Roompot Parks- Ferienpark Hambachtal
Haus Wurzelsepp(Oberhambach)
Zie aanbieding
22 juni 2016 beoordeeld

We wilde er samen met de ouders en de honden er een weekendje op uit en Ferienpark Hambachtal leek ons wel wat. Op foto zagen de huisjes er basis maar wel ok uit en het park leek een mooi centrum gebouw met zwembad te hebben. Jammer genoeg kwam de realiteit niet echt overeen met de foto's. Gelukkig voor Roompot hebben foto's ook geen geur.

We kwamen vrijdagavond toe. Er zaten twee dames aan de receptie en eentje vroeg ons in het Duits naar ons iban nummer. Dit vonden we wel wat vreemd omdat we niet meteen begrepen hoe de vrouw met ons rekeningnummer onze reservatie kon opzoeken. De andere vrouw bleek een Nederlandse te zijn en kon ons vertellen dat dit nodig was om de waarborg te kunnen terug storten. In de plaats dat dan deze mevrouw ons verder hielp, liet ze ons gewoon verder sukkelen met de Duitstalige dame. Niet echt klantvriendelijk dus. Die klantonvriendelijkheid zouden we nog enkele keren ondervinden tijdens ons verblijf zowel bij het personeel aan de receptie als in de bar.

Bij het open trekken van de deur van ons huisje kwam er een verschrikkelijke stank ons tegemoet. Dit was een muffe oude geur. Vakantiehuisjes kunnen een beperkt geurtje hebben en daarom voorzien we geurkaarsen en zo maar deze brachten in dit geval geen soelaas. Het leek wel alsof het huisje al maanden niet meer gelucht was. Dat het een rokershuisje was zal ook niet geholpen hebben. Luchten hielp voor korte tijd maar van zodra de ramen weer even gesloten waren kwam de geur terug.

Het interieur van het huisje trekt ook op niets. We hadden ons door de foto's aan een iets ouder meubilair verwacht in de woonruimte maar jammer genoeg was dit overal het geval. Gaande van de aftandse badkamer tot de tot op de draad versleten keuken. Het huisje leek wel proper maar voelde door de geur en het zeer sterk verouderde meubilair absoluut zo niet aan.

De bedden waren ook beneden alle pijl. De matrassen zijn met metalen veringen en deze voel je zo door de matras heen komen. Goed slapen lukt echt niet op deze marteltuigen. Voeg daar dan nog het lawaai van een zatte bende aan toe en dan wordt de nachtrust tot nul beperkt. Mede daardoor zijn we dan ook een dag eerder naar huis getrokken.

Afhankelijk van het huisje dat je zit mag je bij een zware regenbui je verwachten aan een zwembad op het terras. Dat terras zal er zeker ook versleten en gevaarlijk bij liggen.

We hadden een comfort plus pakket bij geboekt voor opgemaakte bedden en handdoeken en ook koffie en thee. De houdbaarheidsdatum van de koffie was verstreken en aan de thee zat ook een vreemd smaakje. We zijn die dan ook gaan terug doen. De mevrouw aan de receptie ging nog in discussie dat de koffie nog niet slecht was. Pas toen we er op wezen dat dit gewoon niet meer mocht verkocht worden en ze daar mee in de fout gingen kregen we dan toch een vers pak koffie.

Het zwembad was ok maar ook niet meer dan dat. Het was de eerste keer dat we het muntstuk dat we moesten gebruiken voor de lockers nadien gewoon kwijt waren. Je krijgt dit muntstuk dus niet terug zoals in alle andere zwembaden wel het geval is.

We hebben ook gegeten in het park en dit was ok maar opnieuw ook niet meer dan dat. We zijn op andere plaatsen buiten het park vriendelijker bediend geweest.

Dit was voor ons de eerste keer Roompot en ook meteen de laatste keer. Ons zien ze in geen enkel Roompot vakantiepark nog terug.

