Belangrijk onderzoek

Hoogtepunten van belangrijk horeca- en reisonderzoek.

Inzichten voor 2018: denkwijzen van reizigers en de manier waarop u deze kunt beïnvloeden

ON-DEMAND WEBINARInzichten voor 2018: denkwijzen van reizigers en de manier waarop u deze kunt beïnvloeden  Charlie Ballard, Director Strategic Insights bij TripAdvisor, openbaart een recent TripBarometer-onderzoek waarin is gekeken naar wereldwijde reistrends met betrekking tot de houding tegenover reizen, recente reistrends en de rol van TripAdvisor in het traject dat de reiziger doorloopt. In deze webinar on-demand bespreken we onderzoek over:

  • hoe reizigers aan de slag gaan met het plannen van hun reizen.
  • wat de drijfveer is achter de keuze van een bestemming.
  • wat van invloed is op de keuze van de accommodatie.
  • hoe reizigers het budget van hun reis bepalen.
Daarnaast laat Sam Thompson, Commercial Director van Europa, Midden-Oosten, Afrika bij TripAdvisor, zien hoe eigenaren deze gegevens kunnen gebruiken om reizigers op de site te beïnvloeden. Bekijk nu de webinar voor tips over:
  • het gebruik van de gratis TripAdvisor-marketingtools in het Management Center.
  • het gebruik van reizigersbeoordelingen om uw online reputatie te verbeteren.
  • het inzetten van exclusieve TripAdvisor-gegevens in Rapporten en analyses om te begrijpen wie uw reizigers zijn.
  • het met Bedrijfsvoorsprong aanpassen van uw TripAdvisor-pagina om de verwachtingen van reizigers te overtreffen.
  • het gebruik van Gesponsorde plaatsingen om de aandacht te trekken van zeer gekwalificeerde reizigers terwijl zij zoeken op TripAdvisor.
Het live-evenement is nu beschikbaar on demand! Meld u nu aan voor toegang tot de opname (alleen beschikbaar in het Engels).

De vier typen boekingsgedrag van reizigers

De vier typen boekingsgedrag van reizigers TripAdvisor-onderzoek onthult boekingspatronen en reizigerstypes.

Mannen besteden minder tijd aan het boeken van hun reis dan vrouwen. Jonge reizigers zijn geneigd om later te beginnen met het plannen van hun reis. En 59% van de reizigers begint de volgende reis te plannen tussen een en drie maanden voor vertrek.

Dit zijn slechts enkele bevindingen van de meest recente TripBarometer1 enquête van TripAdvisor. Samen met onafhankelijk onderzoeksbureau Ipsos hebben we 36.000 reizigers gevraagd hoe ze hun vakantie plannen en boeken. Daarbij hebben we vier trends in boekingsgedrag en zes verschillende reizigerstypes ontdekt. Klik op de link 'Het volledige rapport' aan de rechterkant om het volledige TripBarometer-rapport van 2016 (in het Engels) te downloaden.

Vier gedragstypes gebaseerd op de manier waarop reizigers hun reis boeken:

  • Vluchtboekers (48% van de respondenten):
    • Boeken eerst vlucht en bestemming.
    • Zijn bestemmingsgericht. Ze reizen voornamelijk om andere culturen te ontdekken.
    • Gaan meestal langer op vakantie, waarbij vluchten vaak duurder zijn.
       
  • Hotelboekers (29% van de respondenten):
    • Beginnen met het zoeken en boeken van accommodaties.
    • Nemen beslissingen op basis van prijs en geven de voorkeur aan gezinsvriendelijke bestemmingen.
    • De helft van alle hotelboekingen bestaat uit een weekendje weg.
       
  • Individualisten (13% van de respondenten):
    • Boeken snel en besteden niet zo veel tijd aan planning.
    • Zijn meestal zakelijke reizigers of gaan lang op vakantie.
    • Zijn gewoontedieren: 17% kiest bestemmingen die hij/zij elk jaar bezoekt.
       
  • Gebalanceerde boekers (10% van de respondenten):
    • Zijn net zo gek op nieuwe culturen als op goede reisaanbiedingen.
    • Investeren tijd in het zoeken naar bestemmingen.
    • Reizen ongeveer even lang als andere reizigers.

Zes reizigerstypes op basis van de houding, boekingsvoorkeuren, leeftijd en inkomen:

  • Waardezoekers zijn reizigers die zeggen: "We willen het meeste uit onze vakantie halen". Reizen vaak met kinderen, hebben een gemiddeld inkomen en vallen voornamelijk in de leeftijdscategorie van 25-34. Ze gebruiken TripAdvisor vooral voor het vinden van aanbiedingen, babysitservice en kinderclubs. Ze plannen voornamelijk op hun smartphone. Strandvakanties zijn een favoriet bij de personen in deze groep.
     
  • Luxereizigers zijn reizigers die zeggen: "We willen genieten en geld uitgeven". Dit zijn personen met een hoog inkomen die reizen met een partner en een aanzienlijk budget hebben. Ze vallen voornamelijk in de leeftijdscategorie van 25-49. Ze houden van warme en zonnige bestemmingen en steden en stranden staan bovenaan hun lijst van de plekken waar ze naartoe gaan. Ze bezoeken TripAdvisor voordat ze boeken. 90% geeft aan dat waarderingen op beoordelingswebsites invloed hebben bij het nemen van de uiteindelijke boekingsbeslissing.
     
  • Sociale reizigers zijn reizigers die zeggen: "We willen in contact komen met andere reizigers". Ze reizen niet alleen en brengen hun tijd het liefst door met vrienden en familie. Ze maken daarnaast gebruik van babysitservice en kinderclubs, aangezien ze vaak met kinderen reizen. Ze worden vaak beïnvloed door mond-tot-mondreclame en aanbevelingen van andere reizigers en geven meestal de voorkeur aan strandvakanties. Ze gebruiken TripAdvisor om verborgen schatten te ontdekken, hebben een gemiddeld tot hoog inkomen en vallen meestal in de leeftijdscategorie van 25-49.
     
  • Onafhankelijke reizigers zijn reizigers die zeggen: "Ik wil het graag op mijn manier". Ze reizen graag alleen en nemen onafhankelijke reisbeslissingen. Ze willen avontuur en gebruiken online onderzoek om dit te vinden. Cultuur is belangrijk voor ze, het klimaat niet. Ze hebben meestal een laag of hoog inkomen en vallen in de leeftijdscategorie van 25-49. Ze zullen hoogstwaarschijnlijk een TripAdvisor-beoordeling op social media delen.
     
  • Onderzoekers zijn reizigers die zeggen: "We willen het perfect". Ze besteden veel tijd aan zoeken naar bestemmingen, activiteiten, restaurants en accommodaties en doen dit meestal op laptops. Ze besteden extra geld aan iets speciaals. Ze hebben vaak een hoog inkomen, vallen in de leeftijdscategorie van 25-49 en reizen met een partner.  Onderzoekers gebruiken TripAdvisor om de mening van de consument te lezen bij het kiezen van elke etappe van de reis.
     
  • Gewoontereizigers zijn reizigers die zeggen "We willen het eenvoudig en gemakkelijk": Ze gaan vaak meerdere keren naar dezelfde locaties, zodat ze niet veel tijd hoeven te besteden aan planning of onderzoek. Voor hen draait reizen meer om ontspannen dan om activiteiten. Dit zijn grotendeels mannen die vaak alleen op vakantie gaan. Ze hebben meestal een laag inkomen en vallen in de leeftijdscategorie 35-64.

 

Klik op de link 'Het volledige rapport' aan de rechterkant om het volledige TripBarometer-rapport van 2016 (in het Engels) te downloaden.


