Neptune Pwani Beach Resort & Spa
Waridi Beach Resort & Spa(Pwani Mchangani)
  • Zwembad
Silver Sands Beach Hotel(Pwani Mchangani)
Zie aanbieding
Surfescape Village - Zanzibar(Pwani Mchangani)(Heel veel waar voor je geld!)
  • Gratis parkeren
Coral Reef Beach Resort(Pwani Mchangani)
  • Inclusief ontbijt
Waikiki Zanzibar Resort(Pwani Mchangani)
  • Inclusief ontbijt
The Dhow Club, Zanzibar(Pwani Mchangani)
  • Gratis parkeren
Sofia Sea View(Pwani Mchangani)
Villa Dida(Pwani Mchangani)
Agoda.com
Moonshine Villa(Pwani Mchangani)
TripAdvisor
  • Restaurant
  • Gratis internet
23 augustus 2011 beoordeeld

Wij zijn twee weken in Neptune Pwani Beach Resort geweest en beleefde een geweldige tijd! Het hotel ligt vlak aan het parelwitte zandstrand met helder blauwe zee... Dat staat alvast garant voor enkele paradijselijke zichten...
Op het strand zijn wel beachboys aanwezig, zij spreken je af en toe aan om o.a. excursies te verkopen, maar als je toont dat je niet geïnteresseerd bent, laten ze je gauw met rust. De strandstoelen van het hotel staan op een afgescheiden gedeelte, waardoor de beachboys je daar toch niet kunnen lastig vallen. Wij namen de aanwezigheid van de beachboys er graag bij... het heeft zijn charmes.

Het hotelpersoneel is uiterst vriendelijk en behulpzaam, en doet alles steeds met de glimlach! De kamers zijn zeer proper en er wordt regelmatig met insecticide gespoten tegen de muggen. Af en toe kom je in de kamer een salamander tegen, maar zoiets is onvermijdelijk... Je zit immers in Afrika!
Wij hadden een kamer in het hogere gedeelte, waardoor we telkens verschillende trappen moesten doen. In het begin misschien wat vervelend, maar wel goed voor de conditie...

Ook het ontbijt, lunch en diner waren tip top in orde. Geen overvloedige keuze, maar meer dan voldoende! 's Ochtends worden verse pannenkoeken, wafels en eieren gemaakt. s' Middags en 's avonds wordt er verse pasta gemaakt en is er een grill. De buffetten waren steeds verzorgd en zeer afwisselend, hoewel het na twee weken misschien wat begon te vervelen, maar ik denk dat je dat in alle hotels wel hebt. Voor wat afwisseling kan je terecht in de pizzeria of in de snackbar tijdens de middag.
Opmerkelijk: de obers zijn fantastisch vriendelijk en staan steeds voor je paraat! Ze vragen telkens of je nog een drankje wilt (all-inclusive formule!), ruimen snel de borden af en slaan af en toe een praatje met jou. Is er iemand jarig, dan komen ze allemaal al zingend de jarige verrassen!

's Avonds is er meestal wat animatie, ofwel een optreden van een liveband, ofwel een acrobatenshow of masai-optreden. Het wisselt wat af. Meestal is het wel vrij vroeg afgelopen (zo tussen 22u30 en 23u) en buiten het hotel valt er weinig te beleven, maar dat stoorde ons allerminst aangezien we met een van de heerlijke cocktails bleven nagenieten in de bar!

Mocht je in dit hotel twee weken verblijven, boek dan zeker een of meerdere uitstappen. Aangezien er buiten het hotel weinig te beleven valt, is het dus leuk om af en toe een excursie te doen!

Verder niets op aan te merken. Tophotel met uitzonderlijke service, een aanrader!

Kamertip: Vraag een kamer op het lagere gedeelte, anders moet je telkens verschillende trappen op
  • Verbleef: augustus 2011, reisde met een partner
5 juli 2011 beoordeeld

Wij hebben een fantastische vakantie op Zanzibar gehad! Het is een prachtig eiland met een rijke geschiedenis. Er is veel te verkennen op het gebied van natuurschoon (land en zee), culturele invloeden, geschiedenis en huidige leefwijze. De locale bevolking is gastvrij en vriendelijk. Het hotel is echt een paradijs. Alles goed verzorgd en samen met het aangrenzende strand een waar paradijs. Er is veel aandacht besteed aan sfeer. Het was echt helemaal genieten!

