Onmiddellijk boeken op TripAdvisor

Meer informatie over Onmiddellijk boeken: een krachtig boekingskanaal voor accommodaties.

Gratis of Premium? Een marketinggids op TripAdvisor

Gratis of Premium? Een marketinggids op TripAdvisor TripAdvisor biedt een pakket aan marketingtools voor horecabedrijven. Veel van deze tools zijn gratis, maar enkele Premium-functies zijn alleen tegen betaling te gebruiken. Heeft u al kennisgemaakt met alle tools?

Bent u op zoek naar manieren om meer gasten aan te trekken? TripAdvisor heeft verschillende tools die u hierbij kunnen helpen. Er is voor elk wat wils, maar u moet u wel registeren als vertegenwoordiger van uw gelegenheid om toegang te krijgen tot het Management Center. 

Gratis tools

Laten we eerst kijken naar de gratis tools die beschikbaar zijn voor elke accommodatie, restaurant of attractie die vermeld staat op TripAdvisor. Deze tools zijn altijd te vinden in het Management Center:

Gelegenheden met ten minste één foto trekken 138% meer reizigers aan dan gelegenheden zonder foto's.1

Tools voor de pagina van uw gelegenheid

Beheer de belangrijkste onderdelen van de TripAdvisor-pagina van uw gelegenheid via het tabblad 'Vermelding beheren' in het hoofdmenu.  Voeg foto's toe en trek de aandacht van reizigers, werk uw voorzieningen bij en voltooi hier ook andere administratieve taken. 

Meer dan 60% van de reizigers zegt dat Managementreacties de kans op boeken vergroten.2

Tools voor beoordelingenbeheer

Onder 'Beoordelingen' in het hoofdmenu vindt u alle tools die u nodig heeft om nieuwe beoordelingen te beheren, te meten en erop te reageren.  Probeer Beoordelingenservice om meer beoordelingen te stimuleren.

Bijna 90% van de reizigers zegt dat beoordelingen van invloed zijn op waar ze boeken.3

Gratis marketingtools

Krijg hulp bij het promoten van uw bedrijf onder het kopje 'Marketingtools' in het hoofdmenu van het Management Center. Breng uw beoordelingen onder de aandacht met de TripAdvisor-app voor reizigersbeoordelingen op uw Facebookpagina, en met de socialmediaknoppen en widgets van TripAdvisor om uw awards en beoordelingen te tonen op uw website. Vraag tot slot een TripAdvisor-sticker aan voor uw gelegenheid, zodat gasten weten dat uw bedrijf vermeld wordt op de grootste reiswebsite ter wereld.4 

TripAdvisor Insights

Wilt u gratis marketingtips, nieuws over onderzoeken in de branche, nuttige gidsen en meer? Hotelmanagers en -exploitanten kunnen www.tripadvisor.nl/TripAdvisorInsights bezoeken en restauranteigenaren kunnen naar TripAdvisor voor restaurants gaan. U kunt ook informatie vinden in het Management Center. Selecteer 'TripAdvisor-tips' onder het tabblad 'Help en instellingen' in het hoofdmenu.

Betaalde tools

Accommodatie- en restauranteigenaren kunnen hun TripAdvisor-vermeldingen uitbreiden en nog meer reizigers aantrekken met enkele aanvullende tools die tegen betaling beschikbaar zijn. Er zijn op dit moment geen Premium-tools voor attracties beschikbaar.

Oplossingen voor accommodaties

  • Bedrijfsvoorsprong: toonaangevende tools om uw bedrijf beter te promoten aan miljoenen potentiële gasten, om uw bedrijf op te laten vallen tussen de concurrentie, om boekingsbeslissingen te beïnvloeden en om uw online reputatie te meten en te verbeteren. Ga naar www.tripadvisor.nl/business/BusinessAdvantage voor meer informatie.
  • Onmiddellijk boeken: reizigers kunnen nu op de knop 'Boek op TripAdvisor' klikken om een hotel rechtstreeks op de website te boeken. Potentiële gasten boeken sneller als ze weten dat ze dit rechtstreeks op TripAdvisor kunnen doen.5 Met Onmiddellijk boeken kan uw hotel deze boekingen eenvoudig claimen. Klik hier voor meer informatie.
  • Gesponsorde plaatsingen: leid hoogwaardig verkeer naar uw gelegenheid door uw vermelding boven de TripAdvisor-zoekresultaten te plaatsen voor reizigers die op zoek zijn naar een accommodatie in uw regio. Gesponsorde plaatsingen brengen geen risico's met zich mee. U betaalt namelijk alleen voor de klikken die u ontvangt en u kunt op ieder gewenst moment opzeggen. Meld u vandaag nog aan op www.TripAdvisor.nl/business/sponsored-placements.

Oplossingen voor restaurants

  • TripAdvisor Premium: profiteer van het concurrentievoordeel dat uw bedrijf nodig heeft met TripAdvisor Premium voor restaurants. Een upgrade naar Premium geeft u exclusieve toegang tot krachtige tools voor abonnees zoals Storyboard, 3 beste redenen om hier te eten, Favoriete beoordelingen, en exclusieve gegevens en inzichten. Klik hier voor meer informatie.
  • TripAdvisor-advertenties: leid verkeer naar uw TripAdvisor-vermelding door uw restaurant op exclusieve gesponsorde plaatsingen te promoten aan een gewild publiek met dineergasten die op zoek zijn naar een eetgelegenheid bij u in de buurt. Meer informatie vindt u hier.

  • 1. TripAdvisor-gegevens, 7 juli – 7 augustus 2014, https://www.tripadvisor.nl/TripAdvisorInsights/n2507/boekingen-en-reizigersbetrokkenheid-worden-gestuurd-door-managementacties
  • 2. 'Custom Survey Research Engagement' van PhoCusWright, uitgevoerd in opdracht van TripAdvisor in december 2013.
  • 3 TripBarometer, wereldwijde editie, april 2014: https://www.tripadvisor.nl/TripAdvisorInsights/n2200/tripbarometer-april-2014-global-edition
  • 4 comScore Media Metrix voor TripAdvisor-websites, wereldwijd,
  • 5. Interne gegevens van TripAdvisor
Laatst bijgewerkt: 10 januari 2018

Betaalmethode voor Onmiddellijk boeken

Betaalmethode voor Onmiddellijk boeken Alles wat u moet weten over het betalen van de commissie voor Onmiddellijk boeken.

Welkom bij Onmiddellijk boeken! Nu u zich heeft aangemeld en de boekingen binnenstromen, kunt u hier meer lezen over het maandelijkse betaalproces.

Wat moet ik betalen?

U betaalt elke maand een commissie voor de voltooide onmiddellijke boekingen van de afgelopen maand. Bij Onmiddellijk boeken betaalt u alleen voor voltooide verblijven. Als een reiziger een kamer boekt via Onmiddellijk boeken maar besluit te annuleren, hoeft u geen commissie te betalen voor die boeking.

Hoe gaat het betaalproces in zijn werk?

U ontvangt een maandoverzicht per e-mail op de 5e dag van elke maand. Hierin staan de voltooide boekingen van de afgelopen maand volgens de gegevens van TripAdvisor. Dit is geen factuur. Op het moment dat u het maandoverzicht ontvangt, hoeft u nog niets te betalen.

Het maandoverzicht geeft u de mogelijkheid om te bevestigen dat de weergegeven transacties van de afgelopen maand ook daadwerkelijk voltooide verblijven betreffen. Vanaf de 5e dag van elke maand heeft u 15 dagen de tijd om de lijst te controleren en om wijzigingen aan te brengen (eerder uitgecheckte gasten, gasten die niet hebben ingecheckt of annuleringen). Hieronder vindt u meer informatie over hoe u dit kunt doen.

Na de 19e dag van de maand kunt u geen wijzigen meer aanbrengen. Uw commissie van de afgelopen maand wordt op de 20e dag van de maand afgerond en het bedrag wordt automatisch in rekening gebracht.

Hoe kan ik wijzigingen aanbrengen?

Als u een transactie op uw maandoverzicht wilt wijzigen, kunt u deze stappen volgen:

  1. Log in bij het Management Center en selecteer uw gelegenheid.
  2. Selecteer ‘Boekingsactiviteit’ in het menu ‘Producten’ bovenaan de pagina.
  3. Vervolgens zoekt u de transactie die u wilt wijzigen. (Tip: selecteer ‘Afgelopen maand’ in het uitklapmenu ‘Weergegeven’. Of probeer te filteren op ‘Uitcheckdatum’ in plaats van op ’Boekingsdatum’.)
  4. Gebruik vervolgens de knoppen ‘Bewerken’ of ‘Annuleren’ om de transactie te wijzigen.

U dient deze wijzigingen aan te brengen vóór de 19e dag van de maand, zodat u zeker weet dat u de correcte commissie voor deze transactie betaalt.

Wat gebeurt er als een betaling mislukt?

Als uw betaling niet op de 20e dag van de maand verwerkt is, ontvangt u een e-mailnotificatie dat de betaling mislukt is. Als u deze notificatie ontvangt, kunt u de volgende stappen volgen om uw betaalgegevens zo snel mogelijk bij te werken:

  1. Log in bij het Management Center en selecteer uw gelegenheid.
  2. Ga vervolgens naar het menu 'Profiel' bovenaan de pagina en selecteer ‘Facturering en betalingen’.
  3. Klik aan de linkerzijde onder 'Factureringsgegevens' op 'Bijwerken'.

We blijven tot 12 dagen na de mislukte betaling proberen om het bedrag in rekening te brengen op uw creditcard. Wij proberen opnieuw een automatische incasso uit te voeren als de mislukte betaling niet te maken heeft met het saldo. Na de 12 dagen, of als een tweede poging voor een automatische incasso mislukt vanwege het saldo, dan wordt uw Onmiddellijk boeken-campagne opgeschort en wordt u niet in de ‘Boek op TripAdvisor’-plaatsing weergegeven tot uw account bijgewerkt is.

Welke betaalmiddelen zijn beschikbaar?

De betaalmethoden variëren per land. Hieronder kunnen creditcards, automatische incasso of Automated Clearing House (ACH) vallen.

Waar kan ik al mijn facturen en betalingen bekijken?

Al uw facturen en betalingen zijn beschikbaar op de pagina 'Facturering en betalingen’ in uw Management Center. Voor toegang tot deze pagina, volgt u de onderstaande stappen:

  1. Log in bij het Management Center en selecteer uw gelegenheid.
  2. Klik op 'Facturering en betalingen’ onder het tabblad 'Profiel'.
  3. Hier vindt u twee tabbladen, één voor facturen en één voor betalingen. Om een factuur of een betaling te bekijken, klikt u op het bijbehorende tabblad en selecteert u een factuurnummer of toegepaste betaling.  Er wordt een nieuw venster geopend. Selecteer 'Afdrukken' in het hoofdmenu van uw browser om de pagina af te drukken.