  • 1. -methodologie: Het TripBarometer-onderzoek door TripAdvisor is gebaseerd op een online enquête die tussen 21 juni en 8 juli 2016 is uitgevoerd door Ipsos, een wereldwijd onderzoeksbureau. In totaal zijn er 36.444 vragenlijsten ingevuld in 33 markten, verdeeld over 7 regio's. De deelnemersgroep bestond uit websitegebruikers van TripAdvisor en Ipsos-online panelleden die ervoor gekozen hebben om deel te nemen aan de enquête en hun reis online gepland hebben in het afgelopen jaar. De enquêtegegevens zijn gewogen om het bekende profiel van de wereldwijde online gemeenschap te vertegenwoordigen en consequent te blijven met eerdere edities van TripBarometer.
Laatst bijgewerkt: 17 oktober 2016

Onderzoek binnen de branche

Onderzoek van Oxford Economics in de wereldwijde reismarkt

Onderzoek van Oxford Economics in de wereldwijde reismarkt Bekijk inzichten in de omvang van de wereldwijde reismarkt en de invloed van TripAdvisor in het onderzoek 'Sizing the Worldwide Travel Economy', uitgevoerd door Oxford Economics in samenwerking met TripAdvisor. $ 5,29 biljoen Waarde van wereldwijde toerismemarkt van 2017 41,9% Groei van de wereldwijde reismarkt in de afgelopen 10 jaar...

De belangrijkste elementen uit de beslissingsfase van de boekingsroute van de reiziger

BESLISSINGSFASE De belangrijkste elementen uit de beslissingsfase van de boekingsroute van de reiziger Laatst bijgewerkt: 12 maart 2018 De beslissingsfase van de boekingsroute van de reiziger is meestal de fase waarvan onze hotelpartners zeggen dat ze er de meeste tijd en middelen in investeren. In deze fase zijn reizigers klaar om te boeken, in tegenstelling tot de onderzoeksfase waarin reizigers hun lijst met favoriete accommodaties nog aan het samenstellen zijn (hier vindt u meer informatie over het beïnvloeden van reizigers in de onderzoeksfase). OVERZICHT VAN DE BESLISSINGSFASE

In de beslissingsfase kiest een reiziger een accommodatie en boekt deze. In deze fase kiezen reizigers een accommodatie uit het lijstje dat ze in de onderzoeksfase hebben opgesteld. Marketingbereik is op dit moment beperkt, aangezien reizigers hun keuze al bijna hebben gemaakt. Maar de kans dat reizigers boeken die u heeft bereikt, is erg groot.

Het is dan ook niet gek dat de prijs de belangrijkste factor is bij het nemen van een boekingsbeslissing. In een recent TripBarometer-onderzoek* zegt 93% van de reizigers dat prijs de sterkste boekingsfactor was en 72% zegt dat het vinden van een goede deal voor hen het belangrijkst was.

WAAROM DIT BELANGRIJK IS VOOR U...

De belangrijkste elementen uit de onderzoeksfase van de boekingsroute van de reiziger

ONDERZOEKSFASE De belangrijkste elementen uit de onderzoeksfase van de boekingsroute van de reiziger Laatst bijgewerkt: 12 maart 2018 Zoals u kon lezen in het vorige artikel van deze serie 'Een overzicht van de boekingsroute van de reiziger', heeft u in de onderzoeksfase de grootste kans om de aandacht van de reiziger te trekken. Op dit punt bereikt u de reizigers die al hebben besloten naar uw bestemming te komen en nu op zoek zijn naar een accommodatie. Uw marketingbudget kan van grote invloed zijn, omdat u zich richt op een doelgericht publiek van reizigers die op het punt staan te boeken. OVERZICHT VAN DE ONDERZOEKSFASE Volgens het onderzoek van comScore vindt de onderzoeksfase plaats tussen 1 tot 19 weken voordat de reiziger een accommodatie boekt. Tijdens deze periode doen reizigers diverse dingen, van het zoeken naar hotelinformatie tot het lezen van online beoordelingen en bladeren door foto's en video's....

Een overzicht van de boekingsroute van de reiziger

OVERZICHT   Een overzicht van de boekingsroute van de reiziger Laatst bijgewerkt: 12 maart 2018

De boekingsroute van de reiziger in de wereld van vandaag is ingewikkeld en complex. Reizigers halen hun inspiratie uit verschillende bronnen; van iets dat ze online hebben gezien tot reclame langs de weg of een vriend die over een recente reis vertelt. Met zoveel verschillende kanalen, zowel online als offline, kan het lastig zijn om te beslissen waar u uw marketingbudget het beste in kunt investeren.

We hebben samen met comScore gegevens onderzocht om te begrijpen hoe en waarom reizigers boeken, waar reizigers onderzoek doen en wat hun volgende reis inspireert. We hebben deze gegevens samengevoegd in onze recente webinar 'De boekingsroute van de reiziger beïnvloeden met TripAdvisor', gepresenteerd door Charles Ballard en Martin Verdon-Roe. We raden u aan de volledige webinar on demand te bekijken. Als u echter geen tijd heeft of op zoek bent naar een samenvatting, dan bieden we ook deze opties.

Reizigers halen hun inspiratie uit verschillende bronnen; van iets dat ze online hebben gezien tot reclame langs de weg of een vriend die over een recente reis vertelt. OVERZICHT VAN DE BOEKINGSROUTE VAN DE REIZIGER De boekingsroute van de reiziger bestaat uit drie fases...

comScore 'Worldwide Path to Purchase'-verslag 2017

comScore 'Worldwide Path to Purchase'-verslag 2017 Bekijk de diepgaande inzichten van comScore in de manier waarop reizigers onderzoek doen en boeken, en de invloed van TripAdvisor-inhoud op deze beslissingen. Een aantal van de belangrijkste resultaten in dit exclusieve verslag: De gemiddelde hotelboeker doet er 89 dagen over om te boeken, bezoekt 34 websites en bekijkt 182 pagina's Het merendeel van de eerste zoekopdrachten voor reizen (73%) is algemeen, zonder bestemming in gedachten TripAdvisor is de grootste reiswebsite ter wereld en wordt door 74% van alle reizigers bezocht die later boeken op een hotelwebsite Een verbluffende 25% wordt op TripAdvisor aan boekingstijd besteed...

De boekingsroute van de reiziger beïnvloeden met TripAdvisor

WEBINAR ON DEMAND   De boekingsroute van de reiziger beïnvloeden met TripAdvisor Gegevens

Reizigers beginnen het onderzoek naar hun volgende reis gemiddeld 20 weken voordat ze daadwerkelijk boeken. Ze bekijken 34 verschillende reiswebsites, 182 pagina's met inhoud en starten 40 online onderzoeken*.

Hoe kunt u tussen de concurrentie opvallen en ervoor zorgen dat reizigers voor uw accommodatie kiezen? Onze exclusieve webinar on demand laat de meest effectieve manieren zien waarmee u de boekingsbeslissingen van reizigers kunt beïnvloeden.

Het live-evenement is nu beschikbaar on demand! Meld u nu aan voor toegang tot de opname (alleen in het Engels).

*Bron: Worldwide Travel Path to Purchase 2017, comScore Media Metrix voor websites van TripAdvisor, september 2017

Heeft u weinig tijd?

Dat begrijpen we. Lees onze belangrijkste elementen van de webinar 'Influencing the Traveler Path to Purchase'.

Een overzicht van de boekingsroute van de reiziger

...

Reageren op beoordelingen zorgt voor een betere omzet en reputatie

Reageren op beoordelingen zorgt voor een betere omzet en reputatie

Een recent onderzoek heeft een directe relatie aangetoond tussen het reageren op beoordelingen en een verhoogde hotelbezettingsgraad.1

U wist al dat het plaatsen van managementreacties een goede manier is om reizigersbetrokkenheid te verhogen, maar nu is er bewijs dat het nog veel meer voordelen heeft. 

Uit een onderzoek van maart 2015 door Medallia blijkt dat accommodaties die reageren op meer dan 50% van de beoordelingen op social media hun bezettingsgraad meer dan twee keer zo snel zien toenemen dan gelegenheden die de neiging hebben beoordelingen te negeren. Bovendien neemt de bezettingsgraad van deze gelegenheden ook sterker toe dan de groeiratio van de horecabranche in zijn geheel.

