Vandaag geopend: 10:00 - 17:00
Hoogtepunten uit beoordelingen
Mooie tuin

Mooi aangelegde tuin met veel verschillende planten. Zelf op een hete dag (bij ons) kun je hier ... meer lezen

Beoordeeld op 19 juli 2019

Leeuwarden, Nederland
via mobiele applicatie
Lees alle 28 beoordelingen

Beoordeeld op 19 juli 2019 via mobiele applicatie

Mooi aangelegde tuin met veel verschillende planten.
Zelf op een hete dag (bij ons) kun je hier lekker rondwandelen en altijd wel een bankje in de schaduw vinden om even af te koelen en te genieten van de planten en alle bijen en hommels op de planten.
Ook de sortering planten voor de verkoop is erg interessant.

Datum van activiteit: juli 2019
Beoordeeld op 8 september 2018 via mobiele applicatie

Grote botanische tuin met veel variatie. We vonden het leuk dat veel planten op thema zijn geordend. De tuin is mooi aangelegd.
Wanneer je zelf niet heel veel van planten weet, is een rondleiding met een gids een aanrader. Dan hoor en zie je veel meer.
Goede parkeergelegenheid op vijf minuten en het terrein is rolstoeltoegankelijk.

Datum van activiteit: september 2018
Karin0512, General Manager van De Kruidhof Hortus van Friesland, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 4 december 2018

Hartelijk dank voor je mooie beoordelingen Tiemen! Graag tot ziens.

Beoordeeld op 30 augustus 2018

Op voorverkenning voor een groepsexcursie de Kruidhof bezocht. Aan de receptie werden we vriendelijk ontvangen en werd alles duidelijk uitgelegd. Lopend door de tuin viel op hoezeer deze tuin te lijden heeft gehad van de droogte. Zo slecht onderhouden troffen we geen enkele tuin aan. En als het dan ook nog commercieel is, mag je toch verwachten dat er alles aan gedaan wordt de tuin tip top in orde te hebben. Deze tuin wordt tijdens de groepsexcursie niet bezocht!

Datum van activiteit: augustus 2018
Karin0512, General Manager van De Kruidhof Hortus van Friesland, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 2 september 2018

Beste Marieke,

Wat jammer dat het bezoek is tegengevallen. We hebben inderdaad erg veel last van de droogte gehad en de planten bewust geen water gegeven. Wij krijgen van onze gasten juist altijd veel complimenten over de staat van onderhoud, maar deze droogte maakt het ontzettend lastig om de tuin in goede staat te houden. We werken met een groot team van enthousiaste en gepassioneerde vrijwilligers en doen er alles aan om het onze gasten naar de zin te maken. Wij zijn overigens geen commerciële tuin, maar in eigendom van de overheid. We hopen dat u in de toekomst nog eens langskomt, zodat we uw eerste indruk kunnen overtreffen. Met groene groet!

Beoordeeld op 7 augustus 2018 via mobiele applicatie

Wat een feest als je een passie hebt voor geneeskrachtige kruiden. Nog niet zo'n uitgebreide kruidentuin gezien. Ook de verfplanten border, vlindertuin, landbouwgewassen, fruit en rozentuin waren prachtig. Groot assortiment in de winkel, goed, gezond en lekker eten in het theehuis. En mijn kinderen vonden de waterspeeltuin fantastisch.

Datum van activiteit: augustus 2018

Hartelijk dank voor de leuke beoordeling en heel graag tot een volgende keer!

Beoordeeld op 4 augustus 2018

De Kruidhof in Friesland, waarbij ook het IJstijdenmuseum is gevestigd biedt een groot aantal thematuinen, waarin niet alleen aan kruiden aandacht wordt besteed. Daarnaast is er een uitgebreide afdeling waar je de planten die in de tuinen te bewonderen zijn, ook te koop zijn. Verder is er nog een leuke winkel en fijn terras. Zeker de moeite waard voor tuinliefhebbers.

Datum van activiteit: augustus 2018

Hartelijk dank voor je mooie beoordeling Lisette! Heel graag tot een volgende keer.