TripAdvisor-basisinformatie

Uw gids met TripAdvisor-basisinformatie.

TripAdvisor-basisinformatie

Management Center van TripAdvisor: snelstartgids

Management Center van TripAdvisor: snelstartgids Neem uw online reputatie in eigen hand. Laat uw bedrijf groeien op de grootste reiswebsite ter wereld. Het is allemaal binnen handbereik wanneer u zich registreert voor het Management Center van TripAdvisor.

Het Management Center is uw bestemming voor alle aspecten van uw TripAdvisor-vermelding. Van het bijwerken van basisbedrijfsgegevens tot het plaatsen van foto's en het bekijken van analyses: uw Management Center is dé plek waar u moet zijn. Alle geregistreerde en geverifieerde eigenaren hebben toegang tot het Management Center. Om in te loggen, gaat u naar www.tripadvisor.nl/Owners. Indien u bij meer dan één gelegenheid bent aangesloten, selecteert u een gelegenheid die u wilt bekijken of bijwerken uit de lijst.

Management Center 101

Hier is een snelle lijst met de vijf dingen die u in het TripAdvisor-Management Center kunt vinden door het hoofdmenu te gebruiken. Lees hieronder een overzicht van de startpagina en een gids voor algemene Management Center-taken.

  • Vermelding beheren: voeg foto's toe, beheer vermeldingsgegevens, werk voorzieningen bij en meer via het tabblad 'Vermelding beheren'. 
  • Boekingen stimuleren: indien van toepassing, kunnen accommodaties de links om de Bedrijfsvoorsprong en Gesponsorde plaatsingen te beheren vinden op het tabblad Boekingen stimuleren.
  • Marketingtools: trek de aandacht van potentiële (dineer)gasten met de promotionele tools, awards, widgets en raamstickers op het tabblad Marketingtools.
  • Beoordelingen: reageer op beoordelingen, meld een beoordeling en beantwoord vragen van reizigers op het tabblad 'Beoordelingen'.
  • Help en instellingen: krijg antwoord op al uw vragen. Krijg toegang tot de facturering en betalingen, werk e-mailvoorkeuren bij en beheer gebruikerstoegang. Het forum voor eigenaren en het Helpcentrum zijn hier ook beschikbaar via het tabblad Help en instellingen.
Een overzicht van de Management Center-startpagina...

Gids voor TripAdvisor-hoofdfoto's

Gids voor TripAdvisor-hoofdfoto's U heeft maar één kans om een sterke eerste indruk te maken op reizigers. Benut deze dus volledig met onze geavanceerde technologie die uw hoofdfoto automatisch voor u selecteert, of volg onze tips om zelf een hoofdfoto te kiezen.

Uw hoofdfoto is de eerste foto die reizigers van uw gelegenheid zien. Deze foto wordt weergegeven als afbeelding in de zoekresultaten en als eerste afbeelding in uw fotocarrousel. We weten dat een goed gekozen hoofdfoto een drijfveer kan zijn voor reizigers bij het kiezen van hun volgende accommodatie. 79% van de reizigers geeft namelijk aan dat ze online geplaatste foto's en video's in acht nemen bij het boeken van een accommodatie.*

Aangezien foto's zo'n belangrijk onderdeel vormen voor zowel reizigers als eigenaren, hebben we veel tijd en middelen geïnvesteerd in technologie op het gebied van automatisch leren voor foto's. Deze technologie verlicht de druk die eigenaren vaak voelen wanneer ze zelf een hoogwaardige hoofdfoto moeten kiezen, door automatisch een hoofdfoto voor hen te selecteren.

Automatisch selecteren maakt gebruik van geavanceerde technologie voor het analyseren van de kwaliteit en het onderwerp van foto's op TripAdvisor om zo de beste beschikbare hoofdfoto voor een vermelding te kiezen. Onze technologie kijkt naar de fysieke kenmerken van een foto, zoals de resolutie en oriëntatie, en het daadwerkelijke onderwerp van een foto, of de afbeelding binnen of buiten is genomen en of er mensen, voorzieningen, etc. op de afbeelding staan. Uit tot nu toe gehouden gebruikerstests is gebleken dat deze aanpak werkt. Automatisch geselecteerde afbeeldingen zijn foto's met een hoge resolutie in plaats van wazige foto's, en tonen slaapkamers en zwembaden in plaats van reizigers of badkamers.

Door deze nieuwe aanpak verdwijnt de subjectiviteit van handmatig foto's kiezen en wordt de keuze van hoofdfoto's geoptimaliseerd voor reizigers die op zoek zijn naar hun volgende accommodatie. Als u echter liever handmatig uw hoofdfoto selecteert (en dus geen gebruik wilt maken van de functie voor automatisch selecteren) kunt u dit doen in het Management Center. Hieronder vindt u instructies en tips over het kiezen van een hoofdfoto.

Handmatig uw hoofdfoto wijzigen
  1. Log in op het Management Center
  2. In het menu 'Profiel' bovenaan de pagina klikt u op 'Mediacentrum'
  3. Klik vervolgens op het tabblad 'Hoofdfoto' aan de linkerkant
  4. Klik op ‘Handmatig: selecteer uw eigen hoofdfoto’
  5. Kies de foto die u als hoofdfoto wilt gebruiken uit de beschikbare opties
  6. Als u tevreden bent over uw nieuwe hoofdfoto die bovenaan de pagina wordt weergegeven, klikt u op 'Verzenden’

Opmerking: het kan drie tot vijf werkdagen duren voordat de wijziging van uw hoofdfoto zichtbaar is op uw pagina. Zodra u uw foto heeft geselecteerd en het verzoek wordt verwerkt, ziet u de foto in het Mediacentrum samen met een datumstempel en een opmerking waarmee wordt aangegeven dat de aanvraag in behandeling is.

Vereisten voor uw hoofdfoto
  • Toon de beste kenmerken van uw gelegenheid. Uw hoofdfoto moet het beste tonen van wat uw gelegenheid te bieden heeft. Kies een foto die benadrukt wat uw gelegenheid uniek maakt. Is het uw historische gevel, de trendy lobby of uw ongekende uitzicht? Laat het reizigers zien en benadruk juist die kenmerken in uw hoofdfoto die u onderscheiden van uw concurrenten.
  • Kies goedbelichte en scherpe afbeeldingen. Vermijd afbeeldingen die donker en/of wazig zijn. De grootte van deze afbeeldingen wordt aangepast afhankelijk van de plek waar ze op TripAdvisor worden weergegeven. Het is dus belangrijk dat de afbeelding in elke grootte duidelijk blijft, of het nu een miniatuur op een mobiel apparaat is of een schermvullende afbeelding op een pc.
  • Wijzig uw hoofdfoto per seizoen. Reizigers willen zichzelf vanaf het eerste moment kunnen voorstellen bij uw gelegenheid. Kies daarom een hoofdfoto die overeenkomt met het seizoen waar reizigers naar zoeken. Als het verblijf bijvoorbeeld rond de feestdagen is, toont u een knusse open haard of seizoensgebonden decoraties.
  • Vermijd afbeeldingen van personen en het landschap. Foto's van uw gelegenheid of locatie zijn nuttiger voor reizigers dan foto's van het personeel, andere reizigers of een algemeen pittoresk uitzicht uit uw omgeving.
  • Of maak gebruik van de automatisch leren-functie van TripAdvisor en laat ons uw foto automatisch selecteren. Sla de moeite van het handmatig selecteren van een hoofdfoto over en laat onze technologie het werk voor u doen! Als u de optie 'hoofdfoto automatisch selecteren' niet uitschakelt, kiezen wij automatisch de beste beschikbare foto als uw hoofdfoto.
Het succes van uw foto's volgen...

