Hoogtepunten uit beoordelingen
Onverwacht de Plompetoren beklommen

4 weken geleden beoordeeld
JaapV830
Papendrecht, Nederland
Bij toeval tijdens het passeren gestopt en dit was een van de mooiste dingen van onze vakantie

Een prachtig uitzicht, het beklimmen van de trappen echt wel waard! Ook de uitleg binnen over de ... meer lezen

Beoordeeld op 10 juli 2019

Meer info
vanaf US$ 43,81
Meer info
4 weken geleden beoordeeld

Op onze fietstocht langs de oevers van de Oosterschelde zagen we tot onze verrassing dat de Plompetoren gratis beklommen kon worden. De toren was geopend ter gelegenheid van de Oosterscheldeweek (naar wij hebben begrepen).De beklimming langs een hele smalle en steile trap is een hele opgave, maar eenmaal boven is de beloning daar. Een prachtig uitzicht over de Oosterschelde en Schouwen-Duiveland.
Onderweg naar boven staan allerlei interessante verhalen over de geschiedenis van de Plompetoren, het enige overblijfsel van het dorp Koudekerke.
Erg leuk om te zien!

Datum van activiteit: september 2019
Beoordeeld op 18 augustus 2019

Er stond een bus van natuurmonumenten met serieuze verrekijkers zoadat je de zeehonden op stampersplaat kon zien erg leuk en goede informatie

Datum van activiteit: augustus 2019
Beoordeeld op 10 juli 2019 via mobiele applicatie

Een prachtig uitzicht, het beklimmen van de trappen echt wel waard!
Ook de uitleg binnen over de toren en het gebied was zeer origineel, verzorgd en mooi naar voren gebracht. Ideale stop voor tijdens een fietstocht of zelfs met de auto genoeg parkeerplaat en zeker de moeite waard!
Onze 3-jarige dochter vond het ook heel leuk.

Datum van activiteit: juli 2019
Beoordeeld op 30 juni 2019

Tijdens een fietstocht de Plompe Toren bezocht. Deze is vrij toegankelijk en veraste ons met de mooi weergegeven informatie. Gevarieerd wordt de legende en geschiedenis weergegeven en hierdoor is de beklimming een mooi en ontspannen reisje naar boven.

Datum van activiteit: juni 2019
Beoordeeld op 6 juni 2019 via mobiele applicatie

Ooit een CKV werkstuk geschreven over deze toren waren ik als sinds klein kind kom. Blijft mooi om de smalle trap te beklimmen en van het uitzicht te genieten. Het verhaal dat er wordt afgespeeld is mooi verteld.

Datum van activiteit: juni 2019