindelijk geconverteerd worden. Sinds het begin van Gesponsorde plaatsingen is het aantal boekingsdoorverwijzingen voor SOFIA toegenomen", vertelt Sutter.

De online reputatiecyclus van SOFIA is ook versneld. "De toename in zichtbaarheid heeft onze online reputatiecyclus voor SOFIA een boost gegeven, wat eraan heeft bijgedragen dat SOFIA de top 10% van accommodaties in Barcelona heeft bereikt", zegt Sutter. "Naarmate er meer gasten in SOFIA verblijven, schrijven zij ook meer beoordelingen en plaatsen zij foto's, waardoor de cyclus om potentiële gasten te inspireren tot een keuze voor onze accommodatie opnieuw wordt gestart."

Sutter is van plan om Gesponsorde plaatsingen het hele jaar te gebruiken. "Als de conversies blijven toenemen dankzij Gesponsorde plaatsingen, zullen we altijd onze advertenties gebruiken tijdens de voortgang van onze rebranding. De advertenties hebben mij geholpen om onze accommodaties te herpositioneren, meer verkeer naar onze websites te brengen en meer boekingen te ontvangen", zegt ze.

...

De manier waarop een Europese hotelgroep inhoudsmarketing gebruikt om reizigers te bereiken

De manier waarop een Europese hotelgroep inhoudsmarketing gebruikt om reizigers te bereiken 25hours Hotels vergroot de zichtbaarheid, versterkt de merkbekendheid en genereert extra inkomsten met TripAdvisor. 25hours Hotels is een groep van 13 accommodaties verspreid over Duitsland, Frankrijk en andere Europese landen. Bekijk hoe Alexander Schuster, Head of Digital, reizigers beïnvloedt om een van hun accommodaties te boeken met behulp van inhoudsmarketing en TripAdvisor.

Een focus op inhoudsmarketing

Schuster maakt gebruik van inhoudsmarketing om te bouwen aan de relaties tussen de gasten en het merk 25hours. "We kiezen voor een focus op inhoudsmarketing in plaats van alleen te vertrouwen op promoties, kortingen of pakketten. Met inhoud kunnen wij een groter verhaal vertellen over hoe gasten niet alleen verblijven in onze hotels. Ze kunnen genieten van een leuk, ontspannen, meeslepend avontuur in onze hotels, die zijn ontworpen om de stad en de wijk waarin ze staan te weerspiegelen", zegt hij. "Onze foto's en video's versterken ons merk. Onze blog voor elk hotel biedt kennis van lokale insiders."

Reizigers bereiken op hun gastroute met TripAdvisor

Schuster biedt relevante informatie aan reizigers terwijl ze een accommodatie zoeken op TripAdvisor, een belangrijk marketingkanaal. "De route van de klant heeft veel klikmomenten en we moeten reizigers bereiken op het juiste moment, op de juiste kanalen. Daarom versterken we onze inhoud op TripAdvisor, Google, social media en andere marketingkanalen om de aandacht van reizigers te trekken en een aantrekkelijk, consistent verhaal te bieden", zegt hij. "Ik gebruik TripAdvisor om onze zichtbaarheid te vergroten, het merk 25hours onder de aandacht te brengen en meer rechtstreekse boekingen te genereren."

Schuster vult zijn inhoudsstrategie aan door de inhoud van de beoordelingen van reizigers in de spotlights te zetten en op deze beoordelingen te reageren. "Reizigers lezen beoordelingen, waardoor TripAdvisor een belangrijk onderdeel van de route van de gast wordt. We reageren op deze beoordelingen, waarbij we niet alleen onze mening geven, maar ook laten zien hoe belangrijk we onze gasten vinden", zegt hij.

Meer inkomsten met Bedrijfsvoorsprong

Schuster trekt reizigers aan door zijn inhoud onder de aandacht te brengen en de TripAdvisor-vermeldingspagina's voor 25hours Hotels te optimaliseren met Bedrijfsvoorsprong. "We kunnen reizigers naar de boekingstrechter leiden op de TripAdvisor-zoekpagina en onze vermeldingspagina als ze onze accommodaties en prijzen overwegen", zegt hij. "We kunnen verschillende functies van Bedrijfsvoorsprong testen en optimaliseren. We plaatsen bijvoorbeeld Coverfoto's en Favoriete foto's die het best bij onze hotels passen, en vervolgens controleren we het percentage van de interesse in de foto's in Rapporten en analyses om te zien hoe we nog meer reizigers kunnen aantrekken."

Hij gebruikt Bedrijfsvoorsprong ook om rechtstreeks in contact te komen met reizigers. "Met Contactgegevens kunnen we de juiste communicatiekanalen (onze website, ons telefoonnummer en ons e-mailadres) op TripAdvisor zetten. We kunnen reizigers naar onze website leiden, ze rechtstreeks laten boeken en ze niet verliezen aan online reisbureaus, want ze kunnen heel eenvoudig contact met ons opnemen", zegt Schuster. "We stimuleren reizigers ook op een andere manier om rechtstreeks bij ons te boeken aan de hand van onze Speciale aanbiedingen met een geavanceerd, lager boekingstarief dat ze kunnen verzilveren op onze website."

Schuster merkt op dat alle 25hours-accommodaties Bedrijfsvoorsprong gebruiken omdat hiermee het merk 25hours en het bedrijf kunnen groeien. "Bedrijfsvoorsprong levert voordeel op: het toont het rendement van advertentiekosten en we stimuleren extra inkomsten voor al onze accommodaties", voegt hij eraan toe.

Verhoogde zichtbaarheid met Gesponsorde plaatsingen

Om een maximumaantal reizigers te bereiken en meer verkeer naar 25hours te leiden, besloot Schuster Gesponsorde plaatsingen te proberen. "Het is niet effectief om erop te vertrouwen dat reizigers onze accommodaties vinden via zoekopdrachten. Met Gesponsorde plaatsingen breiden we onze zichtbaarheid uit naar reizigers die al op de gastroute zitten, vooral als ze binnen een specifieke stad zoeken maar geen specifiek merk in gedachten hebben", zegt hij. "De vijf accommodaties die Gesponsorde plaatsingen hebben geprobeerd, hebben elk gemiddeld meer dan 100.000 weergaven in twee maanden gehad. Dat betekent dat ze 100.000 keer vaker zijn gezien dan wanneer we geen Gesponsorde plaatsingen hadden."

Gesponsorde plaatsingen heeft Schuster ook geholpen om meer doorverwijzingen te genereren. "Naast de verhoogde zichtbaarheid creëren Gesponsorde plaatsingen leads zodat meer reizigers reserveren bij onze hotels. Gemiddeld zagen we een stijging van 20% in de doorverwijzingen. We zagen ook een toename van paginabezoeken aan de TripAdvisor-vermeldingspagina's van onze vijf accommodaties", zegt hij.

Schuster ziet de voordelen van Gesponsorde plaatsingen en denkt dat de advertenties een waardevolle investering zijn. "Gesponsorde plaatsingen is waardevol omdat ik de bekendheid van het merk 25hours op meerdere momenten van de route van de gast kan vergroten. Elke klik betekent dat reizigers betrokken en geïnteresseerd zijn: als reizigers onze advertentie zien, is het zeer waarschijnlijk dat ze later terugkomen met het doel bij ons te boeken", zegt hij.

...

Succesverhaal: een hotel in Jaipur gebruikt TripAdvisor om inbound marketing te stimuleren

Succesverhaal: een hotel in Jaipur gebruikt TripAdvisor om inbound marketing te stimuleren Ontdek hoe Royal Heritage Haveli reizigers aantrekt met Gesponsorde plaatsingen en deze omzet met Bedrijfsvoorsprong. De Royal Heritage Haveli is een klein boetiekhotel in Jaipur, India, dat door een familie wordt gerund en dat meerdere jaren een Travellers' Choice Award heeft gewonnen. Bekijk hoe Shambhavi Singh, de directeur van Haveli, TripAdvisor inzet als een essentieel onderdeel van haar strategie op het gebied van inbound marketing. Uitdaging: het meeste uit het hoogseizoen halen

Singh probeert ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk reizigers tijdens het hoogseizoen boeken. "Ons hoogseizoen is kort, dus het is van cruciaal belang dat we er het meeste uithalen. Het is moeilijk om kamers tijdens het laagseizoen te vullen, omdat het erg warm is in Jaipur", zegt Singh.

Veel andere lokale accommodatieaanbieders kiezen voor een soortgelijke strategie. "Het is moeilijk om tussen de concurrenten in Jaipur op te vallen. We zijn een klein bedrijf dat concurreert met bekende hotels voor een beperkt aantal reizigers dat deze stad tijdens het hoogseizoen bezoekt. Daarom moeten we ons onderscheiden van soortgelijke accommodaties", zegt ze.

Oplossing: TripAdvisor gebruiken om inbound marketing te stimuleren "Ik gebruik inbound marketing om deze uitdaging aan te gaan en gasten aan te trekken, om te zetten, binnen te halen en te verrassen. TripAdvisor is een essentieel onderdeel van mijn strategie", zegt Singh. "Dankzij inbound marketing weten reizigers van ons af en is het vertrouwen in en de geloofwaardigheid van de Haveli groter."...

