Bedrijfsvoorsprong van TripAdvisor

Bedrijfsvoorsprong bevat toonaangevende tools waarmee accommodaties miljoenen potentiële gasten bereiken, zichzelf onderscheiden van de concurrentie, boekingsbeslissingen beïnvloeden en hun online reputatie meten en verbeteren.

Contactgegevens toevoegen aan uw TripAdvisor-vermelding

Contactgegevens toevoegen aan uw TripAdvisor-vermelding Geef miljoenen potentiële gasten uit de buurt en van over de hele wereld de mogelijkheid om met één klik of telefoontje bij u te boeken met Contactgegevens. Uw TripAdvisor-pagina wordt honderden of zelfs duizenden keren per jaar bezocht. Met een abonnement op Bedrijfsvoorsprong kunt u dit geschikt verkeer omzetten in rechtstreekse boekingen met behulp van Contactgegevens. Met Contactgegevens kunt u belangrijke bedrijfsgegevens toevoegen aan uw TripAdvisor-vermelding, zodat reizigers rechtstreeks contact met u kunnen opnemen. Hier volgt wat u moet weten over contactgegevens voor optimaal investeringsrendement van uw Bedrijfsvoorsprong. Geen abonnement op Bedrijfsvoorsprong? Voor meer informatie en om u aan te melden, gaat u naar www.tripadvisor.nl/BusinessAdvantage Over Contactgegevens Met Contactgegevens kunnen reizigers die uw TripAdvisor-pagina bezoeken u rechtstreeks bereiken via een laptop, tablet of mobiele telefoon. U kunt tot wel drie rechtstreekse contactmethoden opgeven, zoals uw:

  • Website
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Pagina met aanbiedingen
  • Pagina met pakketten
  • Een virtuele rondleiding
...

13 tips voor meer boekingen via uw TripAdvisor-vermelding

13 tips voor meer boekingen via uw TripAdvisor-vermelding Tips over hoe u meer rechtstreekse boekingen via uw TripAdvisor-vermeldingspagina kunt ontvangen. In onze recente webinar 'Meer rechtstreekse boekingen ontvangen met TripAdvisor' hebben we de invloed van TripAdvisor op de boekingsbeslissingen van reizigers besproken. In dit artikel behandelen we uw TripAdvisor-pagina en bespreken we hoe u deze kunt optimaliseren om meer rechtstreekse boekingen te ontvangen. Klik hier als u geïnteresseerd bent in tips voor het optimaliseren van uw aanwezigheid op TripAdvisor-pagina's met zoekresultaten. Laten we als eerste uw vermeldingspagina bekijken en uitleggen waarom deze belangrijk is. Tegen de tijd dat iemand uw vermeldingspagina bezoekt, heeft u zijn of haar aandacht al getrokken en staat u op de lijst (van accommodaties waar hij of zij uit gaat kiezen). Uw doel is op dit moment om de interesse van deze potentiële gasten in uw gelegenheid vast te houden, om alle informatie te geven die ze nodig hebben om een weloverwogen boekingsbeslissing te nemen en om hen eenvoudig aan uw rechtstreekse boekingskanalen te verbinden. Voor het gemak hebben we deze tips op basis van de lay-out van uw vermelding georganiseerd, van boven naar beneden. We hebben daarnaast een combinatie van gratis en premium tips bijgevoegd. Tips met een sterretje (*) zijn functies die alleen beschikbaar zijn voor abonnees van Bedrijfsvoorsprong. Als u een abonnee van Bedrijfsvoorsprong wilt worden, gaat u naar www.tripadvisor.nl/BusinessAdvantage. 1. Upload managementfoto's Uit onderzoek blijkt dat reizigers langer kijken naar pagina’s van gelegenheden met ten minste 30 foto's.1 Zorg ervoor dat u foto's van hoge kwaliteit uploadt die aan onze richtlijnen voor foto's voldoen. Meer informatie vindt u hier. 2. Kies een hoofdfoto...

Meer rechtstreekse boekingen ontvangen met TripAdvisor

ON-DEMAND WEBINAR Meer rechtstreekse boekingen ontvangen met TripAdvisor Gegevens

Het wereldwijde toerisme is gestaag toegenomen in het afgelopen decennium en blijft groeien. Ondanks de toenemende uitgaven zien we helaas wel een afname in het aantal online hotelboekingen dat rechtstreeks bij de hotels wordt gedaan.

Hoe kunt u profiteren van deze groei van het wereldwijde toerisme en uw deel van de rechtstreekse boekingen verhogen? Er zijn veel tools verkrijgbaar die eigenaren kunnen gebruiken, maar door onze grootte, invloed en rol in de reisbranche, geloven we dat TripAdvisor centraal zou moeten staan in uw strategie voor rechtstreekse boekingen.

Onze exclusieve on-demand webinar geeft uw praktische tips en tools om te beginnen met het stimuleren van rechtstreekse boekingen met TripAdvisor.

In deze webinar behandelen we het volgende:

  • de rol van TripAdvisor in de reisbranche
  • hoe reizigers de boekingstrechter doorlopen op TripAdvisor
  • En praktische tips, voor zowel beginners als experts op TripAdvisor, om meer rechtstreekse boekingen te stimuleren in elke fase van de boekingstrechter

Het live-evenement is nu beschikbaar on demand! Meld u nu aan voor toegang tot de opname (alleen in het Engels).

*Worldwide Travel Path to Purchase 2017, comScore Media Metrix voor websites van TripAdvisor, september 2017
**Global Hotel Business Index 2018 van SiteMinder
Oxford Economics, 2018

De belangrijkste elementen uit de beslissingsfase van de boekingsroute van de reiziger

BESLISSINGSFASE De belangrijkste elementen uit de beslissingsfase van de boekingsroute van de reiziger Laatst bijgewerkt: 12 maart 2018 De beslissingsfase van de boekingsroute van de reiziger is meestal de fase waarvan onze hotelpartners zeggen dat ze er de meeste tijd en middelen in investeren. In deze fase zijn reizigers klaar om te boeken, in tegenstelling tot de onderzoeksfase waarin reizigers hun lijst met favoriete accommodaties nog aan het samenstellen zijn (hier vindt u meer informatie over het beïnvloeden van reizigers in de onderzoeksfase). OVERZICHT VAN DE BESLISSINGSFASE

In de beslissingsfase kiest een reiziger een accommodatie en boekt deze. In deze fase kiezen reizigers een accommodatie uit het lijstje dat ze in de onderzoeksfase hebben opgesteld. Marketingbereik is op dit moment beperkt, aangezien reizigers hun keuze al bijna hebben gemaakt. Maar de kans dat reizigers boeken die u heeft bereikt, is erg groot.

Het is dan ook niet gek dat de prijs de belangrijkste factor is bij het nemen van een boekingsbeslissing. In een recent TripBarometer-onderzoek* zegt 93% van de reizigers dat prijs de sterkste boekingsfactor was en 72% zegt dat het vinden van een goede deal voor hen het belangrijkst was.

WAAROM DIT BELANGRIJK IS VOOR U...

Een overzicht van de boekingsroute van de reiziger

OVERZICHT   Een overzicht van de boekingsroute van de reiziger Laatst bijgewerkt: 12 maart 2018

De boekingsroute van de reiziger in de wereld van vandaag is ingewikkeld en complex. Reizigers halen hun inspiratie uit verschillende bronnen; van iets dat ze online hebben gezien tot reclame langs de weg of een vriend die over een recente reis vertelt. Met zoveel verschillende kanalen, zowel online als offline, kan het lastig zijn om te beslissen waar u uw marketingbudget het beste in kunt investeren.

We hebben samen met comScore gegevens onderzocht om te begrijpen hoe en waarom reizigers boeken, waar reizigers onderzoek doen en wat hun volgende reis inspireert. We hebben deze gegevens samengevoegd in onze recente webinar 'De boekingsroute van de reiziger beïnvloeden met TripAdvisor', gepresenteerd door Charles Ballard en Martin Verdon-Roe. We raden u aan de volledige webinar on demand te bekijken. Als u echter geen tijd heeft of op zoek bent naar een samenvatting, dan bieden we ook deze opties.

Reizigers halen hun inspiratie uit verschillende bronnen; van iets dat ze online hebben gezien tot reclame langs de weg of een vriend die over een recente reis vertelt. OVERZICHT VAN DE BOEKINGSROUTE VAN DE REIZIGER De boekingsroute van de reiziger bestaat uit drie fases...

TripAdvisor Bedrijfsvoorsprong voor accommodaties

TripAdvisor Bedrijfsvoorsprong voor accommodaties Dankzij Bedrijfsvoorsprong kunnen accommodaties in contact komen met potentiële gasten, deze aantrekken en hun boekingsbeslissingen beïnvloeden.

Bedrijfsvoorsprong is een evolutie van ons abonnementsproduct Bedrijfsvermeldingen, dat in 2010 geïntroduceerd werd. Bedrijfsvermeldingen was ontworpen om accommodaties te helpen meer resultaten te behalen met hun TripAdvisor-pagina's. Tijdens de jarenlange samenwerking met onze klanten hebben we ontdekt dat ze een completere oplossing nodig hadden om hun bedrijven optimaal te laten profiteren van TripAdvisor. Op basis van hun feedback en onze eigen reizigersgegevens hebben we Bedrijfsvoorsprong ontwikkeld.  

Bedrijfsvoorsprong biedt accommodaties de mogelijkheid om zichzelf beter te adverteren bij potentiële gasten, om boekingsbeslissingen te beïnvloeden, om zichzelf te onderscheiden van de concurrentie en om hun online reputatie te meten en te verbeteren. Onder de functies vallen een Mediacentrum, promotionele functies en Rapporten en analyses van topklasse.  

Wat is er bij Bedrijfsvoorsprong inbegrepen?

Promotionele functies: deel onmiddellijk contactgegevens en beïnvloed boekingsbeslissingen van online gasten en gasten die onderweg zijn.

  • Contactgegevens: geef miljoenen potentiële gasten de mogelijkheid om met één klik of telefoontje rechtstreeks bij u te boeken.
    • Pagina van de gelegenheid: kies drie contactmogelijkheden, zoals telefoonnummer, e-mailadres of website-URL's, voor de TripAdvisor-vermeldingspagina van uw gelegenheid.
    • Mobiele click-to-call: zorg dat gasten eenvoudig contact met u kunnen opnemen en neem deel aan de snelgroeiende mobiele marktplaats door telefoontjes in één klik te activeren voor elk mobiel apparaat, wanneer u een telefoonnummer als een van uw Contactgegevens toevoegt.
    • Zoekresultatenlinks: voeg de link naar uw hotelwebsite toe aan de pagina's met zoekresultaten op drukbezochte TripAdvisor-pagina's.
  • Speciale aanbiedingen: val op tussen de concurrentie door exclusieve aanbiedingen te delen op desktop en mobiel.
  • Mededelingen: trek de aandacht van reizigers door het laatste nieuws van uw gelegenheid te delen.
  • Favoriete beoordelingen: toon een geweldige recente beoordeling bovenaan uw TripAdvisor-pagina.

Meer informatie over de promotionele functies die beschikbaar zijn voor abonnees vindt u hier.

Mediacentrum: trek de aandacht van gasten en onderscheid u van concurrenten met geavanceerde foto- en videotools die uw gelegenheid van zijn beste kant laten zien.

  • Storyboard: een promotioneel voorproefje waarin uw beste foto’s en beoordelingen worden gecombineerd.
  • Favoriete foto's: gebruik uw beste foto's om gasten te inspireren en te motiveren voor uw gelegenheid te kiezen door deze in uw fotocarrousel en mediaviewers in de spotlights te zetten.
  • Coverfoto's: toon uw gelegenheid zoals u wilt dat gasten deze zien door de albumcovers in uw vermelding aan te passen.
  • Locatievideo's: plaats dynamische video’s op TripAdvisor en breng uw gelegenheid tot leven voor potentiële gasten.

