Gesponsorde plaatsingen van TripAdvisor

Accommodaties: leid hoogwaardig verkeer naar uw gelegenheid door uw vermelding boven de TripAdvisor-zoekresultaten te plaatsen voor reizigers die op zoek zijn naar een accommodatie bij u in de buurt.

Tips voor het meten van het effect van uw Gesponsorde plaatsingen-campagne

Tips voor het meten van het effect van uw Gesponsorde plaatsingen-campagne Krijg inzichten in de manier waarop u het bijgewerkte Campagne-prestatierapport kunt gebruiken om meer uit Gesponsorde plaatsingen te halen.

Het Campagne-prestatierapport helpt u de effectiviteit van uw Gesponsorde plaatsingen-campagne te meten, zodat u meer verkeer kunt stimuleren. Als u uw prestatierapport wilt bekijken, logt u in op de Advertentiebeheerder en selecteert u het tabblad 'Campagneprestaties'. Lees verder voor manieren waarop u het rapport kunt gebruiken om de waarde van uw advertentiecampagne te verhogen:

1. Beoordeel het succes van uw campagne

De onderzoekservaring van reizigers kost tijd en herhaalde bezoeken bestaan uit gemiddeld 40 zoekopdrachten verspreid over 89 dagen.1 Wanneer reizigers uw advertentie herhaaldelijk zien, kan deze hen na verloop van tijd beïnvloeden om bij uw gelegenheid te boeken.

Gebruik het aantal advertentieweergaven om te beoordelen in welke mate uw campagne reizigers bereikt die op TripAdvisor zoeken naar een accommodatie bij u in de buurt. Als u uw zichtbaarheid wilt verhogen, kunt u voor een hoger maandelijks budget kiezen. Een hoger budget zorgt ervoor dat uw advertentie vaker wordt weergegeven en dat meer reizigers uw advertentie zien. Gelegenheden met een 'hoog' budget zien meestal een gemiddelde toename van 57% in klikken van potentiële gasten ten opzichte van gelegenheden die voor een 'laag' budget kiezen.2

2. Bekijk hoe vaak reizigers op uw advertentie klikken

De doorklikratio is de beste manier om betrokkenheid van reizigers te meten. Reizigers die op uw advertentie klikken, willen meer informatie over uw gelegenheid.

Tips om uw doorklikratio te verbeteren:

  • Zorg dat uw hoofdfoto een sterke eerste indruk maakt. Als u eenBedrijfsvoorsprong-abonnee bent, selecteert u ook Favoriete foto's. Dit zijn de eerste 30 foto's waar gasten doorheen klikken in de fotocarrousel, dus zorg dat ze van hoge kwaliteit zijn en het beste dat uw gelegenheid te bieden heeft weergeven.
  • Bevestig dat uw voorzieningen up-to-date zijn, zodat deze in de zoekopdrachten van reizigers verschijnen.
  • Trek reizigers aan met een Speciale aanbieding, alleen beschikbaar voor abonnees van Bedrijfsvoorsprong.
  • Voeg Zoekresultatenlinks toe, waardoor uw website in de zoekresultaten van drukbezochte TripAdvisor-pagina's wordt weergegeven (alleen beschikbaar voor abonnees van Bedrijfsvoorsprong).
3. Houd de toename van het aantal paginabezoeken van uw advertenties bij...

13 tips voor meer boekingen via uw TripAdvisor-vermelding

13 tips voor meer boekingen via uw TripAdvisor-vermelding Tips over hoe u meer rechtstreekse boekingen via uw TripAdvisor-vermeldingspagina kunt ontvangen. In onze recente webinar 'Meer rechtstreekse boekingen ontvangen met TripAdvisor' hebben we de invloed van TripAdvisor op de boekingsbeslissingen van reizigers besproken. In dit artikel behandelen we uw TripAdvisor-pagina en bespreken we hoe u deze kunt optimaliseren om meer rechtstreekse boekingen te ontvangen. Klik hier als u geïnteresseerd bent in tips voor het optimaliseren van uw aanwezigheid op TripAdvisor-pagina's met zoekresultaten. Laten we als eerste uw vermeldingspagina bekijken en uitleggen waarom deze belangrijk is. Tegen de tijd dat iemand uw vermeldingspagina bezoekt, heeft u zijn of haar aandacht al getrokken en staat u op de lijst (van accommodaties waar hij of zij uit gaat kiezen). Uw doel is op dit moment om de interesse van deze potentiële gasten in uw gelegenheid vast te houden, om alle informatie te geven die ze nodig hebben om een weloverwogen boekingsbeslissing te nemen en om hen eenvoudig aan uw rechtstreekse boekingskanalen te verbinden. Voor het gemak hebben we deze tips op basis van de lay-out van uw vermelding georganiseerd, van boven naar beneden. We hebben daarnaast een combinatie van gratis en premium tips bijgevoegd. Tips met een sterretje (*) zijn functies die alleen beschikbaar zijn voor abonnees van Bedrijfsvoorsprong. Als u een abonnee van Bedrijfsvoorsprong wilt worden, gaat u naar www.tripadvisor.nl/BusinessAdvantage. 1. Upload managementfoto's Uit onderzoek blijkt dat reizigers langer kijken naar pagina’s van gelegenheden met ten minste 30 foto's.1 Zorg ervoor dat u foto's van hoge kwaliteit uploadt die aan onze richtlijnen voor foto's voldoen. Meer informatie vindt u hier. 2. Kies een hoofdfoto...

Uitleg van Gesponsorde plaatsingen-weergaven ten opzichte van klikken

Uitleg van Gesponsorde plaatsingen-weergaven ten opzichte van klikken Het verschil tussen Gesponsorde plaatsingen-weergaven en klikken, en waarom beide van essentieel belang zijn voor uw campagne. Het doel van Gesponsorde plaatsingen is om meer verkeer naar uw TripAdvisor-vermelding en uiteindelijk meer gasten naar uw gelegenheid te leiden. Gesponsorde plaatsingen is een product op basis van prestaties, wat betekent dat u alleen betaalt wanneer een reiziger op uw advertentie klikt. Dit betekent echter niet dat weergaven onbelangrijk zijn. Hieronder leest u het verschil tussen weergaven en klikken, en waarom beide van essentieel belang zijn voor uw Gesponsorde plaatsingen-campagne. Wat is het verschil tussen een 'weergave' en een 'klik'? Onder een weergave verstaan we iedere keer dat uw advertentie aan een reiziger wordt weergegeven. Met andere woorden: dit is elke keer dat een reizigers uw advertentie ziet. Een klik houdt daarentegen elke keer in dat een reiziger op uw advertentie klikt. Waarom wordt Gesponsorde plaatsingen in rekening gebracht per klik en niet per weergave? We hebben Gesponsorde plaatsingen ontwikkeld op een cost-per-click-betaalmodel, omdat wij vinden dat eigenaren moeten betalen op basis van prestaties van hun campagne. Hoewel weergaven belangrijk zijn voor het meten van uw zichtbaarheid, weten we dat de meeste hotels meer waarde hechten aan de klikken die hun advertenties hebben ontvangen en potentiële gasten die naar hun bedrijf zijn geleid. Wat wordt er bedoeld met 'u hoeft niet voor weergaven te betalen'?...

