Yolanda
Nederland

Goed hotel prachtig gelegen

Beoordeling van Alte Hotel
4,0 van 5 bollen10 sep 2017 beoordeeldvia mobiele applicatie
Goed hotel schoon lekker zwembad en mooie tuin prachtig uitzicht vriendelijk personeel en eenvoudig ontbijt .
Waren op doorreis met de fiets hoog gelegen midden in de natuur lunchen en diner is er ook prima
Datum van verblijf: september 2017
Reistype: Bezocht met vrienden
Is er een probleem met deze beoordeling?
  • ZenHotels.com
  • Vio.com
  • Agoda.com
3.5 km van Alte Hotel
Gratis parkeren
Roof top sunsets... the best village in Portugal
Word beloond met One Key
16.1 km van Alte Hotel
Zwembad
Meer hotels in Alte bekijken
Beoordeeld op 13 april 2017 via mobiele applicatie

Na een lange wandeling over de via Algarviana kwamen we bij dit hotel uit. Goede kamer met een groot bed en verder alles schoon en netjes. Voordeel is ook dat het hotel een goed restaurant heeft en omdat het prachtig weer was aten we op het terras. Prima bediening en verder alles naar wens. Zeker een aanrader dit hotel, en deze streek!

Datum van verblijf: april 2017
Beoordeeld op 17 augustus 2016 via mobiele applicatie

Lekker centraal gelegen hebben we hier de lunch genuttigd (kip van de bbq - frietjes en n salade) eenvoudig en goed! Daarna even lekker opgefrist aan het zwembad en vervolgens onze Tour voortgezet (zebra safari's) kortom - goed eenvoudig met een mooi uitzicht over de heuvels

Datum van verblijf: augustus 2016
Beoordeeld op 10 mei 2016

Een onverwacht goed hotel. Een kleine kilometer buiten Alte gelegen op een panoramisch punt. Het personeel is heel behulpzaam en de kamers zijn aangenaam ingericht met goede bedden. Zoals vaker zie je in de badkamer dat het geheel al enkel decennia oud is. Op de haardroger na functioneerde alles naar behoren. Enkele kamers (110, 112 en 114) hebben een terras grenzend aan het zwembad. Heel aangenaam in het voorseizoen; misschien minder prettig in de drukke zomer... De kamer was naar de gang toe nogal ghorig, maar iedereen was erg rustig.
Het ontbijt valt wat tegen. De eerste dag deed het koffieapparaat het niet, het roerei was niet aangevuld, er was geen zwarte thee en personeel heb ik maar heel even gezien. De tweede dag was het beter. Gezien de prijs valt er echter niet veel te klagen.
Kortom: een prettig hotel met bovendien een prima resraurant.

Kamertip: Hangt van het seizoen af. Zie boven. In de zomer zou ik een kamer aan de achterkant prefereren.
Datum van verblijf: mei 2016
Beoordeeld op 8 november 2014

Bij toeval ontdekten wij dit hotel/restaurant. Hebben het gewaagd om er te lunchen, hebben er een heerlijke kip piri piri gegeten,sla en frietjes. Prijs/kwaliteit perfect in orde. Helemaal weg van de dtrukte. De bediening is zeer vriendelijk.

Datum van verblijf: november 2014
Beoordeeld op 26 april 2014

Hotel ligt even buiten sfeervol dorp Alte. Mooie wandeltochten in de omgeving te maken. Wij liepen de Via Algarviana, die achter het hotel langs loopt. Over de brede paden is ook goed te mountainbiken.
Het hotel heeft ruime kamers, alles heel schoon.Onze kamer met privéterras lag aan de achterkant met uitzicht op tuin en tennisveld. Aan de voorkant van het hotel vanaf groot terras uitzicht tot aan de kust. In het hotel zijn verschillende zitjes, altijd handig bij slecht weer. We zagen ook een ruimte met speciale bridgetafeltjes, en buiten is er een groot zwembad.
Het eten is ronduit goed. Voor pensiongasten is het 3-gangen menu (oh, die toetjes!!!), zeer aan te bevelen! En inderdaad, zoals eerder gezegd, dit alles voor een bescheiden prijs.
Lekkere kopjes koffie te verkrijgen bij de bar! De aardige medewerkers spreken Engels, Duits en/of Frans.
Vanuit het dorp Alte gaan er bussen naar grotere plaatsen.

Datum van verblijf: april 2014