Beoordeeld op 27 april 2016

Vanaf Coron word je met een bootje (van het resort) naar het prive-eiland gebracht waar Discovery Island zich bevindt. Het resort is ruim aangelegd, maar wel aan renovatie toe. Hier is men, wat het restaurant betreft, ook wel mee bezig. Voor de toekomst is er ook een zwembad gepland, maar dat kan nog wel even duren. Door tips vanuit diverse forums hebben we kamer 8 geboekt, waar je een fraai uitzicht hebt op de baai. Het bed is een drama, je rolt helemaal naar elkaar toe. Om de beurt hebben we het 3e bed gebruikt dat zich ook in de kamer bevond. Eten en drinken kun je er prima en is ook goed betaalbaar. Ook het ontbijt is goed. Tegen betaling brengt de huisboot je naar Coron. Je kunt er ook trips boeken en gaat dan met een priveboot naar de attracties naar keuze. Absoluut een aanrader! Een wandeling rondom kost je een klein uur. Wel jammer dat alle troep in zee vanuit Coron aan de achterkant van het eiland wordt opgehoopt. Veel plastic, koelkasten, tv's, alles wat drijft en weggegooid is. Het resort richt zich veel op duikers. Wij als snorkelaars hebben ons ook uitstekend vermaakt tijdens de trips. De riffen rondom Coron zijn werkelijk fantastisch! De wifi was prima!
Men doet erg z'n best het naar je zin te maken.

Kamertip: Als je slecht ter been bent, kies dan een lage kamer. De hoger gelegen kamers zijn een flinke wandeling omhoog.
Datum van verblijf: maart 2016
Beoordeeld op 3 februari 2016

Geen warme douche, heel veel muggen, alles duurt heel lang (om uit te checken moesten we een half uur wachten voor er iemand van de receptie was). Het personeel geeft geen goed advies, alleen voor zichzelf. Zo hebben ze ons geadviseerd om met een prive boot naar een strand te gaan wat geweldig zou moeten zijn. Hier is werkelijk niets bijzonders aan, het grote voordeel voor de boot is echter dat dit strand om de hoek was en het strand waar we eigenlijk naartoe wilden veel verder weg was (scheelt veel benzine). Al met al geen goede ervaring.

Datum van verblijf: februari 2016
Beoordeeld op 28 december 2013

Discovery Island is zeer basic, maar dat stoort absoluut niet. Het personeel is zeer vriendelijk en helpt je graag. Ook het eten dat geserveerd wordt is zeer lekker. Het enige nadeel is dat de tours georganiseerd door het hotel redelijk prijselijk zijn. Voor de rest, niets op aan te merken. Een supermooie locatie.

Datum van verblijf: juli 2013
Beoordeeld op 12 september 2013

Locatie is paradijselijk. Kamers zijn basic maar oké. Eten is superlekker. Reza doet er alles aan om iedereen zich thuis te laten voelen. Het resort biedt verschillende formules Island Hopping aan en elke trip is de moeite waard. Goede begeleiding op de boten. Een aanrader !

Datum van verblijf: juli 2013
Beoordeeld op 20 mei 2013 via mobiele applicatie

Prima resort gevestigd op een eilandje slechts 5 minuten varen vanaf Coron stad. Kamers zijn eenvoudig maar schoon. Geen warm water op de kamers. Goed te weten maar ik mis het niet als het standaard 30 graden is. Engels/Fillippijns management. Eten is voldoende en als je eens wat anders wil laat je naar La Sirenetta varen. Duikschool op het resort gevestigd.

Datum van verblijf: maart 2013