6 tips voor meer boekingen via de TripAdvisor-zoekresultaten

6 tips voor meer boekingen via de TripAdvisor-zoekresultaten Nuttige tips waarmee u uw aanwezigheid op TripAdvisor-pagina's met zoekresultaten kunt optimaliseren en het aantal rechtstreekse boekingen vanuit deze pagina's kunt verhogen. In onze recente webinar 'Meer rechtstreekse boekingen ontvangen met TripAdvisor' hebben we de invloed van TripAdvisor op de boekingsbeslissingen van reizigers besproken en hoe u deze kunt beïnvloeden. In dit artikel onderzoeken we het belang van de pagina's met zoekresultaten, de soorten pagina's die er op TripAdvisor te vinden zijn en hoe u uw zichtbaarheid op deze pagina's kunt verbeteren. Klik hier als u geïnteresseerd bent in tips voor het optimaliseren van uw vermeldingspagina en het stimuleren van rechtstreekse boekingen. Pagina's met zoekresultaten op TripAdvisor Pagina's met zoekresultaten spelen een belangrijke rol voor reizigers. Hierop worden alle beschikbare accommodatie-opties gesorteerd en kunnen reizigers de optie vinden die het beste bij hen past. Wanneer reizigers een pagina met zoekresultaten bezoeken, hebben ze hun bestemming gekozen of op zijn minst verfijnd en beginnen ze een lijst met potentiële hotels samen te stellen. TripAdvisor heeft veel pagina's met zoekresultaten op de website. Hier volgt een aantal voorbeelden van veelvoorkomende pagina's die een reiziger kan bezoeken:

  • Classificatie door reizigers: gelegenheden geclassificeerd op de kwaliteit, de hoeveelheid en de recentheid van reizigersbeoordelingen, en hun consistentie na verloop van tijd
  • Beste prijs-kwaliteitsverhouding: gelegenheden geclassificeerd door middel van reizigerswaarderingen, bevestigde beschikbaarheid van onze partners, prijzen, boekingspopulariteit, locatie en persoonlijke gebruikersvoorkeuren
  • Laagste prijs: gelegenheden geclassificeerd op prijs, van laag naar hoog
  • Afstand: gelegenheden geclassificeerd op hun locatie, met bevestigde beschikbaarheid, en het dichtst bij het centrum of de locatie naar keuze liggen
  • Geoptimaliseerde pagina's voor zoekresultaten: pagina's ontworpen om te reageren op specifieke zoekopdrachten uitgevoerd door reizigers, op TripAdvisor en via zoekmachines van derden. Bijvoorbeeld: categoriepagina's (zoals romantisch of boetiek), aanbiedingenpagina's of pagina's op basis van locatie, etc.
Uw doel op deze pagina's is om op te vallen en reizigers te overtuigen om uw gelegenheid aan hun lijst toe te voegen. Hoewel er veel verschillende soorten pagina's met zoekresultaten zijn, is de manier waarop uw gelegenheid op al deze pagina's wordt gepresenteerd bijna hetzelfde. Dit komt omdat we veel tijd en energie hebben gestopt in het optimaliseren van die pagina's, zodat deze de beste prestaties leveren, zowel voor u als voor reizigers. Het voordeel van het bijwerken van een onderdeel van uw vermelding is dat u het effect kunt zien van de manier waarop u op veel pagina's met zoekresultaten wordt weergegeven....

Meer klikken voor uw Gesponsorde plaatsingen genereren

Meer klikken voor uw Gesponsorde plaatsingen genereren Toptips om meer reizigers aan te trekken met uw advertenties. Wilt u meer klikken voor uw Gesponsorde plaatsingen-campagne genereren? Hier volgen enkele tips om u op weg te helpen! 1. Optimaliseer uw foto Een van de belangrijkste en meest invloedrijke onderdelen van uw advertentie is de hoofdfoto. Kies er een die de meest unieke kenmerken van uw accommodatie laat zien, oftewel wat u onderscheidt van de andere accommodaties in de buurt. Sommige klanten zagen een toename van 40 tot 60% in de doorklikratio wanneer ze onduidelijke foto's vervingen door aantrekkelijkere foto's. Werk uw hoofdfoto bij. 2. Werk uw voorzieningen bij Voorzieningen zijn een belangrijk onderdeel van Gesponsorde plaatsingen-advertenties. Bijvoorbeeld: als een gast specifieke punten, zoals 'zwembad' of 'gratis wifi', selecteert dan wordt uw advertentie alleen weergegeven als u deze voorzieningen aanbiedt. Voorzieningen die boekingen stimuleren, worden ook weergegeven in uw advertentie. Zorg ervoor dat uw lijst nauwkeurig en gebaseerd is op alles wat uw accommodatie te bieden heeft. Werk uw voorzieningen bij....

10 redenen om Gesponsorde plaatsingen te gebruiken

10 redenen om Gesponsorde plaatsingen te gebruiken De belangrijkste redenen waarom hoteleigenaren Gesponsorde plaatsingen gebruiken om meer verkeer voor hun accommodaties te genereren. 1. Bereik een zeer geschikt publiek TripAdvisor is de grootste reiswebsite ter wereld met 455 miljoen unieke gebruikers per maand.1 En 74% van de reizigers die rechtstreeks op de website van een accommodatie boeken, bezoekt TripAdvisor op een bepaald moment.2 Vergroot uw zichtbaarheid bij dit zeer geschikte publiek met Gesponsorde plaatsingen. 2. Word weergegeven op de plek waar reizigers zoeken Advertenties worden weergegeven op drukbezochte TripAdvisor-pagina's, waaronder boven de zoekresultaten, op pagina's van lokale concurrenten en meer. Daarnaast zijn de advertenties beschikbaar op de pc, tablet en mobiele apparaten, zodat ze worden gezien op alle plekken waar potentiële gasten zoeken. 3. Adverteer doelgericht zonder extra inspanning...

Strategieën voor het beheren van uw Gesponsorde plaatsingen-budget

Strategieën voor het beheren van uw Gesponsorde plaatsingen-budget Tips over de meest efficiënte manieren om het hele jaar door verkeer naar uw gelegenheid te leiden. Meer informatie over Gesponsorde plaatsingen-budgetten

Gesponsorde plaatsingen-budgetten zijn ontworpen zodat u uw campagne eenvoudig van maand tot maand kunt beheren. Uw budget is gebaseerd op twee factoren: het geschatte aantal klikken per maand en de prijs van de cost-per-click (CPC) van uw gelegenheid. De combinatie van deze twee factoren vormt uw maandelijks budget. Dit is het maximale bedrag dat voor een maand in rekening gebracht kan worden.

U kunt kiezen uit een hoog, medium of laag budget. Elk budget bevat een ander niveau van het geschatte aantal klikken per maand. Kies een budget dat aansluit op uw doelen. U kunt ook het aangepaste budget gebruiken als u een specifiek budget of klikdoel in gedachten heeft.

Tips voor het beheren van uw budget Dus, wat is de beste manier om uw Gesponsorde plaatsingen-budget te beheren? Hieronder volgen drie tips die u in uw achterhoofd kunt houden. 1. Optimaliseer uw maandelijks budget om uw bereik te vergroten....

Meer rechtstreekse boekingen ontvangen met TripAdvisor

ON-DEMAND WEBINAR Meer rechtstreekse boekingen ontvangen met TripAdvisor Gegevens

Het wereldwijde toerisme is gestaag toegenomen in het afgelopen decennium en blijft groeien. Ondanks de toenemende uitgaven zien we helaas wel een afname in het aantal online hotelboekingen dat rechtstreeks bij de hotels wordt gedaan.

Hoe kunt u profiteren van deze groei van het wereldwijde toerisme en uw deel van de rechtstreekse boekingen verhogen? Er zijn veel tools verkrijgbaar die eigenaren kunnen gebruiken, maar door onze grootte, invloed en rol in de reisbranche, geloven we dat TripAdvisor centraal zou moeten staan in uw strategie voor rechtstreekse boekingen.

Onze exclusieve on-demand webinar geeft uw praktische tips en tools om te beginnen met het stimuleren van rechtstreekse boekingen met TripAdvisor.

In deze webinar behandelen we het volgende:

  • de rol van TripAdvisor in de reisbranche
  • hoe reizigers de boekingstrechter doorlopen op TripAdvisor
  • En praktische tips, voor zowel beginners als experts op TripAdvisor, om meer rechtstreekse boekingen te stimuleren in elke fase van de boekingstrechter

Het live-evenement is nu beschikbaar on demand! Meld u nu aan voor toegang tot de opname (alleen in het Engels).

