“Een bezoek waard”
Beoordeling van Museum Ton Schulten

Museum Ton Schulten
Geclassificeerd als nr. 3 van 17 dingen om te doen in Ootmarsum
Type: Kunstmusea, Musea
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
16 november 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Ton Schulten is een kunstenaar die groot is geworden in een specifiek genre, acryl, semi-abstracte landschappen, veel kleur en harmonie. De laatste jaren verschuift dat ook naar bloemen. Het blijft altijd herkenbaar. De prijzen zijn voor de gewone portemonnaie onbetaalbaar of je moet een zeefdruk kopen. Het museum zelf is smaakvol ingericht en er staan zowaar ook nog stukken van enkele andere kunstenaars.

Datum van activiteit: november 2017

26 augustus 2017 beoordeeld

De entreeprijs voor dit museum vol fel-gekleurde half abstacte landschappen is 5 euro;geen Museumjaarkaard geldig.De schilderijen deden me aan glas in lood denken;felle kleuren in contrasterende vlakken.De opzet doet commerciel aan met museum-winkel en verwijzingen naar galerie "Chez Moi Ton Schulten".
De kunstenaar Ton Schulten (Ootmarsum 1938) heeft een plein(Ton Schultenplein), museum(Ton Schulten Museum) en kunst-gallerie (Chez Moi Ton Schulten)met zijn eigen naam.Hij is dus een lokale bekendheid in dit toeristische stadje vol fel gekleurde hedendaagse figuratieve en abstracte kunst en in ogen van sommige kritici "Edel-Kitch".Er zijn veel meer plekken in Ootmarsum waar dit soort kunst te zien is maar dan zonder entree-prijs.
Tijdens mijn bezoek was er een kunstmarkt in Ootmarsum en ik vond de kwaliteit erg wisselend van de waren die te koop werden aangeboden maar smaken verschillen.

Datum van activiteit: augustus 2017
19 augustus 2017 beoordeeld

Midden in Ootmarsum ligt het museum, je ziet er verschillend werk het is leuk om rond te kijken ,ga zelf kijken zou ik zeggen.

Datum van activiteit: augustus 2017
1 augustus 2017 beoordeeld

zeker een bezoek waard voor liefhebber van kunst , in Ootmarsum zal je meerdere musea zien van deze orde .

Datum van activiteit: juli 2017
Bekijk meer beoordelingen
7 juni 2017 beoordeeld

Ben een fan van de schilder en ik bezocht voor de 2e keer dit museum. Ook een bezoek aan de galerie is de moeite waard.

Datum van activiteit: februari 2017

Reizigers die Museum Ton Schulten bekeken, bekeken ook

Ootmarsum, Overijssel

In Museum Ton Schulten geweest? Deel je ervaringen!