Opmerking: Om aanvullende informatie voor meerdere accounts te bekijken, gebruikt u het uitklapmenu 'Account selecteren' aan de rechterzijde van de pagina 'Facturering en betalingen'.

Wie ontvangt mijn maandoverzichten?

Om te bekijken wie uw maandoverzichten ontvangt, logt u in op het Management Center. Krijgt u geen toegang tot het Management Center? Bekijk onze snelstartgids.

Zodra u ingelogd bent, gaat u naar het menu ‘Producten’, selecteert u ‘Onmiddellijk boeken’ en klikt u op het tabblad ‘Instellingen’. Hier kunt u nieuwe personen toevoegen en eventuele wijzigingen aanbrengen.

Hoe kan ik de contactpersoon voor facturering wijzigen?

Om de contactpersoon voor facturering voor uw Onmiddellijk boeken-account bij te werken of om factuurontvangers toe te voegen aan uw account, volgt u deze stappen:

  1. Log in bij het Management Center en selecteer uw gelegenheid.
  2. Selecteer ‘Instellingen’ in het menu ‘Producten’ bovenaan de pagina.
  3. Scrol naar beneden op de pagina ‘Instellingen’ om de lijst van bedrijfsvermeldingseigenaar(s) en extra factuurontvangers te bekijken.
  4. Klik op 'Nog een ontvanger toevoegen' en voer een nieuwe naam en e-mail in. Vink het vakje 'Als bedrijfsvermeldingseigenaar instellen' aan en klik vervolgens op ‘Opslaan’. (Opmerking: Als u niet op 'Als bedrijfsvermeldingseigenaar instellen’ klikt, dan ontvangt de persoon facturen op de 20e dag van elke maand, maar heeft hij/zij geen toegang tot uw Management Center.)

Waarom kan ik mijn maandoverzicht niet betalen?

Uw maandoverzicht is een soort voorbeeld van uw definitieve factuur voor de afgelopen maand. We geven u 15 dagen de tijd om wijzigingen aan te brengen voor gasten die niet hebben ingecheckt of voor annuleringen. Zelfs als alle gegevens kloppen, kunnen we nog geen betalingen accepteren tot uw commissies zijn afgerond op de 20e dag van elke maand.

Meer hulp nodig?

Voor meer informatie bekijkt u onze Veelgestelde vragen. Als u hier het antwoord op uw vraag niet kunt vinden, logt u in op het Management Center en klikt u op ‘Online hulp vragen’ in het venster ‘Contact opnemen met TripAdvisor’ . Selecteer vervolgens 'Onmiddellijk boeken' als het probleem en 'Vragen over facturering en betalingen' als het subonderwerp. U kunt hierna uw vraag in het onderstaande tekstvak invullen.

Laatst bijgewerkt: 24 maart 2016

Uw snelstartgids voor Onmiddellijk boeken

Uw snelstartgids voor Onmiddellijk boeken

Profiteer in vier eenvoudige stappen van de boekingen die rechtstreeks gedaan worden via de grootste reiswebsite ter wereld.  

Voor het eerst kunnen miljoenen reizigers onmiddellijk boeken op TripAdvisor zonder de website te verlaten.  Onmiddellijk boeken biedt u een eenvoudige manier om een deel van de klandizie te verwerven op basis van een betaal-per-boeking commissie.

Zo werkt het:
TripAdvisor werkt samen met uw connectiviteitspartner om uw rechtstreekse tarieven en beschikbaarheid weer te geven op de pagina van uw gelegenheid. Reizigers klikken op de knop ‘Boek op TripAdvisor’ om hun transactie moeiteloos te voltooien op TripAdvisor. Het boekingsproces is volledig geoptimaliseerd voor desktops, tablets en mobiele platforms in 48 talen en veel wereldwijde valuta's.

Zodra de reservering voltooid is, beheert u de relatie met de klant. De boekingsgegevens worden aan u doorgegeven via uw connectiviteitspartner. U betaalt alleen voor de boeking nadat reizigers hun verblijf hebben voltooid en u kunt eenvoudig uw prestaties bijhouden in het Prestatiecentrum voor Onmiddellijk boeken.

Klaar om meer boekingen te ontvangen via de grootste reiswebsite ter wereld? Er zijn slechts vier stappen en deze vereisen geen ervaring:

1. Geschiktheid controleren

De eerste stap is hier te controleren of u in aanmerking komt voor Onmiddellijk boeken. Controleer uw bedrijfsnaam en connectiviteitspartner. Klik vervolgens op ‘Aan de slag’.

Is de knop ‘Aan de slag’ niet beschikbaar? Om gebruik te kunnen maken van deze functie, dient uw connectiviteitspartner gecertificeerd te zijn voor Onmiddellijk boeken. Controleer hier of uw connectiviteitspartner is aangemeld.

2. Gegevens van connectiviteitspartner verifiëren

Controleer vervolgens of de gegevens die we ontvangen van uw connectiviteitspartner juist zijn. Hierdoor weet u zeker dat reizigers de juiste informatie kunnen vinden over uw beschikbare kamers en tarieven.

Controleer de naam, het adres en de website van uw gelegenheid. Controleer vervolgens of elk kamertype in de tabel daadwerkelijk beschikbaar is voor de geselecteerde zoekcriteria en of de juiste tarieven (inclusief belastingen en toeslagen) worden weergegeven. Controleer ook of het annuleringsbeleid klopt.

Opmerking: zonder het basistarief, belastingen en het annuleringsbeleid kunnen reizigers uw kamers niet boeken! Zorg ervoor dat u deze gegevens via uw connectiviteitspartner aanlevert. Wanneer u de belastingen en toeslagen niet zelf afzonderlijk van het basistarief vermeldt, kan de opstarttool deze voor u berekenen.

Vergeet niet dat uw tarieven gelijk moeten zijn aan of beter moeten zijn dan de tarieven van uw andere distributiepartners om reizigers de best mogelijke boekingservaring te bieden. Als uw rechtstreekse prijsstelling niet concurrerend is, kan het zijn dat uw tarieven en beschikbaarheid niet worden weergegeven.

Als alles klopt, klikt u op ‘Juist’. Anders klikt u op ‘Onjuist’ voor meer ondersteuning.

3. Uw aantal reizigersweergaven en commissietarief vaststellen

Een reizigersweergave vindt plaats elke keer dat de knop ‘Boek op TripAdvisor’ voor uw gelegenheid verschijnt in de zoekresultaten. De ene keer bekijken reizigers uw tarieven, de andere keer zien ze de tarieven van uw distributiepartners. Onmiddellijk boeken biedt u de kans om de helft van deze reizigersweergaven te claimen, evenals enige daaruit voortkomende boekingen, met het commissietarief van 15%. Of u kiest voor een lager commissietarief van 12% om een kwart van alle reizigersweergaven en daaruit voortkomende boekingen te ontvangen. De keuze is aan u. Kies een optie en klik op 'Verdergaan’.

4. Voeg uw betaalmethode toe

Als laatste voert u uw betaalmethode in of bevestigt u de betaalmethode die reeds bij ons bekend is. Op dat moment worden er geen bedragen bij u in rekening gebracht, hoewel we wel de betaalmethode verifiëren om te controleren of deze geldig is. Accepteer vervolgens de Algemene voorwaarden en klik op ‘Aanmelding voltooien’.

Onmiddellijk boeken is een op commissie gebaseerd product. Hierdoor loopt u geen risico, zijn er geen kosten vooraf aan verbonden en zit u nergens aan vast. U betaalt alleen voor boekingen die leiden tot een verblijf.

U wordt op maandelijkse basis gefactureerd, waarbij elk gefactureerd item staat voor een volbracht verblijf dat is geboekt via Onmiddellijk boeken. U krijgt de mogelijkheid om deze boekingen en de bijbehorende kosten te bekijken en eventuele wijzigingen aan te brengen op basis van veranderde boekingen voordat u het bedrag dient te voldoen. Lees hier onze gids voor meer informatie over het betaalproces.

Laatst bijgewerkt: 3 december 2014

Uw Onmiddellijk boeken-campagne beheren

Uw Onmiddellijk boeken-campagne beheren

Beheer boekingen en volg prestaties vanuit uw Onmiddellijk boeken-menu.

Het Onmiddellijk boeken-menu staat vol met gegevens en inzichten die u helpen resultaten te behalen. Lees hier een insidersgids met de nuttigste tools:

1. Belangrijke meetwaarden bijhouden

Op de hoofdpagina van het menu ziet u uw aantal verkochte nachten, boekingen en boekingswaarden in overzichtsgrafieken (klik op de gegevens om de grafiek aan te passen). U ziet ook uw huidige nog openstaande bedrag voor deze boekingen.   

Tip: trek meer gasten aan

Selecteer het hogere commissietarief in het menu om te ontdekken hoeveel verschil twee keer zoveel reizigersweergaven maakt. 

2. Krijg toegang tot gastgegevens

Bekijk volledige informatie voor elke boeking in het Boekingsactiviteitenrapport, zoals de naam van de gasten, e-mailadressen, reserveringsgegevens, factureringsstatus en meer. U kunt hier ook wijzigingen aanbrengen en annuleringen vereffenen door te klikken op het bevestigingsnummer.

Tip: genereer meer omzet

Gebruik de e-mailadressen van gasten die worden vermeld in het Boekingsactiviteitenrapport om onmiddellijk te beginnen met het opbouwen van gastrelaties. Als de aankomstdatum van de reiziger dichterbij komt, stuur dan berichten met aanbiedingen die waarde toevoegen aan het verblijf en de gast aanmoedigen meer uit te geven. Doe hier meer inspiratie op voor communicatie voorafgaand aan het verblijf.   

3. Beheer commissies

Bekijk een overzicht van alle lopende kosten en kredieten op uw account in het Transactielog. Hier vindt u ook uw voltooide verblijven, verschuldigde commissies en annuleringen. 

Tip: voorkom onnodige kosten

Bij Onmiddellijk boeken betaalt u geen commissie over geannuleerde boekingen. Op de 5e werkdag van elke maand ontvangt u per e-mail of in het Transactielog een voorlopige factuur. Klik op deze factuur en controleer of alle reizigers die erop vermeld staan hun verblijf hebben voltooid. Om een boeking te annuleren, klikt u op het bevestigingsnummer en selecteert u ‘Deze boeking bewerken of annuleren’. U moet de boeking binnen 15 dagen na de ontvangstdatum van de voorlopige factuur annuleren. Hierna, op de 20e van elke maand, maken wij uw definitieve factuur en wordt het factureringsbedrag in rekening gebracht. Heeft u nog meer vragen? Meer informatie over betalen voor Onmiddellijk boeken vindt u hier.