*Worldwide Travel Path to Purchase 2017, comScore Media Metrix voor websites van TripAdvisor, september 2017
**Global Hotel Business Index 2018 van SiteMinder
Oxford Economics, 2018

De belangrijkste elementen uit de onderzoeksfase van de boekingsroute van de reiziger

ONDERZOEKSFASE De belangrijkste elementen uit de onderzoeksfase van de boekingsroute van de reiziger Laatst bijgewerkt: 12 maart 2018 Zoals u kon lezen in het vorige artikel van deze serie 'Een overzicht van de boekingsroute van de reiziger', heeft u in de onderzoeksfase de grootste kans om de aandacht van de reiziger te trekken. Op dit punt bereikt u de reizigers die al hebben besloten naar uw bestemming te komen en nu op zoek zijn naar een accommodatie. Uw marketingbudget kan van grote invloed zijn, omdat u zich richt op een doelgericht publiek van reizigers die op het punt staan te boeken. OVERZICHT VAN DE ONDERZOEKSFASE Volgens het onderzoek van comScore vindt de onderzoeksfase plaats tussen 1 tot 19 weken voordat de reiziger een accommodatie boekt. Tijdens deze periode doen reizigers diverse dingen, van het zoeken naar hotelinformatie tot het lezen van online beoordelingen en bladeren door foto's en video's....

Een overzicht van de boekingsroute van de reiziger

OVERZICHT   Een overzicht van de boekingsroute van de reiziger Laatst bijgewerkt: 12 maart 2018

De boekingsroute van de reiziger in de wereld van vandaag is ingewikkeld en complex. Reizigers halen hun inspiratie uit verschillende bronnen; van iets dat ze online hebben gezien tot reclame langs de weg of een vriend die over een recente reis vertelt. Met zoveel verschillende kanalen, zowel online als offline, kan het lastig zijn om te beslissen waar u uw marketingbudget het beste in kunt investeren.

We hebben samen met comScore gegevens onderzocht om te begrijpen hoe en waarom reizigers boeken, waar reizigers onderzoek doen en wat hun volgende reis inspireert. We hebben deze gegevens samengevoegd in onze recente webinar 'De boekingsroute van de reiziger beïnvloeden met TripAdvisor', gepresenteerd door Charles Ballard en Martin Verdon-Roe. We raden u aan de volledige webinar on demand te bekijken. Als u echter geen tijd heeft of op zoek bent naar een samenvatting, dan bieden we ook deze opties.

Reizigers halen hun inspiratie uit verschillende bronnen; van iets dat ze online hebben gezien tot reclame langs de weg of een vriend die over een recente reis vertelt. OVERZICHT VAN DE BOEKINGSROUTE VAN DE REIZIGER De boekingsroute van de reiziger bestaat uit drie fases...

7 tips om het meeste uit uw Gesponsorde plaatsingen te halen

7 tips om het meeste uit uw Gesponsorde plaatsingen te halen Gesponsorde plaatsingen leiden meer zeer geschikt verkeer naar uw gelegenheid. Lees onze toptips voor alle geregistreerde eigenaren en abonnees met een betaald abonnement op Bedrijfsvoorsprong over hoe u het meeste uit uw campagne kunt halen.

1. Uw hoofdfoto bijwerken

De eerste indruk is belangrijk. Uw hoofdfoto wordt naast de naam van uw accommodatie in de zoekresultaten weergegeven en is de eerste afbeelding van uw gelegenheid die potentiële gasten zien. Benut deze kans volledig met onze geavanceerde technologie die uw hoofdfoto automatisch voor u selecteert of volg onze tips om zelf een hoofdfoto te kiezen. Door deze nieuwe op technologie gebaseerde aanpak verdwijnt de subjectiviteit van handmatig foto's kiezen en wordt de keuze van hoofdfoto's geoptimaliseerd voor reizigers die op zoek zijn naar hun volgende accommodatie.

Onderneem actie: meld u aan voor de optie 'hoofdfoto automatisch selecteren' in het Management Center. Klik onder het menu Vermelding beheren op Foto's > Foto's beheren > Hoofdfoto.

2. Bevestigen dat uw voorzieningen up-to-date zijn

Uw voorzieningen zijn een geweldige manier om uw vermelding op te laten vallen. TripAdvisor maakt gebruik van patronen in gegevens om de belangrijkste voorzieningen te kiezen die samen met uw vermelding in de zoekresultaten aan reizigers worden getoond. Het enige dat u hoeft te doen, is te zorgen dat uw voorzieningen up-to-date zijn. TripAdvisor regelt de rest! Reizigers kunnen de zoekresultaten ook filteren op voorzieningen. Daarom is het belangrijk dat u alles vermeldt wat u te bieden heeft om te voorkomen dat u potentiële gasten misloopt.

Onderneem actie: werk uw voorzieningen bij in het Management Center. Klik onder het menu Vermelding beheren op Voorzieningen

3. Alleen voor abonnees: voeg een Speciale aanbieding toe

Bedrijfsvoorsprong-abonnees: Uw Speciale aanbieding wordt samen met de naam van uw gelegenheid, uw hoofdfoto en uw voorzieningen in uw Gesponsorde plaatsingen weergegeven. Dus doe hier uw voordeel mee! Maak een Speciale aanbieding die de aandacht van reizigers trekt en die ze nog een reden geeft om voor u te kiezen.

Onderneem actie: voeg een Speciale aanbieding toe via het Management Center. Klik onder het menu Boekingen stimuleren op Speciale aanbiedingen plaatsen.

4. Uw budget maximaliseren

De beste manier om ervoor te zorgen dat meer reizigers uw Gesponsorde plaatsing zien, is door uw budget te maximaliseren. Wanneer u uw Gesponsorde plaatsingen-campagne aanmaakt, heeft u drie budgetopties. U kunt ook uw eigen optie instellen. Hoe hoger uw dagelijks budget, hoe meer personen uw campagne zien en hoe meer geschatte maandelijkse klikken u ontvangt. We raden aan om uw budget aan te passen op basis van uw huidige doelstellingen en prioriteiten. Lees hier

onze strategieën voor het beheren van uw Gesponsorde plaatsingen-budget.

Onderneem actie: werk uw budget bij in het Management Center. Klik onder het tabblad Boekingen stimuleren op Campagne beheren.

5. Concurrerende tarieven en beschikbaarheid delen

Reizigers op TripAdvisor zijn op zoek naar accommodaties en zijn klaar om te boeken. Zorg ervoor dat u ze alles geeft wat ze nodig hebben om hun boekingsbeslissingen te nemen, zoals de beste tarieven en beschikbaarheid.

Onderneem actie: werk samen met uw distributiepartners om ervoor te zorgen dat u uw beste tarieven en beschikbaarheid deelt met TripAdvisor.

6. Alleen voor abonnees: voeg de link naar uw website toe

Bedrijfsvoorsprong-abonnees: Zorg dat reizigers eenvoudig rechtstreeks contact met u kunnen opnemen door uw websitelink als een van uw geselecteerde Contactgegevens toe te voegen. Wanneer u dit doet, wordt de link naar uw website naast de naam van uw gelegenheid en in uw advertentie weergegeven! Het is nog een manier om meer rechtstreekse doorverwijzingen naar uw gelegenheid te leiden, op het moment dat reizigers zoeken.

Onderneem actie:voeg de link naar uw hotelwebsite aan uw vermelding toe in het Management Center. In het menu Boekingen stimuleren klikt u op Contactgegevens bijwerken.

7. De prestaties van uw campagne bijhouden

Zodra u Gesponsorde plaatsingen activeert, heeft u toegang tot het Campagne-prestatierapport. Hier kunt u campagneanalyses bekijken. Gebruik dit rapport om te zien hoe vaak uw advertentie is weergegeven ten opzichte van het aantal klikken. Vindt u dat de doorklikratio beter kan? Mogelijk helpt het om uw hoofdfoto te wijzigen of een Speciale aanbieding te plaatsen.

Bent u tevreden met uw doorklikratio, maar wilt u graag meer? Dan kunt u uw budget verhogen. De prestaties van uw Gesponsorde plaatsingen heeft u zelf in de hand. Probeer meerdere tips en ontdek wat werkt voor uw gelegenheid! Lees hier onze tips voor het beheren van uw succesvolle campagne met behulp van het prestatierapport.

