TripAdvisor-tips voor luchtvaartmaatschappijen

Wilt u uw luchtvaartmaatschappij onder de aandacht brengen bij miljoenen reizigers die iedere maand TripAdvisor bezoeken? Lees hieronder hoe u uw luchtvaartmaatschappij kunt claimen en Managementreacties kunt gebruiken om naar nieuwe hoogten te stijgen.

Basisinformatie

Uw luchtvaartmaatschappij promoten op TripAdvisor

Uw luchtvaartmaatschappij promoten op TripAdvisor

Als u uw luchtvaartmaatschappij op TripAdvisor promoot, geeft u uw merk een voorsprong op de concurrentie. Hier volgen drie tips over hoe u uw luchtvaartmaatschappij-vermelding op TripAdvisor het beste kunt benutten.

Tip 1: Moedig uw gasten aan om beoordelingen te schrijven

Het lezen van beoordelingen is een belangrijk onderdeel van het plannen van een reis, en reizigersbeoordelingen kunnen potentiële passagiers waardevolle inzichten geven in uw routenetwerk, serviceklassen en ervaringen tijdens de vlucht.

Een van de beste manieren om reizigersbeoordelingen te stimuleren is door uw TripAdvisor-vermelding te promoten via uw eigen marketingkanalen.

  • Plaats een link naar uw TripAdvisor-vermelding op uw website
  • Plaats berichten op uw socialmediakanalen
  • Moedig het schrijven van beoordelingen aan via gedrukt materiaal
  • Stuur reizigers na hun vlucht een link naar uw TripAdvisor-beoordelingsformulier

Widgets en andere digitale tools om het verzamelen van beoordelingen voor uw bedrijf te promoten zijn binnenkort beschikbaar. Ontdek in de tussentijd andere manieren waarop uw luchtvaartmaatschappij beoordelingen van TripAdvisor kan stimuleren, door contact op te nemen met airlinelistings@tripadvisor.com.

Tip 2: Zorg dat er actuele informatie op de pagina van uw vermelding staat

Presenteer uw luchtvaartmaatschappij zoals u wilt dat potentiële gasten deze te zien krijgen. U kunt als geverifieerde vertegenwoordiger een bijgewerkte ‘hero photo’ (de hoofdfoto op de pagina van uw luchtvaartmaatschappij) toevoegen en updates van de contactgegevens op uw pagina aanvragen door een e-mail te sturen naar airlinelistings@tripadvisor.com.

Op dit moment kunnen luchtvaartmaatschappijen de gegevens op hun vermelding niet rechtstreeks bewerken of bijwerken. We blijven onze vermeldingen van luchtvaartmaatschappijen verbeteren en in de toekomst komen er mogelijk nog extra functies bij.

Tip 3: Promoot uw geweldige waardering

Heeft uw luchtvaartmaatschappij een waardering van 3,5 bollen of hoger? Dan wordt u door de reizigerscommunity 'Aanbevolen op' TripAdvisor. Deze positieve feedback kan een beslissende factor zijn voor een potentiële klant. Deel het goede nieuws op de volgende manieren:

  • Promoot uw live-waardering en voeg een link naar uw TripAdvisor-pagina toe met een 'Waarderingen en informatie'-widget op uw website. Neem contact op met airlinelistings@tripadvisor.com om aan de slag te gaan.
  • Voeg promotiemateriaal, zoals 'Aanbevolen op’-producten toe aan uw digitale of gedrukte marketingmateriaal. Dit zijn afbeeldingen waarmee uw luchtvaartmaatschappij het TripAdvisor-merk kan benutten. Neem contact op met airlinelistings@tripadvisor.com voor toegang tot deze producten.
  • Ontvang gratis 'Aanbevolen op'-stickers en plak deze op drukbezochte plekken, zoals een ticketbalie, lounge of helpdesk. 75% van de reizigers geeft de voorkeur aan bedrijven die door TripAdvisor worden erkend1 stuur een e-mail naar airlinelistings@tripadvisor.com, zodat u zeker weet dat u uw stickers krijgt.

  • 1. Bron: TripAdvisor-ledenenquête, oktober 2012
Laatst bijgewerkt: 25 januari 2016

Vermeldingen van luchtvaartmaatschappijen op TripAdvisor

Vermeldingen van luchtvaartmaatschappijen op TripAdvisor

TripAdvisor geeft luchtvaartmaatschappijen nu een vermelding op de grootste reiswebsite ter wereld3. Bepaalde luchtvaartmaatschappijen kunnen hun diensten nu onder de aandacht brengen en rechtstreeks communiceren met miljoenen reizigers die iedere maand hun reis plannen op TripAdvisor. Voer onderstaande stappen uit voor uw gratis vermelding.

Wat is een vermelding van een luchtvaartmaatschappij?

Elke maand bezoeken miljoenen reizigers TripAdvisor om informatie op te zoeken over hun reis en deze te plannen. Informatie opzoeken en vluchten vergelijken is voor veel reizigers een belangrijk onderdeel van het plannen van hun reis. Reizigers kunnen met behulp van de nuttige informatie in vermeldingen van luchtvaartmaatschappijen een weloverwogen besluit maken wanneer ze vluchten boeken. Dankzij de gratis TripAdvisor-vermelding van uw bedrijf, kunt u contactgegevens weergeven en rechtstreeks met reizigers communiceren door op hun beoordelingen te reageren. 

Hoe zorg ik ervoor dat mijn luchtvaartmaatschappij wordt vermeld op TripAdvisor?

Er worden al meer dan 350 luchtvaartmaatschappijen vermeld op TripAdvisor. Klik op deze link voordat u een vermelding aanvraagt om te zien of u al vermeld wordt: www.tripadvisor.nl/airlines.

Als u nog niet wordt vermeld op TripAdvisor, kunt u een vermelding aanvragen indien uw luchtvaartmaatschappij:

  • Een lijndienst is onder eigen naam1
  • De kosten of tijden van vluchten openbaar maakt
  • Diensten verzorgt om passagiers op te halen en af te zetten2
  • Al minimaal 60 dagen commerciële vluchten verzorgt

Als uw bedrijf aan de bovenstaande eisen voldoet en nog niet wordt vermeld op TripAdvisor, stuur dan een e-mail naar airlinelistings@tripadvisor.com met de volgende gegevens:

  • Naam
  • Functie
  • Afdeling
  • Naam luchtvaartmaatschappij
  • Website 

Volgende stappen: Als u een vermelding heeft aangevraagd, zal TripAdvisor uw gegevens controleren, uw verbintenis met de luchtvaartmaatschappij nalopen en bevestigen dat uw luchtvaartmaatschappij aan de richtlijnen voldoet. Dit proces neemt doorgaans vijf werkdagen in beslag.

