Beoordelingen verzamelen op TripAdvisor

Gebruik gratis tools om meer beoordelingen te verzamelen op de grootste reiswebsite ter wereld.

Waarom beoordelingen helpen

Hoe beoordelingen uw bedrijf helpen

Hoe beoordelingen uw bedrijf helpen Drie redenen waarom beoordelingen bijdragen aan de opbouw van een succesvol horecabedrijf

Veel horecabedrijven maken de fout om niet actief beoordelingen van gasten te verzamelen op websites als TripAdvisor. Ze hebben wellicht belangrijkere prioriteiten of maken zich zorgen over mogelijk negatieve feedback. Maar onderzoek toont aan dat beoordelingen van grote waarde zijn voor horecabedrijven. Hier zijn drie redenen waarom beoordelingen van gasten van essentieel belang zijn voor het succes van uw bedrijf:

1. Beoordelingen hebben invloed op boekingen

Een recent onderzoek van PhoCusWright1 toont de impact aan die beoordelingen hebben op de beslissingen van reizigers:

  • 83% van de ondervraagden gaf aan dat beoordelingen helpen het juiste hotel te kiezen
  • 80% leest ten minste 6 tot 12 beoordelingen vóór het boeken
  • 53% boekt pas na beoordelingen te hebben gelezen

Vergelijkbare trends zijn van toepassing op reizigers en attracties en restaurants:

  • 68% van de ondervraagden zegt dat beoordelingen helpen om meer te weten te komen over attracties
  • 64% leest beoordelingen om betere restaurants te vinden

Deze resultaten tonen hoe beoordelingen van invloed zijn op de klandizie voor alle horecabedrijven. Als u geen nieuwe feedback verzamelt en deze niet deelt met reizigers, kan het zijn dat u inkomsten verliest aan concurrenten die dit wel doen.

2. Meer beoordelingen kunnen leiden tot hogere waarderingen

De gemiddelde TripAdvisor-beoordelingswaardering is 4,12/5.2

Academisch onderzoek heeft uitgewezen dat waarderingen in beoordelingen over het algemeen hoger worden naarmate de tijd verstrijkt. Waarom? De allereerste gasten hebben vaak negatieve ervaringen die hen verrassen, wat zich weerspiegelt in eerste beoordelingen. Naarmate een accommodatie meer beoordelingen krijgt, zal over het algemeen de gemiddelde waardering stijgen. De onderzoekers menen dat dit komt omdat extra beoordelingen helpen de verwachtingen van reizigers te vormen. Uiteindelijk vormen de waarderingen een preciezer gemiddelde.3

Het consistent verzamelen van beoordelingen zorgt voor een meer nauwkeurige waardering van uw gelegenheid. Dit is belangrijk voor zowel u als uw potentiële gasten. Meer beoordelingen beperken de invloed van extreme feedback. Bovendien kunt u toekomstige waarderingen verhogen door negatieve beoordelingen te gebruiken om uzelf te verbeteren.

3. Beoordelingen helpen bedrijven zich te ontwikkelen

Peter O’Sullivan, eigenaar van Harington’s Hotel in Bath, Engeland, zegt:

"Wij denken misschien dat we het geweldig doen, maar het heeft geen zin om zelf te denken dat we het geweldig doen als gasten dat niet denken. Daarom waarderen we die feedback enorm … Het geeft ons een manier om de service en kwaliteit van het product dat wij leveren te verbeteren … Vooral in de laatste drie, vier jaar hebben we ons daar echt meer op geconcentreerd. We zien dat ook het aantal herhaalde boekingen dat we binnenkrijgen toeneemt."

Beoordelingen zijn in feite een gratis manier om te bepalen hoe uw bedrijf presteert. Ze markeren wat er goed gaat en waar er verbeterd kan worden. Trends in beoordelingen laten ook inzichten zien in de verwachtingen van gasten en hoe beter aan deze verwachtingen kan worden voldaan.

Beoordelingen verzamelen

80% van de ondervraagde reizigers zegt zich te concentreren op de nieuwste beoordelingen.

Dus hoe kunt u ervoor zorgen dat er meer beoordelingen voor uw gelegenheid binnenkomen? TripAdvisor heeft veel gratis tools die u kunnen helpen. Gebruik Beoordelingenservice om eenvoudig geoptimaliseerde beoordelingsverzoeken via e-mail te verzenden. Het is zelfs beter dan uw eigen e-mailaccount gebruiken, want met deze tool wordt een automatische herinnering verzonden, en u beschikt ermee over een gedetailleerd menu dat de prestaties van elke campagne bijhoudt.  

Log in op het Management Center en ga naar het tabblad 'Marketingtools' bovenaan de pagina voor nog meer tools. Hier vindt u widgets voor uw website en promotietools zoals TripAdvisor-stickers en 'Schrijf een beoordeling'-visitekaartjes. 


  • 1. onafhankelijk onderzoek door PhoCusWright, uitgevoerd voor TripAdvisor, december 2013
  • 2. Interne gegevens van TripAdvisor, januari 2014
  • 3. 'Online Customer Reviews of Hotels: As Participation Increases, Better Evaluation Is Obtained.' Cornell Hospitality Quarterly. Maart 2013.
Laatst bijgewerkt: 1 februari 2017

8 redenen om al uw gasten te vragen een beoordeling te schrijven

8 redenen om al uw gasten te vragen een beoordeling te schrijven Veel gelegenheden vragen hun gasten bij het uitchecken of ze een beoordeling op TripAdvisor willen plaatsen zodat reizigers de nieuwste feedback zien voordat ze besluiten om te boeken. Maar wat doen gelegenheden die dit goed doen nou anders dan de rest? Het ligt eraan aan wie ze het vragen.

Gelegenheden die alleen feedback vragen aan gasten waarvan ze weten dat ze een goede ervaring hebben gehad, doen niet alleen zichzelf maar ook toekomstige gasten tekort. Herinnert u zich de Boze Koningin nog uit Sneeuwwitje?  Iedere dag vroeg ze haar toverspiegel wie het 'mooiste in het land' was en ze was alleen tevreden als het antwoord 'u' was.  Uiteindelijk is het feit dat ze de waarheid niet wilde inzien haar fataal geworden.  Hier vindt u nog 8 andere redenen waarom het voor u van belang is om uw gasten te vragen een beoordeling te schrijven: 

1. Ga er niet van uit dat u weet wat mensen gaan zeggen.

U denkt misschien dat een gast een geweldige ervaring heeft gehad bij uw gelegenheid, of juist niet, maar u weet nooit wat hiervan in een beoordeling terug te zien is.  Laat u verrassen door uw gasten. 

2. Evenwichtige beoordelingen bieden realistische verwachtingen.

Bang dat het echtpaar dat een opmerking maakte over uw kleine kamers dit in hun beoordeling gaat zetten?  Als uw kamers ook echt klein zijn, is dat niet erg.  Gasten die uw accommodatie overwegen, moeten weten wat ze kunnen verwachten, inclusief gebreken.  Als ze realistische verwachtingen hebben, is de kans groter dat ze tevreden zullen zijn.  

3. Als u alleen maar geweldige beoordelingen heeft, komt u ongeloofwaardig over.

Niemand is perfect. Reizigers weten dit als geen ander.  Als 100% van uw feedback geweldig is, kan dit verdacht overkomen.  Gemengde beoordelingen vergroten uw geloofwaardigheid.

4. Reizigers concentreren zich op het positieve. 

Ze besteden niet veel aandacht aan overwegend negatieve feedback.  Uit een enquête uit 2013 van PhoCusWright bleek dat 66% van de ondervraagden de extreme opmerkingen negeert bij het lezen van beoordelingen. 

5. Neem uw verantwoordelijkheid.

Als u tijdens het bezoek ontdekte dat iemand niet tevreden was, heeft u er dan iets aan gedaan?  Als u het probleem heeft opgelost, zult u dit waarschijnlijk terugzien in de beoordeling. En als de reiziger onredelijk blijft ondanks de geboden oplossing, zal dat ook duidelijk te zien zijn. 

6. U kunt geen verbeteringen maken tenzij u weet wat al uw gasten denken.

Als er een echt probleem is in uw gelegenheid, dan moet u hiervan op de hoogte zijn.  U kunt geen verbeteringen doorvoeren als u niet weet wat al uw gasten denken. Als de feedback negatief is, schrijft u een managementreactie zodat iedereen kan lezen wat u doet om het probleem op te lossen. 

