Ook op Texel zet vernieuwing in horeca door. Het vel van oubolligheid verandert gestaag in een nieuw fris gezicht, her en der. Texelse Branding heeft de koplopers op dit heerlijke eiland binnen 2 seizoenen al in zicht.
Zie hieronder voor de details van onze toevallige ontdekking op Texel.
Want een frisse wind betekent lokale producten, voor een eerlijke prijs, biologisch geteeld, seizoengebonden, zoveel mogelijk vegetarisch (sorry Texelse lammetjes en Waddens zeefruit), smal en hoogwaardig smaakvol assortiment. Bovenal zoveel als kan zelf bedacht en ieder dag weer aandachtsvol bereid.
Nu al is het zuurdesembrood op weg naar het topniveau (benchmark @DeVeldkeuken), bezit de zoetigheid beslist de Franse allure (zelfgemaakte kakelverse taarten), en gaan de koffiebonen branding wedijveren met de besten in het land (benchmark @Brandzaak).
Natuurlijk is er wat te wensen over. Voor de barista de temperatuur van het micro gestoomde melk in de gaten houden, niet te veel laten zakken. Menukaart nog meer kantelen naar vega. De mensen zelf (een sterk stel als basis) worden nu door het succes een beetje overvraagt. Snel sterkhouders erbij zoeken.
Wat beklijft van onze lunch afgelopen zaterdag nadat we onze tent hadden ingepakt, opgefrist, net voor de terugreis naar het vaste land? Volop fijne reuring, smaakvolle zomer mascarpone/bloemen taart waarvan je hoopt dat je voortdurend het laatste hapje kunt nemen, en nog één, en nog één, het desembrood dat de volgende dag thuis nog steeds bovengemiddeld vers deed aanvoelen (en smaken). Prachtige – dit keer goed op temp met de melk- Brazil based Cappuccino’s & Flat whites (die volgorde).
Bezit of beheert u deze gelegenheid? Claim gratis uw vermelding om te reageren op beoordelingen, uw profiel bij te werken en nog veel meer.