Opmerking: om eerdere facturen en betalingen te bekijken, klikt u op ‘Facturering en betalingen’ onder het tabblad 'Profiel' bovenaan het Management Center.

4. Optimaliseer uw prestaties van Onmiddellijk boeken

Hoe zijn uw prijs- en beschikbaarheidsresultaten in vergelijking met andere aanbieders? Hoe zijn deze resultaten veranderd in de afgelopen 30 dagen? Of in het afgelopen jaar? Krijg antwoord op deze vragen en meer in het Prestatiecentrum.

Tip: ontvang meer boekingen

Gebruik het Prestatiecentrum om uw beschikbaarheid en prijzen te bekijken in vergelijking tot andere distributiekanalen. In een recente enquête gaf 90% van de respondenten aan dat de prijs belangrijk is bij het boeken van een accommodatie.1 Denk eraan dat uw prijs concurrerend moet zijn om aan reizigers weergegeven te worden in de Onmiddellijk boeken-plaatsing. Lees onze gids en bekijk meer informatie over hoe u de prestatie van Onmiddellijk boeken kunt optimaliseren om meer gasten aan te trekken. 


  • 1. Bron: het TripBarometer-onderzoek, uitgevoerd in 2016 door Ipsos, een wereldwijd onderzoeksbureau. In totaal zijn er 36.444 vragenlijsten ingevuld in 33 markten, verdeeld over 7 regio's.
Laatst bijgewerkt: 10 juli 2017

Betaalgegevens bijwerken op TripAdvisor

Betaalgegevens bijwerken op TripAdvisor

Stap-voor-stapinstructies voor het bijwerken van de betaalgegevens van uw gelegenheid op TripAdvisor.

Het bijwerken van de betaalgegevens van uw gelegenheid is eenvoudig en kan online gedaan worden. Volg de onderstaande stappen om te ontdekken hoe u deze gegevens voor alle betaalde producten van TripAdvisor kunt bijwerken.

Uw betaalgegevens bijwerken

  1. Ga naar www.tripadvisor.nl/Owners en log in op het Management Center.
  2. Beweeg de muis over het menu 'Help en instellingen' bovenaan de pagina en klik op 'Facturering en betalingen'.
  3. Klik aan de rechterzijde onder 'Factureringsgegevens' op de link 'Bijwerken'.
  4. Voer uw nieuwe creditcard in, werk uw betaalmethode of factureringsgegevens bij en klik op 'Opslaan'.

Hoe lang duurt dit?

Uw bijgewerkte betaalgegevens worden onmiddellijk weergegeven. Als u openstaande betalingen heeft, worden deze binnen 24 uur in rekening gebracht.

Wie is de bedrijfsvermeldingseigenaar?

De bedrijfsvermeldingseigenaar is de persoon die de betalingen aan TripAdvisor beheert. Dit is doorgaans de persoon die uw TripAdvisor-abonnement of de laatste verlenging hiervan heeft aangeschaft, of de persoon die Onmiddellijk boeken ingesteld heeft. U kunt zien wie toegang heeft tot het beheren van uw commerciële producten door naar de pagina ‘Gebruikerstoegang beheren’ te gaan. Voor toegang tot deze pagina, logt u in op uw Management Center en selecteert u 'Gebruikerstoegang beheren' onder het tabblad 'Profiel' van het hoofdmenu. Op deze pagina ziet u een volledige lijst van alle geregistreerde gebruikers van uw TripAdvisor-pagina. U ziet daarnaast hun TripAdvisor-gebruikersnaam, e-mailadres, connectie met uw bedrijf en de producten waar zij toegang tot hebben (indien van toepassing).

Kan ik meerdere kaarten opslaan in het systeem van TripAdvisor?

Ja, u kunt meerdere kaarten opslaan. U kunt echter maar één creditcard instellen als de standaardkaart voor uw betalingen. De bedrijfsvermeldingseigenaar voor uw gelegenheid kan de gekozen standaardkaart op elk moment wijzigen.

Ik kan de optie 'Facturering en betalingen’ niet vinden. Wat moet ik doen?

U bent waarschijnlijk niet geregistreerd bij TripAdvisor als de bedrijfsvermeldingseigenaar voor uw gelegenheid. In dit geval moet u de bedrijfsvermeldingseigenaar vragen in te loggen op het Management Center en de betaalgegevens bij te werken volgens de hierboven beschreven stappen.

Als de betreffende persoon niet langer de facturering en betalingen zou moeten beheren, kunt u via het Management Center een verzoek indienen om de status bedrijfsvermeldingseigenaar over te dragen aan iemand anders.

Voor eigenaren met een abonnement op Bedrijfsvoorsprong:

  1. Ga naar het Management Center.
  2. Klik op 'Online hulp vragen' in het venster Contact opnemen met TripAdvisor. 
  3. Selecteer 'Bedrijfsvoorsprong' onder 'Vertel ons wat het probleem is'.
  4. Selecteer 'Accounttoegangsmachtigingen bijwerken' als het subonderwerp.
  5. Voeg details van alle aan te brengen wijzigingen toe in het opmerkingenveld.

Voor eigenaren met Onmiddellijk boeken:

  1. Ga naar het Management Center.
  2. Klik op 'Online hulp vragen' in het venster Contact opnemen met TripAdvisor.
  3. Selecteer 'Onmiddellijk boeken' onder 'Vertel ons wat het probleem is'.
  4. Kies 'Vragen over Facturering en betalingen'. 
  5. Licht uw verzoek toe in het vak 'Opmerkingen'.
Laatst bijgewerkt: 15 juni 2016

6 redenen om Onmiddellijk boeken te proberen

6 redenen om Onmiddellijk boeken te proberen Belangrijkste redenen waarom hoteleigenaren Onmiddellijk boeken onderdeel maken van hun distributiestrategie.

Steeds meer hoteleigenaren maken Onmiddellijk boeken onderdeel van hun distributiestrategie. Hier vindt u zes redenen waarom u dit krachtige acquisitiekanaal zou moeten proberen:

1. Gemak is het allerbelangrijkste.

De reiziger van vandaag is steeds vaker op zoek naar één plek die van alle gemakken voorzien is. Uit recent onderzoek blijkt dat 63% van de TripAdvisor-gebruikers één plek wil om beoordelingen te kunnen lezen, prijzen te kunnen vergelijken en te kunnen boeken.1 Als u zich aanmeldt voor Onmiddellijk boeken, kunnen reizigers uw accommodatie onmiddellijk op TripAdvisor zoeken, kiezen en boeken.

2. Beheer vanaf het begin de gastenrelatie.

Met Onmiddellijk boeken hoeft u niet te wachten totdat gastgegevens gedeeld worden. U ontvangt de gegevens van de reiziger zodra er via uw connectiviteitspartner een boeking wordt gedaan. Begin met het opbouwen van een gastenrelatie en maximaliseer de omzet uit elke boeking, vanaf het allereerste moment. 


“Toegang tot gastgegevens is essentieel voor ons bedrijf. Door middel van deze gegevens kunnen we gasten waardevolle aanbiedingen en goede klantenservice bieden. We zijn erachter dat we via Onmiddellijk boeken meer klanten kunnen omzetten in terugkomende reizigers, wat erg belangrijk is in onze markt.” -- Michelle Nelson, Arbuckle


3. Beheer de distributiekosten.

Onmiddellijk boeken is gebaseerd op een eenvoudig commissiemodel waarbij u betaalt voor verblijven. U kiest uw commissietarief en betaalt alleen wanneer boekingen resulteren in voltooide verblijven. Hierdoor loopt u geen risico, zit u nergens aan vast of hoeft u niet te betalen voor annuleringen en gasten die niet hebben ingecheckt.


"Onmiddellijk boeken biedt ons de kans om rechtstreeks met onze gasten te werken in plaats van via een platform van derden. Dit verbetert onze rechtstreekse relatie met deze gasten voorafgaand aan, tijdens en na hun verblijf tegen zeer lage marginale kosten ... De commissie die betaald wordt is vaak lager dan bij andere online reisbureaus.  Daarom is het logisch om boekingen rechtstreeks naar uw eigen Booking Engine te leiden, in plaats van de online reisbureaus die beschikbaarheid weergeven op TripAdvisor."
– Leslie Araiza, Director of Marketing and Public Relations, The Grande Colonial La Jolla


4. Zet uw online reputatie om in winst.

Veel accommodaties werken hard om hun TripAdvisor-pagina's te beheren door beoordelingen te verzamelen, managementreacties te schrijven, foto's bij te werken en meer. Deze inzet maakt uw gelegenheid aantrekkelijker voor potentiële gasten en Onmiddellijk boeken helpt u om deze zoekers om te zetten in boekers. In een onderzoek van Phocuswright uit 2015 zei 80% van de respondenten dat beoordelingen van reizigers een belangrijke impact hadden op hun boekingsbeslissingen en 54% zou een gelegenheid niet boeken als deze geen beoordelingen had.2

5. Instellen en nooit meer iets aan doen.

Onmiddellijk boeken is ontworpen met het oog op het drukke leven van hoteleigenaren. Instellen is in slechts enkele minuten gedaan en het onderhoud is minimaal. 

6. Werk samen met uw vertrouwde connectiviteitspartner.

Onmiddellijk boeken wordt mogelijk gemaakt door uw connectiviteitspartner. Dus u haalt probleemloos uw deel binnen van de boekingen die gedaan worden op de grootste reiswebsite ter wereld.


“Met Onmiddellijk boeken kunnen we klanten rechtstreeks bereiken op de TripAdvisor-website waarop ze onze beoordelingen lezen. Die boekingen maken het voor ons mogelijk om rechtstreeks contact met de gast te hebben en geld te besparen op de betreffende reserveringen ... De samenwerking met onze connectiviteitspartner InnLink maakt het beheer van onmiddellijke boekingen heel eenvoudig, dus het is voor onze gelegenheid een grote winst.” 
– Luis Aguilar, General Manager, Studio Inn & Suites


Klaar om Onmiddellijk boeken onderdeel te maken van uw distributiestrategie? Voor meer informatie en om u aan te melden gaat u naar www.tripadvisor.nl/InstantBooking.


  • 1. Het ‘Custom Survey Research Engagement’ van 2015 is een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd door Phocuswright onder 14.991 respondenten in opdracht van TripAdvisor.
  • 2. Phocuswright Custom Survey Research Engagement in opdracht van TripAdvisor, mei 2015
Laatst bijgewerkt: 10 februari 2015

De ultieme prestatiegids voor Onmiddellijk boeken

De ultieme prestatiegids voor Onmiddellijk boeken

Gefeliciteerd! U heeft Onmiddellijk boeken geactiveerd. Ontdek nu hoe u nog meer reserveringen kunt omzetten met dit krachtige distributiekanaal.