7. Toon uw vertrouwen in uw product. 

Door al uw gasten te vragen een beoordeling te schrijven, laat u zien dat u erop vertrouwt dat uw gelegenheid de best mogelijke ervaring biedt.  Mocht u dit vertrouwen niet hebben, dan is dit een goede reden om zo veel mogelijk feedback te krijgen en zo te ontdekken wat u moet verbeteren. 

8. Eerlijkheid is het beste beleid.

Uiteindelijk is het gewoon niet eerlijk om alleen de positieve feedback uit te zoeken. TripAdvisor biedt een platform waarop alle reizigers hun mening kunnen delen, niet alleen de meningen die u leuk vindt.  Door feedback te vragen aan iedereen blijft u ook nog eens voldoen aan de voorwaarden van ons fraudebeleid. 

Waar het op neerkomt, is dat succesvolle eigenaren alle feedback waarderen en hier hun voordeel mee doen om hun gelegenheid te promoten of te verbeteren.  Vraag iedere gast om een beoordeling en waardeer alle meningen, en u zult merken dat uw bedrijf er uiteindelijk van profiteert.   

Laatst bijgewerkt: 22 september 2014

Onderzoek van Cornell toont investeringsrendement van sociale media en beoordelingen

Onderzoek van Cornell toont investeringsrendement van sociale media en beoordelingen Baanbrekend onderzoek koppelt beoordelingen, bezetting en prijsmogelijkheden

Het gebruik van sociale media is de afgelopen jaren toegenomen en voor velen in de professionele dienstverlening rijst nu de vraag: wat is het investeringsrendement? Is het de moeite waard om tijd en geld in sociale media te steken? Tot op heden is dit nog niet concreet met cijfers bevestigd.

Een baanbrekend onderzoek van het Cornell Hospitality Research Center biedt nu antwoorden. 'The Impact of Social Media on Lodging Performance' is het eerste onderzoek dat duidelijkheid biedt over het investeringsrendement dat hotels kunnen verwachten van sociale media en beoordelingen. Gegevens van ReviewPro, STR, Travelocity, comScore en TripAdvisor zijn naast elkaar gelegd om de steeds grotere invloed van sociale media op de manier waarom consumenten onderzoek doen naar reizen aan te tonen en te laten zien in hoeverre dit hotels in staat stelt om tarieven vast te stellen, de bezetting te stimuleren en de winst te vergroten. Hieronder vindt u een overzicht van de belangrijkste resultaten van het onderzoek en belangrijke feiten voor uw bedrijf: 

Belangrijk resultaat 1: gasten raadplegen TripAdvisor vaker voordat ze boeken.​

Het rapport toont aan dat meer mensen TripAdvisor bezoeken voor hulp bij het kiezen van een accommodatie. Daarnaast komen degenen die de site al gebruiken, vaker terug en bekijken alle gebruikers meer beoordelingen voordat ze een

De gegevens laten ook zien dat gasten vlak voordat ze een hotel boeken eerst nog even de beoordelingen bekijken. Ze bezoeken TripAdvisor vaker gedurende de vijf dagen voordat ze boeken. Ruim vijfentwintig procent van de bezoekjes aan TripAdvisor vinden gedurende deze periode plaats. 

Belangrijk resultaat 2: hoge beoordelingsscores op websites van onlinereisbureaus zorgen ervoor dat hotels een hoger tarief kunnen vragen, terwijl hun bezettingsgraad gelijk blijft. ​

Het onderzoek heeft aangetoond dat hogere beoordelingsscores voor een hotel op websites van onlinereisbureaus een positieve invloed kunnen hebben op de relatie tussen prijsverhogingen en populariteit. Hogere beoordelingsscores leiden tot een hoger aantal boekingen, zelfs als de prijzen stijgen.

Doorgaans heeft een hogere prijs per kamer een lagere bezettingsgraad tot gevolg. Als een gelegenheid haar beoordelingsscore op onlinereiswebsites echter met 1 punt kan verhogen (op een schaal van 5), dan kan zij haar prijzen met ongeveer 11,2% verhogen terwijl de bezettingsgraad gehandhaafd blijft. Het positieve effect van een hogere beoordelingsscore van gebruikers kan de negatieve invloed op de bezetting die normaal gesproken wordt veroorzaakt door hogere prijzen compenseren. 

Belangrijk resultaat 3: gelegenheden met een betere reputatie op de verschillende kanalen presteren over het algemeen beter. 

Volgens het onderzoek presteren gelegenheden over het algemeen beter naarmate de sociale reputatie verbetert. Een sterkere onlinereputatie verbetert de prijsmogelijkheden van een hotel: prijzen kunnen worden verhoogd, terwijl de bezettingsgraad gehandhaafd blijft. Deze prijsverhoging resulteert in een hogere winst en verbeterde prestaties. Het omgekeerde geldt ook: gelegenheden met een zwakkere sociale reputatie presteert slechter, omdat ze de prijzen moeten verlagen om de bezettingsgraad te handhaven. 

Feiten voor uw bedrijf

  • Registreer en verifieer uw gelegenheid bij TripAdvisor om optimaal te profiteren van het geschikte publiek van de site.
  • Bezoek uw Management Center regelmatig om de inhoud te vernieuwen en reizigers die tijdens hun onderzoek naar een reis mogelijk meerdere keren naar de pagina van uw gelegenheid terugkeren opnieuw aan te trekken.
  • Controleer uw beoordelingen om te zien hoe u het doet, leer van de feedback van voormalige gasten en voer de nodige wijzigingen door in uw bedrijf. Als u uw beoordelingsscores op een platform wilt verbeteren, moet u ervoor zorgen dat u uw gasten een optimale ervaring biedt.
  • Moedig nieuwe beoordelingen aan om te proberen uw beoordelingsscore op TripAdvisor te verhogen. Selecteer voor meer informatie 'Gratis marketingtools' in het Management Center en bekijk de hulpmiddelen onder 'Ontvang meer beoordelingen'.
  • Controleer uw beoordelingen om te zien hoe u het doet, leer van de feedback van voormalige gasten en voer de nodige wijzigingen door in uw bedrijf. Als u uw beoordelingsscores op een platform wilt verbeteren, moet u ervoor zorgen dat u uw gasten een optimale ervaring biedt.
  • Moedig nieuwe beoordelingen aan om te proberen uw beoordelingsscore op TripAdvisor te verhogen. Selecteer voor meer informatie 'Gratis marketingtools' in het Management Center en bekijk de hulpmiddelen onder 'Ontvang meer beoordelingen'.
  • Aan de hand van managementreacties kunt u uw reputatie opbouwen terwijl potentiële reizigers uw gelegenheid leren kennen. Als er een lagere beoordeling wordt gegeven, kunt u van de gelegenheid gebruikmaken om een managementreactie te schrijven en een goede indruk op andere gasten te maken.
  • Goede service is de basis van uw reputatie. U kunt het beoordelingsmenu gebruiken om veelgenoemde servicethema's te zoeken in uw beoordelingen (onder 'Overzicht van uw gelegenheid' op de startpagina van het Management Center). U kunt dan stappen ondernemen om verbeteringen aan te brengen.

Bron: 'The Impact of Social Media on Lodging Performance'. Chris K. Anderson, The Center for Hospitality Research. Cornell University. November 2012. 

 

 

Laatst bijgewerkt: 31 juli 2013

Beoordelingenservice

De volledige Beoordelingenservice-gids

De volledige Beoordelingenservice-gids Meer informatie over hoe u snel en gratis TripAdvisor-beoordelingen voor uw gelegenheid kunt verzamelen.

Op zoek naar een eenvoudige manier om meer beoordelingen te ontvangen voor uw bedrijf? Probeer Beoordelingenservice: de tool voor e-mailverzameling die TripAdvisor heeft gemaakt op basis van feedback van horecagelegenheden zoals die van u. De tool is gratis voor alle typen gelegenheden. U heeft geen abonnement nodig.

Uit gegevens van PhoCusWright blijkt dat meer dan de helft van de reizigers pas boekt na beoordelingen te hebben gelezen1

Met Beoordelingenservice maakt en verzendt u professioneel ogende e-mails die gasten aanmoedigen een beoordeling van uw bedrijf te schrijven. Deze e-mails kunnen worden aangepast aan de huisstijl van uw gelegenheid. Er is ook een Beoordelingenservice-menu waarin diepteanalyses worden weergegeven en gegevens worden bijgehouden zodat u uw campagnes volledig kunt optimaliseren.  Gemiddeld zien eigenaren die Beoordelingenservice regelmatig gebruiken een toename van 28% in het aantal TripAdvisor-beoordelingen van hun gelegenheid.2

Lees verder om te ontdekken hoe eenvoudig het is om Beoordelingenservice te gebruiken voor uw bedrijf: 

Aan de slag

Het eerste wat u doet als u Beoordelingenservice gebruikt, is de gegevens van uw gasten verzamelen. Begin door de e-mailadressen, toestemming en taalvoorkeuren van gasten te verzamelen in een spreadsheet of op een andere eenvoudig toegankelijke plek. Het is belangrijk dat dit nauwkeurig gebeurt, aangezien de kans dan groter is dat uw Beoordelingenservice-berichten aankomen, worden geopend en aangeklikt. Dit levert meer beoordelingen op voor uw gelegenheid.

