Beoordeeld op 24 mei 2017

Dit was het 4de hotel van onze reis door Sicilie en veruit het duurste. We hadden er dus grote verwachtingen van maar die werden niet helemaal ingelost. Ja' het uitzicht is prachtig, het personeel is vriendelijk maar de ruime kamers mogen wel eens gemoderniseerd worden net als het terras en de geluidsisolatie is niet je dat. De grootste ontgoocheling was het eten: er zijn maar 2 menu's: 1 van 45€ en 1 van 50 €, de rest is a la carte. We kozen voor het 1ste menu met aangepaste wijnen (22€/pp). Heel lief meisje die de wijn en de nodige uitleg gaf maar ons glas was nog niet uit of daar kwam de volgende wijn al. Veel te snel dus. De gerechten zelf stelden niet veel voor: een gepocheerd ei met wat puree errond, een vis die we niet lekker vonden.... De 2de dag hebben we ons beperkt tot 1 a la carte gerecht en dat was al een stuk beter. Kortom: 15 jaar geleden was dit hotel misschien top maar intussen kan je in Sicilie mooiere gelegenheden met heel wat beter eten vinden tegen een redelijkere prijs.

Datum van verblijf: mei 2017
Beoordeeld op 29 oktober 2016

prachtige lokatie te midden de wijnvelden waar men kompleet tot rust komt voeg daarbij de overheerlijke keuken met prachtige eigen wijnen (Planetta ) en olijfolie .Komen hier zekers terug een aanrader.

Datum van verblijf: oktober 2016
Bedank patrickmiddelke... m
Beoordeeld op 2 augustus 2016 via mobiele applicatie

'La foresteria' was de 2de stop van onze rondreis door Sicilië. Prachtige ligging met een infinity-pool waar je een volledig dag kan genieten van de zon en het prachtige uitzicht over de wijn- en olijfboomgaarden.
Zeer aangename ontvangst.
Ruime kamers en zeer ruime badkamer. (Grote inloopdouche met regendouche)
Het diner in het hotel is van topkwaliteit en zeker een aanrader!!

Minpunt:
- matras te hard (persoonlijk)
- kamers kunnen een opfrisbeurt gebruiken
- in tegenstelling tot het fantastische diner is het ontbijt een grote teleurstelling... (Weinig keuze, te basic)

Leuk verblijf om tot rust te komen voor 2-3 nachten, jammer van het teleurstellend ontbijt.

Datum van verblijf: juli 2016
Beoordeeld op 12 april 2016 via mobiele applicatie

Boven op een heuvel omringd door velden met druiven ligt dit prachtige hotel. Zodra we het terrein opreden, kwam iemand ons al tegemoet om ons te ontvangen en te helpen met de bagage. Sfeervolle ruime kamer en prima ontbijt, niet super uitgebreid, met yoghurt fruit brood lokaal beleg,we misten eigenlijk alleen donker granenbrood, van wit brood worden we een beetje wee. Heerlijk restaurant waar we tweemaal hebben gedineerd. Het menu 'Journey' was sterwaardig, 8 heerlijke gangen en uitstekende en afwisselende wijnen erbij allemaal van eigen wijngaarden van de familie Planeta, verspreid over Sicilië. Alles uit eigen keuken uiteraard en heel veel lokale verse producten. Een middag twee fietsen geleend en naar een naburige opgraving gefietst. Een prachtige plek kortom.

Datum van verblijf: april 2016
Beoordeeld op 11 augustus 2015

Supervriendelijke bediening, mooie kamers, rustig gelegen tussen de olijfbomen, wijnranken en kruidentuin. Het ontbijt is heel verzorgd en lekker en het diner met chef Angelo is SUPER alsook de wijn van eigen bodem !! Had graag kooksessie gedaan met chef Angelo maar was jammer genoeg op de dag van ons vertrek. Reden om nog eens terug te gaan !! Ideale uitvalbasis voor bezoek aan Agrigento (stukje werelderfgoed Unesco), de kalkrotsen van Scala dei Turchi, heel mooi, Castellammare del Golfo....

Datum van verblijf: juli 2015