Om uw conversieratio te verhogen, dient u de factoren te begrijpen die invloed hebben op hoe vaak uw gelegenheid in de Onmiddellijk boeken-plaatsing wordt weergegeven, waaronder de vereiste kwalificaties om geplaatst te worden. Hier vindt u een volledige uitleg en toptips om uw prestaties te verbeteren.

Hoe u in de Onmiddellijk boeken-plaatsing wordt weergegeven

Er zijn een aantal factoren die bepalen of u in de Onmiddellijk boeken-plaatsing wordt weergegeven:

  1. U moet beschikbaarheid hebben voor de zoekdata van reizigers
  2. Uw tarieven voor deze data moeten concurrerend zijn
  3. Alle gegevens over de kamer & tarieven moeten correct en volledig zijn
  4. U moet over een sterke API-connectiviteit beschikken
  5. U moet een commissietarief selecteren. Met het commissietarief van 15% wordt uw tarief de helft van de tijd weergegeven; met het commissietarief van 12% wordt uw tarief een kwart van de tijd weergegeven.

Om u te helpen deze factoren te monitoren, hebben we het Prestatiecentrum voor Onmiddellijk boeken gemaakt. Om toegang te krijgen tot het Prestatiecentrum, kunt u inloggen bij het Management Center. Ga naar het menu 'Producten' bovenaan de pagina, kies 'Onmiddellijk boeken’ en vervolgens 'Prestatiecentrum.

Bekijk meer informatie voor details en tips over hoe u uw prestaties voor Onmiddellijk boeken kunt verbeteren.

Let op: als uw connectiviteitspartner Onmiddellijk boeken nog niet ondersteunt in de thuismarkt van reizigers, kunt u niet in de Onmiddellijk boeken-plaatsing worden weergegeven.

Beschikbaarheid

Als er via uw connectiviteitspartner bij u geen beschikbaarheid is voor de zoekdata van reizigers, geven we de tarieven weer van uw andere distributiepartners.

Ziet u geen beschikbaarheid, terwijl deze er wel zou moeten zijn? Gebruik het Prestatiecentrum voor Onmiddellijk boeken om uw beschikbaarheidsscore te bekijken. In het gedeelte 'beschikbaarheid' van het Prestatiecentrum kunt u uw score bekijken en kunt u volgen hoe vaak u, en online reisbureaus (OTA's) die uw kamers verhuren op TripAdvisor, beschikbaarheid voor zoekopdrachten van reizigers hebben doorgegeven. 

Kom in actie: als uw beschikbaarheidsscore lager is dan deze volgens u zou moeten zijn, controleer dan de instellingen in het systeem van uw connectiviteitspartner of neem direct contact op met uw partner om te zorgen dat alle kamers worden doorgegeven aan Onmiddellijk boeken van TripAdvisor.

Tarieven en prijzen 

Om in de Onmiddellijk boeken-plaatsing te worden weergegeven, moeten de tarieven die u via uw connectiviteitspartner aanbiedt concurrerend zijn met de tarieven van uw andere distributiekanalen.

Weet u niet zeker of uw tarieven vergelijkbaar zijn? Bezoek het Prestatiecentrum om te zien hoe vaak uw prijs hoger dan, gelijk aan of lager is dan die van andere distributiekanalen.

Onderneem actie: als uw tarieven niet concurrerend zijn, wordt u niet in de Onmiddellijk boeken-plaatsing weergegeven. Om het aantal keer dat u wordt weergegeven te maximaliseren, dient u uw tarieven en distributiestrategie te controleren en te zorgen dat u de best mogelijke tarieven aan TripAdvisor aanbiedt. Kortingstarieven die u rechtstreeks aanbiedt aan online reisbureaus, moeten ook beschikbaar worden gemaakt voor Onmiddellijk boeken van TripAdvisor. Geef ook een nauwkeurig overzicht van alle belastingen en toeslagen, inclusief gemeentelijke belastingen.

Inhoud 

De tarief- en kamerinhoud moet volledig en nauwkeurig zijn als u in de Onmiddellijk boeken-plaatsing wilt worden weergegeven. TripAdvisor wil benadrukken hoe belangrijk volledige inhoud is, aangezien onderzoek aantoont dat deze tot hogere conversie leidt. Hier vindt u enkele tips:

Tariefgegevens:

  • Geef uw tariefplan een naam: De conversie stijgt wanneer gebruikers denken dat ze een speciaal tarief krijgen. Het is bewezen dat een 'exclusief' tarief tot de hoogste conversie leidt ten opzichte van andere namen. Andere namen die een speciaal tarief benadrukken, werken echter ook.
  • Beschrijving van het tariefplan: Gebruik een beschrijving om nogmaals aan te geven dat dit tariefplan alleen beschikbaar is via TripAdvisor. Zorg dat u belangrijke of aanvullende informatie toevoegt, waarvan u denkt dat deze belangrijk is voor gasten.
  • Annuleringsbeleid: Tariefplannen met 'Gratis annulering' en 'Annuleer voor [Date]' hebben de hoogste conversie. Als dit geen mogelijkheid is, dient u uw annuleringsbeleid zo duidelijk mogelijk op te stellen, zodat potentiële gasten het eenvoudig kunnen begrijpen. Zorg dat er geen ruimte is voor verkeerde interpretatie: vermeld het exacte tijdskader, de details en de annuleringsboete die gepaard gaat met uw annuleringsbeleid.
  • Uitgestelde betaling: Berichten als 'Boek nu, betaal tijdens uw verblijf' werken goed. Overleg met uw connectiviteitspartner welke mogelijkheden beschikbaar zijn.
  • Aanvullende voorzieningen in het tariefplan: Verhoog de conversie door waardevolle voorzieningen aan te bieden zoals 'Ontbijt' of 'Toegang tot snel internet'. Dit werkt nog beter als de voorzieningen gratis zijn.

Kamerinhoud:

  • Kamernaam: Zorg dat de namen van uw kamers identificeerbaar zijn en uniek voor ieder tariefplan (bijv. 'Kamer met kingsize bed, ontbijt en uitzicht op zee'). Ze moeten ook kort en bondig zijn: 50 tekens of minder.
  • Kamerbeschrijving: De beschrijving van uw kamers moet tussen de 50 en 400 tekens lang zijn en eenvoudig te lezen zijn. Zorg dat u het type bed, de samenstelling, het uitzicht, de grootte en de maximale bezetting van de kamer vermeldt. Gebruik geen bedrijfstaal, afkortingen of uitsluitend hoofdletters. Voeg daarnaast geen onnodige voorzieningen toe en herhaal ze niet.
  • Kamerfoto's: Voeg per kamertype ten minste 3 foto's van hoge kwaliteit toe. U kunt het beste professionele foto's van de slaapkamer, woonkamer en badkamer gebruiken. Zorg dat uw foto's niet wazig zijn en dat ze een goed beeld geven van de kamer en van wat reizigers kunnen verwachten als ze tegen dit tarief boeken. 
  • Kamervoorzieningen: Herinner uw connectiviteitspartner eraan om de codelijst van de Open Travel Alliance te gebruiken, om er zeker van te zijn dat alle kamervoorzieningen correct worden weergegeven. We raden u aan om minimaal 10 voorzieningen toe te voegen om uw gelegenheid het beste weer te geven.
  • Overige informatie: Vergeet niet het hotelbeleid wat betreft kinderen, huisdieren, transport/shuttles, maaltijden en roken te vermelden, evenals in- en uitchecktijden.

Problemen met de inhoud? Als Onmiddellijk boeken in uw markt beschikbaar is, kunt u enkele testreisdata invoeren en het boekingsproces doorlopen om te controleren of alles naar behoren werkt.

Actie ondernemen: in de meeste gevallen kunt u problemen verhelpen door de bijbehorende inhoudsvelden van het systeem van uw connectiviteitspartner te controleren en de informatie die u uw connectiviteitspartner levert aan te passen met behulp van de bovenstaande richtlijnen. Indien u problemen ondervindt, kunt u contact opnemen met uw connectiviteitspartner.

API-connectiviteit

Een goede API-connectiviteit is essentieel voor conversie op TripAdvisor. Als reizigers foutberichten ontvangen wanneer ze gaan boeken, zult u deze gasten verliezen. Het is daarom zeer belangrijk om een laag foutenpercentage van uw API-connectiviteit te hebben (minder dan 5%) om zoekers om te zetten in boekers.

Wilt u zien hoe u het doet? Bezoek het Prestatiecentrum voor Onmiddellijk boeken en bekijk de score van uw API-connectiviteit en bijbehorende foutenpercentage. 

Onderneem actie: Als uw foutenpercentage hoger is dan 5% is er een probleem met uw API-connectiviteit en moet u direct contact opnemen met uw connectiviteitspartner.

Commissietarief

De meest eenvoudige manier om meer reizigersweergaven en daardoor meer boekingen te krijgen, is om te kiezen voor een hoger commissietarief bij Onmiddellijk boeken. Door een commissietarief van 15% te kiezen, verdubbelt u feitelijk het aantal keer dat uw gelegenheid door potentiële gasten wordt bekeken. Om uw commissietarief te wijzigen, klikt u op het tabblad 'Instellingen in het Onmiddellijk boeken-menu en kiest u voor 'Commissie wijzigen' aan de rechterzijde van de pagina.

Laatst bijgewerkt: 12 augustus 2016

Werkt u zich een slag in de rondte om boekingen binnen te halen?

Werkt u zich een slag in de rondte om boekingen binnen te halen? Bekijk deze video en vind uw weg naar succes met TripAdvisor Onmiddellijk boeken.

Reizigers houden net als u van eenvoudiger boeken.Daarom heeft TripAdvisor Onmiddellijk boeken ontwikkeld.Miljoenen reizigers op de grootste reiswebsite ter wereld kunnen nu rechtstreeks bij u boeken, zonder TripAdvisor te verlaten.

Bekijk deze korte video voor meer informatie over Onmiddellijk boeken. Ontdek hoe:

  • U rechtstreekse boekingen binnenhaalt zonder gebruik te maken van een extra distributiekanaal.
  • U de gastenrelatie direct vanaf het begin beheert.
  • U uw resultaten exact kunt bijhouden.
  • U alleen voor voltooide verblijven betaalt dankzij ons concurrerende commissiemodel.

TripAdvisor Onmiddellijk boeken biedt voordelen voor u én uw gasten. Bekijk de bovenstaande video en binnen vijf minuten kunt u al aan de slag

Laatst bijgewerkt: 16 december 2016

Vanaf het begin de controle over de gastenrelatie

Vanaf het begin de controle over de gastenrelatie Waarom u zo snel mogelijk de gastenrelatie zelf wilt beheren.

