Beoordeeld op 18 september 2020

Mooie schone kamers, geweldig personeel. Het is een groot park, maar als je ergens naar toe wilden hoefden je maar te bellen en ze kwamen je halen met een golfkarretje. Eten is er ook geweldig, keuze genoeg

Beoordeeld op 13 september 2020

Dit resort heeft meer potentie, maar heeft bij mij toch wel enorm tekort geschoten op teveel punten. Als je aankomt na de vlieg/busreis in de hal, ziet het er allemaal veelbelovend uit. Het uitzicht over het zwembad in de verte, en de bar aan de linkerkant, daar krijg je al de vakantie kriebels van. Maar na een paar dagen, Is dat gevoel langzaamaan aan het verdwijnen. Laten we beginnen met het eten. Het ontbijt : elke dag hetzelfde smaakloze spul, wat wegdrijft in olie en water. De koffie lijkt thee, en ik vraag me af of het water koffie heeft gezien. De jus d'orange is poeder met wat water. Het brood is smaakloos en van een week geleden. Het enige wat dan nog een smaak heeft en vers is, is het fruit Met uitzondering van de kiwi’s, want daarmee kan je gerust de ruiten mee door gooien.

De Lunch: wederom allemaal bakken waar vreemd uitziend eten in olie en water drijft. Het is net alsof je naar het zwembad kijkt, daar ligt ook van alles in te drijven. Het heeft er alle kenmerken van, dat het avondeten van de avond ervoor, in de bakken is gelegd, en met een saus erover heen is gecamoufleerd. De vis is overgaat, het vlees is door-door-door-doorbakken. Zodat je een hamer en beitel nodig hebt, om er enigszins een stuk vanaf te krijgen. De stukken pizza zijn gedrapeerd met 1 cm dikke nepkaas, zodat elke hap die je neemt een sliert nepkaas krijgt van een halve meter. Een leuk gezicht in het begin, maar grote ergernis van iedereen na de tijdje. De spaghetti is dan nog het veiligste alternatief wat je kan nemen. Maar dat verschilt ook per dag, zodat dat ook een soort van Russische roulette word. Dan kan men ook een toetje cq nagerecht daarbij nemen. Dan is hier wederom de veiligste keuze het verse fruit. De watermeloen is altijd heerlijk vers en sappig, de galop meloen is daarentegen rubberachtig en overrijp. Hierdoor krijg je een soort van zure/wijnachtige smaak in je mond die te lang blijft hangen. Er zijn ook wat toetjes of ijsachtig spul te verkrijgen, maar dat is een soort van mousse die in 1 keer het glazuur van je tanden verwijderd. Veel te zoet en veel te veel kleurstof, waardoor elk kind rond blijft springen alsof het ADHD + heeft.

Het diner: Je kan elke dag in het (main) hoofdrestaurant bij het grote restaurant gewoon aanschuiven. In de andere restaurants zal je via een app van het resort een reservering moeten maken. Anders word je vriendelijk de deur gewezen.

Het hoofdrestaurant. Bij alle gerechten is het alsof de kok van “The muppet show” zich heeft mogen uitleven. Wereldbekende gerechten waar een vreemde twist aan is gegeven. De verbazing op de gezichten van de mensen om mij heen, hebben mij er toedoen besluiten de veilige weg te kiezen. En dat is natuurlijk pasta, maar ook hier kan men toch heel veel aan verpesten. Door en door gaar, en het zit te lang in de bakken, wat de smaak natuurlijk niet ten goede komt. Spijsjes van te vet en hard varkensvlees, beef is daar te lang gebakken vlees, en kip is heerlijk roze van binnen en heeft net een pan gezien. De buikloop die na de roze kip komt, kan ik niemand aanraden. De veilige keuze is altijd salade/sla/watermeloen.

De a la carte restaurants. Ik heb er twee geprobeerd, het Italiaanse en het restaurant bij de receptie. Bij het Italiaanse mag je het hoofdgerecht en het desert uitkiezen en voor het voorgerecht mag je langs het buffet lopen om aldaar wat op je bord te deponeren uit de bakken. Ik heb als voorgerecht lasagna geprobeerd, maar daar had ik al gauw spijt van, aangezien dit ook een dag lang opgewarmd was. Ik had een pizza besteld in de hoop iets lekkers op mijn bord te krijgen. Maar de pizza die men bij de lunch in de bakken legt, bleek mijn hoofdgerecht te zijn. Alleen was er een andere topping, wat rubberachtige ham, een aantal olijven, kappertjes, en wat andere niet te onderscheiden zaken. De 1 cm nepkaas was natuurlijk glansrijk aanwezig, waardoor ik weliswaar 3 stukken heb verorberd, maar dit voor maagvuling. Mijn metgezel had lamskoteletten besteld, en was erg verbaasd toen het hem werd voor gezet. Er lagen twee koteletten op zijn bord van 5 cm dik. De helft van deze koteletten waren gemaakt van puur vet, en de andere helft was door en door gebakken, waardoor de hamer en beitel wederom noodzakelijk waren. Te taai en gewoon niet met een menselijk gebit te eten. De obers die de borden aan het afruimen waren, verzamelden om mij heen alleen maar overvolle borden, waardoor het voor ons ook niet meer gênant was om het eten ook maar te laten staan. Wat een verkwisting van eten, niets smaakte en iedereen liet het eten staan. Maar alle verwachting was dus gericht op het nagerecht. Mousse en mousse en nog eens mousse. Mierzoet en vol met kleurstoffen, dus dit ook laten staan. Met een vreselijke smaakbeleving en met een rommelende maag verlieten we het restaurant. Meteen een taxi besteld om met gehaaste spoed naar Kos town te rijden om daar een restaurant in te gaan, wat elk gerecht wel met liefde en aandacht besteed.