Need help? Start here.

Need help? Start here. How to address our most common customer support inquiries

Common questions about TripAdvisor Listings

Common Review and Management Response questions

Common questions about TripAdvisor Features and the Management Center

Common questions about TripAdvisor fraud policies

Need more help?

Submit a request for support:

  1. Log in to the Management Center
  2. Find the "Contact TripAdvisor" box on the right side of the page
  3. Click the "Get online help" link
  4. Complete the form for your request

We'll be happy to assist you with your inquiry!

Laatst bijgewerkt: 15 september 2017

Gratis of Premium? Een marketinggids op TripAdvisor

Gratis of Premium? Een marketinggids op TripAdvisor TripAdvisor biedt een pakket aan marketingtools voor horecabedrijven. Veel van deze tools zijn gratis, maar enkele Premium-functies zijn alleen tegen betaling te gebruiken. Heeft u al kennisgemaakt met alle tools?

Bent u op zoek naar manieren om meer gasten aan te trekken? TripAdvisor heeft verschillende tools die u hierbij kunnen helpen. Er is voor elk wat wils, maar u moet u wel registeren als vertegenwoordiger van uw gelegenheid om toegang te krijgen tot het Management Center. 

Gratis tools

Laten we eerst kijken naar de gratis tools die beschikbaar zijn voor elke accommodatie, restaurant of attractie die vermeld staat op TripAdvisor. Deze tools zijn altijd te vinden in het Management Center:

Gelegenheden met ten minste één foto trekken 138% meer reizigers aan dan gelegenheden zonder foto's.1

Tools voor de pagina van uw gelegenheid

Beheer de belangrijkste onderdelen van de TripAdvisor-pagina van uw gelegenheid via het tabblad 'Vermelding beheren' in het hoofdmenu.  Voeg foto's toe en trek de aandacht van reizigers, werk uw voorzieningen bij en voltooi hier ook andere administratieve taken. 

Meer dan 60% van de reizigers zegt dat Managementreacties de kans op boeken vergroten.2

Tools voor beoordelingenbeheer

Onder 'Beoordelingen' in het hoofdmenu vindt u alle tools die u nodig heeft om nieuwe beoordelingen te beheren, te meten en erop te reageren.  Probeer Beoordelingenservice om meer beoordelingen te stimuleren.

Bijna 90% van de reizigers zegt dat beoordelingen van invloed zijn op waar ze boeken.3

Gratis marketingtools

Krijg hulp bij het promoten van uw bedrijf onder het kopje 'Marketingtools' in het hoofdmenu van het Management Center. Breng uw beoordelingen onder de aandacht met de TripAdvisor-app voor reizigersbeoordelingen op uw Facebookpagina, en met de socialmediaknoppen en widgets van TripAdvisor om uw awards en beoordelingen te tonen op uw website. Vraag tot slot een TripAdvisor-sticker aan voor uw gelegenheid, zodat gasten weten dat uw bedrijf vermeld wordt op de grootste reiswebsite ter wereld.4 

TripAdvisor Insights

Wilt u gratis marketingtips, nieuws over onderzoeken in de branche, nuttige gidsen en meer? Hotelmanagers en -exploitanten kunnen www.tripadvisor.nl/TripAdvisorInsights bezoeken en restauranteigenaren kunnen naar TripAdvisor voor restaurants gaan. U kunt ook informatie vinden in het Management Center. Selecteer 'TripAdvisor-tips' onder het tabblad 'Help en instellingen' in het hoofdmenu.

Betaalde tools

Accommodatie- en restauranteigenaren kunnen hun TripAdvisor-vermeldingen uitbreiden en nog meer reizigers aantrekken met enkele aanvullende tools die tegen betaling beschikbaar zijn. Er zijn op dit moment geen Premium-tools voor attracties beschikbaar.

Oplossingen voor accommodaties

  • Bedrijfsvoorsprong: toonaangevende tools om uw bedrijf beter te promoten aan miljoenen potentiële gasten, om uw bedrijf op te laten vallen tussen de concurrentie, om boekingsbeslissingen te beïnvloeden en om uw online reputatie te meten en te verbeteren. Ga naar www.tripadvisor.nl/business/BusinessAdvantage voor meer informatie.
  • Onmiddellijk boeken: reizigers kunnen nu op de knop 'Boek op TripAdvisor' klikken om een hotel rechtstreeks op de website te boeken. Potentiële gasten boeken sneller als ze weten dat ze dit rechtstreeks op TripAdvisor kunnen doen.5 Met Onmiddellijk boeken kan uw hotel deze boekingen eenvoudig claimen. Klik hier voor meer informatie.
  • Gesponsorde plaatsingen: leid hoogwaardig verkeer naar uw gelegenheid door uw vermelding boven de TripAdvisor-zoekresultaten te plaatsen voor reizigers die op zoek zijn naar een accommodatie in uw regio. Gesponsorde plaatsingen brengen geen risico's met zich mee. U betaalt namelijk alleen voor de klikken die u ontvangt en u kunt op ieder gewenst moment opzeggen. Meld u vandaag nog aan op www.TripAdvisor.nl/business/sponsored-placements.

Oplossingen voor restaurants

  • TripAdvisor Premium: profiteer van het concurrentievoordeel dat uw bedrijf nodig heeft met TripAdvisor Premium voor restaurants. Een upgrade naar Premium geeft u exclusieve toegang tot krachtige tools voor abonnees zoals Storyboard, 3 beste redenen om hier te eten, Favoriete beoordelingen, en exclusieve gegevens en inzichten. Klik hier voor meer informatie.
  • TripAdvisor-advertenties: leid verkeer naar uw TripAdvisor-vermelding door uw restaurant op exclusieve gesponsorde plaatsingen te promoten aan een gewild publiek met dineergasten die op zoek zijn naar een eetgelegenheid bij u in de buurt. Meer informatie vindt u hier.