Voor de verzameling van e-mailadressen kunt u uw gasten het beste simpelweg om hun gegevens vragen voordat ze vertrekken. Als u een functie voor online boeken heeft, kunt u overwegen de velden 'E-mailadres' en 'Taalvoorkeur' in uw online formulier op te nemen. Klik hier voor meer tips over het verzamelen van e-mailadressen van gasten. Voordat u begint met het verzamelen van gastgegevens, dient u alle in uw land van toepassing zijnde wetgeving met betrekking tot e-mailverkeer goed door te lezen en ervoor te zorgen dat uw plannen deze wetgeving niet schenden.

Hoe u een e-mailadres ook verzamelt, het is belangrijk dat de gast u toestemming geeft om te e-mailen. Leg precies uit wat u met het e-mailadres gaat doen. Als u van plan bent een Beoordelingenservice-campagne te verzenden, is het aan te raden om dit van tevoren uit te leggen. Als u gasten voldoende informeert, heeft u een grotere kans dat uw e-mails worden geopend en u beoordelingen ontvangt.

Een Beoordelingenservice-campagne instellen

Een Beoordelingenservice-campagne instellen is heel eenvoudig. Ga naar tripadvisor.nl/ReviewExpress en typ de naam van uw gelegenheid in om de startpagina van Beoordelingenservice te openen. Hier vindt u alles wat u nodig heeft om een beoordelingsverzoek te versturen aan recente gasten. Klik in het bovenste menu op de knop 'Bericht aanmaken' om een e-mail te verzenden.

Bericht aanmaken 

In het gedeelte 'Bericht aanmaken' kunt u de e-mail configureren die u naar gasten verzendt. De eerste keer dat u Beoordelingenservice gebruikt, wordt standaard de TripAdvisor-sjabloon in uw taal geladen. Klik eenvoudigweg op de knop 'Bewerken' om een element van de sjabloon aan te passen:

  • Verzendadres: dit is het adres dat in het veld 'Afzender' verschijnt in de e-mail naar uw gast. Zorg ervoor dat dit een makkelijk herkenbaar adres is.
  • Onderwerp: dit is de onderwerpregel die uw gast te zien krijgt. Gebruik zo min mogelijk uitroeptekens en andere interpunctie om ervoor te zorgen dat de e-mail goed wordt afgeleverd.
  • Foto: bovenaan de e-mail is plaats voor een foto naast de naam en het adres van uw gelegenheid. U kunt de standaardafbeelding van uw gelegenheid gebruiken, een nieuwe foto uploaden of ervoor kiezen om geen foto toe te voegen.
  • ​Bericht: het e-mailbericht bevat de kop en de tekst van de e-mail. U kunt het huidige bericht gebruiken, het bewerken of uw eigen bericht toevoegen. Kortere berichten zijn meestal beter. Vergeet niet de gasten te bedanken voor hun bezoek.

Als u de TripAdvisor-sjabloon wijzigt, wordt u gevraagd om de wijziging op te slaan als nieuw bericht. U kunt er ook voor kiezen om het nieuwe bericht in te stellen als standaardbericht voor de betreffende taal. Wanneer u een bericht instelt als standaardbericht, wordt er automatisch een sterretje toegevoegd aan de naam. Dit bericht wordt dan als eerste weergegeven als u die taal selecteert in het gedeelte 'Bericht aanmaken'. U kunt de standaardsjabloon altijd herkennen aan het sterretje in de titel.

U heeft het meest succes als u gasten gerichte berichten in hun moedertaal stuurt. Beoordelingenservice is beschikbaar in ongeveer 30 talen en voor elke taal bestaat een TripAdvisor-sjabloon. U kunt deze sjablonen gebruiken om contact op te nemen met gasten die een andere taal spreken, zelfs als u die niet spreekt.

Zodra uw sjabloon verzendklaar is, klikt u op de knop 'Doorgaan naar verzenden' om naar de volgende stap te gaan. 

E-mail verzenden

Bij deze stap voegt u de e-mailadressen toe van de gasten die u wilt bereiken. Heeft u slechts een paar adressen? Typ ze in het tekstvak. Als u heel veel e-mails wilt verzenden, kunt u met behulp van het vak voor bestanden uploaden een spreadsheet uploaden met maximaal 1000 e-mailadressen. Beoordelingenservice accepteert .csv- of .xls-bestanden met een grootte tot 5 MB. Als u gasten e-mails in verschillende talen verzendt, moet u per campagne een nieuw bericht instellen en alleen de betreffende adressen uploaden.

Geen zorgen: een e-mailadres wordt automatisch verwijderd uit de campagne als: de ontvanger in de afgelopen 90 dagen (voor attracties) of 30 dagen (voor restaurants) een beoordeling over uw bedrijf heeft ingediend; er in de afgelopen 30 dagen al een e-mail via Beoordelingenservice naar dit adres is verzonden; de e-mailontvangers zich hebben uitgeschreven voor e-mails via Beoordelingenservice.

Houd er rekening mee dat TripAdvisor fraude en privacy zeer serieus neemt. De adressen die u invoert, moeten van personen zijn die uw gelegenheid hebben bezocht en u moet toestemming hebben om hen te e-mailen. U mag geen persoonlijke relatie met een van de ontvangers hebben en u mag hen niets aanbieden in ruil voor een beoordeling. Ten slotte mag u niet alleen de gasten e-mailen waarvan u denkt dat ze een positieve beoordeling zullen schrijven. Beoordelingenservice-berichten moeten consistent naar alle gasten worden verzonden. Gelegenheden worden vaak positief verrast door de resultaten. 

Wanneer u de ontvangers heeft toegevoegd, bekijkt u de drie kennisgevingen onder aan de pagina en klikt u erop. Klik vervolgens op 'Verzenden'. De e-mails worden binnen 24 uur verzonden. Beoordelingen die u via Beoordelingenservice ontvangt, hebben een label waaruit blijkt dat ze in samenwerking met uw gelegenheid zijn verzameld.

Kiezen voor geautomatiseerd

Voor gelegenheden die samenwerken met een door TripAdvisor gecertificeerde connectiviteitspartner, zoals een Internet Booking Engine of bedrijfsmanagementsysteem, kan het verzenden van Beoordelingenservice-berichten zelfs nog eenvoudiger zijn. Deze gelegenheden kunnen ervoor kiezen om Beoordelingenservice-berichten automatisch te laten versturen naar gasten die onlangs hebben uitgecheckt. En het is gratis! 

Als uw gelegenheid in aanmerking komt, kunt u zich op de startpagina van Beoordelingenservice aanmelden voor deze functie. Klik op de knop in het vak 'Automatiseren'. Houd er rekening mee dat u nog steeds de hierboven beschreven methode 'E-mail verzenden' moet gebruiken om een beoordelingsverzoek te sturen aan gasten die boeken via een andere derde partij, zoals een online reisbureau.

Zodra u zich heeft aangemeld, levert uw connectiviteitspartner TripAdvisor de gegevens om gasten automatisch uw standaard Beoordelingenservice-bericht namens u te versturen. De e-mail wordt verzonden binnen 72 uur nadat de gasten hebben uitgecheckt. U hoeft helemaal niets te doen. Onder het tabblad 'Instellingen' kunt u uw standaardberichten van geautomatiseerde Beoordelingenservice bewerken en de status van uw connectiviteitspartner bekijken.

Als u uw gelegenheid niet kunt aanmelden voor geautomatiseerde Beoordelingenservice, kan de reden hiervoor zijn dat uw connectiviteitspartner niet gecertificeerd is. Neem contact op met uw connectiviteitspartner om deel te nemen. Voor meer informatie over Beoordelingenservice, klikt u hier.

Privé-enquêtes toevoegen

Behalve dat u Beoordelingenservice kunt gebruiken om openbare feedback te verzamelen die zal worden weergegeven op uw TripAdvisor-pagina, kunnen accommodaties nu ook privéfeedback krijgen. Met de add-on Beoordelingenservice + privé-enquêtes bevat elke Beoordelingenservice-campagne die u stuurt ook een korte, aanpasbare gasttevredenheidsenquête.