De manier waarop een nieuw hotel in Lissabon succesvol is op TripAdvisor

De manier waarop een nieuw hotel in Lissabon succesvol is op TripAdvisor Corpo Santo heeft een sterke online reputatie opgebouwd en heeft dit succes vergroot dankzij Bedrijfsvoorsprong en Gesponsorde plaatsingen van TripAdvisor. Corpo Santo Hotel is een onafhankelijk historisch hotel dat na de opening in 2017 een van de hoogste posities in de classificatie van reizigers in Lissabon heeft behaald. We spraken met algemeen manager Pedro Pinto om te ontdekken wat zijn successtrategieën zijn. Een sterke online reputatie opbouwen

Het opbouwen van een geweldige online reputatie begint met het bieden van geweldige service. Pinto heeft geïnvesteerd in personeel en voortdurende verbeteringen om dit te bereiken: "Onze strategie is om uitzonderlijke service te bieden en gasten met nieuwe dingen te verrassen. Geweldig personeel is de sleutel tot succes. Daarom zijn we voorzichtig met wie we aannemen en delen we regelmatig de feedback die we ontvangen", zegt Pinto.

Hij moedigt zijn gasten ook aan hun ervaringen te delen met andere reizigers op TripAdvisor. "We werken om onszelf te overtreffen in plaats van onze concurrenten, door altijd gericht te zijn op service en beoordelingen. Het gaat niet alleen over het bieden van een kwaliteitservaring, maar ook over toegewijd gebruik van TripAdvisor om Corpo Santo bekend te maken", vertelt hij.

Door zich te richten op het opbouwen van de online reputatie van Corpo Santo op TripAdvisor, heeft Pinto gasten weten aan te trekken en zet hij de cyclus voort met nieuwe beoordelingen. "We moedigen gasten aan beoordelingen te schrijven aan de hand van Beoordelingenservice", zegt Pinto. "Gasten zijn dol op ons hotel en willen graag hun ervaringen delen. Voor velen is het zelfs hun eerste beoordeling. Mensen die deze beoordelingen lezen, komen blij aan in ons hotel en krijgen daarna ook zin om een beoordeling te schrijven over hun verblijf."

Pinto gebruikt ook Managementreacties om een blijvende indruk te maken op voormalige gasten en op potentiële gasten die overwegen voor zijn hotel te kiezen. "Het verzamelen van beoordelingen is geen garantie voor succes. We reageren op beoordelingen, personaliseren onze reacties en bedanken de gasten", zegt Pinto. "We laten ook zien hoe we feedback gebruiken om verbeteringen door te voeren. We hebben bijvoorbeeld ramen vervangen die te veel lawaai doorlieten. Daarna hebben we elke gast die deze feedback heeft gegeven laten weten dat we verbeteringen hebben aangebracht op basis van zijn of haar feedback."

Profiteren van succes met Bedrijfsvoorsprong en Gesponsorde plaatsingen

"Dankzij onze reputatiebeheeractiviteiten stijgen we in de populariteitsindex voor Lissabon. We hebben gezien in onze analyses dat 40% van ons verkeer afkomstig is van TripAdvisor. We wilden ons verkeer laten groeien en meer gasten binnenhalen, dus schafte ik Bedrijfsvoorsprong en Gesponsorde plaatsingen aan", zegt Pinto.

Aan de hand van Bedrijfsvoorsprong en Gesponsorde plaatsingen helpt Pinto de aanwezigheid van Corpo Santo op TripAdvisor te vergroten. En de resultaten overtreffen zijn verwachtingen. "Het is alsof je de loterij wint. Het verkeer naar onze website is dankzij beide producten toegenomen met 500%. Gesponsorde plaatsingen heeft ons bereik vergroot. We hebben in 6 maanden ongeveer 69.000 weergaven ontvangen via de advertenties en meer klikken gekregen naar onze vermelding", legt Pinto uit. "En dankzij Bedrijfsvoorsprong is het aantal rechtstreekse boekingen toegenomen. We behalen nu een bezettingsgraad van 90%."

...

De manier waarop een onafhankelijke hotelketen in Europa rechtstreekse boekingen verhoogde met 150%

De manier waarop een onafhankelijke hotelketen in Europa rechtstreekse boekingen verhoogde met 150% Central Hotel en Forum Hotel in Bulgarije genereren meer verkeer naar hun websites met Gesponsorde plaatsingen van TripAdvisor. Achtergrond Travellers' choice-winnaar Central Hotel en Certificaat van uitmuntendheid-ontvanger Forum Hotel zijn twee onafhankelijke boetiekhotels in Sofia, Bulgarije met dezelfde eigenaar. Luister hoe hotelmanager Zhivko Zhelyazkov het aantal rechtstreekse boekingen bij beide accommodaties heeft verhoogd dankzij Gesponsorde plaatsingen van TripAdvisor. Uitdaging Omdat minder reizigers Sofia in de winter bezoeken, is de vraag bij Central en Forum Hotel veel lager. Zhelyazkov vertelt: "Januari en februari zijn lastige maanden en we richten ons tijdens deze periode zeer op het stimuleren van meer rechtstreekse reserveringen." Oplossing...

Casestudy: Derby Hotels Collection geeft boekingen een boost van 25% met Gesponsorde plaatsingen

Casestudy: Derby Hotels Collection geeft boekingen een boost van 25% met Gesponsorde plaatsingen De manier waarop Derby Hotels Collection de zichtbaarheid maximaliseert met Gesponsorde plaatsingen van TripAdvisor om effectief te concurreren in een uitdagende markt. De Derby Hotels Collection is een hotelketen met 14 accommodaties, voornamelijk in Barcelona, die door een familie wordt gerund. We spraken onlangs David Martinez i Urgell, de leider van de digitale marketing- en e-commercestrategie van de groep, om erachter te komen hoe hij Gesponsorde plaatsingen van TripAdvisor in zijn voordeel heeft gebruikt om effectiever te concurreren in een uitdagende markt: Uitdaging: concurreren voor minder reizigers Toerisme in Barcelona, de belangrijkste markt voor Derby, zal naar verwachting in 2018 afnemen en met name tijdens het laagseizoen. Martinez moest anticiperen op deze daling in de reisbranche en wist dat hij iets anders nodig had om te kunnen concurreren met grotere hotelketens voor minder reizigers. "We wisten dat het een moeilijk seizoen zou worden vanwege de lastige economische situatie in de markt", zegt Martinez. "We weten daarnaast dat de meeste reizigers onze hotels niet kennen, totdat ze zoeken naar een specifieke locatie en ons via TripAdvisor of online reisbureaus ontdekken."...

De manier waarop dit hotel in Sorrento binnen 40 dagen een toename van 20% aan rechtstreekse boekingen behaalde

De manier waarop dit hotel in Sorrento binnen 40 dagen een toename van 20% aan rechtstreekse boekingen behaalde Gianfranco Acampora, eigenaar, algemeen directeur en marketingstrategist van Grand Hotel Aminta, deelt toptips voor het promoten van zijn boetiekhotel in Sorrento

Onlangs spraken we toonaangevende hoteleigenaar en marketingdeskundige Gianfranco Acampora, eigenaar en algemeen directeur van het Grand Hotel Aminta in Sorrento, Italië. Hij deelde deze belangrijke inzichten over digitale marketing voor hotels:

Kunt u ons vertellen over Grand Hotel Aminta en uw rol in de accommodatie?

Grand Hotel Aminta is een van de grootste hotels in Sorrento. Het ligt op een heuvel met indrukwekkend uitzicht over de Golf van Napels en de stad. Tegenwoordig beheren mijn broer en ik de bedrijfsvoering van het hotel. Ik houd me bezig met verkoop, marketing en alles dat te maken heeft met de registratie van gasten van ons bedrijf.

Hoe zit het met de seizoenen en de vraag van gasten naar de Aminta?

De Aminta is een van de enige hotels in dit gebied dat het hele jaar open is, maar het is eigenlijk meer een zomerresort. Het hoogseizoen is van april tot oktober en laagseizoen is van november tot halverwege maart met uitzondering van Nieuwjaar, vanwege de geweldige vuurwerkshow hier in Sorrento.

Momenteel komt het merendeel van onze gasten uit het Verenigd Koninkrijk. We zien daarnaast veel Amerikanen en Canadezen.

U promoot uw hotel al jaren online. Kunt u ons meer vertellen over uw strategie en hoe deze zich in de loop der tijd heeft ontwikkeld?

Ik heb digitale marketing altijd al erg interessant gevonden. Het is niet alleen mijn werk, maar ook mijn hobby en passie. We waren in 1995 de eerste accommodatie in Sorrento die een website had en het hotel werd altijd hoog in de organische zoekresultaten weergegeven. Vanaf het moment dat steeds meer anderen ook een online aanwezigheid opbouwden, hebben we verschillende dingen geprobeerd om ons concurrentievoordeel te behouden, zoals advertenties bij zoekmachines en online reisbureaus.

We kwamen er snel achter dat het nogal moeilijk was om onze doelgroep te bereiken via advertenties bij zoekmachines. Er zijn te veel concurrenten die bieden voor de beste zoekwoorden en het is echt moeilijk om als eerste te worden geclassificeerd. TripAdvisor behoort echter vaak tot de hoogste organische zoekresultaten voor die zoekwoorden. Bovendien vertellen gasten ons regelmatig dat ze ons op TripAdvisor hebben gevonden. Daarom hebben we onze strategie aangepast zodat deze zich richt op promotie op die website.

Kunt u ons iets vertellen over het zoekgedrag van uw gasten?

