Beoordeeld op 19 augustus 2020

Een vakantie met gemengde gevoelens
Pluspunten:
- De ontvangst! We werden hartelijk ontvangen door Maria. Een hele vriendelijke dame die op een hele fijne manier de incheck deed. Meteen was duidelijk dat ze heel erg hun inspanningen deden om COVID uit het hotel te houden. Top!
- Het hotel oogt mooi
- het hoofdzwembad is prachtig
- de Villa heeft direct toegang naar het strand. Erg leuk met een kind van 7.
- grill restaurant op het water is een aanrader
- privé zwembad wordt dagelijks grondig gekuist
- de barman op het strand van de villa’s is heel vriendelijk
- het strand is mooi met eigen strandstoelen heel de week
- leuke attenties bij aankomst

Minpunten:
- We betalen 2870 euro per nacht voor een junior presidentiële villa op het strand half pension
We betalen die hele dure prijs met plezier maar dan moet de service navenant zijn.
Het zeezicht waar we zo belang aan hechten mogen we vergeten. Er staan struikjes die het totale zicht wegnemen.
De andere villa’s hebben een iets opener zicht. Jammer dat we daar niet verbleven ondanks ze toch leeg waren.
- de kamer heeft gebreken. Knop van toilet blijft hangen waardoor water blijft lopen, de douchekraan valt eraf, kapstokken aan de muur hangen los, gordijnen zijn onderaan beschimmeld, koffiemachine loopt uit, 2 grote handdoeken voor 3 personen per dag. Kan totaal niet voor de prijs die ze hanteren.
- door COVID moesten ze hun buffet restaurant herorganiseren. Uiteraard alle begrip. Het is voor iedereen zoeken naar de juiste oplossingen.
Maar de service is pover. Je moet echt lang wachten vooraleer ze je komen bedienen. Als je fruitsap bij vraagt antwoorden ze geërgerd terug. Echt niet hartelijk of vriendelijk. Een gevoel dat je als gast op vakantie echt niet wil. De goedemorgend komt van de gast, niet van het personeel. Al blijven er uitzonderingen die wel vriendelijk zijn. We missen wit brood en de keuze aan kaas. Nogmaals we begrijpen dat er maatregelen genomen moeten worden maar je betaald nog steeds dezelfde prijs van vroeger. Misschien de mensen de keuze geven wat ze willem om te eten ipv alles op een tafel te zetten waarvan je de helft niet lust en de ander helft mankeert.
Deze week was er een dag met alleen Grieks in het buffet. Mijn man is naar de kamer gegaan zonder iets te eten. Er zou toch steeds een alternatief moeten aangeboden worden indien je niet lust wat ze op tafel serveren. Je kan niet kiezen.
- we boekten van thuis uit half pension. Bij aankomst bleek dat er B&B in systeem staat. Ik meld dit ter plaatse bij incheck. Ok, geen probleem, u zal de prijs van half pension betalen. We gaan ‘s avonds eten en geven onze naam op. Blijkt terug B&B. Ik meld dit en ze gaan het aanpassen vanaf de dag nadien. Er wordt voor de eerste dag de prijs gerekend van het eten dat 20 euro duurder ligt dan bij half pension. Ik zeg dat het niet ok is dat ze de eerste dag de prijs van half pension niet hanteren daar het mijn fout niet is. Maria besprak dit met de manager en het werd uiteindelijk aangepast. Dus al bij al goed afgelopen maar moest dit toch tot 3 x toe verklaren met de bewijzen van het mail verkeer bij.
- er mogen gasten op het strand die niet van het hotel
Zijn

Mooi hotel Een vakantie met gemengde gevoelens
Pluspunten:
- Het hotel oogt mooi
- het hoofdzwembad is prachtig
- de Villa heeft direct toegang naar het strand. Erg leuk met een kind van 7.
- grill restaurant op het water is een aanrader
- privé zwembad wordt dagelijks grondig gekuist
- de barman op het strand van de villa’s is heel vriendelijk
- het strand is mooi met eigen strandstoelen heel de week
- leuke attenties bij aankomst

Minpunten:
- de kamer heeft gebreken. Knop van toilet blijft hangen waardoor water blijft lopen, de douchekraan valt eraf, kapstokken aan de muur hangen los, gordijnen zijn onderaan beschimmeld, koffiemachine loopt uit, 2 grote handdoeken voor 2 personen per dag. Kan totaal niet voor de prijs die ze hanteren.
- er mogen gasten op het strand die niet van het hotel
Zijn Alsook gebruiken maken van het sanitair. De temperatuur van de hotel gasten wordt gecontroleerd maar het heeft weinig nut als anderen zomaar het strand kunnen opwandelen.

