Hotel Zeerust(De Koog)
  • Gratis internet
  • Bar/lounge
17 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Heel goed hotel met geweldig personeel en een uitstekende rustige ligging naast een bos. Eten was heerlijk, alhoewel ik zelf de voorkeur heb dat bacon wat harder en zwarter is. Kamer was schoon en zag er goed verzorgd uit. Enige min puntje was het matras dat echt te zacht is en weinig steun geeft

Verbleef: mei 2018, reisde met een partner
20 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Leuk en goed verzorgd hotel, met ruime kamers. Alles netjes schoon, fijne ruime badkamer. Prima bedden, alleen dunne kussens, geen extra kussen aanwezig op de kamer. In het hotel zit een leuke bar, waar je goed kan zitten. Drankjes voor redelijke prijzen. Uitstekend ontbijt. Al met al een leuk hotel, voor een bezoek aan het mooie Texel.

Verbleef: april 2018, reisde met een partner
5 februari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Via voordeeluitjes halfpension geboekt. Hadden onze eigen e-bikes mee. Konden wij in de fietsenstalling plaatsen.
Ontvangst was hartelijk. Mooie, ruime kamer aan de voorkant. We wisten dat er geen koffie- en thee faciliteiten op de kamer zijn, dus we hebben zelf de waterkoker en koffie en thee, kopjes en glazen meegenomen. We hebben heerlijk gedineerd. Ruime menu keuze en de bediening was prima. Ontbijt is ook prima. Aparte ruimte voor het ontbijtbuffet. Zag er keurig verzorgd uit. En inderdaad zoals meerdere gasten opmerken zijn de bedden aan de zachte kant.
Prima ruime badkamer. Met aparte douche en een bad. Shampoo e.d.aanwezig.
Verzoek was om aan het milieu te denken en je handdoeken op te hangen als je ze nogmaals wilde gebruiken. Bij terugkomst in de kamer blijkt dat we verse handdoeken hebben gekregen. Maar dat lijkt toch niet de bedoeling?

Verbleef: februari 2018
28 januari 2018 beoordeeld

Vanwege de goede ervaring van vorig jaar, wederom een arrangement in Hotel de Pelikaan geboekt.
In dit geval hadden we ook vrienden uitgenodigd, wederom een upgrade naar comfort genomen en daar is niets mis mee.
Onze ervaring dit jaar is helaas wat minder, de kamers werden gerenoveerd en de verflucht hangt dan wel door het hele Hotel, maar goed, ook dit went.
Onze afknapper is volledig aan de ober in het restaurant toe te schrijven.
De eerste avond hebben wij als tip aan de ober gegeven om het voorgerecht (carpaccio) wat langer buiten de koelkast te laten acclimatiseren, als de carpaccio erg koud is, gaat dit ten koste van de smaak.
De 2e avond echter, was de carpaccio mogelijk nog kouder, de frites waren verbrand en de groente was tot snot gekookt.
Wij hebben hier melding van gedaan aan de serveerster, echter de ober vond dit niet correct en dat had direct aan hem gemeld moeten worden.
Hij nam hierbij een bijna vijandige houding aan.
Deze ober kon duidelijk niet tegen kritiek, ook aangegeven dat klachten of tips juist gekoesterd moeten worden. De ober heeft hier een heel andere mening over, vervolgens heeft hij een andere bestelling uitgeserveerd en hebben hem niet meer terug gezien. Het dessert hebben wij vanwege deze anti climax vanaf gezien.
Het gedrag van deze ober geeft een negatief gevoel op ons verblijf in Hotel de Pelikaan, wij zullen dit Hotel daarom ook niet meer bezoeken.
Jammer, dat in dit geval niet wordt toegezien op een correcte houding van bedienend personeel.
Ontbijt was wederom dik voor mekaar, evenals de ontvangst bij de receptie.

Tip: Restaurant Quinty in de Koog, perfect eten en bediening!

• Verbleef: januari 2018, reisde met een partner
26 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Goede service en een mooie locatie! Wij hadden de mazzel dat de standaardkamers werden verbouwd en we een upgrade naar een comfort kamer kregen. Daarnaast waren wij op Texel, waardoor het niet alleen in het hotel maar op het hele eiland, heerlijk rustig was!

Verbleef: januari 2018, reisde met een partner