“Genieten van natuur en ooievaars”

Streekcentrum Ooievaarsdorp Het Liesvelt
Geclassificeerd als nr. 2 van 2 dingen om te doen in Groot-Ammers
Attractiegegevens
15 september 2018 beoordeeld

Klepperende ooievaars in hoog gebouwde nesten, Dat viel me het eerst op tijdens mijn bezoek aan Het Liesveld. Verder genoot ik van de mooie natuur en goed onderhouden wandelpaden met gras en heggen,

Datum van activiteit: september 2018

3 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Leuke middag met demonstraties van weven, uitleg ridder gevechten. Welk wapen gebruik je ergens voor. Interessant en ook wel luguber.

Datum van activiteit: september 2017
20 april 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Het was guur en koud toen wij hier heen gingen. Niet druk dus. Werden allervriendelijkst ontvangen. Na de koffie zijn we met de plattegrond rond gaan lopen. Voor kinderen tot 12 jaar, en ouder natuurlijk ook, erg leuk educatief. Er waren al verschillende ooievaars druk met broeden. Er is een imkerplaats, een eendekooiker informatie punt, kinderboerderij, klein winkeltje, vogel uitkijkpunt etc.

Datum van activiteit: april 2016
2 september 2015 beoordeeld

Fantastische plek voor jong & oud. Zeker aan te raden voor kinderfeestjes en voor de toeristen die richting Groot-Ammers komen.

Datum van activiteit: mei 2015
Bekijk meer beoordelingen
22 augustus 2015 beoordeeld

In de loop van een aantal jaren heb ik het ooievaarsdorp zien groeien van een leuke tot een bezoekwaardige attractie, ook wanner er toevallig geen ooievaars op de nesten zitten. Een prachtig stukje natuur om doorheen te wandelen, en enthousiaste vrijwilligers bij de werkende molen waar we na een uitgbreide uitleg over de werking en de heropbouw van de molen natuurlijk niet wegkwamen zonder een paar pakjes meel.
We waren dit jaar in mei helaas te vroeg om grote aantallen ooievaars te zien.
Minder enthousiast ben ik over de beelden uit Zimbabwe die door het gebied tentoon gesteld staan, niet mijn smaak vrees ik. Maar er zijn gelukkig genoeg andere dingen te zien.

Datum van activiteit: mei 2015

Reizigers die Streekcentrum Ooievaarsdorp Het Liesvelt bekeken, bekeken ook

Schoonhoven, Zuid-Holland

In Streekcentrum Ooievaarsdorp Het Liesvelt geweest? Deel je ervaringen!