• Verbleef: juni 2016, reisde met een partner
4 juni 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Oud park , met oude huisjes. Alles was keurig schoon maar zeer zeer gedateerd. Omgeving is prachtig vooral met de hond mooie gebieden om te lopen.
Alles op het park is gelijk aan het huisje. Oud gedateerd maar wel schoon. Geen aanrader als je je daar aan irriteert. Geschikt voor lang weekend of midweek. Ongeschikt wat ons betreft voor langere tijd.
Let op meeste huisjes hebben een stijle opgang. Niet geschikt voor mensen die wat slechter te been zijn.

Verbleef: juni 2016, reisde met een partner
Bedank C. N
17 mei 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Nette huisjes goede service.schoon geleverd. Nederlandsezenders op de tv. Mooie open haard.in de omgeving mooie wandelroutes.
In de omgeving een zomerrodelbaan. Zeer leuk om te doen. Je kan naar de mijnen voor edelstenen. Ook een belevenis wereld voor edelstenen waar je kan zien hoe deze geslepen worden. Je kan ze ook kopen in een winkel.

Verbleef: mei 2016, reisde met familie
13 mei 2016 beoordeeld

"Roompot, een zorgeloze vakantieverblijf". Dat is een belofte dat ten dele wordt waargemaakt in Ferienpark Hambachtal (Roompot in Oberhambach).

Boeking, betaling en bevestiging zijn prima verzorgd, maar de informatie dat we aan de telefoon kregen over het huisje was onjuist. We hadden huisje 123 geboekt van 29 april t/m 9 mei 2016. Je moet vanaf de weg met een trap naar het huisje (daar hadden we geen moeite mee). Op de site werd gemeld dat we een wenteltrap hadden naar het terras. Toen we belden om een idee te krijgen van het soort wenteltrap, werd ons verzekerd dat we zo vanuit de woonkamer het terras op konden lopen (dus geen trap). Foutje! Je hebt wel een wenteltrap bij dit huisje. Jammer dat de medewerkster aan de telefoon dit detail miste.

Huisje 123 heeft een ligbad... maar GEEN DOUCHE! Er is een handdouche, maar daarmee maak je de boel kletsnat. Dus huisjes met ligbad hebben geen douche, dus iedereen in zo'n huisje moet in bad.

Huisje is vies bij aankomst! We halen een onderbroekje onder de bank vandaan, en de achterkant van de TV lag onder een kast. Overal op de benedenverdieping voel je gruis op de vloer.
Stofzuiger zuigt niet... ik heb handmatig de filter moeten schoonkrabben zodat het weer kon zuigen. Hoe is dit bij de voorgaande bewoners gegaan??

Verder was het huisje van de meeste bekende benodigdheden voorzien. We misten een snijplank, en dat probleem werd snel en effectief bij de receptie verholpen.

Je kunt bij Roompot all-inclusive boeken. Wij hebben daar geen gebruik van gemaakt. Wij hebben een paar keer in het buffet restaurant gegeten. De eerste keer waren we 1,5 uur na aanvang binnengelopen... en je kon dat merken aan de beschikbaarheid van de gerechten. We hebben voldoende kunnen eten, maar de keuze was minder. De andere keren zijn we vroeger gaan eten, en we hadden volop keuze... en het was lekker.

Winkeltje: Leuk voor de eerste dag, en als je dagelijks verse afbakbroodjes wilt hebben. Als je eenmaal de supermarkten hebt ontdekt in Birkenfeld, dan is er amper nog reden om naar het winkeltje te gaan.

Bedden: Op de bedden heb je een matras met binnenvering. De matrassen zien er keurig uit. Echter deze matrassen lagen niet lekker. We kregen er echt pijn van in onze rug van de bedden. Wat de bedden betreft waren we na 9 dagen blij dat we vertrokken. We hadden eigen kussens en een dekbed mee.

