Foto's en video's op TripAdvisor

Ontdek hoe u foto's en video's kan beheren op TripAdvisor.

Foto's en video's op TripAdvisor

Gids voor TripAdvisor-hoofdfoto's

Gids voor TripAdvisor-hoofdfoto's U heeft maar één kans om een sterke eerste indruk te maken op reizigers. Benut deze dus volledig met onze geavanceerde technologie die uw hoofdfoto automatisch voor u selecteert, of volg onze tips om zelf een hoofdfoto te kiezen.

Uw hoofdfoto is de eerste foto die reizigers van uw gelegenheid zien. Deze foto wordt weergegeven als afbeelding in de zoekresultaten en als eerste afbeelding in uw fotocarrousel. We weten dat een goed gekozen hoofdfoto een drijfveer kan zijn voor reizigers bij het kiezen van hun volgende accommodatie. 79% van de reizigers geeft namelijk aan dat ze online geplaatste foto's en video's in acht nemen bij het boeken van een accommodatie.*

Aangezien foto's zo'n belangrijk onderdeel vormen voor zowel reizigers als eigenaren, hebben we veel tijd en middelen geïnvesteerd in technologie op het gebied van automatisch leren voor foto's. Deze technologie verlicht de druk die eigenaren vaak voelen wanneer ze zelf een hoogwaardige hoofdfoto moeten kiezen, door automatisch een hoofdfoto voor hen te selecteren.

Automatisch selecteren maakt gebruik van geavanceerde technologie voor het analyseren van de kwaliteit en het onderwerp van foto's op TripAdvisor om zo de beste beschikbare hoofdfoto voor een vermelding te kiezen. Onze technologie kijkt naar de fysieke kenmerken van een foto, zoals de resolutie en oriëntatie, en het daadwerkelijke onderwerp van een foto, of de afbeelding binnen of buiten is genomen en of er mensen, voorzieningen, etc. op de afbeelding staan. Uit tot nu toe gehouden gebruikerstests is gebleken dat deze aanpak werkt. Automatisch geselecteerde afbeeldingen zijn foto's met een hoge resolutie in plaats van wazige foto's, en tonen slaapkamers en zwembaden in plaats van reizigers of badkamers.

Door deze nieuwe aanpak verdwijnt de subjectiviteit van handmatig foto's kiezen en wordt de keuze van hoofdfoto's geoptimaliseerd voor reizigers die op zoek zijn naar hun volgende accommodatie. Als u echter liever handmatig uw hoofdfoto selecteert (en dus geen gebruik wilt maken van de functie voor automatisch selecteren) kunt u dit doen in het Management Center. Hieronder vindt u instructies en tips over het kiezen van een hoofdfoto.

Handmatig uw hoofdfoto wijzigen
  1. Log in op het Management Center
  2. In het menu 'Profiel' bovenaan de pagina klikt u op 'Mediacentrum'
  3. Klik vervolgens op het tabblad 'Hoofdfoto' aan de linkerkant
  4. Klik op ‘Handmatig: selecteer uw eigen hoofdfoto’
  5. Kies de foto die u als hoofdfoto wilt gebruiken uit de beschikbare opties
  6. Als u tevreden bent over uw nieuwe hoofdfoto die bovenaan de pagina wordt weergegeven, klikt u op 'Verzenden’

Opmerking: het kan drie tot vijf werkdagen duren voordat de wijziging van uw hoofdfoto zichtbaar is op uw pagina. Zodra u uw foto heeft geselecteerd en het verzoek wordt verwerkt, ziet u de foto in het Mediacentrum samen met een datumstempel en een opmerking waarmee wordt aangegeven dat de aanvraag in behandeling is.

Vereisten voor uw hoofdfoto
  • Toon de beste kenmerken van uw gelegenheid. Uw hoofdfoto moet het beste tonen van wat uw gelegenheid te bieden heeft. Kies een foto die benadrukt wat uw gelegenheid uniek maakt. Is het uw historische gevel, de trendy lobby of uw ongekende uitzicht? Laat het reizigers zien en benadruk juist die kenmerken in uw hoofdfoto die u onderscheiden van uw concurrenten.
  • Kies goedbelichte en scherpe afbeeldingen. Vermijd afbeeldingen die donker en/of wazig zijn. De grootte van deze afbeeldingen wordt aangepast afhankelijk van de plek waar ze op TripAdvisor worden weergegeven. Het is dus belangrijk dat de afbeelding in elke grootte duidelijk blijft, of het nu een miniatuur op een mobiel apparaat is of een schermvullende afbeelding op een pc.
  • Wijzig uw hoofdfoto per seizoen. Reizigers willen zichzelf vanaf het eerste moment kunnen voorstellen bij uw gelegenheid. Kies daarom een hoofdfoto die overeenkomt met het seizoen waar reizigers naar zoeken. Als het verblijf bijvoorbeeld rond de feestdagen is, toont u een knusse open haard of seizoensgebonden decoraties.
  • Vermijd afbeeldingen van personen en het landschap. Foto's van uw gelegenheid of locatie zijn nuttiger voor reizigers dan foto's van het personeel, andere reizigers of een algemeen pittoresk uitzicht uit uw omgeving.
  • Of maak gebruik van de automatisch leren-functie van TripAdvisor en laat ons uw foto automatisch selecteren. Sla de moeite van het handmatig selecteren van een hoofdfoto over en laat onze technologie het werk voor u doen! Als u de optie 'hoofdfoto automatisch selecteren' niet uitschakelt, kiezen wij automatisch de beste beschikbare foto als uw hoofdfoto.
Het succes van uw foto's volgen...

Tips voor het nemen van betere foto's van de gelegenheid

Tips voor het nemen van betere foto's van de gelegenheid Advies van professionele hotelfotografen dat u zelf kunt uitvoeren

Als een foto meer dan 'duizend woorden’ zegt, vertellen de foto's van uw gelegenheid op uw profiel potentiële gasten dan ook wat u wilt dat ze zeggen? Als u geen budget heeft om een professionele fotograaf in te huren, zijn er daarnaast manieren om uw eigen foto's van uw gelegenheid zo goed mogelijk te maken.

Wanneer reizigers accommodaties uitkiezen, zorgen kwalitatieve foto's ervoor dat u zich onderscheidt van de rest. Hieronder vindt u enkele tips van professionele hotelfotografen, op basis van technieken die zij voor hun eigen klanten gebruiken.

Overweeg compositie

"Ruimten met interessante verlichting zorgen voor mooie foto's", adviseert Ken Wan, directeur van ARC - Architectural Photography in Vancouver. Natuurlijk of kunstmatig licht zijn beide prima, als er maar genoeg is. "Ik denk ook dat ruimten waarin de kijker zichzelf kan voorstellen, of het nu een prachtige kamer met uitzicht of een buitenzwembad is, erg aantrekkelijk en uitnodigend kunnen zijn."

