“Fronttour in de voetsporen van de Amerikaanse soldaten.”
Beoordeling van Frontaal Excursies

Frontaal Excursies
Geclassificeerd als nr. 1 van 1 dingen om te doen in Desselgem
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Beschrijving eigenaar: Met een gedreven gids in het spoor van "de groote oorlog"... Een jarenlange passie voor de Eerste Wereldoorlog, talloze verkenningen ter plaatse en heel veel lees- en opzoekwerk resulteerden in 2013 in dit project. 100 jaar na datum​ neem ik geïnteresseerden mee naar de plaatsen waar dit gruwelijke hoofdstuk uit de wereldgeschiedenis zich​ afspeelde en de littekens nog goed zichtbaar zijn. ​Met uniek, zelf bewerkt fotomateriaal en​ hedendaagse media kunnen we duidelijker dan ooit de volledige situatie overzien : waar liepen de loopgraven en wie bevond zich waar? ​We betreden geen platgetreden paden : musea en voor de hand liggende monumenten laten we bewust links liggen, maar gaan "te velde" voor een uniek overzicht van de feiten... frontaal! gaat bij voorkeur met een kleine groep op pad, dan is er alle ruimte voor vragen, zijsprongen en komt iedereen aan bod. Maar ook voor grotere groepen hebben we uitstekende formules. Voorkennis over het onderwerp is niet vereist.
30 mei 2018 beoordeeld

Een pakkende Fronttour die zo wel in het Nederlands als in het Engels werd gebracht.
Met heel wat informatie en documentatie bij alle bezoeken aan begraafplaatsen.

27 mei 2018 beoordeeld

Een fantastische dag, helemaal op maat gesneden en gebracht door een gids pur-sang. Je voelt gewoon dat dit meer is dan "gidsen" - Gil wil iedereen laten meeleven in zijn passie, en hij slaagt daar wonderwel in. Niks belerend, altijd boeiend en toch heel leerrijk. Geen enkel saai moment, veel leuke weetjes.
Frontaal - een absolute aanrader voor wie meer te weten wil komen over WOI zonder af te sluiten met een hoofd vol zware kost.
We bestonden uit een gezelschap adopters, die elkaar niet of nauwelijks kenden. En we sloten af als een vriendengroep, met de algemene vraag naar meer - sowieso onder de kundige leiding van Gil.

2 mei 2018 beoordeeld

Zeer zeker de moeite waard. Mooie verhalen, en de beleving in het veld. Alles is goed verzorgd en de kleine groepen maken het tot een boeiende leerschool over WO 1.

19 april 2018 beoordeeld

Niet zomaar de highlights dat je doet, maar iedere plaats had zijn verhaal en kon je er een gezicht op plakken. Een gepassioneerde gids die ook oog en oor heeft naar de groep. Dus gewoon een must voor de liefhebber.

Bekijk meer beoordelingen
17 april 2018 beoordeeld

Een memorabele en impressionante terugblik op de Slag van de Somme! Gil gaf ons een boeiende, gedetailleerde maar ook pakkende uitleg over een stuk geschiedenis dat nooit mag vergeten worden!

Reizigers die Frontaal Excursies bekeken, bekeken ook

In Frontaal Excursies geweest? Deel je ervaringen!