  • 1. TripAdvisor-gegevens, 7 juli – 7 augustus 2014, https://www.tripadvisor.nl/TripAdvisorInsights/n2507/boekingen-en-reizigersbetrokkenheid-worden-gestuurd-door-managementacties
  • 2. 'Custom Survey Research Engagement' van PhoCusWright, uitgevoerd in opdracht van TripAdvisor in december 2013.
  • 3 TripBarometer, wereldwijde editie, april 2014: https://www.tripadvisor.nl/TripAdvisorInsights/n2200/tripbarometer-april-2014-global-edition
  • 4 comScore Media Metrix voor TripAdvisor-websites, wereldwijd,
  • 5. Interne gegevens van TripAdvisor
Laatst bijgewerkt: 10 januari 2018

Uw luchtvaartmaatschappij promoten op TripAdvisor

Uw luchtvaartmaatschappij promoten op TripAdvisor

Als u uw luchtvaartmaatschappij op TripAdvisor promoot, geeft u uw merk een voorsprong op de concurrentie. Hier volgen drie tips over hoe u uw luchtvaartmaatschappij-vermelding op TripAdvisor het beste kunt benutten.

Tip 1: Moedig uw gasten aan om beoordelingen te schrijven

Het lezen van beoordelingen is een belangrijk onderdeel van het plannen van een reis, en reizigersbeoordelingen kunnen potentiële passagiers waardevolle inzichten geven in uw routenetwerk, serviceklassen en ervaringen tijdens de vlucht.

Een van de beste manieren om reizigersbeoordelingen te stimuleren is door uw TripAdvisor-vermelding te promoten via uw eigen marketingkanalen.

  • Plaats een link naar uw TripAdvisor-vermelding op uw website
  • Plaats berichten op uw socialmediakanalen
  • Moedig het schrijven van beoordelingen aan via gedrukt materiaal
  • Stuur reizigers na hun vlucht een link naar uw TripAdvisor-beoordelingsformulier

Widgets en andere digitale tools om het verzamelen van beoordelingen voor uw bedrijf te promoten zijn binnenkort beschikbaar. Ontdek in de tussentijd andere manieren waarop uw luchtvaartmaatschappij beoordelingen van TripAdvisor kan stimuleren, door contact op te nemen met airlinelistings@tripadvisor.com.

Tip 2: Zorg dat er actuele informatie op de pagina van uw vermelding staat

Presenteer uw luchtvaartmaatschappij zoals u wilt dat potentiële gasten deze te zien krijgen. U kunt als geverifieerde vertegenwoordiger een bijgewerkte ‘hero photo’ (de hoofdfoto op de pagina van uw luchtvaartmaatschappij) toevoegen en updates van de contactgegevens op uw pagina aanvragen door een e-mail te sturen naar airlinelistings@tripadvisor.com.

Op dit moment kunnen luchtvaartmaatschappijen de gegevens op hun vermelding niet rechtstreeks bewerken of bijwerken. We blijven onze vermeldingen van luchtvaartmaatschappijen verbeteren en in de toekomst komen er mogelijk nog extra functies bij.

Tip 3: Promoot uw geweldige waardering

Heeft uw luchtvaartmaatschappij een waardering van 3,5 bollen of hoger? Dan wordt u door de reizigerscommunity 'Aanbevolen op' TripAdvisor. Deze positieve feedback kan een beslissende factor zijn voor een potentiële klant. Deel het goede nieuws op de volgende manieren:

  • Promoot uw live-waardering en voeg een link naar uw TripAdvisor-pagina toe met een 'Waarderingen en informatie'-widget op uw website. Neem contact op met airlinelistings@tripadvisor.com om aan de slag te gaan.
  • Voeg promotiemateriaal, zoals 'Aanbevolen op’-producten toe aan uw digitale of gedrukte marketingmateriaal. Dit zijn afbeeldingen waarmee uw luchtvaartmaatschappij het TripAdvisor-merk kan benutten. Neem contact op met airlinelistings@tripadvisor.com voor toegang tot deze producten.
  • Ontvang gratis 'Aanbevolen op'-stickers en plak deze op drukbezochte plekken, zoals een ticketbalie, lounge of helpdesk. 75% van de reizigers geeft de voorkeur aan bedrijven die door TripAdvisor worden erkend1 stuur een e-mail naar airlinelistings@tripadvisor.com, zodat u zeker weet dat u uw stickers krijgt.

  • 1. Bron: TripAdvisor-ledenenquête, oktober 2012
Laatst bijgewerkt: 25 januari 2016

Uw attractievermelding op TripAdvisor optimaliseren

Uw attractievermelding op TripAdvisor optimaliseren Een attractievermelding op TripAdvisor, de grootste reiswebsite ter wereld, is een geweldige manier om met potentiële klanten in contact te komen. Door uw vermelding te optimaliseren, wordt uw bedrijf aantrekkelijker voor reizigers en dat geeft uw bedrijf net dat beetje meer dan uw concurrenten. Hieronder volgen 8 tips om u op weg te helpen.

1.  Bevestig en bewerk de gegevens van uw attractie

  • Bevestig dat alle gegevens in uw vermelding juist zijn. Om deze en andere wijzigingen te maken, dient u zich te registreren als een eigenaar als u dat nog niet heeft gedaan. Registreren is snel en eenvoudig.
  • Na registratie controleert u nogmaals uw bedrijfsnaam, adres, telefoonnummer en de links naar uw website en e-mail. Wijzigingen kunnen gemaakt worden in het Management Center door op 'Profiel’ in het hoofdmenu te klikken en daarna 'Vermelding beheren' te selecteren. Hiermee kunt u informatie bijwerken of toevoegen, en omdat u de officiële vertegenwoordiger van het bedrijf bent, overschrijven uw bewerkingen alle bestaande inhoud.
  • U dient ook een beschrijving van uw gelegenheid toe te voegen. Gebruik deze ruimte om belangrijke details toe te voegen die u van uw concurrenten onderscheiden. Onder andere informatie over openingstijden, seizoensactiviteiten, geschiktheid voor kinderen of groepen, etc. Voeg alle informatie toe die reizigers kan doen besluiten voor uw attractie te kiezen. Ook een reiziger kan een beschrijving voor uw vermelding toevoegen als u dat zelf nog niet heeft gedaan. Als u echter zelf een beschrijving toevoegt, wordt 'Beschrijving reiziger' vervangen door 'Beschrijving eigenaar'.

