Beoordeeld op 22 januari 2018

hotel ligt op de top van een berg, is vrij lasting te vinden en je rijdt via smalle weggetjes erheen. Midden in het middeleeuwse dorpje ligt het oude kloostertje. Is niet erg geschikt wanneer je slecht ter been bent, veel trappen en drempeltjes. Echter als je graag wandelt, is het een heel mooie uitvalslocatie.

Datum van verblijf: december 2017
Beoordeeld op 16 augustus 2017

Deze pousada is prachtig en rustig gelegen op een bergje. We hadden een indrukwekkend uitzicht vanuit onze kamer. De kamer was ruim, met een goede badkamer. Het was er ook erg rustig, zodat we goed konden ontspannen. Spijtig genoeg was het te kleine dubbele bed een spelbreker voor een perfecte slaap.
We dineerden tweemaal in het restaurant. Alhoewel we niet buiten konden eten omwille van de wind en het interieur een beetje saai is, waren de maaltijden een echte meevaller. Originele gerechten op basis van typisch Portugese ingrediënten en een zeer goede wijnkaart.
Op de berg waarop de pousada ligt, hebben we een mooie wandeling gemaakt naar het kasteel, met mooie uitzichten. En de centrale ligging van Ourem was perfect voor bezoeken aan Batalha, Alcobaça, Tomar en Nazaré.

Enkele negatieve punten:
- Het ontbijt viel wat tegen. Het aanbod op het buffet was weliswaar van goede kwaliteit. Echter, we bleven 4 nachten en er was elke ochtend quasi hetzelfde buffet (met zelfs afnemende keuze aan kaas). De warme gerechten werden maar mondjesmaat aangevuld, we moesten de bediening dikwijls aanporren om aan te vullen.
- We maakten meermaals gebruik van de bar. Ook hier moesten we proactief het personeel vragen om bediend te worden.
- Ook was het dubbel bed veel te klein, wat de nachtrust niet ten goede kwam.

Deze pousada zou, mits een kleine inspanning, een veel hoger kwaliteitsniveau kunnen halen (oa door een proactievere houding van het personeel, luxuesere bedden, gedifferentieerder buffet,..)

Kamertip: Neem een iets duurdere kamer met uitzicht op de vallei, anders kijk je aan tegen de berg.
Beoordeeld op 14 augustus 2017 via mobiele applicatie

Prima Pousada. Eten in het restaurant is uitstekend. Vooral de zeebaars is een aanrader! Zwembad is prima en ook de kamers zijn goed en verzorgd. Één minpuntje ... douchen in get bad. Omgeving is mooi en vanuit dit Pousada zijn veel dagtochten te organiseren !!

Beoordeeld op 3 augustus 2017 via mobiele applicatie

Leuke kleine poussada in het middeleeuwse gedeelte van Ourem. Het ligt boven op de berg en alleen de restanten van het kasteel liggen nog hoger
Een idyllische plek waar het goed toeven is. Voor mijn verjaardag wachtte een aangename verrassing

Beoordeeld op 19 juni 2017

Het is zeker een hotel met stijl en een zekere historische ambiance. Wat ik zeker leuk vind was dat je vanuit de uitkijktoren een heel mooi zicht hebt op de Baseliek van Fatima. Het bediening is er prima, het eten uitstekend, maar het is er wel heel erg druk, maar dat is over in Fatima.

Datum van verblijf: juli 2016
  • Reistype: Reisde alleen