Tripadvisor Insights

Bekijk de nieuwste tips en het meest recente onderzoek over hoe u uw bedrijf kunt laten groeien op de grootste reiswebsite ter wereld.

COVID-19: hulpmiddelen voor partners van Tripadvisor

Populair

Tripadvisor Reputatie Pro: de volledige gids

Tripadvisor Reputatie Pro: de volledige gidsBent u klaar om het vertrouwen van reizigers om bij u te boeken, te stimuleren? Bent u op zoek naar manieren om uw bollenscore en classificatie op Tripadvisor en daarbuiten te beïnvloeden? Lees verder voor meer informatie over alles wat Reputatie Pro te bieden heeft voor uw accommodatie.

Reputatie is de basis van een horecabedrijf; 94% van de reizigers zegt dat beoordelingen een belangrijke beslissingsfactor zijn bij het kiezen van een verblijf ... en 77% boekt eerder een accommodatie met persoonlijke reacties op beoordelingen.1

Beoordelingen zijn ook nog belangrijker geworden omdat reizigers op dit moment willen weten in welke omstandigheden uw gelegenheid zich bevindt.

U kunt het zich niet veroorloven om uw reputatie te verwaarlozen, maar deze op peil houden kan best een lastige opgave zijn. Daarom hebben we Reputatie Pro ontwikkeld, zodat u het vertrouwen van reizigers in uw gelegenheid eenvoudig op kunt bouwen, gasten kunt motiveren om bij u te boeken en uw zichtbaarheid op Tripadvisor te verhogen. Klik hier voor meer informatie over hoe u Reputatie Pro kunt toevoegen aan uw Tripadvisor-vermelding.

Heeft u zich al aangemeld?Lees verder voor tips over hoe u de volledige kracht van Tripadvisor Reputatie Pro kunt ontgrendelen voor uw bedrijf!

Stap 1: Aan de slag

Zodra Reputatie Pro is geactiveerd voor uw bedrijf, heeft elke geregistreerde en geverifieerde eigenaar van uw vermelding op Tripadvisor toegang. Zo gaat u aan de slag:

  1. log in op uw account op tripadvisor.nl/Owners
  2. Selecteer uw gelegenheid in de lijst om toegang te krijgen tot het Management Center
  3. Ga naar het tabblad Beoordelingen om Reputatie Pro en alle bijbehorende tools te bekijken

Opmerking: het is mogelijk dat we uw toegang tot uw bedrijf op Tripadvisor opnieuw moeten verifiëren. Indien dit het geval is, neem dan contact op met de Klantenservice om verder te gaan met het verificatieproces. Om dit te doen, gaat u naar Managementsupport.Zodra u daar bent, voegt u uw naam en uw gelegenheid toe, selecteert u Toegang tot Management Center bijwerken, en vervolgens Toegang voor geregistreerde uitschakelen. Gebruik vervolgens het tekstvak om een verificatie aan te vragen.

Stap 2: Activeer premium beoordelingenverzameling

Reputatie Pro doet het werk voor u als het gaat om het verzamelen van nieuwe beoordelingen. U hoeft alleen uw providers in te schakelen om aan de slag te gaan. Ook kunt u, als u dit wilt, uw beoordelingsverzoeken aanpassen en privé-enquêtes toevoegen....

Zorg dat uw bedrijf op Tripadvisor wordt vermeld

Zorg dat uw bedrijf op Tripadvisor wordt vermeld

Een vermelding aanvragen en beoordelingen ontvangen op Tripadvisor

 

Tripadvisor is de grootste reiswebsite ter wereld, die elke maand wordt bezocht door miljoenen reizigers die een reis willen plannen. Accommodaties, restaurants en attracties kunnen gratis op Tripadvisor vermeld worden!  Op Tripadvisor komt uw bedrijf onder de aandacht van een groot, geïnteresseerd publiek en hebt u toegang tot tal van gratis marketingtools. Uw bedrijf vermelden is heel eenvoudig: laten we meteen beginnen.

Hoe kunt u een vermelding aanvragen voor uw bedrijf?

Er zijn twee manieren: een vertegenwoordiger van uw bedrijf kan een vermelding aanvragen of een gebruiker van Tripadvisor kan een beoordeling over uw gelegenheid schrijven en een vermelding aanvragen.

Ga voordat u een vermelding aanvraagt naar  om te controleren of uw bedrijf niet reeds op Tripadvisor is toegevoegd door een reiziger. Voer de naam van uw bedrijf in het veld in. Als uw bedrijf verschijnt in het uitklapmenu met resultaten, dan heeft een reiziger al een vermelding aangevraagd. Selecteer uw bedrijf in het uitklapmenu en klik op de knop ‘Claim uw bedrijf’ om te bevestigen dat u verbonden bent aan de gelegenheid..

Als uw bedrijf al wordt vermeld, dan moet u die vermelding claimen in plaats van een nieuwe vermelding aan te maken. Tripadvisor staat slechts één vermelding per gelegenheid toe. Voor meer informatie over hoe u uw vermelding kunt claimen en toegang kunt krijgen tot het Management Center (waar u uw Tripadvisor-vermelding en beoordelingen kunt beheren), bekijk onze snelstartgids.

Een vermelding aanvragen

IAls uw bedrijf nog niet op Tripadvisor vermeld wordt, ziet u geen zoekresultaten in het uitklapmenu. Klik in dat geval op de link ‘Vraag vandaag nog een vermelding aan’ onder de zoekbalk. U wordt dan naar een pagina geleid waar u een vermelding voor uw gelegenheid kunt aanvragen.

Om het aanmeldproces te starten, moet u verschillende soorten gegevens verstrekken over uw bedrijf. Redacteurs van Tripadvisor gebruiken deze gegevens om te controleren of uw bedrijf voldoet aan onze vermeldingscriteria en om de beste categorie voor uw bedrijf op de website te bepalen. Vul het aanvraagformulier zo gedetailleerd mogelijk in zodat we uw bedrijf nauwkeurig kunnen vermelden. Hieronder vindt u meer informatie over elke sectie van het formulier.

Uw gegevens

Het gedeelte ‘Uw gegevens’ helpt Tripadvisor bij het verifiëren van uw e-mailadres en uw verbintenis met het bedrijf. Geef uw naam, uw relatie met het bedrijf en uw e-mailadres op. Controleer of uw e-mailadres juist is, want we sturen u een bericht als uw vermelding wordt gepubliceerd op Tripadvisor. Vervolgens kunt u uw verband met de gelegenheid aanmelden om gebruik te kunnen maken van de gratis tools.

De gegevens van uw gelegenheid vermelden

Vervolgens verstrekt u de gegevens van uw bedrijf inclusief de officiële naam en het officiële adres. Zodra u uw adres heeft ingevoerd, plaatst u de markering op de correcte locatie op de kaart. De locatie van uw gelegenheid op de kaart wordt op de website aan reizigers getoond terwijl ze hun reis plannen. U dient ook de website en het telefoonnummer van uw bedrijf te vermelden. 

Onthoud dat de redacteuren van Tripadvisor uw website of de website van een partner (zoals een VVV- of reserveringswebsite) gebruiken om de informatie die u verstrekt te verifiëren. Daarom is het zeer belangrijk dat de gegevens die u indient voor uw vermelding, overeenkomen met uw website en andere bronnen.