Hoe kan ik mezelf registreren als vertegenwoordiger van mijn luchtvaartmaatschappij?

U moet bij TripAdvisor geregistreerd staan als officiële vertegenwoordiger van uw luchtvaartmaatschappij om een vermeldingspagina te beheren en op beoordelingen te kunnen reageren. Voer onderstaande stappen uit om u te registreren:

  1. Maak een TripAdvisor-account aan: uw TripAdvisor-account moet gekoppeld zijn aan het e-mailadres van uw bedrijf om namens uw luchtvaartmaatschappij op beoordelingen te reageren. Ga naar www.tripadvisor.nl om een TripAdvisor-account aan te maken en klik op 'Aanmelden' rechtsboven in het scherm.
  2. Registreer uw luchtvaartmaatschappij: Ga naar www.tripadvisor.nl/AirlineRegistration zodra u ingelogd bent op uw TripAdvisor-account en vul alle noodzakelijke gegevens in. Deze gegevens worden gecontroleerd om te garanderen dat u een officiële vertegenwoordiger bent van uw luchtvaartmaatschappij en toestemming hebt gekregen om op feedback te reageren.

U krijgt binnen 72 uur toegang tot het Management Center van uw luchtvaartmaatschappij als alle gegevens kloppen.

Hoe reageer ik op beoordelingen?

Wanneer uw luchtvaartmaatschappij wordt vermeld en u bij TripAdvisor geregistreerd staat als officiële vertegenwoordiger, krijgt u toegang tot het Management Center van uw luchtvaartmaatschappij waar u kunt reageren op reizigersbeoordelingen. Ga naar Uw luchtvaartmaatschappij promoten op TripAdvisor voor meer informatie over het reageren op beoordelingen en het bijwerken van de inhoud.

Hoe adverteer ik op de TripAdvisor-pagina van mijn luchtvaartmaatschappij?

Om samen met TripAdvisor het verkeer van de beoordelingspagina van uw luchtvaartmaatschappij of de vluchtzoekoptie naar uw pagina te leiden, kunt u contact opnemen met airlinelistings@tripadvisor.com. Luchtvaartmaatschappijen kunnen contact opnemen met TripAdvisor via airlinelistings@tripadvisor.com voor vragen over adverteren op vermeldingspagina's van luchtvaartmaatschappijen of andere pagina's van TripAdvisor.

Komen beoordelingen van luchtvaartmaatschappijen in aanmerking voor miles?

Nee. Beoordelingen van luchtvaartmaatschappijen komen niet in aanmerking voor miles bij TripAdvisor. 


  • 1. Regionale bedrijven van grote luchtvaartmaatschappijen mogen in één aanvraag worden samengevoegd
  • 2. Operators van rondvluchten of helikopters dienen een vermelding aan te vragen als Attractie via deze link (http://www.tripadvisor.nl/GetListedNew)
  • 3. Bron: comScore Media Metrix voor websites van TripAdvisor, wereldwijd, juli 2015
Laatst bijgewerkt: 25 januari 2016

Managementreacties

Managementreacties toevoegen aan TripAdvisor-reizigersbeoordelingen

Managementreacties toevoegen aan TripAdvisor-reizigersbeoordelingen

Waarom is het belangrijk om Managementreacties te schrijven?

Reageren op beoordelingen laat voormalige en toekomstige gasten duidelijk zien dat u geïnteresseerd bent in feedback en dat u klantenservice serieus neemt.

Op welke beoordelingen moet ik reageren?

Elke gelegenheid moet een eigen strategie bepalen voor het reageren op beoordelingen. Sommige bedrijven reageren op alle beoordelingen, andere richten zich vooral op kritische beoordelingen.

Het is over het algemeen een goed idee om op alle negatieve beoordelingen te reageren, en op beoordelingen waarbij u een feitelijke misvatting kunt rechtzetten of kunt vertellen over stappen die u heeft ondernomen om de problemen op te lossen die vermeld zijn in de beoordeling. Een andere goede manier is om altijd minimaal één Managementreactie te plaatsen bij ten minste een van de tien laatste beoordelingen die u ontvangen heeft. Hierdoor zorgt u ervoor dat reizigers niet te ver terug hoeven in de beoordelingsgeschiedenis van uw gelegenheid om een reactie van u te zien.

Hoe weet ik of ik een nieuwe beoordeling heb ontvangen?

U kunt instellen om e-mailnotificaties te ontvangen wanneer nieuwe beoordelingen worden gepubliceerd voor uw gelegenheid. Zo kunt u nieuwe beoordelingen direct bekijken en besluiten op welke beoordelingen u wilt reageren. Als u uw e-mailnotificaties wilt beheren, klikt u op uw profielpictogram in de rechterbovenhoek van de TripAdvisor-startpagina en selecteert u 'Accountgegevens'. Beweeg uw muis over 'Instellingen' en klik op 'Abonnementen'. Zorg dat het bolletje 'Geabonneerd' is aangevinkt onder het tabblad 'E-mails voor eigenaren', naast 'Beoordelingen en vragen'.

Op welke TripAdvisor-pagina kan ik een Managementreactie indienen?

Als u wilt reageren op een beoordeling, moet u geregistreerd zijn bij ons gratis Management Center. Claim uw gelegenheid op www.tripadvisor.nl/Owners.

Na registratie en verificatie gaat u naar het Management Center door op uw profielpictogram te klikken en 'Mijn bedrijf' in de rechterbovenhoek van de pagina te selecteren. Volg daarna de onderstaande stappen. Als u een e-mailnotificatie ontvangt over nieuwe beoordelingen kunt u ook op de link 'Op beoordelingen reageren' klikken in die e-mail.

  1. Klik op de kaart 'Reageren op beoordelingen' onder uw hoofdfoto of op de knop 'Alle beoordelingen bekijken' onderaan de pagina.
  2. Kies de beoordeling waarop u wilt reageren door aan de linkerkant van het scherm op de beoordeling te klikken. Beoordelingen kunnen gesorteerd worden op reactiestatus, bollenwaardering, datum en taal.
  3. Typ (of plak) de reactie in het daarvoor bestemde vak. Er is geen tekenlimiet maar houd het kort. Niemand heeft zin om een opstel te gaan lezen!
  4. Voer uw schermnaam in en selecteer uw functie.
  5. Klik op Verzenden.