Managementreacties zijn belangrijk

De boodschap is duidelijk: reizigers boeken liever bij gelegenheden die reageren op beoordelingen.  Dit is geweldig nieuws als u de gewoonte heeft om managementreacties te plaatsen bij uw beoordelingen op TripAdvisor. En het is nog beter nieuws als u dit nog niet doet, want dan heeft u nu een geweldige reden om hieraan te beginnen.

Onderzoek toont aan dat het reageren op meer dan 50% van de beoordelingen overeenkomt met 6,8 procent groei in bezettingsgraad.

Tijd is van groot belang 

“Dit onderzoek laat zien dat het echt loont om werknemers online te laten reageren op klanten.” – Michael Morton, Vice President of Member Services, Best Western hotels

Volgens het onderzoek is het ook belangrijk om op tijd te reageren op beoordelingen: gemiddeld genomen blijkt dat de bezettingsgraad van gelegenheden die binnen één dag reageren op feedback 12,8% hoger is dan van gelegenheden die na twee dagen reageren. Wacht dus niet en maak het een prioriteit om zo snel mogelijk nadat ze binnenkomen te reageren op beoordelingen!

Uw betrokkenheid heeft invloed op uw reputatie

Ten slotte heeft het Medallia-onderzoek aangetoond dat gelegenheden die veel reageren ook hoger scoren op het gebied van klanttevredenheid dan minder betrokken gelegenheden. Dit sluit aan bij een recente enquête van TripAdvisor die een sterke relatie blootlegde tussen het schrijven van managementreacties en een toename van de gemiddelde beoordelingswaardering van gelegenheden.

Zoals Michael Morton, Vice President of Member Services van Best Western hotels, zegt: “Dit onderzoek laat zien dat het echt loont om werknemers online te laten reageren op klanten, zeker in combinatie met hun persoonlijke kennis van de ervaringen van de betreffende klant.” Er is nooit een betere tijd geweest om het gesprek aan te gaan en contact te leggen met uw beoordelaars. Begin vandaag nog!

Responding to Social Media Boosts a Company’s Bottom Line, New Research Finds, maart 2015

Laatst bijgewerkt: 21 april 2015

Ander onderzoek van TripAdvisor

Onderzoek: Wat maakt een beoordeling nuttig

Onderzoek: Wat maakt een beoordeling nuttig

TripAdvisor heeft laatst een enquête gehouden — onder zowel reizigers als ondernemers — om informatie te verzamelen over wat een beoordeling nuttig maakt.1 Lees verder voor belangrijke resultaten van uw collega's in de horecabranche over de hele wereld. 

Hoe vaak bekijkt u uw beoordelingen op TripAdvisor?

  • 60% van de deelnemende ondernemers zegt de beoordelingen te bekijken 'wanneer er een nieuwe binnenkomt'
  • 19% bekijkt zijn of haar beoordelingen dagelijks
  • 12% bekijkt zijn of haar beoordelingen elke week

Hebben websites met online beoordelingen, zoals TripAdvisor, een positieve invloed op de horeca?

  • 82% van de ondernemers is het met deze stelling eens
  • 43% is het hier sterk mee eens
  • 6% is het hier niet mee eens

70% van de deelnemende bedrijven heeft stappen ondernomen om de servicekwaliteit te verbeteren naar aanleiding van een beoordeling

Heeft u de service van uw onderneming verbeterd naar aanleiding van een beoordeling?

  • 70% van de deelnemende bedrijven zegt ja

Wat is belangrijk aan de inhoud van een beoordeling?

Het draait allemaal om de service: eigenaren van accommodaties, restaurants en attracties zijn het er over eens dat de servicekwaliteit demeest belangrijke factor is om in een beoordeling te vermelden.

En de schrijfstijl?

  • 63% van de ondernemers vindt het belangrijk dat er een context wordt gegeven voor een mening
  • 58% van de deelnemers vindt het belangrijk dat er een evenwichtig oordeel wordt gegeven, met plus- en minpunten
  • 30% van de deelnemers vindt het belangrijk dat er wordt uitgelegd waarom iemand een bepaalde plek bezocht, of met wie ze op reis waren
  • 29% vindt goede grammatica en spelling belangrijk

Grootste afknappers in een beoordeling

  • 51%: een beoordeling die niet genoeg details bevat
  • 45%: te kritische opmerkingen over onbelangrijke zaken
  • 40%: beoordelingen die door iemand geschreven zijn die 'boos klinkt'
  • 31%: grammaticafouten

Hoe zorgt u voor een goede managementreactie?

  • 48%: wees specifiek
  • 41%: wees professioneel
  • 40%: wees persoonlijk
  • 36%: wees origineel

Lees waarom managementreacties belangrijk zijn en hoe u ervoor zorgt dat u schrijft wat u bedoelt.

Meest nuttige factoren in een beoordeling

  • Bruikbare, gedetailleerde informatie over het bedrijf
  • Geschreven binnen 3 maanden na het bezoek
  • Verslag van een persoonlijke, unieke ervaring
  • Maakt gebruik van specifieke voorbeelden en harde feiten
  • Stelt voor hoe de service kan worden verbeterd

Minst nuttige factoren

  • Extreme meningen of bewoordingen, zowel positief als negatief, zonder veel uitleg of rechtvaardiging
  • Beoordelingen die lang na het bezoek geschreven zijn (3 maanden tot een jaar later)
  • Het gebruik van een persoonlijk gevoel, zonder dit uit te leggen

De boodschap is duidelijk:  beoordelingen zijn het meest relevant als ze tijdig en specifiek zijn, en melden hoe het niveau van de service was. Wilt u meer van deze beoordelingen voor uw gelegenheid? Probeer Beoordelingenservice. Dit is de gratis tool van TripAdvisor waarmee u in een keer een beoordelingsverzoek kunt sturen naar tot 1000 recente gasten.


  • 1. Aan de enquête namen 95.608 reizigers en 7.215 horeca-eigenaren deel
Laatst bijgewerkt: 2 april 2015

Belangrijke inzichten uit 'Using Guest Reviews to Pave the Path to Greater Engagement'

Belangrijke inzichten uit 'Using Guest Reviews to Pave the Path to Greater Engagement'

Wilt u weten wat de best presterende hotels op TripAdvisor met elkaar gemeen hebben? Zoekt u tips om meer verkeer te krijgen op TripAdvisor, de boekingsconversie te verhogen en meer? Lees verder voor inzichten uit het onderzoek 'Using Guest Reviews to Pave the Path to Greater Engagement' van Atmosphere Research Group.

Atmosphere Research Group, een onafhankelijk onderzoeksbureau voor de reisbranche, heeft in samenwerking met TripAdvisor een nieuw rapport gepubliceerd over de relatie tussen hotelbetrokkenheid en TripAdvisor-prestaties. Het onderzoek is gebaseerd op gegevens van meer dan 12.000 gelegenheden in de 25 markten met het meeste verkeer op TripAdvisor, aangevuld met interviews met executives van vier wereldwijde hotelketens.

Lees verder voor een samenvatting van de belangrijkste conclusies uit dit rapport en tips om deze toe te passen en de TripAdvisor-prestaties van uw bedrijf te verbeteren:

Conclusie 1: zeer betrokken hotels presteren beter op TripAdvisor

Bij het analyseren van TripAdvisor-gegevens ontdekte Atmosphere dat zeer betrokken hotels op de website:

  • meer paginaweergaven hadden*: hotels met een hogere betrokkenheid hebben bijna vier keer zoveel paginaweergaven op TripAdvisor
  • hogere zichtbaarheid in de markt hadden: de gemiddelde populariteitsscore voor zeer betrokken hotels lag 63% hoger dan die van hun niet-betrokken concurrenten. Als gevolg konden zeer betrokken hotels gezien worden door twee op de drie reizigers die onderzoek deden naar de betreffende markt
  • meer omzet hadden: het onderzoek toonde aan dat zeer betrokken hotels 30 tot 40% meer reizigersinteractie ervaren met omzetverhogende producten zoals Bedrijfsvermeldingen

Maar wat maakt een hotel nu zo betrokken? Atmosphere legde de vier meest voorkomende handelingen van deze gelegenheden vast:

  1. Beheer van de bedrijfspagina claimen op TripAdvisor door registratie in het TripAdvisor Management Center
  2. Ten minste 10 managementfoto's publiceren in hun vermelding op TripAdvisor
  3. Op ten minste 25% van de beoordelingen op TripAdvisor reageren
  4. Rechtstreekse contactgegevens toevoegen op de TripAdvisor-pagina met Bedrijfsvermelding van de gelegenheid

*Opmerking: om te helpen de kwaliteit van het verkeer van uw pagina beter te meten, hebben we de manier waarop we deze gegevens melden in het tweede kwartaal van 2017 verbeterd van paginaweergaven naar unieke bezoeken.