Zeker. We waren dus aan het bieden op zoektermen zoals 'Hotel in Sorrento met zwembad'. Onze recente gasten vertellen ons dat ze meestal eerst via een zoekmachine zoeken naar een term zoals 'Hotels in Sorrento', maar dan worden er gewoon te veel zoekresultaten weergegeven die ze onmogelijk allemaal kunnen bekijken. Ze vinden TripAdvisor snel en gebruiken de website om specifieker onderzoek te doen naar accommodaties die aan hun wensen voldoen. Hierdoor is TripAdvisor eigenlijk de zoekmachine die gasten gebruiken om onder andere hotels en restaurants in een bestemming te vinden.

Wat is uw strategie voor het werken met TripAdvisor?

TripAdvisor is op dit moment onze meest effectieve marketingtool. Met de nieuwe Gesponsorde plaatsingen kan de Aminta bijvoorbeeld boven de zoekresultaten voor Sorrento worden weergegeven. Dat was erg belangrijk voor ons. De advertentie leidt verkeer naar ons en bezoekers kunnen contact met ons opnemen via onze Bedrijfsvoorsprong-links. Ik heb gemerkt dat het me commissiekosten bespaart, omdat bezoekers rechtstreeks contact met ons opnemen of boeken op onze website.

Hoe ervaart u de prestaties van Gesponsorde plaatsingen voor uw accommodatie?

We zijn erg blij met het product. We zijn het nog aan te testen, maar tot nu toe hebben we binnen 40 dagen een toename van 20% in rechtstreekse boekingen gezien. De tool is fantastisch, is heel eenvoudig te gebruiken en de kosten zijn ten opzichte van het rendement op investeringen minimaal. De gasten die via dit kanaal boeken, lijken ook heel waardevol te zijn. Ze boeken langere verblijven en bovengemiddelde kamertypes.

Wat is uw strategie voor het gebruik van Gesponsorde plaatsingen in de toekomst?

Er zijn drie budgetopties voor Gesponsorde plaatsingen. Tijdens het drukke hoogseizoen, wanneer onze accommodatie volledig is volgeboekt, kiezen we waarschijnlijk voor de goedkopere budgetoptie. Wij blijven ook dan gebruikmaken van een campagne. Het is belangrijk om altijd zichtbaarheid te behouden voor toekomstige boekingen. De rest van het jaar, met name in januari en februari als de plannen voor de zomer beginnen, kiezen we voor een van de duurdere budgetopties om meer verkeer naar onze accommodatie te leiden.

Wat wilt u andere hoteleigenaren meegeven die Gesponsorde plaatsingen in overweging nemen?

Het is zeker de moeite waard om uit te proberen. De tool is eenvoudig te gebruiken, er zijn geen trefwoorden om te kiezen of biedingen om in te stellen. Kies wat u wilt besteden op dagelijkse basis, stel het in en kijk er niet meer naar om.

Laatst bijgewerkt: 22 februari 2018

Hotel in Dubrovnik gebruikt TripAdvisor om de zichtbaarheid en het aantal boekingen te verhogen

Hotel in Dubrovnik gebruikt TripAdvisor om de zichtbaarheid en het aantal boekingen te verhogen De manier waarop Berkeley Hotel & Spa Gesponsorde plaatsingen gebruikt om op te vallen in een zeer concurrerende markt.

Berkeley Hotel & Spa is een hotel met 24 kamers in Dubrovnik, Kroatië, dat door een familie wordt gerund. Algemeen directeur Katarina Elez heeft zich verdiept in het uitbreiden van de online aanwezigheid van Berkeley om meer reizigers te stimuleren rechtstreeks via de website van de accommodatie te boeken. Lees verder om te ontdekken hoe ze een succesvolle onlinemarketing-strategie heeft samengesteld:

Focus op TripAdvisor

toen het Berkeley Hotel voor het eerst haar deuren opende, besloot Elez al snel dat ze zich vooral wilde richten op online marketing. Hierbij keek ze met name naar TripAdvisor. "We waren in 2007, het jaar van onze opening, een van de eerste hotels in Dubrovnik op TripAdvisor", vertelt ze. "We hebben TripAdvisor altijd veel gebruikt en het is een van de beste beslissingen geweest voor ons bedrijf."

Berkeley Hotel plukt tot op de dag van vandaag de vruchten van hun online marketing via TripAdvisor. Elez zegt: "We hebben sindsdien onze zichtbaarheid kunnen verhogen bij reizigers die naar onze bestemming zoeken, omdat we vanaf het begin een sterke en consistente aanwezigheid op TripAdvisor hadden. We behoren altijd tot de 15 beste accommodaties in Dubrovnik."

Zichtbaarheid aan reizigers optimaliseren

Elez moet als klein 3-sterrenhotel, in een stad die wordt gedomineerd door 5-sterrenhotels met een groter marketingbudget, slimme keuzes maken op het gebied van marketinginvesteringen om het meeste uit de zichtbaarheid te halen.

"Onze gasten komen uit enorme markten, zoals het VK, de VS en Australië", zegt Elez. "We merkten dat het met ons budget erg lastig is om tools zoals AdWords te gebruiken om in contact te komen met deze reizigers en ze te beïnvloeden."

Elez heeft onlangs geïnvesteerd in een verbeterde website die geïntegreerd is met haar Channel Manager. Hierdoor kan ze al haar boekingsbronnen bijhouden en bekijken waar het verkeer vooral vandaan komt. Na het experimenteren met verschillende marketingtools heeft Elez ontdekt hoe ze de sterke aanwezigheid van Berkeley Hotel op TripAdvisor in haar voordeel kan gebruiken.

Bedrijfsvoorsprong

In januari koos Elez voor een upgrade naar Extra toegang tot Bedrijfsvoorsprong, omdat ze op zoek was naar een manier om het aantal rechtstreekse doorverwijzingen naar de website van Berkeley Hotel te verhogen.

"We hebben het hotel net gerenoveerd en we willen de Extra toegang-functies, zoals Storyboard en Favoriete foto's, gebruiken om deze verbeteringen aan reizigers te laten zien", zegt Elez.

Ze gebruikt ook de functie Speciale aanbiedingen om het effect van Bedrijfsvoorsprong op haar boekingen te meten.

"We plaatsen een exclusieve TripAdvisor-aanbieding en houden zorgvuldig bij hoe deze weer bij ons terugkomt. We hebben ontdekt dat bezoekers die via onze website boeken dit vermelden en dit wordt ook weergegeven op boekingen van online reisbureaus. Hierdoor weten we dat reizigers onze TripAdvisor-pagina hebben bezocht."

Gesponsorde plaatsingen

Zodra Bedrijfsvoorsprong actief was, ging Berkeley Hotel aan de slag met Gesponsorde plaatsingen van TripAdvisor. Elez zegt: "We weten dat gasten van TripAdvisor meer vertrouwen hebben en eerder geneigd zijn om rechtstreeks te boeken. Ons doel is Gesponsorde plaatsingen te gebruiken zodat meer gasten rechtstreeks via onze website boeken en zodat we de bezetting en de gemiddelde dagelijkse tarieven in het hoogseizoen kunnen verhogen."

Dubrovnik is een van 's werelds meest seizoensgebonden markten. Daarom dacht ze aan de hand van Gesponsorde plaatsingen ook meer verkeer vóór het hoogseizoen te kunnen ontvangen. Er is beperkte vraag in het laagseizoen en Berkeley kan zich deze gemiste kans niet permitteren.

"Hoe dichter gasten bij het boeken komen, hoe kritischer ze worden over de prijs. Door onze zichtbaarheid te promoten, kunnen we gasten beïnvloeden om voor onze 3-sterrenhotel te kiezen omdat onze prijzen lager zijn dan die van de 5-sterrenaccommodaties die Dubrovnik domineren."

De resultaten?

"Het is zeker kosteneffectief om voor Gesponsorde plaatsingen-klikken te betalen, zodat gasten rechtstreeks bij ons boeken", zegt Elez. "We willen dat onze advertentie boven de lijst wordt weergegeven. Herhaling is belangrijk, met name vanwege de patronen in onze markt. Zelfs als ze niet meteen klikken, houden meer bezoekers ons in hun achterhoofd. Als ze vervolgens daadwerkelijk klikken, zijn ze eerder geneigd te boeken."

Elez is van plan om meer gebruik te maken van Gesponsorde plaatsingen en deze een belangrijk onderdeel van haar onlinemarketing-strategie te maken. "We kijken bij onze investeringen naar de lange termijn. We blijven de komende zes maanden het aantal klikken, het verkeer van de website en het bevestigde aantal rechtstreekse boekingen van Gesponsorde plaatsingen volgen. Tot nu toe is het aantal boekingen voor dit seizoen heel goed", zegt Elez.

Laatst bijgewerkt: 12 maart 2018

Een win-winsituatie voor onafhankelijke hotels

Een win-winsituatie voor onafhankelijke hotels Hoe een onafhankelijke accommodatie TripAdvisor gebruikt om zijn zichtbaarheid te vergroten, bezoekers van de website om te zetten in boekers en waardevolle klantenrelaties te creëren.

Arbuckle Lodge is een onafhankelijk hotel en ligt tussen de Black Hills en Yellowstone National Park in Gillette, Wyoming. Gasten op TripAdvisor zijn laaiend enthousiast over de charme en de voorzieningen van dit hotel in het 'Wilde Westen'.

Michelle Nelson, een van de eigenaren van Arbuckle Lodge, investeert in de zichtbaarheid van de gelegenheid en in een relatie met gasten. Nelson zegt: “We werken hard om een geweldig product en geweldige service aan onze gasten te leveren. Ons hotel staat meestal op nr. 1 of 2 van alle hotels in Gillette die op TripAdvisor staan.”