Onderneem actie: houd uw impact bij aan de hand van het Campagne-prestatierapport in de Advertentiebeheerder. . Klik onder het menu Boekingen stimuleren op Prestaties bijhouden voor toegang tot deze pagina.

Heeft u nog geen actieve Gesponsorde plaatsingen-campagne? Meld u aan via www.tripadvisor.nl/AdsManager.

Laatst bijgewerkt: 13 december 2017

Gesponsorde plaatsingen: antwoorden op uw veelgestelde vragen

Gesponsorde plaatsingen: antwoorden op uw veelgestelde vragen Leid hoogwaardig verkeer naar uw gelegenheid door uw vermelding boven de TripAdvisor-zoekresultaten te plaatsen voor reizigers die op zoek zijn naar een accommodatie in uw regio.

Elke dag zoeken miljoenen reizigers op TripAdvisor naar een accommodatie. Gebruik Gesponsorde plaatsingen om de aandacht van mogelijke gasten te trekken en premium zichtbaarheid te krijgen. Met Gesponsorde plaatsingen betaalt u alleen voor de klikken die u ontvangt. Weergaven zijn gratis! Bovendien kunt u uw campagne binnen enkele minuten instellen. Ga naar www.tripadvisor.nl/AdsManager om aan de slag te gaan.

Lees hieronder onze veelgestelde vragen voor meer informatie over Gesponsorde plaatsingen en hoe deze meer verkeer naar uw gelegenheid kunnen leiden.

Wat zijn Gesponsorde plaatsingen? Gesponsorde plaatsingen zijn de nieuwste advertentie-oplossing voor eigenaren van accommodaties. Gesponsorde plaatsingen brengen uw gelegenheid onder de aandacht van potentiële gasten die op zoek zijn naar een accommodatie bij u in de buurt. Deze doelgerichte advertenties leiden hoogwaardig verkeer naar uw bedrijf en verhogen uw zichtbaarheid omdat ze boven de zoekresultaten, op de pagina's van lokale concurrenten en op andere drukbezochte pagina's op alle apparaten worden weergegeven. Wie ziet mijn advertentie? Gesponsorde plaatsingen zijn ontworpen om automatisch aan reizigers te adverteren die op zoek zijn naar een accommodatie, zoals die van u. Uw advertenties zijn gericht op een zeer gekwalificeerd publiek van TripAdvisor-reizigers die actief zoeken naar een accommodatie bij u in de buurt, op data waarop u beschikbaarheid heeft. U hoeft zich met Gesponsorde plaatsingen geen zorgen te maken dat u weergaven of klikken verspilt aan reizigers die op andere locaties zoeken, of op zoek zijn naar data waarop uw kamers al gevuld zijn. Bovendien worden onze advertenties automatisch aangepast wanneer iemand zijn of haar zoekparameters wijzigt. Dus als iemand extra zoekfilters toevoegt (door de resultaten bijvoorbeeld te verfijnen tot alleen B&B's met een zwembad), dan wordt uw advertentie alleen weergegeven als u een B&B met een zwembad heeft. Uw gelegenheid moet overeenkomen met alle zoekparameters van de reiziger. Anders wordt uw advertentie niet weergegeven....

Gratis of Premium? Een marketinggids op TripAdvisor

Gratis of Premium? Een marketinggids op TripAdvisor TripAdvisor biedt een pakket aan marketingtools voor horecabedrijven. Veel van deze tools zijn gratis, maar enkele Premium-functies zijn alleen tegen betaling te gebruiken. Heeft u al kennisgemaakt met alle tools?

Bent u op zoek naar manieren om meer gasten aan te trekken? TripAdvisor heeft verschillende tools die u hierbij kunnen helpen. Er is voor elk wat wils, maar u moet u wel registeren als vertegenwoordiger van uw gelegenheid om toegang te krijgen tot het Management Center. 

Gratis tools

Laten we eerst kijken naar de gratis tools die beschikbaar zijn voor elke accommodatie, restaurant of attractie die vermeld staat op TripAdvisor. Deze tools zijn altijd te vinden in het Management Center:

Gelegenheden met ten minste één foto trekken 138% meer reizigers aan dan gelegenheden zonder foto's.1

Tools voor de pagina van uw gelegenheid

Beheer de belangrijkste onderdelen van de TripAdvisor-pagina van uw gelegenheid via het tabblad 'Vermelding beheren' in het hoofdmenu.  Voeg foto's toe en trek de aandacht van reizigers, werk uw voorzieningen bij en voltooi hier ook andere administratieve taken. 

Meer dan 60% van de reizigers zegt dat Managementreacties de kans op boeken vergroten.2

Tools voor beoordelingenbeheer

Onder 'Beoordelingen' in het hoofdmenu vindt u alle tools die u nodig heeft om nieuwe beoordelingen te beheren, te meten en erop te reageren.  Probeer Beoordelingenservice om meer beoordelingen te stimuleren.

Bijna 90% van de reizigers zegt dat beoordelingen van invloed zijn op waar ze boeken.3

Gratis marketingtools

Krijg hulp bij het promoten van uw bedrijf onder het kopje 'Marketingtools' in het hoofdmenu van het Management Center. Breng uw beoordelingen onder de aandacht met de TripAdvisor-app voor reizigersbeoordelingen op uw Facebookpagina, en met de socialmediaknoppen en widgets van TripAdvisor om uw awards en beoordelingen te tonen op uw website. Vraag tot slot een TripAdvisor-sticker aan voor uw gelegenheid, zodat gasten weten dat uw bedrijf vermeld wordt op de grootste reiswebsite ter wereld.4 

TripAdvisor Insights

Wilt u gratis marketingtips, nieuws over onderzoeken in de branche, nuttige gidsen en meer? Hotelmanagers en -exploitanten kunnen www.tripadvisor.nl/TripAdvisorInsights bezoeken en restauranteigenaren kunnen naar TripAdvisor voor restaurants gaan. U kunt ook informatie vinden in het Management Center. Selecteer 'TripAdvisor-tips' onder het tabblad 'Help en instellingen' in het hoofdmenu.

Betaalde tools

Accommodatie- en restauranteigenaren kunnen hun TripAdvisor-vermeldingen uitbreiden en nog meer reizigers aantrekken met enkele aanvullende tools die tegen betaling beschikbaar zijn. Er zijn op dit moment geen Premium-tools voor attracties beschikbaar.

Oplossingen voor accommodaties

  • Bedrijfsvoorsprong: toonaangevende tools om uw bedrijf beter te promoten aan miljoenen potentiële gasten, om uw bedrijf op te laten vallen tussen de concurrentie, om boekingsbeslissingen te beïnvloeden en om uw online reputatie te meten en te verbeteren. Ga naar www.tripadvisor.nl/business/BusinessAdvantage voor meer informatie.
  • Onmiddellijk boeken: reizigers kunnen nu op de knop 'Boek op TripAdvisor' klikken om een hotel rechtstreeks op de website te boeken. Potentiële gasten boeken sneller als ze weten dat ze dit rechtstreeks op TripAdvisor kunnen doen.5 Met Onmiddellijk boeken kan uw hotel deze boekingen eenvoudig claimen. Klik hier voor meer informatie.
  • Gesponsorde plaatsingen: leid hoogwaardig verkeer naar uw gelegenheid door uw vermelding boven de TripAdvisor-zoekresultaten te plaatsen voor reizigers die op zoek zijn naar een accommodatie in uw regio. Gesponsorde plaatsingen brengen geen risico's met zich mee. U betaalt namelijk alleen voor de klikken die u ontvangt en u kunt op ieder gewenst moment opzeggen. Meld u vandaag nog aan op www.TripAdvisor.nl/business/sponsored-placements.