Tip 1: om zeer betrokken te raken op TripAdvisor moeten gelegenheden optimaal profiteren van het Management Center. Klik hier voor een overzicht van hoe u zich snel kunt aanmelden, managementfoto's kunt plaatsen, managementreacties kunt schrijven en meer.

Tip 2: til uw vermelding op TripAdvisor naar een hoger niveau door de contactgegevens van uw gelegenheid, Speciale aanbiedingen en meer toe te voegen. Klik hier voor meer informatie. 


Conclusie 2: succesvolle hotels hanteren een 'virtueuze cirkel' van gastenbetrokkenheid

Naast hotelbetrokkenheid, ontdekte Atmosphere dat de succesvolste hotels een 'virtueuze cirkel'-benadering toepasten om hun gasten betrokken te laten zijn:

“Als u de nadruk legt op het ontvangen van beoordelingen, zult u de positieve resultaten ervaren. U moet het eenvoudig maken voor gasten om een beoordeling in te dienen.”
- Javier Carazo, Senior Vice President, Operations and Quality, NH Hotel Group

  1. Het hotel streeft ernaar om systematisch beoordelingen te stimuleren van gasten na hun verblijf
  2. Feedback uit beoordelingen wordt constant bijgehouden en geanalyseerd
  3. Het hotel voert vervolgens verbeteringen door op basis van deze inzichten 
  4. Deze verbeteringen leiden op hun beurt weer tot tevredenere gasten, betere beoordelingen en uiteindelijk betere zichtbaarheid op TripAdvisor
  5. Deze verbeterde zichtbaarheid resulteert in meer reizigersboekingen, waardoor de hele cyclus weer van voor af aan begint

Atmosphere concludeerde “…indien goed gepland en uitgevoerd, zorgt deze 'virtueuze cirkel' ervoor dat het hotel zeer goed is afgestemd op de ervaringen van de gasten en in staat is om snel te handelen op basis van feedback.”

Tip 3: vergeet niet dat een belangrijk onderdeel van deze 'virtueuze cirkel' is alle gasten te vragen beoordelingen in te dienen. Hiermee zorgt u ervoor dat u het volledige scala feedback ontvangt en kunt doorvoeren in uw bedrijf. Hier leest u meer over het belang van vragen naar eerlijke feedback van alle gasten. 


Conclusie 3: systematisch nieuwe gastenbeoordelingen stimuleren loont

Als onderdeel van het onderzoek heeft Atmosphere gegevens geanalyseerd van gelegenheden die gebruikmaken van het Beoordelingsverzamelingsplatform (RCP) van TripAdvisor, waarmee zij systematisch om beoordelingen vragen van elke gast. De resultaten tonen duidelijk het belang van een programmatische aanpak:

  • Meer gastenbeoordelingen: toen de gelegenheden een oplossing zoals RCP introduceerden, zagen zij een toename van 30 tot 80% in het aantal beoordelingen ten opzichte van de aantallen van voor de introductie
  • Meer paginaweergaven*: zeer betrokken hotels die RCP gebruiken, hadden 40% meer paginaweergaven dan zeer betrokken hotels die geen soortgelijke oplossing gebruikten.
  • Verbeterde omzetverhogende prestaties: deze hotels ervoeren tevens een toename van 25% in het gebruik van de Bedrijfsvermeldingen**-link en een toename van 32% in CPC-klikken in vergelijking met bedrijven die geen gebruikmaken van Bedrijfsvermeldingen

Tip 4: hoewel RCP voornamelijk beschikbaar is voor grotere hotelketens, biedt TripAdvisor een breed aanbod aan tools waarmee bedrijfseigenaren systematisch beoordelingen kunnen verzamelen, zoals de tool Beoordelingenservice. Klik hier voor meer informatie. 


Conclusie 4: het belang van de integratie van beoordelingen in het boekingsproces

Interviews afgenomen door Atmosphere onder belangrijke executives van hotelketens tonen nog een voordeel van beoordelingen. Wanneer inhoud van beoordelingen gepubliceerd wordt op het rechtstreekse boekingskanaal van het hotel, bieden ze reizigers een gevoel van transparantie en geloofwaardigheid. Sterker nog, wanneer in-line beoordelingen worden toegevoegd aan de boekingswebsite van een hotel, verbeteren ze de "concurrerende effectiviteit ten opzichte van bemiddeling door derden zoals online reisbureaus, door nuttige informatie te bieden die een reiziger kan gebruiken om te bepalen of een hotel voor een bepaalde reis de juiste keuze is.”

Tip 5: meer uit uw beoordelingen halen? Gebruik TripAdvisor-widgets om ze toe te voegen aan de website van uw gelegenheid. 

Wilt u meer inzichten? Download het volledige rapport 'Using Guest Reviews to Pave the Path to Greater Engagement' aan de rechterkant van deze pagina. 

 

*Opmerking: om te helpen de kwaliteit van het verkeer van uw pagina beter te meten, hebben we de manier waarop we deze gegevens melden in het tweede kwartaal van 2017 verbeterd van paginaweergaven naar unieke bezoeken.

**Vanaf begin januari 2017 wordt Bedrijfsvermeldingen vervangen door een krachtig, nieuw abonnementsproduct voor accommodaties: TripAdvisor Bedrijfsvoorsprong. Klik hier voor meer informatie.

Laatst bijgewerkt: 31 augustus 2015

Video: Review insights you can’t miss

Video: Review insights you can’t miss Get the latest facts on the power of reviews…all in under 90 seconds

The results are in! Recent research conducted by Phocuswright,1​ on behalf of TripAdvisor, continues to demonstrate the importance of reviews and the key role they play in a traveler’s decision-making process. Among the key findings:

  • 86% of TripAdvisor users would recommend TripAdvisor to others for trip planning
  • 84% of users consider reviews “extremely” or “highly” important when booking a hotel
  • 63% percent of respondents prefer one location where they can read reviews, compare prices and book

Don’t miss the video above for even more insights from the research!

And be sure to watch TripAdvisor Insights – and your email inbox – for even more relevant data from this study coming soon.


  • 1. 2015 ‘Custom Survey Research Engagement,’ an independent study of 14,991 respondents conducted by Phocuswright on behalf of TripAdvisor
Laatst bijgewerkt: 27 oktober 2015

Inzichten van PhoCusWright en tips van TripAdvisor, Deel 2

Inzichten van PhoCusWright en tips van TripAdvisor, Deel 2

Laat uw bedrijf groeien met nog drie inzichten van PhoCusWright en tips van TripAdvisor.

Als vervolg op onze infographic 24 tips voor het vormen van uw TripAdvisor-strategie, is hier deel 2 van onze trends en tips voor u.

Exclusieve tip van TripAdvisor Insights: Stimuleer het geven van feedback

Het inzicht: Voorzieningen en hotelbeschrijvingen staan in de top 3 van factoren waarop de keuze van hotel wordt gebaseerd (samen met locatie en prijs).

