“Betere brasserie”
Beoordeling van Brasserie Le Nord

Brasserie Le Nord
Geclassificeerd als nr. 1 van 21 Restaurants in Bilthoven
Beschrijving: Franse brasserie voor lunch diner en catering. Fransman patron cuisinier Grégory Nicole laat u een kijkje nemen in open keuken. Groot terras Ideale locatie voor een borrel feesten en partijen. Wij zijn officiële trouwlocatie binnen gemeente de Bilt.
13 april 2019 beoordeeld

Bovengemiddeld lekker eten voor een brasserie. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Open keuken. Prettige bediening. Wijn was prima. Ambiance is goed. Gezellig ingericht en ruime parkeergelegenheid.

Datum van bezoek: april 2019

22 maart 2019 beoordeeld

Een echte ouderwetse Franse Bistro met eendenlever; tartaar en confit de canard zoals die behoort te zijn. Redelijk prijsniveau. Prima bediening. Uitstekend gegeten.

28 februari 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Prijs/kwaliteit van het eten is uitstekend. De bouillabaisse is een feestje op je bord! Op de dagen dat de chef/eigenaar zelf aanwezig is lijken toch de puntjes iets meer op de i te staan en dat is te proeven. De bediening is kundig en vriendelijk, maar het is jammer dat het restaurant een erg slechte akoestiek heef5 waardoor het voeren van een gesprek soms lastig is. Zeker wanneer bij het einde van de doorgifte het keukengekletter vanuit de open keuken erbovenop komt. Het restaurant en terras ogen nog steeds ietwat sfeerloos maar de keuken is een dikke aanrader!

17 februari 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

We hadden hier via Heerlijk een vijfgangen verrassing menu geboekt.
De ambiance en aankleding is erg warm, vriendelijke mensen. Open keuken. Toilet schoon en de toiletdeur gaat naar buiten open, dat zie je niet veel, top! Wasbakje wel veel te klein om je handen te wassen.
Geen cocktail kaart, jammer. Wijnkaart klein maar fijn voor gemiddelde prijzen.
Tafel voor twee is echt heel klein. Helft van de tafels in het restaurant heeft wel tafellinnen en de andere helft niet !?!? Zal wel een filosofie achter zitten.
We beginnen met warm stokbrood met fijne ganzen rillettes en gedroogde boontjes.
Eerste gang is een ceviche van dungesneden coquille met komkommer en haringkaviaar.
Ceviche is volgens mij dat de dungesneden vis gegaard wordt in een zuur zoals citroensap. Maar het was volslagen rauw. Echt een heerlijk gerecht, maar meer sashimi dan ceviche.
Tweede gang steak tartaar met verschillende bereiding van biet, oa bietenijs, echt lekker en goed op smaak.
Derde gang soepje van mais met Japanse paddestoel, cashewnoten, babymais en mayo emulsie van koriander als ik het goed heb onthouden. Zacht en zalvend.
Hoofd gerecht langzaam gegaard Livar varken met pastinaak crème, baby paksoi en tortellini met snijbiet. Bij langzaam gegaard varken denk je aan pulled pork maar dit was denk ik meer in de sous vide gegaard en was nog rosé. Hmmm. En ik zou persoonlijk nooit varken plaatsen in een verrassingsmenu.
Als dessert was er een heerlijke witte chocolade panna cotta met frambozen sorbet, chocolademondjes, krokantje van framboos en een bolletje witte chocolade gevuld met zoute caramel.
We dronken een tempranillo Crianza uit Navara, lekkere wijn.
Al met al een fijn adres waar met liefde wordt gekookt al moet er hier en daar nog wat worden geschaafd.
We komen terug!

4 januari 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijk 5 gangen diner met bijpassende wijnen. Mooi opgemaakte borden.

Minpuntje... wij zaten bij het raam met enkel glas wat erg koud was.
En de akoestiek kan ook echt beter. Wij verstonden elkaar soms niet goed.

Maar we komen zeker nog een keer terug, met een warme trui aan ; ).

Datum van bezoek: januari 2019

Reizigers die Brasserie Le Nord bekeken, bekeken ook

Bilthoven, Utrecht Province

Lage Vuursche, Utrecht Province
Bilthoven, Utrecht Province

De Bilt, Utrecht Province
Maartensdijk, Utrecht Province

In Brasserie Le Nord geweest? Deel je ervaringen!