Of u nu een front office manager, omzetmanager of B&B-eigenaar bent, hier volgen vier redenen waarom het voor u van cruciaal belang is dat u gastenrelaties vanaf het moment van boeken actief beheert.

1. U bouwt meteen loyaliteit op.

Gelegenheden met het grootste aantal terugkerende gasten zijn 34% meer geneigd om zich te concentreren op het creëren en versterken van de gastenrelatie voorafgaand aan het verblijf.

Loyaliteit vraagt om het opbouwen van een relatie. En het opbouwen van die relatie vraagt om betrokkenheid bij uw gasten. Dus waarom geven slechts 1 op de 4 accommodaties wereldwijd prioriteit aan het opbouwen van een relatie voorafgaand aan het verblijf?1

Volgens gegevens uit diezelfde TripBarometer 2014, zijn bedrijven met het hoogste aantal terugkerende gasten 34 % meer geneigd zich te concentreren op het creëren en versterken van de gastenrelatie voorafgaand aan het verblijf. Hoe? Het is geen verrassing dat ze ook 34% meer geneigd zijn om actief contact op te nemen met gasten over hun aankomende reis.

2. U bereikt gasten wanneer ze in de juiste stemming zijn.

Dus waarom helpt actief beheer van de gastenrelatie in deze periode bij het opbouwen van een positieve relatie? De stemming van de reiziger is het best in de periode voorafgaand aan de reis en bij aankomst. Verwachting is een krachtige emotie. Gasten zien uit naar hun reis en u heeft de kans een band op te bouwen wanneer de verwachtingen het hoogst zijn. Loop niet deze gouden kans mis om lokale informatie te delen, gasten kennis te laten maken met uw gelegenheid en het belangrijkst: om gasten het gevoel te geven dat ze gewaardeerd worden.

3. U profiteert van extra weken vol upsellmogelijkheden.

Bedenk hoeveel van uw gasten van tevoren boeken. 83% van de reizigers wereldwijd geeft aan meestal ten minste drie weken voor aankomst te boeken.2 Het laten varen van de kans een relatie op te bouwen tijdens deze periode, is alsof u wacht met het begroeten van uw gasten tot ze al uitgecheckt zijn. Welke hoteleigenaar wil er nu niet ten minste drie weken hebben om betrokkenheid bij gasten te creëren, voor upselling en om hen in een goed humeur te brengen voor ze ook maar zijn gearriveerd?

4. U bespaart geld en energie.

Een stukje wijsheid waar we allemaal iets mee kunnen: het is veel goedkoper om gasten te behouden dan om nieuwe gasten binnen te halen. Sterker nog, een onderzoek door Boston Consulting Group toonde aan dat marketing voor bestaande klanten ongeveer $ 7 USD kost, in vergelijking met $35 USD voor de acquisitie van een nieuwe klant door middel van dezelfde methoden.3 Het opbouwen van een sterke relatie met gasten vanaf dag één, is de eerste stap naar het behouden van klanten en herhaalboekingen.

Ontvang meer directe boekingen

Om u meteen vanaf het begin te helpen bij het beheren van de gastenrelatie, heeft TripAdvisor Onmiddellijk boeken opgezet. Nu kunnen reizigers rechtstreeks bij u boeken op TripAdvisor. U beheert de gastenrelatie direct na het boeken en wij werken samen met uw connectiviteitspartner zodat u geen extra boekingskanaal hoeft te beheren.


  • 1. TripBarometer, september 2014. https://www.tripadvisor.nl/TripAdvisorInsights/n2503/tripbarometer-september-2014-wereldwijd-psychology-travel-de-psychologie-van-reizen
  • 2. TripBarometer april 2014, https://www.tripadvisor.nl/TripAdvisorInsights/n2200/tripbarometer-april-2014-wereldwijde-editie
  • 3. http://www.ironmountain.com/Services/Marketing-Production-and-Fulfillment-Services/~/media/EF8F4D10EABE46F2BB0EBEC0DA1452C5.pdf
Laatst bijgewerkt: 11 december 2014

Veelgestelde vragen: Onmiddellijk boeken op TripAdvisor

Veelgestelde vragen: Onmiddellijk boeken op TripAdvisor

Hoe Onmiddellijk boeken werkt

Wat is Onmiddellijk boeken?

Miljoenen reizigers kunnen nu rechtstreeks kamers boeken op TripAdvisor. Met Onmiddellijk boeken kunnen eigenaren van accommodaties op een eenvoudige manier profiteren van dit krachtige, nieuwe boekingskanaal en conversies optimaliseren op de grootste reiswebsite ter wereld. Gelegenheden kunnen rechtstreeks reserveringen verwerken via hun vertrouwde connectiviteitspartners en ze beheren de gastenrelaties vanaf het begin. Dankzij ons commissiemodel waarbij u ‘betaalt voor verblijven’ loopt u geen risico en zijn er geen kosten vooraf aan verbonden.

Hoe werkt het?

Dankzij Onmiddellijk boeken hebben reizigers alle gegevens die ze nodig hebben om rechtstreeks hun verblijf bij u op TripAdvisor te boeken. TripAdvisor werkt samen met uw connectiviteitspartner om uw rechtstreekse tarieven en beschikbaarheid weer te geven op uw vermeldingspagina. Wanneer reizigers klikken op 'Boek op TripAdvisor', kunnen ze eenvoudig omschakelen van zoeken naar boeken zonder de website te verlaten. Het boekingsproces is volledig geoptimaliseerd voor desktop-, tablet- en mobiele platforms en alle wereldwijde valuta. U ontvangt de boekingen rechtstreeks via uw connectiviteitspartner en u betaalt alleen commissie voor voltooide verblijven. Daarnaast profiteert u van exclusieve gegevens over uw prestaties.

Hoe kan ik mijn campagne activeren?

Bezoek http://www.tripadvisor.nl/InstantBooking voor meer informatie en om u aan te melden. U kunt ook meer hierover lezen in onze snelstartgids voor Onmiddellijk boeken.  

Wat is een connectiviteitspartner?

Een connectiviteitspartner is een bedrijf zoals een CRS (centraal reserveringssysteem), Internet Booking Engine of channel manager die de software levert om uw boekingen te ondersteunen en te beheren. Deze partners werken samen met TripAdvisor om uw tarieven en beschikbaarheid te tonen op uw vermeldingspagina. Als u een boeking ontvangt via Onmiddellijk boeken van TripAdvisor, dan worden de reizigersgegevens en betaling rechtstreeks aan u doorgegeven. Weet u niet of uw connectiviteitspartner al Onmiddellijk boeken van TripAdvisor aanbiedt? Bekijk de volledige lijst met gecertificeerde connectiviteitspartners hier.

Wat is een reizigersweergave?

Een reizigersweergave is elke weergave van 'Boek op TripAdvisor' voor uw gelegenheid. Zodra een reiziger de data invoert voor zijn of haar reis, verschijnt 'Boek op TripAdvisor' met de tarieven en beschikbaarheid op zowel de pagina van uw gelegenheid als de pagina met zoekresultaten van uw locatie. Als een reiziger 'Boek op TripAdvisor' ziet, kan deze functie aangeboden worden door uzelf of door een van uw distributiepartners.

Hoeveel kost het?

Onmiddellijk boeken is gebaseerd op een commissiemodel waarbij u ‘betaalt voor verblijven’. U kunt uit twee commissietarieven kiezen: 15% of 12%. Het aantal reizigersweergaven van 'Boek op TripAdvisor' (zie hierboven) dat u ontvangt, wordt bepaald door de commissie die u kiest. Wanneer u kiest voor een commissietarief van 15%, kunt u aanspraak maken op de helft van alle reizigersweergaven van 'Boek op TripAdvisor' en op de boekingen die uit deze weergaven kunnen voortkomen. Of u kiest voor een commissietarief van 12% om een kwart van alle reizigersweergaven en de daaruit voortkomende boekingen te ontvangen.

Bijvoorbeeld: als 'Boek op TripAdvisor’ 100 keer wordt weergegeven voor uw gelegenheid en u heeft voor een commissie van 15% gekozen, zullen uw tarieven en beschikbaarheid minimaal 50 keer worden weergegeven. Bij de commissie van 12% zullen deze minimaal 25 keer worden weergegeven.

Wat gebeurt er met de resterende weergaven? Deze worden toegewezen aan andere distributiepartners (zoals online reisbureaus) die ook deelnemen aan Onmiddellijk boeken en de mogelijkheid hebben de tarieven en beschikbaarheid van uw gelegenheid weer te geven.

Houd er rekening mee: om reizigers de best mogelijke boekingservaring te bieden, moeten uw tarieven hetzelfde zijn als, of beter zijn dan de tarieven van uw andere distributiepartners. U dient duidelijke, volledige kamertarieven en -beschrijvingen te verstrekken voor reizigers. Als u geen beschikbaarheid heeft, uw tarieven niet concurrerend zijn of als u onvolledige kamergegevens en beschrijvingen verstrekt, kan het zijn dat uw tarieven niet weergegeven worden. Daarnaast betaalt u alleen commissie nadat een reiziger zijn of haar verblijf bij u volbracht heeft.

Wat is een distributiepartner of distributiekanaal?

Dit zijn partners die u tegen een vergoeding helpen bij het verkopen van kamers in uw gelegenheid. Hieronder kunnen online reisbureaus (OTA's), wereldwijde distributiesystemen (GDS'en) en andere bemiddelaars vallen.Uw relaties met deze partners worden onafhankelijk van TripAdvisor opgezet en onderhouden. 

Wat wordt bedoeld met 'ik beheer zelf de klantenrelaties vanaf het begin'?

Wanneer de gast een boeking op TripAdvisor voltooit, worden de boekingsgegevens via uw connectiviteitspartner rechtstreeks naar u verzonden. Vanaf dat moment bent u vrij om contact met de gast op te nemen door middel van een bevestiging per e-mail en een klantenrelatie op te bouwen. Hierdoor kunt u ook rechtstreekse en praktische klantenservice bieden voor elke reservering.

Wat gebeurt er als de gast de reservering moet annuleren?

Als een gast een reservering annuleert, kan uw connectiviteitspartner automatisch een melding naar TripAdvisor sturen. Is dit niet mogelijk, dan kunt u ons een melding sturen via uw Onmiddellijk boeken-menu. Sommige connectiviteitspartners bieden gasten ook de mogelijkheid om rechtstreeks op TripAdvisor te annuleren. Indien dit gebeurt, zullen wij u hiervan op de hoogte brengen via uw connectiviteitspartner.