Meer informatie over de functies van het Mediacentrum vindt u hier.

Rapporten en analyses: maak gebruik van uitgebreide TripAdvisor-gegevens over uw gelegenheid, concurrentie en online bezoekers om betere zakelijke beslissingen te nemen en gasten een betere ervaring te bieden.

  • Overzicht: gebruik uitgebreide TripAdvisor-gegevens voor bedrijfsbeslissingen, het beheren van uw online reputatie en het verbeteren van gastenervaringen
  • Reputatie-inzichten: vergelijk belangrijke reputatie-indicatoren met die van concurrenten.
  • Marktpositie: bekijk hoe verkeer en classificaties veranderen in uw markt.
  • Klikactiviteit: ontdek waar reizigers de meeste waarde aan hechten door klikken te volgen.
  • Foto’s en voorzieningen: bekijk de interesse van potentiële gasten in uw TripAdvisor-foto’s en de prestatie van uw voorzieningen ten opzichte van die van concurrenten.
  • Bezoekerstrends: bekijk waar uw TripAdvisor-bezoekers vandaan komen en waar ze naar zoeken.
  • Beheer van telefonische leads: meet telefoonverkeer door een uniek telefoonnummer toe te voegen aan de pagina van uw gelegenheid.

Meer informatie over de Rapporten en analyses van Bedrijfsvoorsprong vindt u hier.

Wat kost het?

Bedrijfsvoorsprong is een abonnementsproduct. De exacte prijs van een abonnement op Bedrijfsvoorsprong wordt individueel bepaald voor elke gelegenheid op basis van een aantal factoren zoals locatie, grootte, etc. Gelegenheden kunnen specifieke prijzen met hun consultants van TripAdvisor bespreken.

Laatst bijgewerkt: 17 augustus 2017

Gratis of Premium? Een marketinggids op TripAdvisor

Gratis of Premium? Een marketinggids op TripAdvisor TripAdvisor biedt een pakket aan marketingtools voor horecabedrijven. Veel van deze tools zijn gratis, maar enkele Premium-functies zijn alleen tegen betaling te gebruiken. Heeft u al kennisgemaakt met alle tools?

Bent u op zoek naar manieren om meer gasten aan te trekken? TripAdvisor heeft verschillende tools die u hierbij kunnen helpen. Er is voor elk wat wils, maar u moet u wel registeren als vertegenwoordiger van uw gelegenheid om toegang te krijgen tot het Management Center. 

Gratis tools

Laten we eerst kijken naar de gratis tools die beschikbaar zijn voor elke accommodatie, restaurant of attractie die vermeld staat op TripAdvisor. Deze tools zijn altijd te vinden in het Management Center:

Gelegenheden met ten minste één foto trekken 138% meer reizigers aan dan gelegenheden zonder foto's.1

Tools voor de pagina van uw gelegenheid

Beheer de belangrijkste onderdelen van de TripAdvisor-pagina van uw gelegenheid via het tabblad 'Vermelding beheren' in het hoofdmenu.  Voeg foto's toe en trek de aandacht van reizigers, werk uw voorzieningen bij en voltooi hier ook andere administratieve taken. 

Meer dan 60% van de reizigers zegt dat Managementreacties de kans op boeken vergroten.2

Tools voor beoordelingenbeheer

Onder 'Beoordelingen' in het hoofdmenu vindt u alle tools die u nodig heeft om nieuwe beoordelingen te beheren, te meten en erop te reageren.  Probeer Beoordelingenservice om meer beoordelingen te stimuleren.

Bijna 90% van de reizigers zegt dat beoordelingen van invloed zijn op waar ze boeken.3

Gratis marketingtools

Krijg hulp bij het promoten van uw bedrijf onder het kopje 'Marketingtools' in het hoofdmenu van het Management Center. Breng uw beoordelingen onder de aandacht met de TripAdvisor-app voor reizigersbeoordelingen op uw Facebookpagina, en met de socialmediaknoppen en widgets van TripAdvisor om uw awards en beoordelingen te tonen op uw website. Vraag tot slot een TripAdvisor-sticker aan voor uw gelegenheid, zodat gasten weten dat uw bedrijf vermeld wordt op de grootste reiswebsite ter wereld.4 

TripAdvisor Insights

Wilt u gratis marketingtips, nieuws over onderzoeken in de branche, nuttige gidsen en meer? Hotelmanagers en -exploitanten kunnen www.tripadvisor.nl/TripAdvisorInsights bezoeken en restauranteigenaren kunnen naar TripAdvisor voor restaurants gaan. U kunt ook informatie vinden in het Management Center. Selecteer 'TripAdvisor-tips' onder het tabblad 'Help en instellingen' in het hoofdmenu.

Betaalde tools

Accommodatie- en restauranteigenaren kunnen hun TripAdvisor-vermeldingen uitbreiden en nog meer reizigers aantrekken met enkele aanvullende tools die tegen betaling beschikbaar zijn. Er zijn op dit moment geen Premium-tools voor attracties beschikbaar.

Oplossingen voor accommodaties

  • Bedrijfsvoorsprong: toonaangevende tools om uw bedrijf beter te promoten aan miljoenen potentiële gasten, om uw bedrijf op te laten vallen tussen de concurrentie, om boekingsbeslissingen te beïnvloeden en om uw online reputatie te meten en te verbeteren. Ga naar www.tripadvisor.nl/business/BusinessAdvantage voor meer informatie.
  • Onmiddellijk boeken: reizigers kunnen nu op de knop 'Boek op TripAdvisor' klikken om een hotel rechtstreeks op de website te boeken. Potentiële gasten boeken sneller als ze weten dat ze dit rechtstreeks op TripAdvisor kunnen doen.5 Met Onmiddellijk boeken kan uw hotel deze boekingen eenvoudig claimen. Klik hier voor meer informatie.
  • Gesponsorde plaatsingen: leid hoogwaardig verkeer naar uw gelegenheid door uw vermelding boven de TripAdvisor-zoekresultaten te plaatsen voor reizigers die op zoek zijn naar een accommodatie in uw regio. Gesponsorde plaatsingen brengen geen risico's met zich mee. U betaalt namelijk alleen voor de klikken die u ontvangt en u kunt op ieder gewenst moment opzeggen. Meld u vandaag nog aan op www.TripAdvisor.nl/business/sponsored-placements.

Oplossingen voor restaurants

  • TripAdvisor Premium: profiteer van het concurrentievoordeel dat uw bedrijf nodig heeft met TripAdvisor Premium voor restaurants. Een upgrade naar Premium geeft u exclusieve toegang tot krachtige tools voor abonnees zoals Storyboard, 3 beste redenen om hier te eten, Favoriete beoordelingen, en exclusieve gegevens en inzichten. Klik hier voor meer informatie.
  • TripAdvisor-advertenties: leid verkeer naar uw TripAdvisor-vermelding door uw restaurant op exclusieve gesponsorde plaatsingen te promoten aan een gewild publiek met dineergasten die op zoek zijn naar een eetgelegenheid bij u in de buurt. Meer informatie vindt u hier.

  • 1. TripAdvisor-gegevens, 7 juli – 7 augustus 2014, https://www.tripadvisor.nl/TripAdvisorInsights/n2507/boekingen-en-reizigersbetrokkenheid-worden-gestuurd-door-managementacties
  • 2. 'Custom Survey Research Engagement' van PhoCusWright, uitgevoerd in opdracht van TripAdvisor in december 2013.
  • 3 TripBarometer, wereldwijde editie, april 2014: https://www.tripadvisor.nl/TripAdvisorInsights/n2200/tripbarometer-april-2014-global-edition
  • 4 comScore Media Metrix voor TripAdvisor-websites, wereldwijd,
  • 5. Interne gegevens van TripAdvisor
Laatst bijgewerkt: 10 januari 2018

Storyboard: vertel uw verhaal op uw manier

Storyboard: vertel uw verhaal op uw manier Combineer uw beste foto's en beoordelingen in een promotionele preview die gasten interessant vinden.

Elke maand bezoeken meer dan 455 miljoen personen TripAdvisor om hun perfecte reis te plannen en te boeken.1 Van het vinden van de beste accommodaties tot het ontdekken van lokale restaurants wanneer ze daar aankomen: reizigers gebruiken TripAdvisor tijdens alle fasen van het plannen van hun reis.

U beschikt als abonnee van Bedrijfsvoorsprong of TripAdvisor Premium voor restaurants over een pakket aan marketingtools die u helpen een geweldige eerste indruk te maken op potentiële gasten. Storyboard is er hier een van en transformeert uw statische foto’s en beoordelingen in een kwalitatief hoogwaardig promotioneel voorproefje van uw gelegenheid. Onze Storyboard-builder is eenvoudig te gebruiken en helpt u op weg. U hoeft alleen uw beste foto's, citaten uit beoordelingen en tags te kiezen. Wij doen de rest.

Zorg dat meer gasten voor u kiezen door uw verhaal te vertellen en uzelf een voorsprong te geven op de concurrentie. Klaar om aan de slag te gaan?

Uw Storyboard instellen

Als u uw Storyboard wilt publiceren, moet u een actief TripAdvisor-abonnement hebben:

Aan de slag

Zodra u bent aangemeld, logt u in op uw Management Center op www.tripadvisor.nl/Owners. Selecteer vervolgens uw bedrijf in het uitklapmenu.

  • Accommodaties: klik onder het menu 'Vermelding beheren' op 'Storyboard'. Klik vervolgens op 'Storyboard aanmaken' om te beginnen.
  • Restaurants: klik onder het menu 'Vermelding beheren' op 'Storyboard aanmaken'.

Een Storyboard is eenvoudig te maken! Elk Storyboard bestaat uit tien frames die u kunt vullen met foto's, citaten uit beoordelingen of tags van uw pagina. Navigeer tussen frames om ze te configureren. Wij geven u zelfs inhoudelijke suggesties. Zodra u klaar bent met het bewerken van een frame, klikt u op 'Volgende' en worden uw wijzigingen automatisch opgeslagen.

Foto's selecteren

Als u een foto in het frame wilt selecteren of wijzigen, klikt u op 'Foto bijwerken'. Er verschijnt een fotogalerij onder de foto. Gebruik deze galerij om de foto die u wilt gebruiken te selecteren. Als u geen geschikte foto kunt vinden, kunt u altijd extra foto's toevoegen via de tool 'Foto's beheren' aan de linkerkant.

Citaten uit een beoordeling selecteren

Nadat u uw foto heeft geselecteerd, kunt u een citaat uit een beoordeling kiezen. Een citaat uit een beoordeling is een kort stukje uit een reizigersbeoordeling van uw gelegenheid. Deze hoogtepunten worden automatisch gegenereerd op basis van een reeks algemene criteria. Als u een citaat wilt selecteren, klikt u op de knop 'Citaat uit beoordeling bijwerken' en kiest u er een uit de galerij. Eenmaal geselecteerd, ziet u een voorbeeld in het frame erboven.

Tags selecteren

Tags zijn beknopte trefwoorden die herhaaldelijk worden weergegeven in de beoordelingen van verschillende (dineer)gasten. Kies tags die de nadruk leggen op de reden waarom gasten dol zijn op uw bedrijf. Klik op de knop 'Tag bijwerken' om een tag te selecteren en kies er een uit de lijst met tags eronder. Eenmaal geselecteerd, ziet u een voorbeeld in het frame erboven.