Gegevens gelegenheid

U moet ook een aantal gedetailleerde vragen over uw type gelegenheid beantwoorden. Hierdoor kunnen we ervoor zorgen dat uw bedrijf in de juiste categorie en met zo veel mogelijk relevante informatie wordt vermeld. Bekijk de onderstaande categorieën voor meer bijzonderheden over uw specifieke type gelegenheid:

Accommodaties: als u de eigenaar van een accommodatie bent, wordt uw gelegenheid vermeld in het accommodatiegedeelte van Tripadvisor voor uw bestemming. U dient een aantal specifieke gegevens te verstrekken zodat we uw gelegenheid in de juiste categorie binnen dat gedeelte kunnen plaatsen:

  • Totaal aantal kamers
  • Prijsklasse
  • Vereisten minimumverblijf
  • Of u personeel en beveiliging ter plaatse hebt
  • Of schoonmaken van de kamer is inbegrepen
  • Gegevens over receptiemedewerkers
  • Of het kamers met badkamer zijn

U kunt ook aanvullende informatie over voorzieningen verstrekken, bijvoorbeeld of uw gelegenheid gratis ontbijt aanbiedt, suites heeft, er toegang tot tennis-/golfbanen en stranden/zwembaden is en of er gebruik gemaakt kan worden van fitnesscentra, internet, etc. Deze bijzonderheden worden opgenomen in het gedeelte 'Voorzieningen' van uw vermelding, zodat reizigers kunnen zien wat ze mogen verwachten in uw gelegenheid. Naast deze kenmerken maken we gebruik van officiële, lokale classificaties om te bepalen of uw gelegenheid op Tripadvisor moet worden vermeld in de categorie Hotels, B&B’s/Pensions of Bijzondere accommodaties.

Lees voor meer informatie hier onze vermeldingsrichtlijnen voor accommodaties.

Restaurants: restaurantvermeldingen worden getoond in het gedeelte 'Restaurants' van Tripadvisor. Onafhankelijke restaurants die zijn geopend voor het algemene publiek kunnen worden vermeld. U wordt gevraagd informatie te verstrekken over uw soort restaurant (gewoon restaurant, café of fastfood), het type cuisine, prijzen en eventuele bijzondere voorzieningen. Deze items worden op uw vermeldingspagina weergegeven en helpen reizigers beslissen of ze in uw restaurant dineren.

Lees hier onze volledige vermeldingsrichtlijnen voor restaurants.

Voor meer informatie en advies over hoe restaurants het meeste uit Tripadvisor kunnen halen, klikt u hier.

Attracties: selecteer een categorie die uw attractie het beste omschrijft. Als geen van de vermelde typen attracties van toepassing is op uw bedrijf, selecteert u 'Anders'. U kunt ook uw aanbevolen verblijfsperiode, prijsgegevens en details van andere voorzieningen vermelden (badkamerfaciliteiten, kluisjes, etc.).

Om in het gedeelte ‘Attracties’ op Tripadvisor te worden vermeld, moet uw gelegenheid een permanente gelegenheid zijn (geen seizoensaccommodatie) met een officiële naam, adres en telefoonnummer. De reguliere vertrektijden van de attractie moeten worden vermeld op een website of in een brochure evenals de geplande vertreklocaties (indien deze variëren). Tourorganisaties kunnen in aanmerking komen als attractie als ze hun eigen tours organiseren, worden erkend door de gemeente of VVV en een website hebben.

Lees voor meer informatie hier onze vermeldingsrichtlijnen voor attracties. 

Voeg een beschrijving van de gelegenheid toe

Een beschrijving geeft reizigers meer informatie over uw bedrijf. Ze moet in uw plaatselijke taal zijn geschreven en mag geen HTML-codes, telefoonnummers, internet/-e-mailadressen of tekst IN ALLEEN HOOFDLETTERS bevatten. Het is verstandig deze beschrijving kort te houden, zodat gasten snel de belangrijkste punten kunnen vinden en een beslissing kunnen nemen.

Kies een foto

Met een foto van uw bedrijf kunt u een sterke eerste indruk maken op reizigers. De foto zal worden getoond op uw vermeldingspagina. en moet het bestandsformaat .jpg of .gif hebben (veelgebruikte formaten voor foto’s). We accepteren geen afbeeldingen met kaders of logo’s of bestanden die groter zijn dan 100 kB.

De vermelding verzenden

Nadat u hebt gecontroleerd of alle ingevoerde informatie juist is, plaatst u een vinkje in het vakje onderaan het formulier om aan te geven dat u een vertegenwoordiger van het bedrijf bent, dat de informatie die u hebt verstrekt juist is en dat u bevoegd bent om de afbeelding te plaatsen. Klik vervolgens op de knop ‘Verzenden’ om de procedure af te ronden.

Volgende stappen

Nadat u uw vermelding hebt aangevraagd, verifiëren redacteurs van Tripadvisor uw gegevens en wordt gecontroleerd of uw gelegenheid voldoet aan de richtlijnen voor het type bedrijf dat u hebt geselecteerd. Dit duurt meestal ongeveer vijf werkdagen.

Laat uw accommodaties groeien met onze exclusieve startpakketten Laat uw accommodaties groeien met onze exclusieve startpakketten
  • Gratis proefperiode van 30 dagen
  • Gratis advertenties t.w.v. $ 100
  • Geen verplichting
 ...

Management Center van Tripadvisor: snelstartgids

Management Center van Tripadvisor: snelstartgids Neem uw online reputatie in eigen hand. Laat uw bedrijf groeien op de grootste reiswebsite ter wereld. Het is allemaal binnen handbereik wanneer u zich registreert voor het Management Center van Tripadvisor.

Het Management Center is uw bestemming voor alle aspecten van uw Tripadvisor-vermelding. Van het bijwerken van basisbedrijfsgegevens tot het plaatsen van foto's en het bekijken van analyses: uw Management Center is dé plek waar u moet zijn. Alle geregistreerde en geverifieerde eigenaren hebben toegang tot het Management Center. Om in te loggen, gaat u naar www.tripadvisor.nl/Owners. Indien u bij meer dan één gelegenheid bent aangesloten, selecteert u een gelegenheid die u wilt bekijken of bijwerken uit de lijst.

Management Center 101

Hier is een snelle lijst met de vijf dingen die u in het Tripadvisor-Management Center kunt vinden door het hoofdmenu te gebruiken. Lees hieronder een overzicht van de startpagina en een gids voor algemene Management Center-taken.

  • Vermelding beheren: voeg foto's toe, beheer vermeldingsgegevens, werk voorzieningen bij en meer via het tabblad 'Vermelding beheren'. 
  • Boekingen stimuleren: indien van toepassing, kunnen accommodaties de links om de Bedrijfsvoorsprong en Gesponsorde plaatsingen te beheren vinden op het tabblad Boekingen stimuleren.
  • Marketingtools: trek de aandacht van potentiële (dineer)gasten met de promotionele tools, awards, widgets en raamstickers op het tabblad Marketingtools.
  • Beoordelingen: reageer op beoordelingen, meld een beoordeling en beantwoord vragen van reizigers op het tabblad 'Beoordelingen'.
  • Help en instellingen: krijg antwoord op al uw vragen. Krijg toegang tot de facturering en betalingen, werk e-mailvoorkeuren bij en beheer gebruikerstoegang. Het forum voor eigenaren en het Helpcentrum zijn hier ook beschikbaar via het tabblad Help en instellingen.
Een overzicht van de Management Center-startpagina...