Mijn advies is dus ook, ga in het dorp eten. Veel smaak en gezellige mensen, die je met open armen verwelkomen en je wel een goed gevulde buik bezorgen met heerlijke gerechten. Ok ik weet het, het is een all in resort, maar dat is dus ook het probleem bij blue lagoon resort. Ze verdienen niet het aantal sterren. 5 sterren ?!?!? Het is simpelweg schande, want het eten in niet te eten, de drankjes of frisdrank zijn aangelengd met water, poeder, en kleurstoffen. Je kan het onbeperkt drinken, maar je moet er alleen maar van naar de wc, en dronken word je er al helemaal niet van. Vraag maar aan alle Engelse toeristen die er rond liepen. Die waren zeer verbaasd hoeveel ze wel niet konden drinken van het niet en de cocktails. Waar ze normaal al rond 11 uur in de ochtend aan het lallen en vechten waren, duurde het nu toch zeker tot een uur of 01:00 in de nacht. Maar ik denk dat dat meer iets is wat ze zichzelf hebben aan geleerd. Bepaald ritme wat erin zit.

De kamers.: de kamers zien er prima uit. Ik vind ze groot genoeg. De badkamer is erg Klein, en de douche is niet te doen. Ik heb een normaal postuur, maar ik paste er net Niet in. Als ik me bukte stootte ik mijn hoofd aan de halfronde deur, en mijn rug aan de kraan. Dus dan maar douchen met de deur open, met als gevolg de hele badkamer en de halve slaapkamer onder het water. De kast was meer dan ruim genoeg, een kleine koelkast, en een kluis die je moest betalen. Het balkon was ook ruim genoeg, mocht je er willen zitten met de hitte. De airco deed het niet heel goed, maar wel goed genoeg om de kamer te verkoelen.

Het reinigen van de kamer: een dikke onvoldoende aangezien ze pas na aandringen van ons bij de receptie, de kamer na 5 dagen de grond hebben gereinigd. De handdoeken die je op de grond gooit, om te verversen, werden gewoon weer opgehangen. De wasbak werd niet schoongemaakt, en de spiegel eveneens niet. Ik heb hier met meerdere mensen over gesproken en allemaal hadden ze hetzelfde probleem. Het personeel wat de kamers moest schoonmaken, was ook allemaal gepensioneerd en te oud om bepaalde werkzaamheden te kunnen verrichten.

Het personeel : veel personeel was niet Grieks en sprak de Engelse taal niet goed genoeg om een normaal gesprek aan te gaan. Er waren ook wel personeelsleden die het echt wel probeerden om een gesprek aan te gaan, en ook een leuk contact aan probeerden te willen gaan. Maar de meesten werkten meer dan 10 uur per dag en 7 dagen per week voor een hongerloontje van 600 euro per maand. Dus om dan nog elke dag vrolijk rond te kijken lijkt me ook wel een behoorlijke opgave. Het vrouw persoon achter de crêpe bar in het grote zwembad brak alle regels, elke gast sprak er schande van hoe honds zij de gasten behandelde.

We hebben nog in de avond wat eten besteld, en toen dat werd bezorgd werd er bij de receptie. Kwam er een man naar buiten gelopen, en die trapte de bezorger nog net niet het terrein af. En mij werd in klare taal duidelijk gemaakt dat er geen eten mocht worden bezorgd, dat stond in de regels. Ik heb alle regels nagelezen en nergens iets kunnen vinden.. de volgende dag bij een manager verhaal wezen halen, en die wist het ook niet meer, en toen mocht het opeens wel. Geen excuses aangeboden voor degene die op een asociale manier mij en de bezorger te woord stond. Veel glimlachen maar als je maar wegloopt, en de andere gasten er maar geen lucht van krijgen.

De positieve punten : Het was heerlijk weer !