Citaten uit beoordelingen en tags toevoegen in meerdere talen

Als uw bedrijf beoordelingen in meerdere talen heeft, kunt u het uitklapmenu gebruiken om te zien welke talen beschikbaar zijn. Zodra u een taal selecteert, worden alle citaten of tags weergegeven die beschikbaar zijn in die taal. Vergeet niet om opties te kiezen voor elk van deze talen, voor elk frame, anders is uw Storyboard niet compleet en niet zichtbaar in die taal. De voltooiingsstatus van elk Storyboard wordt aangegeven met kleuren:

  • Aan talen in het zwart is nog niet begonnen.
  • Talen in het groen geven aan dat alle citaten of tags voor die taal zijn geselecteerd.
  • Talen in het oranje zijn geselecteerd in een eerder frame, maar ontbreken in het huidige frame.

Opmerking: bij accommodaties blijven bezoekers die uw pagina bekijken in een taal waarvoor u geen Storyboard heeft gemaakt wel uw Coverfoto zien. Bij restaurants zien gebruikers in plaats daarvan een Storyboard in een andere voltooide taal.

Uw Storyboard publiceren

Het laatste frame is waar u de mogelijkheid heeft om uw voltooide Storyboard te publiceren. U ziet hier ook welke talen compleet zijn, evenals met welke talen u bent begonnen, maar niet heeft afgerond. Als u wilt zien welke frames niet compleet zijn, zoekt u oranje punten in de instelcarrousel en werkt u waar nodig de frames bij met aanvullende selecties.

Zodra u klaar bent met alle frames en alles gereed is voor publicatie, klikt u op 'Nu publiceren'. Alleen voltooide talen worden gepubliceerd, alle andere onvolledige talen worden als concept opgeslagen totdat ze compleet zijn. Houd er rekening mee dat het tot 24 uur kan duren voordat uw wijzigingen te zien zijn in uw live-Storyboard. Als u nog niet klaar bent om uw Storyboard te publiceren, kunt u altijd stoppen en terugkomen om deze later te publiceren. Alle wijzigingen worden opgeslagen in de Storyboard-bewerker.


  • 1. TripAdvisor-logbestanden, gemiddeld aantal unieke bezoekers per maand, 3e kwartaal 2017
Laatst bijgewerkt: 26 december 2017

De 12 beste tips voor succesvolle Speciale aanbiedingen

De 12 beste tips voor succesvolle Speciale aanbiedingen

In een TripBarometer-rapport uit 2014 gaf bijna de helft van de TripAdvisor-reizigers aan dat Speciale aanbiedingen van invloed zijn op hun boekingsbeslissingen. Hieronder leest u 12 tips waarmee u Speciale aanbiedingen kunt maken die reizigers aantrekken:

1. Zorg dat u altijd een actieve aanbieding heeft

Met Speciale aanbiedingen valt u op tussen de concurrentie. Zet uw gelegenheid niet buiten spel door uw aanbieding te laten verlopen of er helemaal geen te starten.

2. Kom met een goede aanbieding

Door aantrekkelijk te zijn voor de portemonnee van reizigers krijgt u meer boekingen. Goede Speciale aanbiedingen geven gasten de beste deal. Heeft u geen groot budget? Geen probleem! Zelfs een kleine waardevermeerdering kan aantrekkelijk zijn voor reizigers.

3. Timing is belangrijk

U kunt zelf kiezen wanneer u uw aanbieding wilt starten of bijwerken. Maak gebruik van het rapport ‘Uw bezoekers’ in uw Bedrijfsmenu om te ontdekken wat uw gemiddelde tijd tot boeking is. Plaats uw aanbieding vervolgens evenveel dagen voorafgaand aan de periode waarin u wilt dat reizigers er gebruik van maken.  

4. Maak reclame voor kamers die moeilijk te verhuren zijn

Plaats een Speciale aanbieding waarmee u kamers kunt vullen die anders leeg zouden blijven, bijvoorbeeld buiten het seizoen, tijdens weekdagen of in andere rustige perioden.

5. Speel in op een reeds bestaande aanbieding

Vermeld een aanbieding die u ergens anders ook al hebt lopen. Uw Speciale aanbieding hoeft niet uniek te zijn voor TripAdvisor!

6. Gebruik aanbiedingen om delen van uw bedrijf uit te lichten

Maak aanbiedingen aan die interessant zijn voor het type reiziger dat u wilt aantrekken. Als u bijvoorbeeld meer vakantiegangers, gezinnen of weekendgasten wilt ontvangen, kunt u een 'Gratis ontbijt' aanbieden.

7. Promoot uw voorzieningen

Gebruik een Speciale aanbieding om het bedrag dat reizigers uitgeven aan uw gelegenheid te vergroten. Bied bijvoorbeeld een korting aan voor een kamerupgrade, roomservice of een spabehandeling. 

8. Wees duidelijk en bondig 

Vertel reizigers precies wat ze zullen krijgen. Om u te helpen, hebben we standaardsjablonen ontwikkeld voor aanbiedingen die de waarde duidelijk uiteenzetten op alle domeinen en  talen op TripAdvisor.

9. Vermeld duidelijk eventuele beperkingen of data waarop de aanbieding niet geldig is

Zorg dat u duidelijk maakt wanneer de aanbieding gebruikt kan worden en wat er inbegrepen is, zodat klanten van tevoren precies weten waar zij aan toe zijn.

10. Zorg ervoor dat uw aanbieding gemakkelijk gebruikt kan worden

Vereenvoudig het verzilverproces om conversie te maximaliseren. Klanten zullen het boekingsproces niet voltooien als het te veel ingewikkelde stappen bevat. Leid gasten, indien mogelijk, naar een website waar ze de aanbieding eenvoudig kunnen verzilveren. 

11. Breng uw personeel op de hoogte

Zorg ervoor dat uw personeel op de hoogte is van uw Speciale aanbieding, zodat zij vragen van reizigers goed kunnen beantwoorden. Op deze manier levert u goede klantenservice, wat uw klanten als positief zullen ervaren. 

12. Houd uw resultaten bij

Maak een promotiecode voor uw aanbieding zodat u bij kunt houden welke aanbieding de meeste klanten trekt. Dit helpt u uw Speciale aanbiedingen succesvoller te maken.

Laatst bijgewerkt: 10 januari 2018

Breng uw bedrijf tot leven met Locatievideo's

Breng uw bedrijf tot leven met Locatievideo's Zien is geloven. Laat gasten zien wat ze kunnen verwachten bij uw accommodatie met de Locatievideo's, alleen beschikbaar voor abonnees van Bedrijfsvoorsprong.

Zorgen dat uw gasten precies begrijpen wat uw gelegenheid te bieden heeft, kan lastig zijn. Maar wat als u dit kon laten zien? Maak kennis met de Locatievideo's van TripAdvisor.

Reizigers besteden meer tijd dan ooit aan het bekijken van video's: een recent onderzoek voorspelt dat tegen 2019 video's verantwoordelijk zullen zijn voor bijna 80% van al het wereldwijde internetverkeer.1 Video's geven gebruikers een speciaal kijkje in uw gelegenheid, waardoor u hun aandacht trekt en kunt laten zien wat u speciaal maakt.

Locatievideo's kunnen uw accommodatie tot leven brengen door video-inhoud direct naast uw foto's op TripAdvisor weer te geven. Laat een blijvende indruk achter en kom in contact met reizigers via de kracht van video's.

Bent u klaar om aan de hand van video's in contact te komen met potentiële gasten? Laten we aan de slag gaan.

Video's toevoegen aan uw TripAdvisor-vermelding

Als u Locatievideo's op TripAdvisor wilt publiceren, moet u een actief abonnement op Bedrijfsvoorsprong hebben. Ga voor meer informatie naar: Bedrijfsvoorsprong.

Zodra u een abonnement heeft: 

  1. Log in op het Management Center.
  2. Klik onder het menu 'Vermelding beheren' op 'Locatievideo's.
  3. Klik op het tabblad 'Locatievideo's' aan de linkerkant.
  4. Klik op de blauwe knop 'Meer video's toevoegen' en selecteer video's vanaf uw computer. U kunt tot 30 Locatievideo's uploaden naar uw vermelding.
  5. Vergeet niet om een titel toe te voegen, zodat reizigers weten waar uw video over gaat. Klik vervolgens op 'Verzenden' om uw wijzigingen op te slaan en de video te uploaden.
  6. Hoewel de meeste video's binnen 30 minuten in uw vermelding worden weergegeven, kan het tot 24 uur duren voordat deze beschikbaar zijn.

Locatievideo's bijwerken of verwijderen:

  1. Volg de bovenstaande stappen 1-3 om naar de sectie 'Locatievideo's' te gaan.
  2. Klik op de video die u wilt bijwerken of verwijderen.
  3. Bewerk de titel van de video om wijzigingen aan te brengen en klik op 'Wijzigingen opslaan'.  
  4. Als u een video wilt verwijderen, klikt u op de blauwe knop 'Verwijderen' eronder. Zodra u een Locatievideo verwijdert, wordt deze niet meer weergegeven op uw TripAdvisor-pagina.

Tips voor het plaatsen van Locatievideo's:

  • Bekijk onze richtlijnen: zorg dat uw video voldoet aan onze richtlijnen voor Locatievideo's voordat u deze plaatst.
  • Houd het kort: korte video's zijn aantrekkelijker. De video's mogen niet langer zijn dan 3 minuten.
  • Houd het afwisselend: toon de verschillende onderdelen van uw gelegenheid. Of het nu een rondleiding door uw Master-suite, een video vanuit de lucht van uw smetteloze golfbaan of een welkomstvideo van uw personeel is. Net als met foto's kunt u het beste verschillende plekken uitlichten!
  • Combineer ze met Mededelingen: als er veranderingen in uw gelegenheid hebben plaatsgevonden, overweeg dan een video te plaatsen met de updates, samen met een Mededeling. Dit kan helpen reizigers aan te trekken.
  • Meer tips: lees onze gids voor het maken van professioneel ogende video's met een kleiner budget.

  • 1. https://www.l2inc.com/research/video-2016
Laatst bijgewerkt: 15 augustus 2017

Zet uw Favoriete beoordelingen in de spotlights

Zet uw Favoriete beoordelingen in de spotlights Stap-voor-stap-gids om uw favoriete beoordelingen aan TripAdvisor-gebruikers te tonen.

Inspireer reizigers door een recente Favoriete beoordeling bovenaan de TripAdvisor-pagina van uw gelegenheid te plaatsen. Met Favoriete beoordelingen kunt u beoordelingen van reizigers gebruiken om uw verhaal te vertellen op TripAdvisor. Selecteer een beoordeling waarin een goede beschrijving van uw bedrijf wordt gegeven en plaats deze op een goed zichtbare plek op de TripAdvisor-pagina van uw gelegenheid.

Waar wordt mijn gekozen beoordeling weergeven op TripAdvisor?

De beoordeling die u kiest wordt direct na de meest recente beoordeling weergegeven op uw TripAdvisor-vermelding. Kies een beoordeling in elke beschikbare taal om ervoor te zorgen dat meer reizigers over de hele wereld uw Favoriete beoordelingen kunnen bekijken. 

Stel Favoriete beoordelingen in aan de hand van deze twee eenvoudige stappen:

Het duurt slechts een minuut om een favoriete beoordeling te delen met reizigers over de hele wereld en om zoekers een extra reden te geven om boekers te worden.

Accommodaties met Bedrijfsvoorsprong en restaurants met TripAdvisor Premium:

  • Ga naar het Management Center en klik op 'Favoriete beoordelingen selecteren' in het tabblad Beoordelingen bovenaan de pagina.

Stap 1: kies een beoordeling

Als eerste kiest u de beoordeling die u wilt weergeven. Alle in aanmerking komende beoordelingen* worden automatisch weergegeven op deze pagina. U kunt onze ingebouwde filteropties gebruiken, waaronder bollenwaarderingen en type reiziger , zodat u eenvoudiger de beoordeling kunt vinden die u wilt weergeven.