2.  Upload foto’s

  • Reizigers willen graag meer te weten komen over uw attractie. Hoe meer foto’s er op uw vermelding staan, des te interessanter reizigers uw vermelding zullen vinden. Recente onderzoeken tonen aan dat bedrijven met 30 of meer foto's 41% meer interesse van reizigers hebben dan bedrijven met 10 of minder foto's1.
  • Als eigenaar mag u zoveel afbeeldingen uploaden als u wilt. Zorg ervoor dat reizigers kunnen bekijken wat hen te wachten staat, of het nu gaat om een avontuurlijke wandeling of een prachtig natuurpark.  Als u een aantal foto’s heeft, selecteert u er één als uw primaire foto om een sterke eerste indruk op reizigers te maken. U kunt de foto’s van uw attractie beheren via het Management Center. Lees voor meer informatie onze handleiding voor het beheren van foto's.

3.  Zorg dat uw vermelding op de kaart wordt weergegeven

Kaarten helpen bezoekers uw attractie binnen de regio die ze bezoeken te plaatsen en hun reis beter te plannen. Als uw vermelding niet op de kaart staat, of wanneer uw bedrijf op de verkeerde locatie wordt weergegeven, kunt u dit bijwerken via het Management Center:

  1. Onder het tabblad 'Profiel' bovenaan de pagina, klikt u op 'Vermelding beheren'.
  2. Selecteer het tabblad 'Locatie' in het menu aan de linkerkant.
  3. Werk uw adres en postcode bij, en klik op 'Verzenden'. Opmerking: als uw stad of provincie onjuist is, moet u deze instructies volgen.
  4. Klik vervolgens op 'Speld op de kaart bevestigen' en versleep de speld naar de juiste locatie. We raden u aan de hoofdingang of parkeerplaats te kiezen.
  5. Klik op 'Bevestigen'. Uw locatie wordt binnen 24 uur op de website bijgewerkt.

4.  Voeg boekingslinks toe aan uw vermelding

TripAdvisor werkt samen met een aantal externe bedrijven om reizigers de mogelijkheid te geven direct vanuit uw vermelding te boeken. Indien u graag een 'Boek nu'-link aan uw vermelding wilt toevoegen, registreert u uw bedrijf op Viator. Als u al een leverancierpartner van Viator bent, kunt u hier meer producten toevoegen (websites alleen beschikbaar in het Engels).

5.  Spoor klanten aan om beoordelingen te schrijven

Hoe meer beoordelingen uw attractie heeft, hoe meer inhoud reizigers kunnen bekijken voordat ze hun plannen definitief maken. Hoe recenter deze beoordelingen, des te nieuwer en relevanter de inhoud is voor deze mogelijke bezoekers. In het Management Center zijn er veel tools verkrijgbaar die u helpen reizigers aan te sporen beoordelingen te schrijven, inclusief widgets, ons Beoordelingenservice e-mailplatform, op maat gemaakte kaarten en flyers.

6.  Voeg een widget toe aan uw website

Een geweldige manier om het nieuws over uw vermelding te verspreiden, is het toevoegen van een TripAdvisor-widget aan uw eigen website. Widgets kunnen uw beoordelingen op laten vallen en gasten stimuleren om nieuwe te schrijven. Ga naar www.tripadvisor.nl/Widgets voor widgets voor uw attractie en bekijk deze handleiding voor meer informatie over de installatie ervan.

7.  Breng uw TripAdvisor-vermelding onder de aandacht

Wilt u dat uw bestaande klanten of passanten weten dat u een vermelding heeft op TripAdvisor? Vraag een TripAdvisor-raamsticker aan om klanten te laten zien dat u hun meningen waardeert en om hen aan te sporen uw gelegenheid te beoordelen. U kunt ook profiteren van andere tools in het Management Center onder het kopje 'Gratis tools'. Als u een Travellers' Choice Award of een Certificaat van uitmuntendheid heeft ontvangen, zijn er speciale stickers en plaquettes beschikbaar in het Management Center.

8.  Reageer op beoordelingen

We raden bedrijfseigenaren ten zeerste aan hun beoordelingen te controleren en op sommige te reageren met managementreacties. Als u een negatieve beoordeling ontvangt, is een managementreactie een teken dat u klantenservice serieus neemt en geeft het u de mogelijkheid uit te leggen hoe u bepaalde problemen heeft opgelost. Een managementreactie op een positieve beoordeling geeft aan dat u deze leest en feedback van klanten op prijs stelt. Door regelmatig op beoordelingen te reageren, kan uw bedrijf zich onderscheiden en de concurrentie voor blijven. Lees voor meer tips hierover onze handleiding over Hoe u managementreacties kunt toevoegen aan TripAdvisor-reizigersbeoordelingen.


  • 1. Phocuswright 2013
Laatst bijgewerkt: 1 augustus 2017

Hoe u gratis uw hotel of B&B kunt promoten op TripAdvisor

Hoe u gratis uw hotel of B&B kunt promoten op TripAdvisor Hier zijn 8 gratis manieren om uw accommodatie te promoten en om het meeste uit uw aanwezigheid op TripAdvisor, 's werelds grootste reiswebsite, te halen.

1. Registreer u bij het Management Center

Het Management Center van TripAdvisor biedt een groot aantal gratis tools waarmee u uw bedrijf kunt laten groeien. Als u toegang wilt tot het Management Center moet u zich registreren als een officiële vertegenwoordiger van uw gelegenheid. Ga hiervoor naar www.tripadvisor.nl/Owners, zoek uw gelegenheid, voer de verplichte gegevens in en doorloop de verificatieprocedure om uw connectie met de gelegenheid te bevestigen. Raadpleeg onze gids voor meer informatie over hoe u kunt bevestigen dat u een bedrijfsvertegenwoordiger bent. 

Als u zich voor meerdere gelegenheden heeft geregistreerd, krijgt u toegang tot de specifieke Management Centers door te klikken op 'Uw bedrijf' in de linkerbovenhoek. Er verschijnt een uitklapmenu met uw gelegenheden en u kunt simpelweg de gelegenheid selecteren die u wilt beheren.

2. Deel informatie over uw gelegenheid

Zodra u zich heeft geregistreerd, is het aan te raden de algemene informatie over uw gelegenheid bij te werken om uzelf van de concurrentie te onderscheiden. U kunt algemene informatie bewerken, zoals de naam van uw bedrijf, de locatie en de voorzieningen, en zelfs een korte beschrijving van de gelegenheid toevoegen. Log in op het Management Center en ga naar het tabblad 'Vermelding beheren' om deze informatie aan te passen. Hier 
kunt u alle aspecten van uw vermelding bijwerken. Vermeld in de beschrijving van uw bedrijf wat uw gelegenheid bijzonder maakt, bijvoorbeeld uw historische gebouw, het spectaculaire uitzicht of een recente renovatie. Hoewel er geen tekenlimiet is, raden we aan uw beschrijving kort en bondig te houden. Zo heeft u de meeste kans dat reizigers uw informatie lezen.