“Over de hele wereld willen reizigers graag foto’s zien, boeken ze graag gelegenheden die awards winnen en lezen ze graag de laatste beoordelingen voor een frisse kijk op de zaak.” – Barbara Messing, Chief Marketing Officer, TripAdvisor

De tip: Bekijk uw beoordelingen op TripAdvisor om vast stellen welke voorzieningen u zou moet invoeren of verbeteren. U kunt bijhouden over welke kenmerken en voorzieningen van uw gelegenheid de gasten steeds lovend zijn in hun beoordelingen zodat u deze bij uw marketing kunt betrekken. Door deze positieve kenmerken te vermelden in de beschrijving van uw bedrijf op TripAdvisor en op uw website trekt u de reizigers van uw doelmarkt aan.

Reizigers zien graag het volledige plaatje voor ze boeken

Het inzicht: 3 op de 4 TripAdvisor-gebruikers vertrouwt op foto’s van andere reizigers bij de keuze van een hotel.

De tip: Vraag reizigers om niet alleen een beoordeling te schrijven maar ook foto’s te uploaden. Als u uw gasten aanmoedigt om een beoordeling te schrijven, vraag dan gelijk of ze ook een foto willen toevoegen. Dit kunt u bijvoorbeeld doen tijdens het uitchecken, in de e-mail waarin u gasten bedankt voor hun verblijf of in uw eigen aanpasbare Beoordelingenservice-berichten.

Het juiste hotel, de juiste prijs, direct boeken

Het inzicht: De meerderheid van de reizigers van TripAdvisor zegt dat de TripConnect-metazoekmachine, of prijsvergelijking, ze helpt om “het juiste hotel voor de juiste prijs te vinden” en “tijd te besparen bij het plannen”.

De tip: TripConnect is niet alleen voor reizigers. Als u een kleine of onafhankelijke gelegenheid heeft, kunt u onze TripConnect-pagina voor accommodaties bezoeken voor video’s, webinars en een stapsgewijze uitleg om u te helpen meer rechtstreekse boekingen te genereren met behulp van TripConnect.

Laatst bijgewerkt: 25 februari 2014

Uitstekende servicebeoordelingen beïnvloeden 77% van de reizigers

Uitstekende servicebeoordelingen beïnvloeden 77% van de reizigers

Beoordelingen waarin wordt gesproken over uitstekende service hebben vaak invloed op het boekingsproces van reizigers.

Zoals u weet van onze recente webinar “The New Guest Service: Social, Real-Time and 24/7”, die nu on-demand beschikbaar is (in het Engels), verandert de aard van service. Gelukkig kunt u met beoordelingen van recente gasten indruk maken op potentiële gasten en uw toewijding aan het leveren van uitstekende service tonen.

Vraagt u zich af hoeveel invloed ze kunnen hebben? We hebben duizenden reizigers van over de hele wereld gevraagd1 of beoordelingen waarin wordt gesproken over een uitstekende service invloed hebben op hun boekingsbeslissingen.

“Het draait om het anticiperen van behoeften en deze overtreffen op manieren die het eenvoudig maken voor de gasten.”

Als u een accommodatie zoekt, hebben beoordelingen waarin wordt gesproken over uitstekende service invloed op uw hotelkeuze?

  • Altijd: 30%
  • Vaak: 47%

Dat betekent dat 77% van de reizigers wereldwijd de nadruk legt op het ontvangen van een uitstekende service van u. Of van de concurrent verderop, als zij hun gasten beter in de watten leggen en beoordelingen krijgen van deze tevreden gasten.

Van de ondervraagde reizigers worden degenen uit Zuid-Oost-Azië, Duitsland en Nieuw-Zeeland het meest beïnvloed door beoordelingen waarin wordt gesproken over uitstekende service.

Het is een van uw grootste prioriteiten om reizigers een uitstekende service te bieden, of ze nu uit een nabijgelegen stad of van de andere kant van de wereld komen. Op deze manier laat u zien dat u bent toegewijd aan uitzonderlijke gastvrijheid.

Hoe leg ik de nadruk op uitstekende service?

1. Bied geweldige ervaringen
Alleen zeezicht en comfortabele bedden zijn niet goed genoeg meer. Uitstekende service zit hem in wat u doet, niet wat u heeft. Het draait om het anticiperen van behoeften en deze overtreffen op manieren die het eenvoudig maken voor de gasten. Afhankelijk van de situatie kan dit betekenen dat u vaste regels volgt (zoals "alle roomservicebestellingen moeten binnen 25 minuten worden bezorgd”) of juist een meer open beleid (vraag uzelf bijvoorbeeld af hoe u een verzoek of probleem zou behandelen als uw moeder te gast zou zijn). 

2. Krijg meer beoordelingen
Hoe hoger het aantal gastenbeoordelingen, hoe meer kansen u heeft om enthousiaste reacties te krijgen op de geweldige service die u biedt. We begrijpen dat het lastig is om uw recente gasten om een beoordeling te vragen, of u nu een B&B met 5 kamers heeft of een resort met 600 kamers. Daarom hebben we de Beoordelingenservice ontwikkeld. Dit is onze gratis tool die het eenvoudig maakt om per e-mail TripAdvisor-beoordelingsverzoeken te versturen naar tot wel 1000 recente gasten tegelijk.  

3. Laat uw beoordelingen het werk doen
Gebruik de positieve beoordelingen die u ontvangt om indruk te maken op potentiële gasten. Met de gratis widgets van TripAdvisor kunt u uw nieuwste beoordelingen of waardering tonen op uw website. Door te reageren op uw beoordelingen, zowel de positieve als de negatieve, laat u zien dat u uw gasten waardeert en hen de best mogelijke ervaring wilt bieden. Reageer met oprechte dank op positieve beoordelingen. U kunt nog extra details geven over de service, of andere gerelateerde zaken noemen. Bij negatieve opmerkingen zegt u hoe u het probleem gaat oplossen om toekomstige gasten gerust te stellen.

4. Zet nieuwe feedback om in actiepunten
Het is niet genoeg om te reageren op een beoordeling. Om het servicefeedbackproces af te ronden, dient u de feedback te analyseren, te delen met uw team en actie te ondernemen. Als u bijvoorbeeld leest in een positieve beoordeling dat iemand van het schoonmaakpersoneel een leuke persoonlijke touch aan de opmaakservice heeft toegevoegd, laat u dit door al het personeel doen. Als u merkt dat een servicetrend negatieve beoordelingen oplevert, deelt u dit met de betreffende personeelsleden en past u de bedrijfsvoering en training hierop aan.


  • 1. TripAdvisor reizigerspeiling, augustus 2014. 12.659 respondenten.
Laatst bijgewerkt: 29 september 2014

Inzichten van PhoCusWright en tips van TripAdvisor, Deel 1

Inzichten van PhoCusWright en tips van TripAdvisor, Deel 1

Geef uw aanwezigheid op TripAdvisor een impuls met deze inzichten van PhoCusWright en nuttige tips van TripAdvisor-kenners.

Onlangs hebben we de infographic 24 tips voor het vormen van uw TripAdvisor-strategie ontwikkeld om u te helpen op de hoogte te blijven van de laatste trends in reizigersbeoordelingen voor 2014.

Dit zijn een aantal van de belangrijkste trends en onze tips voor u over hoe u deze inzichten kunt gebruiken om de aanwezigheid van uw gelegenheid op TripAdvisor te verbeteren.

Exclusieve tip van TripAdvisor Insights: Inspirerende beoordelingen

Het inzicht: Gebruikelijke redenen waarom reizigers een beoordeling schrijven zijn:

  • Ik vind het fijn om nuttige informatie te delen met andere reizigers
  • Ik wil een goede ervaring delen met andere reizigers
  • Ik wil de gelegenheid laten weten wat haar sterke en zwakke punten zijn
  • Ik voel me deel van de sociale TripAdvisor-community
  • Ik wil andere reizigers waarschuwen voor een negatieve ervaring

De tip: Er zijn twee hoofdredenen voor het schrijven van een reizigersbeoordeling: de reiziger heeft het gevoel ergens bij te horen of het gevoel dat er naar hem/haar wordt geluisterd. Om dit gevoel in stand te houden leert u uw personeel (niet alleen het gebruikelijke receptiepersoneel) om gasten met een glimlach te begroeten en gedag te zeggen. Zorg er vervolgens voor dat iemand uit uw team, het liefst iemand van het management, de gasten vraagt of alles naar wens is en of ze nog iets kunnen doen om hun verblijf aangenamer te maken. Zo laat u gasten merken dat u hun ervaring en feedback belangrijk vindt. Dit zal hun mening over u ten goede komen en ze aanmoedigen om hun feedback ook online te delen.

