“Interessant en leuk!”

Openluchtmuseum Ootmarsum Het Land Van Heeren en Boeren
Geclassificeerd als nr. 1 van 17 dingen om te doen in Ootmarsum
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 2-3 uur
31 mei 2018 beoordeeld

Interessant doordat je wat oppikt van de geschi9edenis van de streek en leuk omdat er nog demonstraties zijn van oude ambachten. Een heerlijke wandeling door de aloude huisjes, boerderijen, schuren met machines van ooit!
Goed restaurant om even wat te drinken en te eten en uit te rusten. Meeste plekken zijn rolstoel toegankelijk.
De moeite waard om te bekijken met het hele gezin.

15 april 2018 beoordeeld

Ook leuk voor de visite van 'overver'.Ootmarsum zelf is al heel leuk om te bezoeken,de laatste jaren hebben ze er veel aan gedaan om veel te restaureren,op te knappen en een 'kunstenaars' imago aan te leggen!
"-.Het openluchtmuseum is een soort 'binnenkomertje' want ligt aan de Oldenzaalsestraat. Momenteel een 18tal authentieke gebouwen en wat er allemaal bij hoort,sympathiek geprijsd en indien gewenst met gids of audiotour.-"

25 maart 2018 beoordeeld

Als afsluiting van onze fietstocht zijn we naar het Open lucht Museum geweest.
Het was echt mooi aangelegd en zo zie je maar hoe de sfeer van vroeger is. Je kan er alles bekijken en kan je helemaal inleven in vroeger. Je krijgt een kastje mee en bij elk onderwerp kan je die tegen een kastje houden en krijg je tekst en uitleg. Als je alles wilt horen dan ben je ruim 1.1/2-2 uur zoet.

28 februari 2018 beoordeeld

De ingang van het openlucht museum is verplaats naar ook het pas geopend Commanderie Het park blijft een bezoek waard, genieten van diverse oude gebouwen, hier kun je terugkijken van het leven op het platte land en dan hoofdzakelijk Twente met zijn typische Saksische boerderijtjes.

Bekijk meer beoordelingen
18 februari 2018 beoordeeld

We werden met hartelijkheid en dankbaarheid ontvangen door de vriendelijke vrijwilligers. We kregen een apparaatje mee, die je onderweg het verhaal vertelde van de plek waar je was. Prachtig en verzorgd ingericht. Echt de moeite waard.

Reizigers die Openluchtmuseum Ootmarsum Het Land Van Heeren en Boeren bekeken, bekeken ook

In Openluchtmuseum Ootmarsum Het Land Van Heeren en Boeren geweest? Deel je ervaringen!