3. Upload foto's

Wist u dat bijna 80% van de reizigers online foto's in acht neemt bij het boeken van een accommodatie? Als een vertegenwoordiger van uw gelegenheid kunt u onbeperkt foto’s uploaden die op uw pagina worden weergegeven. Als u dit wilt doen, logt u in op het Management Center, gaat u naar het uitklapmenu onder 'Vermelding beheren' en klikt u op 'Foto's'. Klik van hieruit op 'Meer foto's toevoegen' om foto's naar uw TripAdvisor-vermelding te uploaden. Kies foto's die de beste aspecten van uw accommodatie laten zien en potentiële gasten tonen wat u te bieden heeft.

U kunt daarnaast de hoofdfoto voor uw gelegenheid kiezen. Dit is de foto die als eerste in de fotocarrousel in uw vermelding op TripAdvisor en in de zoekresultaten op TripAdvisor wordt weergegeven. Verander de foto ieder seizoen en gebruik deze om te laten zien wat uw gelegenheid speciaal maakt. Zorg dat u een liggende foto kiest die ten minste 1200 pixels breed en 628 pixels hoog is. 

4. Moedig gasten aan om beoordelingen te schrijven

Uit onderzoek blijkt dat veel reizigers een gelegenheid niet eens in overweging nemen als deze geen beoordelingen heeft. Daarom bieden wij tools aan die u helpen beoordelingen van uw gasten te verzamelen. Gebruik de Beoordelingenservice van TripAdvisor om e-mails te verzenden naar eerdere gasten. Deze service is gratis, eenvoudig en snel. Ga voor meer informatie naar www.tripadvisor.nl/ReviewExpress. In het Management Center kunt u nog meer tools vinden om beoordelingen te verzamelen. Kijk onder het menu 'Marketingtools' voor toegang tot widgets voor uw website, gepersonaliseerde kaartjes, stickers en meer. 

5. Houd uw beoordelingen bij

Meld u aan voor e-mailnotificaties zodra er een beoordeling van uw gelegenheid is geplaatst. Zo blijft u op de hoogte van de laatste reizigersfeedback, en weet u wat uw gasten beviel en waar eventuele verbeterpunten liggen.

Als u zich niet heeft aangemeld voor e-mailnotificaties van beoordelingen wanneer u zich voor het eerst registreerde bij het Management Center, kunt u dit nu doen. Klik in het Management Center onder 'Help en instellingen' in het hoofdmenu op 'E-mailvoorkeuren bijwerken'. Controleer vervolgens onder 'E-mails voor eigenaren' of u zich heeft aangemeld voor de e-mail 'Beoordelingen en vragen'.

6. Reageer op beoordelingen

We raden vertegenwoordigers van gelegenheden aan door middel van Managementreacties te reageren op gasten. Een Managementreactie op een positieve beoordeling geeft aan dat u feedback van gasten op prijs stelt. Een reactie op een negatieve beoordeling is een teken dat u klantenservice serieus neemt en geeft u de mogelijkheid om zowel aan de beoordelaar als aan andere potentiële gasten uit te leggen hoe u bepaalde problemen heeft opgelost.

Als u een reactie wilt plaatsen, gaat u naar het Management Center. Klik onder 'Beoordelingen' in het hoofdmenu op 'Reageren op beoordelingen'. Voor meer informatie over het belang van Managementreacties voor reizigers en wat u moet opnemen in uw reactie, bekijkt u onze gids 'Managementreacties toevoegen aan TripAdvisor-reizigersbeoordelingen'.

7. Zet beoordelingen van reizigers op uw website

Reizigers lezen voordat ze boeken graag beoordelingen van andere reizigers. Daarom voegen veel bedrijven gratis widgets toe aan hun websites, zodat potentiële gasten ook hier hun TripAdvisor-inhoud kunnen bekijken. TripAdvisor-widgets zijn kleine stukjes code die geleverd worden door TripAdvisor en geïnstalleerd kunnen worden op elke op HTML gebaseerde webpagina. TripAdvisor biedt verschillende widgetopties, inclusief widgets waarmee u uw TripAdvisor-awards, een citaat uit een recente beoordeling, een beoordeling en meer kunt tonen. Voor aanvullende informatie over de beschikbare widgets en hoe u ze kunt gebruiken, bekijkt u onze gids.

8. Evalueer uw prestaties

In Rapporten en analyses kunt u een aantal van de belangrijkste statistieken van uw gelegenheid bekijken, waaronder reputatie-inzichten en gegevens over uw marktpositie. De volledige Rapporten en analyses, alleen beschikbaar voor abonnees van Bedrijfsvoorsprong, bevat meer informatie over klikactiviteit, foto's en voorzieningen, bezoekerstrends en concurrentiegegevens. Lees voor meer informatie onze gids voor Rapporten en analyses.

Laatst bijgewerkt: 20 september 2017

Vermeldingen van luchtvaartmaatschappijen op TripAdvisor

Vermeldingen van luchtvaartmaatschappijen op TripAdvisor

TripAdvisor geeft luchtvaartmaatschappijen nu een vermelding op de grootste reiswebsite ter wereld3. Bepaalde luchtvaartmaatschappijen kunnen hun diensten nu onder de aandacht brengen en rechtstreeks communiceren met miljoenen reizigers die iedere maand hun reis plannen op TripAdvisor. Voer onderstaande stappen uit voor uw gratis vermelding.

Wat is een vermelding van een luchtvaartmaatschappij?

Elke maand bezoeken miljoenen reizigers TripAdvisor om informatie op te zoeken over hun reis en deze te plannen. Informatie opzoeken en vluchten vergelijken is voor veel reizigers een belangrijk onderdeel van het plannen van hun reis. Reizigers kunnen met behulp van de nuttige informatie in vermeldingen van luchtvaartmaatschappijen een weloverwogen besluit maken wanneer ze vluchten boeken. Dankzij de gratis TripAdvisor-vermelding van uw bedrijf, kunt u contactgegevens weergeven en rechtstreeks met reizigers communiceren door op hun beoordelingen te reageren. 

Hoe zorg ik ervoor dat mijn luchtvaartmaatschappij wordt vermeld op TripAdvisor?

Er worden al meer dan 350 luchtvaartmaatschappijen vermeld op TripAdvisor. Klik op deze link voordat u een vermelding aanvraagt om te zien of u al vermeld wordt: www.tripadvisor.nl/airlines.

