Leg de laagste prijs van deze websites vast
Trip.com
Algotels
Beoordeeld op 9 september 2022 via mobiele applicatie

Na een derde keer op reis te gaan naar hotel The Island Kreta ( Gouves) hebben we er toch genoeg van. De eerste keer was top, tweede keer wat minder en nu de derde keer was het toch de laatste keer voor ons. Op vier jaar tijd hebben we de kwaliteit van dit hotel toch zien achteruit gaan. Er zijn wel nieuwe en mooie dingen bijgebouwd terwijl de bestaande worden verwaarloosd zoals bij het infinity zwembad. Daar lagen de mozaiektegeltjes gewoon los op de bodem van het zwembad met pijnlijke voeten tot gevolg als je daar op trapte. De overloopgoten met witte keien zagen groen van de algen en deze slikte ook het water niet meer zoals het hoorde. Als er twee man in het water zwom liep het water tot onder de zonnebedden.
De andere zwembaden waren nog wel in orde voor zover ik kon zien.
De omgeving zelf vond ik ook minder onderhouden dan in het eerste jaar. Veel planten vond ik verwilderd, dor en te groot.
Ik heb ook veel algemene dingen (douchedeurafdichting,kaarthouder voor elektriciteit in kamer)die stuk zijn opgemerkt waarvan je denkt als zoiets kapot is dan herstel je dat toch gewoon.
Wij hebben hier niet voor gaan klagen omdat het onze 3de keer was en ze moeten tenslotte maar iemand aanwerven om deze rondgang en herstellingen uit te voeren.
Wat het eten betreft was dit nog steeds in orde.
De vriendelijkheid was ook nog steeds top
En het belangrijkste van een adult only hotel is de rust wat op 1 iemand na ook nog steeds in orde was.
Ik heb deze beoordeling gegeven zodat andere reizigers het terug beter kunnen hebben in dit hotel.

Mvg,
R.G

Datum van verblijf: september 2022
Beoordeeld op 22 juli 2022

Het hotel is schoon, goed onderhouden, modern ingericht en heeft vanaf elke plek een prachtig uitzicht. De kamers eveneens schoon, wij verbleven in de kleinste kamer en die was ruim zat en modern. Personeel vriendelijk en dienstverlenend. Buffetten uitgebreid, gevarieerd en vers, restaurant heeft een prachtig uitzicht op zee. Alle faciliteiten aanwezig, diverse schone zwembaden, keuze uit diverse ligbedjes, baketbal- en tennisveld, spa, palmentuin, sporthal en de mogelijkheid om deel te nemen aan yogaklassen. Verder hangt er een serene rust in- en om het hotel. Een aantal dagen in de week is er live muziek, maar afgezonderd zodat je daar echt zelf een keuze voor kunt maken. Wij lunchte regelmatig in het hotel, ook dit was heerlijk.
Het hotel ligt aan de toeristische zijde van Kreta, op 20 minuten rijden van Heraklion. Echter is Gouves verre van massatoerisme, hiervoor moet je een aantal kilometers naar links of naar rechts. Met de bus of taxi kun je naastgelegen badplaatsen bereiken. Een bezoek aan Agios Nikalaos is aan te raden. Wil je meer natuur dan is een auto aan te raden, want dit is zeker minimaal een uur rijden.
Betreft handdoeken neerleggen, ja dit gebeurd maar doe je dit voor het ontbijt dan worden je spulletjes in een witte tas gedaan en verzameld zodat je ze later kunt ophalen. Verder is er voldoende plek voor iedereen. Naast de vele zwembaden ligt het rustige strand pal voor het hotel.
Met allergieën houden ze goed rekening, ze serveren glutenvrij brood op aanvraag en kunnen naast het buffet in overleg apart iets klaar maken.
Al met al een echte aanrader.

Datum van verblijf: juli 2022
Beoordeeld op 16 mei 2022 via mobiele applicatie

Hier weten ze nog wat service is! Een prima hotel op een prima locatie met zeer vriendelijk en enthousiast personeel. Een prachtige ervaring! Wij brachten er onze huwelijksreis door en kregen een attentie. Verzorgd buffet en veel variatie, maar vooral, oog voor detail, ook de presentatie. Zeker voor herhaling vatbaar. Bovendien lag het kleine centrum op wandelafstand. Een auto huren is een aanrader om meer te ontdekken.

Datum van verblijf: mei 2022
Beoordeeld op 28 september 2021

The Island Hotel is een geweldig hotel met alle faciliteiten die je maar wenst. Het hotel bevat meerdere gebouwen (laagbouw) en is schitterend aangelegd met meerdere zwembaden en veel groen! Alles is super schoon en het personeel is uiterst vriendelijk. Het hotel ligt op een prima locatie met genoeg restaurantjes en barretjes in de directe omgeving. Ook de afstand naar de luchthaven van Heraklion is erg prettig.
Als ik dan toch verbeterpunten moet noemen, dan zijn het de volgende:
De standaard kamers zijn enigszins krap, en dan met name de badkamer waar je je eigenlijk niet met 2 personen tegelijk kunt begeven. Daarnaast is het Wi-Fi netwerk niet stabiel. De kwaliteit van het ontbijt is prima, maar gezien de toch redelijke prijs van een overnachting in dit hotel zie ik hier ook nog ruimte voor verbetering in het aanbod en kwaliteit.

Kort samengevat: geweldig hotel, heel erg schoon en mooi groen en speels aangelegd. Ondanks de verbeterpunten toch nog 5 sterren!

Datum van verblijf: september 2021
Beoordeeld op 12 september 2021

Wij zijn niet voor niets voor de 4e keer terug gekomen.

We zijn van een standaard kamer inmiddels naar kamer met privé zwembad gegaan heerlijk door Eva gekomen zij verdient een pluimpje altijd vriendelijk en behulpzaam en geduld .

Ontbijt heerlijk.
Personeel altijd vriendelijk en behulpzaam.
Overal zeer schoon ook de dame die onze kamer dagelijks schoonmaakt altijd vriendelijk.
Echt top.

Wat ons wel is opgevallen en dat vind ik heel jammer dat is als we naar het ontbijt liepen dan zagen we dat vervelende gedrag weer van de gasten handdoeken leggen echt zo irritant.
Het eerste en tweede jaar dat wij nog plaats moesten nemen aan het zwembad werd daar heel streng op gecontroleerd wat heel prettig was.
Gelukkig hoeven we dit niet ivm eigen zwembad maar dit zou voor ons iets zijn om af te haken.
Wij hadden eerste jaar bewust gekozen voor the Island omdat wij gelezen hadden dat dit niet geaccepteerd werd.

Wij hebben inmiddels weer een optie gevraagd voor volgend jaar hopen dat we weer kunnen gaan.

Datum van verblijf: september 2021
The Island Hotel Crete, Άλλο van The Island Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 15 september 2021

Dear S68TXdw,
Visiting our hotel for the 4th time means that we must be doing something right! Thank you so much for all your wonderful comments and your loyalty. ❤️
It is a challenge to keep our guests fully satisfied on each of their visits and we are really glad that we accomplished that on this occasion. We will happily pass on your compliments to the rest of the team and especially to Eva.
We highly appreciate constructive comments from our guests and it is true that we are already discussing how to find the best solution for everyone to the issue with the towels on the sunbeds. We hope to have it resolved until the next time you visit our hotel!
We are looking forward to welcoming you for the 5th time soon!
Sunny regards,
The Island Team