Als reizigers ervoor kiezen de optionele enquête in te vullen, dan is die feedback alleen zichtbaar voor u en het personeel van uw hotel of B&B. De enquêteantwoorden blijven vertrouwelijk, worden niet weergegeven op uw TripAdvisor-pagina en hebben geen invloed op uw TripAdvisor-waardering of -classificatie.

Ga naar het tabblad ‘Enquête aanmaken’ om uw privé-enquête toe te voegen. U ziet een aantal voorvertaalde vragen die u aan uw gasten kunt stellen. Klik op de vraag die u wilt en sleep deze naar uw enquête. Als u van gedachten verandert, kunt u de vragen verwijderen of in een andere volgorde plaatsen.

De antwoorden op uw privé-enquête worden getoond in uw Beoordelingenservice-menu. Raadpleeg voor meer informatie De reacties op uw privé-enquête begrijpen.

Beoordelingenservice-menu

Als u eenmaal bent begonnen met campagnes verzenden, houdt het Menu bij hoe succesvol iedere campagne is. Klik in het bovenste menu van Beoordelingenservice op 'Menu' om het te openen.

Eerst ziet u de belangrijkste statistieken van alle verzonden campagnes, waaronder Totaalaantal campagnes, Totaalaantal verzonden e-mails, Totaalaantal geopende e-mails, Totaalaantal klikken en Totaalaantal beoordelingen. In het Bedrijfsmenu kunt u de prestaties van al uw Beoordelingenservice-campagnes op gelegenheidsniveau bijhouden, ongeacht wie de e-mails verzonden heeft. Aan de hand van deze cijfers kunt u na verloop van tijd het succes van Beoordelingenservice evalueren.

Een ander belangrijk onderdeel van het menu zijn recente beoordelingen. Hier worden titels en waarderingen van uw meest recente beoordelingen weergegeven. Als u geen recente beoordelingen heeft, geeft het menu tips voor toekomstige campagnes.

Ten slotte bevat het rapport 'Recente e-mailcampagnes' regelmatig bijgewerkte statistieken voor elke campagne die door uw gelegenheid is verzonden. In dit rapport wordt het aantal verzonden, geopende en aangeklikte e-mails bijgehouden, plus hoe vaak een e-mail is teruggekomen of tegengehouden. Bepaalde e-mails worden tegengehouden om onnodige e-mails aan uw gasten te voorkomen. Een e-mailadres wordt automatisch verwijderd uit de campagne als: 

  • de ontvanger in de afgelopen 90 dagen (voor attracties) of 30 dagen (voor restaurants) een beoordeling over uw bedrijf heeft ingediend;
  • er in de afgelopen 30 dagen al een e-mail via Beoordelingenservice naar dit adres is verzonden;
  • de e-mailontvangers zich hebben uitgeschreven voor e-mails via Beoordelingenservice.

Bekijk deze tips voor meer nuttige informatie over het Menu, waaronder hoe u het gebruikt om Beoordelingenservice succesvoller te maken.  

Hulpmiddelen

Klaar om aan de slag te gaan met Beoordelingenservice? Ga vandaag nog naar tripadvisor.nl/ReviewExpress U kunt in slechts een kwartier al uw eerste campagne instellen en verzenden. Bekijk deze hulpmiddelen als u op zoek bent naar meer ondersteuning, waaronder tips voor het verzenden van Beoordelingenservice-campagnes, veelgestelde vragen en meer informatie over het belang van beoordelingen.

De beste tips voor Beoordelingenservice

  1. Informeer gasten over uw plannen: vertel de gasten dat u ze via de Beoordelingenservice een e-mail stuurt om naar hun feedback te vragen.
  2. Stuur regelmatig e-mails: vraag gasten binnen enkele dagen na het uitchecken om feedback wanneer de ervaring nog vers is.
  3. Denk goed na over uw 'afzender'-adres: zorg ervoor dat het bericht de naam van de gelegenheid of de naam van een belangrijke en herkenbare werknemer bevat.

 

Bron: 1. Onafhankelijk onderzoek door PhoCusWright in opdracht van TripAdvisor, december 2013 2. Gegevens TripAdvisor-website, januari 2014

Laatst bijgewerkt: 13 maart 2017

Over Beoordelingenservice van TripAdvisor en toestemming om te e-mailen

Over Beoordelingenservice van TripAdvisor en toestemming om te e-mailen Antwoorden op veelgestelde vragen over Beoordelingenservice en toestemming om te e-mailen. Met Beoordelingenservice verzamelt u gratis en eenvoudig feedback van gasten. Aan de hand van deze tool kunt u professioneel ogende e-mailherinneringen voor beoordelingen aan gasten na hun verblijf sturen. Laten we enkele veelgestelde vragen over de toestemming om te e-mailen en Beoordelingenservice van TripAdvisor behandelen. Hoe krijg ik toestemming om te e-mailen? Voordat u de e-mailadressen van gasten in Beoordelingenservice zet, moet u toestemming hebben om hun gegevens door te geven aan TripAdvisor voor het verzamelen van beoordelingen (meestal is dit opgenomen in een verklaring voor gegevensverzameling). U dient daarnaast een kopie van hun toestemming te bewaren. Wat gebeurt er als een gast vragen heeft over de e-mail? Conform de gegevensprivacywetgeving verwijzen we gasten naar u als ze vragen hebben over de e-mail van TripAdvisor met het verzoek een beoordeling te schrijven, zodat u hun toestemming kunt bevestigen. U moet kunnen laten zien dat de gasten toestemming hebben gegeven om e-mails van TripAdvisor te ontvangen. Gebruikt TripAdvisor de e-mailadressen van mijn gasten voor andere doeleinden?...

9 veelgestelde vragen over Beoordelingenservice

9 veelgestelde vragen over Beoordelingenservice Antwoorden op veelgestelde vragen over Beoordelingenservice.

1. Wat kost Beoordelingenservice?

Beoordelingenservice is gratis voor alle bedrijven die op TripAdvisor vermeld staan. U dient alleen geregistreerd te staan als eigenaar of manager voor uw gelegenheid. 

2. Waarom is het beter om Beoordelingenservice te gebruiken, dan zelf een e-mail te sturen?

Met Beoordelingenservice verzamelt u gratis en eenvoudig feedback van gasten. U profiteert van co-branding met TripAdvisor, de grootste reiswebsite ter wereld. U heeft toegang tot het Beoordelingenservice-menu, dat duidelijke, nauwkeurige resultaten biedt voor al uw campagnes. Gasten die nog niet hebben gereageerd, ontvangen automatisch een herinnerings-e-mail, waardoor het voor u nog eenvoudiger is om meer beoordelingen te verzamelen. 

3. Hoe krijg ik toestemming om te e-mailen?

Lees hier ons artikel over Beoordelingenservice en e-mailtoestemming.

4. Wat gebeurt er met de e-mailadressen van mijn gasten als ik Beoordelingenservice gebruik?

Wanneer we e-mailadressen ontvangen, worden ze door de filters van onze Beoordelingenservice gehaald. Als eerste verwijderen we de adressen van ontvangers die hebben aangegeven geen e-mails van Beoordelingenservice te willen ontvangen. Vervolgens verwijderen we de e-mailadressen van gasten die gedurende de afgelopen 30 dagen een Beoordelingenservice-bericht van u hebben ontvangen of die gedurende de afgelopen 3 maanden een beoordeling van uw bedrijf hebben geschreven.

Uw Beoordelingenservice-bericht wordt naar de overgebleven e-mailadressen gestuurd en de reacties worden bijgehouden in het menu. Wordt er niet binnen 7 dagen gereageerd en heeft u ervoor gekozen om een herinnerings-e-mail naar uw gasten te sturen? Dan stuurt TripAdvisor namens u een herinnerings-e-mail. De e-mailadressen blijven opgeslagen op een server van TripAdvisor, zodat de resultaten van de campagne kunnen worden bijgehouden in het menu en lijsten voor toekomstige e-mailcampagnes naar behoren kunnen worden gefilterd.    

5. Hoe beschermt TripAdvisor de gegevens van mijn gasten?

E-mailadressen die aan TripAdvisor zijn geleverd via Beoordelingenservice worden apart en veilig opgeslagen. Toegang is beperkt tot bepaalde mensen in het TripAdvisor-team.

6. Gebruikt TripAdvisor deze e-mailadressen voor andere doeleinden?

Nee. TripAdvisor erkent de waarde van de gegevens van uw gasten en het belang deze te beschermen. E-mailadressen die zijn ingediend voor Beoordelingenservice worden niet voor andere doeleinden gebruikt. Ze worden niet gebruikt voor algemene e-mailcampagnes van TripAdvisor en worden alleen gevolgd voor een verslag in uw Beoordelingenservice-menu.