De zichtbaarheid van Arbuckle vergroten 

Concurreren met andere grote hotelketens in de regio blijft echter lastig.

“Als je met grote ketens concurreert, is het lastig voor onafhankelijke hotels zoals dat van ons om de bekendheid te vergroten,” zegt Michelle Nelson. “Maar TripAdvisor heeft onze zichtbaarheid wel degelijk vergroot. Het is een buitengewoon succesvolle tool.”

“TripAdvisor wordt elke dag groter. Ik zie steeds meer bedrijven die rekenen op TripAdvisor om hun hotelervaring goed en onvergetelijk te maken.”

De vraag is nu: hoe heeft Nelson TripAdvisor gebruikt om de zichtbaarheid te vergroten? Allereerst heeft ze samen met het personeel de vermelding van Arbuckle bijgewerkt met voorzieningen, een officiële beschrijving en meer dan 30 managementfoto's. Vervolgens maakten ze gebruik van de Beoordelingenservice om regelmatig feedback van gasten te verzamelen, aangezien TripAdvisor-reizigers graag nieuwe beoordelingen lezen. Daarnaast geeft Arbuckle prioriteit aan het reageren op deze beoordelingen. 

“TripAdvisor wordt elke dag groter”, zegt Nelson. “Ik zie steeds meer bedrijven die rekenen op TripAdvisor om hun hotelervaring goed en onvergetelijk te maken.”

Nelson vindt dat de kwaliteit van de inhoud op TripAdvisor ook verbeterd is:

“TripAdvisor-reizigers stoppen veel tijd en moeite in een objectieve en eerlijke beoordeling van het hotel. De meeste beoordelingen zijn redelijk lang en bevatten meerdere aandachtspunten. Dit verschilt aanzienlijk van andere beoordelingswebsites: deze bevatten vaker beoordelingen van hoogstens een of twee zinnen.”

Hogere gemiddelde dagelijkse tarieven en winst genereren 

Zodra Nelson de zichtbaarheid op TripAdvisor had vergroot, wilde ze hier graag van profiteren. Op het moment dat InnLink, haar connectiviteitspartner, werd gecertificeerd voor Onmiddellijk boeken, meldde ze zich direct aan.

Nelson zegt:Zodra gasten onze beoordelingen op TripAdvisor lazen en onze foto’s bekeken, wisten we zeker dat ze nergens anders heen wilden gaan. Onmiddellijk boeken is een eenvoudige manier om ons hotel te boeken. Gasten kunnen boeken terwijl ze op de website over het hotel lezen.”

“De tarieven zijn redelijk, de boekingen zijn vergelijkbaar met die van grote kanalen en we vinden het geweldig dat het boekingsproces voor gasten soepel en eenvoudig verloopt ...”

De resultaten van Arbuckle zijn tot op heden sterk. Reserveringen via Onmiddellijk boeken zijn gemiddeld tot 16% meer winstgevend dan reserveringen via online reisbureaus.

“De tarieven zijn redelijk, de boekingen zijn vergelijkbaar met die van grote kanalen en we vinden het geweldig dat het boekingsproces voor gasten soepel en eenvoudig verloopt”, zegt Nelson. “Daarnaast is het gemiddelde dagelijkse tarief vrij hoog. Dit komt omdat reizigers voor onze reguliere tarieven boeken.” 

Ze vertelt verder: “In het algemeen is TripAdvisor een geweldige manier om loyale klanten te creëren die op zoek zijn naar een geweldige ervaring tijdens hun reis. Daarom zijn we ervan overtuigd dat het marktaandeel van Onmiddellijk boeken in de toekomst nog groter zal zijn.”

Een waardevolle langdurige relatie met gasten opbouwen 

Doordat Arbuckle vanaf het begin toegang heeft tot gastgegevens, kan het met Onmiddellijk boeken een waardevolle langdurige relatie met gasten opbouwen.

“In het algemeen is TripAdvisor een geweldige manier om loyale klanten te creëren die op zoek zijn naar een fantastische ervaring tijdens hun reis. Daarom zijn we ervan overtuigd dat het marktaandeel van Onmiddellijk boeken in de toekomst nog groter zal zijn.”

“Toegang tot gastgegevens is essentieel voor ons bedrijf,” zegt Nelson. “Door middel van deze gegevens kunnen we gasten waardevolle aanbiedingen en goede klantenservice bieden. We zijn erachter dat we via Onmiddellijk boeken meer klanten kunnen omzetten in terugkomende reizigers, wat erg belangrijk is in onze markt. Het is eenvoudiger om gasten die TripAdvisor al kennen om te zetten in boekers en ze zo tot de perfecte klant te maken.”

Daarnaast is gebleken dat klanten via Onmiddellijk boeken eerder de volledige cyclus afmaken en een beoordeling schrijven over de Arbuckle Lodge:

“Klanten die gebruikmaken van Onmiddellijk boeken zijn gasten die er alles aan doen om hotels te vinden die excellente service en waar voor hun geld bieden. Dit is te zien aan de beoordelingen die ze schrijven.”

Tot slot vertelt Nelson: “Dankzij extra zichtbaarheid voor onafhankelijke hotels en de naadloze gastenervaring met Onmiddellijk boeken is werken met TripAdvisor een win-winsituatie voor iedereen!”

Laatst bijgewerkt: 15 april 2016

Een kleine B&B met grote mogelijkheden

Een kleine B&B met grote mogelijkheden Casa di Campagna gebruikt Beoordelingenservice + privé-enquêtes en andere TripAdvisor-tools om zowel online als offline contact te leggen met gasten.

Casa di Campagna biedt haar bezoekers volop charme: warme, vriendelijke service, een rustieke omgeving op het Toscaanse platteland en gerestaureerde kamers in een eeuwenoude boerderij.

Maar toen Emanuele Ciompi in 2014 manager werd van de kleine familiegerunde B&B waren deze charmes online nog niet echt terug te vinden. Na een decennium van gasten ontvangen, had Casa di Campagna slechts 36 TripAdvisor-beoordelingen. “Er was veel ruimte voor verbetering”, zegt Ciompi.

Twee jaar later wordt het potentieel benut. In april 2016 heeft Casa di Campagna 536 beoordelingen en staat het op nr. 1 van alle pensions en B&B's in het stadje Sovicille. Bovendien heeft de accommodatie al twee jaar op rij een Certificaat van uitmuntendheid ontvangen van TripAdvisor.

Deze publiciteit heeft nieuwe en loyale klanten aangetrokken. Veel van onze nieuwe gasten “zagen ons op TripAdvisor, verbleven hier en schreven een beoordeling”, zegt Ciompi. In 2015 is 65% van de nieuwe bezoekers teruggekeerd voor een tweede, langer verblijf. Hierdoor heeft de B&B nu een bezettingsgraad van 83% op jaarbasis. Geen slechte prestatie voor een gelegenheid flink buiten het centrum van Siena.

Beoordelingen verzamelen en naar feedback luisteren

Wat is het geheim achter dit succes? Twee dingen, volgens Ciompi: “De kwaliteit van de service en de tools van TripAdvisor.” Met deze tools “kan de B&B niet alleen beter en meer verkopen, maar ook haar omzet per beschikbare kamer verhogen en de kosten per beschikbare kamer verlagen”.

Een van deze tools is Beoordelingenservice,, waarmee hoteleigenaren e-mails met beoordelingsverzoeken kunnen sturen aan recente gasten. “Het is een enorm belangrijke tool waarmee wij niet alleen op TripAdvisor gegroeid zijn, maar in alle ranglijsten”, licht Ciompi toe. Hij schrijft 67% van hun beoordelingen toe aan Beoordelingenservice.

Casa di Campagna schrijft 67% van haar ruim 500 reizigersbeoordelingen toe aan Beoordelingenservice: "het is een enorm belangrijke tool". 

Ciompi en zijn team maken ook gebruik van Beoordelingenservice + privé-enquêtes om waardevolle feedback te verzamelen. Hij beschrijft de tool als “zeer eenvoudig” in het gebruik, met vragen die aan het seizoen aangepast kunnen worden. “De enquêtes zijn belangrijk want ze helpen ons inzien wat we kunnen verbeteren, zelfs als we op het betreffende moment niet persoonlijk aanwezig zijn”, zegt Ciompi.

Sommige gasten waren bijvoorbeeld teleurgesteld dat ze geen snacks en drankjes konden krijgen als de receptie van de B&B gesloten was. Als gevolg hiervan biedt het personeel nu gratis flesjes water en snacks aan in de kamers.

“Iedereen die beoordelingen leest heeft zijn eigen droomvakantie, zijn eigen verwachtingen”, zegt Ciompi. “Het is zeer nuttig voor ons om, via de enquêtes, te ontdekken of wij aan die verwachtingen voldoen.En zo niet, hoe we dat kunnen veranderen.”

Reizigers rechtstreeks contact laten opnemen

Ondertussen heeft Ciompi de website van Casa di Campagna bijgewerkt met extra foto’s, informatie over de omgeving en gratis widgets die haar geweldige TripAdvisor-waardering uitlichten.

Een abonnement op Bedrijfsvermeldingen* biedt de B&B de mogelijkheid om op haar TripAdvisor-pagina links naar haar website, een telefoonnummer en een e-mailadres te tonen. Zo kunnen reizigers eenvoudig rechtstreeks contact opnemen met de B&B. Sinds het abonnement in maart 2014 inging, “hebben we zeker meer verkeer gegeneerd op onze website”, zegt Ciompi.

