“Indrukwekkend”

Van tevoren boeken
Meer info
US$ 524,99*
Vanaf
Klassieke hoogtepunten uit Griekenland: 4-daagse ...
Geclassificeerd als nr. 1 van 12 dingen om te doen in Epidavros
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
12 juni 2018 beoordeeld

Deze site is wel een mustsee.
Een mooi theater, welke mooi bewaard is.

Ondanks als het warm is zal ik je aanraden om de klim naar boven te maken. Heel bijzonder dat het akoestisch zo mooi gemaakt is dat je helemaal bovenaan ook nog alles goed verstaat. Maar alleen voor het uitzicht al is het de klim wel waard.

15 mei 2018 beoordeeld

Het theater is een must als je Griekenland bezoekt. Het is zeer mooi, in goede staat. Het heeft een mooi uitzicht. Er is ook een museum dat zeker ook een bezoekje waard is.

3 december 2017 beoordeeld

Geen luidsprekers en microfoons nodig op deze plek om de mensen in het midden te horen. Hier kan men nog iets van leren.

25 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Prachtig bewaard gebleven en Ongeschonden monumentaal amfitheater waar eeuwen geleden grote Griekse tragedies werden opgevoerd zonder de
moderne theater mogelijkheden van nu. Je kan dat zelf ontdekken door op de witte middenstip in de arena te gaan staan en te oreren. Je stem zal op alle 12.000 plekken worden gehoord.

Bekijk meer beoordelingen
17 oktober 2017 beoordeeld

Wij zijn fervente Griekenland gangers en hebben echt heel veel gezien. En telkens ontdekken we ook weer nieuwe prachtige plekken.
Onze kinderen hebben samen met ons alle bekende plekken op jonge leeftijd gezien, toch kwam de vraag na jaren om dan weer eens hier, en dan weer daar naar toe te gaan. Ze konden het zich niet meer herinneren. Dus wij er weer op uit naar de welbekende "must have seen" van Griekenland. Afijn dan komen de vriendjes. Begrijpelijk willen zij ook het een en ander zien. Dus weer op pad. Zo viel de keuze dit jaar op o.a. Epidavros.
In een heel grijs verleden waren wij daar geweest. Destijds vond ik het theater heel erg mooi en er was een leuk museum, maar de rest niet zo bar interessant. Veel oude stenen, waarvoor mijn gevoel geen touw aan vast te knopen was. Latere jaren zijn we daar nog eens geweest met familie. Wederom dezelfde gevoelens. Ik had het eigenlijk wel gezien.
Tja en dan willen de kinderen en hun vriendjes naar Epidavros. Het was een uitstekende dag om te gaan. Hoogzomer en bewolkt met regen. Wat wil je nog meer.
Het theater is nog steeds geweldig om te zien, in het museum is inmiddels nog meer te zien dan toen. Waar ik heel erg enthousiast over was, is dat de oude stenen die toen in de velden lagen, een plekje hebben gekregen in nieuwe stenen. Zo knap hoe ze de hele oude stukken verwerken in het nieuwe marmer en dat dan een zuil ontstaat.
Inmiddels heb je, na al die jaren van veel werk, een goed idee van hoe het toen geweest is. Prachtige gerestaureerde zuilen, de sport accommodatie. Ik was echt onder de indruk.
Dus als je iets van Griekenland wil zin en de historie interessant vind is dit een must. Wat ook interessant te weten is, dat in de zomermaanden hier avond theatervoorstellingen worden gehouden.

Reizigers die Theater van Epidaurus bekeken, bekeken ook

In Theater van Epidaurus geweest? Deel je ervaringen!