Beoordeeld op 28 augustus 2020

We hadden een luxe kamer, het enige wat hier fijn aan is zijn de extra vierkante meters. De kamer is onwijs gedateerd en niet onderhouden.
De klink van het raam laat helemaal los, lampje naast bed hangt los, vieze gordijnen, het pleisterwerk op de muren is er op sommige plekken af, er zit geen mechanism in de kluis dus niet te gebruiken, geen koffie of thee, vieze oude kopjes voor de koffie en thee, door een afzuigsysteem buiten de kamer in de kamer continue een vervelend doordringend geluid in de kamer. En er is geen internet in de kamer, wifi doet het niet en 4G alleen als je bij het raam staat.
We zijn hier 3 nachten verbleven en hebben hier iedere dag melding van gemaakt. Uiteindelijk is het verblijf van onze hond en alle ochtenden ontbijt van de rekening afgehaald. Dit is allemaal geen gevolg van Corona, dit achterstallig onderhoud is al eerder ingezet.

Het is duidelijk dat er veel te weinig personeel rondloopt, zij doen onwijs hun best om het je naar de zin te maken!
Je merkt aan ze dat zij weten wat er speelt in het hotel en dat de gasten niet tevreden zijn. Bij het uitchecken gaven wij aan dat we niet tevreden waren, maar er werd niet doorgevraagd. Het was duidelijk dat deze dame vaker klachten krijgt bij het uitchecken van de gasten.

Geen aanrader, zeker niet voor de forse prijs die zij durven te vragen voor een overnachting.

Pluspunten: het vriendelijke en hardwerkende personeel, de locatie en het ontbijt was goed.

Beoordeeld op 25 augustus 2020 via mobiele applicatie

Fijn hotel, vriendelijk personeel. Leuk hotel, mooie uitstraling. De luxe kamer was ruim en een grote badkamer. We hadden een arrangement van 2 nachten met ontbijt en 1x diner. Dit was het dagmenu waarbij je 2 opties had voor voor- en hoofdgerecht, dus keuze wel beperkt. € 37,50 p.p. voor dit menu vind ik ook wel aan hoge kant. Minpuntje, lift en trappenhuis waren niet zo schoon en tijdens ons verblijf niet gepoetst.

Beoordeeld op 20 augustus 2020 via mobiele applicatie

Prima hotel. Goed ontbijt. Turkse Sauna wel te heet. Niet te doen. Kamers netjes. Mooie badkamer. Geluiddichte kamer. Je hoort echt helemaal niets. In de buurt geweldig Italiaans restaurant La Galleria

Beoordeeld op 19 augustus 2020

Wij verbleven hier 4 nachten.
Gezien de vele positieve reviews hadden we hoge verwachtingen.
Helaas viel dat een beetje tegen. On line inchecken-> geen succes.
De kamer was prima, misschien wat gedateerd, maar lekker ruim en een grote badkamer. Wel een gladde vloer. I.v.m. Corona( ?!) was er geen housekeeping. Alleen op verzoek. We hebben dat één keer gevraagd. Toen waren alleen de handdoeken verwisseld en de prullenbakken leeg gemaakt. Voor de rest lijkt het alsof corona hier niet bestaat. Een paar strepen op de grond, maar geen routing. Bij het ontbijtbuffet leek alles normaal. Wel shifts. Er zaten zelfs mensen te eten in het midden van het looppad, waardoor je er aan weerszijden langs moest heen en terug. Je mocht gewoon alles zelf pakken en iedereen deed maar wat.
Gezellige entourage In de lobby en leuk idee het happy hour.( hapjes tussen 17:00 en 18:00 uur) Het diner was prima, wel zeer beperkte keuze, en te duur.
Prijs en kwaliteit niet in verhouding. Zoals eigenlijk alles in dit hotel. Het lijkt wel alsof men er blind is geworden door de grandeur, die men wil uitstralen , maar helaas niet (meer? ) waarmaakt.
We waren mét hond, waar we bij incheck een balletje en wat stickjes voor kregen, twee zakjes en een vel met regels en eten hondenbezitters in de lobby, verder geen voorzieningen terwijl je er wel €19,50 per nacht voor betaalt. Ook hier weer, prijs en kwaliteit niet in verhouding.
Zelf vragen ze overigens om alleen positieve reviews op deze site te zetten.

Kamertip: Comfort kamers zijn ruim genoeg
Beoordeeld op 17 augustus 2020

Zonet drie nachten verbleven in Grand Hotel ter Duin, luxe kamer gereserveerd. Zeer vriendelijk personeel. Ruime kamers, groot uitstekend bed, veel kastruimte, verouderd meubilair. Aparte WC, badkamer met inloopdouche, de bruine kleur was somber. Een frissere kleur zou een ander effect geven. Tot onze verbazing is er geen frigo in de kamer, wat doorgaans standaard is in een viersterren hotel.

Bij aankomst werd eerst kamer 251 toegewezen met zicht op een muur en verschrikkelijk gedateerd meubilair. Gelukkig konden we snel van kamer veranderen (kamer 355) wat een verbetering was. Er waren echter enkele mankementen die op een efficiënte manier werden opgelost. Netheid van de kamer liet te wensen over, housing service is de zwakke schakel. Vuile ramen, de kleerhangers in de kasten kleefden, er was een vieze vlek op het bedovertrek. De dagelijkse passage van de schoonmaak was minimaal. In de gangen is het vasttapijt in beige aan verandering toe, de lift van doorzichtig glas was in lange tijd niet meer gepoetst.

Grote bar, smaakvol ingericht met veel gezellige plekjes om een drankje te nemen. Er staat een grand piano opgesteld, het was niet duidelijk of er muziekavonden worden georganiseerd. Hoogst eigenaardig was dat sommige klanten zonder gène met hun voeten op de sofa zaten, een verliefd koppel had geen bezwaar om openlijk te flirten. Hallo, nog nooit elders meegemaakt!

Honden zijn toegelaten, deze veroorzaakten geen enkele last, de baasjes met honden aten 's morgens in de lobbyruimte.

Uitstekende keuken wat zelden is in een hotel. Smakelijke gerechten, fijne bereiding, tafels stonden op 1,5m afstand. Dankzij het mooie weer kon men in het binnenhof eten. We hebben er drie avonden gedineerd en genoten van onze maaltijden, grote wijnkaart. Bij mooi weer wordt 's avonds een BBQ georganizeert.

UItstekend ontbijtbuffet, opgesteld in restaurant The James. Klanten konden zelf bedienen, er stond een dame om te controleren dat ontbrekende gerechten worden aangevuld en om klanten bij te staan indien nodig. Gelukkig dat we buiten konden eten, de inrichting van The James is smaakvol maar oogde donker (zware tafels en meubels in donker hout). Social distancing word goed gerespecteerd.

We hebben geen gebruik gemaakt van het binnenzwembad. Er is jammer genoeg geen tuin.

Betalende parking, prijs bedraagt maximaal 12€ voor het hele verblijf.

Grand Hotel Ter Duin een aanrader, er is echter ruimte voor verbetering.

Kamertip: Vermijd een kamer met zicht op het binnenhof. Vraag een kamer met terras.