“Vergane glorie”
Beoordeling van Strandpaviljoen Paal 9

Strandpaviljoen Paal 9
Geclassificeerd als nr. 7 van 11 Restaurants in Den Hoorn
Beschrijving: Het Texelse strand, met name het zuidelijke deel daarvan, is misschien wel het mooiste en meest ongerepte strand ter wereld. Op het strand bij Den Hoorn vind je rust, ruimte en een weids uitzicht. Iets ten zuiden van strandopgang paal 9 begint 'de Hors', één van de weinige gebieden in Nederland waar de duinen nog natuurlijk ontstaan en verdwijnen. Over deze enorme vlakte kun je uren zwerven zonder iemand tegen te komen. In het achterliggende duingebied grazen Hooglanders en zijn mooie wandelpaden. Tussen dat prachtige strand en duingebied, met uitzicht op zee, staat ons paviljoen Paal 9. In het houten paviljoen voelt iedereen zich thuis; jong, oud, Tesselaar of toerist (of iets daar tussenin). Na een frisse winterwandeling, na een warme stranddag; hier is het altijd goed toeven. Vlij jezelf neer op een loungebanken, bestel een Tessels biertje en zie de zon in de zee zakken. Of kom opwarmen bij de houtkachel met een mok chocolademelk met slagroom. Wees welkom en geniet!
30 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Misschien ligt het aan de verbouwing maar op dit moment scoort paal 9 een dikke onvoldoende! Het eten is ronduit slecht en qua faciliteiten ook ondermaats.
Erg jammer want vroeger was het prima.

26 mei 2018 beoordeeld

Wat begon als een lekkere uitwaai plek veranderde vrij snel. Het is zo'n beetje onmogelijk om de aandacht te krijgen van het personneel (dat dan rustig terugzwaait als je de aandacht probeert te krijgen en vervolgens nog steeds niet langskomt).

Daarnaast wordt er niet goed gecommuniceerd naar de klant. Wij bestelde, als voorbeeld, de kip saté. Later, toen het al bij ons geserveerd was, bleek de satésaus op te zijn. Na lang wachten worden we eindelijk weer eens geholpen en blijkt dat ze wel wisten dat een fundamenteel onderdeel van de maaltijd op was, maar het niet nodig vonden om het ons te laten weten. Uiteindelijk toch met veel tegenzin een visgerecht toegezegd gekregen als vervanging voor de kipsaté.

Helaas hebben we hier toen dusdanig lang op moeten wachten dat we uiteindelijk maar besloten hebben weg te gaan (de anderen waren ten slotte ook al klaar met eten), het visje was er toen nog niet. Het feit dat we deze annuleerde bij de bediening hebben we geweten. Zodra dit doorgegeven was kwam één jongen van de bediening ons even snel ongemeend zijn excuses aanbieden om ons vervolgens de les te lezen dat een visje klaarmaken 9 minuten duurt en het eigenlijk niet kan om dit vervolgens te annuleren.

Belachelijk onbeschoft gedrag van de bediening richting ons. Een bediening die geen centimeter wilde toegeven aan hun eigen fouten, geen gemeende excuses kunnen aanbieden en over het algemeen zeer kinderachtig omgaan met hele normale eisen aan het eten.

Jammerlijk.

9 maart 2018 beoordeeld

In onze zoektocht naar de lekkerste garnalenkroketten op Texel kwamen we vandaag uit bij Paal 9. En ze waren echt heerlijk. Goed gevuld en geserveerd met lekker Texels brood. De dubbele espresso die we erna namen was ook zeer goed, precies zoals een dubbele espresso hoort te zijn. Daarbij ook nog eens heel vriendelijke vlotte bediening. Echt een aanrader dus!

25 februari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Na een wandeling op het strand is het prima toeven in dit knusse strand paviljoen. Kop erwtensoep, mok thee en weer door..

4 februari 2018 beoordeeld

Mooie locatie, om er te komen rijd je door een prachtig natuurgebied. Eindeloze wandelmogelijkheden op dit gedeelte van het eiland.
Helaas als 1 persoon word je niet echt gewaardeerd. Wanneer na je grotere groep binnenkomt, worden die als eerste voorzien en moet je actief de aandacht trekken van personeel om iets te kunnen bestellen.

Reizigers die Strandpaviljoen Paal 9 bekeken, bekeken ook

In Strandpaviljoen Paal 9 geweest? Deel je ervaringen!