Samen helpen deze tools Casa di Campagna haar sterke punten uit te lichten, zowel online als offline. Ciompi vertelt: “We zijn geen hotel met 100 kamers. We zijn maar een kleine accommodatie met ruimte voor 30-35 mensen”.Waar sommigen misschien problemen zien, ziet hij mogelijkheden: “Zulke plekken zijn perfect om om te toveren in juweeltjes”.

*Vanaf begin januari 2017 wordt Bedrijfsvermeldingen vervangen door een krachtig, nieuw abonnementsproduct voor accommodaties: TripAdvisor Bedrijfsvoorsprong. Klik hier voor meer informatie.

Laatst bijgewerkt: 12 mei 2016

Historisch hotel, hedendaags succes

Historisch hotel, hedendaags succes

The Windermere Hotel gebruikt TripAdvisor-tools zoals Beoordelingenservice om in contact te komen met reizigers uit de 21e eeuw.

Zelfs in een historische stad als Londen valt The Windermere Hotel op. Het Victoriaanse gebouw dateert van 1857 en de locatie, dichtbij Buckingham Palace en Westminster Abbey, is al eeuwenlang een verblijfplaats voor abten, vorsten en ontelbare vermoeide reizigers.

“Onze locatie heeft altijd al te maken gehad met de horecasector: oorspronkelijk als herberg, daarna als bed & breakfast en nu als hotel”, zegt Emily Hambi, mede-eigenaar en Chief Operations Officer. Volgens Emily trekt The Windermere gasten aan van over de hele wereld en deze gasten zijn vaak “onder de indruk” van de geschiedenis van de wijk.

The Windermere Hotel laat zich echter niet alleen door het verleden inspireren. Dit bekroonde boetiekhotel en onafhankelijk familiebedrijf maakt namelijk ook gebruik van TripAdvisor om in contact te komen met reizigers uit de 21e eeuw.

“TripAdvisor is niet alleen een website waar reizigers beoordelingen lezen. De website geeft ons ook de mogelijkheid om in contact te blijven met onze vorige gasten en om te communiceren met toekomstige gasten”, zegt Hambi. “Het is belangrijk dat hoteleigenaren hieraan meedoen en deel uitmaken van de community.”

Een geweldige manier om beoordelingen te ontvangen

“Beoordelingenservice is nuttig, met name de automatische functie. Het kost veel tijd om iedereen een persoonlijke e-mail te sturen. Daarom is het fijn dat deze functie daarbij kan helpen.”

– Emily Hambi, mede-eigenaar, The Windermere Hotel

Op het moment van schrijven heeft The Windermere Hotel 489 reizigersbeoordelingen en bevindt het zich op nr. 142 van de 1055 hotels in Londen op TripAdvisor. Recente beoordelaars noemen het onder andere een “een juweeltje” en “schitterend”.

Om er voor te zorgen dat The Windermere waardevolle feedback zoals deze blijft ontvangen, gebruikt Hambi Beoordelingenservice om beoordelingsverzoeken te versturen aan gasten nadat ze hebben uitgecheckt. “Beoordelingenservice is een geweldige manier om beoordelingen te ontvangen en deze functie is zeer nuttig geweest voor ons”, zegt ze.

Hambi zegt dat ze met name de automatische functie van Beoordelingenservice waardeert. Beoordelingen verzamelen gaat nog eenvoudiger door de automatische beoordelingsverzoeken aan recente gasten.

“Het kost veel tijd om iedereen een persoonlijke e-mail te sturen. Daarom is het fijn dat deze functie daarbij kan helpen”, zegt ze. “Ik ben niet van plan om op korte termijn met Beoordelingenservice te stoppen.”

Onmiddellijk boeken in opkomst

The Windermere geeft gasten ook de mogelijkheid om gebruik te maken van Onmiddellijk boeken op TripAdvisor. De reiziger van vandaag is steeds vaker op zoek naar één plek die van alle gemakken voorzien is: uit een recente enquête is gebleken dat de meerderheid van TripAdvisor-gebruikers één plek wilt waar ze beoordelingen kunnen lezen, prijzen kunnen vergelijken en kunnen boeken.

“Dankzij onze Bedrijfsvermelding kan iedereen onze tarieven en beschikbaarheid op onze eigen website bekijken … maar het is ook fijn dat gasten de optie hebben om bij ons te boeken terwijl ze de website van TripAdvisor bezoeken”, zegt Hambi.

“Ik denk dat het belangrijk is om Onmiddellijk boeken aan te bieden op TripAdvisor, zeker voor kleine accommodaties en onafhankelijke familiebedrijven zoals ons bedrijf.”

– Emily Hambi, mede-eigenaar, The Windermere Hotel

Hoewel Onmiddellijk boeken nog relatief nieuw is voor The Windermere Hotel, zegt Hambi dat de belangstelling voor het hotel in de afgelopen tijd aanzienlijk gegroeid is: “We zien dit aantal alleen maar groeien.” Ze legt uit dat kleinere, onafhankelijke bedrijven zoals haar familiebedrijf ook kunnen profiteren van een hogere zichtbaarheid, die gepaard gaat met de mogelijkheid om rechtstreeks te boeken op TripAdvisor.

Dankzij al deze tools kan The Windermere Hotel eeuwenoude tradities omzetten in een hedendaags succes, waarbij het beste van het verleden, het heden en de toekomst samen worden gevoegd.

Laatst bijgewerkt: 30 november 2015

Harington’s Hotel: waarom online contact met gasten telt

Harington’s Hotel: waarom online contact met gasten telt

Een winnaar van een Certificaat van uitmuntendheid profiteert van een blijvend actieve aanwezigheid op TripAdvisor.

Peter O’Sullivan, eigenaar van Harington’s Hotel, steekt veel energie in TripAdvisor. Waarom? Omdat zijn boetiekhotel er zoveel voordelen uithaalt. Ontdek met deze video waarom O’Sullivan het zo belangrijk vindt om actief te zijn op TripAdvisor (in het Engels).

Harington’s Hotel, in Bath, Verenigd Koninkrijk ontving in 2013 een Certificaat van uitmuntendheid. Een groot deel van dat succes is te danken aan een focus op de ervaring van gasten. Hoe toegewijd zijn O’Sullivan en zijn personeel aan TripAdvisor? “Ik kijk eigenlijk elke dag even … verschillende personeelsleden hebben me verteld dat ook zij, zelfs tijdens hun vrije dagen, op TripAdvisor kijken.”

Eén van de belangrijkste prioriteiten van dit onafhankelijke hotel is het schrijven van managementreacties, omdat dit boekingen stimuleert. Volgens O’Sullivan heeft het Harington’s Hotel resultaat van hun tijd en moeite gezien naarmate ze op meer beoordelingen zijn gaan reageren. Het is zelfs zo dat een gast kortgeleden aan O’Sullivan vertelde dat ze Harington’s Hotel koos omdat zij managementreacties schrijven waar vergelijkbare accommodaties dat niet doen.

Een andere reden waarom het Harington’s Hotel zo veel energie steekt in TripAdvisor is om de ervaring van gasten online te verbeteren. “Feedback geeft ons een manier om de service en de kwaliteit van ons product te verbeteren. Wij kunnen denken dat we het geweldig doen, maar dat heeft geen zin als de klanten vinden dat we dat niet doen."

Tenslotte zorgt die focus op constante verbetering ervoor dat gasten gelukkiger zijn en dat zorgt voor nog meer positieve beoordelingen. “Tegenwoordig raak je gewoon geen bedden meer kwijt als gasten niet tevreden zijn. Zo simpel is het.” En met zulke toewijding aan het behouden van een actieve aanwezigheid op TripAdvisor is het geen wonder dat het aantal terugkerende gasten is toegenomen voor het Harington’s Hotel.

Laatst bijgewerkt: 5 maart 2014

Attracties

Een spannend ritje: met beoordelingen op weg naar de top, deel 2

Een spannend ritje: met beoordelingen op weg naar de top, deel 2

Gardaland, het nummer 1 attractiepark in Italië, laat zien dat wat u doet met nieuwe beoordelingen net zo belangrijk is als het ontvangen ervan.

Deel 1 gemist? Begin hier en ontdek hoe het bekroonde attractiepark Gardaland meer beoordelingen ontvangt.

De waarde van nieuwe beoordelingen maximaal benutten

U wilt meer beoordelingen. Maar als u ze eenmaal heeft ontvangen, doet u dan genoeg met die feedback? Dit is hoe Gardaland het meeste resultaat haalt uit elke nieuwe beoordeling, van het versterken van relaties met gasten, tot het aanbrengen van verbeteringen en meer.

Gasten laten zien dat zij belangrijk zijn

Het 20-koppige marketingteam van Gardaland neemt het opbouwen van relaties zo serieus dat één medewerker volledig is toegewijd aan het beantwoorden van TripAdvisor-beoordelingen. Waarom? “We geloven sterk in het onderhouden van één-op-één-relaties met onze klanten. Wanneer gasten een beoordeling schrijven, verwachten ze een reactie,” zegt Raffaele Prati, Web en New Media Manager. Hij vertelt verder: “Het onderhouden van die dialoog versterkt de persoonlijke band met onze fans. Zij geven feedback, wij antwoorden en leren ervan.”