Lees onze Richtlijnen voor Managementreacties voordat u uw reactie opstelt. Uw reactie moet voldoen aan deze richtlijnen om te worden gepubliceerd.

Hoe moet ik reageren op een positieve beoordeling?

Bedank de beoordelaar voor het delen van zijn of haar ervaring. Gebruik liever geen standaardreactie omdat dit niet spontaan en niet oprecht overkomt. Verwijs naar de positieve opmerkingen van de beoordelaar over uw bedrijf om uw reactie een persoonlijke toon te geven en het compliment te herhalen voor potentiële bezoekers.

Hoe moet ik reageren op een negatieve beoordeling?

Reageren op negatieve beoordelingen kan lastig zijn, maar het is belangrijk dat u dit doet. Sterker nog, 87% van de reizigers is het erover eens dat een doordachte reactie op een slechte beoordeling de indruk van de gelegenheid verbeterde.1 Hier volgen vijf tips die u in uw achterhoofd kunt houden wanneer u een negatieve beoordeling ontvangt.

  1. Reageer snel
  2. Een snelle reactie laat toekomstige gasten zien dat u klantenservice serieus neemt. Daarnaast wordt uw mening over de situatie toegevoegd aan de oorspronkelijke beoordeling. Zo horen toekomstige gasten zo snel mogelijk uw kant van het verhaal.

  3. Wees beleefd en professioneel
  4. Denk er bij uw reactie aan dat uw Managementreactie niet alleen wordt gezien door de beoordelaar, maar ook door potentiële gasten die een boeking overwegen of uw restaurant of attractie bezoeken. Als u het niet eens bent met de beoordelaar of vindt dat hij of zij niet eerlijk is, vertel dan uw kant van het verhaal op een beleefde, niet-emotionele manier. U wilt potentiële bezoekers natuurlijk niet afschrikken met een agressieve of defensieve Managementreactie.

  5. Bedank de beoordelaar
  6. Toon uw waardering voor de klandizie van de reiziger en voor het schrijven van een beoordeling. Laat zien dat u elke feedback belangrijk vindt, of deze nu positief of negatief is. Bied, zo nodig, ook uw welgemeende excuses aan voor eventuele tekortkomingen.

  7. Ga in op de specifieke problemen
  8. Als de beoordeling een specifieke klacht bevat, leg dan uit wat u gedaan heeft om de kwestie te verhelpen zodat potentiële gasten worden gerustgesteld dat het probleem is opgelost.

  9. Benadruk de positieve opmerkingen
  10. Benadruk positieve opmerkingen die de beoordelaar heeft gemaakt. U kunt zelfs van de gelegenheid gebruik maken om gerelateerde diensten of geplande upgrades te noemen die u wilt delen met potentiële bezoekers.

Heeft u hulp nodig bij het reageren op negatieve beoordelingen? Lees dan hier verder.

Kan ik mijn Managementreactie bewerken?

Op dit moment is het niet mogelijk om uw reactie te bewerken. Als u iets wilt veranderen, kunt u het beste uw oorspronkelijke reactie verwijderen en de bewerkte versie opnieuw verzenden.

Hoelang duurt het voordat mijn Managementreactie wordt geplaatst?

Zodra u op verzenden klikt, wordt de status onder de kolom 'Reactie' gewijzigd naar 'In behandeling'. Zodra de reactie is goedgekeurd, wordt de status gewijzigd naar 'Reactie geplaatst'. De meeste Managementreacties worden binnen een paar werkdagen geëvalueerd en geplaatst. Als het niet duidelijk is of uw reactie voldoet aan al onze richtlijnen, duurt de verwerking langer. Als uw reactie niet wordt goedgekeurd, wordt de status gewijzigd naar ‘Reactie afgewezen’. Lees de Richtlijnen voor Managementreacties en dien een nieuwe Managementreactie in voor de betreffende beoordeling.

Tips

  • U kunt de beoordeling openen waarop u reageert door te klikken op de titel van de beoordeling op de pagina 'Een Managementreactie schrijven'. Hierdoor heeft u de beoordeling paraat en kunt u reactie geven op alle specifieke punten van de beoordeling.
  • We raden u aan uw reactie te schrijven in een tekstverwerker, zodat u de spelling kunt controleren en het document kunt bewerken tot u tevreden bent met het eindproduct. Daarna kunt u de reactie kopiëren en plakken in het Managementreactie-formulier.
  • Denk eraan dat Managementreacties weergegeven kunnen worden door zoekmachines. Als er iets negatiefs vermeld wordt in een beoordeling, herhaal dit dan niet in uw reactie.
  • Als u meer informatie nodig heeft van de gast of als u deze wilt aanmoedigen contact met u op te nemen, mag u uw e-mailadres vermelden in uw reactie. Onthoud hierbij wel dat uw reactie zichtbaar is voor alle TripAdvisor-gebruikers.
  • Uw gebruikersnaam verschijnt bij uw Managementreactie, tenzij u uw echte naam in uw profiel heeft gezet. Als u niet wilt dat uw echte naam verschijnt, kunt u deze verwijderen uit uw profiel voordat u uw reactie plaatst. (Opmerking: u kunt uw schermnaam slechts één keer veranderen, en deze verandering wordt niet doorgevoerd bij reacties die eerder werden geplaatst.)
  • Beoordelingen die mogelijk veiligheidsinformatie over uw gelegenheid bevatten, worden gemarkeerd met een veiligheidsmelding. Als u een beoordeling van deze aard ontvangt, raden we u aan om met uw personeel te spreken over de situatie en op de juiste manier te reageren. Meer informatie over veiligheidsbeoordelingen vindt u hier.
  • Ook als u een beoordeling betwist, is het een goed idee om een Managementreactie te schrijven bij deze beoordeling. Zo kunt u uw kant van het verhaal delen met de potentiële gasten die de beoordeling lezen terwijl deze geëvalueerd wordt. Als de beoordeling verwijderd wordt, dan wordt uw Managementreactie ook verwijderd.
1. Het 'Custom Survey Research Engagement' van TripAdvisor, 2015 Laatst bijgewerkt: 22 juli 2019

3 dingen die u kunt doen nadat u een negatieve beoordeling ontvangen heeft

3 dingen die u kunt doen nadat u een negatieve beoordeling ontvangen heeft Volg deze tips over hoe u kunt omgaan met negatieve beoordelingen en sterker dan ooit kunt terugkomen.