Hij waarschuwt daarentegen dat het gebruik van personen in uw afbeeldingen de doelgroep van uw gelegenheid kan laten zien, maar tegelijkertijd degenen die niet in dit plaatje passen kan afschrikken.

Alle typen accommodaties moeten foto's hebben van de volledige kamers, vooral de gastenkamers. Maar er zijn andere afbeeldingen die u ook in uw portfolio zou moeten opnemen.

Foto's met het volgende kunt u WEL toevoegen:

  • Onthullende afbeeldingen van uw personeel waarin ze zich natuurlijk gedragen.
  • Architectonische details geaccentueerd door natuurlijk licht.
  • Lifestyle-details (inrichting, meubilair, eten) met zacht licht.
  • Avondbeelden die er ‘gezellig’ uitzien.

Deze typen foto's kunt u beter VERMIJDEN:

  • Personeel of gasten die naar de camera kijken.
  • Foto's van een lege lobby of van gangen en kamerdeuren.
  • Kamers die niet opgeruimd of schoon zijn.
  • Drukke afbeeldingen met te veel objecten (gebruik geen brede lens of panoramafoto's).

"Wees niet bang om meubilair te verplaatsen totdat de compositie klopt. Strijk de lakens op het bed glad, maak de prullenbak leeg en hang de foto's aan de muur recht." - Mark Bolton van Mark Bolton Hotel Photography

Creëer de sfeer

Voordat u de eerste foto maakt, zorgt u dat uw ruimten kloppen. Mark Bolton van Mark Bolton Hotel Photography in Londen maakt hotelfoto’s over de hele wereld. "Wees niet bang om meubilair te verplaatsen totdat de compositie klopt", zegt hij. "Strijk de lakens op het bed glad, maak de prullenbak leeg en hang de foto's aan de muur recht."

Probeer ook het juiste moment van de dag te kiezen waarop u natuurlijk licht kunt gebruiken. Het beste moment is 's ochtends vroeg op een zonnige, heldere dag.

Maximaliseer uw apparatuur

U hoeft dus geen dure en uitgebreide camera-apparatuur te hebben om goede foto's te maken, maar u moet wel vertrouwd raken met de tools en instellingen op de camera om de resultaten te verbeteren. Relatief goedkope accessoires zijn ook de investering waard. 

Bolton raadt aan een statief te gebruiken, waardoor u stabiele foto's kunt maken. "Probeer de foto met de camera recht te maken, zodat u geen vreemde perspectieven krijgt. Dit worden convergerende verticale lijnen genoemd", zegt hij. "U kunt een zeer kleine waterpas aanschaffen die op uw camera past."

Hij raadt ook aan een klein diafragma op uw camera te gebruiken voor een diepere focus, waardoor de focus op alle objecten op de voor- en achtergrond even groot is. Als u daarentegen een groot diafragma gebruikt, zijn grotere objecten wazig op de achtergrond. Schakel de flits uit en zet de ISO-waarden tot maximaal 400 ISO, zodat u niet te veel 'storingsobjecten' in de afbeelding heeft. Een hoger ISO-nummer verhoogt de lichtgevoeligheid van de camera.

Wan raadt aan een paar testfoto's te nemen en deze op een computer te bekijken. "Wat er goed uitziet in het echt, ziet er vaak vreemd uit op foto's", zegt hij.

Integreer trendy afbeeldingen

Als u wilt dat uw accommodatie-afbeeldingen een actueel gevoel geven, kunt u de trends in de hotelfotografie overwegen. Bolton ziet veel natuurlijk licht in foto's en composities die meer aandacht aan lifestyle (bijvoorbeeld, inrichting en keuken) besteden dan aan architectonische elementen. Het is een 'redactioneel gevoel' dat een beeld geeft van de persoonlijke interacties en momenten waarin de zintuigen zijn opgenomen.

Trends komen en gaan, waarschuwt Wan. Daarom adviseert hij dat u zich meer op de boodschap concentreert die u wilt overbrengen. Die lifestyle-foto's met personen zijn na een paar jaar gedateerd, aangezien kleding en kapsels constant veranderen.

Neem de tijd om een fotoportfolio te maken waardoor u uw gelegenheid van zijn beste kant laat zien. Uitnodigende foto's brengen de juiste boodschap over aan de gasten die u wilt aantrekken. 

Geplaatst door: http://gobigorgohomeblog.com...

Breng uw bedrijf tot leven met Locatievideo's

Breng uw bedrijf tot leven met Locatievideo's Zien is geloven. Laat gasten zien wat ze kunnen verwachten bij uw accommodatie met de Locatievideo's, alleen beschikbaar voor abonnees van Bedrijfsvoorsprong.

Zorgen dat uw gasten precies begrijpen wat uw gelegenheid te bieden heeft, kan lastig zijn. Maar wat als u dit kon laten zien? Maak kennis met de Locatievideo's van TripAdvisor.

Reizigers besteden meer tijd dan ooit aan het bekijken van video's: een recent onderzoek voorspelt dat tegen 2019 video's verantwoordelijk zullen zijn voor bijna 80% van al het wereldwijde internetverkeer.1 Video's geven gebruikers een speciaal kijkje in uw gelegenheid, waardoor u hun aandacht trekt en kunt laten zien wat u speciaal maakt.

Locatievideo's kunnen uw accommodatie tot leven brengen door video-inhoud direct naast uw foto's op TripAdvisor weer te geven. Laat een blijvende indruk achter en kom in contact met reizigers via de kracht van video's.

Bent u klaar om aan de hand van video's in contact te komen met potentiële gasten? Laten we aan de slag gaan.

Video's toevoegen aan uw TripAdvisor-vermelding

Als u Locatievideo's op TripAdvisor wilt publiceren, moet u een actief abonnement op Bedrijfsvoorsprong hebben. Ga voor meer informatie naar: Bedrijfsvoorsprong.

Zodra u een abonnement heeft: 

  1. Log in op het Management Center.
  2. Klik onder het menu 'Vermelding beheren' op 'Locatievideo's.
  3. Klik op het tabblad 'Locatievideo's' aan de linkerkant.
  4. Klik op de blauwe knop 'Meer video's toevoegen' en selecteer video's vanaf uw computer. U kunt tot 30 Locatievideo's uploaden naar uw vermelding.
  5. Vergeet niet om een titel toe te voegen, zodat reizigers weten waar uw video over gaat. Klik vervolgens op 'Verzenden' om uw wijzigingen op te slaan en de video te uploaden.
  6. Hoewel de meeste video's binnen 30 minuten in uw vermelding worden weergegeven, kan het tot 24 uur duren voordat deze beschikbaar zijn.