’Reizigers lezen beoordelingen voordat ze boeken, en zijn duidelijk meer onder de indruk van bedrijven die op de beoordelingen reageren.’ – Barbara Messing, Chief Marketing Officer, TripAdvisor

De kennis van een groep

Het inzicht: 1 op de 2 reizigers leest voor het boeken eerst de beoordelingen van het hotel.

De tip: Voeg de Widget voor topbeoordelingen of Citaat uit beoordeling-widget toe aan uw website. U zult indruk maken op reizigers die een reis aan het plannen zijn en u bespaart ze tijd, zodat ze nog sneller kunnen boeken. Meer informatie over gratis TripAdvisor-widgets

Reageer snel en ontvang boekingen

Het inzicht: 62% van de reizigers boekt eerder bij een hotel dat op de beoordelingen reageert.

De tip: Stel een deadline voor uzelf (bijv. drie dagen nadat er een nieuwe beoordeling is geplaatst) of houd iedere week tijd vrij om te reageren op nieuwe beoordelingen. En om maximaal van uw beoordelingen te profiteren begint u met het lezen van Het belangrijkste wat uw managementreactie moet doen.

Laatst bijgewerkt: 19 februari 2014

Belangrijkste resultaten: Onderzoek naar de bijdrage van TripAdvisor aan de wereldwijde economie.

Belangrijkste resultaten: Onderzoek naar de bijdrage van TripAdvisor aan de wereldwijde economie.

Hoe TripAdvisor de wereldwijde reiseconomie beïnvloedt en hoe uw bedrijf daarvan kan profiteren

Sinds de oprichting in 2000 heeft TripAdvisor een belangrijke rol gespeeld in de groei van de wereldwijde reis- en toerismemarkt. Nu heeft een team van Oxford Economics de bijdrage van TripAdvisor in kaart gebracht en wordt duidelijk hoe groot de invloed van TripAdvisor daadwerkelijk is geweest. Dit zijn de zeven belangrijkste conclusies van het onderzoek naar de bijdrage van TripAdvisor aan de wereldwijde economie en de invloed op uw bedrijf. 

Conclusie 1: Invloed op het plannen van reizen

Bij het plannen en boeken van reizen vertrouwen reizigers op de miljoenen beoordelingen en meningen die worden gedeeld op TripAdvisor. Volgens Oxford Economics heeft de inhoud van TripAdvisor invloed gehad op 13% van de internationale reizen en bijna 8% van alle binnenlandse reizen wereldwijd. Dit komt neer op ruim 350 miljoen reizen en 1,8 miljard overnachtingen alleen al in 2014.

Conclusie 2: Meer en langere reizen 

Uit de bevindingen blijkt dat er in 2014 22 miljoen meer reizen en 352 miljoen meer overnachtingen direct door TripAdvisor zijn gegenereerd. Oxford Economics heeft vastgesteld dat deze extra reizen niet zouden hebben plaatsgevonden zonder de inhoud, functies en tools die TripAdvisor beschikbaar stelt.

Conclusie 3: Hogere uitgaven aan reizen 

Uit het onderzoek blijkt dat inhoud op de websites van TripAdvisor direct invloed heeft gehad op $ 478 miljard aan reisuitgaven in 2014. Hierbij hoort $ 64 miljard aan extra reisuitgaven die direct zijn gegenereerd door inhoud en functies van de site en die niet zouden zijn gedaan zonder TripAdvisor.

In 2014 werden er 22 miljoen meer reizen en 352 miljoen meer overnachtingen geboekt die direct door TripAdvisor waren gegenereerd.

Conclusie 4: Invloed op banen in de reis- en toerismebranche

Oxford Economics heeft kunnen vaststellen dat de toegenomen reisactiviteiten door de invloed van TripAdvisor eraan hebben bijgedragen dat er wereldwijd 1,9 miljoen banen bij zijn gekomen, waaronder 900.000 banen binnen de toerismebranche die direct door TripAdvisor zijn gecreëerd.

Conclusie 5: Interesse in bestemmingen vergroten

Door het analyseren van TripAdvisor-data, reistrends en economische activiteit, heeft het onderzoek een verband ontdekt tussen de inhoud van TripAdvisor en de bestemmingen die gekozen werden.  Uit de bevindingen blijkt dat het aantal reizen naar een bepaalde bestemming omhoog gaat wanneer er meer inhoud, zoals foto's, beoordelingen, vermeldingen en informatie voor die bestemming op TripAdvisor wordt geplaatst.

Conclusie 6: Hogere standaard voor horeca

Hoe meer er gereisd wordt, hoe meer inhoud er wordt gedeeld op TripAdvisor. Die inhoud biedt reizigers nuttige tips voor het plannen van reizen en biedt bedrijven tevens waardevolle feedback voor het verbeteren van diensten en het aantrekken van meer klanten.  Bovendien presteren bedrijven die weloverwogen managementreacties op de beoordelingen en feedback plaatsen beter op de website. 

Oxford Economics heeft een verband ontdekt tussen deze virtueuze cirkel van TripAdvisor-inhoud en de verbeterde standaarden in de horeca.

Conclusie 7: Gelijke kansen

Uit het onderzoek is gebleken dat inhoud van TripAdvisor reizigers het vertrouwen geeft om een gelegenheid te kiezen uitsluitend op basis van beoordelingen, waarderingen en foto's van andere reizigers. Vooral bedrijven zonder merk profiteren van deze trend. Kleine, onafhankelijke bedrijven kunnen concurreren met grotere merken.


Drie toptips om de invloed van TripAdvisor optimaal te benutten:

  • Maak een goede eerste indruk: TripAdvisor beïnvloedt 13% van de internationale reizen en 8% van binnenlandse reizen. Om te profiteren van dit bereik is het belangrijk om te zorgen dat alle informatie op uw TripAdvisor-pagina volledig en up-to-date is. Dit omvat alles, van voorzieningen en contactgegevens tot openingstijden en foto's. Ga naar uw Management Center om uw bedrijfsinformatie bij te werken en foto's te uploaden.
  • Inhoud trekt gasten: Met iedere gast hebt u kans op een nieuwe beoordeling. Iedere nieuwe beoordeling voegt nieuwe inhoud toe aan uw TripAdvisor-pagina en uw bestemming. Dit biedt nieuwe kansen voor het aantrekken van nieuwe gasten. Bekijk deze vijf gratis tools die TripAdvisor beschikbaar heeft gesteld en waarmee bedrijven gasten kunnen aanmoedigen om een beoordeling achter te laten.
  • Managementreacties voegen ook inhoud toe: Het schrijven van persoonlijke reacties op beoordelingen kan een grote impact hebben op zowel uw omzet als uw reputatie. Managementreacties laten niet alleen potentiële klanten zien dat u feedback van gasten waardeert, ze creëren ook een platform waarop u kunt laten weten wat u verbeterd hebt naar aanleiding van de feedback. Om te beginnen met reageren op beoordelingen, raadpleegt u onze gids: Hoe u Managementreacties kunt toevoegen aan TripAdvisor-beoordelingen.
Laatst bijgewerkt: 5 april 2016

24 tips voor het vormen van uw TripAdvisor-strategie

24 tips voor het vormen van uw TripAdvisor-strategie

De nieuwe infographic toont belangrijke trends in reizigersbeoordelingen gebaseerd op een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd door PhoCusWright in opdracht van TripAdvisor.