Horecaondernemers op TripAdvisor zijn gepassioneerd over hun bedrijf en gasten. Een negatieve beoordeling kan dus vaak demotiverend zijn. Maar zelfs de hoogstgewaardeerde bedrijven op TripAdvisor krijgen af en toe negatieve beoordelingen. Brian Payea, Head of TripAdvisor Industry Relations, zegt: "Wat deze bedrijven zo geweldig maakt, is hoe ze de feedback gebruiken om de ervaringen van de volgende gasten alleen maar beter te maken."

Hier leest u drie stappen die u kunt nemen nadat u een negatieve beoordeling heeft ontvangen: 

1. Ga na wat er gebeurd is.

U heeft net een negatieve beoordeling gelezen. Haal even diep adem. Ga, zo nodig, even vijf minuten iets anders doen. Bekijk de beoordeling vervolgens op een zakelijke manier met uw team. Wat was het voornaamste probleem dat uw gast ervaren heeft? Is dit de eerste keer dat u deze feedback heeft gekregen? Of is er een trend aan het ontstaan? De achtergrond van de feedback kan u helpen begrijpen waar de oorzaak van het probleem ligt.

2. Gebruik de feedback.

Zodra u wat achtergrondinformatie heeft, kunt u met uw team een strategie maken voor de specifieke verbeteringen die doorgevoerd moeten worden. Stel een actieplan op voor uw gelegenheid en beslis welk teamlid hierin het voortouw zal nemen. Als u het probleem niet kunt oplossen, bedenk dan hoe u de verwachtingen van de gasten beter kunt afstellen, misschien met updates op uw website. Ongeacht de oplossing, houd toekomstige beoordelingen in de gaten om te controleren of hetzelfde probleem niet nog eens terugkeert.

3. Schrijf een Managementreactie.

Schrijf zo snel mogelijk een Managementreactie op negatieve beoordelingen. Uw reactie legt de beoordeling uit aan andere potentiële gasten die de pagina van uw gelegenheid bezoeken. Zorg ervoor dat u informatie over het actieplan dat u heeft opgesteld opneemt in uw reactie. En onderschat de kracht van oprechte excuses niet. Het belangrijkste wat uw reactie moet doen, is onbeantwoorde vragen beantwoorden die door de beoordeling zijn opgekomen bij toekomstige gasten.

Indien nodig, kunt u een probleem melden.

Er zijn drie situaties waarin een beoordeling kan worden verwijderd van uw vermeldingspagina:

Als een van de hierboven beschreven situaties niet van toepassing is op de beoordeling, dan wordt deze niet verwijderd. Daarnaast mengt TripAdvisor zich niet in geschillen tussen partijen ten aanzien van feiten. Klik hier voor meer informatie.

Ga naar het tabblad 'Beoordelingen' in het Management Center om een probleem met een beoordeling te melden. Klik op 'Probleem melden' en vul op de volgende pagina het formulier in. Dit proces kan enkele dagen duren en er is geen garantie dat de beoordeling wordt verwijderd. Het is vanwege deze reden belangrijk dat u zo snel mogelijk een Managementreactie met uw kijk op de situatie plaatst, zodat potentiële gasten deze kunnen lezen.    

Laatst bijgewerkt: 29 oktober 2018

Schrijft u wat u bedoelt?

Schrijft u wat u bedoelt?

Tips voor het opzetten van een stijl voor managementreacties die een goede indruk maakt op zowel voormalige als toekomstige gasten.

Uw toon speelt een zeer belangrijke rol in hoe mensen uw bericht opvatten. Onderzoek heeft aangetoond dat uw toon tweemaal zoveel impact kan hebben als de boodschap zelf. Bij schriftelijke communicatie is er geen lichaamstaal, waardoor woordkeuze, zinsbouw en de toon uw stemming én betekenis overbrengen op lezers.

Bekijk de onderstaande uitspraken. In alle drie worden excuses aangeboden voor een probleem en wordt de oplossing hiervoor besproken:

  1. “We vinden het jammer dat u last had van het geluid. Het stelde echter niet veel voor. U moet blij zijn dat we u een andere kamer konden aanbieden.”
  2. “Onze excuses voor de geluidsoverlast in uw eerste kamer. We waren blij dat we u een andere kamer konden aanbieden waarin u naar tevredenheid de rest van uw verblijf heeft doorgebracht!”
  3. “Onze oprechte excuses voor de geluidshinder die u ervaren heeft tijdens uw recente verblijf in ons hotel. We waren verheugd u een tweede accommodatie te kunnen aanbieden waarin u de rest van uw bezoek aangenaam heeft kunnen spenderen.” 

De combinatie van woordkeuze, zinsbouw en toon brengen een heel ander gevoel over voor elke uitspraak: aanvallend (1), vriendelijk (2) en formeel (3).

Bepaal welke toon u wilt aanhouden

In hoeverre is dit van toepassing op managementreacties? Een managementreactie is uw kans om reizigers te laten zien dat u feedback waardeert. Potentiële gasten lezen beoordelingen en reacties om te bepalen of ze bij uw gelegenheid willen verblijven. Een zelfverzekerde, vriendelijke toon in uw managementreactie kan u helpen nieuwe klanten voor uw winnen, maar een felle reactie (of een standaardsjabloon) kan klanten juist afstoten.

Het is belangrijk om te bepalen welke toon in uw managementreacties reizigers aantrekt tot uw gelegenheid. Het lezen van reacties van andere bedrijven op TripAdvisor is een goed beginpunt. Zoek reacties die oprecht en effectief op u overkomen. Vergelijk ze om overeenkomende elementen te vinden en gebruik ze vervolgens om de stijl van uw eigen gelegenheid vorm te geven.

De stijl van uw merk opnemen in uw reacties

Een veelgestelde vraag van horecaondernemers is hoe ze kunnen schrijven als een persoon, maar ook in lijn blijven met de stijl van hun merk. Probeer de tekst van uw website en marketingmateriaal wat aan te passen en deze op te nemen in uw reacties. Of voeg enkele van de waarden van uw bedrijf toe zodat reizigers een beeld krijgen van waar uw merk voor staat.

Stel eenvoudige richtlijnen in

De sleutel tot het opbouwen van een eigen stijl is consistentie. Als u heeft bepaald welke stijl u wilt gebruiken, stel dan enkele eenvoudige richtlijnen in die u als uitgangspunt gebruikt bij het schrijven. Denk aan het type woorden, een formele of informele stijl, de lengte van de zinnen en de toon die u wilt gebruiken in uw reacties op zowel positieve als negatieve beoordelingen. Uw richtlijnen moeten flexibel genoeg zijn om een persoonlijk tintje te geven aan reacties zodat de toon van uw merk echt tot leven kan komen.

