Neptune Pwani Beach Resort & Spa
Silver Sands Beach Hotel(Pwani Mchangani)
Zie aanbieding
Waikiki Zanzibar Resort(Pwani Mchangani)
  • Inclusief ontbijt
Coral Reef Beach Resort(Pwani Mchangani)
Agoda.com
  • Gratis parkeren
Waridi Beach Resort & Spa(Pwani Mchangani)
  • Zwembad
Moonshine Villa(Pwani Mchangani)
  • Restaurant
  • Gratis internet
The Dhow Club, Zanzibar(Pwani Mchangani)
Pwani Villa(Pwani Mchangani)
Priceline
  • Inclusief ontbijt
Sokoni Villa & Restaurant(Pwani Mchangani)
Agoda.com
4 september 2012 beoordeeld

Prachtig aangelegd resort met perfecte samenhang van locatie, architectuur, botanische invulling en service. De plek op het eiland zelf is al prachtig, maar het resort is er in geslaagd daar nog een schepje bovenop te doen. De service is fantastisch en gemeend. Onze enige zorg vooraf was hoe het eten en drinken zou bevallen. Een belangrijke factor voor een verblijf van 2 weken. Deze zorg bleek ongefundeerd. Het eten was goed, vers, divers en met aandacht voor verschillende keukens. Vooral Europese en Indiaase invloeden met veel vis en smaak. De cocktail kaarten in de twee bars waren zeer uitgebreid (ca. 15 varianten) en gebalanceerd (van zoet en fruitig tot meer 'hartig' zoals bloody mary of een whiskey sour) en ter plekke met zorg gemaakt. Voor overdag ook zeer goeie koffie varianten gemaakt met een goed professioneel espresso apparaat. Ik raad het van harte aan. Ik ben meerdere malen op Zanzibar geweest de afgelopen 10 jaar en dit was by far het beste resort

Kamertip: Ondanks dat de kamers die verder en hoger gelegen zijn, verder van het strand liggen, hebben ze een mooier uitzicht op zee
  • Verbleef: juli 2012, reisde met een partner
9 augustus 2012 beoordeeld

Juist terug van 2 weekjes Zanzibar in dit redelijk groot, maar goed verzorgd resort.
Sommige zichten zijn adembenemend!
Onze kamer lag helemaal links bovenaan, wat betekende dat we veel trappen moesten lopen.
Spijtig genoeg was het zicht vanop ons terras niet zo denderend en konden we maar een glimp van de zee zien.
De kamer op zich was groot genoeg en netjes. Kastruimte iets te weinig!
Safe,TV, minibar en mogelijkheid tot koffie of thee zetten aanwezig.
Zeer goed verzorgde aanplantingen met grote variatie aan struiken, bomen en bloemen!
Alles heel groen en tuinmannen van 7u 's morgens aan het werk!
Het personeel was supervriendelijk - in de bars, in het restaurant, de mensen die in de tuin werkten, --- kortom iedereen !
De maaltijden in buffetvorm waren verzorgd en afwisselend met ruim genoeg keuzemogelijkheden.
Spijtig genoeg geen vers fruitsap bij het ontbijt...
De drankjes (cocktails), biertjes en de wijn van het huis (rood en wit) hebben ons wel kunnen bekoren!
De beachboys en leurders op het strand gaven ons geen aangenaam gevoel.
De kinderen uit het nabije dorpje kwamen tijdens een strandwandeling letterlijk en figuurlijk in je broekzakken voelen wat er in zat en vroegen steeds om geld.
De Safari Blue is een leuke uitstap en zeker de moeite waard!
Ook een bezoek aan Stone Town gecombineerd met een Spice Tour vielen erg in de smaak.
Animatie 's avonds was gevarieerd, maar niet altijd even interessant : Massai-optreden, buikdanseresjes, acrobaten, Afrikaanse dans, lokale jazzy-band & de "Michael Jackson-act.
Volgens ons waren sommige acts tijdens de 2de week beter dan in de eerste week.
Al bij al : een erg mooie locatie, heel mooie tuinen, erg vriendelijk personeel en lekker eten!
5 sterren en een half ??? Voor Africa misschien...

Kamertip: indien kamer 112 - vraag een andere kamer!
  • Verbleef: augustus 2012, reisde met een partner
23 augustus 2011 beoordeeld

Wij zijn twee weken in Neptune Pwani Beach Resort geweest en beleefde een geweldige tijd! Het hotel ligt vlak aan het parelwitte zandstrand met helder blauwe zee... Dat staat alvast garant voor enkele paradijselijke zichten...
Op het strand zijn wel beachboys aanwezig, zij spreken je af en toe aan om o.a. excursies te verkopen, maar als je toont dat je niet geïnteresseerd bent, laten ze je gauw met rust. De strandstoelen van het hotel staan op een afgescheiden gedeelte, waardoor de beachboys je daar toch niet kunnen lastig vallen. Wij namen de aanwezigheid van de beachboys er graag bij... het heeft zijn charmes.