7. Als ik de e-mailadressen van mijn gasten doorgeef, worden ze dan automatisch lid van TripAdvisor?

Nee, we maken niet automatisch een lidmaatschap aan voor de ontvangers van een Beoordelingenservice-bericht. Een gebruiker heeft echter wel een lidmaatschap van TripAdvisor nodig om een beoordeling van uw gelegenheid te schrijven. Wanneer gebruikers beslissen om een beoordeling in te dienen, kunnen ze ervoor kiezen om zich te registreren op de website of om in te loggen op hun bestaande account en de instellingen voor het ontvangen van toekomstige e-mails van TripAdvisor aan te passen.

8. Kan ik mijn gasten per ongeluk te veel e-mails van Beoordelingenservice sturen?

Per bezoek aan uw gelegenheid kan er binnen een periode van 30 dagen slechts één Beoordelingenservice-bericht en één herinnerings-e-mail per gast worden verstuurd. De herinnerings-e-mail wordt alleen verstuurd als u ervoor kiest om deze functie te gebruiken en als uw gast nog geen beoordeling van uw gelegenheid heeft geschreven.

Als u gebruikmaakt van geautomatiseerde Beoordelingenservice vergelijken we ook de e-mailadressen die binnenkomen via uw horecatechnologie-aanbieder met uw campagnegeschiedenis om ervoor te zorgen dat uw gasten geen dubbele e-mails ontvangen. Dit is belangrijk omdat u de handmatige Beoordelingenservice nog steeds moet gebruiken om de personen te e-mailen die niet via uw technologieaanbieders boeken.

9. Kan ik er ook voor kiezen om alleen Beoordelingenservice-berichten te sturen naar gasten die waarschijnlijk een positieve beoordeling schrijven?

U dient al uw gasten toestemming te vragen om ze te e-mailen en Beoordelingenservice-berichten te sturen naar iedereen die instemt. Het selectief e-mailen naar gasten die waarschijnlijk een positieve beoordeling zullen schrijven, is frauduleus en uw gelegenheid kan hiervoor worden gestraft. Klik hier voor meer informatie. Gelegenheden zijn vaak verrast door de hoeveelheid positieve feedback die ze ontvangen. De gemiddelde waardering in TripAdvisor-beoordelingen is tenslotte 4,12 bollen van de 5.1


  • 1. Interne gegevens van TripAdvisor, januari 2014
Laatst bijgewerkt: 20 juni 2018

8 manieren om e-mailadressen van gasten te verzamelen

8 manieren om e-mailadressen van gasten te verzamelen

Herinnerings-e-mails sturen aan gasten is een geweldige manier om waardevolle feedback over uw bedrijf te verzamelen. Dankzij Beoordelingenservice kunt u snel en eenvoudig deze e-mails versturen.

Het eerste wat u doet als u Beoordelingenservice gebruikt, is de contactgegevens van uw gasten verzamelen. Hieronder vindt u 8 tips om e-mailadressen van gasten te verkrijgen:

  1. Geef gasten de mogelijkheid hun e-mailadres in te vullen voor een herinnerings-e-mail van hun aankomende reservering.
  2. Neem contact op met uw Booking Engine of uw online reisagent om na te gaan of ze een e-mailadres kunnen aanleveren voor elke boeking die ze maken.
  3. Vraag gasten bij het inchecken om hun e-mailadres en, indien nodig, opnieuw bij het uitchecken.
  4. Vraag uw internetprovider om in te stellen dat gebruikers verplicht moeten inloggen met hun socialmedia- of e-mailaccount om gebruik te mogen maken van het wifinetwerk. Vraag uw provider vervolgens om deze gegevens te delen, zodat u later contact kunt opnemen met gasten. 
  5. Bied aan om een kopie van de rekening per e-mail te versturen of bied een apart uitcheckproces aan per e-mail (aflevering van rekeningen en de bevestiging van onkosten per e-mail) zodat de gast sneller op weg is.
  6. Bied bij accommodaties een gratis afdruk- en afleverservice aan voor de digitale instapkaarten van luchtvaartmaatschappijen. Gasten hoeven hiervoor alleen hun e-mailadres op te geven.
  7. Moedig restaurantgasten aan hun e-mailadres op te geven voor een voorproefje van aankomende seizoensmenu's.
  8. Bied bij attracties aan een e-mail te sturen met andere tours van dezelfde gids.

Belangrijk: ongeacht op welke manier u aan het e-mailadres komt, dient u altijd precies aan de gast te vertellen waarvoor u dit gaat gebruiken. Indien u een Beoordelingenservice-campagne gaat uitsturen, is het aan te raden om deze campagne van tevoren uit te leggen. Dit helpt uw geopend- en ingevuld-percentages te verhogen. (U kunt deze cijfers in de gaten houden via het Beoordelingenservice-menu.)

Wanneer u bent begonnen met het verzamelen van e-mailadressen, raden wij u aan om deze op één eenvoudig toegankelijke locatie op te slaan, bijvoorbeeld in een spreadsheet. U kunt dan in één stap deze e-mailadressen laden in tools als Beoordelingenservice.

Laatst bijgewerkt: 3 september 2013

de reacties op uw privé-enquête begrijpen

de reacties op uw privé-enquête begrijpen Het Beoordelingenservicemenu gebruiken voor het bijhouden van gastenfeedback via Beoordelingenservice + privé-enquêtes.

Met Beoordelingenservice + privé-enquêtes kunt u voor iedere e-mailcampagne die u verstuurt eenvoudig twee waardevolle soorten gastenfeedback ontvangen. Het is ook heel eenvoudig om uw TripAdvisor-beoordelingen en privé-enquêtefeedback bij te houden. Hoe? Met het Beoordelingenservicemenu.

Toegang tot uw menu

Uw menu is beschikbaar via de homepage van de Beoordelingenservice. Zoek op de naam van uw gelegenheid of selecteer deze in de keuzelijst, klik vervolgens op Menu, boven aan uw Beoordelingenservicepagina.

U kunt de resultaten van uw enquête en Beoordelingenservicecampagne bijhouden nadat u het e-mailsjabloon voor Beoordelingenservice heeft opgesteld en u uw privé-enquête heeft aangepast. De beoordelingen die u verzamelt, verschijnen op de TripAdvisor-pagina van uw gelegenheid. Uw enquêtefeedback blijft privé en heeft geen invloed op uw TripAdvisor-classificatie of -waardering.

Uw enquêtefeedback bekijken

Uw enquêtefeedback is alleen zichtbaar voor u, in het Beoordelingenservicemenu.

Of u nu een snelle update wilt, de antwoorden nader wilt bekijken of een diepteanalyse wilt, alles is mogelijk met het Beoordelingenservicemenu.

Selecteer eerst een periode. U wilt misschien enquêtegegevens voor alle reacties in de afgelopen maand of de afgelopen drie of zes maanden bekijken. Daarna kunt u kijken hoe uw gasten hebben gereageerd op uw privé-enquête. U kunt kiezen uit drie detailniveaus wanneer u de reacties op uw privé-enquête volgt.

1. Algemene resultaten 

Hiermee kunt u belangrijkste gegevens bekijken, zoals:

  • Het aantal voltooide enquêtes.
  • Wanneer u de laatste reactie heeft ontvangen.
  • Of uw enquête momenteel is gepubliceerd.

U kunt ook de gemiddelde waardering voor alle vragen van uw aangepaste enquête zien. De gemiddelde waardering wordt berekend door alle waarderingen voor een bepaalde vraag bij elkaar op te tellen en te delen door het aantal reacties.

Reacties worden gesorteerd op categorie, zoals ‘Algehele ervaring’, ‘Gastenkamer & inrichting’ of ‘Hotelpersoneel’. Klik op een categorie om die sectie uit te vouwen en gegevens weer te geven voor alle beantwoorde vragen in de geselecteerde periode.

2. Meer gedetailleerde analyse

U kunt ook uw cursor op een bepaalde enquêtevraag plaatsen voor meer details.

Hiermee ziet u een uitsplitsing van reacties ingedeeld op waardering, zoals het aantal gasten dat 5 van de 5 (zeer tevreden), 4 van de 5 (tevreden) of anders heeft geantwoord.

3. Downloadbare ruwe data 
Wilt u gedetailleerdere ruwe data voor uw enquêtereacties bekijken? Klik op de knop Resultaten downloaden om uw data te downloaden als .csv-bestand.

Download enquêteresultaten om onder andere de uitgeschreven reacties op open vragen te bekijken.

