Beoordeeld op 11 juli 2017

een mooi relais dat zeker de moeite waard is om te bezoeken. Het ligt iets ten zuiden van Celafu op Sicilie. Vanuit het zwembad heb je uitzicht op zee. Hemelsbreed toch wel zo'n 8 kilometer verwijdert.

Verbleef: juni 2017
Beoordeeld op 10 juni 2017

Na een zijweg met enorme kuilen kom je eindelijk bij het klooster. Het is buitengewoon smaakvol ingericht en van alle modernste gemakken voorzien. Hier is niets aan het toeval overgelaten, het is eenvoudigweg perfect. Ook de keuken, de service rond de pool en de sociale ruimtes zijn van het hoogste niveau. Zouden wij zeker weer bezoekn. Heel rustig, je hoort de stilte

Kamertip: Room with view on the pool
  • Verbleef: mei 2017, reisde met een partner
Beoordeeld op 29 juni 2016

De relais was gelegen in Castelbuono. Hou er rekening mee dat de ‘oprijlaan’ 2km lang is, maar het geeft je meteen een beeld van het domein en hoe groot hun wijnproductie wel niet is.
Ontvangst was correct en er werd meteen aangeboden om de bagages op de kamer te zetten.
De kamer kunnen we het best omschrijven als ‘vergane Italiaanse glorie’. De kamer zelf was zeer verouderd, maar wel proper en in orde. De badkamer was zeer ouderwets.
Het ontbijt was in orde. Er was een keuze tussen verschillende soorten brood, beleg, taart, vers fruit, yoghurt en koffiekoeken . verder werd er vers fruitsap a la minute gemaakt en je kon ook tussen verschillende soorten eitjes kiezen die a la minute bereid werden.
De Relais heeft ook een eigen restaurant met zeer democratische prijzen. We vonden de menu alleen wat saai en het miste wat creativiteit. Je voor elke ‘gang’ gerechten waaruit je kon kiezen, en verder had je elke dag een menu met suggesties die eigenlijk dezelfde ingrediënten bevatten als de gewone menu. De keuken was zeer bourgondisch en absoluut niet Siciliaans wat we wel wat spijtig vonden.
Er is een groot zwembad en vanaf de ligbedjes heb je een mooi panoramisch zicht over het domein. Je kan ’s middags zowel een kleine snack eten aan de bar (aan het zwembad) of opteren voor een volledige lunch.
2x dagelijks wordt er een rondleiding voorzien op het wijndomein waarna je zelf voor een meerprijs nog kan opteren voor een proeverij. De rondleiding duurt ongeveer een half uurtje.
Aangezien we steeds in de relais zelf gebleven zijn, weten we niet of er veel restaurants in de buurt zijn. Je hebt sowieso een wagen nodig, wil je elders gaan eten, aangezien je moet rekening houden met de oprijlaan van 2km.
Onze algemene indruk: ‘vergane italiaanse glorie’. De relais heeft 5* maar is er volgens ons hooguit 4 waard. Desalniettemin is het een aangename plek om te verblijven voor een paar dagen rust.

• Verbleef: juni 2016, reisde met vrienden
Beoordeeld op 26 juni 2016

We zijn daar 2 nachten gebleven. Hier kom je echt tot rust.
Het personeel was echt super vriendelijk en heel gedienstig.
het eten was lekker en mooi geserveerd, ze hadden pech, het warm water ging niet goed ( daar in die bergen kan zo iets gebeuren )ze vonden dat erg, maar zoiets kan gebeuren en direct organiseerden ze een receptie met hapjes en wijn.
Overdekte garage. De omgeving is ook fantastisch. Zicht tot aan de eolische eilanden.
een echte aanrader.

Kamertip: al de kamer hebben de naam van een druivensoort en volgens mij zijn ze allemaal rustig, die van ons was heel mooi :dolcetto.
  • Verbleef: mei 2016, reisde met een partner
Daniele V, Responsabile relazioni con la clientela van Relais Santa Anastasia, reageerde op deze beoordelingGereageerd 1 juli 2016

Dear Guest,

Thank you for your positive feedback.

We hope you will come back next year, It will be a pleasure for us to have you again as a welcome guest.

Best regards

Beoordeeld op 9 mei 2016 via mobiele applicatie

De locatie is absoluut uniek. De oude abdij ademt rust en ruimte en je voelt je niet in een hotel. Personeel is gastvrij en zeer vriendelijk. Zwembad is prima met lekkere ligbedden. De kamers zijn ruim en traditioneel ingericht. Het (kleine) raam kan niet open, wat jammer is als je even wilt luchten. Het enige minpunt is de badkamer. Douchen moet in de badkuip, dit past niet bij een 5 sterren hotel. Daarbij is het water niet warm genoeg. Tijd voor een kleine renovatie dus!
Ontbijt is uitgebreid en echt Italiaans, veel zoetigheid dus!

Verbleef: mei 2016, reisde met een partner
Daniele V, Responsabile relazioni con la clientela van Relais Santa Anastasia, reageerde op deze beoordelingGereageerd 15 juni 2016

Dear Guest,

Thank you for your feedback.

We are very glad to hear that your experience at our place has been what you were looking for.

We apologize for the small inconveniences and we hope to see you again

Best regards