Als u wilt dat reizigers van over de hele wereld uw gekozen beoordeling kunnen bekijken (in hun taal), kunt u Favoriete beoordelingen in verschillende talen kiezen. Als u hier gebruik van wilt maken, selecteert u simpelweg een taal in het uitklapmenu en kunt u een nieuwe selectie met in aanmerking komende beoordelingen in die taal bekijken. Alleen talen die een in aanmerking komende beoordeling voor uw bedrijf bevatten, worden weergegeven.

*Opmerking: beoordelingen moeten aan bepaalde criteria voldoen om in aanmerking te komen voor deze functie. Managers kunnen alleen een beoordeling selecteren die voldoet aan de criteria. 

Tips voor het uitzoeken van een beoordeling:

  • Houd het recent. Uit onderzoek blijkt dat 80% van de TripAdvisor-gebruikers recente beoordelingen raadpleegt bij het zoeken naar accommodaties.1 Reizigers willen meer over uw gelegenheid te weten komen op basis van recente ervaringen van gasten. Zorg dat uw gekozen beoordeling recent is: hoe nieuwer de beoordeling, hoe beter.
  • Heeft de beoordeling nuttige stemmen ontvangen? Zo ja, dan betekent dit dat bezoekers de informatie nuttig vonden op het moment dat ze uw vermelding bekeken. Deze nuttige inhoud kan nog meer zoekers helpen en is de moeite waard om te laten zien. 
  • Beschrijft de beoordeling iets unieks over uw gelegenheid? Heeft u een geweldige spa, een terras waar kan worden gegeten of zeer vriendelijk personeel waar mensen over vertellen? Dit zijn allemaal belangrijke factoren waar potentiële bezoekers waarde aan hechten als ze een beslissing nemen. Leid de aandacht naar de punten die u bijzonder maken.
  • Bied inzichten voor potentiële gasten. Bijvoorbeeld: als uw gasten in uw gelegenheid kunnen genieten van het bruisende stadsleven, kies dan een beoordeling die een goed beeld geeft van deze levendige sfeer. Als uw restaurant bekendstaat om de veganistische gerechten, geef dan een beoordeling weer waarin uw populairste vegetarische gerechten worden geprezen. 
  • Denk na over seizoenen en timing. Als het winter is, kunt u beter een beoordeling over dineren bij een open haard kiezen in plaats van een beoordeling over uw buitenzwembad of terras. Vergeet ook de feestdagen niet! Tijdens Valentijnsdag kunt u bijvoorbeeld een beoordeling kiezen die stelletjes aanspreekt. 

Stap 2: publiceer uw Favoriete beoordeling

Klik vervolgens op 'Publiceren'. Uw Favoriete beoordeling is binnen 24 uur na het publiceren zichtbaar. Volg dezelfde stappen om een beoordeling in meerdere talen te kiezen of om oudere uitgelichte beoordelingen te vervangen door recentere beoordelingen.

Houd rekening met het volgende: als een Favoriete beoordeling meer dan 1 jaar oud is, wordt deze niet meer bovenaan de pagina van uw gelegenheid weergegeven. Zorg dat uw beoordelingen up-to-date zijn door de Favoriete beoordeling-pagina in uw Management Center regelmatig te bezoeken. 


  • 1. Het 'Custom Survey Research Engagement' van 2015 is een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd door PhoCusWright onder 14.991 respondenten in opdracht van TripAdvisor. PhoCusWright heeft tussen 8 en 29 april 2015 een enquête gehouden onder consumenten via pop-ups op TripAdvisor-websites in de VS, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Duitsland, Spanje, Brazilië, Rusland, Australië, India, Japan, Indonesië, Maleisië en Thailand. De enquête was gericht op personen die de hotelbeoordelingen op de website raadpleegden en die daarnaast in de afgelopen 12 maanden in accommodaties hebben verbleven en hun eigen reis hebben gepland. Respondenten konden deelnemen aan de enquête via een link op de TripAdvisor-website die ze naar een online vragenlijst leidde.
Laatst bijgewerkt: 14 maart 2016

Betaalgegevens bijwerken op TripAdvisor

Betaalgegevens bijwerken op TripAdvisor

Stap-voor-stapinstructies voor het bijwerken van de betaalgegevens van uw gelegenheid op TripAdvisor.

Het bijwerken van de betaalgegevens van uw gelegenheid is eenvoudig en kan online gedaan worden. Volg de onderstaande stappen om te ontdekken hoe u deze gegevens voor alle betaalde producten van TripAdvisor kunt bijwerken.

Uw betaalgegevens bijwerken

  1. Ga naar www.tripadvisor.nl/Owners en log in op het Management Center.
  2. Beweeg de muis over het menu 'Help en instellingen' bovenaan de pagina en klik op 'Facturering en betalingen'.
  3. Klik aan de rechterzijde onder 'Factureringsgegevens' op de link 'Bijwerken'.
  4. Voer uw nieuwe creditcard in, werk uw betaalmethode of factureringsgegevens bij en klik op 'Opslaan'.

Hoe lang duurt dit?

Uw bijgewerkte betaalgegevens worden onmiddellijk weergegeven. Als u openstaande betalingen heeft, worden deze binnen 24 uur in rekening gebracht.

Wie is de bedrijfsvermeldingseigenaar?

De bedrijfsvermeldingseigenaar is de persoon die de betalingen aan TripAdvisor beheert. Dit is doorgaans de persoon die uw TripAdvisor-abonnement of de laatste verlenging hiervan heeft aangeschaft, of de persoon die Onmiddellijk boeken ingesteld heeft. U kunt zien wie toegang heeft tot het beheren van uw commerciële producten door naar de pagina ‘Gebruikerstoegang beheren’ te gaan. Voor toegang tot deze pagina, logt u in op uw Management Center en selecteert u 'Gebruikerstoegang beheren' onder het tabblad 'Profiel' van het hoofdmenu. Op deze pagina ziet u een volledige lijst van alle geregistreerde gebruikers van uw TripAdvisor-pagina. U ziet daarnaast hun TripAdvisor-gebruikersnaam, e-mailadres, connectie met uw bedrijf en de producten waar zij toegang tot hebben (indien van toepassing).

Kan ik meerdere kaarten opslaan in het systeem van TripAdvisor?

Ja, u kunt meerdere kaarten opslaan. U kunt echter maar één creditcard instellen als de standaardkaart voor uw betalingen. De bedrijfsvermeldingseigenaar voor uw gelegenheid kan de gekozen standaardkaart op elk moment wijzigen.

Ik kan de optie 'Facturering en betalingen’ niet vinden. Wat moet ik doen?

U bent waarschijnlijk niet geregistreerd bij TripAdvisor als de bedrijfsvermeldingseigenaar voor uw gelegenheid. In dit geval moet u de bedrijfsvermeldingseigenaar vragen in te loggen op het Management Center en de betaalgegevens bij te werken volgens de hierboven beschreven stappen.

Als de betreffende persoon niet langer de facturering en betalingen zou moeten beheren, kunt u via het Management Center een verzoek indienen om de status bedrijfsvermeldingseigenaar over te dragen aan iemand anders.

Voor eigenaren met een abonnement op Bedrijfsvoorsprong:

  1. Ga naar het Management Center.
  2. Klik op 'Online hulp vragen' in het venster Contact opnemen met TripAdvisor. 
  3. Selecteer 'Bedrijfsvoorsprong' onder 'Vertel ons wat het probleem is'.
  4. Selecteer 'Accounttoegangsmachtigingen bijwerken' als het subonderwerp.
  5. Voeg details van alle aan te brengen wijzigingen toe in het opmerkingenveld.

Voor eigenaren met Onmiddellijk boeken:

  1. Ga naar het Management Center.
  2. Klik op 'Online hulp vragen' in het venster Contact opnemen met TripAdvisor.
  3. Selecteer 'Onmiddellijk boeken' onder 'Vertel ons wat het probleem is'.
  4. Kies 'Vragen over Facturering en betalingen'. 
  5. Licht uw verzoek toe in het vak 'Opmerkingen'.
Laatst bijgewerkt: 15 juni 2016

Speciale aanbiedingen toevoegen aan uw TripAdvisor-vermelding

Speciale aanbiedingen toevoegen aan uw TripAdvisor-vermelding Stap-voor-stapinstructies voor het instellen van uw Speciale aanbieding

Een Speciale aanbieding is een aanbieding of promotieactie voor uw accommodatie die u op TripAdvisor kunt plaatsen als onderdeel van uw abonnement. Gebruik Speciale aanbiedingen om de aandacht van gasten te trekken en uw bedrijf te promoten op de grootste reiswebsite ter wereld.

Deze aanbiedingen zijn een geweldige kans om kamers te vullen die anders niet geboekt worden tijdens het laagseizoen, doordeweeks of tijdens andere rustige periodes voor uw accommodatie.

Waar worden Speciale aanbiedingen weergegeven op TripAdvisor?

Speciale aanbiedingen verschijnen op alle 49 domeinen van TripAdvisor en worden vertaald naar 28 talen, op de vermeldingspagina van uw gelegenheid en in de zoekresultaten voor de locatie.

In vier eenvoudige stappen een Speciale aanbieding aanmaken:

1. Log in op het Management Center

Log in op het Management Center via www.tripadvisor.nl/Owners. In het menu 'Boekingen stimuleren' bovenaan de pagina, klikt u op 'Speciale aanbiedingen plaatsen'. Klik op de knop 'Een nieuwe aanbieding maken' of klik op 'Maak er nu een' als dit de eerste keer is dat u een Speciale aanbieding maakt.

Geen abonnement op Bedrijfsvoorsprong? Meld u hier vandaag nog aan en krijg toegang tot Speciale aanbiedingen en andere exclusieve marketingtools.

Heeft u een abonnement op Bedrijfsvoorsprong, maar ziet u de knop 'Aan de slag' niet? Het kan zijn dat uw account niet gemachtigd is om deze wijzigingen aan te brengen. Vraag de bedrijfsvermeldingseigenaar van uw abonnement om contact op te nemen met zijn/haar TripAdvisor-vertegenwoordiger en deze toegang namens u aan te vragen.

Tip: als u een eerder gebruikte Speciale aanbieding opnieuw wilt activeren, klikt u op 'Vorige aanbiedingen' om een oude aanbieding bij te werken.

2. Kies een Speciale aanbieding-categorie

Er zijn vier opties: 'Kamertarief', 'Eten en drinken', 'Plaatselijke aanbiedingen' en 'Pakket'.

Selecteer een subcategorie voor 'Kamertarief', 'Eten en drinken' of 'Plaatselijke aanbieding' om uw Speciale aanbieding in de juiste categorie in te kunnen delen.

Kamertarief:

  • % korting op de kamer
  • € korting op kamer
  • Speciaal tarief
  • Kamer-upgrade
  • Klantenpunten

Eten en drinken:

  • Maaltijdtegoed
  • Gratis fles
  • Gratis ontbijt

Plaatselijke aanbiedingen:

  • Gratis parkeren
  • Tickets

Sommige subcategorieën hebben nog specifiekere velden, zoals de precieze korting op het basiskamertarief, het soort tickets voor een 'Plaatselijke aanbieding' (rondleiding, openbaar vervoer, attractie) of hoeveel maaltijdtegoed u wilt geven.

Als alle vereiste velden voor uw Speciale aanbieding zijn ingevuld, klikt u op de knop 'Volgende' onderaan de pagina.