Gids voor Tripadvisor-hoofdfoto's

Gids voor Tripadvisor-hoofdfoto's U heeft maar één kans om een sterke eerste indruk te maken op reizigers. Benut deze dus volledig met onze geavanceerde technologie die uw hoofdfoto automatisch voor u selecteert, of volg onze tips om zelf een hoofdfoto te kiezen.

Uw hoofdfoto is de eerste foto die reizigers van uw gelegenheid zien. Deze foto wordt weergegeven als afbeelding in de zoekresultaten en als eerste afbeelding in uw fotocarrousel. We weten dat een goed gekozen hoofdfoto een drijfveer kan zijn voor reizigers bij het kiezen van hun volgende accommodatie. 79% van de reizigers geeft namelijk aan dat ze online geplaatste foto's en video's in acht nemen bij het boeken van een accommodatie.*

Aangezien foto's zo'n belangrijk onderdeel vormen voor zowel reizigers als eigenaren, hebben we veel tijd en middelen geïnvesteerd in technologie op het gebied van automatisch leren voor foto's. Deze technologie verlicht de druk die eigenaren vaak voelen wanneer ze zelf een hoogwaardige hoofdfoto moeten kiezen, door automatisch een hoofdfoto voor hen te selecteren.

Automatisch selecteren maakt gebruik van geavanceerde technologie voor het analyseren van de kwaliteit en het onderwerp van foto's op Tripadvisor om zo de beste beschikbare hoofdfoto voor een vermelding te kiezen. Onze technologie kijkt naar de fysieke kenmerken van een foto, zoals de resolutie en oriëntatie, en het daadwerkelijke onderwerp van een foto, of de afbeelding binnen of buiten is genomen en of er mensen, voorzieningen, etc. op de afbeelding staan. Uit tot nu toe gehouden gebruikerstests is gebleken dat deze aanpak werkt. Automatisch geselecteerde afbeeldingen zijn foto's met een hoge resolutie in plaats van wazige foto's, en tonen slaapkamers en zwembaden in plaats van reizigers of badkamers.

Door deze nieuwe aanpak verdwijnt de subjectiviteit van handmatig foto's kiezen en wordt de keuze van hoofdfoto's geoptimaliseerd voor reizigers die op zoek zijn naar hun volgende accommodatie. Als u echter liever handmatig uw hoofdfoto selecteert (en dus geen gebruik wilt maken van de functie voor automatisch selecteren) kunt u dit doen in het Management Center. Hieronder vindt u instructies en tips over het kiezen van een hoofdfoto.

Handmatig uw hoofdfoto wijzigen
  1. Log in op het Management Center
  2. In het menu 'Profiel' bovenaan de pagina klikt u op 'Mediacentrum'
  3. Klik vervolgens op het tabblad 'Hoofdfoto' aan de linkerkant
  4. Klik op ‘Handmatig: selecteer uw eigen hoofdfoto’
  5. Kies de foto die u als hoofdfoto wilt gebruiken uit de beschikbare opties
  6. Als u tevreden bent over uw nieuwe hoofdfoto die bovenaan de pagina wordt weergegeven, klikt u op 'Verzenden’

Opmerking: het kan drie tot vijf werkdagen duren voordat de wijziging van uw hoofdfoto zichtbaar is op uw pagina. Zodra u uw foto heeft geselecteerd en het verzoek wordt verwerkt, ziet u de foto in het Mediacentrum samen met een datumstempel en een opmerking waarmee wordt aangegeven dat de aanvraag in behandeling is.

Vereisten voor uw hoofdfoto
  • Toon de beste kenmerken van uw gelegenheid. Uw hoofdfoto moet het beste tonen van wat uw gelegenheid te bieden heeft. Kies een foto die benadrukt wat uw gelegenheid uniek maakt. Is het uw historische gevel, de trendy lobby of uw ongekende uitzicht? Laat het reizigers zien en benadruk juist die kenmerken in uw hoofdfoto die u onderscheiden van uw concurrenten.
  • Kies goedbelichte en scherpe afbeeldingen. Vermijd afbeeldingen die donker en/of wazig zijn. De grootte van deze afbeeldingen wordt aangepast afhankelijk van de plek waar ze op Tripadvisor worden weergegeven. Het is dus belangrijk dat de afbeelding in elke grootte duidelijk blijft, of het nu een miniatuur op een mobiel apparaat is of een schermvullende afbeelding op een pc.
  • Wijzig uw hoofdfoto per seizoen. Reizigers willen zichzelf vanaf het eerste moment kunnen voorstellen bij uw gelegenheid. Kies daarom een hoofdfoto die overeenkomt met het seizoen waar reizigers naar zoeken. Als het verblijf bijvoorbeeld rond de feestdagen is, toont u een knusse open haard of seizoensgebonden decoraties.
  • Vermijd afbeeldingen van personen en het landschap. Foto's van uw gelegenheid of locatie zijn nuttiger voor reizigers dan foto's van het personeel, andere reizigers of een algemeen pittoresk uitzicht uit uw omgeving.
  • Of maak gebruik van de automatisch leren-functie van Tripadvisor en laat ons uw foto automatisch selecteren. Sla de moeite van het handmatig selecteren van een hoofdfoto over en laat onze technologie het werk voor u doen! Als u de optie 'hoofdfoto automatisch selecteren' niet uitschakelt, kiezen wij automatisch de beste beschikbare foto als uw hoofdfoto.
Het succes van uw foto's volgen...

Tripadvisor-populariteitsindex: de belangrijkste factoren en hoe u kunt verbeteren

Tripadvisor-populariteitsindex: de belangrijkste factoren en hoe u kunt verbeteren Bekijk meer informatie over de populariteitsscore van Tripadvisor en bekijk tips om de prestaties van uw bedrijf te verbeteren. De populariteitsscore van Tripadvisor is gebaseerd op beoordelingen van gebruikers en geeft uw positie weer ten opzichte van andere bedrijven binnen uw geografische locatie. Uw positie in de populariteitsscore is belangrijk; hoe hoger uw positie, hoe waarschijnlijker het is dat gebruikers uw bedrijf zien als ze in uw omgeving zoeken. Hier volgen de drie belangrijkste factoren die uw positie in de populariteitsscore beïnvloeden en manieren om deze positie te verhogen: Kwaliteit van beoordelingen Hogere bollenwaarderingen hebben een positieve invloed op uw populariteitsscore. Stel verwachtingen van gasten voor aankomst door alle informatie over uw bedrijf up-to-date te houden. Zorg daarnaast dat de foto’s een nauwkeurig beeld van uw bedrijf geven. Voldoe aan of overtref die verwachtingen tijdens hun verblijf en zorg dat de positieve beoordelingen binnen blijven stromen! Aantal beoordelingen...

Alles wat u moet weten over de populariteitsscore van Tripadvisor

Alles wat u moet weten over de populariteitsscore van Tripadvisor Bekijk meer informatie over het populariteitsscore-algoritme van Tripadvisor, waaronder hoe het wordt gebruikt om accommodaties, attracties en restaurants te classificeren en hoe dit zich met de jaren heeft ontwikkeld. De manier waarop de populariteitsscore werkt De populariteitsscore is gebaseerd op de kwaliteit, de recentheid en het aantal beoordelingen dat een bedrijf van gebruikers ontvangt en op de consistentie van die beoordelingen na verloop van tijd. Kwaliteit De bollenwaarderingen die gebruikers geven als onderdeel van hun beoordelingen worden gebruikt om de kwaliteit van de ervaring bij elk bedrijf te classificeren. Alle andere factoren blijven hetzelfde; een bedrijf met meer waarderingen van 5 bollen heeft een hogere positie dan een bedrijf met lagere bollenwaarderingen. Recentheid...