Locatievideo's bijwerken of verwijderen:

  1. Volg de bovenstaande stappen 1-3 om naar de sectie 'Locatievideo's' te gaan.
  2. Klik op de video die u wilt bijwerken of verwijderen.
  3. Bewerk de titel van de video om wijzigingen aan te brengen en klik op 'Wijzigingen opslaan'.  
  4. Als u een video wilt verwijderen, klikt u op de blauwe knop 'Verwijderen' eronder. Zodra u een Locatievideo verwijdert, wordt deze niet meer weergegeven op uw TripAdvisor-pagina.

Tips voor het plaatsen van Locatievideo's:

  • Bekijk onze richtlijnen: zorg dat uw video voldoet aan onze richtlijnen voor Locatievideo's voordat u deze plaatst.
  • Houd het kort: korte video's zijn aantrekkelijker. De video's mogen niet langer zijn dan 3 minuten.
  • Houd het afwisselend: toon de verschillende onderdelen van uw gelegenheid. Of het nu een rondleiding door uw Master-suite, een video vanuit de lucht van uw smetteloze golfbaan of een welkomstvideo van uw personeel is. Net als met foto's kunt u het beste verschillende plekken uitlichten!
  • Combineer ze met Mededelingen: als er veranderingen in uw gelegenheid hebben plaatsgevonden, overweeg dan een video te plaatsen met de updates, samen met een Mededeling. Dit kan helpen reizigers aan te trekken.
  • Meer tips: lees onze gids voor het maken van professioneel ogende video's met een kleiner budget.

  • 1. https://www.l2inc.com/research/video-2016
Laatst bijgewerkt: 15 augustus 2017

TripAdvisor-foto’s: zes veelgestelde vragen van hoteleigenaren

TripAdvisor-foto’s: zes veelgestelde vragen van hoteleigenaren TripAdvisor-foto’s kunnen verschijnen in de sectie ‘Reizigersfoto's’ van uw vermelding op TripAdvisor. Hier vindt u antwoorden op belangrijke vragen die u wellicht heeft over deze foto's:

Wat zijn TripAdvisor-foto's?

TripAdvisor-foto's zijn professionele foto's in opdracht van TripAdvisor. Oyster is eind 2013 verworven door de TripAdvisor Media Group en is gespecialiseerd in het nemen van professionele, eerlijke foto’s van hotels. De fotografen van Oyster bezoeken hotels en nemen honderden stilstaande foto's en panoramische foto’s van 360 graden. De gelegenheden hoeven hier niet voor te betalen. Deze foto's worden vervolgens gepubliceerd op Oyster.com en TripAdvisor.nl.

Waarom is dit een goede kans voor mijn gelegenheid?

Reizigers zijn dol op foto's: ze brengen meer tijd door op de TripAdvisor-pagina’s van gelegenheden die meer dan 30 foto’s hebben, en de meesten boeken niet voordat ze een foto van het hotel, het pension of de B&B hebben gezien.  Foto’s van Oyster zorgen ervoor dat u alle delen van uw gelegenheid uitgebreid kunt laten zien. Deze uitgebreide, onpartijdige foto's kunnen potentiële gasten overhalen om te boeken.  Bovendien worden de foto’s niet alleen op Oyster en TripAdvisor geplaatst, ze kunnen ook publiciteit krijgen via mediapartners van Oyster, zoals USA Today, Fox News Travel, the Travel Channel en anderen. 

Wat gebeurt er nadat Oyster mijn hotel heeft bezocht? 

Oyster verwerkt de foto’s en plaatst ze op Oyster.com en TripAdvisor.nl.  U kunt de afbeeldingen niet bekijken voordat deze worden geplaatst. U mag de afbeeldingen voor uw eigen website gebruiken, zolang u het watermerk van Oyster en de link naar de website erbij plaatst. Oyster kan mogelijk ook een beoordeling schrijven van uw gelegenheid op Oyster.com. Deze beoordeling wordt niet op TripAdvisor weergegeven. 

Waarom heeft mijn gelegenheid geen TripAdvisor-foto’s?

Oyster neemt rechtstreeks contact op met hotels voor een afspraak voor TripAdvisor-fotoshoots. Als u geen TripAdvisor-foto’s heeft, is er nog geen fotograaf van Oyster bij uw gelegenheid langsgekomen.

Er is een probleem met een van de TripAdvisor-foto’s in mijn vermelding. Wat moet ik doen?

Meld hier het probleem bij Oyster. Elke aanvraag wordt individueel beoordeeld. 

Kan ik een Oyster-foto in mijn vermelding op TripAdvisor verwijderen?

Om de verwijdering van een foto aan te vragen, dient u hier contact op te nemen met Oyster support. Elke aanvraag wordt individueel beoordeeld.

Laatst bijgewerkt: 2 juni 2014

Foto’s op TripAdvisor: tips voor accommodaties

Foto’s op TripAdvisor: tips voor accommodaties Snelle fotografietips ontworpen om hoteleigenaren te helpen de aandacht van potentiële gasten te trekken.

Volgens een onderzoek van Microsoft, uitgevoerd in 2015,1 neemt de gemiddelde menselijke aandachtsspanne snel af. Sinds 2012 is onze aandachtsspanne gedaald van twaalf seconden tot slechts acht seconden, waardoor deze korter is dan die van een goudvis (van negen seconden). Gezien deze feiten kan het lastig lijken de aandacht van bezoekers aan uw TripAdvisor-pagina vast te houden. Gelukkig bevat het Mediacentrum van TripAdvisor eenvoudig te gebruiken functies die kunnen helpen.

Foto's trekken niet alleen de aandacht van reizigers en bereiken ze niet alleen op een emotioneel niveau, maar onderzoek heeft aangetoond dat reizigers meer tijd besteden op gelegenheidspagina's die minimaal 30 foto's bevatten.  Foto's zijn een belangrijke manier om uw verhaal te vertellen en ze helpen bezoekers een beter beeld te krijgen van uw gelegenheid.  Het gaat echter niet alleen om veel foto's. Het type foto’s dat u kiest is net zo belangrijk.  Hier volgen onze tips over hoe u foto's kunt kiezen om in contact te komen met reizigers en die hun boekingsbeslissingen kunnen beïnvloeden:

DOEN: gebruik professioneel ogende foto’s

Goede foto's zijn een must. In deze tijd is er geen enkel excuus om geen professionele foto's te hebben. Maak u geen zorgen: u hoeft geen fotograaf in te huren. U kunt zelf professionele foto's maken door onze ’Toptips om betere gelegenheidfoto's te maken’ te bekijken.

NIET DOEN: Stockfoto's gebruiken

Stockfoto's zijn saai en niet-authentiek. Iedereen kan algemene foto's van een gastenkamer, lobby of eetruimte kiezen, maar deze laten gasten niet zien wie u bent en wat u te bieden heeft. Hierdoor worden de verwachtingen van reizigers niet op de juiste manier gevormd, wat slechte beoordelingen tot gevolg kan hebben als de echte ervaring niet overeenkomt met wat u laat zien. Uw foto's moeten het verhaal van uw gelegenheid vertellen en laten zien wat u speciaal maakt.