Oplossingen voor restaurants

  • TripAdvisor Premium: profiteer van het concurrentievoordeel dat uw bedrijf nodig heeft met TripAdvisor Premium voor restaurants. Een upgrade naar Premium geeft u exclusieve toegang tot krachtige tools voor abonnees zoals Storyboard, 3 beste redenen om hier te eten, Favoriete beoordelingen, en exclusieve gegevens en inzichten. Klik hier voor meer informatie.
  • TripAdvisor-advertenties: leid verkeer naar uw TripAdvisor-vermelding door uw restaurant op exclusieve gesponsorde plaatsingen te promoten aan een gewild publiek met dineergasten die op zoek zijn naar een eetgelegenheid bij u in de buurt. Meer informatie vindt u hier.

  • 1. TripAdvisor-gegevens, 7 juli – 7 augustus 2014, https://www.tripadvisor.nl/TripAdvisorInsights/n2507/boekingen-en-reizigersbetrokkenheid-worden-gestuurd-door-managementacties
  • 2. 'Custom Survey Research Engagement' van PhoCusWright, uitgevoerd in opdracht van TripAdvisor in december 2013.
  • 3 TripBarometer, wereldwijde editie, april 2014: https://www.tripadvisor.nl/TripAdvisorInsights/n2200/tripbarometer-april-2014-global-edition
  • 4 comScore Media Metrix voor TripAdvisor-websites, wereldwijd,
  • 5. Interne gegevens van TripAdvisor
Laatst bijgewerkt: 10 januari 2018

Hoe een Spaanse hotelketen TripAdvisor gebruikt in haar rebrandingstrategie

Hoe een Spaanse hotelketen TripAdvisor gebruikt in haar rebrandingstrategie Bekijk hoe Selenta de zichtbaarheid voor SOFIA Hotel heeft gemaximaliseerd om meer verkeer te genereren en de online reputatie een boost te geven.

De Selenta Group beheert negen accommodaties in verschillende Spaanse steden. We spraken met Silvia Sutter, Online Traffic Manager bij Selenta, om erachter te komen hoe ze de zichtbaarheid en het verkeer voor SOFIA Hotel heeft verbeterd met TripAdvisor.

TripAdvisor als onderdeel van de rebrandingstrategie

De rebranding van de accommodaties van Selenta was een enorme klus die vorig jaar begon en maanden van planning en voorbereiding in beslag nam. "We hebben het bedrijf in zijn geheel getransformeerd en gerebrand, en werken nu aan de herpositionering van onze accommodaties als luxe en chique", zegt Sutter.

Het doel? De zichtbaarheid en het verkeer van alle negen accommodaties verhogen. Sutter zegt: "We willen onze markt uitbreiden en meer reizigers uit de VS bereiken aangezien de meerderheid van onze gasten traditioneel afkomstig is uit Spanje en het Verenigd Koninkrijk."

Sutter wendde zich tot TripAdvisor voor de marketing van de herlancering van SOFIA Hotel, een accommodatie die Selenta onlangs heeft gerenoveerd. "TripAdvisor is een belangrijk marketingkanaal, omdat deze bron van verkeer onze algehele prestaties verbetert en reizigers van TripAdvisor eerder geneigd zijn om daadwerkelijk te boeken", zegt ze. "We hebben de TripAdvisor-vermeldingspagina van SOFIA bijgewerkt met onze nieuwe naam, foto's en andere gegevens om niet alleen de renovatie te promoten, maar ook de verwachtingen van gasten opnieuw vorm te geven."

Verhoging van de zichtbaarheid met Gesponsorde plaatsingen

Om de zichtbaarheid van SOFIA op de concurrerende markt van Barcelona te verbeteren, gebruikt Sutter Gesponsorde plaatsingen. "We besloten om Gesponsorde plaatsingen te proberen om de zichtbaarheid en merkbekendheid van SOFIA te vergroten. De extra publiciteit van Gesponsorde plaatsingen laat de accommodatie meer opvallen bij reizigers die op zoek zijn naar een accommodatie in Barcelona", zegt ze.

SOFIA heeft meer zichtbaarheid en verkeer gekregen. "De resultaten zijn geweldig: Gesponsorde plaatsingen heeft zo goed uitgepakt voor SOFIA dat alle negen Selenta-accommodaties nu actieve campagnes hebben om hun zichtbaarheid te verhogen", zegt Sutter. "Gemiddeld hebben deze advertenties in 6 weken meer dan 50.000 weergaven gegenereerd voor elke accommodatie bij gerichte reizigers."

En die zichtbaarheid werpt zijn vruchten af: "We hebben meer verkeer naar de website van SOFIA gebracht en daarbij leads gecreëerd die uiteindelijk geconverteerd worden. Sinds het begin van Gesponsorde plaatsingen is het aantal boekingsdoorverwijzingen voor SOFIA toegenomen", vertelt Sutter.

De online reputatiecyclus van SOFIA is ook versneld. "De toename in zichtbaarheid heeft onze online reputatiecyclus voor SOFIA een boost gegeven, wat eraan heeft bijgedragen dat SOFIA de top 10% van accommodaties in Barcelona heeft bereikt", zegt Sutter. "Naarmate er meer gasten in SOFIA verblijven, schrijven zij ook meer beoordelingen en plaatsen zij foto's, waardoor de cyclus om potentiële gasten te inspireren tot een keuze voor onze accommodatie opnieuw wordt gestart."

Sutter is van plan om Gesponsorde plaatsingen het hele jaar te gebruiken. "Als de conversies blijven toenemen dankzij Gesponsorde plaatsingen, zullen we altijd onze advertenties gebruiken tijdens de voortgang van onze rebranding. De advertenties hebben mij geholpen om onze accommodaties te herpositioneren, meer verkeer naar onze websites te brengen en meer boekingen te ontvangen", zegt ze.

...

De manier waarop een Europese hotelgroep inhoudsmarketing gebruikt om reizigers te bereiken

De manier waarop een Europese hotelgroep inhoudsmarketing gebruikt om reizigers te bereiken 25hours Hotels vergroot de zichtbaarheid, versterkt de merkbekendheid en genereert extra inkomsten met TripAdvisor. 25hours Hotels is een groep van 13 accommodaties verspreid over Duitsland, Frankrijk en andere Europese landen. Bekijk hoe Alexander Schuster, Head of Digital, reizigers beïnvloedt om een van hun accommodaties te boeken met behulp van inhoudsmarketing en TripAdvisor.

Een focus op inhoudsmarketing

Schuster maakt gebruik van inhoudsmarketing om te bouwen aan de relaties tussen de gasten en het merk 25hours. "We kiezen voor een focus op inhoudsmarketing in plaats van alleen te vertrouwen op promoties, kortingen of pakketten. Met inhoud kunnen wij een groter verhaal vertellen over hoe gasten niet alleen verblijven in onze hotels. Ze kunnen genieten van een leuk, ontspannen, meeslepend avontuur in onze hotels, die zijn ontworpen om de stad en de wijk waarin ze staan te weerspiegelen", zegt hij. "Onze foto's en video's versterken ons merk. Onze blog voor elk hotel biedt kennis van lokale insiders."

Reizigers bereiken op hun gastroute met TripAdvisor

Schuster biedt relevante informatie aan reizigers terwijl ze een accommodatie zoeken op TripAdvisor, een belangrijk marketingkanaal. "De route van de klant heeft veel klikmomenten en we moeten reizigers bereiken op het juiste moment, op de juiste kanalen. Daarom versterken we onze inhoud op TripAdvisor, Google, social media en andere marketingkanalen om de aandacht van reizigers te trekken en een aantrekkelijk, consistent verhaal te bieden", zegt hij. "Ik gebruik TripAdvisor om onze zichtbaarheid te vergroten, het merk 25hours onder de aandacht te brengen en meer rechtstreekse boekingen te genereren."

Schuster vult zijn inhoudsstrategie aan door de inhoud van de beoordelingen van reizigers in de spotlights te zetten en op deze beoordelingen te reageren. "Reizigers lezen beoordelingen, waardoor TripAdvisor een belangrijk onderdeel van de route van de gast wordt. We reageren op deze beoordelingen, waarbij we niet alleen onze mening geven, maar ook laten zien hoe belangrijk we onze gasten vinden", zegt hij.