Hong Kong & Singapore, Hotel Market Report

Hong Kong & Singapore, Hotel Market Report

Hong Kong & Singapore Hotel Market Report Is the second time the charm? On May 26th, 2021, the Singapore-Hong Kong bubble is set to launch — this time with stricter requirements for visiting travelers.Singapore-Hong Kong: Air Travel Bubble (ATB) - Timeline Nov 22,...

Auckland, New Zealand, Hotel Market Report

Auckland, New Zealand, Hotel Market Report

Auckland, New Zealand, Hotel Market Report Following the announcement of the quarantine-free trans-Tasman bubble, flight searches into Auckland are up 400%. ​ Booking intent for Auckland is at an all-time high The trans-Tasman route is Australia's busiest...

USA: NCAA Tournament Hotel Market Report

USA: NCAA Tournament Hotel Market Report

USA: NCAA Tournament Hotel Market ReportFind out how the 2021 NCAA Men's and Women's basketball tournament impacted demand in the host cities of Indianapolis and San Antonio.In March 2020, just weeks before the NCAA Men's and Women's basketball tournament was set to...

Texas Hotel Market Report

Texas Hotel Market Report

Texas Hotel Market ReportWinter Storm Uri and new governmental decisions are greatly deciding the current and future travel prospects for Texas. ​Texas’ occupancy reaches a 50-week high during Winter Storm Uri During the week of Feb. 14-20, Texas hotel occupancy...

England Hotel Market Report

England Hotel Market Report

England Hotel Market ReportHotels in England aim to open again on the 17th May 2021UK international travel continues to be heavily influenced by safety regulations The current UK travel restrictions for arrivals from “red zone” countries have severely impacted...

Florida Hotel Market Report

Florida Hotel Market Report

Florida Hotel Market ReportFlorida destinations have seen an increase in travel demand as consumers plan spring break trips — specifically in Tampa, Miami, and Orlando.Florida posting healthy occupancy levels for January 2021 Miami, Florida, reported the highest...

Tripadvisor Reputatie Pro: de volledige gids

Tripadvisor Reputatie Pro: de volledige gidsBent u klaar om het vertrouwen van reizigers om bij u te boeken, te stimuleren? Bent u op zoek naar manieren om uw bollenscore en classificatie op Tripadvisor en daarbuiten te beïnvloeden? Lees verder voor meer informatie over alles wat Reputatie Pro te bieden heeft voor uw accommodatie.

Reputatie is de basis van een horecabedrijf; 94% van de reizigers zegt dat beoordelingen een belangrijke beslissingsfactor zijn bij het kiezen van een verblijf ... en 77% boekt eerder een accommodatie met persoonlijke reacties op beoordelingen.1

Beoordelingen zijn ook nog belangrijker geworden omdat reizigers op dit moment willen weten in welke omstandigheden uw gelegenheid zich bevindt.

U kunt het zich niet veroorloven om uw reputatie te verwaarlozen, maar deze op peil houden kan best een lastige opgave zijn. Daarom hebben we Reputatie Pro ontwikkeld, zodat u het vertrouwen van reizigers in uw gelegenheid eenvoudig op kunt bouwen, gasten kunt motiveren om bij u te boeken en uw zichtbaarheid op Tripadvisor te verhogen. Klik hier voor meer informatie over hoe u Reputatie Pro kunt toevoegen aan uw Tripadvisor-vermelding.

Heeft u zich al aangemeld?Lees verder voor tips over hoe u de volledige kracht van Tripadvisor Reputatie Pro kunt ontgrendelen voor uw bedrijf!

Stap 1: Aan de slag

Zodra Reputatie Pro is geactiveerd voor uw bedrijf, heeft elke geregistreerde en geverifieerde eigenaar van uw vermelding op Tripadvisor toegang. Zo gaat u aan de slag:

  1. log in op uw account op tripadvisor.nl/Owners
  2. Selecteer uw gelegenheid in de lijst om toegang te krijgen tot het Management Center
  3. Ga naar het tabblad Beoordelingen om Reputatie Pro en alle bijbehorende tools te bekijken

Opmerking: het is mogelijk dat we uw toegang tot uw bedrijf op Tripadvisor opnieuw moeten verifiëren. Indien dit het geval is, neem dan contact op met de Klantenservice om verder te gaan met het verificatieproces. Om dit te doen, gaat u naar Managementsupport.Zodra u daar bent, voegt u uw naam en uw gelegenheid toe, selecteert u Toegang tot Management Center bijwerken, en vervolgens Toegang voor geregistreerde uitschakelen. Gebruik vervolgens het tekstvak om een verificatie aan te vragen.

Stap 2: Activeer premium beoordelingenverzameling

Reputatie Pro doet het werk voor u als het gaat om het verzamelen van nieuwe beoordelingen. U hoeft alleen uw providers in te schakelen om aan de slag te gaan. Ook kunt u, als u dit wilt, uw beoordelingsverzoeken aanpassen en privé-enquêtes toevoegen....

De manier waarop de richtlijnen van Tripadvisor voor beoordelingen wijzigen naar aanleiding van COVID-19

De manier waarop de richtlijnen van Tripadvisor voor beoordelingen wijzigen naar aanleiding van COVID-19We nemen tijdens deze ongekende tijden extra stappen om ervoor te zorgen dat ons platform op een verantwoorde manier wordt gebruikt ​

We helpen u graag

De COVID-19-pandemie heeft onmiddellijke en verstrekkende gevolgen voor de reis- en horecabranche. We weten dat veel bedrijfseigenaren beslissingen proberen te maken over hoe ze deze ongekende uitdagingen het beste kunnen aanpakken, en wij delen uw zorgen.

Meer informatie over de hulpmiddelen die we introduceren voor eigenaren kunt u hier vinden.

Waarom ontvangt mijn bedrijf nog steeds beoordelingen?

We weten dat veel bedrijven een aanzienlijke daling aan klanten hebben gezien of dat ze hun deuren hebben moeten sluiten als gevolg van de wereldwijde pandemie. Zelfs als uw bedrijf tijdelijk gesloten is, kunnen uw klanten beoordelingen van hun ervaring indienen bij uw bedrijf, mits die ervaring binnen de twaalf maanden voorafgaand aan de inzending plaatsvond. U kunt voor deze beoordelingen ook Managementreacties indienen, waarmee u updates over de recentste omstandigheden van uw gelegenheid kunt delen en indien nodig beoordelingen kunt rapporteren via het Management Center.

We geloven dat het nu belangrijker is dan ooit om een platform te kunnen bieden voor klanten om hun ervaringen te delen en voor bedrijven om hun reacties te kunnen delen over wat er aan de hand is. Beoordelingen en hun bijbehorende reacties zorgen voor transparantie, creëren een eerlijke concurrentiestrijd voor grote en kleine bedrijven en kunnen fungeren als een ongelooflijk krachtige marketingtool voor horecaondernemers die consistent een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en een hoogwaardige service bieden.

Gedurende deze periode blijven we onze ervaring van meer dan 20 jaar in het modereren van beoordelingen gebruiken. Onze systeem- en moderatieprocessen blijven volledig operationeel, zelfs als onze teams op afstand werken.

Alle ingezonden beoordelingen worden gecontroleerd door ons analysesysteem voor beoordelingen. Eventuele problematische inhoud wordt doorgestuurd naar ons team van contentspecialisten voor nader onderzoek, volgens onze normale processen. U kunt hier meer informatie vinden over ons analysesysteem voor beoordelingen.

