“Super lekker maar wel geschrokken van de rekening”

Trattoria Del Forno Da Italo E Alessandra
Reserveren met
Trattoria Del Forno Da Italo E Alessandra is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 4 van 36 Restaurants in Monte San Savino
Keukens: Barbecue, Italiaans, Steakhouse, Hedendaags
Dineropties: Na sluitingstijd, Buiten zitten, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Buiten zitten, Reserveringen
17 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Omdat we zin hadden in een lekker stukje vlees waren we hier naartoe gereden. Het restaurant ligt in een oud stadsgedeelte binnen een stadsmuur dus je parkeert best net buiten deze muur, want de straatjes zijn super smal.
Toen we aankwamen begon het net te regenen waardoor we niet op het terras konden zitten.
We kregen bij het binnenkomen een schuimwijntje aangeboden.
We starten met een anti pasti maar deze was niets speciaals. Daarna hadden we de steak fiorentina gevraagd voor 2 personen begeleid van een salade mixed en gebakken aardappels. De aardappels en de salade werden vrij snel gebracht maar daarna dienden we nog 45 min op het vlees te wachten. Het vlees was een T-bone van 2,7kg(!!!!!!!) het was fantastisch gebakken en het vlees zelf was boter zacht. Maar natuurlijk zo’n lap was veeeel te groot voor 2 personen.
Toen we gedaan hadden was slechts de helft van het vlees opgegeten. We hadden zoveel gegeten dat er echt geen plaats meer was voor dessert.
Toen we de rekening kregen bleek dat het vlees alleen 129€ was. Hier zijn we toch een beetje van geschrokken.

Dus al bij al een aanrader maar goed af te spreken hoe groot je stuk vlees mag zijn ( en de prijs per kg)

Datum van bezoek: augustus 2018

27 september 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Als je een lekker stuk vlees wilt gaan eten dan is dit restaurant een aanrader, vlees wordt bereid op houtvuur!
De bediening is zeer vriendelijk en behulpzaam, spreken Engels en samen kom je prima uit je woorden.
Als topper kan je een stuk vlees kiezen waar je met meerdere personen van kan eten, gewicht varieert per stuk wat je kan kiezen. Verder ook gerechten die aansluiten bij wat je van een Italiaans restaurant mag verwachten waar je vlees eet.

Datum van bezoek: september 2017
30 mei 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

We hadden wat te vieren en trek in een reuze Fiorentina. Dan ben je hier aan het juiste adres! Begonnen met anitipasta, een primo en daarna ruim 1,5 kg fiorentina. Vriendelijke bediening, mooie porties, lekker buiten op het terras, heerlijk wijntje erbij en kopje koffie met de fles limoncello, Vin santo en een droplikeur naar believen te proeven met complimenten van de zaak.
Toch schrokken wij van de rekening....

Datum van bezoek: mei 2017
23 augustus 2016 beoordeeld

Het restaurant is vooral gespecialiseerd in vlees, dat wordt bereidt in een soort open haard, wat het restaurant erg warm maakt. (Hoewel we hadden gereserveerd was er helaas geen plaats meer op het terras). De serveersters waren een beetje gestresst, maar de chef - die het erg warm had en flink aan het zweten was - zei ons heel hartelijk gedag toen we vertrokken. Wat ook leuk is aan dit restaurant is dat je bij de rekening een fles limoncello en nog een andere likeur op tafel krijgt, waarvan je jezelf mag bedienen.

Datum van bezoek: augustus 2016
17 juli 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer leuke en lekkere Italiaanse ervaring. Prosecco bij aankomst, heerlijke gerechten en grappa's en limoncello bij de koffie.
Zelfs onze Jack Russel kreeg bij het binnenkomen niet alleen een bakje met water, maar ook een bakje met korrels!!! Van gastvrijheid gesproken en dan moest de avond nog beginnen. De chef was een echte entertainer die ons een grandioze avond bezorgde met zijn bisteca's. De zaak zat afgeladen vol met italianen dus reserveren is noodzakelijk !!

Datum van bezoek: juli 2016

Reizigers die Trattoria Del Forno Da Italo E Alessandra bekeken, bekeken ook

Monte San Savino, Province of Arezzo

In Trattoria Del Forno Da Italo E Alessandra geweest? Deel je ervaringen!