DOEN: werk uw foto's bij op basis van het seizoen

Gasten willen precies zien wat ze kunnen verwachten wanneer ze uw gelegenheid bezoeken, ongeacht de tijd van het jaar. Als dit het midden in de winter is, kunt u de lobby en de warme, gezellige open haard laten zien in plaats van zonnige zwembadfoto's. Gasten boeken ook vaak lang van tevoren. Houd dit in gedachten als u kiest welke foto's prioriteit hebben. Als er doorgaans een lange tijd tussen de boekingen en het verblijf zit, begin dan foto's voor het aankomende seizoen toe te voegen die aansluiten op de zoekopdrachten van reizigers. Vergeet niet, u wilt het zo eenvoudig mogelijk maken voor gasten om zich uw gelegenheid voor te stellen.

NIET DOEN: foto's van andere seizoenen verwijderen

Hoewel u uw typische boekingsperiode tot het verblijf weet, kunnen reizigers vóór of na deze periode onderzoek doen. Ze willen ook zien hoe uw gelegenheid eruitziet voor hun reisdata. In plaats van de seizoensgebonden foto's te verwijderen, kunt u het tabblad 'Foto's beheren' in het Mediacentrum gebruiken om de volgorde van uw foto's aan te passen. Hierdoor kunt u prioriteiten stellen op basis van uw huidige boekingsperiode, terwijl andere foto's nog steeds beschikbaar zijn voor degenen die lastminute of eerder dan gebruikelijk boeken.

DOEN: foto's toevoegen van verschillende aspecten van uw gelegenheid

Potentiële gasten willen alles zien wat uw gelegenheid te bieden heeft, dus het is belangrijk dat u verschillende foto's in uw vermelding laat zien. Abonnees van Bedrijfsvoorsprong kunnen van Favoriete foto's profiteren. Hiermee kunt u zelf de eerste 30 foto's in uw fotocarrousel uitkiezen. U kunt in het algemeen het beste de volgende afbeeldingen kiezen:

  • Gastenkamers: de slaapkamers, opslagruimtes, badkamer en alle unieke of hoogwaardige voorzieningen (technologie, toiletartikelen, etc.)
  • Uitzicht of buitenruimten: de buitenkant van uw gebouw, het zwembad, de tuinen, het dak, uitzicht vanuit uw restaurant of slaapkamers, etc.
  • Gemeenschappelijke ruimten of binnenvoorzieningen: eetruimten, uw lobby, conciërge, vervoer

NIET DOEN: elke foto van uw recente fotoshoot toevoegen

U heeft de foto's van uw recente fotoshoot net binnen en ze zien er prachtig uit! Houd er rekening mee dat, hoewel reizigers dol zijn op foto's, u ook te veel van het goede kunt toevoegen. Niemand wil tien foto's van de buitenkant van uw gebouw of de lobbybar in een iets andere verlichting zien. Dus verfijn de lijst voordat u de foto's plaatst, om ervoor te zorgen dat iedere foto iets unieks laat zien. U kunt op TripAdvisor zelfs uw foto's in albums sorteren, zoals Hotel en voorzieningen, Dineren, Zwembad en strand en Kamer/suite. Abonnees van Bedrijfsvoorsprong kunnen Coverfoto 's voor deze albums in het Mediacentrum selecteren.

DOEN: foto's van verschillende kamers toevoegen. Voeg altijd foto's van uw standaardkamer toe

Kamerfoto's helpen potentiële gasten niet alleen bij het beslissen of ze bij uw gelegenheid willen verblijven, maar u kunt ze ook gebruiken om gasten te overtuigen een duurdere kamer te kiezen.  Haal potentiële gasten binnen door foto's van alle kamertypes toe te voegen. Zorg dat u ze een logische naam geeft, zodat gasten een waarheidsgetrouw beeld krijgen van hun verblijf.

NIET DOEN: alleen het algemene aanbod van uw gelegenheid laten zien

Hoewel het essentieel is om foto's van uw standaardvoorzieningen toe te voegen, betekent dit niet dat u er geen leuke foto's bij kunt doen. Laat de basis zien, maar vergeet niet om de unieke kenmerken van uw gelegenheid te benadrukken. Heeft u een suite met een ongeëvenaard uitzicht? Zorg dat u dit laat zien. Gebruikt u een bepaald lokaal koffiemerk, heeft u een 'Instagramwaardige' muur of luxe beddengoed? Licht deze punten uit met foto's van dichtbij en vergeet niet bijschriften toe te voegen. Hierdoor krijgen gasten het gevoel dat ze een uitgebreid en goed beeld van uw bedrijf krijgen.

DOEN: de stijl en opmaak van uw foto’s variëren

Variatie in het type foto's dat u weergeeft, is het net zo belangrijk als variatie in de stijl van deze foto's. Voeg in plaats van slechts één klassieke foto van uw hotellobby ook close-ups van hoogtepunten toe, zoals uw receptie, een panoramisch uitzicht of bredehoekfoto, of een foto van uw lobby wanneer het druk is. Door voor verschillende perspectieven en foto's te kiezen, voelt het alsof gasten de ruimte zelf ontdekken. Abonnees van Bedrijfsvoorsprong kunnen ook tools in het Mediacentrum gebruiken, zoals Storyboard en Locatievideo's om de aandacht van reizigers te trekken en uw gelegenheid tot leven te brengen.

NIET DOEN: te 'kunstzinnig' aan de slag gaan met uw foto's

Het is belangrijk om de stijl en de hoek van uw foto's af te wisselen. U kunt dit echter beter niet overdrijven. Bezoekers moeten nog steeds snel kunnen begrijpen waar ze naar kijken. Vermijd fisheyefoto's of vervormde afbeeldingen die mogelijk verwarrend kunnen zijn. Het laatste wat u wilt is dat reizigers in de war raken, of nog erger, denken dat u iets probeert te verbergen.

Vergeet tot slot niet dat het bovenstaande is bedoeld als richtlijn, niet als strikte regels die alle gelegenheden moeten volgen. Dus gebruik deze tips en integreer ze in uw online visuele strategie. Maak u echter niet druk als uw foto's niet aan alle tips voldoen. Elke gelegenheid is tenslotte uniek, dus kies wat het beste is voor u en wat uw authentieke verhaal vertelt.

Klaar om de foto's van uw gelegenheid te uploaden en te beheren? Log in op het Management Center om aan de slag te gaan.


  • 1. http://time.com/3858309/attention-spans-Goldfish/
Laatst bijgewerkt: 21 september 2017

Hoe maak ik een geweldig promotiefilmpje voor mijn bedrijf?