Nu u de toon van uw managementreacties heeft bepaald, kunt u hier verder lezen om deze te optimaliseren.

Laatst bijgewerkt: 22 december 2014

Het belangrijkste wat uw Managementreactie moet doen

Het belangrijkste wat uw Managementreactie moet doen Er is een beoordeling van uw gelegenheid binnengekomen. U hebt deze gelezen, de feedback met uw team gedeeld en manieren gevonden om bepaalde problemen in de toekomst te voorkomen. U wilt nu uw Managementreactie gaan schrijven, maar weet eigenlijk niet waar u moet beginnen.

Soms is er gewoon te veel te zeggen. Of misschien hebt u moeite met schrijven in het algemeen. Op dit soort momenten helpt het te onthouden dat uw Managementreactie maar één ding hoeft te doen:

Onzekerheden opheffen

88% van de gebruikers zegt dat beoordelingen meespelen bij de keuze van een accommodatie1. Vaak lezen ze beoordelingen om hun keuzen te beperken. Als beoordelingen een probleem aan het licht brengen, kan dat bij reizigers diverse vragen oproepen. De onbekende antwoorden kunnen zwaar wegen en ertoe leiden dat ze geen vertrouwen meer hebben in uw gelegenheid.

Het goede nieuws is dat u de onzekerheden op een eenvoudige manier kunt wegnemen: namelijk door een Managementreactie te schrijven. Een Managementreactie is de beste manier om vragen te beantwoorden en het vertrouwen van de reiziger te herstellen.

Schrijf een reactie die vertrouwen wekt

Reageer op de oorspronkelijke beoordeling met een Managementreactie. Hieronder staan vier vragen die u helpen bij het schrijven van een reactie die vertrouwen wekt:

  • Voor wie schrijf ik dit? We zien vaak reacties die gericht zijn aan de beoordelaar en ingaan op zijn of haar specifieke bezwaren. Denk eraan dat uw werkelijke lezers niet alleen de beoordelaars zijn, maar ook de andere 455 miljoen TripAdvisor-bezoekers per maand. Vergeet niet na te gaan in welk opzicht de specifieke details in de beoordeling van toepassing zijn op de gemiddelde reizigers, wat hun zorgen kunnen zijn na het lezen ervan en de extra vragen die de beoordeling kan oproepen.
  • Neem ik de grootste zorgen weg? Reageer op de bezwaren in de beoordeling op een manier die de grotere groep lezers aanspreekt en beantwoord zo veel mogelijk vragen die ze kunnen hebben. Richt u vooral op de vragen die het zwaarst wegen voor toekomstige gasten. Als u het probleem al hebt opgelost of een plan hebt opgesteld om het aan te pakken, zorg dan dat u de oplossing of het plan in uw reactie opneemt.
     
  • Laat ik zien dat we de kritiek ter harte nemen? Elke reiziger heeft verschillende voorkeuren, maar ze willen allemaal dat u om uw gasten geeft. Als potentiële gasten beoordelingen lezen, verplaatsen ze zich in de schrijver. Als u tijdens het verblijf van de oorspronkelijke gast enkele steken hebt laten vallen, geef dan aan welke specifieke wijzigingen u hebt doorgevoerd om herhaling te voorkomen. Dan zien lezers dat u graag een goede service wilt verlenen en neemt hun vertrouwen toe.
  • Hebben we echt spijt? Een oprechte verontschuldiging is nooit verkeerd en geeft aan dat u meeleeft met voormalige en toekomstige gasten. Het is wel belangrijk dat u het echt meent. Er is niets ergers dan: "Het spijt ons, maar..." Met die 'maar' ontkracht u uw verontschuldiging en zaait u twijfel over uw gehele reactie.

>> Tip: reizigers zoeken naar patronen. Als hetzelfde probleem in meerdere beoordelingen opduikt, is het extra belangrijk dat u volledige informatie geeft over uw service en de maatregelen die u zult treffen om herhaling te voorkomen.

U heeft het voor het zeggen

Vertegenwoordigers van gelegenheden melden ons vaak dat hun omzet is gestegen dankzij hun Managementreacties. Reizigers weten dat er dingen mis kunnen gaan. Gelegenheden kunnen niet altijd perfect zijn. Ze kijken naar uw reactie om te zien hoe u een fout herstelt, en om te bevestigen dat het niet om een breder probleem gaat. Laat merken dat u met uw klanten meeleeft en een goede service belangrijk vindt, en geef aan wat u te bieden heeft!

Begin met het wegnemen van onzekerheden: schrijf vandaag nog een Managementreactie! Log vandaag nog in op het Management Center en selecteer 'Reageren op beoordelingen' bovenaan onder het tabblad 'Beoordelingen'.


  • 1. TripBarometer 2015
Laatst bijgewerkt: 26 december 2017

Reageren op de beoordelingen van uw luchtvaartmaatschappij op TripAdvisor

Reageren op de beoordelingen van uw luchtvaartmaatschappij op TripAdvisor

Waarom is het belangrijk om een managementreactie te schrijven?

Reageer op zowel positieve als negatieve beoordelingen om te laten zien dat u feedback belangrijk vindt en dat u klantenservice serieus neemt. Uw managementreacties zijn openbaar, dus dit is een unieke kans om beoordelaars en potentiële klanten te laten zien waar uw merk voor staat.

Op welke beoordelingen moet ik reageren?

Elke luchtvaartmaatschappij heeft een andere strategie: sommige reageren op alle beoordelingen, andere richten zich alleen op kritische beoordelingen.  In kritische beoordelingen worden belangrijke producten of diensten beschreven. In een kritische beoordeling kan tegenvallende service aan bod komen.

In beide gevallen zorgt u er door te reageren voor dat u extra informatie kunt geven of onjuistheden kunt corrigeren. Over het algemeen raden we u aan op minstens een van elke tien beoordelingen te reageren. Hierdoor laat u potentiële klanten zien dat u reageren op feedback belangrijk vindt. Aangezien beoordelingen van luchtvaartmaatschappijen in meer dan 28 talen kunnen worden ingediend, is het een goed idee om op beoordelingen in verschillende talen te reageren. Zo laat u zien dat uw luchtvaartmaatschappij waarde hecht aan alle feedback.

Hoe weet ik of er een nieuwe beoordeling is geplaatst?