De manier waarop richtlijnen voor beoordelingen veranderen

We introduceren een aantal aanpassingen aan onze richtlijnen voor beoordelingen en moderatieprocedures wegens de uitbraak van COVID-19. Deze wijzigingen zijn bedoeld om ervoor te zorgen dat onze leden het Tripadvisor-platform verantwoord gebruiken:

  • We verwijderen alle inhoud die mensen aanmoedigt om de richtlijnen of beperkingen van de overheid te negeren
  • We verwijderen alle inhoud die mensen ontmoedigt om medische hulp in te roepen of getest te worden, of inhoud die dubieus medisch advies of verkeerde informatie geeft
  • We verwijderen alle beoordelingen die kritiek leveren op individuele bedrijven omdat ze op dit moment gesloten zijn
  • We verbieden inhoud die racismegevoelig is waarin naar het COVID-19-virus wordt verwezen als het ‘Chinese virus’ of het ‘Wuhan virus’. Dergelijke verwijzingen leiden tot onnodige verdeeldheid gedurende de wereldwijde pandemie waarbij er samenwerking nodig is tussen alle landen en mensen. Alle beoordelingen of forumberichten die gebruikmaken van dergelijke terminologie worden verwijderd. Beoordelingen die het virus benoemen, moeten de officiële terminologie van de Wereldgezondheidsorganisatie (zoals coronavirus of COVID-19) gebruiken.
Laatst bijgewerkt: 10 april 2020

Wat doet Tripadvisor met oneerlijke beoordelingen?

Wat doet Tripadvisor met oneerlijke beoordelingen? Bedrijfseigenaren en hun gasten vragen vaak wat we met oneerlijke of kwaadwillige beoordelingen doen. We leggen onze aanpak hieronder uit ...

Wanneer beoordelingen onpartijdig en eerlijk zijn, zijn ze ontzettend nuttig. Ze benadrukken voor gasten de bedrijven die geweldige ervaringen, service en een goede prijs-kwaliteitsverhouding bieden. Ze helpen eigenaren nieuwe gasten aan te trekken en zorgen voor waardevolle feedback over de plus- en verbeterpunten.

Oneerlijke of kwaadwillige beoordelingen hebben het tegenovergestelde effect: ze zijn misleidend voor potentiële gasten en kunnen de reputatie van een bedrijf onterecht schaden.

Er zijn over het algemeen twee verschillende scenario's waarin een oneerlijke beoordeling geplaatst kan worden:

  • Scenario 1: er wordt een beoordeling geplaatst door iemand die ofwel bevooroordeeld is (meer informatie over hoe we dit vaststellen vindt u hier) of geen persoonlijke ervaring heeft gehad bij het bedrijf dat hij of zij beoordeelt.  We noemen dit  nepbeoordelingen.
  • Scenario 2: er wordt een beoordeling geplaatst door iemand die wel een persoonlijke ervaring heeft gehad bij het bedrijf (en die niet wordt beïnvloed door een verbintenis met het bedrijf). Echter, de punten die in zijn of haar beoordeling worden beschreven, worden betwist door het bedrijf.  We noemen dit  betwiste beoordelingen.

Dit onderscheid is belangrijk, omdat het de manier bepaalt waarop wij beoordelingsbetwistingen afhandelen. Er ontstaat een beoordelingsbetwisting wanneer een bedrijf een beoordeling meldt waarvan het bedrijf denkt dat deze onze richtlijnen schendt. Wanneer een bedrijf een beoordeling meldt, stellen we vast of het een nepbeoordeling of betwiste beoordeling betreft en ondernemen we stappen vanaf dat punt.

Dus hoe voorkomt Tripadvisor dat nepbeoordelingen op de website worden geplaatst?

Nepbeoordelingen zijn niet welkom op Tripadvisor. We doen er alles aan om te voorkomen dat deze op de website worden geplaatst.

We hebben ten eerste een aantal richtlijnen waaraan alle beoordelingen moeten voldoen. Deze richtlijnen zijn bedoeld om ervoor te zorgen dat beoordelingen zo relevant en nuttig mogelijk zijn. U kunt hier meer lezen over onze richtlijnen voor beoordelingen.

Aan de hand van slimme technologie en een toegewijd team van deskundige moderators zorgen we dat we deze richtlijnen naleven.

De technologie werkt iedere keer wanneer iemand een beoordeling op Tripadvisor plaatst. Voordat de beoordeling op de website wordt geplaatst, moet deze honderden automatische controles doorlopen die elk aspect van die beoordeling controleren. We noemen deze controles ons trackingsysteem.

Het systeem accepteert of weigert de plaatsing van een beoordeling of stuurt deze naar ons moderatieteam voor menselijke analyse, als het vermoedt dat de beoordeling nep is.

Zelfs nadat een beoordeling is geplaatst, kan iedereen nog steeds onze meldingstools gebruiken om een onderzoek door ons moderatieteam aan te vragen als het lijkt dat een beoordeling niet aan onze richtlijnen voldoet. Hoewel het aantal verzoeken om een beoordeling te onderzoeken laag is (minder dan 1% van de beoordelingen ooit aan ons gemeld), zijn deze meldingen ontzettend nuttig en zorgen dat de richtlijnen voor iedereen consistent blijven. Bedrijfseigenaren kunnen beoordelingen melden via het Management Center (de toegang hiertoe is gratis). Reizigers kunnen beoordelingen melden door op het vlaggetje onder elke beoordeling te klikken.

Meer informatie over de verschillende soorten nepbeoordelingen en hoe we ze eruit pikken vindt u hier.

Meer informatie over hoe ons trackingsysteem werkt, vindt u hier.

Hoe gaat Tripadvisor om met betwiste beoordelingen?

Meer dan 99% van de Tripadvisor-beoordelingen zijn onbetwist. We weten echter dat als een beoordeling wordt betwist, dit een serieuze kwestie kan zijn voor de betrokkenen. Beslissen of een betwiste beoordeling eerlijk commentaar over een bedrijf bevat, is een zeer belangrijke taak en we proberen om dit zo zorgvuldig en eerlijk mogelijk te benaderen.

De reden hiervoor is dat de mening van een gast subjectief is, ongeacht of de service snel of langzaam is, het eten lekker of saai is, of het bedrijf een goede prijs-kwaliteitsverhouding biedt of duur is. Al deze zaken zijn afhankelijk van de verwachtingen van de gast.

Wij geloven sterk dat elke reiziger het recht heeft om zijn of haar mening, goed of slecht, te uiten op basis van zijn of haar verwachtingen.

We begrijpen dat het als bedrijfseigenaar of personeelslid ongelooflijk frustrerend kan zijn als u denkt dat de kritiek die u in een beoordeling heeft ontvangen oneerlijk is.

Elk bedrijf kan een beoordeling betwisten aan de hand van onze meldingstools. Betwiste beoordelingen worden vervolgens beoordeeld door ons moderatieteam, dat vaststelt of de beoordeling in strijd is met onze richtlijnen en daarom moet worden verwijderd of niet.

Als ons moderatieteam van mening is dat een beoordeling aan onze richtlijnen voldoet, wordt deze niet verwijderd. In deze situaties zijn er nog steeds een aantal stappen dat een bedrijf kan nemen om de impact van een betwiste beoordeling te verminderen, waaronder het plaatsen van een reactie die hun kant van het verhaal vertelt. We geloven inderdaad niet alleen in het recht van de gast om zijn of haar mening te geven, maar ook in het recht van het bedrijf om te reageren. We noemen deze functie een Managementreactie.