Kamertip: kamers zeezijde lager deel
  • Verbleef: juni 2011, reisde met een partner
21 april 2011 beoordeeld

Pwani heeft ons van begin tot einde gecharmeerd. We hadden hier de tijd van ons leven en daarom zal Zanzibar voor eeuwig een plaatsje in ons hart krijgen. Het hotel was schitterend en de service uitstekend. Voor een honeymoon ideaal: kamer was versierd, wijn en fruit, een mooi etentje in het uitstekende restaurant,... Kortom: Perfect!

Als toerist lig je hoger dan het strand waardoor de beach boys niet bij je ligstoel kunnen komen. Dit is wel aangenaam omdat je dan toch je rust hebt. Maar toch raden we aan om met deze mensen eens te praten. We hebben hier kennis gemaakt met enkele Masai waar we tot op heden nog steeds contact mee hebben. s' avonds is er in het hotel niet veel te beleven dus gingen we nog op het strand en kwamen we bij hen terecht. Ze bouwden meteen een vuurtje op het strand en hier hebben we een hele avond zitten babbelen onder de sterren. Zalig!! De dag erna hebben we meer als een uur met het gedanst. Een unieke ervaring! Je doet hen een enorm plezier met gewoon het water en frisdrank van je kamer aan hen te geven. De dankbaarheid is enorm groot!

Voor ons was dit de reis van ons leven en volgend jaar gaan we terug om onze Keniaanse vrienden terug te zien! Een aanrader voor iedereen!! (alhoewel mindere aanrader voor kinderen)

• Verbleef: mei 2010, reisde met een partner
19 maart 2010 beoordeeld

In dit resort wordt je behandeld als royalty. De keuken is verfijnd, overvloedig aanbod en één van de beste die we al tegengekomen zijn. De kamer en badkamer zijn super ruim en zeer mooi en praktisch. Ook de spa is een bezoekje waard. Het strand op het domein is zodanig beplant dat je haast niet merkt dat er andere gasten zijn. (begin maart was het er ook heel rustig maar zeer zeer heet! Op het strand hebben we uitstapjes geregeld met Alex en Jonathan. Eerlijk en niet duur. De mensen op het strand proberen allemaal iets te verdienen maar, een eerlijk gesprek vinden ze ook wel fijn. Ook Sofia en Shany zijn lieve dames die pareo's, hennatatoes ed verkopen. Geef hen ook wat kleding en de kinderen snoep en speelgoed, je krijgt zoveel vriendschap van hen in de plaats. af en toe een dollar wordt ook zeer geapprecieerd. Top hotel!!!

• Verbleef: maart 2010, reisde met een partner
9 maart 2010 beoordeeld

Een uitstekend 5* hotel op een prachtige locatie . Gelegen in een zeer rustige zone .
pro's : -uitstekende keuken geleid door een oostenrijkse chef. - bijna geen animatie , dus een rustvakantie. -ideale temperatuur. -uiterst vriendelijk personeel. -Alles zeer goed verzorgd. -prachtige tuinen. - Ligstoelen en zetels in overvloed. - Alle snacks worden a la minute gemaakt de ganse dag. Contra's : Die moet ik echt zoeken....- Iets te weinig animatie s'avonds. - Je kan niet te voet buiten het hotel iets gaan doen .
Alles gaat er zeer rustig aan (pole pole ) maar je went er wel snel aan. Met een fooi (tip) verrichtten ze wonderen. Zeer mooie excursies te doen , maar je moet ze wel bij de beach boys boeken = 50% goedkoper dan je touroperator. Ga naar EDDY MURHY of OMAR SHARIF op het strand .Hij verzorgd alles perfect en is 100% betrouwbaar.
Al bij al een super vakantie , hier gaan we zeker nog eens terug.

• Verbleef: maart 2010, reisde met een partner