3. Voer de details in

Vul vervolgens de details van uw aanbieding in:

  • Afbeelding: we raden aan om een afbeelding van uw accommodatie op uw Speciale aanbieding-coupon weer te geven.
  • Koptekst: selecteer of u een standaardtekst of een eigen tekst wilt gebruiken. Als u uw Speciale aanbieding op www.tripadvisor.nl aanmaakt, wordt de aangepaste tekst alleen op dat domein weergegeven. De standaardtekst wordt op alle andere domeinen gebruikt.
  • Beschrijving: maak een beschrijving. Vermeld algemene voorwaarden, data waarop de aanbieding niet geldig is en instructies voor het verzilveringsproces.
  • Instructies voor verzilveren: selecteer hoe gasten de aanbieding kunnen verzilveren: bij het inchecken, per e-mail, telefonisch of online (selecteer alle mogelijkheden die van toepassing zijn). Als u 'Online’ selecteert, moet u een URL opgeven. Als u 'E-mail' selecteert, moet u een e-mailadres en onderwerpregel opgeven.
  • Aanbiedingscode: we raden aan om indien mogelijk een 'Aanbiedingscode' te gebruiken om alles beter te kunnen volgen. Raadpleeg deze gids voor meer informatie.
  • Geldigheid gedurende de week: selecteer op welke dagen van de week de Speciale aanbieding geldig is.
  • Verzilverdata: selecteer de data waarop deze Speciale aanbieding verzilverd kan worden.
  • Data om weer te geven op TripAdvisor: plan precies wanneer uw Speciale aanbieding zichtbaar moet zijn. U kunt de aanbieding zelfs in de toekomst (in het komende jaar) laten beginnen.

Als u alle vereiste velden heeft ingevuld, klikt u op de knop 'Volgende' onderaan de pagina.

4. Controleer en plaats uw Speciale aanbieding

Bekijk hoe uw Speciale aanbieding eruit komt te zien. Vergeet niet uw Speciale aanbieding te controleren met behulp van de controlelijst op de volgende pagina.

Als u tevreden bent, gaat u akkoord met de algemene voorwaarden en klikt u op de knop 'Speciale aanbieding plaatsen'. Uw Speciale aanbieding staat binnen 24 uur online.

(Optioneel) 5. Stel een andere aanbieding in

U kunt meerdere Speciale aanbiedingen tegelijk aanmaken en plannen, tot een jaar van tevoren. Zo volgen uw Speciale aanbiedingen elkaar automatisch op. De nieuwe aanbieding gaat van start op de datum die u heeft ingesteld, waarmee de oude aanbieding vervalt. U hoeft hier niets meer aan te doen en loopt dus ook geen potentiële gasten mis. Gebruik het vakje 'Data om weer te geven op TripAdvisor' bij stap 2 om aan te geven wanneer u wilt dat iedere Speciale aanbieding wordt weergegeven. Ga terug naar de pagina 'Een Speciale aanbieding plaatsen' en selecteer het tabblad 'Ingeplande aanbiedingen’ om uw geplande Speciale aanbiedingen te bekijken. Laatst bijgewerkt: 10 januari 2018

Foto’s op TripAdvisor: tips voor accommodaties

Foto’s op TripAdvisor: tips voor accommodaties Snelle fotografietips ontworpen om hoteleigenaren te helpen de aandacht van potentiële gasten te trekken.

Volgens een onderzoek van Microsoft, uitgevoerd in 2015,1 neemt de gemiddelde menselijke aandachtsspanne snel af. Sinds 2012 is onze aandachtsspanne gedaald van twaalf seconden tot slechts acht seconden, waardoor deze korter is dan die van een goudvis (van negen seconden). Gezien deze feiten kan het lastig lijken de aandacht van bezoekers aan uw TripAdvisor-pagina vast te houden. Gelukkig bevat het Mediacentrum van TripAdvisor eenvoudig te gebruiken functies die kunnen helpen.

Foto's trekken niet alleen de aandacht van reizigers en bereiken ze niet alleen op een emotioneel niveau, maar onderzoek heeft aangetoond dat reizigers meer tijd besteden op gelegenheidspagina's die minimaal 30 foto's bevatten.  Foto's zijn een belangrijke manier om uw verhaal te vertellen en ze helpen bezoekers een beter beeld te krijgen van uw gelegenheid.  Het gaat echter niet alleen om veel foto's. Het type foto’s dat u kiest is net zo belangrijk.  Hier volgen onze tips over hoe u foto's kunt kiezen om in contact te komen met reizigers en die hun boekingsbeslissingen kunnen beïnvloeden:

DOEN: gebruik professioneel ogende foto’s

Goede foto's zijn een must. In deze tijd is er geen enkel excuus om geen professionele foto's te hebben. Maak u geen zorgen: u hoeft geen fotograaf in te huren. U kunt zelf professionele foto's maken door onze ’Toptips om betere gelegenheidfoto's te maken’ te bekijken.

NIET DOEN: Stockfoto's gebruiken

Stockfoto's zijn saai en niet-authentiek. Iedereen kan algemene foto's van een gastenkamer, lobby of eetruimte kiezen, maar deze laten gasten niet zien wie u bent en wat u te bieden heeft. Hierdoor worden de verwachtingen van reizigers niet op de juiste manier gevormd, wat slechte beoordelingen tot gevolg kan hebben als de echte ervaring niet overeenkomt met wat u laat zien. Uw foto's moeten het verhaal van uw gelegenheid vertellen en laten zien wat u speciaal maakt.

DOEN: werk uw foto's bij op basis van het seizoen

Gasten willen precies zien wat ze kunnen verwachten wanneer ze uw gelegenheid bezoeken, ongeacht de tijd van het jaar. Als dit het midden in de winter is, kunt u de lobby en de warme, gezellige open haard laten zien in plaats van zonnige zwembadfoto's. Gasten boeken ook vaak lang van tevoren. Houd dit in gedachten als u kiest welke foto's prioriteit hebben. Als er doorgaans een lange tijd tussen de boekingen en het verblijf zit, begin dan foto's voor het aankomende seizoen toe te voegen die aansluiten op de zoekopdrachten van reizigers. Vergeet niet, u wilt het zo eenvoudig mogelijk maken voor gasten om zich uw gelegenheid voor te stellen.

NIET DOEN: foto's van andere seizoenen verwijderen

Hoewel u uw typische boekingsperiode tot het verblijf weet, kunnen reizigers vóór of na deze periode onderzoek doen. Ze willen ook zien hoe uw gelegenheid eruitziet voor hun reisdata. In plaats van de seizoensgebonden foto's te verwijderen, kunt u het tabblad 'Foto's beheren' in het Mediacentrum gebruiken om de volgorde van uw foto's aan te passen. Hierdoor kunt u prioriteiten stellen op basis van uw huidige boekingsperiode, terwijl andere foto's nog steeds beschikbaar zijn voor degenen die lastminute of eerder dan gebruikelijk boeken.

DOEN: foto's toevoegen van verschillende aspecten van uw gelegenheid

Potentiële gasten willen alles zien wat uw gelegenheid te bieden heeft, dus het is belangrijk dat u verschillende foto's in uw vermelding laat zien. Abonnees van Bedrijfsvoorsprong kunnen van Favoriete foto's profiteren. Hiermee kunt u zelf de eerste 30 foto's in uw fotocarrousel uitkiezen. U kunt in het algemeen het beste de volgende afbeeldingen kiezen:

  • Gastenkamers: de slaapkamers, opslagruimtes, badkamer en alle unieke of hoogwaardige voorzieningen (technologie, toiletartikelen, etc.)
  • Uitzicht of buitenruimten: de buitenkant van uw gebouw, het zwembad, de tuinen, het dak, uitzicht vanuit uw restaurant of slaapkamers, etc.
  • Gemeenschappelijke ruimten of binnenvoorzieningen: eetruimten, uw lobby, conciërge, vervoer

NIET DOEN: elke foto van uw recente fotoshoot toevoegen

U heeft de foto's van uw recente fotoshoot net binnen en ze zien er prachtig uit! Houd er rekening mee dat, hoewel reizigers dol zijn op foto's, u ook te veel van het goede kunt toevoegen. Niemand wil tien foto's van de buitenkant van uw gebouw of de lobbybar in een iets andere verlichting zien. Dus verfijn de lijst voordat u de foto's plaatst, om ervoor te zorgen dat iedere foto iets unieks laat zien. U kunt op TripAdvisor zelfs uw foto's in albums sorteren, zoals Hotel en voorzieningen, Dineren, Zwembad en strand en Kamer/suite. Abonnees van Bedrijfsvoorsprong kunnen Coverfoto 's voor deze albums in het Mediacentrum selecteren.

DOEN: foto's van verschillende kamers toevoegen. Voeg altijd foto's van uw standaardkamer toe

Kamerfoto's helpen potentiële gasten niet alleen bij het beslissen of ze bij uw gelegenheid willen verblijven, maar u kunt ze ook gebruiken om gasten te overtuigen een duurdere kamer te kiezen.  Haal potentiële gasten binnen door foto's van alle kamertypes toe te voegen. Zorg dat u ze een logische naam geeft, zodat gasten een waarheidsgetrouw beeld krijgen van hun verblijf.

NIET DOEN: alleen het algemene aanbod van uw gelegenheid laten zien

Hoewel het essentieel is om foto's van uw standaardvoorzieningen toe te voegen, betekent dit niet dat u er geen leuke foto's bij kunt doen. Laat de basis zien, maar vergeet niet om de unieke kenmerken van uw gelegenheid te benadrukken. Heeft u een suite met een ongeëvenaard uitzicht? Zorg dat u dit laat zien. Gebruikt u een bepaald lokaal koffiemerk, heeft u een 'Instagramwaardige' muur of luxe beddengoed? Licht deze punten uit met foto's van dichtbij en vergeet niet bijschriften toe te voegen. Hierdoor krijgen gasten het gevoel dat ze een uitgebreid en goed beeld van uw bedrijf krijgen.

DOEN: de stijl en opmaak van uw foto’s variëren

Variatie in het type foto's dat u weergeeft, is het net zo belangrijk als variatie in de stijl van deze foto's. Voeg in plaats van slechts één klassieke foto van uw hotellobby ook close-ups van hoogtepunten toe, zoals uw receptie, een panoramisch uitzicht of bredehoekfoto, of een foto van uw lobby wanneer het druk is. Door voor verschillende perspectieven en foto's te kiezen, voelt het alsof gasten de ruimte zelf ontdekken. Abonnees van Bedrijfsvoorsprong kunnen ook tools in het Mediacentrum gebruiken, zoals Storyboard en Locatievideo's om de aandacht van reizigers te trekken en uw gelegenheid tot leven te brengen.

NIET DOEN: te 'kunstzinnig' aan de slag gaan met uw foto's

Het is belangrijk om de stijl en de hoek van uw foto's af te wisselen. U kunt dit echter beter niet overdrijven. Bezoekers moeten nog steeds snel kunnen begrijpen waar ze naar kijken. Vermijd fisheyefoto's of vervormde afbeeldingen die mogelijk verwarrend kunnen zijn. Het laatste wat u wilt is dat reizigers in de war raken, of nog erger, denken dat u iets probeert te verbergen.

Vergeet tot slot niet dat het bovenstaande is bedoeld als richtlijn, niet als strikte regels die alle gelegenheden moeten volgen. Dus gebruik deze tips en integreer ze in uw online visuele strategie. Maak u echter niet druk als uw foto's niet aan alle tips voldoen. Elke gelegenheid is tenslotte uniek, dus kies wat het beste is voor u en wat uw authentieke verhaal vertelt.

Klaar om de foto's van uw gelegenheid te uploaden en te beheren? Log in op het Management Center om aan de slag te gaan.


  • 1. http://time.com/3858309/attention-spans-Goldfish/
Laatst bijgewerkt: 21 september 2017

Het verhaal van uw accommodatie vertellen aan de hand van foto's

Het verhaal van uw accommodatie vertellen aan de hand van foto's Hoe u Bedrijfsvoorsprong-fototools kunt gebruiken om de aandacht en boekingen van potentiële gasten op TripAdvisor te trekken.

Mensen zijn visueel ingesteld. Volgens MIT kunnen de hersenen visuele informatie 3 keer sneller verwerken dan één woord. TripAdvisor-gebruikers zijn hetzelfde. 79% van de TripAdvisor-reizigers zegt dat foto's een belangrijke rol speelden bij het boeken van een accommodatie1. Foto's van hoge kwaliteit kunnen de mening van potentiële gasten over uw accommodatie helpen vormen en een doorslaggevende factor worden waardoor ze boeken.

