“Geweldig!”
Beoordeling van Museum Ton Schulten

Museum Ton Schulten
Geclassificeerd als nr. 2 van 17 dingen om te doen in Ootmarsum
Type: Kunstmusea, Musea
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
31 mei 2018 beoordeeld

Als je van kleur houdt en mooie lichtinvalshoeken is dit museum de moeite waard van het bezoeken. Veel schilderijen van Ton Schulten maar ook leuke cadeau artikelen te koop. Museum is net een jaar oud, mooi ingericht met diverse zitmogelijkheden.
Rolstoelvriendelijk.

23 februari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Bijna 20 jaar geleden kwamen we ook in Ootmarsum en zijn we ook in dit museum, annex galerie geweest. De stijl van schilderen en de gebruikte kleuren zijn nog dezelfde als toen. Wij houden er niet zo van, maar blijkbaar anderen wel.

14 februari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wanneer je in Ootmarsum komt is het aan te raden hier langs te gaan. Alleen het voorgedeelte met prachtige kunststukken is al een bezichtiging waard.

16 november 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Ton Schulten is een kunstenaar die groot is geworden in een specifiek genre, acryl, semi-abstracte landschappen, veel kleur en harmonie. De laatste jaren verschuift dat ook naar bloemen. Het blijft altijd herkenbaar. De prijzen zijn voor de gewone portemonnaie onbetaalbaar of je moet een zeefdruk kopen. Het museum zelf is smaakvol ingericht en er staan zowaar ook nog stukken van enkele andere kunstenaars.

Bekijk meer beoordelingen
26 augustus 2017 beoordeeld

De entreeprijs voor dit museum vol fel-gekleurde half abstacte landschappen is 5 euro;geen Museumjaarkaard geldig.De schilderijen deden me aan glas in lood denken;felle kleuren in contrasterende vlakken.De opzet doet commerciel aan met museum-winkel en verwijzingen naar galerie "Chez Moi Ton Schulten".
De kunstenaar Ton Schulten (Ootmarsum 1938) heeft een plein(Ton Schultenplein), museum(Ton Schulten Museum) en kunst-gallerie (Chez Moi Ton Schulten)met zijn eigen naam.Hij is dus een lokale bekendheid in dit toeristische stadje vol fel gekleurde hedendaagse figuratieve en abstracte kunst en in ogen van sommige kritici "Edel-Kitch".Er zijn veel meer plekken in Ootmarsum waar dit soort kunst te zien is maar dan zonder entree-prijs.
Tijdens mijn bezoek was er een kunstmarkt in Ootmarsum en ik vond de kwaliteit erg wisselend van de waren die te koop werden aangeboden maar smaken verschillen.

Reizigers die Museum Ton Schulten bekeken, bekeken ook

In Museum Ton Schulten geweest? Deel je ervaringen!