Elke maand ontvangt u een rapport met de reserveringen die volbracht zijn. Als hierin een boeking staat die geannuleerd is, kunt u het rapport bijwerken via uw Onmiddellijk boeken-menu zodat de annulering erop staat. U wordt in ieder geval niet gefactureerd voor boekingen die zijn aangemerkt als geannuleerd.

Reizigersweergaven, commissietarieven, belastingen, &toeslagen en betalingen

Hoe betaal ik voor reserveringen die zijn gemaakt via Onmiddellijk boeken?

Onmiddellijk boeken is een op commissie gebaseerd product. U betaalt alleen voor boekingen die tot een verblijf leiden. U wordt op maandelijkse basis gefactureerd, waarbij elk gefactureerde item staat voor een volbracht verblijf dat is geboekt via Onmiddellijk boeken. U krijgt de mogelijkheid om deze kosten te bekijken en eventuele wijzigingen aan te brengen op basis van veranderde boekingen. Daarna zal het factuurbedrag in rekening gebracht worden volgens de betaalmethode die u heeft gekozen bij het aanmelden voor Onmiddellijk boeken. De betaalmethoden variëren per land. Hieronder kunnen creditcards, automatische incasso, Automated Clearing House (ACH) of facturering vallen. Meer over betalingen voor Onmiddellijk boeken vindt u hier.

Waarom zou ik kiezen voor het commissietarief van 15% in plaats van het tarief van 12%?

Het hogere commissietarief verdubbelt uw deel van reizigersweergaven van 'Boek op TripAdvisor'. Dit verhoogt de potentiële boekingen die u rechtstreeks ontvangt op TripAdvisor, ten opzichte van een tussenpersoon zoals een online reisbureau. En omdat Onmiddellijk boeken gebaseerd is op een commissiemodel, betaalt u alleen wanneer reizigers bij uw gelegenheid verblijven.  

Wat gebeurt er met de reizigersweergaven van 'Boek op TripAdvisor' die ik niet ontvang?

Alle reizigersweergaven van ‘Boek op TripAdvisor’ die u niet ontvangt, worden toegewezen aan andere distributiepartners, zoals online reisbureaus die deelnemen aan Onmiddellijk boeken en tarieven en beschikbaarheid van uw gelegenheid hebben.

Zullen mijn distributiepartners mij overbieden?

Onmiddellijk boeken is niet gebaseerd op biedingen. Als u kiest voor de commissie van 15%, u beschikbaarheid heeft, u volledige en juiste kamergegevens toont en uw tarieven concurrerend zijn, dan ontvangt u de helft van de weergaven voor reizigers en de daaruit voortvloeiende boekingen. Als u kiest voor de commissie van 12%, dan is een kwart van de weergaven voor u. Ook dit is op voorwaarde dat u beschikbaarheid heeft, u volledige en juiste kamergegevens toont en uw tarieven concurrerend zijn. De resterende reizigersweergaven worden toegewezen aan andere distributiekanalen die deelnemen aan Onmiddellijk boeken voor uw gelegenheid.

Waarom moet ik een specificatie van belastingen & toeslagen uit mijn basistarief opgeven?

Op sommige domeinen wordt uw basistarief minus belastingen en toeslagen weergegeven. Als uw basistarief belastingen en toeslagen bevat, kan uw gelegenheid duurder lijken dan de concurrenten. Indien u uw connectiviteitspartner op dit moment nog geen specificatie van belastingen en toeslagen biedt, kunt u een schatting doorgeven in het aanmeldproces van Onmiddellijk boeken of in het tabblad 'Instellingen' van het Onmiddellijk boeken-menu.

Welk soort kosten wordt gerekend onder 'belastingen en toeslagen' voor Onmiddellijk boeken?

Voor Onmiddellijk boeken-doeleinden, omvatten 'belastingen' nationale belastingen (inclusief btw), lokale belastingen (inclusief provinciale en gemeentelijke belastingen), toerismebelasting zoals geheven in het relevante rechtsgebied en andere verplichte belastingen die door een autoriteit worden opgelegd. 'Toeslagen' omvatten boekingstoeslagen van de boekingsagent, verplichte resort- of servicetoeslagen (bijv. fooien), evenals andere toeslagen.

Wordt er btw gerekend over mijn commissiebetalingen?

Ja, in het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie kan er btw gerekend worden over de commissiebetalingen aan TripAdvisor. Als er btw wordt gerekend, dan wordt dit bedrag bij de commissie opgeteld.

Probleemoplossing

Mijn connectiviteitspartner biedt geen Onmiddellijk boeken aan. Wat kan ik doen?

Laat uw interesse in Onmiddellijk boeken aan uw connectiviteitspartner merken en moedig ze aan om een certificering aan te vragen op www.tripadvisor.nl/ConnectivityPartnerSignup. Voor een lijst met connectiviteitspartners die op dit moment zijn gecertificeerd voor Onmiddellijk boeken, gaat u naar www.tripadvisor.nl/ConnectivityPartners.

Mijn connectiviteitspartner is gecertificeerd, maar ik krijg een foutmelding bij het aanmelden dat dit niet het geval is. Wat moet ik doen?

Als uw connectiviteitspartner gecertificeerd is, maar als u zich niet kunt aanmelden, is er waarschijnlijk een probleem met de feed die TripAdvisor van uw partner ontvangt. Neem contact op met uw partner om er zeker van te zijn dat uw accommodatie is toegevoegd aan zijn of haar Onmiddellijk boeken-feed van TripAdvisor.

De informatie over de tarieven en beschikbaarheid voor mijn gelegenheid op TripAdvisor is onjuist. Wat moet ik doen?

De informatie over de tarieven en beschikbaarheid die u ziet in Stap 1 van het installatieproces van Onmiddellijk boeken, krijgen wij van uw connectiviteitspartner. Deze stap bevestigt dat de informatie die u in het systeem van uw connectiviteitspartner heeft ingevoerd (inclusief belastingen en voorwaarden) juist is, en dat uw partner dit correct naar TripAdvisor overbrengt. Als u een probleem tegenkomt, log dan eerst in op het systeem van uw connectiviteitspartner om de prijzen, belastingen en toeslagen op juistheid te controleren. Als alles juist wordt weergegeven, neem dan contact op met uw aanbieder om het probleem op te lossen. Als de tarieven na contact met uw aanbieder nog steeds niet juist zijn, dien dan een supportaanvraag in. Dit kunt u doen door op de link 'Contact met support opnemen' te klikken onder de knop met het vraagteken in Stap 1. 

Waarom laat 'Boek op TripAdvisor' mijn tarieven en beschikbaarheid niet zien?

Als u het hogere commissietarief selecteert, ontvangt uw gelegenheid de helft van de 'Boek op TripAdvisor'-weergaven voor reizigers, of een kwart van de weergaven met het lagere commissietarief. Als de tarieven en beschikbaarheid van uw andere distributiepartners (zoals online reisbureaus) consistent worden weergegeven en die van u niet, volgen hier een paar controlepunten:

  1. Bekijk allereerst uw Onmiddellijk boeken-menu om zeker te zijn dat uw campagne nog steeds actief is.
  2. Controleer vervolgens of uw connectiviteitspartner op de juiste manier toegang heeft tot uw tarieven en beschikbaarheid.
  3. Zorg er ten slotte voor dat uw prijzen gelijk zijn aan, of beter zijn dan die van uw andere distributiepartners, indien u die heeft. Als uw prijzen niet concurrerend zijn, kunnen uw tarieven en beschikbaarheid wellicht niet worden weergegeven in de Onmiddellijk boeken-plaatsing.
  4. Bekijk de tarieven, beschrijvingen en foto’s van de kamers die u wilt gebruiken voor Onmiddellijk boeken. Als de gegevens onvolledig, ontbrekend of verwarrend voor reizigers zijn, laat u ook kansen liggen voor Onmiddellijk boeken.

Meer hulp nodig? Bezoek het 'Prestatiecentrum' in uw Onmiddellijk boeken-menu om te zien waar u uw prestaties van Onmiddellijk boeken kunt verbeteren

Laatst bijgewerkt: 3 december 2014

Verhoog de conversieratio van Onmiddellijk boeken

Verhoog de conversieratio van Onmiddellijk boeken Belangrijke dingen die u kunt doen om het aantal boekingen te verhogen dat u ontvangt via de 'Boeken op TripAdvisor'-plaatsing.

Het is belangrijk dat de gegevens van de kamers die u gebruikt voor Onmiddellijk boeken zo volledig en precies mogelijk zijn. Dit helpt u om een hogere conversieratio en meer boekingen te behalen. Lees verder voor tips voor het aanbieden van inhoud van hoge kwaliteit die reizigers nodig hebben om direct op TripAdvisor een verblijf bij u te boeken.

Essentiële kamerinformatie

Gasten hebben volledige informatie nodig bij het maken van hun boekingsbeslissingen, inclusief een volledige beschrijving van de kamer, de juiste tarieven en een degelijk annuleringsbeleid. We hebben deze gegevens nodig voor elk van uw kamers of tarieven, anders kunnen we ze niet weergeven in de 'Boek op TripAdvisor'-plaatsing. In een aantal gevallen geven we een kamer of tarief niet weer:

  • Ontbrekend of kort annuleringsbeleid: We verwijderen de kamer of het tarief wanneer het annuleringsbeleid ontbreekt, te kort is of niet beschrijvend genoeg is om nuttige informatie te bieden. 
    • Tip: een duidelijk en beknopt annuleringsbeleid geeft uw gelegenheid een voordeel en helpt potentiële gasten snel en met vertrouwen boekingsbeslissingen te nemen. Gebruik woorden en zinnen die reizigers begrijpen en vermijd het gebruik van vakjargon of afkortingen (zoals 'Anu' voor annuleren of 'na' voor nachten).
    • Voorbeeld: Bij annuleringen binnen 24 uur wordt er een toeslag van 1 nachttarief en een belastingsboete in rekening gebracht. Ook kunnen we geen restituties verstrekken aan gasten die hun geplande verblijf niet benutten of vroeger uitchecken.
  • Ontbrekende of korte kamernaam en kamerbeschrijving: We geven de kamer of het tarief niet weer wanneer de naam en beschrijving ontbreken, alleen cijfers of symbolen bevatten, te kort zijn om betekenisvolle informatie te bevatten of branchterminologie of -afkortingen bevatten die een gemiddelde gast niet zal begrijpen.
    • Tip: de naam van de kamer of het tarief is het eerste stukje informatie dat gasten zien. Houd het kort maar boeiend zodat het potentiële klanten aantrekt. De kamer- of tariefbeschrijvingen bieden gasten meer details over het specifieke aanbod. Het is dan ook belangrijk om voldoende details te bieden die hen helpen bij het nemen van de boekingsbeslissing, zonder dat u ze ondersneeuwt met informatie.
    • Voorbeeld van kamernaam: Club-suite, uitzicht op zee, inclusief ontbijt
      Voorbeeld van kamerbeschrijving: onze Club-suite van 75 m2 beschikt over een kingsize bed. Deze suite is voorzien van een openhaard, flatscreen-tv, gratis high-speed wifi, een kluis in de kamer en luxe badkamerfaciliteiten. Bij het tarief is ook ieder dag een Continentaal ontbijt inbegrepen dat u kunt nuttigen in de hoofdeetzaal.