Dat is de reden dat Bedrijfsvoorsprong krachtige tools bevat waarmee u in contact komt met potentiële gasten en deze kunt beïnvloeden. Gebruik deze tools om uw verhaal aan reizigers te vertellen en de ervaring te laten zien die gasten kunnen verwachten bij uw accommodatie.

Lees hieronder meer informatie over Bedrijfsvoorsprong-fototools, alleen beschikbaar voor abonnees.

Favoriete foto's

Met Favoriete foto's kunt u bovenaan uw fotopagina op TripAdvisor een verzameling foto's in de spotlights zetten. Dit is waardevol vastgoed, dat alleen beschikbaar is voor abonnees. Houd reizigers dus betrokken en geïnteresseerd door een verscheidenheid aan inspirerende foto's aan te bieden die ze het vertrouwen geeft om te kiezen voor uw gelegenheid.

Uw Favoriete foto’s bijwerken:

  1. Log in op het Management Center
  2. Selecteer 'Favoriete foto's' onder het tabblad 'Vermelding beheren' bovenaan de pagina.
  3. Klik op de sectie 'Favoriete foto's' en kies 5-30 foto's.

Coverfoto's

Zorg ervoor dat gasten uw beste foto's als eerste zien met Coverfoto's.  Selecteer handmatig foto's van hoge kwaliteit voor uw TripAdvisor-albums, zodat u hun aandacht trekt en uw kamers, kenmerken van de gelegenheden voorzieningen kunt laten zien.

Uw Coverfoto's bijwerken:

  1. Log in op het Management Center
  2. Selecteer 'Coverfoto's' onder het tabblad 'Vermelding beheren' bovenaan de pagina.
  3. Kies in de sectie 'Coverfoto's' voor elk album een Coverfoto*.
  4. Zodra u de Coverfoto heeft uitgekozen die u wilt gebruiken, klikt u op 'Opslaan'.

*Let op: op dit moment zijn er een aantal albums die zichtbaar zijn voor u in het Management Center, maar niet voor potentiële gasten of reizigers. U kunt alleen Coverfoto's wijzigen voor albums die zichtbaar zijn voor potentiële gasten.

Storyboard

Storyboard transformeert uw statische foto's en beoordelingen in een kwalitatief hoogwaardige promotionele preview van uw gelegenheid. Onze Storyboard-builder is eenvoudig te gebruiken en helpt u op weg. U hoeft alleen uw beste foto's, citaten uit beoordelingen en tags te kiezen. Wij doen de rest. Lees hier onze volledige gids voor het aanmaken van een Storyboard.

Uw Storyboard aanmaken:

  • Log in op het Management Center
  • Selecteer 'Storyboard' onder het tabblad 'Vermelding beheren' bovenaan de pagina.
  • Klik in de sectie 'Storyboard' op 'Storyboard aanmaken' om te beginnen.
  • Volg de aanwijzingen voor elk frame. Klik op 'Nu publiceren 'zodra u klaar bent met alle tien frames.

Tips voor het kiezen van Favoriete foto's, Coverfoto's en Storyboard-foto's

  • Kies foto's van hoge kwaliteit. Afbeeldingen moeten ten minste 1060 bij 450 pixels en JPG, PNG- of GIF-bestanden zijn. Voor Favoriete foto's raden we aan liggende afbeeldingen te gebruiken. Foto's die goed belicht zijn, ontvangen vaak ook meer klikken dan foto's die donkerder zijn.
  • Laat reizigers zien wat uw gelegenheid bijzonder maakt. Gasten zijn op zoek naar een compleet beeld van de ervaring die ze bij uw gelegenheid zullen hebben. Ze willen gevarieerde, boeiende en unieke afbeeldingen zien, dus voorkom algemene stock-fotografie of meerdere foto's met hetzelfde onderwerp.
  • Overweeg aantrekkelijke reizigersfoto's te gebruiken Met behulp van door reizigers gegenereerde inhoud toont u een andere kant die andere reizigers zullen waarderen. Bovendien geeft het een goede indruk van een gastenervaring bij uw gelegenheid.
  • Voeg bijschriften toe aan uw foto's. Deze bijschriften zijn zichtbaar voor gebruikers, dus beschouw ze als krantenkoppen: Ultramodern fitnesscentrum, verwarmd zwembad, dineren aan het meer etc.
  • Zorg ervoor dat de foto's er goed uitzien in allerlei formaten. Vergeet niet dat Coverfoto's een miniatuurfoto-formaat hebben en Favoriete foto's liggend zijn. Zorg ervoor dat u foto’s kiest die er goed uitzien wanneer deze op specifieke plekken worden weergegeven. Probeer meerdere opties totdat u de optie vindt die er het beste uitziet.
  • Kies als Coverfoto een afbeelding die het hele album het beste weergeeft. Zorg ervoor dat u een Coverfoto kiest die interessant is, zodat potentiële gasten het hele album willen bekijken.
  • Kies voor Favoriete foto's acht of meer foto's. Als u minder dan vijf Favoriete foto's heeft gekozen, dan worden uw keuzes niet opgeslagen. Ook als u het minimale aantal van vijf foto's heeft geselecteerd en er wordt een foto van de website verwijderd, zullen uw Favoriete foto's verdwijnen totdat u er meer selecteert. Als u acht of meer foto's kiest dan weet u zeker dat uw Favoriete foto's nog steeds worden weergegeven, zelfs als een foto wordt verwijderd.
  • Favoriete foto's en Storyboard: voeg gevarieerde foto's toe. Vertel het volledige verhaal van de gelegenheid aan de kijker. Combineer en voeg veel verschillende foto's toe, zoals foto’s van de buitenkant van uw gelegenheid, algemene ruimtes, gastenkamers, voorzieningen, etc.
  • Vergeet niet om Locatievideo's toe te voegen. Locatievideo's zorgen dat uw gelegenheid voor potentiële gasten tot leven komt. Lees onze gids voor meer informatie over het uploaden van video's. 

  • 1. TripBarometer 2016
Laatst bijgewerkt: 16 augustus 2017

De beste manieren om betere beslissingen te nemen met Rapporten en analyses

De beste manieren om betere beslissingen te nemen met Rapporten en analyses

Ontdek hoe Rapporten en analyses van Bedrijfsvoorsprong u kan helpen bij het nemen van weloverwogen beslissingen over uw bedrijf.

Rapporten en analyses, beschikbaar voor abonnees van Bedrijfsvoorsprong, biedt uitgebreide gegevens van de grootste reiswebsite ter wereld. U kunt deze gegevens gebruiken bij het nemen van belangrijke zakelijke beslissingen en om een betere gastervaring te creëren.

Voor toegang tot Rapporten en analyses logt u in op het Management Center. Vervolgens selecteert u in het menu 'Boekingen stimuleren' bovenaan de pagina 'Rapporten en analyses'. Hier volgen onze beste tips om te profiteren van alles dat Rapporten en analyses te bieden heeft:

1. Houd uw prestaties eenvoudig bij

Heeft u weinig tijd? Bekijk de sectie Overzicht vijf minuten voor een nuttig overzicht van de belangrijkste meetwaarden in Rapporten en analyses. Richt u op de meetwaarden in het rood: dit zijn gebieden waar we aandachtspunten of problemen hebben ontdekt. Klik op deze cijfers om op de onderliggende gegevens in te gaan en voor meer informatie.

2. Benchmark uw prestaties ten opzichte van concurrenten

Activeer concurrentiesets om te zien op welke vlakken u ten opzichte van uw concurrentie vooroploopt en waar u mogelijk achterblijft. En het allermooiste? U kunt de gelegenheden volledig naar wens uitkiezen: van het hotel om de hoek tot het hotel aan de andere kant van de wereld. Als u uw concurrentiesets wilt configureren, gaat u naar de sectie Bewerker voor concurrentieset. Klik in het vak 'Nieuwe Set creëren' en kies de gelegenheden die u wilt toevoegen. U kunt op elk moment terugkeren naar deze pagina om uw bestaande sets te bekijken, bewerken of verwijderen.

U kunt maximaal 10 verschillende concurrentiesets creëren, elk met 5 gelegenheden, dus wees creatief. Maak een set van de directe concurrenten voor vakantiegangers, een andere voor zakenreizigers, een voor uw wijk, plus een van de awardwinnende gelegenheden in uw regio. Het is volledig aan u! Als u wilt schakelen tussen uw concurrentiesets, klikt u op de blauwe menubalk bovenaan elke pagina van Rapporten en analyses.

3. Houd uw online reputatie bij

Hoeveel beoordelingen ontvangt u per maand? Zijn ze afkomstig van stellen of gezinnen die uw gelegenheid hebben bezocht? Hoe vaak reageert u op beoordelingen? In de sectie Reputatie-inzichten heeft u toegang tot belangrijke gegevens over uw beoordelingen, bollenwaarderingen en Managementreacties. Identificeer trends in de gegevens om weloverwogen beslissingen te nemen en een betere ervaring te bieden aan toekomstige gasten. Bijvoorbeeld: de gegevens van de gemiddelde waardering per detail van de gelegenheid kunnen u helpen specifieke problemen met kamers, service, slaapkwaliteit, etc. te identificeren en aan te pakken.

4. Houd verkeer en classificatie in uw markt bij

Zodra u uw concurrentiesets heeft gecreëerd, kunt u trends in verkeer en classificaties in uw markt bekijken door middel van de sectie Marktpositie. Kies een aangepast datumbereik om een vergelijking te maken door op de datumfilterknop te klikken boven de grafiek aan de rechterkant. Kies uw data en bekijk hoe uw classificatie of het aantal unieke bezoeken binnen een periode zijn veranderd. Ziet u eventuele algemene trends? Ziet u vergelijkbare trends bij uw concurrenten? Ontwikkel een strategie op basis van uw bevindingen en kom vervolgens in actie.

5. Ontdek waar reizigers op klikken

Ontdek waar reizigers de meeste waarde aan hechten door klikken te volgen van Speciale aanbiedingen en Contactgegevens in de sectie Klikactiviteit. Houd het succes van uw Speciale aanbiedingen bij en bekijk welke aanbiedingen de meeste gasten aanspreken. Presteren kortingaanbiedingen beter dan maaltijdvouchers? Zijn weekendaanbiedingen populairder dan vakantiedeals? Met deze gegevens kunt u nieuwe Speciale aanbiedingen creëren die nog aantrekkelijker zijn voor reizigers. Bekijk het totale aantal klikken van rechtstreekse doorverwijzingen en evalueer welke links het beste werken door de klikken per linktype te analyseren.

6. Stel de mate van interesse in foto’s en voorzieningen vast

Bekijk hoe geïnteresseerd reizigers in uw foto's zijn in de sectie Foto's en voorzieningen. Als het gemiddelde aantal fotoweergaven per reiziger lager is dan u verwacht, probeer dan de volgorde van uw foto's te wijzigen of begin met een sterkere afbeelding om de interesse van potentiële gasten te wekken. Het percentage van de interesse in uw foto's is nog een goede indicatie van hoe gasten uw pagina gebruiken. Als u een dalende trend ziet, is het wellicht tijd om nieuwe Managementfoto's toe te voegen.

Vergelijk uw voorzieningen met die in uw aangepaste concurrentiesets om voordelen en tekortkomingen te bepalen. Als u merkt dat de meeste van uw concurrenten stomerijservice aan hun gasten bieden, kunt u overwegen deze service toe te voegen om reizigers aan te trekken die op zoek zijn naar dit gemak tijdens hun verblijf.

