Vandaag geopend: 09:00 - 17:00
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Leuk en compleet uitje naar Newcastle

Via een aanbieding een mini cruise met DFDS naar Newcastle gemaakt. Inchecken verloopt vlot, het ... meer lezen

Beoordeeld op 1 maart 2020
Lindaskippers
Breda, Nederland
Weekendje weg

Handig op de boot naar Newcastle bij dfds is nu ook een Starbucks. Prijzen zelfde als van de boot ... meer lezen

Beoordeeld op 7 december 2019
TuyetTranNguyen
Almere, Nederland
via mobiele applicatie
Lees alle 1.804 beoordelingen

Beoordeeld op 29 oktober 2015 via mobiele applicatie

Wij hebben een 3-daagse minicruise naar Newcastle gemaakt van 26 tot 28 oktober. We hadden de tickets via VakantieVeilingen.nl en hebben met 4 personen 140 euro betaald voor een hut in de economy class.
De kamer was voorzien van 2 stapelbedden, een spiegel met een krukje en een klein badkamertje met een douche, toilet en een wastafel.
Voor de prijs was de hut met 4 personen goed te doen.
Verder was de cruise een ontzettende afrader.
De prijzen waren ronduit belachelijk. We betaalden voor 2 burgers met friet en frisdrank 41 euro.
Er was weinig entertainment aan boord en het "casino" is een kleine ruimte met wat fruitautomaten en een ruimte met 1 blackjacktafel en 1 roulettetafel.
We bestelden een bakje warme nacho's en kregen koude chips met spuitkaas en een klodder saus.
Een glas wijn was maar liefst 9,95 en was daarnaast ook nog eens niet lekker.
Het personeel was onvriendelijk en leek geïrriteerd bij alles wat je vroeg. Verder zijn er in de herfst/wintertijd veel minder plekken open dan in de zomer.
Er was geen gratis WiFi aan boord. Tegen betaling kon je WiFi gebruiken in een daarvoor geselecteerde zone.
Ik had het niet erg gevonden om te moeten betalen voor WiFi, maar dan wel als ik dit op het hele schip kan gebruiken.
Houd er rekening mee dat mobiel internet een no-go is. In het maritieme netwerk betaal je € 9,10 per MB, dus WiFi was wel van pas gekomen.
Dan de aankomst in Newcastle. De boot kwam een half uur te laat aan en we moesten nog zeker een half uur door een controle waardoor we uiteindelijk maar een paar uurtjes de stad in konden.
Je zit dus 2 avonden en nachten op een boot om vervolgens 5 uurtjes een stad te bezichtigen.
Al met al is deze reis een enorme afrader.
Misschien leuk om eens te doen met een andere reisorganisatie, maar met DFDS Seaways gaan wij nooit meer!

Datum van activiteit: oktober 2015
Beoordeeld op 21 september 2015 via mobiele applicatie

Zeer goed en vriendelijk personeel. Altijd zeer proper. Vooral de toiletten zijn proper. Trip was ok zachte zee en mooi weer.

Datum van activiteit: september 2015
Beoordeeld op 20 september 2015

Echt nooit meer. Kom je aan bij de terminal, werkt je parkeerkaart niet. Wordt je nors verwezen naar de incheckbalie. Schijnt wel vaker voor te komen, want ze hebben nieuwe kaarten gewoon liggen. Aan boord gekomen maar even wat drinken. Dan schrik je je kapot van de prijzen.
Eenmaal op zee gebruik gemaakt van het geboekte buffet. Nu vind ik het niet erg om in een rij de staan, maar dit was belachelijk. Wat een armoe! En dan de reis zelf. Je kon niet normaal lopen, want het schip ging van links naar rechts. Het voelde net of je teveel gedronken had. En dat hadden we niet. 's Nachts geen oog dichtgedaan. De volgende ochtend van boord en naar het centrum van Newcastle. Het leek net of de vloer bewoog. Zelfs in de winkels. Je hebt maar 4 uur om in Newcastle te verblijven.
Na de afvaart weer deelgenomen aan het buffet. We konden niet gaan zitten waar we wilden, maar werden in een hok gestopt. Het restaurant was alleen voor Kras reizigers. Discriminatie dus.
Vervolgens een ramp tijdens het ontbijt. Geen enkele zitplaats meer. Na ongeveer 15 minuten zoeken eindelijk een plekje gevonden. Kopjes thee neergezet met theepot, servetten en bestek. Geen broodjes meer te krijgen, kaas was op etc. Met 2 stukjes brood naar onze gedekte tafel. Ja, weg tafel. Echt, mensen hebben geen fatsoen meer.
En dit was nog niets alles wat we meemaakten tijdens deze reis. Nee voor ons nooit meer!

Datum van activiteit: september 2015
Beoordeeld op 29 augustus 2015 via mobiele applicatie

Gekozen voor de overtocht Ijmuiden-New Castle met auto. Inchecken vanaf 15u, vertrek 17.30u. Op de heenweg met de "Princess" lekker kunnen shoppen en eten. Genoten van de rust in onze kajuit met heerlijke bedden. Fijne douche en genoeg handdoeken voorradig.
Op de terugweg de "King". De tiener baarden dat er geen WiFi was. We hadden een wat woelige zee en een kajuit aan de voorzijde. Hierdoor een beetje zeeziek, dus shoppen was niet echt een optie.

Datum van activiteit: augustus 2015
Beoordeeld op 27 augustus 2015

Heen en terug naar New Castle geweest met de boot. Op de heenweg was onze hut OK, niet heel schoon maar het kon er mee door. Op de terug weg lagen er overal haren in de badkamer en op andere plekken in de hut. Een klacht ingediend bij de service balie, waarop iemand het meeste van de haren heeft opgezogen. Het eten is goed maar in verhouding veel te duur, evenals de drankjes. Het personeel is niet erg klantgericht. Wij zijn van mening dat DFDS te veel geld vraagt voor de overtocht.

Datum van activiteit: augustus 2015