  • Ontbrekende of korte kamernaam en ongeldige foto: Als er bij een kamernaam de bovenstaande problemen staan vermeld en er is geen foto, of de foto laat niet de betreffende kamer zien, dan kunnen we deze niet weergeven.
    • Tip: Toon reizigers foto's die de betreffende kamer die ze voor dat tarief kunnen verwachten het beste weergeven. Vermijd het gebruik van foto's van andere voorzieningen, zoals openbare ruimten in uw gelegenheid. Deze zijn niet erg nuttig tijdens de boekingsfase.
    • Voorbeeld: (zie rechts)

Andere veelvoorkomende problemen die van invloed zijn op uw conversieratio

Hieronder vindt u enkele andere veelvoorkomende problemen die we tegenkomen met aangeleverde inhoud voor Onmiddellijk boeken. Door deze problemen te vermijden kunt u optimaal gebruik maken van uw 'Boek op TripAdvisor'-plaatsing, wat kan leiden tot meer boekingen:

  • Taalkeuze: om zichtbaar te zijn in de 'Boek op TripAdvisor'-plaatsing dient u de inhoud in de juiste taal voor de reiziger aan te leveren.  Zorg ervoor dat uw inhoud is vertaald naar de talen waarvoor u verwacht de meerderheid van uw boekingen te ontvangen.
  • Onverwachte symbolen: soms verschijnen er vreemde symbolen (•) in een kamer- of tariefnaam, beschrijvingen of het beleid. Deze symbolen maken voor uw reizigers moeilijk om de inhoud te begrijpen. Lees uw inhoud goed na, om te beoordelen of deze begrijpelijk is wanneer de inhoud op TripAdvisor wordt weergegeven.
  • Onvoldoende of verwarrende informatie: De informatie over uw kamers en het beleid dient volledig en eenvoudig te begrijpen te zijn voor de gemiddelde gast. De lay-out van de gegevens dient overzichtelijk te zijn zonder ( _ ) of verticale lijnen ( | ) tussen woorden of velden. Bijvoorbeeld, wanneer uw incheckbeleid het volgende vermeldt 'Gasten dienen binnen _0:00 en 0:00_ in te checken', kan het zijn dat de underscores een reiziger verward en dat deze vervolgens mogelijk niet boekt bij uw gelegenheid.
  • Alleen maar hoofdletters: ga voorzichtig om met het gebruik van alleen maar hoofdletters in kamerinformatie, vooral in kamernamen of -beschrijvingen. Het is gebleken dat dit leidt tot een lager conversieratio.
  • Taalgebruik voor website en URL: De URL van uw website mag niet voorkomen in uw beschrijvingen of uw beleidsteksten. Zorg er ook voor dat de tekst die u aanlevert begrijpelijk is voor de lezers op TripAdvisor.
  • Informatie op de verkeerde plek:  Controleer of al uw informatie in de juiste velden staat. Zo moet uw kamerbeschrijving niet in het veld voor uw annuleringsbeleid verschijnen.

Het oplossen van inhoudsproblemen

U ontvangt een melding van TripAdvisor als we zien dat één van deze problemen voorkomt in de inhoud van uw gelegenheid. Als u zich in een markt bevindt waarvoor Onmiddellijk boeken al beschikbaar is, kunt u ook enkele testreisdata invoeren op uw gelegenheidspagina om te controleren welke inhoud u heeft aangeleverd voor de 'Boek op TripAdvisor'-plaatsing.

In de meeste gevallen kunt u deze problemen oplossen door de informatie aan te passen die u heeft aangeleverd aan uw connectiviteitspartner. Deze informatie moet in hun systeem worden aangepast.

Overige tips voor een hogere conversieratio

Hier volgen nog meer tips die u kunnen helpen uw conversieratio voor Onmiddellijk boeken te verhogen:

  • Gebruik de beste kamer-/tariefnamen: de naam van de kamer of het tarief is de eerste informatie die gasten zien. Houd de naam kort maar ook boeiend zodat deze gasten nieuwsgierig maakt.
  • Schrijf een aantrekkelijke beschrijving: beschrijvingen bieden gasten meer details over de specifieke kamer of het specifieke tarief dat ze hebben geselecteerd. Het belangrijkste is de balans te vinden tussen het aanbieden van voldoende details die gasten helpen bij hun boekingsbeslissing en het ondersneeuwen van uw gasten met te veel informatie.
  • Vertel gasten over uw voorzieningen: Voor gasten is het erg nuttig om bij het boeken een lijst met voorzieningen te kunnen bekijken. Ook hier is het wederom belangrijk om de gast niet te overladen met mogelijk onnodige details maar u te richten op de meest belangrijke voorzieningen. Probeer te voorkomen dat u voorzieningen opnieuw benoemd die u ook al heeft vermeld in uw kamerbeschrijving.
  • Zorg ervoor dat uw beleidsregels direct duidelijk zijn: zorg ervoor dat reizigers direct toegang hebben tot alle belangrijke beleidsregels, inclusief het betaalbeleid (hoe worden kosten op de creditcard in rekening gebracht), bezettingsbeleid, incheck-/uitchecktijden en alle andere belangrijke details waarvan gasten op de hoogte moeten zijn voordat ze boeken. 

Vergeet niet, u kunt altijd de prestaties van uw gelegenheid terugvinden via het Onmiddellijk boeken-menu in het Management Center.

Laatst bijgewerkt: 2 juni 2015

9 tips voor succes met Onmiddellijk boeken

9 tips voor succes met Onmiddellijk boeken Gebruik deze tips om meer zoekers om te zetten in boekers op uw TripAdvisor-pagina

1. Controleer uw beschikbaarheid

Om uw volledige aandeel reizigersweergaven te krijgen, moet u beschikbaarheid hebben voor de data waarop potentiële gasten zoeken. Controleer uw beschikbaarheid voor een aantal dagen waarvan u zeker weet dat u kamers beschikbaar heeft. Zo ontdekt u of uw informatie juist wordt weergegeven op TripAdvisor. Als uw beschikbaarheid onjuist is, controleer dan uw instellingen in het systeem van uw connectiviteitspartner om te achterhalen waarom dit het geval is. 

2. Zorg dat uw prijzen concurrerend zijn

Om reizigers de best mogelijke boekingservaring te bieden, moet u ervoor zorgen dat uw prijzen concurrerend zijn met die van andere distributiekanalen. Als dit niet zo is, kunnen uw tarieven wellicht niet worden weergegeven in de Onmiddellijk boeken-plaatsing. U ontdekt het eenvoudigst of uw prijzen concurrerend zijn door naar uw Prestatiecentrum voor Onmiddellijk boeken te gaan. Ga in het Management Center naar het menu 'Producten' bovenaan de pagina, kies 'Onmiddellijk boeken’ en klik vervolgens op 'Prestatiecentrum’. Bekijk vervolgens de sectie Prijzen om te zien hoe vaak uw tarieven lager, hetzelfde of hoger zijn dan andere distributiekanalen (online reisbureaus).

3. Lever hoogwaardige inhoud 

Het is belangrijk om te controleren of de kamergegevens (annuleringsbeleid, kamerbeschrijvingen, voorzieningen, etc.) en afbeeldingen die u toont aan potentiële gasten zo compleet en nauwkeurig mogelijk zijn. Lees hier tips voor het aanbieden van inhoud van hoge kwaliteit die reizigers nodig hebben om bij u te boeken. 

4. Doe een testboeking

Om te controleren of uw beschikbaarheid, tarieven en kamerinformatie op de juiste manier aan reizigers worden weergegeven, kunt u een testboeking uitvoeren. Nadat u klaar bent met testen, dient u de testreservering in het Onmiddellijk boeken-menu te annuleren. 

5. Houd uw prestaties bij

Gebruik het Onmiddellijk boeken-menu om uw boekingen te beheren, omzet bij te houden en facturen te betalen. Met het Onmiddellijk boeken-menu houdt u heel eenvoudig uw prestaties bij. Bekijk onze insidershandleiding voor meer informatie over handige tools. 

6. Beheer vanaf het begin de gastenrelatie

Wanneer de gast een boeking op TripAdvisor voltooit, worden de boekingsgegevens via uw connectiviteitspartner naar u verzonden. Uit de TripBarometer bleek dat de stemming van de reiziger het best is in de periode voorafgaand aan de reis en bij aankomst.1Bouw vanaf het begin een relatie op met uw gasten door ze te bedanken voor hun boeking, plaatselijke informatie te delen en ze kennis te laten maken met uw gelegenheid.

7. Stuur waardetoevoegende aanbiedingen

83% van de reizigers wereldwijd geeft aan meestal ten minste drie weken voor aankomst te boeken.2. Dit betekent dat u tijd heeft om een relatie op te bouwen met uw toekomstige gasten en ze upsellmogelijkheden te bieden met waardetoevoegende aanbiedingen, zoals 10% korting op een spabehandeling.

8. Vereffen uw reserveringen

Met Onmiddellijk boeken betaalt u alleen voor boekingen die tot een verblijf leiden. Het is belangrijk om uw maandfacturen te controleren zodat alle annuleringen en boekingswijzigingen juist op uw rekening worden weergegeven.  

9. Moedig uw gasten aan om beoordelingen te schrijven

Vergeet tot slot niet gasten te vragen een beoordeling te schrijven wanneer ze weer thuis zijn. Dit is een eenvoudige manier om uw reputatie op TripAdvisor op te bouwen en meer publiciteit voor uw gelegenheid te genereren. 

 

1. TripBarometer, september 2014. https://www.tripadvisor.nl/TripAdvisorInsights/n2503/tripbarometer-september-2014-wereldwijd-psychology-travel-de-psychologie-van-reizen

​2. TripBarometer, April 2014. https://www.tripadvisor.nl/TripAdvisorInsights/n2200/tripbarometer-april-2014-wereldwijde-editie

Laatst bijgewerkt: 10 januari 2018

Een win-winsituatie voor onafhankelijke hotels

Een win-winsituatie voor onafhankelijke hotels Hoe een onafhankelijke accommodatie TripAdvisor gebruikt om zijn zichtbaarheid te vergroten, bezoekers van de website om te zetten in boekers en waardevolle klantenrelaties te creëren.