Meer inkomsten met Bedrijfsvoorsprong

Schuster trekt reizigers aan door zijn inhoud onder de aandacht te brengen en de TripAdvisor-vermeldingspagina's voor 25hours Hotels te optimaliseren met Bedrijfsvoorsprong. "We kunnen reizigers naar de boekingstrechter leiden op de TripAdvisor-zoekpagina en onze vermeldingspagina als ze onze accommodaties en prijzen overwegen", zegt hij. "We kunnen verschillende functies van Bedrijfsvoorsprong testen en optimaliseren. We plaatsen bijvoorbeeld Coverfoto's en Favoriete foto's die het best bij onze hotels passen, en vervolgens controleren we het percentage van de interesse in de foto's in Rapporten en analyses om te zien hoe we nog meer reizigers kunnen aantrekken."

Hij gebruikt Bedrijfsvoorsprong ook om rechtstreeks in contact te komen met reizigers. "Met Contactgegevens kunnen we de juiste communicatiekanalen (onze website, ons telefoonnummer en ons e-mailadres) op TripAdvisor zetten. We kunnen reizigers naar onze website leiden, ze rechtstreeks laten boeken en ze niet verliezen aan online reisbureaus, want ze kunnen heel eenvoudig contact met ons opnemen", zegt Schuster. "We stimuleren reizigers ook op een andere manier om rechtstreeks bij ons te boeken aan de hand van onze Speciale aanbiedingen met een geavanceerd, lager boekingstarief dat ze kunnen verzilveren op onze website."

Schuster merkt op dat alle 25hours-accommodaties Bedrijfsvoorsprong gebruiken omdat hiermee het merk 25hours en het bedrijf kunnen groeien. "Bedrijfsvoorsprong levert voordeel op: het toont het rendement van advertentiekosten en we stimuleren extra inkomsten voor al onze accommodaties", voegt hij eraan toe.

Verhoogde zichtbaarheid met Gesponsorde plaatsingen

Om een maximumaantal reizigers te bereiken en meer verkeer naar 25hours te leiden, besloot Schuster Gesponsorde plaatsingen te proberen. "Het is niet effectief om erop te vertrouwen dat reizigers onze accommodaties vinden via zoekopdrachten. Met Gesponsorde plaatsingen breiden we onze zichtbaarheid uit naar reizigers die al op de gastroute zitten, vooral als ze binnen een specifieke stad zoeken maar geen specifiek merk in gedachten hebben", zegt hij. "De vijf accommodaties die Gesponsorde plaatsingen hebben geprobeerd, hebben elk gemiddeld meer dan 100.000 weergaven in twee maanden gehad. Dat betekent dat ze 100.000 keer vaker zijn gezien dan wanneer we geen Gesponsorde plaatsingen hadden."

Gesponsorde plaatsingen heeft Schuster ook geholpen om meer doorverwijzingen te genereren. "Naast de verhoogde zichtbaarheid creëren Gesponsorde plaatsingen leads zodat meer reizigers reserveren bij onze hotels. Gemiddeld zagen we een stijging van 20% in de doorverwijzingen. We zagen ook een toename van paginabezoeken aan de TripAdvisor-vermeldingspagina's van onze vijf accommodaties", zegt hij.

Schuster ziet de voordelen van Gesponsorde plaatsingen en denkt dat de advertenties een waardevolle investering zijn. "Gesponsorde plaatsingen is waardevol omdat ik de bekendheid van het merk 25hours op meerdere momenten van de route van de gast kan vergroten. Elke klik betekent dat reizigers betrokken en geïnteresseerd zijn: als reizigers onze advertentie zien, is het zeer waarschijnlijk dat ze later terugkomen met het doel bij ons te boeken", zegt hij.

...

Succesverhaal: een hotel in Jaipur gebruikt TripAdvisor om inbound marketing te stimuleren

Succesverhaal: een hotel in Jaipur gebruikt TripAdvisor om inbound marketing te stimuleren Ontdek hoe Royal Heritage Haveli reizigers aantrekt met Gesponsorde plaatsingen en deze omzet met Bedrijfsvoorsprong. De Royal Heritage Haveli is een klein boetiekhotel in Jaipur, India, dat door een familie wordt gerund en dat meerdere jaren een Travellers' Choice Award heeft gewonnen. Bekijk hoe Shambhavi Singh, de directeur van Haveli, TripAdvisor inzet als een essentieel onderdeel van haar strategie op het gebied van inbound marketing. Uitdaging: het meeste uit het hoogseizoen halen

Singh probeert ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk reizigers tijdens het hoogseizoen boeken. "Ons hoogseizoen is kort, dus het is van cruciaal belang dat we er het meeste uithalen. Het is moeilijk om kamers tijdens het laagseizoen te vullen, omdat het erg warm is in Jaipur", zegt Singh.

Veel andere lokale accommodatieaanbieders kiezen voor een soortgelijke strategie. "Het is moeilijk om tussen de concurrenten in Jaipur op te vallen. We zijn een klein bedrijf dat concurreert met bekende hotels voor een beperkt aantal reizigers dat deze stad tijdens het hoogseizoen bezoekt. Daarom moeten we ons onderscheiden van soortgelijke accommodaties", zegt ze.

Oplossing: TripAdvisor gebruiken om inbound marketing te stimuleren "Ik gebruik inbound marketing om deze uitdaging aan te gaan en gasten aan te trekken, om te zetten, binnen te halen en te verrassen. TripAdvisor is een essentieel onderdeel van mijn strategie", zegt Singh. "Dankzij inbound marketing weten reizigers van ons af en is het vertrouwen in en de geloofwaardigheid van de Haveli groter."...

De manier waarop een nieuw hotel in Lissabon succesvol is op TripAdvisor

De manier waarop een nieuw hotel in Lissabon succesvol is op TripAdvisor Corpo Santo heeft een sterke online reputatie opgebouwd en heeft dit succes vergroot dankzij Bedrijfsvoorsprong en Gesponsorde plaatsingen van TripAdvisor. Corpo Santo Hotel is een onafhankelijk historisch hotel dat na de opening in 2017 een van de hoogste posities in de classificatie van reizigers in Lissabon heeft behaald. We spraken met algemeen manager Pedro Pinto om te ontdekken wat zijn successtrategieën zijn. Een sterke online reputatie opbouwen

Het opbouwen van een geweldige online reputatie begint met het bieden van geweldige service. Pinto heeft geïnvesteerd in personeel en voortdurende verbeteringen om dit te bereiken: "Onze strategie is om uitzonderlijke service te bieden en gasten met nieuwe dingen te verrassen. Geweldig personeel is de sleutel tot succes. Daarom zijn we voorzichtig met wie we aannemen en delen we regelmatig de feedback die we ontvangen", zegt Pinto.

Hij moedigt zijn gasten ook aan hun ervaringen te delen met andere reizigers op TripAdvisor. "We werken om onszelf te overtreffen in plaats van onze concurrenten, door altijd gericht te zijn op service en beoordelingen. Het gaat niet alleen over het bieden van een kwaliteitservaring, maar ook over toegewijd gebruik van TripAdvisor om Corpo Santo bekend te maken", vertelt hij.

Door zich te richten op het opbouwen van de online reputatie van Corpo Santo op TripAdvisor, heeft Pinto gasten weten aan te trekken en zet hij de cyclus voort met nieuwe beoordelingen. "We moedigen gasten aan beoordelingen te schrijven aan de hand van Beoordelingenservice", zegt Pinto. "Gasten zijn dol op ons hotel en willen graag hun ervaringen delen. Voor velen is het zelfs hun eerste beoordeling. Mensen die deze beoordelingen lezen, komen blij aan in ons hotel en krijgen daarna ook zin om een beoordeling te schrijven over hun verblijf."