Hoe maak ik een geweldig promotiefilmpje voor mijn bedrijf? Met filmpjes kunt u mogelijke gasten op een prachtige wijze laten zien wat uw accommodatie te bieden heeft. Op basis van gesprekken met hoteleigenaars die zelf video's hebben gemaakt, hebben we enkele tips verzameld voor professioneel ogende filmpjes waarmee u de beste aspecten van uw bedrijf kunt laten zien.

Hoe moet ik beginnen?

Bedenk voordat u gaat filmen welke gedeelten van uw gelegenheid u wilt uitlichten. Denk na over waarin uw bedrijf zich onderscheidt van de concurrentie en maak een filmpje waarin deze kenmerken benadrukt worden.

Het maken van een storyboard, of een schets van de gewenste beelden op rij, is een goede manier om de inhoud van het filmpje te visualiseren voordat u  de camera ter hand neemt. Het is tevens zinvol om een  'ruwe versie' van het filmpje te maken die later naar uw eigen inzicht wordt verfijnd  en definitief wordt gemaakt. Kleine, subtiele veranderingen en een korte generale repetitie kunnen het uiteindelijke product enorm verbeteren.

Wat voor apparatuur heb ik nodig?

Camera

Misschien wel de meest belangrijke factor voor het bepalen van de kwaliteit van uw bedrijfsfilmpje, is de keuze voor het benodigde materieel. Begin hierbij met de camera. Er zijn in beginsel twee soorten apparaten: professionele videocamera's en digitale camera's/mobiele telefoons. Indien u een vakkundig promotiefilmpje wilt maken, is het verstandig om een professionele videocamera te gebruiken.

Statieven

Het gebruik van een statief is sterk aan te raden tijdens het filmen. Deze elementaire accessoire maakt het verschil tussen amateurkwaliteit en professionele kwaliteit voor een filmpje. En het hoeft nog niet eens een duur statief te zijn; zolang het voorkomt dat de camera schokt, kan het wonderen verrichten voor het eindresultaat.

Audio

U moet beslissen of u achtergrondmuziek onder uw filmpje wilt of dat er iemand is die rechtstreeks in de camera spreekt. Onthoud hierbij wel dat mensen uit verschillende landen uw filmpje te zien krijgen en dat de meesten waarschijnlijk de taal van de voice-over niet begrijpen.

Als u kiest voor spraak, is het waarschijnlijk de moeite waard om te investeren in een microfoon. De meeste videocamera's zijn uitgerust met een omnidirectionele microfoon die al het omgevingsgeluid registreert. Vaak registeren ze ongewenste details, zoals windvlagen. Met een externe microfoon die u aansluit op uw videocamera, heeft u meer controle over het geluid dat wordt opgenomen en de kwaliteit daarvan.

Hoe kan ik mijn filmpje er zo professioneel mogelijk uit laten zien?

Belichting

Eén van de meest belangrijke zaken om over na te denken als filmmaker is de kwaliteit en de richting van het licht. Kijk voordat u op de knop 'Opnemen' drukt, goed naar de omgeving en zorg voor de juiste lichtinval.

Als u binnen filmt, heeft u meer controle over de omgeving, maar u heeft dan nog steeds het juiste licht nodig. Versterk uw apparatuur indien nodig met extra, gebalanceerd licht dat natuurlijk en helder overkomt en vervelende schaduwen voorkomt. U kunt het beste een proefscène opnemen en daarna de nodige instellingen veranderen. Mensen die het filmpje zien, moeten niet kunnen zeggen dat u gebruik heeft gemaakt van extra licht.

In het algemeen is buiten filmen eenvoudiger. Kijk even vlug door de lens om te controleren of zon toegevoegde waarde biedt voor de objecten en niet voor overbelichting zorgt. Het tijdstip op de dag kan een enorme invloed hebben op de kwaliteit en sfeer van uw promotiefilmpje. In de fotografie bestaat de term 'het gouden uur'. Hiermee wordt bedoeld dat u het beste tijdens het eerste en het laatste uur zonlicht beeldopnames kunt maken, aangezien de zon dan een elegante, rustige gloed heeft.

Camerabewegingen

Probeer de camera niet te bewegen tijdens het opnemen - over het algemeen kan dit meer kwaad dan goed doen. Houd de camera stil en laat de actie op het scherm plaatsvinden, tenzij u een goede reden heeft om de camera wel te bewegen. Pannen, of de camera horizontaal bewegen, is waar nodig wel aanvaard, maar voorkom zo veel mogelijk dat de camera gaat trillen (nogmaals, een statief is onmisbaar). Probeer tevens plotselinge of schokkerige camerabewegingen te vermijden. Tot slot, loop nooit tijdens het filmen. Dit leidt maar zelden tot een goed resultaat.

Hoe kan ik mijn filmpje bewerken?

Speciale effecten en overgangen

Goede filmpjes hebben weinig nodig op het gebied van speciale effecten. Overgangen, zoals vervagen, beeldovergang of pannen, zijn goede manieren om twee opnames samen te voegen, maar weeg uw keuze zorgvuldig af. Wees hierbij niet te overdadig - niet-gepaste overgangen kunnen afdoen aan de kwaliteit van een promotiefilmpje dat anders uitstekend geweest zou zijn. Eenvoud werkt meestal het beste en levert de meest professioneel ogende resultaten op.

Achtergrondmuziek

Wanneer u ervoor kiest om muziek onder uw filmpje te zetten, denk dan na over de boodschap die u wilt overbrengen. Als muziek op de goede manier wordt ingezet, kan deze de inhoud van uw filmpje versterken en enorm positief beïnvloeden. Probeer verschillende muziek uit totdat u de juiste mix heeft gevonden.

Houd rekening met uw doelgroep en de locatie. Indien het bij uw accommodatie draait om ontspanning, vredigheid en rust, kies dan voor muziek die deze sfeer weergeeft. Indien u een jonger publiek wilt aantrekken dat graag op stap gaat, kunt u beter kiezen voor levendige muziek met een wat sneller tempo.

Feedback ontvangen

Wanneer u eenmaal het filmpje bewerkt heeft en een kant en klaar product beschikbaar heeft, laat dit dan aan uw collega's zien. Luister goed naar hun feedback en neem hun suggesties voor wijzigingen in overweging. Als u een tijdje aan het filmpje heeft gewerkt, kan het gebeuren dat u op een bepaald punt komt waarop het lastig is om er nog objectief naar te kijken. Meningen van anderen zijn daarom altijd handig.

Software en online tutorials

Veel videocamera's worden geleverd met zeer elementaire videobewerkingssoftware. Dit is in uw geval waarschijnlijk voldoende. Bij computers is soms ook al vooraf videobewerkingssoftware geïnstalleerd. Als u bijvoorbeeld een Mac heeft, staat er waarschijnlijk iMovie op deze computer. Indien u software moet aanschaffen, bezoek dan online elektronicazaken of ga naar uw plaatselijke specialist.