Meer informatie over de manieren waarop een bedrijf kan reageren op een betwiste beoordeling vindt u hier.

Bekijk deze video

voor meer informatie over hoe ons trackingsysteem nepbeoordelingen eruit pikt....

Rapport over transparantie van beoordelingen van Tripadvisor 2019

Rapport over transparantie van beoordelingen van Tripadvisor 2019100%

van de Tripadvisor-beoordelingen ondergaan geavanceerde controles om mogelijke problemen of fraude te identificeren.

66 miljoen

beoordelingen zijn ingediend in 2018 over de hele wereld

2,1%

van de in 2018 ingediende beoordelingen waren frauduleus

Het eerste rapport over transparantie van beoordelingen van Tripadvisor geeft details die nog nooit eerder gedeeld zijn over het moderatieproces van Tripadvisor-beoordelingen en de geavanceerde technieken die gebruikt worden om fraude te bestrijden.

De belangrijkste punten uit het rapport:

  • Het aantal beoordelingen dat is verwijderd of geblokkeerd
  • Het aantal beoordelingen dat door eigenaren en reizigers aan Tripadvisor is gemeld, hoe snel deze meldingen werden behandeld en wat het resultaat was
  • Het aantal valse beoordelingen dat binnenkomt op het platform
  • En meer.
[formidable...

Hoe gaat Tripadvisor om met nepbeoordelingen?

Hoe gaat Tripadvisor om met nepbeoordelingen? We leggen de drie verschillende soorten nepbeoordelingen uit en vertellen hoe Tripadvisor een combinatie van technologie en onderzoek gebruikt om te voorkomen dat nepbeoordelingen op de website worden geplaatst ...

Beoordelingswebsites hebben de verantwoordelijkheid om degenen die nepbeoordelingen plaatsen te identificeren en actie tegen hen te ondernemen. Het is een verantwoordelijkheid die wij zeer serieus nemen. Daarom heeft Tripadvisor al meer dan tien jaar geïnvesteerd in nieuwe technologie en een team van ervaren onderzoekers om nepbeoordelingen op te sporen.

Een nepbeoordeling is een beoordeling die is geplaatst door iemand die niet onpartijdig is of geen persoonlijke ervaring heeft gehad met het bedrijf dat hij of zij beoordeelt. Let op: nepbeoordelingen zijn niet hetzelfde als betwiste beoordelingen (waarbij een gast die niet verbonden is aan het bedrijf een persoonlijke ervaring heeft gedeeld die wordt betwist door dat bedrijf). U kunt hier meer informatie vinden over hoe we omgaan met betwiste beoordelingen.

Nepbeoordelingen vallen vaak in een van deze drie categorieën: partijdige positieve beoordelingen, partijdige negatieve beoordelingen of betaalde beoordelingen.

Partijdige positieve beoordelingen

Een partijdige positieve beoordeling wil zeggen dat iemand die is verbonden met een bedrijf, zoals een eigenaar, werknemer, of zelfs een vriend of familielid, een positieve beoordeling over dat bedrijf probeert te plaatsen. We noemen dit ook Beoordelingspromotie.

Beoordelingen van deze aard geven waarschijnlijk geen objectief verslag van de daadwerkelijke ervaring, aangezien de beoordelaar persoonlijk is betrokken bij het bedrijf.

Er kan ook sprake zijn van partijdige positieve beoordelingen wanneer bedrijven hun gasten een incentive bieden, zoals een gratis maaltijd of korting, in ruil voor een beoordeling. U kunt hier meer informatie vinden over waarom we geen beoordelingsincentives toestaan.

We identificeren partijdige positieve beoordelingen met ons trackingsysteem. Dit herkent patronen en online tekenen die kunnen aangeven of vrienden, familie- of personeelsleden een beoordeling van een bedrijf proberen te plaatsen. Daarnaast vragen we onze community ons te laten weten wanneer ze een bedrijf zien dat incentives aanbiedt in ruil voor beoordelingen. Ons team onderzoekt vervolgens deze meldingen en neemt maatregelen tegen bedrijven die betrapt worden op het verzamelen van positieve beoordelingen op deze manier.

Partijdige negatieve beoordelingen

Een partijdige negatieve beoordeling wil zeggen dat iemand een opzettelijk kwaadwillige beoordeling over een gelegenheid plaatst in een poging om de classificatiepositie oneerlijk te verlagen of om de gelegenheid in diskrediet te brengen. We noemen dit ook Beoordelingsvandalisme.

De meeste partijdige negatieve beoordelingen zijn afkomstig van een van deze twee bronnen: van iemand die is verbonden aan een concurrerende gelegenheid of van iemand die een bedrijf probeert te chanteren door te dreigen om een negatieve nepbeoordeling te plaatsen.

Er zijn een aantal manieren om dit soort beoordelingen te identificeren.

Net als met partijdige positieve beoordelingen kan ons trackingsysteem de karakteristieken van een beoordelaar herkennen die aangeven of een beoordelaar is verbonden aan een concurrerende gelegenheid. Zelfs als ze hun sporen proberen te wissen, zullen hun beoordelingen niet voldoen aan de patronen die we verwachten tegen te komen in daadwerkelijke beoordelingen van gasten. Ons systeem kan dit herkennen en een onderzoek starten.

Daarnaast hebben we een tool waarmee bedrijfseigenaren gevallen kunnen melden gevallen waarbij iemand heeft gedreigd met een slechte beoordeling om korting of gratis items te verkrijgen. Door bedreigingen onmiddellijk te melden, kan ons team de persoon die de bedreiging heeft geuit blokkeren en het plaatsen van de beoordeling tegenhouden. U kunt hier zien hoe u dat kunt doen.

Betaalde beoordelingen

Dit wil zeggen dat een bedrijf, bewust of onbewust, gebruikmaakt van de diensten van een individu of een bedrijf om de classificatiepositie van de gelegenheid op Tripadvisor te verbeteren met positieve beoordelingen. We noemen dit ook Beoordelingsoptimalisatie.

We identificeren betaalde beoordelingen aan de hand van een combinatie van ons trackingsysteem, dat verdachte beoordelingsactiviteiten herkent, en een toegewijd team van onderzoekers dat bedrijven en personen identificeert die beoordelingen proberen te verkopen.

Dankzij het harde werk van dit team heeft Tripadvisor wereldwijd al meer dan 60 bedrijven gestopt die betaalde beoordelingen schrijven.

U kunt hier meer lezen over de verschillende manieren waarop we dergelijke bedrijven te pakken krijgen.

...

Uw digitale verhaal vertellen op Tripadvisor

WEBINAR ON DEMANDUw digitale verhaal vertellen op Tripadvisor 

Door de opkomst van het internet en de alomtegenwoordigheid van mobiele apparaten zijn verhalen digitaal geworden. Digitale verhalen maken korte metten met onoverzichtelijke marketing, trekken reizigers aan en zorgen ervoor dat u met hen in contact komt op een emotioneel niveau.