Pinto gebruikt ook Managementreacties om een blijvende indruk te maken op voormalige gasten en op potentiële gasten die overwegen voor zijn hotel te kiezen. "Het verzamelen van beoordelingen is geen garantie voor succes. We reageren op beoordelingen, personaliseren onze reacties en bedanken de gasten", zegt Pinto. "We laten ook zien hoe we feedback gebruiken om verbeteringen door te voeren. We hebben bijvoorbeeld ramen vervangen die te veel lawaai doorlieten. Daarna hebben we elke gast die deze feedback heeft gegeven laten weten dat we verbeteringen hebben aangebracht op basis van zijn of haar feedback."

Profiteren van succes met Bedrijfsvoorsprong en Gesponsorde plaatsingen

"Dankzij onze reputatiebeheeractiviteiten stijgen we in de populariteitsindex voor Lissabon. We hebben gezien in onze analyses dat 40% van ons verkeer afkomstig is van TripAdvisor. We wilden ons verkeer laten groeien en meer gasten binnenhalen, dus schafte ik Bedrijfsvoorsprong en Gesponsorde plaatsingen aan", zegt Pinto.

Aan de hand van Bedrijfsvoorsprong en Gesponsorde plaatsingen helpt Pinto de aanwezigheid van Corpo Santo op TripAdvisor te vergroten. En de resultaten overtreffen zijn verwachtingen. "Het is alsof je de loterij wint. Het verkeer naar onze website is dankzij beide producten toegenomen met 500%. Gesponsorde plaatsingen heeft ons bereik vergroot. We hebben in 6 maanden ongeveer 69.000 weergaven ontvangen via de advertenties en meer klikken gekregen naar onze vermelding", legt Pinto uit. "En dankzij Bedrijfsvoorsprong is het aantal rechtstreekse boekingen toegenomen. We behalen nu een bezettingsgraad van 90%."

...

De manier waarop een onafhankelijke hotelketen in Europa rechtstreekse boekingen verhoogde met 150%

De manier waarop een onafhankelijke hotelketen in Europa rechtstreekse boekingen verhoogde met 150% Central Hotel en Forum Hotel in Bulgarije genereren meer verkeer naar hun websites met Gesponsorde plaatsingen van TripAdvisor. Achtergrond Travellers' choice-winnaar Central Hotel en Certificaat van uitmuntendheid-ontvanger Forum Hotel zijn twee onafhankelijke boetiekhotels in Sofia, Bulgarije met dezelfde eigenaar. Luister hoe hotelmanager Zhivko Zhelyazkov het aantal rechtstreekse boekingen bij beide accommodaties heeft verhoogd dankzij Gesponsorde plaatsingen van TripAdvisor. Uitdaging Omdat minder reizigers Sofia in de winter bezoeken, is de vraag bij Central en Forum Hotel veel lager. Zhelyazkov vertelt: "Januari en februari zijn lastige maanden en we richten ons tijdens deze periode zeer op het stimuleren van meer rechtstreekse reserveringen." Oplossing...

Casestudy: Derby Hotels Collection geeft boekingen een boost van 25% met Gesponsorde plaatsingen

Casestudy: Derby Hotels Collection geeft boekingen een boost van 25% met Gesponsorde plaatsingen De manier waarop Derby Hotels Collection de zichtbaarheid maximaliseert met Gesponsorde plaatsingen van TripAdvisor om effectief te concurreren in een uitdagende markt. De Derby Hotels Collection is een hotelketen met 14 accommodaties, voornamelijk in Barcelona, die door een familie wordt gerund. We spraken onlangs David Martinez i Urgell, de leider van de digitale marketing- en e-commercestrategie van de groep, om erachter te komen hoe hij Gesponsorde plaatsingen van TripAdvisor in zijn voordeel heeft gebruikt om effectiever te concurreren in een uitdagende markt: Uitdaging: concurreren voor minder reizigers Toerisme in Barcelona, de belangrijkste markt voor Derby, zal naar verwachting in 2018 afnemen en met name tijdens het laagseizoen. Martinez moest anticiperen op deze daling in de reisbranche en wist dat hij iets anders nodig had om te kunnen concurreren met grotere hotelketens voor minder reizigers. "We wisten dat het een moeilijk seizoen zou worden vanwege de lastige economische situatie in de markt", zegt Martinez. "We weten daarnaast dat de meeste reizigers onze hotels niet kennen, totdat ze zoeken naar een specifieke locatie en ons via TripAdvisor of online reisbureaus ontdekken."...

De manier waarop dit hotel in Sorrento binnen 40 dagen een toename van 20% aan rechtstreekse boekingen behaalde

De manier waarop dit hotel in Sorrento binnen 40 dagen een toename van 20% aan rechtstreekse boekingen behaalde Gianfranco Acampora, eigenaar, algemeen directeur en marketingstrategist van Grand Hotel Aminta, deelt toptips voor het promoten van zijn boetiekhotel in Sorrento

Onlangs spraken we toonaangevende hoteleigenaar en marketingdeskundige Gianfranco Acampora, eigenaar en algemeen directeur van het Grand Hotel Aminta in Sorrento, Italië. Hij deelde deze belangrijke inzichten over digitale marketing voor hotels:

Kunt u ons vertellen over Grand Hotel Aminta en uw rol in de accommodatie?

Grand Hotel Aminta is een van de grootste hotels in Sorrento. Het ligt op een heuvel met indrukwekkend uitzicht over de Golf van Napels en de stad. Tegenwoordig beheren mijn broer en ik de bedrijfsvoering van het hotel. Ik houd me bezig met verkoop, marketing en alles dat te maken heeft met de registratie van gasten van ons bedrijf.

Hoe zit het met de seizoenen en de vraag van gasten naar de Aminta?

De Aminta is een van de enige hotels in dit gebied dat het hele jaar open is, maar het is eigenlijk meer een zomerresort. Het hoogseizoen is van april tot oktober en laagseizoen is van november tot halverwege maart met uitzondering van Nieuwjaar, vanwege de geweldige vuurwerkshow hier in Sorrento.

Momenteel komt het merendeel van onze gasten uit het Verenigd Koninkrijk. We zien daarnaast veel Amerikanen en Canadezen.

U promoot uw hotel al jaren online. Kunt u ons meer vertellen over uw strategie en hoe deze zich in de loop der tijd heeft ontwikkeld?

Ik heb digitale marketing altijd al erg interessant gevonden. Het is niet alleen mijn werk, maar ook mijn hobby en passie. We waren in 1995 de eerste accommodatie in Sorrento die een website had en het hotel werd altijd hoog in de organische zoekresultaten weergegeven. Vanaf het moment dat steeds meer anderen ook een online aanwezigheid opbouwden, hebben we verschillende dingen geprobeerd om ons concurrentievoordeel te behouden, zoals advertenties bij zoekmachines en online reisbureaus.

We kwamen er snel achter dat het nogal moeilijk was om onze doelgroep te bereiken via advertenties bij zoekmachines. Er zijn te veel concurrenten die bieden voor de beste zoekwoorden en het is echt moeilijk om als eerste te worden geclassificeerd. TripAdvisor behoort echter vaak tot de hoogste organische zoekresultaten voor die zoekwoorden. Bovendien vertellen gasten ons regelmatig dat ze ons op TripAdvisor hebben gevonden. Daarom hebben we onze strategie aangepast zodat deze zich richt op promotie op die website.

Kunt u ons iets vertellen over het zoekgedrag van uw gasten?

Zeker. We waren dus aan het bieden op zoektermen zoals 'Hotel in Sorrento met zwembad'. Onze recente gasten vertellen ons dat ze meestal eerst via een zoekmachine zoeken naar een term zoals 'Hotels in Sorrento', maar dan worden er gewoon te veel zoekresultaten weergegeven die ze onmogelijk allemaal kunnen bekijken. Ze vinden TripAdvisor snel en gebruiken de website om specifieker onderzoek te doen naar accommodaties die aan hun wensen voldoen. Hierdoor is TripAdvisor eigenlijk de zoekmachine die gasten gebruiken om onder andere hotels en restaurants in een bestemming te vinden.

Wat is uw strategie voor het werken met TripAdvisor?