Als u nog niet wordt vermeld op TripAdvisor, kunt u een vermelding aanvragen indien uw luchtvaartmaatschappij:

  • Een lijndienst is onder eigen naam1
  • De kosten of tijden van vluchten openbaar maakt
  • Diensten verzorgt om passagiers op te halen en af te zetten2
  • Al minimaal 60 dagen commerciële vluchten verzorgt

Als uw bedrijf aan de bovenstaande eisen voldoet en nog niet wordt vermeld op TripAdvisor, stuur dan een e-mail naar airlinelistings@tripadvisor.com met de volgende gegevens:

  • Naam
  • Functie
  • Afdeling
  • Naam luchtvaartmaatschappij
  • Website 

Volgende stappen: Als u een vermelding heeft aangevraagd, zal TripAdvisor uw gegevens controleren, uw verbintenis met de luchtvaartmaatschappij nalopen en bevestigen dat uw luchtvaartmaatschappij aan de richtlijnen voldoet. Dit proces neemt doorgaans vijf werkdagen in beslag.

Hoe kan ik mezelf registreren als vertegenwoordiger van mijn luchtvaartmaatschappij?

U moet bij TripAdvisor geregistreerd staan als officiële vertegenwoordiger van uw luchtvaartmaatschappij om een vermeldingspagina te beheren en op beoordelingen te kunnen reageren. Voer onderstaande stappen uit om u te registreren:

  1. Maak een TripAdvisor-account aan: uw TripAdvisor-account moet gekoppeld zijn aan het e-mailadres van uw bedrijf om namens uw luchtvaartmaatschappij op beoordelingen te reageren. Ga naar www.tripadvisor.nl om een TripAdvisor-account aan te maken en klik op 'Aanmelden' rechtsboven in het scherm.
  2. Registreer uw luchtvaartmaatschappij: Ga naar www.tripadvisor.nl/AirlineRegistration zodra u ingelogd bent op uw TripAdvisor-account en vul alle noodzakelijke gegevens in. Deze gegevens worden gecontroleerd om te garanderen dat u een officiële vertegenwoordiger bent van uw luchtvaartmaatschappij en toestemming hebt gekregen om op feedback te reageren.

U krijgt binnen 72 uur toegang tot het Management Center van uw luchtvaartmaatschappij als alle gegevens kloppen.

Hoe reageer ik op beoordelingen?

Wanneer uw luchtvaartmaatschappij wordt vermeld en u bij TripAdvisor geregistreerd staat als officiële vertegenwoordiger, krijgt u toegang tot het Management Center van uw luchtvaartmaatschappij waar u kunt reageren op reizigersbeoordelingen. Ga naar Uw luchtvaartmaatschappij promoten op TripAdvisor voor meer informatie over het reageren op beoordelingen en het bijwerken van de inhoud.

Hoe adverteer ik op de TripAdvisor-pagina van mijn luchtvaartmaatschappij?

Om samen met TripAdvisor het verkeer van de beoordelingspagina van uw luchtvaartmaatschappij of de vluchtzoekoptie naar uw pagina te leiden, kunt u contact opnemen met airlinelistings@tripadvisor.com. Luchtvaartmaatschappijen kunnen contact opnemen met TripAdvisor via airlinelistings@tripadvisor.com voor vragen over adverteren op vermeldingspagina's van luchtvaartmaatschappijen of andere pagina's van TripAdvisor.

Komen beoordelingen van luchtvaartmaatschappijen in aanmerking voor miles?

Nee. Beoordelingen van luchtvaartmaatschappijen komen niet in aanmerking voor miles bij TripAdvisor. 


  • 1. Regionale bedrijven van grote luchtvaartmaatschappijen mogen in één aanvraag worden samengevoegd
  • 2. Operators van rondvluchten of helikopters dienen een vermelding aan te vragen als Attractie via deze link (http://www.tripadvisor.nl/GetListedNew)
  • 3. Bron: comScore Media Metrix voor websites van TripAdvisor, wereldwijd, juli 2015
Laatst bijgewerkt: 25 januari 2016

Wat uw concurrenten voor u verborgen willen houden

Wat uw concurrenten voor u verborgen willen houden

Zet deze TripAdvisor-feiten en -tips om in uw concurrerentievoordeel op de grootste reiswebsite ter wereld.

Door gebruik te maken van het bereik en de invloed van TripAdvisor kunt u op een krachtige manier uw horecamarketing een boost geven. Dit is wat u moet weten om een voorsprong te nemen op uw concurrenten.

Het overgrote deel van beoordelingen is positief

Hecht geen waarde aan de misvatting dat TripAdvisor-beoordelingen zich op het negatieve concentreren. In werkelijkheid is de gemiddelde beoordelingsscore 4 uit 5. Dus laat positieve reizigersbeoordelingen voor u werken door er actief meer te verzamelen!

Nieuwe beoordelingen hebben meer effect

Dit is om verschillende redenen goed nieuws. Ten eerste kunt u, indien u nog niet veel beoordelingen heeft, uw populariteitsscore verbeteren met een toestroom van nieuwe beoordelingen. Ten tweede zullen recentere beoordelingen meer effect hebben dan verouderde feedback. Ten derde is het een geweldige motivatie om voortdurend meer beoordelingen te verzamelen.

U heeft opties voor het verzamelen van meer beoordelingen

Meer beoordelingen krijgen is veel eenvoudiger met wat hulp. Beoordelingenservice is onze gratis tool die het eenvoudig maakt om per e-mail TripAdvisor-beoordelingsverzoeken te versturen naar tot wel 1000 recente gasten tegelijk. Bovendien kunt u, afhankelijk van uw connectiviteitspartner, deze e-mails zelfs automatisch versturen om nog meer tijd te besparen.

Reageren op beoordelingen is cruciaal

Geef een reactie op zowel positieve als negatieve feedback naarmate u meer beoordelingen verzamelt. Volgens een onderzoek van PhoCusWright verklaart meer dan 60% van reizigers wereldwijd dat de kans op boeken groter is wanneer er managementreacties zijn.1 Dus ga aan de slag met deze tips voor het schrijven van managementreacties en laat reizigers zien dat u feedback en de ervaring van gasten waardeert.

Managementfoto's

Uit onderzoek blijkt dat zeer betrokken hotels minimaal 10 foto’s uploaden en meer paginaweergaven* ontvangen dan hun niet-betrokken concurrenten.2 Elke foto is een kans om uw gelegenheid, voorzieningen en verleidelijke gastenervaringen onder de aandacht te brengen. Meer informatie over hoe u het meeste uit uw foto’s kunt halen, vindt u in deze gids over het maximaliseren van uw foto’s op TripAdvisor.

*Opmerking: om te helpen de kwaliteit van het verkeer van uw pagina beter te meten, hebben we de manier waarop we deze gegevens melden in het tweede kwartaal van 2017 verbeterd van paginaweergaven naar unieke bezoeken.

U kunt zien hoe uw concurrenten het doen

Wist u dat Rapporten en analyses u de mogelijkheid geeft om uw prestaties met die van uw concurrenten te vergelijken? Dat is nu echt iets waarvan ze niet willen dat u op de hoogte bent. Toegang tot deze krachtige analyses is een van de redenen om een abonnement op Bedrijfsvoorsprong te nemen: meer informatie over de voordelen.