We starten binnenkort met het versturen van e-mailnotificaties als er een nieuwe beoordeling is geplaatst. Tot die tijd raden we u aan regelmatig het Management Center van TripAdvisor te bezoeken om te kijken of er nieuwe beoordelingen zijn.

Hoe reageer ik op beoordelingen op TripAdvisor?

Om een managementreactie te plaatsen, moeten luchtvaartmaatschappijen zich registreren op TripAdvisor. Dit is gratis.

  1. Maak een TripAdvisor-lidmaatschap aan voor uw luchtvaartmaatschappij. Dit doet u met uw zakelijke e-mailadres. Ga naar www.tripadvisor.nl en klik in de rechterbovenhoek op Inschrijven. Maak een nieuw account aan.
  2. Registreer uw luchtvaartmaatschappij. Klik op deze link www.tripadvisor.nl/AirlineRegistration en volg de instructies. Uw identiteit en connectie met het bedrijf worden gecontroleerd en binnen 72 uur ontvangt u een reactie.

Nadat uw account is goedgekeurd, volgt u deze eenvoudige stappen om te reageren op beoordelingen:

  1. Log in op uw TripAdvisor-account en klik op de link 'Uw bedrijf' in het hoofdmenu.
  2. Klik op het tabblad ‘Beoordelingen’ en selecteer ‘Reageren op beoordelingen’.
  3. Kies de beoordeling waarop u wilt reageren door op de knop te klikken naast de titel van de beoordeling.  
  4. Selecteer uw connectie met de gelegenheid.
  5. Reageer op de beoordeling en/of gebruik sjablonen die u eventueel heeft.

Uw reactie wordt gepubliceerd als deze voldoet aan alle TripAdvisor-richtlijnen. TripAdvisor raadt alle luchtvaartmaatschappijen aan om de richtlijnen voor managementreacties door te nemen voordat ze reacties indienen.

Hoe moet ik reageren op een positieve beoordeling?

Reageren op een positieve beoordeling moet leuk zijn. Vermijd standaardantwoorden voor elke beoordeling, want dit zorgt voor veel herhaling en komt niet oprecht over. Als u gebruikmaakt van een sjabloon, varieer dan in het gebruik zodat uw reacties spontaner overkomen.

Gebruik ook deze algemene tips voor positieve beoordelingen:

  • Personaliseer uw reactie: zorg dat u weet op wie u reageert. Is het een gezin, zakenman of individu? Of het nu een positieve of negatieve beoordeling is, niets wordt meer gewaardeerd dan een persoonlijk bericht. Overweeg dan ook de reactie te ondertekenen met bijv. ‘Joanna, klantenservice, hoofdkantoor van luchtvaartmaatschappij ABC’.
  • Herhaal positieve opmerkingen: profiteer van de positieve feedback die u van een beoordelaar ontvangt. Als een beoordelaar zeer tevreden is over het entertainment tijdens de vlucht, dan is dit uw kans om te vermelden hoeveel de luchtvaartmaatschappij geïnvesteerd heeft in diensten tijdens de vlucht, waaronder entertainment.
  • Wees proactief: wilt u meer informatie van de beoordelaar ontvangen? Vraag niet om extra informatie zonder aan te geven hoe dit verstrekt kan worden. Vermeld bijvoorbeeld een link of e-mailadres. Dit geeft aan dat uw verzoek om extra informatie oprecht is.  
  • Bedank de beoordelaar: laat de beoordelaar weten dat u zijn vriendelijke woorden op prijs stelt.  

Hoe moet ik reageren op een negatieve beoordeling?

Net als bij de positieve beoordelingen hoeft u niet op alle negatieve beoordelingen te reageren. Zie uw reacties als mogelijkheden om verbeteringen te delen.

Vergeet niet dat een managementreactie het laatste woord is op een beoordeling. In tegenstelling tot Twitter of Facebook, kan het gesprek niet voortgezet worden. Met managementreacties besteedt u aandacht aan beoordelingen, vertelt u uw kant van het verhaal en kunt u extra informatie verstrekken.

Gebruik ook deze algemene tips voor de negatieve beoordelingen:

  • Reageer snel: een tijdig antwoord laat potentiële klanten zien dat u feedback serieus neemt. Bovendien kunt u op deze manier zo snel mogelijk uw kant van het verhaal vertellen aan toekomstige passagiers.
  • Wees professioneel en houd dezelfde stijl aan voor uw merk: het ‘Custom Survey Research Engagement’ van 2015 is een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd door PhoCusWright1 Voor hotels gaf 69% van de ondervraagden aan dat ze door een agressieve of verdedigende managementreactie op een beoordeling minder geneigd zijn bij dat hotel te boeken. Als u het niet eens bent met de beoordelaar of vindt dat hij of zij niet redelijk is, vertel dan uw kant van het verhaal op een objectieve en professionele manier.
  • Behandel complexe of kritische beoordelingen offline: als er een bijzonder complex of ernstig gebrek aan service is opgetreden en u het voorval verder wilt afhandelen met de beoordelaar, verstrek dan uw gegevens zodat de beoordelaar rechtstreeks contact met u kan opnemen.
  • Ga in op specifieke problemen en stel een onderzoek in: beoordelingen die een negatieve ervaring bevatten,kunnen onderzoek van de klachten rechtvaardigen.
  • Let op de lengte: bestaat uw reactie al uit drie of vier alinea's? Blijf bondig en duidelijk om beheersing en begrip te tonen.
  • Bedank de beoordelaar: toon uw waardering voor de feedback en bied uw excuses aan voor grote fouten in de service. 

  • 1. onder 14.991 respondenten in opdracht van TripAdvisor. Phocuswright heeft tussen 8 en 29 april 2015 een enquête gehouden onder consumenten via pop-ups op TripAdvisor-websites in de VS, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Duitsland, Spanje, Brazilië, Rusland, Australië, India, Japan, Indonesië, Maleisië en Thailand. De enquête was gericht op personen die de hotelbeoordelingen op de website raadpleegden en die daarnaast in de afgelopen 12 maanden in accommodaties hebben verbleven en hun eigen reis hebben gepland. Respondenten konden deelnemen aan de enquête via een link op de TripAdvisor-website die ze naar een online vragenlijst leidde.
Laatst bijgewerkt: 6 december 2016

Uw toon in Managementreacties optimaliseren

Uw toon in Managementreacties optimaliseren Meer tips voor het schrijven van Managementreacties die een goede indruk maken op gasten.