TripAdvisor is op dit moment onze meest effectieve marketingtool. Met de nieuwe Gesponsorde plaatsingen kan de Aminta bijvoorbeeld boven de zoekresultaten voor Sorrento worden weergegeven. Dat was erg belangrijk voor ons. De advertentie leidt verkeer naar ons en bezoekers kunnen contact met ons opnemen via onze Bedrijfsvoorsprong-links. Ik heb gemerkt dat het me commissiekosten bespaart, omdat bezoekers rechtstreeks contact met ons opnemen of boeken op onze website.

Hoe ervaart u de prestaties van Gesponsorde plaatsingen voor uw accommodatie?

We zijn erg blij met het product. We zijn het nog aan te testen, maar tot nu toe hebben we binnen 40 dagen een toename van 20% in rechtstreekse boekingen gezien. De tool is fantastisch, is heel eenvoudig te gebruiken en de kosten zijn ten opzichte van het rendement op investeringen minimaal. De gasten die via dit kanaal boeken, lijken ook heel waardevol te zijn. Ze boeken langere verblijven en bovengemiddelde kamertypes.

Wat is uw strategie voor het gebruik van Gesponsorde plaatsingen in de toekomst?

Er zijn drie budgetopties voor Gesponsorde plaatsingen. Tijdens het drukke hoogseizoen, wanneer onze accommodatie volledig is volgeboekt, kiezen we waarschijnlijk voor de goedkopere budgetoptie. Wij blijven ook dan gebruikmaken van een campagne. Het is belangrijk om altijd zichtbaarheid te behouden voor toekomstige boekingen. De rest van het jaar, met name in januari en februari als de plannen voor de zomer beginnen, kiezen we voor een van de duurdere budgetopties om meer verkeer naar onze accommodatie te leiden.

Wat wilt u andere hoteleigenaren meegeven die Gesponsorde plaatsingen in overweging nemen?

Het is zeker de moeite waard om uit te proberen. De tool is eenvoudig te gebruiken, er zijn geen trefwoorden om te kiezen of biedingen om in te stellen. Kies wat u wilt besteden op dagelijkse basis, stel het in en kijk er niet meer naar om.

Laatst bijgewerkt: 22 februari 2018

Hotel in Dubrovnik gebruikt TripAdvisor om de zichtbaarheid en het aantal boekingen te verhogen

Hotel in Dubrovnik gebruikt TripAdvisor om de zichtbaarheid en het aantal boekingen te verhogen De manier waarop Berkeley Hotel & Spa Gesponsorde plaatsingen gebruikt om op te vallen in een zeer concurrerende markt.

Berkeley Hotel & Spa is een hotel met 24 kamers in Dubrovnik, Kroatië, dat door een familie wordt gerund. Algemeen directeur Katarina Elez heeft zich verdiept in het uitbreiden van de online aanwezigheid van Berkeley om meer reizigers te stimuleren rechtstreeks via de website van de accommodatie te boeken. Lees verder om te ontdekken hoe ze een succesvolle onlinemarketing-strategie heeft samengesteld:

Focus op TripAdvisor

toen het Berkeley Hotel voor het eerst haar deuren opende, besloot Elez al snel dat ze zich vooral wilde richten op online marketing. Hierbij keek ze met name naar TripAdvisor. "We waren in 2007, het jaar van onze opening, een van de eerste hotels in Dubrovnik op TripAdvisor", vertelt ze. "We hebben TripAdvisor altijd veel gebruikt en het is een van de beste beslissingen geweest voor ons bedrijf."

Berkeley Hotel plukt tot op de dag van vandaag de vruchten van hun online marketing via TripAdvisor. Elez zegt: "We hebben sindsdien onze zichtbaarheid kunnen verhogen bij reizigers die naar onze bestemming zoeken, omdat we vanaf het begin een sterke en consistente aanwezigheid op TripAdvisor hadden. We behoren altijd tot de 15 beste accommodaties in Dubrovnik."

Zichtbaarheid aan reizigers optimaliseren

Elez moet als klein 3-sterrenhotel, in een stad die wordt gedomineerd door 5-sterrenhotels met een groter marketingbudget, slimme keuzes maken op het gebied van marketinginvesteringen om het meeste uit de zichtbaarheid te halen.

"Onze gasten komen uit enorme markten, zoals het VK, de VS en Australië", zegt Elez. "We merkten dat het met ons budget erg lastig is om tools zoals AdWords te gebruiken om in contact te komen met deze reizigers en ze te beïnvloeden."

Elez heeft onlangs geïnvesteerd in een verbeterde website die geïntegreerd is met haar Channel Manager. Hierdoor kan ze al haar boekingsbronnen bijhouden en bekijken waar het verkeer vooral vandaan komt. Na het experimenteren met verschillende marketingtools heeft Elez ontdekt hoe ze de sterke aanwezigheid van Berkeley Hotel op TripAdvisor in haar voordeel kan gebruiken.

Bedrijfsvoorsprong

In januari koos Elez voor een upgrade naar Extra toegang tot Bedrijfsvoorsprong, omdat ze op zoek was naar een manier om het aantal rechtstreekse doorverwijzingen naar de website van Berkeley Hotel te verhogen.

"We hebben het hotel net gerenoveerd en we willen de Extra toegang-functies, zoals Storyboard en Favoriete foto's, gebruiken om deze verbeteringen aan reizigers te laten zien", zegt Elez.

Ze gebruikt ook de functie Speciale aanbiedingen om het effect van Bedrijfsvoorsprong op haar boekingen te meten.

"We plaatsen een exclusieve TripAdvisor-aanbieding en houden zorgvuldig bij hoe deze weer bij ons terugkomt. We hebben ontdekt dat bezoekers die via onze website boeken dit vermelden en dit wordt ook weergegeven op boekingen van online reisbureaus. Hierdoor weten we dat reizigers onze TripAdvisor-pagina hebben bezocht."

Gesponsorde plaatsingen

Zodra Bedrijfsvoorsprong actief was, ging Berkeley Hotel aan de slag met Gesponsorde plaatsingen van TripAdvisor. Elez zegt: "We weten dat gasten van TripAdvisor meer vertrouwen hebben en eerder geneigd zijn om rechtstreeks te boeken. Ons doel is Gesponsorde plaatsingen te gebruiken zodat meer gasten rechtstreeks via onze website boeken en zodat we de bezetting en de gemiddelde dagelijkse tarieven in het hoogseizoen kunnen verhogen."

Dubrovnik is een van 's werelds meest seizoensgebonden markten. Daarom dacht ze aan de hand van Gesponsorde plaatsingen ook meer verkeer vóór het hoogseizoen te kunnen ontvangen. Er is beperkte vraag in het laagseizoen en Berkeley kan zich deze gemiste kans niet permitteren.

"Hoe dichter gasten bij het boeken komen, hoe kritischer ze worden over de prijs. Door onze zichtbaarheid te promoten, kunnen we gasten beïnvloeden om voor onze 3-sterrenhotel te kiezen omdat onze prijzen lager zijn dan die van de 5-sterrenaccommodaties die Dubrovnik domineren."

De resultaten?

"Het is zeker kosteneffectief om voor Gesponsorde plaatsingen-klikken te betalen, zodat gasten rechtstreeks bij ons boeken", zegt Elez. "We willen dat onze advertentie boven de lijst wordt weergegeven. Herhaling is belangrijk, met name vanwege de patronen in onze markt. Zelfs als ze niet meteen klikken, houden meer bezoekers ons in hun achterhoofd. Als ze vervolgens daadwerkelijk klikken, zijn ze eerder geneigd te boeken."

Elez is van plan om meer gebruik te maken van Gesponsorde plaatsingen en deze een belangrijk onderdeel van haar onlinemarketing-strategie te maken. "We kijken bij onze investeringen naar de lange termijn. We blijven de komende zes maanden het aantal klikken, het verkeer van de website en het bevestigde aantal rechtstreekse boekingen van Gesponsorde plaatsingen volgen. Tot nu toe is het aantal boekingen voor dit seizoen heel goed", zegt Elez.

Laatst bijgewerkt: 12 maart 2018

Aan de slag met Gesponsorde plaatsingen