Dit bestand bevat:

  • Reacties die zijn ingedeeld naar gast (iedere rij bevat de enquêtereacties van één gast).
  • Uitgeschreven reacties op open vragen, zoals ‘Kunt u de reden voor uw waardering toelichten?’
  • Op welke e-mailcampagnes voor Beoordelingenservice + privé-enquêtes de gast heeft gereageerd.

Door ruwe data te downloaden, kunt u de resultaten nauwkeuriger analyseren. Zo kunt u bijvoorbeeld ontdekken dat gasten die zeer tevreden zijn over de hygiëne van de kamer het meest geneigd zijn om u aan te bevelen bij anderen. Door het schoonmaken te verbeteren, zullen waarschijnlijk nog meer gasten zeggen dat ze uw gelegenheid zullen aanbevelen.

Opmerking: omdat de gedownloade resultaten ook de e-mailadressen van de gasten bevatten, dient u zich te houden aan de van toepassing zijnde privacywetgeving bij het gebruiken van de gegevens.

Net Promoter Score begrijpen

Net Promoter® Score, of NPS® is ontwikkeld om de loyaliteit van de klant te meten. U kunt twee NPS-gerelateerde vragen in uw privé-enquête opnemen om deze belangrijke en populaire meetwaarde te meten.

Vraag 1: Uw score berekenen
Uw gasten geven antwoord op de vraag ‘Hoe waarschijnlijk is het dat u ons zou aanbevelen aan een vriend of collega?’ Reacties worden gegeven op een schaal van 0 tot 10, waarbij 0 staat voor niet aanbevelen en 10 voor zeer waarschijnlijk aanbevelen.

De personen die 9 of 10 invullen, worden gezien als promotors of gasten die u waarschijnlijk zullen aanbevelen bij anderen. De personen die een score van 7 of 8 hebben gegeven, worden beschouwd als passieve promotors die over het algemeen tevreden zijn, maar die u waarschijnlijk niet actief zullen aanbevelen. Personen die een score van 6 of lager geven, zijn criticasters of klanten die in het algemeen ontevreden zijn.

Uw Net Promoter Score wordt berekend op basis van het totale aantal reacties:

  • Neem het percentage waarderingen van 9 en 10 (uw promotors)
  • Trek dit af van het percentage waarderingen van 0 t/m 6 (uw criticasters),
  • U krijgt dan een resultaat tussen -100 en 100 (uw score).
  • Waarderingen van 7 of 8 tellen mee voor het totale aantal reacties, maar hebben niet direct invloed op uw score.

Hoe hoger uw score, des te meer gasten enthousiast zijn over hun verblijf bij u. Met een Net Promoter Score boven nul zit u goed.

Klik hier voor meer informatie over de Net Promoter Score en hoe deze werkt.

Vraag 2: Begrijpen waarom
De tweede vraag is een open vraag en luidt: ‘Kunt u de reden voor uw waardering toelichten?’ Hiermee heeft u een waardevol inzicht in de reacties op de aanbevelingsvraag. Dit inzicht kunt u gebruiken om onder andere uw gastenservice, bedrijfsvoering en voorzieningen te verbeteren.

Om de reacties op deze vraag te bekijken, volgt u de instructies voor ’Ruwe data downloaden’ hierboven.

 

Laatst bijgewerkt: 4 mei 2015

Beoordelingenservice + privé-enquêtes: snelstartgids

Beoordelingenservice + privé-enquêtes: snelstartgids Accommodaties kunnen nu met slechts één e-mail eenvoudig TripAdvisor-beoordelingen en privéfeedback van gasten verzamelen. Lees hoe.

Wat is Beoordelingenservice + privé-enquêtes?

Beoordelingenservice is de populaire, gratis tool die het eenvoudig maakt om een TripAdvisor-beoordelingsverzoek te sturen. U kunt dankzij de toevoeging van privé-enquêtes, beschikbaar voor hotels en B&B's, ook een aanpasbare gasttevredenheidsenquête toevoegen. Dus bij iedere e-mail die u voor Beoordelingenservice + privé-enquêtes verstuurt, kunt u eenvoudig tegelijkertijd openbare TripAdvisor-beoordelingen en privéfeedback van gasten ontvangen.

Wat bedoelen we met privéfeedback? De reacties op uw enquête zijn uitsluitend voor uw gebruik bedoeld, en:

  • verschijnen alleen in het Beoordelingenservice-menu, dat met een wachtwoord beveiligd is;
  • zijn niet zichtbaar op de TripAdvisor-pagina van uw gelegenheid;
  • zijn niet van invloed op uw TripAdvisor-waardering of -classificatie.

Wilt u zien wat gasten belangrijk genoeg vinden om in een beoordeling te vermelden en ook privéfeedback op onderwerpen van uw keuze ontvangen? Zo gaat u aan de slag met Beoordelingenservice + privé-enquêtes.

Stap 1: maak een e-mailbericht aan

  • Ga naar tripadvisor.nl/ReviewExpress en voer de naam van uw gelegenheid in.
    Maakt u al gebruik van Beoordelingenservice? Ga dan door naar stap 2 hieronder.
  • Op het tabblad Bericht aanmaken kunt u:
    • uw verzendadres, foto, onderwerpregel en bericht aanpassen;
    • onze handige sjabloon gebruiken die beschikbaar is in meer dan 20 talen.
  • Uw e-mail bevat automatisch een link naar het TripAdvisor-beoordelingsformulier. Wanneer u uw enquête publiceert, hebben de gasten die u e-mailt ook de optie om de enquête in te vullen, voordat ze hun TripAdvisor-beoordeling schrijven.
  • Klik op Enquête toevoegen om door te gaan naar het aanpassen van uw privé-enquête. Als u uw enquête al heeft gepubliceerd, kunt u op Enquête bijwerken klikken om wijzigingen aan te brengen.

Snelstarttip: lees onze volledige Beoordelingenservice-gids voor stapsgewijze begeleiding bij het aanmaken van uw e-mailsjabloon.

Stap 2: kies uw vragen

  • Kijk op het tabblad Enquête aanmaken voor de lijst met beschikbare en voorvertaalde vragen die zijn gesorteerd op categorie, zoals 'Algehele ervaring' of 'Hotelpersoneel'.
  • Als u een vraag wilt toevoegen, klikt u erop en sleept u deze naar uw enquête. Uw enquête mag maximaal zeven vragen bevatten. Op deze manier kunt u feedback van de privé-enquête en een TripAdvisor-beoordeling verzamelen zonder gasten te overweldigen.
  • U kunt vragen verslepen, zodat ze in de gewenste volgorde verschijnen. U kunt de vragen een andere volgorde geven door erop te klikken en ze omhoog of omlaag te slepen.
  • Als u een vraag wilt verwijderen omdat deze al in uw enquête staat, klikt u op de X in de rechterbovenhoek.
  • De vraag 'Hoe waarschijnlijk is het dat u ons zou aanbevelen aan een vriend of collega?' is standaard inbegrepen. Hoewel we deze vraag aanbevelen om de algemene tevredenheid van gasten bij te houden, kunt u deze wel verplaatsen of verwijderen.

Snelstarttip: plaats uw cursor op een vraag om de volledige tekst te zien, inclusief mogelijke antwoorden.

Stap 3: publiceer uw enquête

  • Klik op Voorbeeld om te zien wat uw gasten zullen zien. U kunt nog steeds vragen toevoegen, verwijderen of verplaatsen voor u ze publiceert.
  • Als u tevreden bent, klikt u op Publiceren om uw enquête op te nemen in e-mailcampagnes die u vanaf nu gaat verzenden voor Beoordelingenservice + privé-enquêtes.
  • U kunt uw enquête ook stopzetten nadat deze is gepubliceerd door op Enquête stopzetten te klikken.
  • Hoewel we u aanraden uw vragen niet te vaak te veranderen, omdat u dan de bestaande trends niet meer kunt volgen, kunt u uw gepubliceerde enquête bijwerken:
    • Bewerk eerst uw bestaande enquête op het tabblad enquête, door vragen toe te voegen, te verwijderen of in een andere volgorde weer te geven.
    • Klik vervolgens op Enquête bijwerken.

Snelstarttip: verstuur iedere week uw Beoordelingenservice + privé-enquêtes, zodat gasten deze kort na hun verblijf ontvangen.

Stap 4: bekijk uw resultaten

  • Ga naar het tabblad Beoordelingenservice-menu om de resultaten van uw Beoordelingenservice + privé-enquêtes bij te houden.
  • U kunt het uitklapmenu voor de periode gebruiken om resultaten te filteren op de laatste maand of op de laatste 3 of 6 maanden.
  • Blader door de antwoorden voor individuele vragen, ingedeeld naar categorie. Plaats de cursor op een bepaalde vraag voor meer details over de antwoorden.
  • Klik op Resultaten downloaden voor onbewerkte responsgegevens in .csv-formaat.

