Beoordeeld op 31 januari 2018 via mobiele applicatie

Via Voigt Travel hier een all-in vakantie mogen genieten. Eten, activiteiten, alles behalve het glas wijn bij het diner.

Het hotel is goed ingericht op de onwetende toerist. Er is een hartelijke ontvangst met een goede uitleg wat je te wachten staat. Het begeleidend personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. De horecamensen waren iets minder hartelijk.

Je komt in een schone accomodatie, voorverwarmd op een giga hoge temperatuur, maar voorzien van wat je er van verwacht. Tip: neem geen Aurora Cabin, je bent te afhankelijk van het weer. Een eigen lodge is dan wel weer een aanrader.

De omgeving is, als je geen activiteit hebt, vrij saai maar dat is natuurlijk ook omdat het afgelegen is.

Al met al een goed verzorgde plek, een aanrader.

Beoordeeld op 28 januari 2018 via mobiele applicatie

Geweldige locatie, top personeel, uitstekende buffetten, mooie log cabin Mooie excursies met enthousiaste begeleiders! Aurora-alert te huur waardoor je zelf niet hoef op te letten tot 01.00 uur ;-)
Wil je langlauf ski's of sneeuwschoenen lenen? Geen probleem en geen kosten.
Gewoon een super ervaring!

Beoordeeld op 23 januari 2018 via mobiele applicatie

Volledig pakketreis geboekt via voigt travel. Goed ontvangst bij aankomst door vriendelijke dame. Je krijgt een thermo overal, schoenen met evt sokken en handschoenen. Erg fijn, scheelt weer aanschaffen. Alle medewerkers zijn bijzonder vriendelijk; altijd in voor een praatje of tijd voor je vraag. Activiteiten zijn goed geregeld, met veel extra informatie en weetjes over de omgeving. Eten is in buffetvorm en prima. Tip: boek niet de goedkoopste kamer, de iets luxere zijn veel leuker en je verblijft toch best vaak op je kamer.

Beoordeeld op 17 januari 2018

We kwamen laat in de avond aan en werden begroet door een van de vriendelijke medewerkers die ons onze kamer toonde. We hadden een lodge cabin geboekt, maar moesten de eerste nacht in een standaard kamer slapen owv beschikbaarheid. Dit was uiteraard aangekondigd op voorhand. De standaard kamer was vrij klein en ongezellig. Zeer matige badkamer accomodatie.
Daags nadien verhuisden we naar onze lodge cabin; prachtig!
Eigen haard, sauna, zeer goed bed en mooi uitzicht. Aangename vloerverwarming. Kleine kitchenette met mogelijkheid tot zetten van koffie en thee. Top!
Eveneens aangekondigd was dat de schoonmaak maar om de dag zou plaatsvinden, doch het was bij ons pas dag 4 (van 5) dat housekeeping op onze deur klopte. Tussendoor was ik wel propere handdoeken gaan vragen aan de receptie. Toch wel een minpunt en dat zou voor deze prijs niet mogen; zeker omdat het gebruik van de open haard wel wat stof met zich meebrengt.
Het ontbijt was voldoende. Er was spek en eieren, granen, brood, yoghurt... Lunch was basic. Enkele gerechten die dagelijks wisselenden, doch waarin volgens mij duidelijk de overschotjes van de dag voordien te merken waren. Op zich niet echt iets verkeerd mee.
Avondeten kon ook beter. Zelfde principe als de lunch 's middags.
Er hing een papier aan het buffet dat je voor vegi opties altijd iets aan de kok kan vragen, doch wanneer we dit deden werden louter de vegetarische schotel en groenten aangewezen (zo ver waren we ook al).
Er is een bar en enkele zetels, voorts alleen tafels die gebruikt worden voor het eetgebeuren. Al bij al te weinig plaats om gezellig iets te drinken, maar wij hadden hier geen nood aan gezien de gezelligheid in onze lodge cabin.
Wij hadden een pakket genomen met enkele activiteiten inbegrepen. Gelukkig want toen we de prijzen om deze te boeken aan de receptie lazen vielen we bijna achterover:
bv met een slee achter een sneeuwscooter 10 min naar een hutje waar een vuurtje wordt aangestoken en thee gemaakt wordt om het noorderlicht te bewonderen >100€ pp te betalen is er gewoon over, of je nu het noorderlicht ziet of niet ...
60€ pp om 2u te langlaufen ...?
Rest van de activiteiten waren eveneens zeer prijzig, maar voor ons was dit reeds inbegrepen. Desondanks zijn deze steeds leuk om te doen.

Kortom:
Goede accomodatie, maar eten kan een stuk beter. Hoofdgebouw is ook niet super gezellig, maar het moet gezegd dat het personeel super vriendelijk is.
Zeer prijzige activiteiten, die wel leuk zijn om te doen.

• Verbleef: januari 2018, reisde met een partner
1  Bedank Karel en Nathal... C
Beoordeeld op 28 maart 2017

Een week in Muatkan Maja voldeed aan al onze wensen voor een fantastische wintervakantie. We hadden een volledig programma met excursies geboekt (sneeuwscooters + rendierfarm, hondensledetocht, sneeuwscooters naar de fells, Noorderlicht excursie, Cross country skitocht, Sneeuwschoen wandeltocht). Elke dag een andere excursie. We hadden geluk met het weer (- 33 was het koudste maar wel met zon) en het noorderlicht (5 van de 7 avonden). We sliepen in een nieuw soort hut met eigen sauna. 2 Bedden op een gladde vloer dus bij het minste of geringste verschuiven de bedden. Ook verder een soort IKEA inrichting. Allemaal netjes en schoon, maar bij een Muotkan suite met sauna hadden we meer stijl verwacht. Het regelen en begeleiden van de excursies was heel goed geregeld. De enige tegenvaller was de rendierenfarm waarbij 2 aan 2 plaatsgenomen werd in een slee getrokken door 1 rendier, die een parcours van 400 meter aflegt en daarna weer uitstappen. We hebben wel van voorbeelden gehoord die wat meer avontuurlijk waren. Maar nogmaals voor het overgrote deel topexcursies. Al het eten bij Muotkan Maja wordt gepresenteerd in een buffetopstelling. Voor het eten hoef je niet naar Finland te gaan. Doorgegaarde vlees- en visschotels met bakken romige saus om het 'sappig' te maken. Na een week heb ik van deze manier van eten serveren wel genoeg gehad. Finland is een duur land en ook de verblijfskosten zijn hoog alsmede ook de prijzen van de excursies. Wij hadden van tevoren betaald dus het deed maar 1x pijn. Toch hebben we genoten op een fantastisch mooie plek. Én 5x noorderlicht was een vette bonus (maar niet gegarandeerd).

• Verbleef: februari 2017, reisde met familie