Online kunt u veel handleidingen vinden indien u meer hulp nodig heeft bij het maken van uw promotiefilmpje. Vermeld bij uw zoekopdracht altijd welke software u gebruikt wanneer u op internet zoekt. Voor het programma maakt dit vaak niet uit, maar het proces kan van apparaat tot apparaat sterk verschillen.

Hoe plaats ik mijn promotiefilmpje op TripAdvisor?

Coderen

Videofilmpjes op TripAdvisor worden in Flash weergegeven in een resolutie van 320 x 240 pixels. Ongeacht hoe u de content hebt gecodeerd vóór het uploaden, wij coderen de content altijd nogmaals zodat deze aan onze specificaties voldoet. Onthoud dat filmpjes moeten voldoen aan de volgende eisen:

  • Niet groter dan 100 MB
  • Maximaal 10 minuten
  • Met bestandstype AVI, QuickTime, Windows Media of MPEG4
  • Gezinsvriendelijk

Uploaden

Volg deze stappen om uw promotiefilmpje naar TripAdvisor te uploaden:

  • Log in bij het TripAdvisor Management Center (Momenteel dient dit via onze Engelstalige sites te gebeuren, dus meld u aan bij TripAdvisor.com om uw filmpjes te uploaden)
  • Selecteer ‘Manage your TripAdvisor page’ en vervolgens ‘Add/update videos’ 
  • Volg de instructies op het scherm: geef uw video een naam, beschrijf hem en bevestig de naam van uw gelegenheid door te klikken op ‘Yes’. Klik vervolgens op ‘Choose File’ om uw video te selecteren en vink het vakje aan waarin u aangeeft dat u toestemming heeft om de video te plaatsen. Klik dan op ‘Upload my video’ om de video te uploaden.
  • Indien uw filmpje voldoet aan de richtlijnen voor het formaat en de gebruiksvriendelijkheid, zal het binnen 5 dagen online verschijnen. 

Heeft u nog vragen?

Indien u vragen hebt over promotiefilmpjes, stuur dan een e-mail 
naar video-support@tripadvisor.nl.

 

Laatst bijgewerkt: 26 juli 2013

Het verhaal van uw accommodatie vertellen aan de hand van foto's

Het verhaal van uw accommodatie vertellen aan de hand van foto's Hoe u Bedrijfsvoorsprong-fototools kunt gebruiken om de aandacht en boekingen van potentiële gasten op TripAdvisor te trekken.

Mensen zijn visueel ingesteld. Volgens MIT kunnen de hersenen visuele informatie 3 keer sneller verwerken dan één woord. TripAdvisor-gebruikers zijn hetzelfde. 79% van de TripAdvisor-reizigers zegt dat foto's een belangrijke rol speelden bij het boeken van een accommodatie1. Foto's van hoge kwaliteit kunnen de mening van potentiële gasten over uw accommodatie helpen vormen en een doorslaggevende factor worden waardoor ze boeken.

Dat is de reden dat Bedrijfsvoorsprong krachtige tools bevat waarmee u in contact komt met potentiële gasten en deze kunt beïnvloeden. Gebruik deze tools om uw verhaal aan reizigers te vertellen en de ervaring te laten zien die gasten kunnen verwachten bij uw accommodatie.

Lees hieronder meer informatie over Bedrijfsvoorsprong-fototools, alleen beschikbaar voor abonnees.

Favoriete foto's

Met Favoriete foto's kunt u bovenaan uw fotopagina op TripAdvisor een verzameling foto's in de spotlights zetten. Dit is waardevol vastgoed, dat alleen beschikbaar is voor abonnees. Houd reizigers dus betrokken en geïnteresseerd door een verscheidenheid aan inspirerende foto's aan te bieden die ze het vertrouwen geeft om te kiezen voor uw gelegenheid.

Uw Favoriete foto’s bijwerken:

  1. Log in op het Management Center
  2. Selecteer 'Favoriete foto's' onder het tabblad 'Vermelding beheren' bovenaan de pagina.
  3. Klik op de sectie 'Favoriete foto's' en kies 5-30 foto's.

Coverfoto's

Zorg ervoor dat gasten uw beste foto's als eerste zien met Coverfoto's.  Selecteer handmatig foto's van hoge kwaliteit voor uw TripAdvisor-albums, zodat u hun aandacht trekt en uw kamers, kenmerken van de gelegenheden voorzieningen kunt laten zien.

Uw Coverfoto's bijwerken:

  1. Log in op het Management Center
  2. Selecteer 'Coverfoto's' onder het tabblad 'Vermelding beheren' bovenaan de pagina.
  3. Kies in de sectie 'Coverfoto's' voor elk album een Coverfoto*.
  4. Zodra u de Coverfoto heeft uitgekozen die u wilt gebruiken, klikt u op 'Opslaan'.

*Let op: op dit moment zijn er een aantal albums die zichtbaar zijn voor u in het Management Center, maar niet voor potentiële gasten of reizigers. U kunt alleen Coverfoto's wijzigen voor albums die zichtbaar zijn voor potentiële gasten.

Storyboard

Storyboard transformeert uw statische foto's en beoordelingen in een kwalitatief hoogwaardige promotionele preview van uw gelegenheid. Onze Storyboard-builder is eenvoudig te gebruiken en helpt u op weg. U hoeft alleen uw beste foto's, citaten uit beoordelingen en tags te kiezen. Wij doen de rest. Lees hier onze volledige gids voor het aanmaken van een Storyboard.

Uw Storyboard aanmaken:

  • Log in op het Management Center
  • Selecteer 'Storyboard' onder het tabblad 'Vermelding beheren' bovenaan de pagina.
  • Klik in de sectie 'Storyboard' op 'Storyboard aanmaken' om te beginnen.
  • Volg de aanwijzingen voor elk frame. Klik op 'Nu publiceren 'zodra u klaar bent met alle tien frames.