Laatst bijgewerkt: 11 februari 2014

5 Tips Inspired by Our New Traveler Survey

5 Tips Inspired by Our New Traveler Survey We asked. Travelers answered. An important new survey shows why reviews matter — and reveals key ways to grow your business.

In the rapidly changing hospitality industry, it’s important to listen to feedback from today’s travelers. That’s why Phocuswright, on behalf of TripAdvisor, recently surveyed1 global users of the world’s largest travel site. One thing we heard clearly: TripAdvisor reviews matter more than ever — both to travelers and to the businesses that serve them. 

Here’s what you need to know, plus tips to help you turn these insights into action.

Key finding #1: TripAdvisor reviews influence booking behavior.

  • 96% of TripAdvisor users consider reading reviews important when planning trips and booking hotels.
  • 83% of TripAdvisor users will “usually” or “always” reference reviews before deciding to book a hotel.
  • More than half of TripAdvisor users will not book a property that doesn’t have any reviews.
  • And it’s not just hotels: 87% of TripAdvisor users consider reviews important when booking restaurants; 81% say reviews are important when booking attractions.

Tip: Make sure people who read your TripAdvisor reviews can easily take the next step and become your customers. Hotels, inns and B&Bs can add contact details and post special offers to entice travelers, or accept bookings directly on your TripAdvisor page. Other types of businesses can follow similar steps; see our guides on how to optimize your restaurant listing and how to optimize your attraction listing.

“The majority of our users are coming to TripAdvisor not just to read reviews but also to compare options for their trip, make an informed decision and book. With travelers now finding the end-to-end solution they need on the site, peer-generated reviews are as important as ever.” - Barbara Messing, chief marketing officer at TripAdvisor

Key finding #2: The more reviews — and photos — the better.

  • The majority of TripAdvisor users (79%) will read at least 6-12 TripAdvisor reviews before choosing a hotel. Most (58%) will also read at least 6-12 reviews before choosing a restaurant.
  • 4 in 5 TripAdvisor users will “usually” or “always” reference reviews before deciding on an attraction to visit.
  • 76% of TripAdvisor users agree that traveler-submitted photos influenced their booking decision.

Tip: Capitalize on travelers’ interest in your TripAdvisor page by ensuring that you have plenty of recent reviews and traveler-submitted photos. Encourage customers to share feedback with Review Express, a free email-based review collection tool. (Already using it? Check out 10 tips for building successful Review Express campaigns.)      

Key finding #3: To drive bookings, highlight TripAdvisor content.

  • 82% of users agree that TripAdvisor helps them to plan better trips.
  • 2 out of 3 TripAdvisor users are more likely to book a hotel that displays TripAdvisor reviews and ratings on its website.

Tip: Free TripAdvisor widgets are a great way to showcase your TripAdvisor reviews, ratings and awards, both on your website and on social media.

Key finding #4: Travelers now want to read reviews and book – on the same website.

  • The majority (63%) of TripAdvisor users want one place where they can read reviews, compare prices and book.

Tip: Hotels, inns and B&Bs can attract savvy travelers with instant booking, which lets customers book with you directly on your TripAdvisor profile page. Restaurants can turn a global TripAdvisor audience into paying customers by adding a booking button from TheFork, and attractions can do the same with Viator.

Key finding #5: Your responses to reviews are more important than ever.

  • 85% of users agree that a thoughtful response to a bad review will improve their impression of the hotel — an increase of more than 50% since 2013.
  • 65% agree that they are more likely to book a hotel that responds to traveler reviews, versus one that does not respond.
  • 4 out of 5 TripAdvisor users believe that hotels that respond to reviews care more about their guests.

Tip: Responding to your reviews can have a big impact on both your revenue and your reputation. To get started, see our guide: How to add Management Responses to TripAdvisor Reviews.


  • 1. The 2015 ‘Custom Survey Research Engagement’ was an independent study of 14,991 respondents conducted by Phocuswright on behalf of TripAdvisor. Phocuswright fielded an online consumer survey between April 8, 2015 and April 29, 2015, driving responses via pop-ups on TripAdvisor websites in the U.S., United Kingdom, France, Italy, Germany, Spain, Brazil, Russia, Australia, India, Japan, Indonesia, Malaysia and Thailand. The survey targeted users of the website’s hotel reviews who have also purchased lodging for travel within the past 12 months, and planned their own trips. Respondents were invited to participate in the survey while visiting the TripAdvisor website via a link which directed them to an online survey instrument.
Laatst bijgewerkt: 12 november 2015

Best Western ontvangt 76% meer beoordelingen door samenwerking met TripAdvisor en Medallia

Best Western ontvangt 76% meer beoordelingen door samenwerking met TripAdvisor en Medallia

Door samenwerking met TripAdvisor and Medallia ontvangt deze international hotelketen aanzienlijk meer beoordelingen.

Het doel: meer TripAdvisor-beoordelingen verzamelen

Het verzamelen van meer beoordelingen is zeer belangrijk voor veel hoteleigenaren en pensionhouders. Met meer dan 4000 hotels wereldwijd, heeft Best Western volop franchisenemers die zich richten op het ontvangen van meer reizigersbeoordelingen.

Het is niet moeilijk om te begrijpen waarom. Zoals Minesh Shah, Director of Review Services bij TripAdvisor, uitlegt: “Beoordelingen beïnvloeden zowel de reputatie van een gelegenheid als de populariteit op TripAdvisor. Deze populariteit beïnvloedt op haar beurt weer de aandacht en het aantal rechtstreekse boekingen dat een gelegenheid ontvangt van reizigers.” Om meer beoordelingen te ontvangen, heeft Best Western besloten te gaan samenwerken met experts die hierbij kunnen helpen.

De samenwerking: Naadloze synergie voor hoteleigenaren

Misschien heeft u wel eens gehoord van de uitspraak, “Werk slimmer, niet harder”. Wijze woorden, vooral voor Best Western en andere drukbezette hoteleigenaren die efficiënter willen werken.

“Het is eenvoudig voor reizigers en hoteleigenaren kunnen deze extra beoordelingen zonder extra moeite verzamelen.” – Minesh Shah, Director of Review Services

Om deze reden is TripAdvisor de samenwerking aangegaan met Medallia, leverancier van klantenbelevingsmanagement. Deze samenwerking, die Medallia Promote for TripAdvisor heet, richt zich op het integreren van het TripAdvisor-beoordelingsformulier met de gasttevredenheidsenquêtes die Medallia aan recente hotelgasten stuurt. Zoals Shah toelicht: “Gasten van Best Western kunnen eenvoudig een nieuwe beoordeling indienen terwijl zij al feedback geven aan het bedrijf door deel te nemen aan de enquête. Het is eenvoudig voor reizigers en hoteleigenaren kunnen deze extra beoordelingen zonder extra moeite verzamelen.”

De resultaten: Meer beoordelingen en waarderingen

76% meer beoordelingen voor Best Western
Best Western-gelegenheden die TripAdvisor-beoordelingen verzamelen via deMedallia-enquête ontvangen 76% meer beoordelingen door deze samenwerking. In augustus 2013 bijvoorbeeld, verzamelde Best Western-gelegenheden 8.638 beoordelingen via de samenwerking, naast de 10.071 beoordelingen die op andere wijzen verkregen werden. 

Gemiddelde waardering verhoogd van 3,98 tot 4,28
Hoewel het hoofddoel van de samenwerking was het aantal ontvangen beoordelingen te verhogen, is het interessant om te zien dat de waardering van de beoordelingen ook toegenomen is. De gemiddelde waardering voor beoordelingen die via de samenwerking ontvangen zijn was 4,28 van de 5,0, terwijl dit maar 3,98 was voor beoordelingen die op andere wijzen verworven zijn.

Waarom? Shah denkt dat hieraan bijdraagt hoe betrokken een beoordelaar is. “Met de Medallia-gasttevredenheidsenquête, worden beoordelingen gevraagd van gasten die anders misschien geen TripAdvisor-beoordeling geschreven zouden hebben. Iemand die bereid is om zowel een enquête in te vullen als een beoordeling te schrijven, voelt zich waarschijnlijk erg bij het bedrijf betrokken.”