Op de vraag wat belangrijk is om toe te voegen aan een managementreactie, antwoordde Prati met een interessante twist die zo in een van de achtbanen in het park zou passen. “Ik zal je vertellen wat er niet in moet: vooraf geschreven antwoorden. Aanpassen is nodig, omdat mensen meteen doorhebben wanneer een antwoord is voorbereid.” Dus de medewerker van Gardaland die reageert op elke beoordeling heeft het druk, maar de persoonlijke band met reizigers is elke minuut waard.

De bezoekerservaring verbeteren

Om te zorgen dat feedback uit beoordelingen niet verloren gaat, delen Prati en zijn team het laatste nieuws met elke afdeling. “Dit nemen wij zeer serieus, en we willen zorgen dat reizigers weten dat wij hun feedback begrijpen en er ook echt naar luisteren. Het verslag gaat naar alle afdelingen en we gebruiken het in de voorbereiding van toekomstige acties voor operationele en marketingdoeleinden.”

Tijdens het drukke seizoen doen we wekelijks verslag, in rustigere periodes maandelijks. In het verslag worden de meest genoemde problemen en complimenten besproken, en nieuwe beoordelingen worden ingedeeld op waardering en gevoel – positief, neutraal, of negatief.

De reputatie van de attractie versterken

Marketing heeft grote veranderingen doorgemaakt sinds Gardaland opende in 1975. Tegenwoordig vertrouwen reizigers op beoordelingen bij het plannen van reisjes en uitstapjes. Dat is waarom deze Travellers’ Choice-winnaar uit 2013 gebruikmaakt van de kracht van TripAdvisor, zelfs in hun offline marketingactiviteiten.

Gardaland experimenteerde recentelijk met het toevoegen van hun TripAdvisor-awards aan hun folders en kaarten. Het resultaat? Prati onthult dat “het toevoegen van onze TripAdvisor-awards aan ons materiaal nog een krachtige aansturing is voor nieuwe beoordelingen.” Prati schrijft de extra beoordelingen toe aan de inspiratie die bezoekers opdoen door het zien van de connectie die het park heeft met TripAdvisor. En zo zorgt elke herinnering aan de reputatie van het park voor een versterking van de al indrukwekkende reputatie die het park heeft op TripAdvisor.

Uw beurt om feedback te gebruiken

Ga naar uw Management Center om te reageren op uw nieuwste beoordelingen, uw wekelijkse prestaties op TripAdvisor bij te houden en meer, helemaal gratis. Dus zelfs als u geen 20-koppig marketingteam of sprookjesachtige sfeer heeft zoals Gardaland, kan het besteden van een klein beetje tijd elke week aan uw aanwezigheid op TripAdvisor nog altijd voor magische resultaten zorgen. 

Laatst bijgewerkt: 26 maart 2014

Een spannend ritje: met beoordelingen op weg naar de top, deel 1

Een spannend ritje: met beoordelingen op weg naar de top, deel 1

Park Gardaland doet bezoekers versteld staan met een sprookjesachtig avontuur. Lees hier waarom het succes van deze populaire attractie geen sprookje is.

Een praktische kijk op fantasie

Bezoekers van attractiepark Gardaland zijn weg van de sprookjessfeer. Raffaele Prati, Web en New Media Manager van het park, vertelt: "Het is een hele vrolijke wereld, het grootste avontuur van verbeelding. Bezoekers kunnen hier ontsnappen aan het dagelijkse leven."

Toch is het de zeer realistische marketingaanpak van Gardaland die helpt om bezoekers te trekken naar deze fantasiewereld. Als het populairste attractiepark van Italië, werkt Gardaland hard om haar reputatie als gezellig en avontuurlijk park voor de hele familie te promoten en voortdurend te verbeteren.

Beheren van de digitale aanwezigheid

"We zijn onlangs begonnen met het gebruiken van Beoordelingenservice voor ons attractiepark. Het leverde zulke goede resultaten op dat we het inmiddels ook gebruiken voor ons aquarium."

Ongeveer een jaar geleden begon Gardaland zich meer te richten op haar aanwezigheid op TripAdvisor. Prati, die de digitale communicatie van het park beheert, werd geïnspireerd door het belang van TripAdvisor voor reizigers. "We hadden al langer een bedrijfspagina, maar deze werd niet bijgehouden. Nu gebruiken we TripAdvisor om feedback van bezoekers te krijgen en erop te reageren, zodat we hen een optimale ervaring kunnen bieden."  

Bij de verhoogde aandacht voor TripAdvisor richtte Gardaland zich op een aantal hoofddoelen. In dit artikel bespreken we de altijd populaire missie van het verwerven van meer beoordelingen. In deel twee bespreken we hoe deze populaire attractie beoordelingen inzet om de band met gasten te versterken, de bezoekerservaring te verbeteren en de reputatie van het park te benadrukken.

Lees hier hoe Gardaland meer beoordelingen verzamelt met wat hulp van TripAdvisor.

Met minimale inspanning 95 beoordelingen ontvangen

Prati heeft jarenlange ervaring met digitale marketing. Hij merkt op: "TripAdvisor is een zeer belangrijke tool voor reizigers om feedback te geven en andere reizigers te helpen." Dankzij de op reizigers gerichte aanpak van Gardaland heeft het park meer dan 3400 beoordelingen verzameld. 

Bovendien is deze Travellers' Choice-winnaar druk bezig met het binnenhalen van nog meer beoordelingen. Zelfs nu het laagseizoen is bij Gardaland heeft het park toch nog 95 beoordelingen weten te verzamelen met behulp van de gratis Beoordelingenservice-tool. Gardaland gebruikt deze tool elke maand om beoordelingsverzoeken te sturen naar de nieuwe e-mailadressen in haar database.

Door slechts enkele minuten per maand te besteden aan Beoordelingenservice, heeft Gardaland goede doorklik- en reactieratio's weten te verkrijgen. Prati zegt: "We zijn onlangs begonnen met het gebruiken van Beoordelingenservice voor ons attractiepark. Het leverde zulke goede resultaten op dat we het inmiddels ook gebruiken voor ons aquarium. Ik zou deze tool zeker aanraden"

Bezoekers aantrekken met widgets

Gardaland verzamelt ook beoordelingen via de TripAdvisor-widgets die zij op haar populaire website heeft geïnstalleerd. Deze website trekt 6 miljoen bezoekers per jaar. De widget op de startpagina linkt naar een TripAdvisor-beoordelingsformulier op een afzonderlijke pagina van gardaland.it. Tot nu toe heeft de widget gezorgd voor 10.000 bezoeken aan het beoordelingsformulier, dat hen aantrekt door de bekende Gardaland-stijl en de eenvoud van het schrijven van een beoordeling van hun recente bezoek.

Gardaland heeft ook een soortgelijke widget toegevoegd aan haar e-nieuwsbrief, die verzonden wordt aan 230.000 abonnees. "Met deze twee widgets hebben we het aantal beoordelingen aanzienlijk verhoogd." In welke mate? Onze beoordelingen zijn met 20% toegenomen.

Verder gaan dan alleen beoordelingen verzamelen

Het aanmoedigen van nieuwe beoordelingen is een krachtige strategie, maar ook nadat de beoordelingen ontvangen zijn, gaat de magie van Gardaland door.

Lees verder in deel 2 om te ontdekken hoe Gardaland beoordelingen gebruikt om haar relatie met gasten te versterken, bezoekerservaringen te verbeteren en de online reputatie te ondersteunen.

 

Laatst bijgewerkt: 26 maart 2014

Persoonlijke aandacht bij een topattractie in Jamaica

Persoonlijke aandacht bij een topattractie in Jamaica Persoonlijke managementreacties zorgen ervoor dat deze populaire winkelbestemming in Montego Bay meer dan 90% van haar bezoekers via TripAdvisor verkrijgt.

Stelt u zich voor: u stapt uit een kleurrijk busje waarop prachtige bloemen geschilderd zijn. U wordt met een glimlach begroet door de medewerkers, terwijl u geniet van een zacht briesje en een weids uitzicht over Montego Bay. Met zo’n welkom voelt u zich al snel op uw gemak. Het enige lastige hier is beslissen wat u eerst gaat bezoeken: de geweldige kunstgalerie of de vredige tuin?

Dat is het dilemma waar bezoekers aan Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden elke dag voor gesteld worden. De populariteit van deze winkelattractie in Montego Bay gaat hard vooruit, juist omdat gasten er voor eeuwig willen blijven. Mede-eigenaar Tamika Williams zegt lachend: “Misschien hebben we wel een uitsmijter nodig, want gasten willen hier niet meer weg. Onlangs vroeg een gast ons zelfs of hij een tentje mocht opzetten in de tuin en mocht blijven slapen.”

Hoewel William ‘nee’ moest zeggen tegen deze gast, zeggen reizigers naar Jamaica massaal ‘ja’ tegen deze plek. Ze verliezen vanaf de eerste aanblik hun hart aan Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden. Het ‘Ahhh…’-deel van de naam komt dan ook van de reactie van arriverende gasten, die hier het gevoel krijgen eindelijk lekker te kunnen ontspannen. Meer en meer reizigers naar Jamaica ontdekken de prachtige kunstwerken van Ras, de vredige tuin van Tamika en het zeer vriendelijke en ontspannen personeel.

Williams deelt graag het geheim achter dit succes met ons. “Toen we in 2010 begonnen, hadden we geen geld voor grote marketingcampagnes. Mijn man Ras stelde voor om ons op TripAdvisor te richten, want gasten lieten daar hele positieve beoordelingen over Ahhh achter”. Het resultaat? Tegenwoordig komt meer dan 90% van onze klantenkring rechtstreeks van TripAdvisor. “Reizigers sturen ons e-mails via onze bedrijfspagina op TripAdvisor of bellen ons als ze in Jamaica zijn en vertellen dan dat ze ons op TripAdvisor hebben gevonden.”

Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden blijft groeien en heeft momenteel al 11 medewerkers. Toch nemen Williams en haar medewerkers echt de tijd om elke bezoeker persoonlijke aandacht te geven. Zoals velen die een klein horecabedrijf runnen, is Williams verantwoordelijk voor veel verschillende taken. “Ik ben mede-eigenaar, secretaresse, beheerder, tuinman, TripAdvisor-marketeer, receptenverzinner, én natuurlijk de magie achter Ahhh,” zegt ze met een lach. Onderdeel van die magie: binnen korte tijd persoonlijke managementreacties schrijven bij elke beoordeling op TripAdvisor.

Op het moment van schrijven van dit artikel had Williams bij iedere TripAdvisor-beoordeling voor Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden een managementreactie geplaatst. Terwijl haar man, en tevens mede-eigenaar, Ras zich richt op het creëren van betoverende schilderijen, heeft Williams het op een attente en warme wijze reageren op beoordelingen van recente bezoekers tot een kunstvorm verheven. Het schrijven van reacties is zo belangrijk voor haar, dat ze het meteen doet als ze ziet dat er een nieuwe beoordeling is binnengekomen, waar ze op dat moment ook is. De reden hierachter? “Mensen hebben keuze, ze kunnen bezoeken wat ze willen en ze kiezen ervoor om hier te komen. Daar wil ik graag mijn waardering voor uiten. Als iemand de tijd neemt om thuis een beoordeling te schrijven, dan neem ik de tijd om daarop te reageren en ze te bedanken.”

Hieronder vindt u een fragment uit een managementreactie van Williams aan een gast die vertelde zo genoten te hebben van het eten dat ter plekke aangeboden werd:

“Uw groep heeft me geïnspireerd om met meer passie dan ooit tevoren te koken, als dat mogelijk is. Ik breng nu nog meer tijd door in de keuken en let op elk detail. Ik heb zelfs een paar extra kilo’s die aantonen dat ik alles zelf proef. Ik kijk ernaar uit om met u allemaal in contact te blijven. Bij uw volgende bezoek zal het nog beter zijn.”

Williams is zich ook bewust van de kracht van mond-tot-mondreclame. Veel van haar bezoekers zeggen dat ze Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden speciaal hebben uitgekozen na het zien van alle managementreacties. “Het geeft reizigers de kans om te zien met wie ze te maken zullen hebben”, zegt Williams. “Vervolgens komen ze hier, vinden ze het geweldig en vertellen ze hun vrienden er ook over.”

Natuurlijk helpt het ook dat alles echt is bij Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden. Alle kunst is afkomstig van autodidactische kunstenaar Ras Natango, zijn zoon Ayale en andere plaatselijke kunstenaars. Het heerlijke eten dat geserveerd wordt zijn plaatselijke gerechten die je zo bij Jamaicaanse gezinnen op tafel zou kunnen aantreffen. En ook de passie en vriendelijkheid van de medewerkers is oprecht: “Geen enkele toerist die hier komt voelt zich een toerist. Ze krijgen een authentieke ervaring en leren meer over de Jamaicaanse cultuur en keuken. Dit is veel meer dan alleen een winkel, hier krijg je het gevoel van Jamaica.”

Laatst bijgewerkt: 16 januari 2014

Beoordelingenservice levert 54% van het totaalaantal beoordelingen in slechts tien minuten per week

Beoordelingenservice levert 54% van het totaalaantal beoordelingen in slechts tien minuten per week Hoe BREW-ed Brewery & History Walking Tours eenvoudig beoordelingen verzamelt met Beoordelingenservice.

“Ik wist dat ik voor meer bekendheid moest zorgen”

Met zeven jaar ervaring als barman en brouwersassistent, begrijpt Cliff Mori als geen ander hoeveel weken het duurt om een bier te brouwen. Maar zoveel tijd heeft hij niet om te wachten op nieuwe beoordelingen, nu hij de leiding heeft over BREW-ed Brewery & History Walking Tours, een bedrijf dat rondleidingen door brouwerijen geeft.

Zoals Mori uitlegt: "Ik wist dat ik voor meer bekendheid moest zorgen, maar had nog nooit iets met marketing gedaan. Ik begon met mensen te vragen om een beoordeling te schrijven wanneer ze thuis kwamen.” Helaas hadden mensen vaak moeite zich te herinneren een beoordeling te schrijven na een weekend drank en plezier in pittoresk Asheville, North Carolina.

Dus probeerde Mori iets anders: Beoordelingenservice, de gratis tool van TripAdvisor die het eenvoudig maakt om een beoordelingsverzoek te sturen.

“Nu sta ik in de top 3”

Al sinds zijn eerste gebruik van Beoordelingenservice is Mori zeer tevreden met de resultaten:

Beoordelingenservice zorgt voor meer dan de helft van zijn beoordelingen,
en deze beoordelingen dragen er weer aan bij dat TripAdvisor 20% van zijn klanten genereert.
Bovendien kost het hem slechts 10 minuten per week om een Beoordelingenservice-campagne te versturen.

Het resultaat van al deze nieuwe beoordelingen is dat BREW-ed Brewery & History Walking Tours populairder is geworden op TripAdvisor. “Ik zag mijn waardering stijgen naarmate meer mensen spraken over hoe leuk zij het hadden tijdens de rondleiding. In een paar maanden klom ik van de onderste regionen op naar de top 15. Nu sta ik in de top 3 dingen om te doen in Asheville.”

Door die hogere waardering en zichtbaarheid is TripAdvisor één van de belangrijkste bronnen voor doorverwijzingen van BREW-ed Brewery & History Walking Tours. Zoals Mori zegt: “Dit soort gratis publiciteit dat slechts een klein beetje tijd kost, biedt een geweldig rendement.”

Zoals veel eigenaren van kleine bedrijven heeft Mori weinig tijd. “Ik run een eenmansshow, ik doe alles zelf,” zegt hij. Dus is het fijn dat “Beoordelingenservice het zo eenvoudig maakt, minder dan 10 minuten per week. Mijn ticketsoftware verzamelt e-mailadressen, dus op maandagmorgen upload ik gewoon een lijst en verstuur ik de beoordelingsverzoeken.”

“TripAdvisor is een geweldige manier om op te vallen”

Het succes van BREW-ed Brewery & History Walking Tours zorgt dat Mori graag meer deelt dan alleen zijn bierkennis. Hier volgen zijn tips om het meeste uit uw TripAdvisor-activiteiten te halen.

Houd uw doelgroep bezig
“TripAdvisor is een geweldige manier om op te vallen bij reizigers die iets in uw stad willen doen. Het is heel eenvoudig om aan de slag te gaan. Als ik mijn werk goed doe en mensen vraag hun feedback te delen, dan gaat het vanzelf. Het voelt echt en is de moeite waard.”

Blijf actief en goed geïnformeerd
“Ik controleer de website 3 of 4 keer per dag om te zien of ik nieuwe beoordelingen heb en om te kijken wat de concurrentie doet. Ik wil altijd weten wat mijn waardering is.”

Werk slimmer, niet harder
“Ik vind het handig dat ik het sjabloon van Beoordelingenservice opnieuw kan gebruiken en het kan personaliseren. Het kostte me de eerste keer 15 tot 20 minuten om het in te stellen, maar daarna staat het op elk moment klaar voor gebruik. Ik hoef er niet nog eens naar te kijken.”

Profiteer van uw reputatie
“Ik voegde TripAdvisor-widgets toe aan mijn website omdat mensen vertrouwen op TripAdvisor-waarderingen. Ik krijg zo veel positieve feedback en het is een eenvoudige manier om dat met mensen te delen. Reizigers hebben zo veel keuze en TripAdvisor geeft hen vertrouwen omdat ze denken '85 anderen hadden een geweldige tijd, ik kan nummer 86 zijn'."

Laatst bijgewerkt: 1 december 2014

Hoe Wego Walking Tours de hoogstgewaardeerde activiteit van Parijs werd

Hoe Wego Walking Tours de hoogstgewaardeerde activiteit van Parijs werd Hoe Wego Walking Tours in Parijs door voortreffelijke service en beoordelingen bovenaan de lijst van activiteiten in Parijs is komen te staan.

Een korte blik op de beoordelingen van Wego Walking Tours laat zien waarom deze activiteit zo succesvol is op TripAdvisor. De gelegenheid heeft meer dan 750 beoordelingen verzameld en 99% hiervan heeft de waardering uitstekend. En met reizigersuitspraken als “Zoek nergens anders, boek meteen deze tour” en “Verlaat Parijs niet zonder deelgenomen te hebben aan de wandeltocht” is het niet moeilijk om overtuigd te raken.
 
Hoe heeft Wego Walking Tours dit succes behaald? Onlangs spraken we met eigenaar Paul Bidault om hierachter te komen.

Ken uw klant

De klanten van
Wego Walking Tours komen vanuit de hele wereld, waaronder uit de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Australië en Canada. Bidault denkt dat reizigers zich aangetrokken voelen tot Wego Walking Tours omdat ze positieve beoordelingen lezen op websites als TripAdvisor en in reisgidsen of -tijdschriften:
 
“Mensen zoeken naar een betrouwbaar bedrijf waar ze weten dat ze goed behandeld zullen worden, alsof ze bij vrienden of familie zijn. Als een belangrijk reistijdschrift of de TripAdvisor-reiscommunity aangeeft dat een plek goed is, dan helpt dat. Die bevestiging beïnvloedt hun beslissing.”
 