Tips voor het kiezen van Favoriete foto's, Coverfoto's en Storyboard-foto's

  • Kies foto's van hoge kwaliteit. Afbeeldingen moeten ten minste 1060 bij 450 pixels en JPG, PNG- of GIF-bestanden zijn. Voor Favoriete foto's raden we aan liggende afbeeldingen te gebruiken. Foto's die goed belicht zijn, ontvangen vaak ook meer klikken dan foto's die donkerder zijn.
  • Laat reizigers zien wat uw gelegenheid bijzonder maakt. Gasten zijn op zoek naar een compleet beeld van de ervaring die ze bij uw gelegenheid zullen hebben. Ze willen gevarieerde, boeiende en unieke afbeeldingen zien, dus voorkom algemene stock-fotografie of meerdere foto's met hetzelfde onderwerp.
  • Overweeg aantrekkelijke reizigersfoto's te gebruiken Met behulp van door reizigers gegenereerde inhoud toont u een andere kant die andere reizigers zullen waarderen. Bovendien geeft het een goede indruk van een gastenervaring bij uw gelegenheid.
  • Voeg bijschriften toe aan uw foto's. Deze bijschriften zijn zichtbaar voor gebruikers, dus beschouw ze als krantenkoppen: Ultramodern fitnesscentrum, verwarmd zwembad, dineren aan het meer etc.
  • Zorg ervoor dat de foto's er goed uitzien in allerlei formaten. Vergeet niet dat Coverfoto's een miniatuurfoto-formaat hebben en Favoriete foto's liggend zijn. Zorg ervoor dat u foto’s kiest die er goed uitzien wanneer deze op specifieke plekken worden weergegeven. Probeer meerdere opties totdat u de optie vindt die er het beste uitziet.
  • Kies als Coverfoto een afbeelding die het hele album het beste weergeeft. Zorg ervoor dat u een Coverfoto kiest die interessant is, zodat potentiële gasten het hele album willen bekijken.
  • Kies voor Favoriete foto's acht of meer foto's. Als u minder dan vijf Favoriete foto's heeft gekozen, dan worden uw keuzes niet opgeslagen. Ook als u het minimale aantal van vijf foto's heeft geselecteerd en er wordt een foto van de website verwijderd, zullen uw Favoriete foto's verdwijnen totdat u er meer selecteert. Als u acht of meer foto's kiest dan weet u zeker dat uw Favoriete foto's nog steeds worden weergegeven, zelfs als een foto wordt verwijderd.
  • Favoriete foto's en Storyboard: voeg gevarieerde foto's toe. Vertel het volledige verhaal van de gelegenheid aan de kijker. Combineer en voeg veel verschillende foto's toe, zoals foto’s van de buitenkant van uw gelegenheid, algemene ruimtes, gastenkamers, voorzieningen, etc.
  • Vergeet niet om Locatievideo's toe te voegen. Locatievideo's zorgen dat uw gelegenheid voor potentiële gasten tot leven komt. Lees onze gids voor meer informatie over het uploaden van video's. 

  • 1. TripBarometer 2016
Laatst bijgewerkt: 16 augustus 2017

Foto's en video's toevoegen op TripAdvisor

Foto's en video's toevoegen op TripAdvisor

Foto’s en video's doen meer voor u dan alleen de aandacht trekken van TripAdvisor-reizigers. Visuele media in combinatie met beoordelingen brengen uw bedrijf tot leven en geven potentiële gasten een goede reden om uw gelegenheid te kiezen voor hun volgende reis, maaltijd of activiteit. Hier leest u alles wat u moet weten over het beheren van foto’s en video's op TripAdvisor.

Waar worden foto’s en video's weergegeven op TripAdvisor?

  • De fotocarrousel: dit is de grote fotosectie bovenaan uw TripAdvisor-vermelding. Reizigers bladeren door deze carrousel om een voorproefje van uw bedrijf te bekijken.
  • De mediaviewer: bezoekers die op 'Alle foto's' of op een album aan de rechterkant van de fotocarrousel klikken, gaan naar de mediaviewer. Hier staan alle foto's en video's van uw gelegenheid.
    • Bij accommodaties worden foto’s en video's gesorteerd in categorieën, waaronder: Hotel en voorzieningen, Dineren, Zwembad en strand, Kamer/suite en Video's (inclusief Locatievideo's en Storyboard). Als er geen foto’s of video's zijn voor een specifieke categorie, dan wordt de categorie niet weergegeven.
    • Bij restaurants en attracties worden de foto's in chronologische volgorde op basis van de datum waarop ze zijn geüpload weergegeven. Op dit moment zijn video's alleen beschikbaar voor eigenaren van accommodaties met een abonnement op Bedrijfsvoorsprong.
  • De sectie 'Foto's' van uw vermeldingspagina (alleen voor accommodaties): dit is een ander onderdeel waar fotoalbums van uw vermelding staan. Gasten kunnen hier door albums bladeren om te zien wat uw gelegenheid te bieden heeft.

Welk type media wordt weergegeven in mijn vermelding op TripAdvisor?

Er zijn acht soorten foto's die gekoppeld worden aan uw vermelding:

  • Uw hoofdfoto: dit is de hoofdfoto die als eerste in de fotocarrousel in uw vermelding op TripAdvisor en in de zoekresultaten op TripAdvisor worden weergegeven. U kunt zelf bepalen welke foto hier wordt weergegeven. Lees hieronder meer tips voor het kiezen van de juiste foto.
  • Managementfoto's: dit zijn foto’s die u, of een andere geverifieerde manager van uw gelegenheid, uploadt op TripAdvisor. Er is geen maximumaantal foto's dat u kunt uploaden op uw TripAdvisor-pagina, maar zorg ervoor dat ze voldoen aan onze richtlijnen. Anders worden ze afgewezen.
  • Reizigersfoto's: dit zijn foto's die reizigers hebben ingediend. Bij accommodaties worden deze foto’s gesorteerd in categorieën op basis van het onderwerp. Bij restaurants en attracties worden reizigersfoto's gemengd weergegeven in combinatie met Managementfoto's en in chronologische volgorde in de fotoviewer getoond.  
  • Professionele foto’s en panorama's (indien van toepassing): dit zijn professionele foto's in opdracht van TripAdvisor. Deze worden in de fotocarrousel na Managementfoto's weergegeven. Meer informatie over deze foto's vindt u hier.
  • Storyboard (indien van toepassing): Storyboard is alleen beschikbaar voor abonnees van Bedrijfsvoorsprong of TripAdvisor Premium voor restaurants. Dit is een promotioneel voorproefje van uw gelegenheid waarin uw beste foto’s en beoordelingen worden gecombineerd. Klik hier voor meer informatie.
  • Locatievideo's (indien van toepassing): dit zijn de video's die abonnees van Bedrijfsvoorsprong hebben geüpload. Meer informatie over Locatievideo's voor accommodaties vindt u hier
  • Favoriete foto's (indien van toepassing): dit zijn de foto's die abonnees van Bedrijfsvoorsprong uit hebben gekozen om in de spotlights te zetten. Deze worden weergegeven na de hoofdfoto in de fotocarrousel en in een apart tabblad in de mediaviewer.
  • Coverfoto's (indien van toepassing): dit zijn de foto's die handmatig zijn geselecteerd door abonnees van Bedrijfsvoorsprong als omslag van hun TripAdvisor-albums. Deze worden weergegeven in de sectie 'Foto's', zodat bezoekers uw beste kamers, gelegenheidskenmerken en voorzieningen kunnen zien.