En, zoals bleek uit een onderzoek van Cornell uit 2013, er is een link tussen het ontvangen van meer beoordelingen en het krijgen van een hogere TripAdvisor-waardering.

De conclusie: hogere TripAdvisor-populariteit

Als u de drie hoofdfactoren hieronder kunt verbeteren, zal uw gelegenheid waarschijnlijk een verhoging van haar TripAdvisor-score zien:

  • Kwantiteit van beoordelingen: hoeveel beoordelingen uw gelegenheid heeft
  • Kwaliteit van beoordelingen: hoe een reiziger uw gelegenheid waardeert
  • Recentheid van beoordelingen: hoe ‘nieuw’ uw beoordelingen zijn

De recente beoordelingen (kwantiteit en recentheid) en sterke waarderingen (kwaliteit) die verzameld worden via de samenwerking hebben bijgedragen aan een verhoogde populariteit voor deze Best Western-gelegenheden. Als gevolg hiervan worden deze gelegenheden hoger weergegeven in de zoekresultaten op TripAdvisor, waardoor ze meer aandacht krijgen van reizigers die op zoek zijn naar de ideale accommodatie.

De kans: de concurrentie een stap voor blijven

Om uw voorsprong op de concurrentie te behouden, moet u proactief zijn. Gelukkig is een samenwerking slechts een van de vele manieren waarop u meer beoordelingen kunt verzamelen en mogelijk uw populariteitsscore op TripAdvisor kunt verbeteren.

Voor alle accommodaties, attracties en restaurants
Beoordelingenservice is een gratis tool waarmee u eenvoudig per e-mail een beoordelingsverzoek kunt verzenden aan uw recente gasten. 47.000 gelegenheden hebben Beoordelingenservice al uitgeprobeerd en regelmatige gebruikers zien een toename van 33% in het aantal TripAdvisor –beoordelingen.1  Dus waarom probeert u het niet zelf?

Voor accommodatiemerken
Als u meerdere hotels, B&B’s of resorts heeft, neem dan contact op met partnerships@tripadvisor.com om u meer informatiee te geven over hoe een TripAdvisor-samenwerking u kan helpen meer beoordelingen te verzamelen voor uw merk.


  • 1. Gegevens TripAdvisor- site, januari 2014
Laatst bijgewerkt: 19 mei 2014

Boekingen en reizigersbetrokkenheid worden gestuurd door managementacties

Boekingen en reizigersbetrokkenheid worden gestuurd door managementacties

Studie toont aan dat managementbetrokkenheid van invloed is op reizigersbetrokkenheid en boekingsaanvragen op TripAdvisor.

Volgens een recent onderzoek naar accommodaties in de 25 meest beoordeelde steden op TripAdvisor1 is uw mate van betrokkenheid van invloed op de betrokkenheid van reizigers.

Om meer reizigers te stimuleren om uw TripAdvisor-pagina te bekijken en boekingsaanvragen te doen, volgt u deze stap-voor-stap-gids over de drie belangrijkste factoren in reizigersbetrokkenheid.

Betrokkenheidsfactor: hoeveel foto’s u heeft

Er wordt wel eens gezegd dat een foto duizend woorden waard is. Op TripAdvisor is dit niet anders. Als u ten minste één foto op uw bedrijfspagina heeft, zorgt dit voor 138% meer reizigersbetrokkenheid en neemt de kans op boekingsaanvragen toe met 225%. Voor gelegenheden met ten minste 100 foto’s neemt het betrokkenheidsniveau toe tot 151% en de kans op boekingsaanvragen tot 238% in vergelijking met gelegenheden zonder foto’s.

Uw aantal foto’s verhogen:

  • begin met het lezen van onze gids Het maximaliseren van uw foto's op TripAdvisor.
  • Selecteer een werknemer met talent voor het maken van foto’s of overweeg een professionele fotograaf in te huren. U kunt bij fotografen die trouwfoto's maken bij uw gelegenheid vragen of zij iemand kunnen aanraden.
  • Als u een voorziening toevoegt, renovaties uitvoert of een nieuwe inrichting plaatst, maak dan foto's en uploadt ze op TripAdvisor.
  • Moedig ook gasten aan foto’s van hun verblijf te plaatsen. U kunt deze suggestie opnemen in uw in- en uitcheckprocedures of een link voor het plaatsen van een beoordeling en foto’s opnemen in uw dankmail aan gasten na hun verblijf.

Betrokkenheidsfactor: hoeveel managementreacties u heeft

De tijd nemen om te reageren op beoordelingen kan zowel de reizigersbetrokkenheid als uw gemiddeld aantal beoordelingen verhogen. Vergeleken met gelegenheden die niet reageren op beoordelingen, ervaren de gelegenheden die op ten minste 13% van de beoordelingen reageren een betrokkenheidstoename van 21%. Accommodaties die op ten minste 50% van de beoordelingen reageren, verhogen hun kansen op het ontvangen van boekingsaanvragen met 24%.

Bovendien heeft het deelnemen aan de conversatie op TripAdvisor een aanzienlijke impact op de algehele waarderingen voor hotels en B&B’s. Gelegenheden die niet reageren op beoordelingen hebben een gemiddelde waardering van 3,81, terwijl accommodaties die in ten minste 40% van de gevallen reageren een gemiddelde waardering hebben van 4,05. Bij gelegenheden die op ten minste 65% van de beoordelingen reageren, loopt dit cijfer zelfs op tot gemiddeld 4,15.

Het schrijven van een managementreactie:

  • lees onze gids op Hoe u managementreacties kunt toevoegen aan TripAdvisor-reizigersbeoordelingen. Hierin wordt beschreven op welke beoordelingen u het beste kunt reageren, waar in het Management Center u deze functie kunt vinden en wat u wel (en juist niet) moet schrijven.
  • Stel meetbare doelen in, zoals ‘reageren op ten minste 1 uit 7 beoordelingen’ (naar aanleiding van de bovenvermelde 13%) of ‘1 uur per werk managementreacties van medewerkers doornemen’.
  • Behandel elke beoordeling zoals u zou doen als u de feedback in persoon zou krijgen. Bedank in uw managementreactie de reiziger voor de feedback, deel nuttige aanvullende informatie en vertel hoe u de feedback zult gebruiken in uw toekomstige bedrijfsvoering.
  • Als er een probleem was, biedt dan uw excuses aan voor het ongemak, licht zonder de verdediging in te gaan uw kant van het verhaal toe en stel de reiziger, en potentiële gasten die de beoordeling lezen, gerust door te vertellen wat u zult doen om te voorkomen dat het probleem zich nog eens voortdoet.

Zet de volgende stap

Nu u weet dat er een meetbaar voordeel verbonden is aan uw betrokkenheid op TripAdvisor, is het tijd om in actie te komen. Log in op uw Management Center om managementfoto’s te uploaden en te reageren op reizigersbeoordelingen.

Probeer ook eens Beoordelingenservice en moedig meer gasten aan om hun eigen foto’s te plaatsen bij hun beoordeling. Het is een gratis tool waarmee u tot 1000 recente gasten tegelijk een herinning kunt sturen om een beoordeling in te dienen op TripAdvisor.


  • 1. De in deze studie opgenomen steden zijn: Londen, Rome, Parijs, New York, Las Vegas, Barcelona, Orlando, Milaan, Florence, Bangkok, San Francisco, Istanbul, Amsterdam, Berlijn, Madrid, Praag, Edinburgh, Venetië, Chicago, Buenos Aires, Singapore, Dublin, Marrakech, New Orleans.
Laatst bijgewerkt: 15 oktober 2014

TripAdvisor Network Effect and the Benefits of Total Engagement

TripAdvisor Network Effect and the Benefits of Total Engagement How businesses can take advantage of the TripAdvisor Network Effect to improve and grow. What is “Network Effect”The question that most business leaders ask themselves is, “How can we achieve long-term...