Beoordeeld op 11 augustus 2017

Dolphin House is een prachtig resort en heeft een prima house reef! Leuk snorkelen en prachtig duiken, het duik team weet zonder probleem te vinden waar je naar vraagt.
De kamers zijn goed, de bediening is uitermate vriendelijk en het eten is lekker! Wij zijn bijna niet van het resort geweest. Dive, eat and relax!

Datum van verblijf: juli 2017
Beoordeeld op 15 november 2016

Afgelopen juli heb ik met mijn gezin ruim een week doorgebracht in dit heerlijke resort in Moalboal op Cebu. We hebben een geweldige tijd gehad die hoofdzakelijk bestond uit relaxen, duiken en lekker eten. Voor al deze dingen is Dolphin-House de perfecte plek. Alles klopt aan dit resort. De kamers zijn schoon, ruim en van alle gemakken voorzien. Het personeel is zeer alert, wat betekent dat voordat er een vraag opkomt, het reeds pro-actief is geregeld. En mocht er toch een vraag opkomen, eigenaar Rudy Poitiers is nooit ver weg en zorgt dat er voor alles een goede oplossing komt.
Het eten is heel goed geregeld (wij waren full board wat zeker aan te raden is) Met het system dat er elke dag voor elke gang 3 verschillende gerechten te kiezen zijn wordt ervoor gezorgd dat alles wat wordt geserveerd vers gemaakt wordt. In 8 dagen niet 1 keer een zelfde gerecht op het menu gehad!! Daarnaast was er altijd iets te regelen wanneer één van ons (zoontje van 6!!) iets wel of niet wilde eten. We hebben genoten van wat de keuken elke dag weer op tafels wist te zetten
Het duiken was ook een feestje. De duikschool Dive College is strak georganiseerd, maar tevens zeer flexibel waar het aankomt om aan de wensen van gasten te voldoen. De duikbasis zit echt op het resort, 30 meter van het restaurant en 20 meter van de duikboten want zeer relaxed is. De hele kust bestaat uit mooie "drop offs" en "slopes" met op de meeste plaatsen heel gezond koraal en heel veel leven. Om eerlijk te zijn, de kust is meer de moeite waard dan een bezoek aan Pescador Island wat eigenlijk de reputatie heeft.
Verder sprak het ons ook aan dat Dive College NIET meedoet aan het circus van snorkel tours naar de walvishaaien bij Oslob. Onderzoek heeft inmiddels uitgewezen dat dit zeer slecht is voor de walvishaaien en bij Oslob zijn alle walvishaaien ondervoed (horen te migreren om te eten) en ruim de helft heeft verwondingen van schroeven van boten. In 3 jaar tijd is het aantal walvishaaien in de omgeving met 80% (!!!) teruggelopen. Triest dat vele resorts er nog steeds aan meewerken om toeristen te laten helpen walvishaaien uit te roeien...
Dolphin-House was voor ons een heerlijke plek om vakantie te vieren waar je nergens aan hoeft te denken en je dus alleen maar druk bezig te houden met vakantie vieren.

Datum van verblijf: juli 2016
Beoordeeld op 19 december 2015

Alleen maar lof voor de hoge standaard van het resort. Wij hebben dit over de volle breedte ervaren accommodatie , vriendelijkheid van personeel, kwaliteit van ontbijt en diner.
Uiteraard ook de locatie met het huisrif voor de deur met veel variatie en mooi koraal.

Datum van verblijf: november 2015
Rudy P, General Manager van Dolphin-House Resort-SPA-Diving, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 22 december 2015

Hi Richard, leuk dat jullie een mooie tijd bij on gehad hebben en graag tot de volgende keer! So long, mooie feestdagen en een prachtig 2016 wensen Rudy en de hele ploeg!

Beoordeeld op 28 juli 2015

Wij verbleven een week in dit prachtige resort. Het is rustig gelegen in een wondermooie tuin met zicht op zee. De kamers zijn prima en van alle comfort voorzien. We genoten van het zwembad, het lekkere eten en een deugdddoende massage. Het personeel is heel vriendelijk en attent. Ook het duikcentrum is super-professioneel. Kortom een ideale plaats voor een heerlijke vakantie!

Datum van verblijf: juli 2015
Rudy P, Owner van Dolphin-House Resort-SPA-Diving, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 16 augustus 2015

Hey Bruno, met mensen zoals jouw en je familie is het zelfs mooi in het paradijs te moeten werken! Hartelijk bedankt en tot de volgende keer! Rudy

Beoordeeld op 5 augustus 2011

2 weken was dit ons 'thuis', heerlijke plek, prima keuken, bijzonder behulpzame en lieve mensen. het voltallige personeel is de hele dag bezig dit resort en de fraaie tuin in optimale staat te houden
prachtige duiken gemaakt, de 'wolken' sardines zijn spectatulair om tussen te duiken
ze komen zelfs naar het huisrif. bij alle duiken goede briefing en begeleiding
's avonds worden op groot beeldscherm de duiken van de volgende dag getoond
ga naar de versmarkt, zoek een vis uit en aan de overkant maken ze de verse vis voor jou klaar, mmm, zeker voor herhaling vatbaar!

Datum van verblijf: februari 2011