Sally Davey, Global Director Industry Relations bij Tripadvisor, en Dianne Hallock, Head of B2B Content Marketing bij Tripadvisor, vertellen over de psychologische kracht van digitale verhalen en acties die u op Tripadvisor kunt nemen om de boekingsbeslissingen van potentiële gasten te beïnvloeden. Bekijk de webinar nu en ontvang tips om:

  • Uw doelgroep te identificeren en te begrijpen aan de hand van exclusieve gegevens
  • Te zien hoe verdiende en betaalde strategieën, en strategieën in uw bezit uw verhalen samen vormgeven
  • Ontdek hoe u uw verhaal op Tripadvisor kunt vertellen met onze gratis tools en met Bedrijfsvoorsprong en Gesponsorde plaatsingen

Meld u nu aan om de webinar on demand te bekijken (alleen beschikbaar in het Engels)!

Hoe een Spaanse hotelketen Tripadvisor gebruikt in haar rebrandingstrategie

Hoe een Spaanse hotelketen Tripadvisor gebruikt in haar rebrandingstrategie Bekijk hoe Selenta de zichtbaarheid voor SOFIA Hotel heeft gemaximaliseerd om meer verkeer te genereren en de online reputatie een boost te geven.

De Selenta Group beheert negen accommodaties in verschillende Spaanse steden. We spraken met Silvia Sutter, Online Traffic Manager bij Selenta, om erachter te komen hoe ze de zichtbaarheid en het verkeer voor SOFIA Hotel heeft verbeterd met Tripadvisor.

Tripadvisor als onderdeel van de rebrandingstrategie

De rebranding van de accommodaties van Selenta was een enorme klus die vorig jaar begon en maanden van planning en voorbereiding in beslag nam. "We hebben het bedrijf in zijn geheel getransformeerd en gerebrand, en werken nu aan de herpositionering van onze accommodaties als luxe en chique", zegt Sutter.

Het doel? De zichtbaarheid en het verkeer van alle negen accommodaties verhogen. Sutter zegt: "We willen onze markt uitbreiden en meer reizigers uit de VS bereiken aangezien de meerderheid van onze gasten traditioneel afkomstig is uit Spanje en het Verenigd Koninkrijk."

Sutter wendde zich tot Tripadvisor voor de marketing van de herlancering van SOFIA Hotel, een accommodatie die Selenta onlangs heeft gerenoveerd. "Tripadvisor is een belangrijk marketingkanaal, omdat deze bron van verkeer onze algehele prestaties verbetert en reizigers van Tripadvisor eerder geneigd zijn om daadwerkelijk te boeken", zegt ze. "We hebben de Tripadvisor-vermeldingspagina van SOFIA bijgewerkt met onze nieuwe naam, foto's en andere gegevens om niet alleen de renovatie te promoten, maar ook de verwachtingen van gasten opnieuw vorm te geven."

Verhoging van de zichtbaarheid met Gesponsorde plaatsingen

Om de zichtbaarheid van SOFIA op de concurrerende markt van Barcelona te verbeteren, gebruikt Sutter Gesponsorde plaatsingen. "We besloten om Gesponsorde plaatsingen te proberen om de zichtbaarheid en merkbekendheid van SOFIA te vergroten. De extra publiciteit van Gesponsorde plaatsingen laat de accommodatie meer opvallen bij reizigers die op zoek zijn naar een accommodatie in Barcelona", zegt ze.

SOFIA heeft meer zichtbaarheid en verkeer gekregen. "De resultaten zijn geweldig: Gesponsorde plaatsingen heeft zo goed uitgepakt voor SOFIA dat alle negen Selenta-accommodaties nu actieve campagnes hebben om hun zichtbaarheid te verhogen", zegt Sutter. "Gemiddeld hebben deze advertenties in 6 weken meer dan 50.000 weergaven gegenereerd voor elke accommodatie bij gerichte reizigers."

En die zichtbaarheid werpt zijn vruchten af: "We hebben meer verkeer naar de website van SOFIA gebracht en daarbij leads gecreëerd die uiteindelijk geconverteerd worden. Sinds het begin van Gesponsorde plaatsingen is het aantal boekingsdoorverwijzingen voor SOFIA toegenomen", vertelt Sutter.

De online reputatiecyclus van SOFIA is ook versneld. "De toename in zichtbaarheid heeft onze online reputatiecyclus voor SOFIA een boost gegeven, wat eraan heeft bijgedragen dat SOFIA de top 10% van accommodaties in Barcelona heeft bereikt", zegt Sutter. "Naarmate er meer gasten in SOFIA verblijven, schrijven zij ook meer beoordelingen en plaatsen zij foto's, waardoor de cyclus om potentiële gasten te inspireren tot een keuze voor onze accommodatie opnieuw wordt gestart."

Sutter is van plan om Gesponsorde plaatsingen het hele jaar te gebruiken. "Als de conversies blijven toenemen dankzij Gesponsorde plaatsingen, zullen we altijd onze advertenties gebruiken tijdens de voortgang van onze rebranding. De advertenties hebben mij geholpen om onze accommodaties te herpositioneren, meer verkeer naar onze websites te brengen en meer boekingen te ontvangen", zegt ze.

Laatst bijgewerkt: 10 december 2018

Inzichten voor 2018: denkwijzen van reizigers en de manier waarop u deze kunt beïnvloeden

ON-DEMAND WEBINARInzichten voor 2018: denkwijzen van reizigers en de manier waarop u deze kunt beïnvloeden  Charlie Ballard, Director Strategic Insights bij Tripadvisor, openbaart een recent TripBarometer-onderzoek waarin is gekeken naar wereldwijde reistrends met betrekking tot de houding tegenover reizen, recente reistrends en de rol van Tripadvisor in het traject dat de reiziger doorloopt. In deze webinar on-demand bespreken we onderzoek over:

  • hoe reizigers aan de slag gaan met het plannen van hun reizen.
  • wat de drijfveer is achter de keuze van een bestemming.
  • wat van invloed is op de keuze van de accommodatie.
  • hoe reizigers het budget van hun reis bepalen.
Daarnaast laat Sam Thompson, Commercial Director van Europa, Midden-Oosten, Afrika bij Tripadvisor, zien hoe eigenaren deze gegevens kunnen gebruiken om reizigers op de site te beïnvloeden. Bekijk nu de webinar voor tips over:
  • het gebruik van de gratis Tripadvisor-marketingtools in het Management Center.
  • het gebruik van reizigersbeoordelingen om uw online reputatie te verbeteren.
  • het inzetten van exclusieve Tripadvisor-gegevens in Rapporten en analyses om te begrijpen wie uw reizigers zijn.
  • het met Bedrijfsvoorsprong aanpassen van uw Tripadvisor-pagina om de verwachtingen van reizigers te overtreffen.
  • het gebruik van Gesponsorde plaatsingen om de aandacht te trekken van zeer gekwalificeerde reizigers terwijl zij zoeken op Tripadvisor.
Het live-evenement is nu beschikbaar on demand! Meld u nu aan voor toegang tot de opname (alleen beschikbaar in het Engels).

De manier waarop een Europese hotelgroep inhoudsmarketing gebruikt om reizigers te bereiken

De manier waarop een Europese hotelgroep inhoudsmarketing gebruikt om reizigers te bereiken 25hours Hotels vergroot de zichtbaarheid, versterkt de merkbekendheid en genereert extra inkomsten met Tripadvisor. 25hours Hotels is een groep van 13 accommodaties verspreid over Duitsland, Frankrijk en andere Europese landen. Bekijk hoe Alexander Schuster, Head of Digital, reizigers beïnvloedt om een van hun accommodaties te boeken met behulp van inhoudsmarketing en Tripadvisor.