Het is eenvoudig om mee te dingen naar boekingen

Genereer meer boekingen door u aan te melden voor Onmiddellijk boeken. Onmiddellijk boeken geeft reizigers een eenvoudige manier om onmiddellijk bij u te boeken op TripAdvisor.

Boekingen via mobiele apparaten zijn steeds belangrijker

In een TripBarometer-enquête in 2015 gaf bijna de helft van de respondenten aan telefoons te gebruiken om een accommodatie of reisactiviteit te boeken. Met een abonnement op TripAdvisor Bedrijfsvoorsprong kunt u uw telefoonnummer toevoegen aan de pagina van uw gelegenheid zodat reizigers u met één druk op de knop kunnen bellen.

Zet geheimen om in succes

Andere gelegenheden ontvangen nu al extra beoordelingen, waardoor ze hun marketingbereik vergroten en meer boekingen binnenhalen. Nu u dezelfde niet-zo-geheime wapens voor succes heeft die uw concurrenten op TripAdvisor bezitten, kunt u hetzelfde doen.

Hier zijn nog een aantal hulpmiddelen om u te helpen kennis van TripAdvisor om te zetten in marketingkracht:


  • 1. [1] Bron: onafhankelijk PhoCusWright-onderzoek ‘Custom Survey Research Engagement’, mei 2015
  • 2. [2] Bron: onderzoek van Atmosphere Research Group “Using Guest Reviews to Pave the Path to Greater Engagement”, 2015 
Laatst bijgewerkt: 23 juli 2014

Beheren wie toegang heeft tot uw TripAdvisor-vermelding

Beheren wie toegang heeft tot uw TripAdvisor-vermelding

Meer informatie over het beheren van de toegang tot uw TripAdvisor-vermelding

U kunt de lijst van personen met toegang tot het TripAdvisor-Management Center van uw bedrijf heel eenvoudig bijhouden met de nieuwe beheertool voor gebruikerstoegang. Gebruik de tool om nieuwe gebruikers uit te nodigen en oude gebruikers te verwijderen.

De beheertool voor gebruikerstoegang gebruiken

Als u wilt beheren wie toegang heeft tot uw TripAdvisor-vermelding, logt u in op uw Management Center en selecteert u 'Gebruikerstoegang beheren' onder het tabblad 'Profiel' van het hoofdmenu.  

Op deze pagina ziet u een volledige lijst van alle geregistreerde gebruikers die uw TripAdvisor-pagina beheren. U ziet daarnaast hun TripAdvisor-gebruikersnaam, connectie met het bedrijf en de producten waar zij toegang tot hebben (indien van toepassing).

Instructies over het uitnodigen, verifiëren en verwijderen van gebruikers vindt u hieronder. Let op: voordat u wijzigingen kunt aanbrengen, moet u mogelijk opnieuw uw identiteit verifiëren als bedrijfsvertegenwoordiger van uw gelegenheid. Als dit het geval is, dan ziet u een oranje knop 'Identiteit verifiëren' aan de rechterkant van de pagina. Klik hierop om opnieuw te verifiëren.

Nieuwe gebruikers uitnodigen

Als u een nieuwe gebruiker toevoegt, geeft u de betreffende persoon de mogelijkheid om te reageren op beoordelingen, foto's te uploaden en bedrijfsgegevens bij te werken. Klik op de plusknop om een nieuwe gebruiker uit te nodigen, voeg het e-mailadres van deze persoon toe en klik vervolgens op 'Uitnodiging verzenden'. Een e-mail wordt verzonden waarin deze persoon gevraagd wordt om zijn/haar functie bij uw bedrijf te bevestigen en de voorwaarden van TripAdvisor te accepteren. Hij/zij heeft vervolgens toegang tot het Management Center voor uw gelegenheid.

Wie moet ik uitnodigen? Over het algemeen kunt het beste toegang verlenen aan de gebruikers die uw Managementfoto's bijwerken, Managementreacties schrijven of tools zoals Beoordelingenservice gebruiken om nieuwe beoordelingen te verzamelen. Bij accommodaties kunt u de personen die de Bedrijfsvermelding, Bedrijfsvoorsprong en Onmiddellijk boeken-campagnes van uw gelegenheid beheren ook uitnodigen. Soms nodigen bedrijven ook vertegenwoordigers van een derde partij uit, zoals reisbureaus, voor toegang tot hun Management Center.

Gebruikers verifiëren

In sommige gevallen hebben de vertegenwoordigers van uw bedrijf zich geregistreerd voor uw gelegenheid, maar hebben ze het verificatieproces niet voltooid. Het is belangrijk om de verificatie te voltooien, want het biedt een extra beveiligingslaag door te controleren wie toegang heeft tot een bedrijfsaccount.

Als een gebruiker niet geverifieerd is, dan ziet u een blauw uitroepteken naast zijn/haar naam. Klik op het bewerkingspictogram in zijn/haar vak om de verificatieprocedure te voltooien en klik vervolgens op 'Deze gebruiker verifiëren'.

Gebruikers verwijderen

Het is belangrijk dat uw lijst met gebruikers up-to-date is. Als er iemand weggaat bij uw bedrijf, kunt u de toegang verwijderen door op het pictogram 'Gebruiker verwijderen' te klikken in het vak van de gebruiker. Wanneer u een gebruiker verwijdert, heeft deze persoon niet langer toegang tot het Management Center van uw gelegenheid.

Wie moet ik verwijderen? U kunt het beste alleen de huidige vertegenwoordigers van uw bedrijf toegang verlenen tot uw Management Center.

Veelgestelde vragen:

Ik moet de eigenaar van ons abonnement op Bedrijfsvoorsprong wijzigen. Hoe doe ik dat?

Als u de eigenaar van een betaald product als Bedrijfsvoorsprong wilt wijzigen, dient u een online klantenserviceticket in te vullen. Dat doet u zo:

  • Ga naar het Management Center.
  • Klik op 'Online hulp vragen' in het venster Contact opnemen met TripAdvisor. 
  • Selecteer 'Bedrijfsvoorsprong' onder 'Vertel ons wat het probleem is'.
  • Selecteer 'Accounttoegangsmachtigingen bijwerken' als het subonderwerp.
  • Voeg details van alle aan te brengen wijzigingen toe in het opmerkingenveld.

Ik heb per ongeluk iemand verwijderd. Wat nu?

Dit kan gebeuren. Gelukkig kunt u gebruikers eenvoudig opnieuw toevoegen. U kunt iemand uitnodigen om zich opnieuw te registreren door te klikken op de toevoegknop en opnieuw het e-mailadres van de persoon in te voeren. Een e-mail wordt verzonden waarin deze persoon gevraagd wordt om zijn/haar functie bij uw bedrijf te bevestigen en de voorwaarden van TripAdvisor te accepteren. Zodra dit gedaan is, krijgt hij/zij weer toegang tot uw vermelding.  