WAARSCHUWING!! Slaapkamerdeur (boven) opent vlakbij de trap. (Zie foto's) LET DUS OP! Als je 's-nachts slaperig naar de WC gaat, dan ben je niet altijd bedacht dat je direct bij de trap staat. Er is een vergrote risico dat je van de trap valt. We hebben zelf voor onze veiligheid de deur uit de scharnieren getild zodat we niet die gekke (gevaarlijke) draai hoefden te maken.

TV: Alle Nederlandse zenders zijn beschikbaar. Echter, we hadden constant een balk over het beeld waarin werd aangekondigd dat het SD-pakket kwam te vervallen, en je z.s.m. moest overschakelen naar het HD-pakket. Irritant dat het park daar niet sneller actie op heeft genomen.

Internet: Je hebt gratis internet bij de receptie en in delen van het restaurant. Tegen betaling heb je internet bij de huisjes. Ik zeg bewust "bij" de huisjes, want de dekking van het internet is op sommige plekken schandalig slecht! Roompot heeft op een aantal plekken WiFi-zendmasten geplaatst, maar onvoldoende rekening gehouden dat het signaal niet even goed door de muren van de huisjes gaan. In huisje 123 was er nagenoeg GEEN WiFi-signaal. Ik kan me niet voorstellen dat we de enige zijn met slechte internet, gezien de reactie die ik later nog kreeg aan de receptie... In ieder geval moest ik heel dicht bij het raam zitten, en heel soms had ik een signaal aan de keukentafel en in de slaapkamer boven. Het signaal viel regelmatig weg, waardoor je opnieuw moest inloggen.
Nou komt het... Ik stond binnen het uur na aankomst weer bij de receptie om aan te geven dat het internet niet goed werkte. De dame achter de receptie (niet Nederlandstalig) veegde mijn klacht direct van tafel. "Meneer, dat kan niet! Het internet is pas vernieuwd! U doet vast iets verkeerd. Ik kan u uw geld teruggeven, of u kunt het opnieuw proberen en het hier gewoon mee doen." Helemaal geen internet was voor ons geen optie, dus werden we creatief om toch nog enigszins bereikbaar te zijn. Je begint net aan je vakantie, maar er gaat toch wel door je hoofd... je moet flink betalen voor internet, prijzen die ik thuis voor hoge snelheid internet betaal. Als mijn provider thuis me met zo'n ondeskundige verklaring had proberen weg te sturen, dan had ik hem bij wijze van spreken door de telefoon getrokken om het probleem op te lossen... Maar ja, het is vakantie. Nu even niet stressen.
Een week later weer ons verhaal gedaan bij de receptie (een Nederlandstalige stagiaire). Ze heeft ons keurig te woord gestaan. Nee, ze kon ons geen korting geven voor de resterende dagen, want daarvoor moest ze toestemming hebben van een vaste kracht (en die waren er niet op dat moment). Ze kon ons wel uitleggen dat ze nog volop aan het experimenteren zijn met het internet, want dat werkt nog niet zoals het hoort. Dat is nou een eerlijk verhaal. Het verandert niets aan het feit dat je voor een zeer matig internet veel te veel betaalt, maar het is beter dat de reactie van de vaste kracht.

Dus beste Roompot management en medewerkers: EERLIJKHEID duurt het langst! Los de technische problemen op voordat je de hoofdprijs gaat vragen voor een matige / slechte dienst.

Conclusie: De medewerkers zijn niet allemaal even klantgericht. Mogelijk dat zij niet beseffen dat klantvriendelijkheid en servicegerichtheid zorgen dat mensen ook met plezier terugkomen. Huisje heeft z'n beste tijd gehad. We hebben niet het hoogste tarief hoeven betalen (we zaten er begin mei)... maar meer dan dit is het huisje in deze omstandigheden niet waard.

• Verbleef: mei 2016, reisde met een partner
30 maart 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Verouderde bungalows; elektrisch verwarmen en koken; onvriendelijk personeel. Bijna geen Nederlands talig personeel. Bijna alles met auto moeten doen omdat bv naar bakker gaan een wandeling is van een half uur bergop. Voordeel: gratis wifi in de bistro.

Verbleef: maart 2016, reisde met familie