Een focus op inhoudsmarketing

Schuster maakt gebruik van inhoudsmarketing om te bouwen aan de relaties tussen de gasten en het merk 25hours. "We kiezen voor een focus op inhoudsmarketing in plaats van alleen te vertrouwen op promoties, kortingen of pakketten. Met inhoud kunnen wij een groter verhaal vertellen over hoe gasten niet alleen verblijven in onze hotels. Ze kunnen genieten van een leuk, ontspannen, meeslepend avontuur in onze hotels, die zijn ontworpen om de stad en de wijk waarin ze staan te weerspiegelen", zegt hij. "Onze foto's en video's versterken ons merk. Onze blog voor elk hotel biedt kennis van lokale insiders."

Reizigers bereiken op hun gastroute met Tripadvisor

Schuster biedt relevante informatie aan reizigers terwijl ze een accommodatie zoeken op Tripadvisor, een belangrijk marketingkanaal. "De route van de klant heeft veel klikmomenten en we moeten reizigers bereiken op het juiste moment, op de juiste kanalen. Daarom versterken we onze inhoud op Tripadvisor, Google, social media en andere marketingkanalen om de aandacht van reizigers te trekken en een aantrekkelijk, consistent verhaal te bieden", zegt hij. "Ik gebruik Tripadvisor om onze zichtbaarheid te vergroten, het merk 25hours onder de aandacht te brengen en meer rechtstreekse boekingen te genereren."

Schuster vult zijn inhoudsstrategie aan door de inhoud van de beoordelingen van reizigers in de spotlights te zetten en op deze beoordelingen te reageren. "Reizigers lezen beoordelingen, waardoor Tripadvisor een belangrijk onderdeel van de route van de gast wordt. We reageren op deze beoordelingen, waarbij we niet alleen onze mening geven, maar ook laten zien hoe belangrijk we onze gasten vinden", zegt hij.

Meer inkomsten met Bedrijfsvoorsprong

Schuster trekt reizigers aan door zijn inhoud onder de aandacht te brengen en de Tripadvisor-vermeldingspagina's voor 25hours Hotels te optimaliseren met Bedrijfsvoorsprong. "We kunnen reizigers naar de boekingstrechter leiden op de Tripadvisor-zoekpagina en onze vermeldingspagina als ze onze accommodaties en prijzen overwegen", zegt hij. "We kunnen verschillende functies van Bedrijfsvoorsprong testen en optimaliseren. We plaatsen bijvoorbeeld Coverfoto's en Favoriete foto's die het best bij onze hotels passen, en vervolgens controleren we het percentage van de interesse in de foto's in Rapporten en analyses om te zien hoe we nog meer reizigers kunnen aantrekken."

Hij gebruikt Bedrijfsvoorsprong ook om rechtstreeks in contact te komen met reizigers. "Met Contactgegevens kunnen we de juiste communicatiekanalen (onze website, ons telefoonnummer en ons e-mailadres) op Tripadvisor zetten. We kunnen reizigers naar onze website leiden, ze rechtstreeks laten boeken en ze niet verliezen aan online reisbureaus, want ze kunnen heel eenvoudig contact met ons opnemen", zegt Schuster. "We stimuleren reizigers ook op een andere manier om rechtstreeks bij ons te boeken aan de hand van onze Speciale aanbiedingen met een geavanceerd, lager boekingstarief dat ze kunnen verzilveren op onze website."

Schuster merkt op dat alle 25hours-accommodaties Bedrijfsvoorsprong gebruiken omdat hiermee het merk 25hours en het bedrijf kunnen groeien. "Bedrijfsvoorsprong levert voordeel op: het toont het rendement van advertentiekosten en we stimuleren extra inkomsten voor al onze accommodaties", voegt hij eraan toe.

Verhoogde zichtbaarheid met Gesponsorde plaatsingen

Om een maximumaantal reizigers te bereiken en meer verkeer naar 25hours te leiden, besloot Schuster Gesponsorde plaatsingen te proberen. "Het is niet effectief om erop te vertrouwen dat reizigers onze accommodaties vinden via zoekopdrachten. Met Gesponsorde plaatsingen breiden we onze zichtbaarheid uit naar reizigers die al op de gastroute zitten, vooral als ze binnen een specifieke stad zoeken maar geen specifiek merk in gedachten hebben", zegt hij. "De vijf accommodaties die Gesponsorde plaatsingen hebben geprobeerd, hebben elk gemiddeld meer dan 100.000 weergaven in twee maanden gehad. Dat betekent dat ze 100.000 keer vaker zijn gezien dan wanneer we geen Gesponsorde plaatsingen hadden."

Gesponsorde plaatsingen heeft Schuster ook geholpen om meer doorverwijzingen te genereren. "Naast de verhoogde zichtbaarheid creëren Gesponsorde plaatsingen leads zodat meer reizigers reserveren bij onze hotels. Gemiddeld zagen we een stijging van 20% in de doorverwijzingen. We zagen ook een toename van paginabezoeken aan de Tripadvisor-vermeldingspagina's van onze vijf accommodaties", zegt hij.

Schuster ziet de voordelen van Gesponsorde plaatsingen en denkt dat de advertenties een waardevolle investering zijn. "Gesponsorde plaatsingen is waardevol omdat ik de bekendheid van het merk 25hours op meerdere momenten van de route van de gast kan vergroten. Elke klik betekent dat reizigers betrokken en geïnteresseerd zijn: als reizigers onze advertentie zien, is het zeer waarschijnlijk dat ze later terugkomen met het doel bij ons te boeken", zegt hij.

...

Succesverhaal: een hotel in Jaipur gebruikt Tripadvisor om inbound marketing te stimuleren

Succesverhaal: een hotel in Jaipur gebruikt Tripadvisor om inbound marketing te stimuleren Ontdek hoe Royal Heritage Haveli reizigers aantrekt met Gesponsorde plaatsingen en deze omzet met Bedrijfsvoorsprong. De Royal Heritage Haveli is een klein boetiekhotel in Jaipur, India, dat door een familie wordt gerund en dat meerdere jaren een Travellers' Choice Award heeft gewonnen. Bekijk hoe Shambhavi Singh, de directeur van Haveli, Tripadvisor inzet als een essentieel onderdeel van haar strategie op het gebied van inbound marketing. Uitdaging: het meeste uit het hoogseizoen halen

Singh probeert ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk reizigers tijdens het hoogseizoen boeken. "Ons hoogseizoen is kort, dus het is van cruciaal belang dat we er het meeste uithalen. Het is moeilijk om kamers tijdens het laagseizoen te vullen, omdat het erg warm is in Jaipur", zegt Singh.

Veel andere lokale accommodatieaanbieders kiezen voor een soortgelijke strategie. "Het is moeilijk om tussen de concurrenten in Jaipur op te vallen. We zijn een klein bedrijf dat concurreert met bekende hotels voor een beperkt aantal reizigers dat deze stad tijdens het hoogseizoen bezoekt. Daarom moeten we ons onderscheiden van soortgelijke accommodaties", zegt ze.

Oplossing: Tripadvisor gebruiken om inbound marketing te stimuleren "Ik gebruik inbound marketing om deze uitdaging aan te gaan en gasten aan te trekken, om te zetten, binnen te halen en te verrassen. Tripadvisor is een essentieel onderdeel van mijn strategie", zegt Singh. "Dankzij inbound marketing weten reizigers van ons af en is het vertrouwen in en de geloofwaardigheid van de Haveli groter."...

Haal het meest uit Tripadvisor

Laat uw accommodaties groeien met onze exclusieve startpakketten