Hoogtepunten uit beoordelingen
Niet het omrijden waard

Heetwater geysirs kennen we wel van IJsland en Yellowstone. Koudwatergeysirs zijn dan ook wat ... meer lezen

3 weken geleden beoordeeld
Chris_RedZy
Rotterdam, Nederland
Koud-water bron die (nu) matig actief is

Beoordeeld op 5 september 2019
AntonO41
Baarle-Nassau, Nederland
Lees alle 67 beoordelingen

Beoordeeld op 5 september 2019

Alhoewel aangeprezen als een grote attractie is de koudwaterbron van Wallenborn niet echt een omweg waard. In het verleden was de spuithoogte - elke ca 35 minuten - tot wel 6 meter hoogte indrukwekkend te noemen; op 22 augustus 2019 kwam er na enig "gerommel/gesis" tot ca 1 meter hoogte water uit bodem geperst om na enkele minuten weer te stoppen. Leuk om eens (even) gezien te hebben en voor die 1,50 euro entree kan men even lekker zonnen op de stenen banken die rondom de bron staan opgesteld

Datum van activiteit: augustus 2019
Beoordeeld op 10 augustus 2019 via mobiele applicatie

Helaas werkt de geiser sinds 8 augustus niet meer. Het borrelt nog wat maar meer ook niet. Volgens de man van de toegang was er op 8 augustus nog activiteit en na wat gerommel was het ineens over.

Datum van activiteit: augustus 2019
Beoordeeld op 15 juni 2019 via mobiele applicatie

Vanaf de straat bekeken. Spoot slechts 1 meter hoog. Borrelde wat tellen na en klaar. In de omgeving ook niet echt iets te doen. Bleek het omrijden zeker niet waard

Datum van activiteit: juni 2019
Beoordeeld op 25 augustus 2018

Deze koud water geiser spuit om de 30 à 35 min zo'n 4 meter hoog. Men kan het van op straat ook zien maar voor de 1,5 € inkom die men vraagt zit je toch op de eerste rij en kan je het langzamerhand opborrellend water tot een climax zien worden.

Datum van activiteit: augustus 2018
Beoordeeld op 10 augustus 2018

We waren hier al eens geweest, jaren geleden en toen had deze 'koudwatergeiser' wel enige indruk op ons gemaakt omdat het water zowat elke 25 minuten zo'n 6-tal meter hoog de lucht inging. Maar nu reikte het water amper 0.5 meter en dat is allesbehalve indrukwekkend. Na deze teleurstelling zien ze ons hier nooit meer terug. Akkoord, het is goedkoop maar het blijft weggegooid geld.

Datum van activiteit: juli 2018