Zodra u de toon voor uw Managementreactie heeft bepaald, kunt u de onderstaande tips gebruiken om uw reactie te optimaliseren:

Richt u op de belangrijkste punten

Kies de belangrijkste punten uit de beoordeling waarop u reageert en houd het kort. Bedenk wat de 455 miljoen unieke maandelijkse TripAdvisor-gebruikers willen weten over de beoordeling.1 Deel dit met hen op een eenvoudige, boeiende en beleefde manier.

Hier volgt een voorbeeld van een reactie op een eigenzinnige beoordeling waarin stond dat de gast in het midden van de nacht bezoek had gehad van een geest. Het bevat een beleefd antwoord op de belangrijkste vraag, namelijk of het spookt in de gelegenheid:

"Ik wil dit TripAdvisor-lid graag bedanken voor de feedback. Ik ben blij om te horen dat u heeft genoten van uw kamer en algehele verblijf in ons resort. Hoewel we van onze gasten in het verleden niets hebben gehoord over het zien van geesten in deze kamer of andere kamers en stadswoningen, kunt u ervan uitgaan dat we aandacht zullen besteden aan uw feedback. Neem gerust contact met mij op, als ik u in de toekomst van dienst kan zijn. Nogmaals bedankt."

Kies uw woorden zorgvuldig

Managementreacties kunnen worden opgezocht, dus u kunt een paar belangrijke termen toevoegen (zoals 'gezinsvriendelijk' of 'privéstrand'). Vermijd woorden met een dubbele betekenis of negatieve connotatie, evenals herhalingen van negatieve zinsdelen uit de beoordeling over uw gelegenheid. Zorg ervoor dat uw reactie niet overloopt van modewoorden, anders raakt uw boodschap verloren en haken potentiële gasten af.

In de volgende beoordeling schrijft een gast dat ze in haar eerste kamer bedwantsen heeft aangetroffen. De Managementreactie is een uitstekend voorbeeld van een reactie waarin positieve zoektermen worden toegevoegd en negatieve woorden worden vermeden. Lezers kunnen de betrokkenheid van de eigenaar met het probleem zien, ook al wordt de term 'bedwants' niet genoemd:

"… Bedankt voor uw aardige woorden over onze vriendelijke en geweldige klantenservice, uw kamer en onze gratis strandtasservice. We vinden het erg vervelend dat u dit incident heeft meegemaakt in uw eerste kamer. We willen u ervan op de hoogte stellen dat de kamer onmiddellijk is onderzocht en hoewel er geen spoor is gevonden, is de kamer toch behandeld, zodat deze in optimale staat is voor onze gasten. Ons gehele gebouw wordt regelmatig behandeld en onderhouden, zodat onze gasten kunnen profiteren van een hoogwaardig verblijf."

Bekijk uw zinsconstructie nauwkeurig

U bent misschien geneigd om veel korte zinnen te gebruiken om uw reactie goed leesbaar te maken. Of uw schrijfstijl bevat juist veel lange, vloeiende zinnen. In een Managementreactie is afwisseling essentieel. Te veel korte zinnen kan koel overkomen en overbrengen dat u niet veel tijd wilt investeren in beoordelingen. Aan de andere kant kan het lezers overweldigen als u meerdere lange zinnen achter elkaar zet. Gebruik korte zinnen om de aandacht op belangrijke punten te vestigen en gebruik lange zinnen voor complexere gedachten.

In de volgende beoordeling combineert de manager korte en lange zinnen om het belang en empathie over te brengen:


"Allereerst wil ik u bedanken voor uw feedback. President’s Week is de drukste tijd van het jaar en ik vind het ontzettend vervelend dat u zich tijdens uw verblijf niet heeft kunnen ontspannen. U heeft helemaal gelijk. Dat we het druk hebben, is geen excuus voor de problemen die u heeft ervaren en we streven ernaar om een verblijf te bieden dat uw verwachtingen overstijgt. Ik hoop dat u nog eens terugkomt om te genieten van een perfect en ontspannen verblijf, dat is verbeterd ten opzichte van uw meest recente verblijf ..."

Pas uw toon aan

Wanneer u een positieve beoordeling heeft gekregen, gebruikt u optimistische taal met een aantal goed geplaatste uitroeptekens. (Gebruik er niet te veel, want deze kunnen irritant en onprofessioneel overkomen.) Als de beoordeling niet zo goed is, reageer dan met een duidelijke uitleg met actieve werkwoorden en punten in plaats van uitroeptekens.

In deze reactie reageert een manager op de bezorgdheid van een beoordelaar, die vond dat het gebruik van wegwerpbestek en -keukengerei in het restaurant goedkoop overkwam. Hij benadrukt bepaalde aspecten en gebruikt een aantal leuke woorden om zijn toon over te brengen:

"Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om een beoordeling te schrijven en ons te laten weten wat u vindt. Graag reageer ik op de zorgen die u heeft geuit. Onze ontbijtborden en ons keukengerei zijn niet van papier gemaakt. Ze zijn gemaakt van aardappel. Ja, echt. TaterWare is gemaakt van aardappelen en is volledig biologisch afbreekbaar. Dit past perfect bij onze inspanningen om beter voor onze planeet te zorgen. Ik weet zeker dat u het net zo belangrijk vindt als wij om de aarde te beschermen zodat toekomstige generaties er ook nog met plezier kunnen leven. Nogmaals hartelijk dank dat u bij ons heeft verbleven en ik hoop u nog eens terug te zien."

De beste manier om de toon van uw Managementreactie te vinden, is door te beginnen met schrijven. Log vandaag nog in op het Management Center en selecteer ‘Reageren op beoordelingen' bovenaan onder het tabblad 'Beoordelingen'.


  • 1. TripAdvisor-logbestanden, gemiddeld aantal unieke bezoekers per maand, 3e kwartaal 2017
Laatst bijgewerkt: 26 december 2017

Het laatste woord: Managementreacties van TripAdvisor

Het laatste woord: Managementreacties van TripAdvisor Een reactie schrijven die een blijvende indruk op potentiële gasten maakt

Er zijn elke maand meer dan 455 miljoen unieke maandelijkse bezoekers op TripAdvisor te vinden. Deze bezoekers doen van alles, waaronder onderzoek doen naar hun reis en alle aspecten hiervan boeken, tafels of tours reserveren en beoordelingen schrijven. Sterker nog, TripAdvisor heeft nu meer dan 570 miljoen beoordelingen en meningen met 290 nieuwe bijdragen per minuut.1 Zodra we een beoordeling ontvangen, wordt deze gecontroleerd en bij de vermeldingspagina van het betreffende bedrijf op TripAdvisor geplaatst. Meer informatie over dit proces vindt u in de video Reis van een beoordeling (beschikbaar in het Engels).