Het hotelpersoneel is uiterst vriendelijk en behulpzaam, en doet alles steeds met de glimlach! De kamers zijn zeer proper en er wordt regelmatig met insecticide gespoten tegen de muggen. Af en toe kom je in de kamer een salamander tegen, maar zoiets is onvermijdelijk... Je zit immers in Afrika!
Wij hadden een kamer in het hogere gedeelte, waardoor we telkens verschillende trappen moesten doen. In het begin misschien wat vervelend, maar wel goed voor de conditie...

Ook het ontbijt, lunch en diner waren tip top in orde. Geen overvloedige keuze, maar meer dan voldoende! 's Ochtends worden verse pannenkoeken, wafels en eieren gemaakt. s' Middags en 's avonds wordt er verse pasta gemaakt en is er een grill. De buffetten waren steeds verzorgd en zeer afwisselend, hoewel het na twee weken misschien wat begon te vervelen, maar ik denk dat je dat in alle hotels wel hebt. Voor wat afwisseling kan je terecht in de pizzeria of in de snackbar tijdens de middag.
Opmerkelijk: de obers zijn fantastisch vriendelijk en staan steeds voor je paraat! Ze vragen telkens of je nog een drankje wilt (all-inclusive formule!), ruimen snel de borden af en slaan af en toe een praatje met jou. Is er iemand jarig, dan komen ze allemaal al zingend de jarige verrassen!

's Avonds is er meestal wat animatie, ofwel een optreden van een liveband, ofwel een acrobatenshow of masai-optreden. Het wisselt wat af. Meestal is het wel vrij vroeg afgelopen (zo tussen 22u30 en 23u) en buiten het hotel valt er weinig te beleven, maar dat stoorde ons allerminst aangezien we met een van de heerlijke cocktails bleven nagenieten in de bar!

Mocht je in dit hotel twee weken verblijven, boek dan zeker een of meerdere uitstappen. Aangezien er buiten het hotel weinig te beleven valt, is het dus leuk om af en toe een excursie te doen!

Verder niets op aan te merken. Tophotel met uitzonderlijke service, een aanrader!

Kamertip: Vraag een kamer op het lagere gedeelte, anders moet je telkens verschillende trappen op
  • Verbleef: augustus 2011, reisde met een partner
5 juli 2011 beoordeeld

Wij hebben een fantastische vakantie op Zanzibar gehad! Het is een prachtig eiland met een rijke geschiedenis. Er is veel te verkennen op het gebied van natuurschoon (land en zee), culturele invloeden, geschiedenis en huidige leefwijze. De locale bevolking is gastvrij en vriendelijk. Het hotel is echt een paradijs. Alles goed verzorgd en samen met het aangrenzende strand een waar paradijs. Er is veel aandacht besteed aan sfeer. Het was echt helemaal genieten!

Kamertip: kamers zeezijde lager deel
  • Verbleef: juni 2011, reisde met een partner
21 april 2011 beoordeeld

Pwani heeft ons van begin tot einde gecharmeerd. We hadden hier de tijd van ons leven en daarom zal Zanzibar voor eeuwig een plaatsje in ons hart krijgen. Het hotel was schitterend en de service uitstekend. Voor een honeymoon ideaal: kamer was versierd, wijn en fruit, een mooi etentje in het uitstekende restaurant,... Kortom: Perfect!

Als toerist lig je hoger dan het strand waardoor de beach boys niet bij je ligstoel kunnen komen. Dit is wel aangenaam omdat je dan toch je rust hebt. Maar toch raden we aan om met deze mensen eens te praten. We hebben hier kennis gemaakt met enkele Masai waar we tot op heden nog steeds contact mee hebben. s' avonds is er in het hotel niet veel te beleven dus gingen we nog op het strand en kwamen we bij hen terecht. Ze bouwden meteen een vuurtje op het strand en hier hebben we een hele avond zitten babbelen onder de sterren. Zalig!! De dag erna hebben we meer als een uur met het gedanst. Een unieke ervaring! Je doet hen een enorm plezier met gewoon het water en frisdrank van je kamer aan hen te geven. De dankbaarheid is enorm groot!

Voor ons was dit de reis van ons leven en volgend jaar gaan we terug om onze Keniaanse vrienden terug te zien! Een aanrader voor iedereen!! (alhoewel mindere aanrader voor kinderen)

• Verbleef: mei 2010, reisde met een partner