Waarom staan er zo veel eigenaren geregistreerd bij mijn vermelding?

Vanaf het moment dat uw gelegenheid voor het eerst vermeld werd op TripAdvisor, zijn werknemers gekomen en weer gegaan, heeft de gelegenheid mogelijk een andere eigenaar gekregen of zijn er functies gewisseld. We raden u hoe dan ook aan de lijst van de huidige gebruikers te controleren, ontbrekende gebruikers toe te voegen of gebruikers bij te werken die gedateerd zijn.

Ik ken een van de bij mijn gelegenheid geregistreerde personen niet. Wat moet ik doen?

Controleer eerst of de persoon gerelateerd is aan derde partijen waar u mee samenwerkt. Als dit niet zo is, verwijder hem/haar dan van uw gelegenheid.

Als een verdacht iemand geregistreerd staat bij uw gelegenheid, moet u hem/haar eerst verwijderen als gebruiker via de pagina 'Gebruikerstoegang beheren'. Meld de situatie vervolgens onmiddellijk aan ons Team voor Contentintegriteit door een ticket op ons forum voor eigenaarsondersteuning in te dienen. Dat doet u zo:

  • Ga naar het Management Center.
  • Klik op 'Online hulp vragen' in het venster Contact opnemen met TripAdvisor.
  • Selecteer 'Toegang tot Management Center bijwerken' onder 'Vertel ons wat het probleem is'.
  • Selecteer 'Verdachte geregistreerde melden’ onder 'Wat wilt u doen?'.
  • Vul de naam van de verdachte geregistreerde persoon in en zorg ervoor dat u een zo gedetailleerd mogelijke beschrijving geeft van deze persoon en zijn/haar connectie met de gelegenheid.
Laatst bijgewerkt: 29 augustus 2016

10 veelvoorkomende TripAdvisor-mythes

10 veelvoorkomende TripAdvisor-mythes Hieronder vindt u 10 veelvoorkomende misvattingen over TripAdvisor én het echte verhaal achter deze mythes.

MYTHE 1: beoordelingen op TripAdvisor zijn meestal negatief.

WERKELIJKHEID: in werkelijkheid is het overgrote deel positief! Drie kwart van de beoordelingen bevat een waardering van ‘heel goed’ of ‘uitstekend’.

MYTHE 2: beoordelingen op TripAdvisor zijn onbetrouwbaar.

WERKELIJKHEID: we hebben veel onderzoek verricht waaruit blijkt dat reizigers over het algemeen vinden dat hun ervaringen overeenkomen met de beoordelingen die ze hebben gelezen. Reizigers proberen zich een evenwichtig beeld te vormen en laten zich niet leiden door één beoordeling. Over het algemeen stellen ze de kennis van een groep op prijs en gebruiken ze de meest voorkomende meningen als uitgangspunt. TripAdvisor neemt de integriteit van beoordelingen zeer serieus. Dit heeft geleid tot de ontwikkeling van een meervoudige benadering van contentscreening door een toegewijd team, geavanceerde technologie en onze loyale community. Als u toch gelooft dat een beoordeling verdacht of frauduleus is, laat dat dan aan ons weten! 

MYTHE 3: niets is gratis op TripAdvisor.

WERKELIJKHEID: duizenden eigenaren en managers van gelegenheden over de hele wereld maken gebruik van onze gratis Management Center-tools. Het kost u niets om foto’s toe te voegen, u aan te melden voor meldingen bij nieuwe beoordelingen of een managementreactie te plaatsen. U kunt ook profiteren van de aanvullende promotiemogelijkheden die u krijgt door een Bedrijfsvoorsprong aan te schaffen.

MYTHE 4: ik heb geen controle over mijn vermelding op TripAdvisor.

WERKELIJKHEID: voltooi eenvoudigweg de gratis registratie in het Management Center en kunt beginnen met het toevoegen van een gelegenheidsbeschrijving, foto's, video's en meer.

MYTHE 5: gelegenheden kunnen hun kant van het verhaal niet delen via TripAdvisor.

WERKELIJKHEID: we moedigen u sterk aan om Managementreacties bij beoordelingen te plaatsen. Deze reacties laten gasten niet alleen zien dat u hun feedback serieus neemt, maar geven u ook het laatste woord.

MYTHE 6: bedrijven en reizigers worden naar andere maatstaven beoordeeld. 

WERKELIJKHEID: zowel reizigersbeoordelingen als managementreacties moeten voldoen aan de richtlijnen van TripAdvisor om ervoor te zorgen dat ze relevant en eerlijk zijn. Als ze hieraan voldoen, worden ze snel geplaatst.

MYTHE 7: er is niemand bij TripAdvisor die bedrijfsvertegenwoordigers kan helpen.

WERKELIJKHEID: sterker nog, we hebben een meertalige klantenservice met medewerkers die u graag helpen bij het oplossen van uw problemen. Ze zijn bereikbaar via het Management Center, de telefoon en via e-mail. In het Management Center vindt u de contactgegevens voor uw taal en regio.

MYTHE 8: het is tegen de regels van TripAdvisor om gasten te vragen een beoordeling te schrijven.

WERKELIJKHEID: hoewel het aanbieden van incentives voor beoordelingen verboden is, is gasten vragen een beoordeling te schrijven altijd een goed idee! Sterker nog, in het Management Center kunt u tools vinden om gasten eraan te herinneren een beoordeling te schrijven nadat ze weer vertrokken zijn.

MYTHE 9: de populariteitsindex wordt gemanipuleerd.

WERKELIJKHEID: het algoritme voor onze populariteitsindex is gebaseerd op drie dingen: de kwaliteit, kwantiteit en plaatsingsdatum van beoordelingen van uw gelegenheid. Veranderingen in uw score op de populariteitsindex zijn uitsluitend gebaseerd op nieuwe beoordelingen. Commerciële verhoudingen hebben hier nooit iets mee te maken.

MYTHE 10: TripAdvisor is dan misschien wel groot in de VS, maar niet belangrijk in de rest van de wereld.

WERKELIJKHEID: volgens comScore zijn we de grootste reiswebsite ter wereld. Het merendeel van het verkeer op onze websites komt van buiten de Verenigde Staten. Registreer u dus nu voor het Management Center en laat uw bedrijf samen met ons groeien!

Laatst bijgewerkt: 10 januari 2018

De ultieme handleiding voor online reputatiebeheer

De ultieme handleiding voor online reputatiebeheer Ontdek de geheimen van online reputatiebeheer. De onderwerpen in deze exclusieve gids: Wat is online reputatie en waarom is deze belangrijk? Het geheim van online reputatiebeheer...