7. Analyseer de vraag

De sectie Bezoekerstrends geeft u toegang tot belangrijke bezoekersgegevens, waaronder de belangrijkste landen, steden en tijdstippen waarop bezoekers naar uw gelegenheid zoeken, evenals hun tijd tot boeking en de lengte van het verblijf. Maak gebruik van deze gegevens om Speciale aanbiedingen te creëren, Mededelingen in te stellen, inventaris te plannen en meer. Bijvoorbeeld: als u merkt dat reizigers op zoek zijn naar verblijven in de maand januari, trek dan hun aandacht met een Speciale aanbieding genaamd 'Nieuw jaar, nieuwe jij', waarin u uw 24/7 geopende fitnessclub en ontspannende spa vermeldt.

 Ziet u geen gegevens in de sectie 'Bezoekerstrends'? Upgrade uw abonnement op Bedrijfsvoorsprong door in te loggen op het Management Center en op 'Online hulp vragen' aan de rechterkant te klikken. Selecteer 'Bedrijfsvoorsprong' onder 'Vertel ons wat het probleem is'. Klik vervolgens op 'Interesse in een upgrade' en voeg uw opmerkingen toe. Een vertegenwoordiger van het account neemt contact met u op om een upgrade van uw abonnement te bespreken.

8. Download gegevens

Alle gegevens die beschikbaar zijn in Rapporten en analyses kunnen gedownload worden naar een Excel-spreadsheet via de knop 'Data downloaden' bovenaan elke pagina. Deze functie bespaart u tijd door uw TripAdvisor-meetwaarden te combineren met gegevens van andere bronnen en ze samen te analyseren. 

Heeft u geen functie om gegevens te downloaden? Upgrade uw abonnement op Bedrijfsvoorsprong door in te loggen op het Management Center en op 'Online hulp vragen' aan de rechterkant te klikken. Selecteer 'Bedrijfsvoorsprong' onder 'Vertel ons wat het probleem is'. Klik vervolgens op 'Interesse in een upgrade' en voeg uw opmerkingen toe. Een vertegenwoordiger van het account neemt contact met u op om een upgrade van uw abonnement te bespreken.

Laatst bijgewerkt: 6 februari 2017

Deel 1: Google Analytics instellen

Deel 1: Google Analytics instellen Hier vindt u de basis voor het inzetten van Google Analytics om uw abonnement te volgen.

In het eerste deel van deze tweedelige reeks wordt de basis voor het instellen van Google Analytics voor uw gelegenheid behandeld. Volg deze stapsgewijze instructies om de prestaties van uw bedrijf op TripAdvisor te volgen:

1. Meld u aan voor een Google-account  

Als u nog geen Google-account heeft, gaat u naar google.nl/accounts en klikt u op ‘Account maken’ onderaan de pagina. Ga akkoord met de servicevoorwaarden en klik op ‘Volgende stap’. Op de volgende pagina ziet u een welkomstbericht. Klik op ‘Doorgaan’ voor toegang tot het dashboard van uw nieuwe Google-account.

2. Configureer een Google Analytics-account 

Ga vervolgens naar google.nl/analytics en selecteer ‘Inloggen' in de rechterbovenhoek. Selecteer ‘Google Analytics’ in het uitklapmenu. Klik op de knop ‘Aanmelden’ en volg de onderstaande stappen:

  • Kies het tabblad ‘Website’
  • Voer de naam van het hotel in in de vakjes ‘Accountnaam’ en ‘Naam website’
  • Voer de URL van uw website in bij URL Website
  • Selecteer ‘Reizen’ als uw branchecategorie en kies uw tijdzone
  • Sla de selectievakjes over, laat ze aangevinkt
  • Klik tot slot op ‘Trackingcode ontvangen’ en accepteer de bijbehorende Servicevoorwaarden

3. Installeer de Google-trackingcode

Zodra u een account heeft aangemaakt wordt u naar de administratiepagina gestuurd. In het midden van de pagina vindt u de trackingcode. Kopieer deze code en plak hem in het header-gedeelte van elke pagina van uw website die u wilt bijhouden. Als iemand anders de code op uw website beheert, zorg dan dat deze persoon de code heeft, zodat hij of zij deze eenvoudig voor u kan implementeren.

4. Test uw Google-trackingcode

Zodra de trackingcode is geïnstalleerd verschijnen er gegevens in uw Google Analytics-account. Om er zeker van te zijn dat de code juist is geïnstalleerd, opent u uw account, klikt u op ‘Rapportage’ in het bovenste menu, vervolgens op ‘Realtime’ in het linkermenu en op ‘Inhoud’ daaronder.

U moet activiteit op deze pagina kunnen waarnemen. Als u geen activiteit waarneemt, probeer dan eens uw website in een andere browser te openen en wat te klikken. Als u klikt, moet er iets veranderen in de realtime analytics op deze pagina. Als dit niet het geval is, ga het dan na bij de persoon die de website beheert of raadpleeg het Helpcentrum van Google Analytics

Bent u klaar voor de volgende stap? Voltooi het instellen van uw Google Analytics door te klikken op een van de volgende links:

  • Gelegenheden met een Internet Booking Engine, klikken hier.
  • Gelegenheden zonder Internet Booking Engine klikken hier.
Geplaatst door: https://hisinteractive.com...

Deel 2: Google Analytics inzetten voor gelegenheden met connectiviteitspartners

Deel 2: Google Analytics inzetten voor gelegenheden met connectiviteitspartners

In deel een van deze serie werd de basis besproken voor het inzetten van Google Analytics om uw abonnement te volgen. In dit artikel wordt beschreven hoe gelegenheden die samenwerken met een connectiviteitspartner de installatie van Google Analytics kunnen voltooien. (Werkt u niet samen met een connectiviteitspartner? Klik hier.)

1. Installeer de trackingcode op de pagina’s van connectiviteitspartners  

Wanneer u Google Analytics eenmaal correct op uw website heeft geïnstalleerd, moet uw connectiviteitspartner de code aan zijn pagina’s toevoegen. Als de code aan elke pagina van het boekingsproces is toegevoegd, kunt u het verkeer van de TripAdvisor-pagina van uw gelegenheid bekijken, alsook het aantal reserveringen en de bijbehorende opbrengsten.

Om te controleren of uw connectiviteitspartner uw trackingcode correct heeft geïnstalleerd, gaat u naar het rapport 'Alle verkeer'. Dit vindt u in het menu 'Acquisitie' aan de linkerkant van Google Analytics. Selecteer vervolgens 'Bron/Medium'. Als u ziet dat TripAdvisor bijdraagt aan verkeer en opbrengsten in dit rapport, is de code correct geïnstalleerd. Als u echter uw website vermeld ziet staan op het rapport, is er een probleem.

In dit geval dient u bij uw connectiviteitspartner na te gaan of de trackingcode op elke pagina van de reserveringstransactie geïnstalleerd is, inclusief de bevestigingspagina.

2. Aangepaste URL's maken 

Aangepaste URL's helpen Google Analytics onderscheid te maken tussen elke specifieke Contact- en Speciale aanbieding-link op de TripAdvisor-pagina van uw gelegenheid. Om aangepaste URL’s te configureren, gaat u naar het Management Center , selecteer 'Beheer uw Bedrijfsvermelding' en vervolgens 'Contactlinks Plus' en klik op 'Links beheren' en vervolgens op de link 'Primaire contactgegevens'. Klanten van Bedrijfsvoorsprong selecteren 'Bedrijfsvoorsprong beheren' en vervolgens 'Contactgegevens' en 'Klik om bij te werken.'Als u aangepaste URL's heeft, plakt u deze in de sectie 'Websiteadres' en klikt u op 'Opslaan'.

Om de URL van uw Speciale aanbieding toe te voegen, logt u in op het Management Center en selecteert u 'Uw Bedrijfsvermelding beheren'. Ga vervolgens naar ‘Speciale aanbieding’ en selecteer ‘Speciale aanbiedingen beheren’.  Klanten van Bedrijfsvoorsprong selecteren 'Bedrijfsvoorsprong beheren' en vervolgens 'Een Speciale aanbieding plaatsen' onder 'Speciale aanbiedingen'.

Klik vervolgens op de knop ‘Maak er nu een aan’ en kies de categorie en subcategorie van uw Speciale aanbieding. Zodra u uw Speciale aanbieding hebt aangepast, klikt u op ‘Volgende’ en vult u de verplichte velden in. Vergeet niet het vakje ‘Online’ onder ‘Laat gasten weten hoe ze deze aanbieding kunnen verzilveren’ aan te vinken, plak uw aangepaste URL in the sectie ‘URL aanbieding’, vul de overige velden in en klik op ‘Opslaan’.

Nadat u de aangepaste URL’s heeft toegevoegd, zult u zien dat er transacties worden geregistreerd in Google Analytics. Om een goed resultaat te krijgen, is het aan te raden 90 dagen aan gegevens te verzamelen.

Opmerking: TripAdvisor is een HTTPS-beveiligde website. Om te zorgen dat u uw abonnement op TripAdvisor in Google Analytics kunt bijhouden, dient u gebruik te maken van aangepaste URL’s, zoals uitgelegd hierboven, of uw website naar een beveiligde server te verplaatsen.Lees voor meer informatie dit artikel.

4. Analyserapporten

U kunt het Google Analytics-rapport ‘Bron/Medium’ gebruiken om uw verkeer en opbrengsten bij te houden. Voor toegang tot dat rapport selecteert u ‘Acquisitie’ in het menu links en klikt u vervolgens op de categorie ‘Alle verkeer’. Klik ten slotte op het rapport ‘Bron/Medium’.

U kunt ook dit aangepaste rapport gebruiken om uw prestaties  te volgen. Om dit te installeren klikt u op de link, selecteert u het Google Analytics-account van uw gelegenheid, geeft u het rapport een naam en klikt u op ‘Maken’. U kunt het rapport nu vinden in uw tabblad ‘Aangepaste rapporten’ in uw Google Analytics-account.

5. Google Analytics bijhouden

Gebruik het bovenstaande rapport om elke week uw succes te volgen. Begin met het bekijken van het aantal sessies en nieuwe gebruikers. Bekijk daarnaast de voltooide transacties en opbrengsten voor de huidige week en maand. Wanneer u eenmaal een jaar aan gegevens hebt verzameld, kunt u die statistieken vergelijken met dezelfde periode vorig jaar.

U dient ook regelmatig de prestaties van uw Speciale aanbiedingen te evalueren. Indien u niet zoveel verkeer genereert als u zou willen, kunt u wellicht eerst uw Speciale aanbieding aanpassen. U kunt Google Analytics gebruiken om te zien hoe aanbiedingen presteren en zoeken naar de aanbiedingen die het meeste verkeer genereren. Voor meer informatie over het configureren van Speciale aanbiedingen, klikt u hier

Geplaatst door: https://hisinteractive.com...

Deel 2: Google Analytics inzetten voor gelegenheden zonder connectiviteitspartners

Deel 2: Google Analytics inzetten voor gelegenheden zonder connectiviteitspartners In dit artikel wordt beschreven hoe gelegenheden zonder een connectiviteitspartner de installatie van Google Analytics kunnen voltooien.

In deel een werd de basis besproken voor het inzetten van Google Analytics om uw Bedrijfsvermelding te volgen. In dit artikel wordt beschreven hoe gelegenheden zonder een connectiviteitspartner de installatie van Google Analytics kunnen voltooien. (Werkt u samen met een connectiviteitspartner? Klik hier voor instructies.)

1. Stel campagnedoelen vast in Google Analytics  

Gelegenheden die niet werken met een connectiviteitspartner hebben vaak een reserveringsformulier op hun website waar gasten kamers kunnen aanvragen. U kunt uw gasten volgen terwijl ze dit formulier invullen met de functie voor campagnedoelen in Google Analytics.

Om dit te doen, klikt u eerst op het tabblad 'Beheerder' in uw Google Analytics-account. In de kolom 'Dataweergave’ klikt u op ‘Doelen’. Selecteer daarna de knop ‘Nieuw doel’ en kies voor ‘Aangepast’.