Snelstarttip: bekijk ons overzicht om uw enquêteresultaten te interpreteren.

Pas uw privé-enquête nu aan

Het verzamelen van waardevolle feedback van gasten is nu heel eenvoudig, met behulp van de Beoordelingenservice + privé-enquêtes. Begin direct en ga naar tripadvisor.nl/ReviewExpress

Laatst bijgewerkt: 4 mei 2015

Snelstartgids: geautomatiseerde Beoordelingenservice

Snelstartgids: geautomatiseerde Beoordelingenservice Geautomatiseerde Beoordelingenservice zorgt ervoor dat u uw partnerschap met een door TripAdvisor gecertificeerde connectiviteitspartner kunt gebruiken om moeiteloos nieuwe beoordelingen voor uw bedrijf te ontvangen. Gebruik deze gids om aan de slag te gaan.

Beoordelingenservice is een gratis, eenvoudig te gebruiken TripAdvisor-tool waarmee gelegenheden recente gasten kunnen e-mailen om ze een beoordelingsverzoek te sturen. Gemiddeld zien eigenaren die Beoordelingenservice regelmatig gebruiken een toename van 33% in het aantal TripAdvisor-beoordelingen van hun gelegenheid.1 Voor hoteleigenaren die samenwerken met een door TripAdvisor gecertificeerde connectiviteitspartner, zoals een Internet Booking Engine of een bedrijfsmanagementsysteem, wordt het verzamelen van beoordelingen nog eenvoudiger met geautomatiseerde Beoordelingenservice.

Hoe werkt geautomatiseerde Beoordelingenservice? Nadat uw gasten hebben uitgecheckt, geeft uw connectiviteitspartner automatisch hun e-mailadressen door aan TripAdvisor. Vervolgens stuurt TripAdvisor de gasten binnen 72 uur een aangepast Beoordelingenservice-bericht. En het allermooiste? Net als handmatige Beoordelingenservice, is geautomatiseerde Beoordelingenservice gratis.

Bent u klaar om uw geautomatiseerde Beoordelingenservice-campagne op te zetten? U hoeft slechts drie eenvoudige stappen uit te voeren:

1. Toegang tot Beoordelingenservice

Ga naar tripadvisor.nl/ReviewExpress, typ uw bedrijfsnaam in en selecteer vervolgens uw bedrijf uit de lijst. Als u nog niet ingelogd bent bij TripAdvisor, wordt u nu gevraagd in te loggen of u te registreren. Beoordelingenservice is gratis te gebruiken, maar u moet u wel registreren als vertegenwoordiger voor uw gelegenheid op TripAdvisor om aan de slag te gaan. 

2. Aanmelden voor geautomatiseerde Beoordelingenservice

Klik op de startpagina van Beoordelingenservice op de knop in het veld 'Automatiseren'. (Ziet u dit veld niet? Raadpleeg dan de onderstaande sectie Problemen oplossen.) Controleer de gegevens in het veld, inclusief uw connectiviteitspartner en de gebruiksvoorwaarden, en vink naast beide het vakje aan. Controleer vervolgens het adres van de afzender voor uw e-mailcampagnes en verzend het formulier. Gefeliciteerd! Uw connectiviteitspartner kan nu beginnen met het verzenden van gegevens voor geautomatiseerde Beoordelingenservice-berichten zodra gasten uitchecken.

3. Uw standaardbericht instellen

Met Beoordelingenservice kunt u een standaard e-mailsjabloon instellen voor elk van de ruim 20 talen op de website. Geautomatiseerde Beoordelingenservice stuurt dit standaardbericht naar de e-mailadressen die zijn doorgegeven door uw connectiviteitspartner. Als u geen standaardbericht heeft ingesteld, dan wordt de standaard TripAdvisor-sjabloon gebruikt. Om uw standaardbericht voor geautomatiseerde Beoordelingenservice in te stellen, gaat u naar het tabblad 'Bericht aanmaken'. Uw standaardbericht wordt automatisch weergegeven. In de titel van dit bericht wordt een sterretje weergegeven. Gebruik de links 'Bewerken' om op deze pagina de sjabloon te wijzigen en sla deze vervolgens op. Controleer of het vakje voor 'Opslaan als mijn standaardbericht voor [language]' is aangevinkt. Hiermee garandeert u dat het bericht wordt gebruikt voor geautomatiseerde Beoordelingenservice. Als u regelmatig gasten ontvangt die andere talen spreken, overweeg dan ook het standaardbericht voor die talen aan te passen. Als uw connectiviteitspartner e-mailadressen verzendt aan TripAdvisor, bevat deze informatie ook de voorkeurstaal van de gast. Het geautomatiseerde Beoordelingenservice-bericht wordt in die taal verzonden.

Dat was het! U heeft het instellen voltooid!

Uw geautomatiseerde Beoordelingenservice-berichten worden verstuurd vanaf het moment dat uw connectiviteitspartner de e-mailadressen levert van de gasten die onlangs hebben uitgecheckt. Onder het tabblad 'Instellingen' kunt u uw standaardberichten bewerken en de status van uw connectiviteitspartner bekijken. Zoals altijd kunt u de resultaten van elke Beoordelingenservice-campagne, zowel handmatig als geautomatiseerd, bekijken op het tabblad Menu. U kunt de in het Menu getoonde resultaten ook gebruiken om uw standaardberichten te wijzigen en het aantal reacties te verhogen.

SNELLE SUGGESTIE: geautomatiseerde Beoordelingenservice-berichten kunnen alleen worden verzonden aan e-mailadressen die zijn opgeslagen door uw connectiviteitspartners. Vergeet niet om handmatig de e-mailadressen van uw overige gasten in te vullen in Beoordelingenservice.

Problemen oplossen

Als u uw gelegenheid niet kunt aanmelden voor geautomatiseerde Beoordelingenservice, kan de reden hiervoor zijn dat uw connectiviteitspartner niet gecertificeerd is. Neem contact op met uw connectiviteitspartner om deel te nemen.

Voor meer informatie over Beoordelingenservice, klikt u hier.


  • 1. Gegevens TripAdvisor-website, januari 2014
Laatst bijgewerkt: 24 maart 2014

Analyse van Beoordelingenservice binnen 5 minuten of minder

Analyse van Beoordelingenservice binnen 5 minuten of minder

Wanneer had u voor het laatst meer dan genoeg tijd over om alles af te krijgen? Als u zich dit niet meer kunt herinneren, is het Beoordelingenservice-menu perfect voor u en uw schema! In slechts vijf minuten kunt u de belangrijkste indicatoren bekijken, zodat u een beeld krijgt van de prestaties van uw voormalige campagnes en ideeën kunt opdoen voor nieuwe campagnes. Gelooft u dit niet? Ga naar www.tripadvisor.nl/ReviewExpress, selecteer uw gelegenheid in het uitklapmenu, en start uw stopwatch:

Minuut 1: maak een inventaris

Bekijk de cumulatieve cijfers van het totale aantal campagnes, het aantal verzonden e-mails, het totale aantal geopende e-mails, het aantal klikken en de beoordelingen die in totaal zijn verzameld. Deel het aantal geopende e-mails door het totale aantal verzonden e-mails om uw gemiddelde openratio te berekenen. De gemiddelde openratio is hier bijvoorbeeld bijna 30%. Ga vervolgens hetzelfde te werk voor de klikken en beoordelingen. Zorg dat er na verloop van tijd een stijgende lijn te zien is voor deze cijfers. Als dit niet het geval is, probeer dan combinaties van onze 
tips voor Beoordelingenservice om de cijfers te verbeteren.

Minuut 2 en 3: scroll door recente beoordelingen

Bekijk uw recente beoordelingen, zodat u weet wat er goed gaat bij uw gelegenheid en waar u extra aandacht aan moet besteden. Houd rekening met de beoordelingen waar u later een Managementreactie voor moet schrijven. Als u geen recente beoordelingen heeft, geeft het menu tips voor toekomstige campagnes.

Minuut 4 en 5: controleer campagnestatistieken

Bereken uw openratio (aantal geopende e-mails/aantal verzonden e-mails), klikratio (aantal aangeklikte e-mails/aantal verzonden e-mails) en niet-bezorgdratio (aantal niet bezorgde e-mails/aantal verzonden e-mails) voor uw laatste drie campagnes. Zijn ze beter dan uw totale gemiddelde van stap 1? Als dat zo is, ga dan zo door.