Kortom, mocht je een vakantie willen waar je je lekker ongegeneerd kan ergeren aan alles. Schroom dan niet en boek zo snel mogelijk een vakantie is dit vreselijke grootschalige hotel, waar de klant zeer zeker niet op nummer 1 staat. Het COVID-19 virus kan niet aangehaald worden voor dit gedrag en deze behandeling. Dit 5 sterren hotel gebruikt het goedkoopste personeel en de goedkoopste producten om de gasten te verzorgen. Ik zie ook andere recensies hier voorbij komen, maar ik denk dat deze gasten niet bestaan of hun ogen in de zak hebben gehad, of zijn omgekocht door de managers. Op de rest van het eiland heb ik andere personen gesproken, die die behandeling niet kregen in hun resort. Dus er is genoeg keuze op het eiland op een leuke vakantie te hebben op een ander resort. Dus zoek vooral door, en laat dit resort lekker links liggen,

Beoordeeld op 13 september 2020

De kamer is anzich “netjes” maar oudbollig. De badkamer kan zéker een opknapbeurt gebruiken en tevens ook het bed! Keihard was het bed! Buffet was matig, lunch was beter als het diner. Pluspunt: de aantal restaurantjes die er waren, a la carte is wel echt top! De italiaan en de chinees waren heerijk!

Zwembad is goed geregeld, genoeg bedjes en veel ruimte. All inclusive is ook goed geregeld en overal is drinken/cocktails te halen.
De barretjes kunnen veel gezelliger aangekleed worden met alleen al muziek is het beter! De pianobar is een flop....

Strandbedjes zijn tegen betaling en de zee is met kiezels;) handig om te weten. Zee is dichtbij maar je moet wel de weg oversteken. Voordeelkamer is om de nabij 1km verder dan hoofdgebouw maar er rijden golfkarretjes om je te brengen.

Tip: huur een buggy en ga kos verkennen, super gaaf!

Datum van verblijf: september 2020
Asst Sales, Sales van Blue Lagoon Resort, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 25 september 2020

Beste feliciaengelhardt,

we willen u bedanken dat u de tijd hebt genomen om uw beoordeling over uw bezoek en ervaring met Blue Lagoon Resort met ons te delen.

We houden rekening met alle opmerkingen om onze dienstverlening te verbeteren.

Wij hopen in de toekomst meer mogelijkheden te hebben om u weer te verwelkomen.

Met vriendelijke groeten, Hotelmanagament

Beoordeeld op 12 september 2020

Echt een aanrader! Mooi resort, eten was goed, en Voor de kids ook genoeg te doen.vriendelijk personeel en een super goede service!!! Ik zou zeggen als je naar kos gaat.... ga naar bleu lagoon. Je word er goed in de watten gelegd

Beoordeeld op 12 september 2020

Dit is geen 5 sterren hotel. Zeker niet alles was slecht maar het eten zeker wel. Vrijwel iedere dag hetzelfde , varkensvlees is gortdroog , kip roze , wortels zijn half gekookt , pizza waarvan de korst uit elkaar valt, bij de bacon word heet water gegooid om het op te warmen dit geld ook voor de pasta. Kiwi's die zo hard waren dat ze niet te eten waren en meloen die poederig is.alles behalve vers. Meerdere mensen waaronder wijzelf die hier beroerd van zijn geweest. Bij het aquapark heb je dan nog broodje gyros oid. Dit mag de naam gyros niet hebben. Alles is uitgedroogd en smaakt alsof het gisteren gemaakt is en vandaag opgewarmd. Drinken was postmix wat op zich geen probleem is mits de verhouding goed is. Dit was meer water met een kleurtje. We hebben dan ook heerlijk gegeten in kos stad ipv het hotel. Natuurlijk van de zotte dat je met all inclusive nog iedere dag uit eten moet om fatsoenlijk te eten. Het personeel doet hun stinkende best dat mag gezegd worden maar bij het uitchecken hoor je alleen of je nog wat af moet rekenen. Geen goeie vlucht of vragen of alles in orde was. De bedden waren verschrikkelijk , soort matrassen die je in een stay oke zou verwachten en niet een 5 sterren hotel. 2 dagen een koude douche gehad , en de overige dagen werd deze soms uit het niets gloeiend heet. Strand is te smerig voor woorden waar je ook nog eens de hele dag naar een piepende douche ligt te luisteren. Zit je met 4 man aan een tafeltje mag je 2 drankjes per keer halen , de overige twee drogen maar uit. We zaten notabene voor de bar maar nee hoor maar 2 drankjes kregen we mee. Voor ons geen tweede keer. Dit is zonde van het geld en drukt helaas toch een stempel op de vakantie. ( Wij hebben het gevoel dat corona misbruikt word om alles maar zo goedkoop mogelijk te doen. Alles gaat ten koste van de kwaliteit maar wel de volle pond moeten betalen) Petje af voor bedienend personeel en de schoonmaak die je de hele dag onafgebroken ziet werken ( van sochtends vroeg tot savonds laat) en geen ene keer pauze ziet houden terwijl je de hogere functies wel ziet eten en pauze houden tijdens de lunch in het restaurant.