“Bijzondere gerechten mooi opgediend”
Beoordeling van Brasserie Le Nord

Brasserie Le Nord
Geclassificeerd als nr. 2 van 20 Restaurants in Bilthoven
Beschrijving: Franse brasserie voor lunch diner en catering. Fransman patron cuisinier Grégory Nicole laat u een kijkje nemen in open keuken. Groot terras Ideale locatie voor een borrel feesten en partijen. Wij zijn officiële trouwlocatie binnen gemeente de Bilt.
13 december 2017 beoordeeld

Wij kozen voor de 5 gangen menu, waarbij je vooraf aan kon geven wat je niet lust. De bediening is heel attent en vriendelijk. Alle gangen smaakten goed. Het waren bijzondere gerechten heel mooi opgediend. Restaurant heeft een eigen parkeerplaats naast het gebouw. Wij komen zeker terug..

16 november 2017 beoordeeld

We logeren in een hotel dichtbij deze Brasserie, op aanraden van de receptioniste boeken we een tafel bij Le Nord om 20u20. We krijgen te horen dat we welkom zijn maar wel slechts nog een hoofdgerecht kunnen eten en geen voorgerecht.
Voor ons geen enkel probleem, na een lange rit hadden we dan ook geen zin meer in lang tafelen.
Eenmaal aangekomen om 20u30 werden we vriendelijk onthaald en kregen we een tafel toegewezen. Na een tijdje kwam met het aperitief opnemen en een tijdje daarna kregen we het aperitief bediend, een lauwe Cava zonder hapje(s) en/of brood. Ik maakte nog de opmerking aan tafel dat het brood wellicht op was en ik wou de keuken ook niet onnodig lastig vallen om nog brood te bakken gezien we er pas om 20u30 waren (wat mijn inziens wél nog aanvaardbaar is). We kregen dan pas het menu overhandigd en besloten om hetzelfde gerecht te kiezen, rekening houdend met de keuken.
We kozen de oerklassieke hoevekip met kropsla en frietjes, zo stond het ook vermeld op de kaart, een 'classique' van de zaak. Ondertussen geen brood meer gezien en nadat de aperitief al geruime tijd leeg was dan maar zelf iemand gevraagd als ik een glaasje wijn kon nuttigen.
Het gerecht werd na een 15-tal minuten geserveerd, wat zeker snel was. Een mooie portie kip met een jus erover genappeerd, geserveerd op een houten plank met daarop een blaadje sla, een radijsje én (jawel) een bloem! Op het plankje stond eveneens een klein potje frietjes.
De kip smaakte ok, de frietjes waren mooi krokant gebakken, maar de sla liet helaas de wensen te over. Een miniscuul blad met een radijs, bij een dergelijk klassiek gerecht is dit echt 'not done'. Zeker het eetbare bloempje erbij was schrijnend, de link is volledig zoek, misschien moest dit bloempje het tekort aan wortel of tomaat opvangen?
Het ene meisje van de bediening deed echt wel super haar best maar we hadden echt de indruk dat we helaas niet meer welkom waren, ondanks dat we hadden gebeld én op tijd waren. 20euro voor een halve kip had ik er nog graag voor over maar dan op zijn minst met een degelijke portie sla en frietjes, jammer... De overige prijzen waren ook relatief hoog, ik denk 7euro voor een lauwe cava en 7-8 euro voor een matige rode wijn.
Voor ons helaas niet voor herhaling vatbaar, ondanks het leuke kader van de zaak met een propere open keuken en mooi aanbod op de kaart.

6 november 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer goed diner topkwaliteit. Heerlijk menu. Prettige bediening. 1 tekortkoming die goed werd opgepakt.

30 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Zondagavond en het restaurant zit stampvol als we om 19:00 uur arriveren. Even bezorgd of ze dat wel aankunnen, want er zijn genoeg tafels, maar de bediening is zeer vriendelijk en gerechten komen steeds op het juiste moment. Geen haute cuisine maar toch duidelijk beter dan de gemiddelde bistro. Enig nadeel is dat door de drukte en niet optimale akoestiek het wat lastiger is elkaar te verstaan. Maar voor de rest was alles goed in balans!

21 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Alles klopt. Super gastvrij, mooie open keuken, hele goede bediening met verstand van de kaart en wijn. Het eten ziet er perfect uit en smaakt minstens net zo lekker.

Wij komen zeker terug!

Reizigers die Brasserie Le Nord bekeken, bekeken ook

Bilthoven, Utrecht Province
Lage Vuursche, Utrecht Province

Bilthoven, Utrecht Province

De Bilt, Utrecht Province
Maartensdijk, Utrecht Province

In Brasserie Le Nord geweest? Deel je ervaringen!