Als uw openratio’s dalen, kunt u proberen uw onderwerpsregels te veranderen of uw e-mails sneller na het vertrek van uw gasten te versturen, zodat uw berichten relevanter zijn voor reizigers. Als het aantal klikken het probleem is, kunt u proberen de berichten aan gasten persoonlijker te maken. Vergeet niet dat een dalende niet-bezorgdratio goed is, omdat dit betekent dat meer van uw e-mails worden afgeleverd. Als dit niet het geval is, richt u dan op het verifiëren van uw e-mailadressen.

U bent klaar! Binnen vijf minuten bent u er klaar voor om nog een Beoordelingenservice-campagne te versturen die geoptimaliseerd is op basis van uw vorige campagnes (klik op ‘Doorgaan met verzenden’ om aan de slag te gaan). Ga vandaag nog naar het Beoordelingenservice-menu via www.tripadvisor.com/ReviewExpress!


Zorgen niet-bezorgde e-mails, klikken én geopende e-mails ervoor dat u de tel kwijt raakt? 

Dan is hier een spiekbriefje voor e-mailanalyses:

Uw totale Beoordelingenservice-geschiedenis:

  • Alle campagnes: aantal keren dat u e-mails heeft verzonden aan gasten met Beoordelingenservice
  • Totale aantal verzonden e-mails: aantal e-mailadressen waarnaar u een e-mail heeft verzonden
  • Totale aantal geopende e-mails: aantal e-mails van Beoordelingenservice dat is bekeken door gebruikers
  • Totale aantal klikken: aantal personen dat actie heeft ondernomen na de e-mails

Voor elke campagne:

  • Aantal verzonden: aantal e-mailadressen waarnaar een e-mail is verzonden
  • Aantal geopend: aantal bekeken e-mails in de campagne
  • Aantal klikken: aantal personen dat actie heeft ondernomen na een individuele e-mailcampagne
  • Aantal niet-bezorgd: aantal e-mails dat niet bezorgd kon worden

 

Laatst bijgewerkt: 17 januari 2018

10 tips voor meer beoordelingen met Beoordelingenservice

10 tips voor meer beoordelingen met Beoordelingenservice

Meer dan 80% van de accommodaties ter wereld vraagt gasten een beoordeling in te dienen.1 Herinneringen via e-mail zijn een zeer effectieve manier om nieuwe beoordelingen te werven, langdurige gastrelaties op te bouwen en mogelijk uw populariteitsscore te beïnvloeden. Maakt u geen gebruik van een e-mailprogramma? Beoordelingenservice van TripAdvisor is een gratis hulpmiddel dat u helpt bij het versturen van herinnerings-e-mails!

1. Verzamel e-mailadressen

Controleer voordat gasten vertrekken of u de juiste e-mailadressen in uw administratie heeft staan.

2. Informeer gasten over uw plannen

Krijg toestemming om de gegevens van gasten aan TripAdvisor door te geven en vertel gasten dat u ze een e-mail via Beoordelingenservice stuurt om naar hun feedback te vragen.

3. Denk goed na over uw 'afzender'-adres

Zorg ervoor dat het bericht de naam van de gelegenheid of de naam van een belangrijke en herkenbare werknemer bevat.

4. Gebruik korte en eenvoudige berichten

Kortere e-mails met duidelijke en beknopte onderwerpregels zijn het meest doeltreffend.  

5. Voeg een persoonlijk tintje toe

Zet uw handtekening bij uw naam en functie om de e-mail persoonlijker te maken.

6. Zorg dat uw e-mail aankomt

Vermijd in de onderwerpregel en het bericht het gebruik van meerdere opeenvolgende uitroeptekens en woorden die volledig in hoofdletters geschreven zijn.

7. Vermijd weekenden en feestdagen

Stuur uw bericht aan het begin van de werkweek, wanneer mensen hun e-mail beter in de gaten houden.

8. Stuur regelmatig e-mails

Vraag gasten binnen enkele dagen na het uitchecken om feedback wanneer de ervaring nog vers is.

9. Bedank uw gasten

Gebruik deze kans om uw gasten te bedanken en ze aan te moedigen nog eens terug te komen.

10. Probeer nieuwe dingen

Experimenteer met uw 'afzender'-adres, onderwerpregels, berichten en afbeeldingen.

Met Beoordelingenservice kunt u:

  • tot 1000 gasten tegelijk een e-mail sturen;
  • standaardberichten aanpassen in meer dan 20 talen;
  • afbeeldingen toevoegen en sjablonen bewaren voor later gebruik;
  • automatisch herinneringsberichten versturen (optioneel);
  • adressen veilig bewaren. Deze worden alleen gebruikt voor Beoordelingenservice.

 


  • 1. TripBarometer door TripAdvisor, een online-enquête uitgevoerd van dec. 2012 tot jan. 2013 onder 35.042 deelnemers uit 26 landen (www.tripadvisorTripBarometer.com)
Laatst bijgewerkt: 31 juli 2013

Meer tools

Vraag een gratis TripAdvisor-sticker aan

Vraag een gratis TripAdvisor-sticker aan

Op zoek naar een geweldige manier om te laten zien dat u gastenfeedback waardeert en nieuwe beoordelingen aanmoedigt terwijl u ook het aantal spontane bezoekers verhoogt? Vraag vandaag nog een gratis TripAdvisor-sticker aan voor op uw voordeur, raam of een ander drukbezocht deel van uw hotel, restaurant of attractie middels onze daarvoor bestemde tool: www.tripadvisor.nl/StickerRequest.

Toon uw TripAdvisor-sticker

  • 67% van de reizigers kijkt een paar keer per maand op TripAdvisor1
  • 75% van de reizigers geeft de voorkeur aan een bedrijf met een TripAdvisor-erkenning2
  • 89% van de reizigers wereldwijd zegt dat beoordelingen van invloed zijn op waar ze boeken3

Het kan tot 6 weken duren voordat de sticker per post bezorgd wordt. Zodra u de sticker heeft ontvangen, zien we natuurlijk graag welk plekje u hem heeft gegeven! Tweet een foto naar @TripAdvisorB2B en gebruik de hashtag #OnTripAdvisor.


  • 1. Bron: PhoCusWright-onderzoek in opdracht van TripAdvisor, december 2013
  • 2. Bron: TripAdvisor-ledenenquête, oktober 2012
  • 3. Bron: TripBarometer april 2014: Wereldwijde editie
Laatst bijgewerkt: 7 maart 2015

Kleine social media-knop. Grote reizigersimpact.

Kleine social media-knop. Grote reizigersimpact. Pas maar op Facebook, Twitter en Pinterest: er is een nieuwe social media-knop gearriveerd. En het brengt de kracht van de grootste reiswebsite ter wereld naar de website van uw bedrijf.

Reizigers worden vaak gestimuleerd om met bedrijven in contact te komen via social media-knoppen op websites. De nieuwe social media-knop van TripAdvisor helpt reizigers echter veel meer te doen dan alleen contact leggen. Potentiële gasten zijn slechts één klik verwijderd van het lezen van uw welverdiende beoordelingen en het schrijven van hun eigen beoordelingen. En het brengt het krachtige merk van de grootste reiscommunity ter wereld direct naar uw website.

De TripAdvisor social media-knop is gratis, eenvoudig te installeren en aan te passen aan de behoeften van uw bedrijf. De TripAdvisor social media-knop installeren:

  1. Voer de naam van uw gelegenheid in op www.tripadvisor.nl/widgets.
  2. Selecteer ‘Social media-knoppen’ op de widget-pagina van uw gelegenheid.
  3. Pas hierna de knop aan zodat deze geschikt is voor uw website, door de afmetingen, vorm, kleur, taal en extra elementen te selecteren (zoals een ‘Waarderen’-knop om beoordelingen te stimuleren, of een bollenwaardering om uw algehele prestaties op TripAdvisor te tonen).
  4. Als het voorbeeld er goed uitziet, kopieer dan de code voor uw knop en plak deze in de HTML-code van uw website. (TIP: u kunt ook de link 'klik hier om de code per e-mail te verzenden' selecteren om de code naar de persoon te sturen die uw website beheert.

Vergeet niet de TripAdvisor-knop tussen andere icoontjes van sociale media (Facebook, Twitter, etc.) op uw website te plaatsen voor de beste resultaten. Voor uitgebreide installatie-instructies of probleemoplossing, raadpleegt u deze handleiding.

Mis geen enkele kans om contact te leggen met reizigers! Voeg de TripAdvisor social media-knop vandaag nog toe aan de sociale media-icoontjes op uw website.

Laatst bijgewerkt: 28 juli 2014