Beoordeeld op 8 juli 2018

We hebben er enorm naar uitgekeken. Onze eerste vakantie met ons gezinnetje. Samen met onze zoon van bijna anderhalf gaan we 10 dagen naar Lanzarote, Naar de Costa Teguise om precies te zijn. Via mijn broer de tip gekregen om Sands Beach Resort te boeken en dan te kiezen voor beachfront. Ze hebben daar een leuke lagune gemaakt die uitermate geschikt is voor kleine kinderen doordat het ondiep is en direct aan de huisjes gelegen is. Daarnaast is er een speeltuin en zijn er veel zwembaden.

De reis verliep voorspoedig. We kwamen vroeg aan en ze waren hun best aan het doen om de kamer schoon te maken zodat we erin konden. De koffers kunnen we achterlaten bij de receptie. We zijn lekker gaan ontbijten bij Mai Tai Pool Bar & Restaurant. Voor 5,80 een Engels ontbijt valt best mee. Mijn vrouw had een club sandwich voor iets meer geld die ook uitstekend beviel.

Rond 14 uur konden we in het huisje. Het huisje is ruim en van alle gemakken voorzien (inclusief vaatwasser, föhn, magnetron, strijkbout en strijkplank). Het TV-aanbod was wel karig en het huisje is wel gedateerd. Een radio had ook niet misstaan. Het keukengerei was erg minimaal maar dat zijn we gewend van Spaanse appartementen. De ligging van het appartement is prima. Het ligt direct aan de lagune en erg dichtbij zowel Mai Tai als het buffetrestaurant La Hacienda. Dit is een buffetrestaurant waar zowel 's ochtends als 's avonds en buffet geserveerd wordt. Wij hebben een verblijf met ontbijt geboekt dus gingen wij elke dag hier ontbijten. Het buffet is erg gevarieerd maar erg gericht op Brits publiek. Ik heb geen probleem met English Breakfast dus ik vond het best. Het buffet bestaat o.a. uit roerei, worst, rösti, spek, gekookt ei, witte bonen in tomatensaus, toast, andere soorten brood, croissants, ontbijtgranen, havermout, diverse soorten melk en yoghurt, sappen, koffie, thee, water, donuts, koekjes en nog meer. Het diner bestaat uit een wisselende soep van de dag en elke avond andere gerechten, bijvoorbeeld friet, paella, taco's, macaroni, lasagne, beenham, inktvis, spaghetti, gebraden kipfilet en zalm. Vooral de bediening maakt het de moeite waard. Iedereen op het park is erg vriendelijk en is aardig tegen de kinderen. Er is ook een kidsclub maar daar hebben we geen gebruik van gemaakt aangezien ons zoontje nog te klein is.

Tot zover positief maar maandavond wachtte ons een zeer onaangename verrassing. Er werden namelijk hekken geplaatst op ons strandje. De ochtend erna bleek inderdaad dat het strand was afgesloten. Tevens was een grote graafmachine bezig met graven. Dit leverde lawaai op en daarnaast konden we niet gebruik maken waarvoor we betaald hebben. Ik heb juist een huisje aan het strand geboekt en dan wordt het strand afgesloten. Na navraag bij Neckermann en bij de balie zelf blijkt dat de werkzaamheden vandaag (=dag 2) klaar zouden zijn. We konden wel ervoor kiezen naar een andere huisje te verhuizen. Tevens zouden we dan gratis eten krijgen voor de rest van ons verblijf. Dit huisje bevindt zich aan het zwembad. Wij kozen ervoor om niet te verhuizen omdat we A)een huisje aan het strand willen, daar hebben we voor gekozen en B) de werkzaamheden zouden toch die dag in de middag afgerond worden.

De middag werd avond en uiteindelijk zijn inderdaad de hekken weg. Het strand is weer toegankelijk. Echter de werkzaamheden gaan gewoon door. We zijn gaan vragen hoe dat met het gratis eten zat en toen werd ions verteld dat dit allen het geval is indien we verhuisd waren. Na enig aandringen kregen we dan voor de twee dagen ongemak tweemaal diner in La Hacienda gratis. Dat is in ieder geval iets maar ik vind dit makkelijk van hen geen oplossing voor ins ongemak. De werkzaamheden gaan onverminderd door. We zijn zelfs soms genoodzaakt de deuren van ons huisje dicht te doen vanwege de herrie terwijl we hier voor onze rust komen.