In het formulier voor de aanmaak van het doel, geeft u het doel allereerst een naam (bijvoorbeeld ‘Reservering’) en selecteert u daarna ‘Bestemming’. Meestal wordt de gast naar een bedank- of bevestigingspagina geleid nadat het reserveringsformulier is ingediend. Voer de URL van die pagina in het veld ‘Bestemming’ in onder het tabblad ‘Gegevens doel'.

Vervolgens dient u een waarde aan het doel te geven. Wanneer u een waarde bepaalt, vermenigvuldig dan uw gemiddelde omzet per verblijf met de conversieratio. Bijvoorbeeld, als uw gemiddelde omzet per verblijf $ 1.000 bedraagt en uw gemiddelde conversieratio 10% is (voor elke 10 leads zet u er 1 om in een boeking), dan zou uw doelwaarde $ 100 zijn ($ 1.000 x 10%). Schakel de knop ‘Doelwaarde’ in en vul vervolgens uw waarde in het veld in. Elke keer dat iemand een formulier indient, kent Google een bedrag toe aan het doel dat gelijk is aan de waarde (in dit voorbeeld, $ 100).

Klik ten slotte op 'Opslaan’ om dit doel aan te maken.  

2. Creëer aangepaste URL's voor uw Bedrijfsvermelding 

Aangepaste URL's helpen Google Analytics onderscheid te maken tussen elke specifieke link van de Contactgegevens en Speciale aanbieding in uw Bedrijfsvermelding. Om aangepaste URL’s te configureren, gaat u naar het dit artikel

3. Voeg aangepaste URL’s toe aan uw Bedrijfsvermelding

Hierna dient u uw aangepaste URL’s toe te voegen aan uw Bedrijfsvermelding. Log in op het Management Center en selecteer ‘Uw Bedrijfsvermelding beheren’. Ga vervolgens naar 'Contactlinks Plus', klik op 'Links beheren’ en op de link ‘Primaire contactgegevens’. Plak uw aangepaste URL in de sectie ‘Websiteadres en klik op ‘Opslaan’.

Om uw de URL van uw Speciale aanbieding toe te voegen, logt u in op het Management Center en selecteert u ‘Uw Bedrijfsvermelding beheren’. Ga vervolgens naar ‘Speciale aanbieding’ en klik op ‘Speciale aanbiedingen beheren’.  Klik op de knop ‘Maak er nu een aan’ en kies de categorie en subcategorie van uw Speciale aanbieding. Zodra u uw Speciale aanbieding hebt aangepast, klikt u op ‘Volgende’ en vult u de verplichte velden in. Vergeet niet het vakje ‘Online’ onder ‘Laat gasten weten hoe ze deze aanbieding kunnen verzilveren’ aan te vinden en plak uw aangepaste URL in the sectie ‘URL aanbieding’, vul de overige velden in en klik op ‘Opslaan’.

Nadat u de aangepaste URL’s hebt toegevoegd, zult u zien dat er transacties worden geregistreerd in Google Analytics. Om een goed resultaat te krijgen, is het aan te raden 90 dagen aan gegevens te verzamelen.

4. Analyserapporten

U kunt het Google Analytics-rapport ‘Bron/Medium’ gebruiken om uw verkeer en opbrengsten bij te houden. Voor toegang tot dat rapport selecteert u ‘Acquisitie’ in het menu links en klikt u vervolgens op de categorie ‘Alle verkeer’. Klik ten slotte op het rapport ‘Bron/Medium’.

U kunt ook dit aangepaste rapport gebruiken om de prestaties van uw Bedrijfsvermelding te volgen. Om dit te installeren klikt u op de link, selecteert u het Google Analytics-account van uw gelegenheid, geeft u het rapport een naam en klikt u op ‘Maken’. U kunt het rapport nu vinden in uw tabblad ‘Aangepaste rapporten’ in uw Google Analytics-account.

5. Google Analytics bijhouden

Gebruik bovenstaande rapporten om elke week uw Bedrijfsvermelding te volgen. Begin met het bekijken van het aantal sessies en nieuwe gebruikers. Bekijk daarnaast uw doelen en de waarde van de doelen voor de huidige week en maand. Wanneer u eenmaal een jaar aan gegevens hebt verzameld, kunt u die statistieken vergelijken met dezelfde periode vorig jaar.

U dient ook regelmatig de prestaties van uw Speciale aanbiedingen te evalueren. Indien uw Bedrijfsvermelding niet zoveel verkeer genereert als u zou willen, kunt u wellicht eerst uw Speciale aanbieding aanpassen. U kunt Google Analytics gebruiken om te zien hoe aanbiedingen presteren en zoeken naar de aanbiedingen die het meeste verkeer genereren. Voor meer informatie over het configureren van Speciale aanbiedingen, klikt u hier

Geplaatst door: https://hisinteractive.com...

Succesverhaal: een hotel in Jaipur gebruikt TripAdvisor om inbound marketing te stimuleren

Succesverhaal: een hotel in Jaipur gebruikt TripAdvisor om inbound marketing te stimuleren Ontdek hoe Royal Heritage Haveli reizigers aantrekt met Gesponsorde plaatsingen en deze omzet met Bedrijfsvoorsprong. De Royal Heritage Haveli is een klein boetiekhotel in Jaipur, India, dat door een familie wordt gerund en dat meerdere jaren een Travellers' Choice Award heeft gewonnen. Bekijk hoe Shambhavi Singh, de directeur van Haveli, TripAdvisor inzet als een essentieel onderdeel van haar strategie op het gebied van inbound marketing. Uitdaging: het meeste uit het hoogseizoen halen

Singh probeert ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk reizigers tijdens het hoogseizoen boeken. "Ons hoogseizoen is kort, dus het is van cruciaal belang dat we er het meeste uithalen. Het is moeilijk om kamers tijdens het laagseizoen te vullen, omdat het erg warm is in Jaipur", zegt Singh.

Veel andere lokale accommodatieaanbieders kiezen voor een soortgelijke strategie. "Het is moeilijk om tussen de concurrenten in Jaipur op te vallen. We zijn een klein bedrijf dat concurreert met bekende hotels voor een beperkt aantal reizigers dat deze stad tijdens het hoogseizoen bezoekt. Daarom moeten we ons onderscheiden van soortgelijke accommodaties", zegt ze.

Oplossing: TripAdvisor gebruiken om inbound marketing te stimuleren "Ik gebruik inbound marketing om deze uitdaging aan te gaan en gasten aan te trekken, om te zetten, binnen te halen en te verrassen. TripAdvisor is een essentieel onderdeel van mijn strategie", zegt Singh. "Dankzij inbound marketing weten reizigers van ons af en is het vertrouwen in en de geloofwaardigheid van de Haveli groter."...

De manier waarop een nieuw hotel in Lissabon succesvol is op TripAdvisor

De manier waarop een nieuw hotel in Lissabon succesvol is op TripAdvisor Corpo Santo heeft een sterke online reputatie opgebouwd en heeft dit succes vergroot dankzij Bedrijfsvoorsprong en Gesponsorde plaatsingen van TripAdvisor. Corpo Santo Hotel is een onafhankelijk historisch hotel dat na de opening in 2017 een van de hoogste posities in de classificatie van reizigers in Lissabon heeft behaald. We spraken met algemeen manager Pedro Pinto om te ontdekken wat zijn successtrategieën zijn. Een sterke online reputatie opbouwen

Het opbouwen van een geweldige online reputatie begint met het bieden van geweldige service. Pinto heeft geïnvesteerd in personeel en voortdurende verbeteringen om dit te bereiken: "Onze strategie is om uitzonderlijke service te bieden en gasten met nieuwe dingen te verrassen. Geweldig personeel is de sleutel tot succes. Daarom zijn we voorzichtig met wie we aannemen en delen we regelmatig de feedback die we ontvangen", zegt Pinto.

Hij moedigt zijn gasten ook aan hun ervaringen te delen met andere reizigers op TripAdvisor. "We werken om onszelf te overtreffen in plaats van onze concurrenten, door altijd gericht te zijn op service en beoordelingen. Het gaat niet alleen over het bieden van een kwaliteitservaring, maar ook over toegewijd gebruik van TripAdvisor om Corpo Santo bekend te maken", vertelt hij.

Door zich te richten op het opbouwen van de online reputatie van Corpo Santo op TripAdvisor, heeft Pinto gasten weten aan te trekken en zet hij de cyclus voort met nieuwe beoordelingen. "We moedigen gasten aan beoordelingen te schrijven aan de hand van Beoordelingenservice", zegt Pinto. "Gasten zijn dol op ons hotel en willen graag hun ervaringen delen. Voor velen is het zelfs hun eerste beoordeling. Mensen die deze beoordelingen lezen, komen blij aan in ons hotel en krijgen daarna ook zin om een beoordeling te schrijven over hun verblijf."

Pinto gebruikt ook Managementreacties om een blijvende indruk te maken op voormalige gasten en op potentiële gasten die overwegen voor zijn hotel te kiezen. "Het verzamelen van beoordelingen is geen garantie voor succes. We reageren op beoordelingen, personaliseren onze reacties en bedanken de gasten", zegt Pinto. "We laten ook zien hoe we feedback gebruiken om verbeteringen door te voeren. We hebben bijvoorbeeld ramen vervangen die te veel lawaai doorlieten. Daarna hebben we elke gast die deze feedback heeft gegeven laten weten dat we verbeteringen hebben aangebracht op basis van zijn of haar feedback."

Profiteren van succes met Bedrijfsvoorsprong en Gesponsorde plaatsingen

"Dankzij onze reputatiebeheeractiviteiten stijgen we in de populariteitsindex voor Lissabon. We hebben gezien in onze analyses dat 40% van ons verkeer afkomstig is van TripAdvisor. We wilden ons verkeer laten groeien en meer gasten binnenhalen, dus schafte ik Bedrijfsvoorsprong en Gesponsorde plaatsingen aan", zegt Pinto.

Aan de hand van Bedrijfsvoorsprong en Gesponsorde plaatsingen helpt Pinto de aanwezigheid van Corpo Santo op TripAdvisor te vergroten. En de resultaten overtreffen zijn verwachtingen. "Het is alsof je de loterij wint. Het verkeer naar onze website is dankzij beide producten toegenomen met 500%. Gesponsorde plaatsingen heeft ons bereik vergroot. We hebben in 6 maanden ongeveer 69.000 weergaven ontvangen via de advertenties en meer klikken gekregen naar onze vermelding", legt Pinto uit. "En dankzij Bedrijfsvoorsprong is het aantal rechtstreekse boekingen toegenomen. We behalen nu een bezettingsgraad van 90%."

...

De manier waarop een onafhankelijke hotelketen in Europa rechtstreekse boekingen verhoogde met 150%

De manier waarop een onafhankelijke hotelketen in Europa rechtstreekse boekingen verhoogde met 150% Central Hotel en Forum Hotel in Bulgarije genereren meer verkeer naar hun websites met Gesponsorde plaatsingen van TripAdvisor. Achtergrond Travellers' choice-winnaar Central Hotel en Certificaat van uitmuntendheid-ontvanger Forum Hotel zijn twee onafhankelijke boetiekhotels in Sofia, Bulgarije met dezelfde eigenaar. Luister hoe hotelmanager Zhivko Zhelyazkov het aantal rechtstreekse boekingen bij beide accommodaties heeft verhoogd dankzij Gesponsorde plaatsingen van TripAdvisor. Uitdaging Omdat minder reizigers Sofia in de winter bezoeken, is de vraag bij Central en Forum Hotel veel lager. Zhelyazkov vertelt: "Januari en februari zijn lastige maanden en we richten ons tijdens deze periode zeer op het stimuleren van meer rechtstreekse reserveringen." Oplossing...

Meer informatie over Bedrijfsvoorsprong