“Vriendinnen weekend”
Beoordeling van Grand Cafe De Fabriek

Grand Cafe De Fabriek
Geclassificeerd als nr. 6 van 23 Restaurants in Dalfsen
14 september 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Op aanraden van de eigenaresse van de B&B hier terecht gekomen. Heerlijk gegeten, leuke bediening en super locatie! Zeker een aanrader!

Datum van bezoek: september 2019

30 augustus 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Een prachtige locatie wanneer je buiten kunt zitten. Binnen is het koel en sober ingericht. De acoustiek behoeft verbetering.

Jammer was dat hun eigen weizenbier nog lauw was en daarom niet geserveerd kon worden. Denkelijk hebben ze geen snelkoelinstallatie. Ook werd mijn tafelgenoot niet gevraagd welke van de drie open witte wijnen ze wenste. Er werd klakkeloos een chardonnay geschonken.

De broodjes waren lekker, zo ook de olijfolie. De aioli en de tomatentapinade waren waren vooral zuur. Jammer dat er niet meer laagjes in te ontdekken waren.

De voorgerechten: amuse van de chef en trio van vegetarische hapjes waren goed en lekker. Waarbij opgemerkt dient te worden dat ook hier bij het tomatensoepje ook het zuur overheerste. De andere hapjes waren een steak tartare, zalm roomkaas tompoucje, groentestrudel en een tomaat met geitenkaasvulling.

De hoofdgerechten worden geserveerd met friet en een bietensalade. Niets op aan te merken. De hoofdgerechten worden bijna allemaal geserveerd met mousseline. Het staat mooi op de kaart, nu nog op het bord. Het was gewoon puree, niet bijzonder, maar puree. Mousseline wordt veel luchtiger geserveerd dan puree door de lucht en/of boter aan toe te voegen.
De lamskoteletten van mijn tafelgenoot waren uitstekend. Goed gebakken en heerlijk mals. Mijn kalfsleder viel tegen. Laf van smaak en taai. De ober bood een nieuwe aan. Die was deels beter en deels zenig; de cuison was goed. Maar ik zou een andere slager zoeken. Wat mij meer stoorde dat het tweede stuk kaal op een klein bord met een lepel saus werd geserveerd. Geen 'mouseline'; geen garnering. Daar zit je dan met een kaal bordje en koude frites.

23 augustus 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Prima locatie waar je heerlijk aan het water kan zitten. We zaten er om wat te drinken maar na 1 drankje kwamen ze niet meer langs. Meerdere keren contact proberen te maken met personeel maar dit werd niet gezien. Verder liepen ze niet langs de tafels zodat je ze kon aanspreken erg jammer.

7 augustus 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Zowel de ligging (aan de Vecht) als het pand zelf zijn super. Bijzonder mooi verbouwde cichorei fabriek. Wat een verrassing in Dalfsen. We hebben buiten op het terras geluncht. Leuk en vlot personeel. Lunch was prima en beslist niet karig. Aanrader!

Datum van bezoek: juli 2019
4 augustus 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Een mooie plek, mooi pand en een terras met uitzicht op de Vecht. De bediening was vriendelijk en accuraat en het eten echt gewoon goed. Zeker een aanrader in Dalfsen!

Reizigers die Grand Cafe De Fabriek bekeken, bekeken ook

In Grand Cafe De Fabriek geweest? Deel je ervaringen!