“Lekker en vriendelijk”
Beoordeling van L'essentiel

L'essentiel
Geclassificeerd als nr. 1 van 1 Restaurants in Ploegsteert
30 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Ik koos de suggestie en vond het heerlijk, mooi gepresenteerd en fijn. De bediening was heel vriendelijk. Ook aangenaam interieur.

7 mei 2018 beoordeeld

Tegenvallen doet het zeker niet, maar om te zeggen dat het subliem is, is dan weer teveel eer. De ontvangst is zeer hartelijk, ook in het Nederlands.

De vrij beperkte kaart bevat heel wat gerechten die je zowat overal terugvindt. Ik nam de snoekbaars (wat niet zo “doordeweeks” is) en deze was perfect klaargemaakt. De tafelgenoten kozen voor een steak van 300 gr, van zeer goede kwaliteit, door een mens in goede doen nauwelijks te verwerken. De handgesneden frites hebben nog wat bijsturing nodig.

Het interieur is pauvre aangedaan. Een schilderij bijvoorbeeld aan de beschilderde muren zou het direct veel aangenamer maken.

Een nadeel is dat men niet elektronisch kan betalen. Hopelijk zal dit binnenkort veranderen, want wie loopt nu nog rond met veel geld op zak.

Het bezoek heeft ons zeker geen hoera gevoel gegegeven. Maar ook niet echt ontgoocheld. Ik denk dat het etablissement nog heel wat potentieel heeft en de komende maanden na wat bijsturing tot volle bloei zal komen.

27 februari 2018 beoordeeld

Een ideaal restaurant als je de streek van de Westhoek bent en je even tijd wil nemen om echt te genieten van heerlijke producten klaargemaakt door patron David. Zijn vrouw Els zorgt voor een vriendelijke bediening zodat de maaltijd een moment wordt van heerlijk genieten.

Verse producten op meesterlijke wijze en smaakvol klaargemaakt. Een voldoende keuze wijnen om deze maaltijd te vergezellen.

Niet het goedkoopste restaurant van de streek maar zeker één van de betere.

18 juni 2018 beoordeeld

3 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Reizigers die L'essentiel bekeken, bekeken ook

Comines-Warneton, Hainaut Province
Le Bizet, Hainaut Province

Saint-Andre-lez-Lille, Nord
Comines-Warneton, Hainaut Province

Le Bizet, Hainaut Province

In L'essentiel geweest? Deel je ervaringen!