Vandaag geopend: 10:00 - 17:00

77 beoordelingen
vanaf US$ 30,51
vanaf US$ 65,34
Beoordeeld op 24 augustus 2019

Zeer mooi museum, tentoonstelling is knap gedaan. Geschikt voor alle leeftijden, ook voor rolstoelgebruikers. We hebben er een goed uur in rond gelopen zonder audiogids. Er staan onderweg wel hier en daar informatieborden, maar niet zo heel veel. Had achteraf wat spijt dat we dit niet genomen hadden.

Beoordeeld op 23 augustus 2019

Trainworld geeft een zeer compleet beeld van de geschiedenis van de Belgische spoorwegen. Niet alleen statisch maar ook interactief. Absolute aanrader bij een bezoek aan Brussel en omgeving!

Beoordeeld op 20 augustus 2019

Prachtige voorstelling van de treinen en materiaal dat gebruikt werd in het verleden. Unieke beleving voor een bezoek met kinderen.Verhaal is compleet. Spijtig dat je van het restaurant alleen voor of na het bezoek kan gebruik maken. Eten (kwaliteit en presentatie) en bediening (taalprobleem en vriendelijkheid) is een totale ramp en staat in contrast met vriendelijk en behulpzaam personeel van het museum.

Beoordeeld op 12 augustus 2019 via mobiele applicatie

Wij gingen ze met onze 2 jonge kinderen.ze vonden het heel leuk,en wij ook. Zeer mooi ingericht, goed over nagedacht.je mag in bepaalde treinen in, interactieve spelletjes.heel mooi en leerrijk. Personeel super vriendelijk.

Beoordeeld op 9 augustus 2019

Met de trein sporen tot Schaarbeek vond onze vierjarige al best spannend. Het treinmuseum bevindt zich deels in de oude stationsgebouwen en start met een ticketje in de oude lokettenzaal en een opdracht ; achterhaal waar de schat zich bevindt door de attracties aandachtig te bezoeken. Maar ook volwassenen raken al snel in de ban van de antieke treinstellen vol historiek. Oa."De Olifant" staat daar in al zijn glorie te pronken. Naast de hal met oude stoomlokomotieven heb je er ook een van rijtuigen ; de derde klas, de postwagen, een Wagon- Lits-rijtuig van de Orient Express anno 1920 (?) en zeker het vermelden waart de koninklijke rijtuigen.
Onze kleuter heeft zich geen moment verveeld en voor ons, grootouders, was deze trip een brokje nostalgie maar ook een interessante geschiedenisles van industrieel erfgoed waar wij fier mogen op zijn. Wij Belgen beschikten als eersten in Europa over een uitgebreid en perfomant treinnetwerk, ook al zal onze kleuter daar niet meteen van wakker liggen...O JA? DE SCHAT WERD GEVONDEN en dat leverde een geschenkje op. Een ideale familie-uitstap in de zomervakantie en de prijs valt echt bijzonder goed mee dank zij het dagtrip combinatieticket. Een aanrader !

Datum van activiteit: juli 2019