Het laatste woord

Hoewel een beoordelaar de feedbackcyclus begint, kunnen geregistreerde eigenaren het laatste woord hebben door een Managementreactie van TripAdvisor toe te voegen. Aan de hand van de Managementreactie-functie kunt u rechtstreeks feedback en uw mening geven bij elke beoordeling. Aangezien slechts één beoordeling per ervaring kan worden ingediend, en er geen aanvullende opmerkingen kunnen worden toegevoegd aan de thread, is uw Managementreactie het laatste woord op deze beoordeling. Dit is niet alleen het laatste woord aan de beoordelaar, maar ook andere potentiële gasten kunnen de oplossing op uw pagina lezen.

Sterke reacties schrijven

Er kan slechts één beoordeling per ervaring worden geschreven en geregistreerde eigenaren kunnen ook maar één Managementreactie bij die beoordeling schrijven. Dit betekent dat uw Managementreactie een blijvende indruk maakt en een enorme invloed kan hebben op andere potentiële gasten die uw TripAdvisor-pagina bezoeken. Daarom is het belangrijk om uw woorden zorgvuldig te kiezen, omdat een goed geschreven Managementreactie ervoor kan zorgen dat beslissingen in uw voordeel worden genomen.

Reageren op een negatieve beoordeling

Baalt u van een negatieve beoordeling? Dankzij Managementreacties kunt u uw kant van de ervaring delen en andere potentiële gasten laten zien dat u luistert en iets doet met feedback. Sterker nog, onderzoek heeft aangetoond dat een goede Managementreactie daadwerkelijk kan helpen om de impact van een negatieve beoordeling te neutraliseren: 85% van de enquête-respondenten was het ermee eens dat een doordachte reactie op een slechte beoordeling hun indruk van de gelegenheid verbeterde.2 Hier zijn drie tips die u helpen een evenwichtige reactie op een negatieve beoordeling te schrijven:

  • Deel de rest van het verhaal: In een beoordeling wordt de ervaring alleen vanuit de kant van de bezoeker beschreven, maar het volledige verhaal is meer dan dat. Voltooi het verhaal door context te geven over wat er achter de schermen gebeurde of deel wat uniek was over de situatie. Zorg ervoor dat u vermeldt wat u heeft gedaan sinds u de beoordeling heeft ontvangen, inclusief alle aangebrachte veranderingen of de gesprekken die u heeft gehad. Dit laat potentiële gasten zien dat u feedback belangrijk vindt en gebruikt om uw bedrijf te verbeteren. Bekijk voor meer informatie onze workshop Reageren op beoordelingen: essentiële tips.
     
  • Vergroot het vertrouwen van gasten: Een beoordeling kan iets over uw bedrijf aan het licht brengen dat niet helemaal aan iemands verwachtingen voldeed. Daar is niets mis mee! Het belangrijkste is om te erkennen dat u de feedback heeft gelezen en, indien mogelijk, actie heeft ondernomen. Hierdoor hoeven andere potentiële gasten zich niet af te vragen of hetzelfde bij hen gaat gebeuren en overtuigt u ze dat ze uw gelegenheid met een gerust hart kunnen bezoeken. Meer informatie over Het belangrijkste wat uw Managementreactie moet doen.
     
  • Schrijf alsof u zichzelf introduceert: Hoewel u op iemand reageert die uw bedrijf al heeft bezocht, gaat het voornamelijk om uw werkelijke lezers: andere potentiële gasten op uw pagina. Schrijf uw reactie alsof u uw bedrijf introduceert. Voeg meer achtergrond of context toe waarom er iets op een bepaalde manier gebeurde, en neem altijd een positieve en professionele houding aan. Reageer zoals u zou reageren wanneer u iemand die door uw voordeur loopt zou begroeten. Meer informatie over Uw toon in Managementreacties optimaliseren.

Het laatste woord bij een positieve beoordeling

Alleen maar positieve beoordelingen? U bent in goed gezelschap, want in een recent onderzoek van Phocuswright gaf 73% van de respondenten aan een beoordeling te hebben geschreven om een positieve ervaring te delen.3

Loop de kans niet mis om de voordelen van uw positieve beoordelingen te versterken. Door hierop een Managementreactie te schrijven, laat u zien dat u feedback gebruikt om continu verbeteringen aan te brengen en aan te geven dat een goede ervaring geen toeval is. Hier volgt een aantal manieren waarop u nog meer kunt profiteren van uw positieve feedback:

  • Geef een blijk van waardering en benadruk de belangrijke punten: Beoordelingen en Managementreacties schrijven kost tijd en moeite. Bedank uw beoordelaars voor het delen van hun feedback. Wees specifiek. Als de beoordeling een bepaald voordeel of pluspunt van uw bedrijf noemt, kunt u het in uw reactie herhalen en vermelden waarom uw bedrijf zich onderscheidt. Op die manier benadrukt uw laatste woord de beste kant van uw gelegenheid.
     
  • Geef uw bedrijf een gezicht: Horecabedrijven groeien op basis van hun teams. Als u de tijd neemt om een persoonlijke Managementreactie te schrijven, afkomstig van een echt persoon in plaats van een algemene functie, laat u zien dat er echte mensen achter de ervaring zitten. Hierdoor lijkt u vriendelijker en gastvrijer. In het geval van een positieve beoordeling geeft deze u ook de mogelijkheid om erkenning aan uw team te geven, waardoor werknemers mogelijk gemotiveerd raken.
     
  • Moedig een tweede bezoek aan en vraag om doorverwijzingen: Maak van de gelegenheid gebruik om tevreden beoordelaars (en hun vrienden en families) uit te nodigen voor een volgend bezoek aan uw bedrijf in de toekomst. Maar wees voorzichtig met het aanbieden van incentives voor een tweede bezoek of in ruil voor de positieve beoordeling, omdat dit in strijd is met de richtlijnen van TripAdvisor-managementreacties.

Wilt u meer tips om op TripAdvisor-beoordelingen te reageren? Bekijk onze volledige gids over Managementreacties.


  • 1. TripAdvisor-logbestanden, gemiddeld aantal unieke bezoekers per maand, 3e kwartaal 2017
  • 2. Bron: https://www.tripadvisor.nl/TripAdvisorInsights/node/2665
  • 3. Bron: het ‘Custom Survey Research Engagement’ van 2015 uitgevoerd door Phocuswright in opdracht van TripAdvisor.
Laatst bijgewerkt: 26 december 2017