21 mei 2018 beoordeeld

Silonque Bush Estate is een plek die je bijblijft het biedt de natuurliefhebber een echte bush ervaring. Ruim opgezet en de huizen voorzien van alle luxe. Op de veranda kan je genieten van de rust en een echte Afrikaanse braai maken. En schrik niet als er een stekelvarken voorbij komt als de zon onder is. Vele impala's en waterbokken vergezellen je tijdens het genot van een goed glas wijn uit Zuid Afrika. Tevens kan je een frisse duik maken in een schoon en ruim zwembad en even liggen op een ligstoel of loungebank. Het personeel is vriendelijk en helpen je met de nodige aktiviteiten die je maar wilt. Onze tiener kinderen hebben eveneens genoten van dit verblijf kortom een echte aanrader!!!

Kamertip: de huizen nummers 9 en 7 hebben mooi uitzicht op een drinkplaats
  • Verbleef: mei 2018, reisde met familie
19 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Prachtige Lodges vlak buiten Phalaborwa . Goed verzocht en van alle gemakken voorzien! Personeel is super vriendelijk en erg behulpzaam. Op het terrein lopen verschillende dieren rond , impala’s , giraffen ect ! Mega. Gaaf ! Ontbijt is heel goed . De Spa is perfect voor een massage of stoombad . Wij komen zeker terug !

Verbleef: oktober 2017, reisde met vrienden
17 juli 2017 beoordeeld

Midden in de natuur, fijne accommodaties! Fijne uitvalsbasis voor je bezoek aan Krugerpark en heerlijk zwemmen tussen misschien wel giraffen of apen! Ontvangst zeer gastvrij, je waant je echt in een ander wereld!

• Verbleef: augustus 2016, reisde met een partner
25 december 2016 beoordeeld

Silonque Bush Estate ligt aan de rand van het stadje Phalaborwa, op een uurtje vliegen van Johannesburg, een oppervlakte van 60 hectare kocht.
In november was het er heerlijk warm, ik heb begrepen dat hier altijd wel aangenaam is.

Een heerlijk ontspannen park met twaalf ruime lodges, twee zwembaden, een tennisbaan en een restaurant. ’s Avonds slapen impala’s naast je huis, ’s ochtends vliegen de meest uitbundig gekleurde vogels langs je veranda.

Ondanks de rustige ligging valt er genoeg te doen, zoals een safaritocht met een ranger. Tijdens zonsopgang, rond vijf uur ’s ochtends, haalt hij alle deelnemers bij de voordeur op. Vervolgens rijdt hij je in zijn open wagen door het grootste natuurpark van de wereld. De rit duurt vier tot zes uur en is inclusief ontbijt en lunch.Wij zijn ook op ons eigen houtje door het Krugerpark gereden. Je kunt zelfs doorrijden tot aan de kust van Mozambique. Wat je zeker niet moet missen is de Olifantenriviercruise. Op veertig minuten rijden van Silonque Bush Estat. Heerlijk met een glas wijn in je hand kijkend naar grazende gnoes, buffels en koedoes. En uiteraard olifanten.

Eenmaal thuis is het evenzo goed toeven in de lodge die van alle gemakken is voorzien: een ligbad, een kitchenette, een afwasmachine, een magnetron. En gratis wifi. Buiten dineer je op een verhoogde terras.
Terwijl je de zwoele avondzon langzaam achter de bomen verdwijnt en je een knorrende stekelvarkenfamilie langs ziet lopen, zou je willen dat je nog wat langer kon blijven.

• Verbleef: november 2016, reisde met een partner
14 december 2016 beoordeeld

Silonque bust estate grenst aan het Krugerpark en voelt gelijk bij aankomst al zeer welkom aan. De inckeck met een glaasje huisgemaakte ijsthee en een praatje met het management is zeer aangenaam. De medewerkers staan ten dienste om van alles te regelen, van het maken van ontbijt tot het sprokkelen van hout voor in de braai. Wij logeerden in lodge 12 met een fantastisch uitzicht op de drinkvijver waar olifanten (!) en vele andere dieren komen drinken.

Vanuit het estate kan een safari worden geboekt onder leiding van Craig. Dit is een absolute aanrader. Een zeer gedreven reisgids die ook nog eens fantastisch kan vertellen. Wij hebben een zeer groot deel van de wilde dieren in Krugerpark gezien. Daarnaast hebben we een "cultural tour" gemaakt met Nomsa en Ben(to). Ook dit is echt een aanrader om te doen. Je leert er veel over de samenleving en gebruiken in Zuid-Afrika.

Ik ga er zeker terug komen door de combinatie van natuur, cultuur, gastvrijheid en service!

Kamertip: Lodge 12 heeft een fantastisch uitzicht
  • Verbleef: november 2016, reisde met vrienden