27 juli 2017 beoordeeld

Wij reden op de fiets over de Holterberg naar Holten. Op de heenweg had ik een leuk restaurant zien liggen. Op de terugweg hier even afgestapt en de kaart buiten bekeken. Het zag er allemaal erg smaakvol uit. Dus snel een reservering voor de avond gemaakt.
Natuurlijk weer op de fiets dwars door het bos er naar toe, niet alleen sportief, maar dan kan er rustig meer dan één glas wijn gedronken worden.
Wij kozen voor "Holten's Keuze" het 3-gangen keuzemenu.
Eerst heerlijk op het terras gezeten en daar de amuse gekregen. Ik ben altijd heel gelukkig als ik ergens op "sjiek" ga eten en dat er dan niet raar opgekeken wordt als ik eerst een zalige tripel neem, Klasse, hier! Bij de amuse een Solaris gedronken van een wijngaard uit de buurt. Wat kan een Nederlandse wijn toch lekker zijn.
Hierna naar binnen want de temperatuur daalde behoorlijk. Binnen is het ongedwongen, ik miste het damasten tafelkleed echt niet.
Wat ook heel prettig is, dat er veel wijnen per glas gekozen kunnen worden. Omdat wij nogal eigenwijs zijn, is dat voor ons een fijne optie. Maar laat je door de dames gerust voorlichten, want er is veel kennis in huis.
Vooraf: zwaardvis met quinoa, verrukkelijk met een glas Château Sainte Roseline, “Perle“. Hierna de sucade van Black Angus, vingerlikkend lekker. Ik had een glas carmenère uit Chili, helaas voor mij was deze op eikenhout gelagerd en dat vind ik niet zo lekker. Maar de Douro was top. Dit keer koos ik niet voor het kaasplankje, maar voor het 'zoete' dessert bestaand uit cantaloupe meloen, watermeloen, rozemarijn en pompoenpitten. Als alle desserts zo lekker zijn, neem ik nooit meer kaas na.
Al met al hebben wij volop genoten van het eten, maar ook van de dames van de bediening. Heel hartelijk, kennis van zaken en in voor een praatje.
De allergrootste bonus was, op de terugweg, op de fiets, 2 overstekende reeen.
Uit het verslag is op te maken dat wij hier niet gelogeerd hebben. Maar de hotelkamers zien er romantisch uit. Alleen hoe gaat het als het pijpenstelen regent?

• Verbleef: juli 2017, reisde met een partner
17 mei 2017 beoordeeld

Prima concept van 10 kamers in 2 bijgebouwen in de stijl van het restaurant . in het bos dus lekker rustig.
Prima bed, goede douche en alles wat je nodig hebt aanwezig. niet extreem luxe maar wel comfortabel

Verbleef: mei 2017
5 april 2017 beoordeeld

Mooi schoon hotel, kamers zonder opsmuk, prima bediening en hartelijk ontvangst! Lekkere bedden, ruimte kamer. Kortom dit is een aanrader. Tip, ik douche graag koud, dat is niet mogelijk met jullie douche. Verder gewoon goed!

• Verbleef: maart 2017, reisde voor zaken
1 maart 2017 beoordeeld

Het dilemma met dit soort unieke plekjes is of je ze wilt delen met anderen of dat je ze voor je zelf houdt. De Engelsen zullen dit een “hidden gem” noemen. Een fantastisch restaurant, waar je ook nog eens heerlijk kunt blijven slapen in kleine huisjes met de rust van de bossen.
We zijn al een aantal keren in de Swarte Ruijter geweest en elke keer worden we weer bevestigd in onze goede herinneringen. De keuken wordt steeds beter en meneer Michelin is niet voor niets hier langs geweest. Het leuke is dat de boel toch heel ontspannen blijft en helemaal er op gericht is om het je naar je zin te maken. Duur? Dat valt heel erg mee als je het goede arrangement weet te vinden. Natuurlijk kost dit niveau geld maar voor wat je allemaal erbij krijgt is het zeer schappelijk.
We hadden een arrangement met een overnachting, ontbijt en een 4 gangen verrassingsmenu. Om de verrassing te completeren hadden we ook een verrassingswijnarrangement erbij genomen. Glaasje Cava bubbels vooraf en daarna mooie amuses, die hoog op smaak waren. Toen begon het pas echt. Albacore tonijn met pinda en inktvis smeersel. Hoe verzin je het maar het was top! De Colaris van Gelders wijngoed uit Laren vormde een perfecte match. Wat een super wijn. Jammer dat deze niet gewoon in de handel is. Daarna een mooi stukje dorade met een krab sausje. Prachtige heel speciale combinatie en goed geproportioneerd. De Weisburgunder van Georg Siben uit de Pfalz was heel goed hierbij gekozen. Tussendoor werden we perfect bediend en voorzien van allerlei leuke informatie. Het hoofdgerecht bestond uit twee vierkantjes Black Angus die even in de green egg geweest waren. Gekarameliseerde lof en een rode wijnsaus completeerde het geheel. Ik snap het wel maar de rooksmaak was toch iets te penetrant. Toch ook weer een heel mooi gerechtje waarbij de reserva Carmenère Alto Palena uit Chili die rooksmaak best wel aankon.
Ja, het dessert, dat was bijzonder! Verschillende bereidingen van rode biet, zoals bieten ijs, chips, en dergelijke. Hier heeft de kok zijn hele creativiteit op uitgeleefd. Normaal houd ik helemaal niet van bietjes, maar dit.. super! De rode Filari Primitivo dolce erbij was een perfecte keus. Rest nog te melden dat de huisgemaakte zoetjes bij de koffie ook van een hoog niveau waren. Je zou denken dat we in het walhalla geweest waren en met die gedachte gingen we naar ons slaaphuisje in de bossen. Na de slaap der rechtvaardigen konden we de volgende morgen genieten van en heerlijk ontbijt en togen wij weer huiswaarts met een heel voldaan gevoel.
Minpuntjes? Eigenlijk niet, behalve dat ik graag geweten had dat ik die super Colaris gewoon bij de Swarte Ruijter had kunnen kopen. Ik kom nog eens terug en zal dat dan ook zeker doen.

• Verbleef: februari 2017, reisde met familie
20 februari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij hadden het arrangement met het 6-gangendiner geboekt. Prima prijs-kwaliteitverhouding. We hebben heerlijk gegeten en gedronken, de gerechten allemaal mooi om te zien. Het restaurant is sfeervol ingericht en de bediening ongedwongen. Een zeer geslaagde avond. De kamers in aparte gebouwtjes achter het restaurant zijn ruim maar zouden wat meer in de stijl van het hoofdgebouw ingericht kunnen worden. Je loopt de kamer uit zo het bos in. Aanrader.

Verbleef: februari 2017, reisde met een partner