Hoe kan ik foto's uploaden naar TripAdvisor?

  1. Log in op het Management Center.
  2. Selecteer 'Foto's' onder het menu 'Vermelding beheren' bovenaan de pagina.
  3. Klik op de knop 'Meer foto’s toevoegen' aan de rechterbovenzijde.
  4. Kies foto's vanaf uw computer of versleep ze rechtstreeks in het uploadprogramma voor foto's. 
  5. Vink het vakje aan waarin u aangeeft dat u een vertegenwoordiger van de gelegenheid bent en de rechten heeft om de foto te plaatsen.
  6. Klik vervolgens op de knop 'Uploaden'.

Hoe kan ik video's uploaden naar TripAdvisor?

Momenteel kunnen alleen abonnees van Bedrijfsvoorsprong video's uploaden naar hun TripAdvisor-vermeldingen. Locatievideo's toevoegen:

  • Ga naar het Management Center.
  • Klik op 'Locatievideo's' onder het menu 'Vermelding beheren' bovenaan de pagina.
  • U kunt hier Locatievideo's toevoegen, verwijderen of bijwerken.

Lees hier onze volledige gids voor Locatievideo's.

Hoe kies ik een hoofdfoto?

Een hoofdfoto kiezen:

  1. Log in op het Management Center.
  2. Klik op 'Foto's' onder het menu 'Vermelding beheren' bovenaan de pagina.
  3. Klik vervolgens op het tabblad 'Hoofdfoto' aan de linkerkant.
  4. Klik op 'Foto wijzigen'.
  5. Kies uit de gegeven opties de foto die u als hoofdfoto wilt gebruiken.
  6. Als u tevreden bent over uw nieuwe hoofdfoto die bovenaan de pagina wordt weergegeven, klikt u op 'Opslaan'.

Het kan 3 tot 5 werkdagen duren voordat deze wijziging zichtbaar is op uw TripAdvisor-pagina. Zodra uw verzoek voor een hoofdfoto verwerkt is, ziet u deze bovenaan de pagina Mediacentrum, evenals een datumstempel en een opmerking waarmee wordt aangegeven dat de aanvraag in behandeling is.

Tips voor het kiezen van een hoofdfoto:

  • Kies een liggende foto die ten minste 1200 pixels breed en 628 pixels hoog is.
  • Kies geen hoofdfoto met een fotocollage, watermerk of tekst bovenop de afbeelding.
  • De foto moet voldoen aan onze richtlijnen.

Opmerking: als we geen foto van u hebben ontvangen, kiezen we een foto voor u (maar we hebben liever dat u zelf een foto selecteert). 

Hoe kan ik mijn Managementfoto's organiseren wanneer deze eenmaal op TripAdvisor geplaatst zijn?

Gebruik het tabblad 'Foto's beheren' in het Mediacentrum om: 

  • een overzicht te bekijken van alle foto’s die u heeft geüpload*; 
  • meer foto's toe te voegen;
  • een hoofdfoto te kiezen;
  • onderschriften van Managementfoto's te taggen en bij te werken.

*Accommodaties kunnen foto's verslepen om te bepalen hoe ze worden weergegeven op hun TripAdvisor-pagina.

Er is iets mis met één van mijn foto’s. Wat moet ik doen?

Als u een probleem heeft met één van de Managementfoto's, verwijder deze dan en upload de foto opnieuw. Als u een probleem heeft met een van de reizigersfoto's en professionele foto's, selecteert u de foto waarvan u een melding wilt maken en klikt u op het vlaggetje 'Een probleem met deze foto melden' rechtsonder. Geef, nadat u op het vlaggetje heeft geklikt, aan wat er mis is met de foto.

Hoe haal ik het meeste uit mijn foto's?

  • Laat uw gelegenheid van zijn beste kant zien. Kies een hoofdfoto die de beste punten van uw gelegenheid belicht. Zorg dat u deze regelmatig bijwerkt, zodat gasten altijd de nieuwste inhoud te zien krijgen. Door de foto om de paar maanden of elk seizoen te wijzigen, kunt u meer bezoekers aantrekken die uw bestemming bekijken. 
  • Upload meer dan 10 foto's. Dit zorgt ervoor dat bezoekers de vermelding van uw gelegenheid langer bekijken.
  • Gebruik media van goede kwaliteit. Een afbeelding met een hoge resolutie blijft scherp wanneer u de grootte aanpast van desktop naar tablet naar mobiel. 
  • Maak gasten enthousiast over een bezoek aan uw gelegenheid! Voeg foto’s toe die de nieuwste ontwikkelingen en alle geweldige voordelen van uw gelegenheid laten zien, zoals speciale evenementen of vernieuwde voorzieningen. Kies foto’s die laten zien wat er uniek en onvergetelijk is aan uw gelegenheid. 
  • Plaats verschillende afbeeldingen van uw gelegenheid. Probeer niet te veel foto's met hetzelfde onderwerp te uploaden (bijvoorbeeld meerdere afbeeldingen van een eetzaal). Toon in plaats daarvan verschillende afbeeldingen die laten zien wat u aanbiedt (de buitenkant, het interieur, een aantal voorzieningen etc.).
  • Vergeet niet onderschriften toe te voegen. Bezoekers klikken soms snel door afbeeldingen, dus zorg dat deze onderschriften bevatten die wijzen op de beste punten van iedere foto.
Laatst bijgewerkt: 24 februari 2015

Veelgestelde vragen: mediadistributeurs en accommodatiefoto's op TripAdvisor

Veelgestelde vragen: mediadistributeurs en accommodatiefoto's op TripAdvisor Meer informatie over hoe de inhoud van mediadistributiepartners wordt weergegeven op TripAdvisor-accommodatievermeldingen. Wat zijn mediadistributeurs? Sommige hoteleigenaars huren technologiebedrijven in zoals ICE Portal of Leonardo om fotomateriaal op schaal te beheren en te distribueren voor hun gelegenheden. Een voordeel van het werken met mediadistributeurs is dat ze ervoor zorgen dat uw foto's bijgewerkt en consistent zijn op alle plekken waar reizigers u kunnen vinden. Hoe werkt TripAdvisor samen met mediadistributeurs? TripAdvisor ontvangt een rechtstreekse feed van updates van wereldwijde mediadistributeurs zoals ICE Portal en Leonardo. Deze feeds geven aan welke foto's moeten worden weergeven voor iedere klant van de distributeur. Hoe worden deze foto's weergegeven op een TripAdvisor-vermelding? Omdat de foto's worden geleverd namens het hotel, worden ze weergegeven in de categorie 'Managementfoto's' van de fotogalerij van de accommodatie. Elke foto wordt ook voorzien van de naam van de betreffende distributeur. Wat gebeurt er als er een probleem is met een foto die is aangeleverd door een mediadistributeur?...