Mooi hotel met potentieel maar wij missen enorm de service en de hartelijkheid in het restaurant. Er wordt geen onderscheid gemaakt voor villa gasten. We hebben een zwaar beroep en nemen weinig vakantie maar verblijven wel steeds in de meest gerenomeerd erde luxe verblijven overal ter wereld. Deze zal jammer genoeg niet meer tot de toekomst behoren.

Datum van verblijf: augustus 2020
Beoordeeld op 30 september 2019

Plato dacht dat het verloren paradijs Atlantis zich in de Atlantische Oceaan bevond. Hij was fout want wij hebben het gevonden. Alleen heet het niet meer Atlantis maar Amirandes. Wij zijn pas teruggekeerd sinds 25 september. Wij hebben Amirandes nu voor de 22ste maal bezocht. Dat moet wel een bewijs zijn dat het een paradijs is. Een indrukwekkend gebouw, een lekkere keuken zowel in het mainrestaurant als in de diverse themarestaurants maar vooral maakt de eeuwige vriendelijkheid en behulpzaamheid van het personeel het hotel zo speciaal. Van de poetsvrouw tot de general manager staat iedereen de hele dag voor je klaar met heel hun hart. Wij bedanken iedereen van Amirandes om ons weer een prachtige vakantie te hebben bezorgd. En natuurlijk zullen wij er weer bij zijn in 2020! U ook?

Datum van verblijf: september 2019
Amirandes_Management, General Manager van Amirandes, Grecotel Exclusive Resort, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 12 oktober 2019

Dear Ludo V,

We are more than thankful that eventhough you have visited Amirandes 22 times, you still take the time to comment your holidays on Trip Advisor.

It is a great pleasure to welcome you every year and we do not consider you as guests anymore, but as members of the Amirandes Family.

We are very much looking forward to welcome you back next year and hope to find always new ways to surprise you.

Best regards from all the team,

Beoordeeld op 31 mei 2019

De foto's lijken bijna te mooi om waar te zijn maar dat zijn ze niet. Dit is echt een prachtig resort. Zeer luxe resort (kamers zijn overigens redelijk standaard, helemaal prima maar niet zo sprookjesachtig als de rest). Personeel is echt een dikke 10, zeer vriendelijk en behulpzaam. Goed eten, fijn zwembad en vanaf daar goed mogelijk om uitstapjes met een huurauto te doen op Kreta.

Datum van verblijf: april 2019
Beoordeeld op 6 augustus 2018

Amirandes is en blijft een heerlijk hotel met vriendelijk personeel, lekker eten, we komen minstens twee maal per jaar terug. Het is zijn 5 sterren zeker waard. Het beste hotel van Kreta. De dienstbaarheid is geweldig.

Datum van verblijf: juni 2018
Amirandes_Management, General Manager van Amirandes, Grecotel Exclusive Resort, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 11 september 2018

Dear guest john_osce,

Thank you very much for this positive feedback about your recent stay at the Amirandes!

We are glad to read that we have the honor to host you as our guest every year and more than one time. That means that you always enjoy, our accommodation, our gastronomy and that you appreciate our service and our staff.

It is always a pleasure to welcoming you back and we look forward to your next visit

Kind regards

Beoordeeld op 16 juni 2018

In juni hebben we voor de ..... 19de keer in hotel Amirandes verbleven. Vandaar ook de titel: het is altijd een beetje thuis komen. Alle superlatieven hebben we al gebruikt: prachtig, onvergetelijk, dreamteam, magisch, uniek, enz. Dat was nu niet anders.
We hebben in het verleden reeds alle kwaliteiten van het hotel toegelicht en ook deze keer was het niet anders. Je wordt er hartelijk ontvangen en beschouwd als een echte gast. Het personeel is uiterst vriendelijk en behulpzaam en dat steeds met een stralende lach en veel geduld. Het hotel doet er alles aan om het hun gasten zo aangenaam mogelijk te maken. Van general manager tot poetsdame iedereen is bijzonder vriendelijk en charmant. De buffetten zijn rijkelijk en je eet er in de aangename omgeving van het mainrestaurant. Pool-, beach-, sunsetbar, enz. geven je momenten van verpozing met een ouzo of een lekkere cocktail.
In september gaan we terug. Een "dank u" en "proficiat" aan het hele Amirandesteam.

Peter & Ludo

Datum van verblijf: juni 2018
Amirandes_Management, General Manager van Amirandes, Grecotel Exclusive Resort, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 3 september 2018

Dear Peter & Ludo,

We would like to thank you not only for your flawless comment but for being our loyal guests and friends for so many years!
It is always a pleasure to welcome you back and to see that even after 19 visits, we can still offer unique holiday moments and memories to go home with!

We are waiting to welcome you back this month, which is the month of all our lovely repeater guests. Everyone greets each other and the atmosphere is really familiar!

My best regards to both of you,