Na een paar dagen wederom Neckermann benaderd over het feit dat ze nog steeds bezig zijn en dat wij dit enigszins gecompenseerd willen hebben. Zij berichten ons dat ze Sands Beach hebben benaderd maar dat de manager er niet was en dat ze terug moesten bellen. Daarna niks meer van Neckermann vernomen. Uiteindelijk zijn de werkzaamheden na vijf dagen gestopt. Dit betekent dus dat we de helft van ons verblijf een graafmachine en heen-en-weer lopende mannetjes met kruiwagens voor onze deur hebben gehad. Vervelende bijkomstigheid is ook dat na het graven het water wat bij het strandje zo ondiep was, nu dieper is geworden en dat is niet leuk voor de kleintjes.

Het meest asociale van dit alles is dat we hier niet vooraf van op de hoogte gesteld zijn geweest. Er is geen enkele vorm van communicatie geweest over het feit dat er werkzaamheden zouden zijn en dat men daar hinder van kan ondervinden. Of dat er vanuit Sands Beach een tegemoetkoming is aangeboden vanwege het ontstane ongemak. Alleen op het moment dat wij aan de bel trokken hebben ze iets aangeboden en dan nog het minimale.Dit vind ik ronduit slecht. Van een resort met zulke goede recensies en zo'n staat van dienst had ik meer verwacht. Helaas, helaas want over alle andere aspecten (personeel, schoonmaak, ligging, eten e.d.) ben ik wel tevreden.

Datum van verblijf: juni 2018
Beoordeeld op 16 mei 2018 via mobiele applicatie

Voor de 3e keer naar Sands Beach Lanzarote gegaan. Onze dochter heeft het hier onwijs naar haar zin. Voor ons was het de laatste keer. Dit jaar een beach front huisje bij gebrek aan andere superiour rooms. Veel kakkerlakken in en om het huisje. Gemeld bij een van de klusjesmannen die heeft hier en daar wat gif spoten maar dat mocht niet baten. Huisjes mogen ook wel eens geupdate worden. Personeel niets op aan te merken heel vriendelijk.

Datum van verblijf: mei 2018
Beoordeeld op 5 mei 2018 via mobiele applicatie

Op zich een mooi resort. Maar wel massaal (veel gebouwen rondom zwembaden). Daardoor heeft wel iedereen zwembad zicht dat dan weer wel. Geen airco, huisjes plat dak dus enorm warm en niet koel te krijgen. Hierdoor ook enorm veel kakkerlakken. Accomodaties schoon maar verouderd. Eten prima, niet heel bijzonder.

Datum van verblijf: oktober 2017
Beoordeeld op 22 februari 2018

Prima verblijf gehad. Hotel is niet nieuw, maar van alle gemakken voorzien. In de winter zijn er 2 verwarmde zwembaden, echter door de lage temperatuur (13 gr overdag) kon men de zwembaden niet op temperatuur krijgen en was het alsnog te koud om te zwemmen. Ook de appartementen zijn dan, vooral 's nachts, koud. Wanneer het regent zijn de schuine paden tussen de hoogteverschillen in het hotel slecht begaanbaar. Zeker met zware koffers of kinderwagens is dit eigenlijk gewoon gevaarlijk. In het banenzwembad is een badmuts verplicht.

Datum van verblijf: februari 2018
Beoordeeld op 10 januari 2018

Ik ga 15 februari weer naar Sands Beach. Dat zegt al genoeg. Drie jaar geleden een uitstapje gemaakt naar een ander hotel maar na drie dagen ellende daar omgeboekt naar Sands Beach. Dit jaar dus weer. Het is een zalig hotel!! Wij verblijven altijd in de beach front appartementen en dan het liefst op de 1e etage. Prachtig uitzicht op de lagune en daarachter de zee. Personeel is super vriendelijk en je voelt je echt verwend. Mijn zoon (nu16) en ik kijken er weer enorm naar uit om 8 dagen te komen te genieten. Dus tot volgende maand. Groet Hetty van Westrenen

Datum van verblijf: februari 2017