"Ik vind Beoordelingenservice zeer handig. Het is een goede manier om in contact te blijven met klanten. Het is een snellere en eenvoudigere methode om meer beoordelingen online te krijgen." -Paul Bidault, eigenaar van Wego Walking Tours
Vanaf het moment dat de reizigers arriveren, doet Bidault er alles aan om ze een geweldige gastervaring te bieden. “We zijn een bedrijf dat gratis Engelstalige wandeltochten organiseert in Parijs. Ik noem het edutainment-wandelingen, want ze zijn zeer educatief en bieden entertainment,” zegt hij.
 

Beoordeling na beoordeling roemt de levendige presentatiestijl van Bidault en zijn unieke kennis en plaatselijke aanbevelingen. Reizigers geven ook aan dat gasten aangemoedigd worden een donatie te geven die afhankelijk is van hun ervaring. Bidault gelooft dat dit bedrijfsmodel ervoor zorgt dat de gidsen altijd gemotiveerd zijn om het beste uit henzelf te halen. Bovendien biedt het reizigers het meeste waar voor hun geld. Erg belangrijk als er zoveel tourbedrijven zijn om uit te kiezen.

Vraag elke dag om feedback
Hoe vertaalt Bidault zijn uitstekende klantenservice naar succes op TripAdvisor? Hij vertelt: “We maken dagelijks gebruik van Beoordelingenservice om onze klanten e-mails te sturen. Zodra de tour voorbij is, sturen we elke deelnemer een e-mail om ervoor te zorgen dat ze de kans krijgen om online een beoordeling over ons te plaatsen.”
 
Bidault schat dat Wego Walking Tours ongeveer 20-25% meer beoordelingen ontvangt via Beoordelingenservice dan via eerdere beoordelingverzamelingsmethoden (waaronder zelf herinneringsmails sturen aan gasten na afloop van de tour). “Beoordelingenservice is een manier om reizigers zich meer betrokken te laten voelen bij TripAdvisor, met name reizigers die nog nooit actief zijn geweest op TripAdvisor. Reizigers die misschien wel over ons hebben gelezen, maar nog geen beoordelingen geplaatst hebben”, zegt hij. “Het is een goede manier om ze actief gebruik te laten maken van de website.”
 
In het algemeen, denkt Bidault dat Beoordelingenservice meegeholpen heeft zijn bedrijf haar toppositie onder de tourbedrijven in Parijs te laten behouden. Hij zegt: “Het speelt een rol in het binnenhalen van een constante stroom aan online beoordelingen.” Maar daar houdt het niet op.
 
Bidault leest elke beoordeling en gebruikt de feedback om de klantenervaring die hij biedt te verbeteren. Dit leidt uiteindelijk tot meer tevreden klanten, meer positieve beoordelingen en een voortzetting van het succes van Wego Walking Tours. 
 
Laatst bijgewerkt: 8 december 2014

TripAdvisor toptips van toonaangevende attracties

TripAdvisor toptips van toonaangevende attracties De Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden is de populairste winkelbestemming in Montego Bay, Jamaica. Dit is hoe zij het meest profiteren van hun aanwezigheid op TripAdvisor.

Een levendige kunstgalerie, een weelderige tuin en een adembenemend uitzicht op Montego Bay in zonnig Jamaica. Maar één van de meest bijzondere kenmerken van Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden’s is haar bedrijfspagina op TripAdvisor.

De aanwezigheid van Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden op TripAdvisor zorgt namelijk voor meer dan 90% van de gasten. En als een winnaar van het TripAdvisor Certificaat van uitmuntendheid in 2013, is deze populaire attractie van plan om haar aanbod verder uit te breiden.

Mede-eigenaar Tamika Williams is blij met de resultaten die ze heeft gezien en zegt "TripAdvisor is de kers op de taart.” Gelukkig deelt ze graag haar geheimen voor het aantrekken van nieuwe bezoekers via de grootste reiswebsite ter wereld.

Meer beoordelingen ontvangen

Voeg het TripAdvisor-logo toe aan de promotiematerialen die u uitdeelt. Williams voegde het TripAdvisor-logo toe aan de brochure van haar gelegenheid. Waarom? Omdat zij er een meegeven aan elke bezoeker en het een geweldig geheugensteuntje is om een beoordeling te schrijven. “TripAdvisor geniet over de hele wereld vertrouwen. Soms vergeten bezoekers om een beoordeling te schrijven als ze thuis zijn, maar dan bekijken ze de brochure en worden ze eraan herinnerd om toch die beoordeling te schrijven.”

Probeer de Beoordelingenservice: Williams ontdekte de Beoordelingenservice in het Managementcenter en probeerde het uit met een aantal recente gasten die nog geen beoordeling hadden geschreven. “Ik vind het fijn dat ik de mogelijkheid heb om mijn eigen berichtje te schrijven, maar de vooraf geschreven optie is ook erg makkelijk! Ik voegde simpelweg het e-mailadres toe en klikte op verzenden.” Iets anders dat haar bevalt, is dat ze weet dat het de aandacht van haar gasten zal trekken. “Wanneer mensen een e-mail van TripAdvisor zien, maken ze die gelijk open.”

Reageren op beoordelingen

Laat zien dat u de inspanning van gasten waardeert: niemand moet een beoordeling schrijven – gasten doen dit alleen als zij dat willen. Dat is waarom Williams altijd zorgt dat ze een bedankje toevoegt aan haar managementreacties. Ze personaliseert ook elke reactie om gasten het gevoel te geven dat hun bijdrage extra wordt gewaardeerd.

Personaliseer elke reactie: Williams raadt aan om dit waar mogelijk altijd te doen, om zo een sterkere band met de beoordelaar op te bouwen. Hierdoor zullen toekomstige bezoekers ook onder de indruk zijn wanneer zij uw gelegenheid op TripAdvisor vinden. “Het gaat niet alleen om het reageren, het gaat erom dat elke reactie uniek is, gebaseerd op het commentaar van de beoordelaar en de ervaring van de individuele gast. Eén bezoeker kwam een tweede dag terug, alleen maar om in de tuin te werken, dus daar had ik het over in onze reactie op haar beoordeling.”

Laat hen weten dat je feedback op prijs stelt: hoewel Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden tot nu toe alleen positieve beoordeling heeft ontvangen, benadrukt Williams, “Ik weet wat ik zou zeggen als we ooit een negatieve beoordeling krijgen. Ik zou mijn excuses aanbieden en hen laten zien dat ik ook hun feedback waardeer. Het gaat erom dat ze terug komen.” In het geval van negatieve beoordelingen is het belangrijk om iets te doen met de ervaring van de reiziger en te laten zien dat u alles zult doen wat mogelijk is om te voorkomen dat het nogmaals gebeurt.

Uw populariteit op TripAdvisor promoten

Voeg een widget toe aan uw website: Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden bereidt zich voor op de lancering van haar nieuwe website, en iets wat daar zeker een plekje zal krijgen is een TripAdvisor-widget. Een widget toevoegen aan uw website is eenvoudig, en u kunt kiezen uit widgets die uw TripAdvisor-classificatie, recente beoordelingen en andere invloedrijke opties weergeven, zodat reizigers kunnen zien dat u een geweldige keuze bent.

Plaats uw stickers op een prominente plek: door uw TripAdvisor-stickers slim te gebruiken, kweekt u vertrouwen bij bezoekers en potentiële bezoekers. Zoals Williams zegt, “Het TripAdvisor-logo is een teken van vertrouwen. Dat is waarom wij een TripAdvisor-sticker in onze kunstgalerie en op onze shuttlebus hebben geplakt.” Plak uw stickers daar waar mensen ze eenvoudig kunnen zien, zoals op uw deur of bij de kassa.

Uw attractie verbeteren met feedback van gasten

Besteed aandacht aan beoordelingen:  waar ze ook is, Williams leest onmiddellijk nieuwe beoordelingen wanneer ze een notificatie van TripAdvisor ontvangt. Suggesties in beoordelingen helpen haar te zien waar verbeteringen gedaan kunnen worden, en thema’s in positieve beoordelingen helpen sterke punten te ontdekken die gebruikt kunnen worden in marketing en activiteiten.

Luister naar gasten wanneer ze op uw locatie zijn: Soms is het iets kleins, zoals de toevoeging van een balustrade hier of daar. Een andere keer zorgt het voor grotere verbeteringen. Op verzoek van een gast biedt Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden nu traditionele Jamaicaanse gerechten met lokale ingrediënten, en deze nieuwe toevoeging wint de harten van veel reizigers. “Eén bezoeker wees ons erop dat we geweldige lokale producten in onze salades gebruikten, maar daarbij in de winkel gekochte dressing serveerde. Nu maken we die zelf en een chef-kok die ons laatst bezocht goot een hele fles van onze dressing over zijn salade!”

Conclusie

Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden is een groeiend klein bedrijf en TripAdvisor heeft een belangrijke rol gespeeld in hun voortdurende succes. Dus of u nu eigenaar bent van een attractie, een accommodatie, of restaurant, probeer deze tips eens uit om nog betere resultaten te krijgen van uw aanwezigheid op TripAdvisor. Voor u het weet heeft u misschien ook uw eigen TripAdvisor toptips om te delen!

Laatst bijgewerkt: 20 januari 2014