Arbuckle Lodge is een onafhankelijk hotel en ligt tussen de Black Hills en Yellowstone National Park in Gillette, Wyoming. Gasten op TripAdvisor zijn laaiend enthousiast over de charme en de voorzieningen van dit hotel in het 'Wilde Westen'.

Michelle Nelson, een van de eigenaren van Arbuckle Lodge, investeert in de zichtbaarheid van de gelegenheid en in een relatie met gasten. Nelson zegt: “We werken hard om een geweldig product en geweldige service aan onze gasten te leveren. Ons hotel staat meestal op nr. 1 of 2 van alle hotels in Gillette die op TripAdvisor staan.”

De zichtbaarheid van Arbuckle vergroten 

Concurreren met andere grote hotelketens in de regio blijft echter lastig.

“Als je met grote ketens concurreert, is het lastig voor onafhankelijke hotels zoals dat van ons om de bekendheid te vergroten,” zegt Michelle Nelson. “Maar TripAdvisor heeft onze zichtbaarheid wel degelijk vergroot. Het is een buitengewoon succesvolle tool.”

“TripAdvisor wordt elke dag groter. Ik zie steeds meer bedrijven die rekenen op TripAdvisor om hun hotelervaring goed en onvergetelijk te maken.”

De vraag is nu: hoe heeft Nelson TripAdvisor gebruikt om de zichtbaarheid te vergroten? Allereerst heeft ze samen met het personeel de vermelding van Arbuckle bijgewerkt met voorzieningen, een officiële beschrijving en meer dan 30 managementfoto's. Vervolgens maakten ze gebruik van de Beoordelingenservice om regelmatig feedback van gasten te verzamelen, aangezien TripAdvisor-reizigers graag nieuwe beoordelingen lezen. Daarnaast geeft Arbuckle prioriteit aan het reageren op deze beoordelingen. 

“TripAdvisor wordt elke dag groter”, zegt Nelson. “Ik zie steeds meer bedrijven die rekenen op TripAdvisor om hun hotelervaring goed en onvergetelijk te maken.”

Nelson vindt dat de kwaliteit van de inhoud op TripAdvisor ook verbeterd is:

“TripAdvisor-reizigers stoppen veel tijd en moeite in een objectieve en eerlijke beoordeling van het hotel. De meeste beoordelingen zijn redelijk lang en bevatten meerdere aandachtspunten. Dit verschilt aanzienlijk van andere beoordelingswebsites: deze bevatten vaker beoordelingen van hoogstens een of twee zinnen.”

Hogere gemiddelde dagelijkse tarieven en winst genereren 

Zodra Nelson de zichtbaarheid op TripAdvisor had vergroot, wilde ze hier graag van profiteren. Op het moment dat InnLink, haar connectiviteitspartner, werd gecertificeerd voor Onmiddellijk boeken, meldde ze zich direct aan.

Nelson zegt:Zodra gasten onze beoordelingen op TripAdvisor lazen en onze foto’s bekeken, wisten we zeker dat ze nergens anders heen wilden gaan. Onmiddellijk boeken is een eenvoudige manier om ons hotel te boeken. Gasten kunnen boeken terwijl ze op de website over het hotel lezen.”

“De tarieven zijn redelijk, de boekingen zijn vergelijkbaar met die van grote kanalen en we vinden het geweldig dat het boekingsproces voor gasten soepel en eenvoudig verloopt ...”

De resultaten van Arbuckle zijn tot op heden sterk. Reserveringen via Onmiddellijk boeken zijn gemiddeld tot 16% meer winstgevend dan reserveringen via online reisbureaus.

“De tarieven zijn redelijk, de boekingen zijn vergelijkbaar met die van grote kanalen en we vinden het geweldig dat het boekingsproces voor gasten soepel en eenvoudig verloopt”, zegt Nelson. “Daarnaast is het gemiddelde dagelijkse tarief vrij hoog. Dit komt omdat reizigers voor onze reguliere tarieven boeken.” 

Ze vertelt verder: “In het algemeen is TripAdvisor een geweldige manier om loyale klanten te creëren die op zoek zijn naar een geweldige ervaring tijdens hun reis. Daarom zijn we ervan overtuigd dat het marktaandeel van Onmiddellijk boeken in de toekomst nog groter zal zijn.”

Een waardevolle langdurige relatie met gasten opbouwen 

Doordat Arbuckle vanaf het begin toegang heeft tot gastgegevens, kan het met Onmiddellijk boeken een waardevolle langdurige relatie met gasten opbouwen.

“In het algemeen is TripAdvisor een geweldige manier om loyale klanten te creëren die op zoek zijn naar een fantastische ervaring tijdens hun reis. Daarom zijn we ervan overtuigd dat het marktaandeel van Onmiddellijk boeken in de toekomst nog groter zal zijn.”

“Toegang tot gastgegevens is essentieel voor ons bedrijf,” zegt Nelson. “Door middel van deze gegevens kunnen we gasten waardevolle aanbiedingen en goede klantenservice bieden. We zijn erachter dat we via Onmiddellijk boeken meer klanten kunnen omzetten in terugkomende reizigers, wat erg belangrijk is in onze markt. Het is eenvoudiger om gasten die TripAdvisor al kennen om te zetten in boekers en ze zo tot de perfecte klant te maken.”

Daarnaast is gebleken dat klanten via Onmiddellijk boeken eerder de volledige cyclus afmaken en een beoordeling schrijven over de Arbuckle Lodge:

“Klanten die gebruikmaken van Onmiddellijk boeken zijn gasten die er alles aan doen om hotels te vinden die excellente service en waar voor hun geld bieden. Dit is te zien aan de beoordelingen die ze schrijven.”

Tot slot vertelt Nelson: “Dankzij extra zichtbaarheid voor onafhankelijke hotels en de naadloze gastenervaring met Onmiddellijk boeken is werken met TripAdvisor een win-winsituatie voor iedereen!”

Laatst bijgewerkt: 15 april 2016

Historisch hotel, hedendaags succes

Historisch hotel, hedendaags succes

The Windermere Hotel gebruikt TripAdvisor-tools zoals Beoordelingenservice om in contact te komen met reizigers uit de 21e eeuw.

Zelfs in een historische stad als Londen valt The Windermere Hotel op. Het Victoriaanse gebouw dateert van 1857 en de locatie, dichtbij Buckingham Palace en Westminster Abbey, is al eeuwenlang een verblijfplaats voor abten, vorsten en ontelbare vermoeide reizigers.

“Onze locatie heeft altijd al te maken gehad met de horecasector: oorspronkelijk als herberg, daarna als bed & breakfast en nu als hotel”, zegt Emily Hambi, mede-eigenaar en Chief Operations Officer. Volgens Emily trekt The Windermere gasten aan van over de hele wereld en deze gasten zijn vaak “onder de indruk” van de geschiedenis van de wijk.

The Windermere Hotel laat zich echter niet alleen door het verleden inspireren. Dit bekroonde boetiekhotel en onafhankelijk familiebedrijf maakt namelijk ook gebruik van TripAdvisor om in contact te komen met reizigers uit de 21e eeuw.

“TripAdvisor is niet alleen een website waar reizigers beoordelingen lezen. De website geeft ons ook de mogelijkheid om in contact te blijven met onze vorige gasten en om te communiceren met toekomstige gasten”, zegt Hambi. “Het is belangrijk dat hoteleigenaren hieraan meedoen en deel uitmaken van de community.”

Een geweldige manier om beoordelingen te ontvangen

“Beoordelingenservice is nuttig, met name de automatische functie. Het kost veel tijd om iedereen een persoonlijke e-mail te sturen. Daarom is het fijn dat deze functie daarbij kan helpen.”

– Emily Hambi, mede-eigenaar, The Windermere Hotel

Op het moment van schrijven heeft The Windermere Hotel 489 reizigersbeoordelingen en bevindt het zich op nr. 142 van de 1055 hotels in Londen op TripAdvisor. Recente beoordelaars noemen het onder andere een “een juweeltje” en “schitterend”.

Om er voor te zorgen dat The Windermere waardevolle feedback zoals deze blijft ontvangen, gebruikt Hambi Beoordelingenservice om beoordelingsverzoeken te versturen aan gasten nadat ze hebben uitgecheckt. “Beoordelingenservice is een geweldige manier om beoordelingen te ontvangen en deze functie is zeer nuttig geweest voor ons”, zegt ze.

Hambi zegt dat ze met name de automatische functie van Beoordelingenservice waardeert. Beoordelingen verzamelen gaat nog eenvoudiger door de automatische beoordelingsverzoeken aan recente gasten.

“Het kost veel tijd om iedereen een persoonlijke e-mail te sturen. Daarom is het fijn dat deze functie daarbij kan helpen”, zegt ze. “Ik ben niet van plan om op korte termijn met Beoordelingenservice te stoppen.”

Onmiddellijk boeken in opkomst

The Windermere geeft gasten ook de mogelijkheid om gebruik te maken van Onmiddellijk boeken op TripAdvisor. De reiziger van vandaag is steeds vaker op zoek naar één plek die van alle gemakken voorzien is: uit een recente enquête is gebleken dat de meerderheid van TripAdvisor-gebruikers één plek wilt waar ze beoordelingen kunnen lezen, prijzen kunnen vergelijken en kunnen boeken.

“Dankzij onze Bedrijfsvermelding kan iedereen onze tarieven en beschikbaarheid op onze eigen website bekijken … maar het is ook fijn dat gasten de optie hebben om bij ons te boeken terwijl ze de website van TripAdvisor bezoeken”, zegt Hambi.

“Ik denk dat het belangrijk is om Onmiddellijk boeken aan te bieden op TripAdvisor, zeker voor kleine accommodaties en onafhankelijke familiebedrijven zoals ons bedrijf.”

– Emily Hambi, mede-eigenaar, The Windermere Hotel

Hoewel Onmiddellijk boeken nog relatief nieuw is voor The Windermere Hotel, zegt Hambi dat de belangstelling voor het hotel in de afgelopen tijd aanzienlijk gegroeid is: “We zien dit aantal alleen maar groeien.” Ze legt uit dat kleinere, onafhankelijke bedrijven zoals haar familiebedrijf ook kunnen profiteren van een hogere zichtbaarheid, die gepaard gaat met de mogelijkheid om rechtstreeks te boeken op TripAdvisor.

Dankzij al deze tools kan The Windermere Hotel eeuwenoude tradities omzetten in een hedendaags succes, waarbij het beste van het verleden, het heden en de toekomst samen worden gevoegd.

Laatst bijgewerkt: 30 november 2015

Meer informatie over Onmiddellijk boeken